Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic

Fiscul va accepta, din mai, declaratiile on-line numai in baza certificatelor digitale emise de firme acreditate

de Diana Zaharia     HotNews.ro
Marţi, 1 aprilie 2008, 16:18 Economie | Finanţe & Bănci

Firmele care vor sa-si depuna declaratiile fiscale on-line vor avea nevoie, de la 1 mai, de un certificat digital calificat. Certificatele digitale emise gratuit de Agentia de Administrare Fiscala vor mai avea valabilitate doar in aprilie. Incepand cu 1 mai, devin obligatorii certificatele digitale calificate care pot fi obtinute contra cost de la una din cele doua firme acreditate. Sistemul declaratiilor on-line a fost extins, de marti, in toate judetele tarii.

Potrivit ordinului numarul 858 din 2008, declaratiile fiscale vor fi depuse, incepand de luna viitoare, numai in baza certificatelor digitale calificate eliberate de furnizorii de servicii de certificare acreditati conform legii numarul 455 din 2001 privind semnatura electronica. Acreditarea este facuta de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.

In prezent, exista doi furnizori acreditati: Digisign SA si Certsign SRL. Certificatul atesta semnatura digitala care reprezinta o informatie care il identifica pe expeditorul unui document si este creata prin criptarea continutului documentului. Semnatura digitala este un set de date în formă electronică.

Metoda de depunere on-line va ramane optionala. De altfel, marea majoritate a firmelor foloseste metoda de depunere pe hartie insotita de discheta. Potrivit declaratiilor presedintelui ANAF, Daniel Chitoiu, doar 5% dintre firme au preferat pana acum sistemul on-line.

Formularele fiscale care pot fi depuse on-line sunt: declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat, declaratia privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale, declaraţia privind accizele, declaraţia rectificativă, declaraţia privind impozitul pe profit, decontul de taxă pe valoarea adăugată, decontul special de taxă pe valoarea adăugată, decontul privind accizele, decontul privind impozitul la ţiţeiul din producţia internă.

"Certificatele eliberate de ANAF pot fi folosite numai in relatia cu organele fiscale, in schimb certificatele calificate emise de furnizori acreditati au valabilitate si din punct de vedere juridic", au explicat reprezentantii ANAF. Pana la intrarea in vigoare a acestei prevederi, timp de o luna, declaratiile fiscale pot fi depuse atat in baza certificatului emis de ANAF, cat si a celui calificat.
 
Sistemul de depunere on-line a fost extins la nivelul intregii tari, de la 1 aprilie 2008. Sistemul a inceput sa functioneze in urma cu un an, in Bucuresti si in judetul Ilfov, iar pe parcursul anului 2007, a fost aplicat in alte 22 judete.













[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

5151 vizualizari

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version