Comisarul european Laszlo Kovacs: Noua versiune a taxei auto corespunde in totalitate cu cerintele Comisiei

de Diana Zaharia     HotNews.ro
Marţi, 8 aprilie 2008, 12:30 Economie | Finanţe & Bănci

Noua varianta a taxei auto, discutata de guvern in prima lectura saptamana trecuta, corespunde in totalitate cu cerintele Comisiei Europene, a declarat comisarul pentru pentru taxe si uniune vamala, László Kovács, citat de Radio Romania Actualitati. Comisarul a estimat ca intr-o saptamana forul european va transmite Romaniei raspunsul referitor la taxa auto. In cazul in care raspunsul Comisiei va fi favorabil, procedura demarata impotriva Romaniei, in urma cu un an, va fi inchisa.

"Noua versiune a taxei auto, care este complet diferita comparativ cu primele trei, axata pe principiul emisiilor de dioxid de carbon ale masinilor, cred ca este foarte buna si inovatoare, as putea spune. Aceasta ultima versiune corespunde in totalitate cu cerintele Comisiei. In acest moment, expertii Comisiei examineaza noua lege. Evaluarea finala nu se afla inca pe masa mea, dar este o chestiune de zile si cred ca va voi putea oferi un raspuns complet intr-o saptamana", a afirmat Kovacs.

Guvernul a discutat, in prima lectura, pe 31 martie, noua varianta a taxei auto care include in formula de calcul emisiile poluante. Proiectul urmeaza sa fie dezbatut, joi, in cadrul unei audieri publice organizate de Advocacy Academy si de executiv.

In cazul in care Romania va primi o decizie favorabila a Comisiei Europene asupra noii variante a taxei, procedura de incalcare a tratatului ("infringement"), declansata la sfarsitul lunii martie 2007, va fi inchisa. Romania se afla in a doua etapa a acestei proceduri, potrivit deciziei Comisiei de la sfarsitul lunii noiembrie 2007. Cea de-a doua etapa a procedurii este cea premergatoare actionarii statului roman la Curtea Europeana de Justitie.

Comisia Europeana a demarat procedura considerand ca taxa de prima inmatriculare auto contravine Tratatului de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene. Principalele neajunsuri ale legislatiei referitoare la taxa de inmatriculare auto, invocate de Comisia Europeana, sunt taxarea discriminatorie intre masinile la mana a doua vandute de cetatenii romani si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata a masinilor in cazul celor foarte vechi.











1385 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Si cum ramane cu ... (Marţi, 8 aprilie 2008, 16:38)

    MLZ [anonim]

    ... libera circulatie a marfurilor?

    Nu mai este discriminatorie taxa, sau incepe sa manance versiuni si birocratia din Comisia Europeana?!
  • 0 (0 voturi)    
    sper ca e o dezinformare (Marţi, 8 aprilie 2008, 18:58)

    zvezda [anonim]

    Au mai fost dezinformari de genul asta si in trecut. Daca e adevarata stirea, sunt foarte dezamagit de CE. Legea e in continuare discriminatorie. Sunt de acord cu o taxa de poluare, daca o plateste toata lumea, anual! Altfel, legea asta nu face decat sa ridice artificial pretul tuturor rablelor din Romania, adica le protejeaza ca si pina acum.
    Pentru reinnoirea parcului auto si cresterea gradului de siguranta a circulatiei jos taxa de protectie a rablelor!
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Miercuri, 9 aprilie 2008, 6:13)

    nick [anonim]

    noua taxa e acceptabila, pentru ca sunt jafuri de masini care emit mult mai mult CO2 decat cele noi, si taxa este mai mica la primele... mi se pare mai bine asa.
    • 0 (0 voturi)    
      Isi fac curaj inainte de alegeri (Miercuri, 9 aprilie 2008, 9:01)

      Kap [anonim] i-a raspuns lui nick

      Nu e deloc acceptabila.Exista masini noi, cu taxa asa si asa, exista masini euro3 second, cu preturi mai mult decit acceptabile si taxa foarte mare, si exista Dacii si alte masini vechi care nu sint schimbate din vina taxei cu cele din a doua categorie.

      Iar cu stirea asta probabil guvernantii se amagesc ca ii va crede cineva si se va lasa prostit.Tilharii oricum isi protejeaza cu tupeu doar afacerile lor.
  • 0 (0 voturi)    
    TAXA (Miercuri, 9 aprilie 2008, 8:33)

    Zorro [anonim]

    RUSINE dl. LASZLO !!!! De la o posta se vede ca taxa incalca si in varianta asta Tratatul CE !!! Ne jicnitzi inteligenta dl.LASZLO sau ati pus BOTU la TARICEANU si ai lui ! Daca DA atunci sa va fie de bine ca ...v-a TRAS-O !!! HALAL COMISAR si COMUNITATE EUROPEANA ! Aux armes ....
  • 0 (0 voturi)    
    taxa bataii de joc (Miercuri, 9 aprilie 2008, 10:08)

    c [anonim]

    Taxa e legala in baza carei legi ? cine a dat legea asta ? E bataie de joc la adresa romanilor... atat timp cat platim taxe mai mari decat francezii, care la randul lor castiga de cateva ori mai mult. Daca sumele actuale se imparteau la 4 atunci era corect. N-am nimic impotriva sa existe dar sa fie proportionala cu veniturile romanilor.

    Propun sa-i zica de acum incolo "Taxa bataii de joc" sau "Taxa rusinii".
    • 0 (0 voturi)    
      de ce sa fie? (Miercuri, 9 aprilie 2008, 10:52)

      jim [anonim] i-a raspuns lui c

      de ce sa fie proportionala cu veniturile romanilor?? nu vezi atatea masini noi nicaieri ca la noi, ca lumea mai degraba se indatoreaza, dar vrea sa arate vecinului cat de tare si bengos este el/ea. de aia nici nu se mai gasesc parcari, de aia stai in traficul infernal, de aia faci o ora pana la servici si de aia faci o ora pana acasa. daca asta'i trebuie omului, sa plateasca! corecta taxa! poate ii mai opreste pe unii sa mai cumpere masini ;)
      • 0 (0 voturi)    
        Proportionala?SA NU FIE DELOC! (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:50)

        Kap [anonim] i-a raspuns lui jim

        Corect, taxa nu trebuie neaparat sa fie proportionala cu veniturile.Taxa asta pur si simplu NU TREBUIE SA FIE.Atita timp cit poluarea nu se plateste proportional (camioane, autobuze, trenuri, nave, poluatori industriali) de catre toata lumea nu poti taxa doar pe cei ce vor sa-si schimbe masina actuala.
        Iar traficul are zeci de cauze care stau nerezolvate in afara mirlaniei si snobismului multor romani: insuficienta parcarilor, degradarea infrastructurii si lipsa centurilor ocolitoare si a pasajelor, starea precara si subdimensionata a transportului public etc.
        Sa fie foarte clar: taxa asta rezolva doar problemele de vinzari ale gastii lui Moliceanu de la APIA.
      • 0 (0 voturi)    
        tot TAXA RUSINII e (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:57)

        c [anonim] i-a raspuns lui jim

        Nu e vina romanilor ca primarii cu 4 clase sau primarii corupti nu stiu sa construiasca parcari supraetajate sau sa dezvolte infrastructura. Nu e vina romanilor ca guvernul nu e in stare sa dezvolte provincia si totzi se ingramadesc in Bucuresti. E vina romanilor ca politia nu-si face datoria si nu amendeaza pe cei care trec pe rosu sau blocheaza intersectia pe verde, sau mearg pe linia de tramvai. Ce te doare pe tine ? daca omul isi ia masina atunci poate are unde parca, poate nu sta in Bucuresti, poate nu are metrou aproape de firma, poate firma lui are sediul pe centura. Daca isi ia masina poate ca a muncit pentru asta si face ce vrea cu banii lui...nu mai suntem in comunism...desi din pacate suntem condusi de comunisti ca tine. Cu ce au gresit romanii ca mai trebuie sa mai plateasca si aceasta taxa a rusinii.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa este discriminatorie (Miercuri, 9 aprilie 2008, 11:07)

    popas [anonim]

    Dle Laslo Kovacs,

    Noua taxa de prima inmatriculare (botezata Taxa de poluare a autovehiculelor) este in continuare discriminatorie, deoarece este platita doar de masinile care se inmatriculeaza prima data in Romania.

    Pentru a elimina caracterul discriminatoriu, taxa va trebui platita de TOATE vehiculele care se deplaseaza cu ajutorul propriului motor cu ardere interna, deoarece orice autovehicul care foloseste motor cu ardere interna degaja noxe.

    Cat timp aceasta taxa se va plati DOAR de masinile care se inmatriculeaza prima data in Romania, vorbim de Taxa de prima inmatriculare, indiferent cum se numeaste aceasta.

    Daca este taxa de poluare, trebuie sa fie platita de toate autovehiculele care ruleaza in Romania, iar din cele care se inmatriculeaza prima data, si urmatoarele:
    - autocamioane
    - motociclete (multe motociclete au motoare mai mari decat ale autovehiculelor de mici dimensiuni, desi NU platesc taxa)
    - autoutilitare
    - autocare, autobuze
    - barci cu motor
    - locomotive Diesel
    - etc.

    De asemenea, pentru a elimina caracterul discriminatoriu, trebuie ca si masinile cumparate de statul roman pentru uzul "demnitarilor" sa plateasca aceasta taxa.

    -----------
    In lipsa unei pozitii oficiale exprimate de oficialii CE, nu putem sa concluzionam despre deznodamantul taxei de prima inmatriculare.

    Pe de alta parte, daca Mr. Kovacs a afirmat ca taxa este conforma, inseama ca ai nostri i-au prezentat un alt proiect de lege, in care TOATE autovehiculele inmatriculate in Romania urmeaza sa plateasca taxa, ceea ce ar insemna ingroparea PNL in fata electoratului care inca mai detine dacii legaet cu scotch si sarma.

    In concluzie, deschideti ochii cu cine votati anul asta. Ar fi ideal daca fiecare dintre cei jefuiti de stat (cu aceasta taxa) sa convinga cat mai multi oameni sa voteze. Partidele astea perverse se bazeaza pe lipsa electoratului tanar la urnele de vot, si pe prezenta masiva a pensionarilor.

    Va rog votati!
  • 0 (0 voturi)    
    Socialistii europeni (Miercuri, 9 aprilie 2008, 11:25)

    micra [anonim]

    Dl. Kovacs Laszlo, si partidul lui Partidul Socialist aflata la putere in Ungaria au propus taxa auto care este in vigoare si astazi cu mici modificari in Ungaria...
    Nu dupa mult timp dl. Kovacs a devenit <<comisar>>... Ce credeti acum o sa-si schimbe principiile? E un comunist batran in piele de socialist ca si astia de la noi...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version