Cazierele fiscale vor putea fi obtinute, de anul viitor, de la administratiile financiare ale tuturor municipiilor. In prezent, cazierele fiscale sunt eliberate de administratiile financiare ale municipiilor resedinta de judet si ale sectoarelor Capitalei, de directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si de Directia generala de administrare a marilor contribuabili. Cazierul fiscal eliberat de Fisc este necesar la inscrierea asociatiilor si fundatiilor in Registrul asociatiilor si fundatiilor si la autorizarea unei activitati independente.

Reglementarea este prevazuta in Legea numarul 72 din 2008 care modifica Ordonanta numarul 75 din 2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal.

Certificatul de cazier fiscal este obligatoriu la: infiintarea societatilor comerciale, a societatilor cooperative si a cooperativelor agricole; inscrierea asociatiilor si fundatiilor; autorizarea unei activitati independente; cesiunea partilor sociale sau a actiunilor; numirea de noi reprezentanti legali; cooptarea de noi asociati sau actionari cu prilejul efectuarii majorarii de capital social.

Administratiile financiare si directiile de finante elibereaza cazierul fiscal la inscrierea asociatiilor si fundatiilor in Registrul asociatiilor si fundatiilor si la autorizarea exercitarii unei activitati independente.

In celelalte cazuri - infiintarea societatilor comerciale; cesiunea partilor sociale sau a actiunilor; numirea de noi reprezentanti legali si cooptarea de noi asociati sau actionari cu prilejul majorarii de capital social -, cazierul fiscal poate fi obtinut direct de la oficiile Registrului Comertului. De la 1 octombrie 2007, Ministerul Economiei si Finantelor transmite electronic Registrului Comertului informatiile din cazierul fiscal.

Cazierul fiscal tine evidenta persoanelor fizice si juridice, precum si a asociatilor, actionarilor si reprezentantilor legali ai persoanelor juridice care au savarsit fapte sanctionate de legile financiare, vamale si de cele referitoare la disciplina financiara. Informatiile privind aceste fapte sunt pastrate in cazierul fiscal timp de cinci ani. Taxa de eliberare a certificatului de cazier fiscal este de 20 lei pentru fiecare persoana, iar valabilitatea acestuia este de 30 de zile de la emitere.

Ministerul Economiei si Finantelor organizeaza cazierul fiscal atat la nivel central, cat si la nivel local. La nivel central se tine evidenta contribuabililor din toata tara, iar la nivel local cea a contribuabililor care au domiciliul fiscal in raza unitatilor teritoriale.