The Economist: Romania ar putea devansa Italia, in 2020, din punct de vedere economic

de Diana Zaharia     HotNews.ro
Vineri, 18 aprilie 2008, 15:55 Economie | Finanţe & Bănci

Romania ar putea devansa Italia din punct de vedere economic, in 2020, daca actualele tendinte ale economiei italiene vor ramane neschimbate, relateaza The Economist in editia electronica. Aprecierea apare intr-o analiza privind evolutia Italiei dupa alegerile legislative castigate de Silvio Berlusconi. In 2006, Italia a fost depasita de Spania, iar anul viitor ar putea fi devansata de Grecia. Francesco Grillo, doctor in economie al London School of Economics, sugereaza ca, daca tendintele actuale raman neschimbate, Romania va depasi Italia in 2020.

"Aprecierea ar putea fi fantezista, dar confirma ca ritmul lent de crestere economica este punctul cel mai slab al Italiei. Acesta a persistat atat sub guvernele de stanga, cat si sub cele de dreapta", scrie the Economist.

Viitorul Italiei depinde mult de directia economica pe care o va alege Berlusconi, potrivit The economist, mai ales dupa ce previziunile publicate de Fondul Monetar International cu doar o saptamana inaintea scrutinului electoral au revizuit in scadere cresterea economica a Italiei, la 0,3% din Produsul Intern Brut atat pentru acest an, cat si pentru 2009. Conform acestor estimari, Italia va deveni statul cu cel mai scazut ritm de crestere economica din grupul G8 al tarilor bogate.

In zona euro, Italia este tara cu cea mai mare probabilitate de a intra in recesiune in urmatoarele 12 luni. La mijlocul anilor 90, PIB-ul pe cap de locuitor in Italia, potrivit paritatii puterii de cumparare, era cu 20% peste media tarilor din Uniunea Europeana. Dupa doisprezece ani, Italia a ajuns pentru prima data sub media celor 27 de state membre, noteaza The Economist.

Publicatia pune sub semnul angajamentul lui Berlusconi pentru reformele liberale si, chiar, faptul ca acesta intelege ca sunt incompatibile cu nationalismul economic, considerand ca prestaţia sa în mandatele trecute nu este încurajatoare.

Articolul complet il puteti citi in The Economist.













Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

4943 vizualizari

  • -1 (5 voturi)    
    Calcul de 2 bani (Vineri, 18 aprilie 2008, 16:08)

    Stoewer [anonim]

    Arirmetica pentru cei mici: luam cresterea economica a Italiei de 0,2-0,3%, luam cresterea economica a Romaniei de anul trecut si bineinteles ca, facand un calcul de scoala generala, obtinem ca in 2020 i-am luat pe italieni din urma. Evident, daca se mentine pana in 2020 trendul actual, ceea ce este putin verosimil.

    Aplicand aceeasi schema, Vanuatu va ajunge din urma Germania sau mai stiu eu ce alte scenarii ilare. Conditia este ca in anul in curs o tara de 3 lulele sa obtina o crestere mai mare decat o tara dezvoltata. Pe urma: calcule de 2 bani.
    • +2 (2 voturi)    
      Calcule simple (Vineri, 18 aprilie 2008, 17:35)

      ProgresieGeometrica [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      Mai degraba calcule simple. Adica oamenii au luat PIB-ul Romaniei, l-au inmultit cu 1+x la a 12-a (unde x *100 e cresterea economica in procente) si au estimat PIB-ul Romaniei din 2020. Ca x nu va fi constant nici in Romania nici in Italia e alta chestie.

      In cazul Germaniei, Vanuatu trebuie sa-si dubleze PIB-ul in fiecare an ca sa prinda Germania in 12 (presupunand ca PIB-ul germaniei, care e imens, va ramane constant). 2 la a 12-a e 4096, aproximativ raportul dintre PIB-ul curent al Germaniei si cel al Vanuatu.
    • +2 (2 voturi)    
      Calcul de 1 ban (Vineri, 18 aprilie 2008, 18:34)

      Mate [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      Nu conteaza doar ritmul de crestere a PIB, ci si valoarea monedei nationale, orice fluctuatie influenteaza PIB-ul calculat in €.

      Cand leul se apreciaza cu 1 ban, PIB-ul Romaniei calculat in € creste cu 120 milioane de € !

      Cu cat leul va fi mai tare cu atat PIB-ul creste in valoare €. De ex. daca in 2008, leul se va aprecia cu doar 5%, cresterea asta se va "adauga" la cresterea economica a PIB-ului. Si in loc de 6% ajungem la ritm de China.

      La PIB global (dolari PPP) suntem pe locul 43 in lume, la nivelul Cehiei. Si ajungem Norvegia din urma in 2008.

      Italia are 1.700 miliarde dolari PPP, Romania are 247 miliarde dolari PPP. Cum populatia Italiei e de 3 ori mai mare, la popualtii comparabile e ca si cum am avea 3x247= 740 miliarde dolari PPP. Ori 6% pe an ne asigura dublarea PIB-ului in maxim 10 ani! Calculul expertului international e relativ corect, cu conditia ca Italia si Romania sa raman la ritmul actual! Mai probabil ar fi 2025 :)
    • 0 (0 voturi)    
      Simplificare (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 17:55)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      Simplificare: Daca mie imi creste venitul de 3 ori intr-un an, si lui Bill Gates ii creste cu doar 15%, nu inseamna ca il voi ajunge vreodata pe Bill Gates din urma, pentru ca eu nu pot creste de 3 ori prea mult.
  • 0 (4 voturi)    
    de acord (Vineri, 18 aprilie 2008, 16:10)

    roman [anonim]

    Desi o sa plec in SUA pentru un timp cred in evolutia economica a Romaniei. In general cred in tarile din europa de est. Axa bucuresti washington nu e o poveste. Nu stiu daca a intuit Base ceva sau a dat pur si simplu la nimereala dar asa vad si eu lucrurile.
  • 0 (6 voturi)    
    alt an... (Vineri, 18 aprilie 2008, 16:41)

    Dan [anonim]

    Cred ca au scris gresit......voiau sa spuna 2200 :-)
  • 0 (6 voturi)    
    texte (Vineri, 18 aprilie 2008, 16:41)

    x [anonim]

    e o gluma mica. subscriu la commentul cu "calcule de doi bani".
    e o aberatie sa zici ca in 10 (hai, fie 12) ani o economie devine de 8-10 ori mai puternica (adica are o crestere de 1000%). cu tot trendul nostru ascendent de 6%, bineinteles ca e doar o exagerare.

    nu se intreaba saracii ca 6% la 200 de milioane inseamna 212 milioane? pe cand 6% la 2 miliarde (cat ar fi GDPu' italiei) inseamna 120 de milioane, adica jumate din GDPul romaniei?

    ia mai lasati-ma cu aberatiile voastre
    • 0 (2 voturi)    
      E clar (Vineri, 18 aprilie 2008, 17:04)

      Serban [anonim] i-a raspuns lui x

      Prietene, inainte sa te apuci sa calculezi gandeste-te ce trebuie sa calculezi, in sensul de a avea legatura cu ceea ce vrei de fapt sa calculezi.
      Iar cel care a afirmat ca Romania ar putea devansa Italia, in 2020, din punct de vedere economic, Francesco Grillo, a facut un calcul de i-au sarit capacele.
      Congo o sa devanseze Romania in 20 de ani daca in Romania o sa se frece menta in continuare.
      • 0 (4 voturi)    
        ma-ndoiesc (Vineri, 18 aprilie 2008, 17:31)

        x [anonim] i-a raspuns lui Serban

        prietene, mai calcueaza inca o data de ce capital dispune italia (populatie, tehnologie, educatie, resurse + venituri constante din turism samd) si care e situatia in romania.

        as fi dispus sa pun pariu cu salariul meu pe 6 luni atat cu tine, cat si cu economistul respectiv ca romania nu va devansa italia nici in 2020 si nici in 2050.

        sunt doar aberatii. individul n-a facut nici un calcul de i-au sarit capacele ci a considerat rata de crestere de 6% constanta si spera sa fie si mai mare, in timp ce pentru italia nu a considerat nimic.

        hai ca m-am informat si eu de cifre si sa vedem ce iese:

        putem considera ca de acum pana in 2020 sunt 18 ani. GDP-ul italiei este 1888 miliarde de dolari. considerand o crestere constanta in fiecare an de 1.9% (cat o avut in 2007) iese un estimat de 2650 de triliarde in 2020.

        luam romania, cu 264 de milioane GDP si o rata de 7.7% (cat era pe 2007, desi deja pe 2008 BNR o anuntat ca spera un 6.5%).
        daca facem inmultirea iese in 2020 cam 1003 miliarde de dolari!

        deci, prietene, nici macar daca romania se mentine cu 7.7% in fiecare an, nu ajungem unde sunt ei acum.

        se vedea si cu ochiul liber, fara sa faci calculul.. tot ce trebuie e sa rationezi inainte sa iei ce spun toti "economistii". oare ce interese a avut pentru o astfel de afirmatie?

        spor la munca.
        • +1 (3 voturi)    
          PIB (Vineri, 18 aprilie 2008, 17:49)

          marlborough [anonim] i-a raspuns lui x

          Prietene, calculele se refera la PIB-ul pe cap de locuitor. Altfel ar trebui sa fim in 2020 de trei ori mai bogati decat italienii, ceea ce nici macar "autoarea-traducatoarea" articolului nu poate crede.
          Nu stiu cum vor sta lucrurile peste 12 ani, dar Romania e "blestemata", in pofida a tot ceea ce se intampla in viata politica romaneasca si in niciun caz gratie acesteia, sa se apropie de media europeana. Daca va uitati unde erau Spania si Grecia acum 30 de ani...
        • +2 (2 voturi)    
          dar pe capatana? (Vineri, 18 aprilie 2008, 17:57)

          GDPistul [anonim] i-a raspuns lui x

          nu ca te-as contrazice cu calculele, dar ar trebui ca GDP-ul sa fie raportat per capita, sa ajungem mai aproape de realitate. ca in cifre absolute, de exemplu, Polonia e mai tare ca Norvegia. Per capita Norvegia e pe locul 2 in lume si Polonia pe 49, confrom FMI.
        • +2 (2 voturi)    
          calcule pre simple (Vineri, 18 aprilie 2008, 18:39)

          popas [anonim] i-a raspuns lui x

          x, nu ai gresit la calcule?
          rata de crestere continua de 1.9% timp de 13 ani la o valaore prezenta de 1.888 mld EURO este:

          1.888*(1+0,019)^13 = 2.411 mld EURO

          Venituri constante din turism?
          Pe vremea lui Berlusconi, regimul de impozitare in Italia era lejer, asa incat economia din nordul Italiei genera suficiente venituri angajatilor...
          Acestia, mergeau in luna de concediu (august este luna de concediu in toata italia) in sudul Italiei, unde sunt statiuni de vis...
          Singura sursa de venit pentru sudisti este turismul, asa incat vara castigau suficient si ei, cat pentru intregul an.

          Cand a venit Prodi cu doctrina de extrema stanga, a impus un regism fiscal draconic, cu impozitare progresiva (cam ce doreste PSDul nostru).
          Consecinte: economiile italienilor din nord s-au redus simtitor, asa incat in luna august nu isi mai permit sa mearga in sud; prin urmare, nici sudul nu mai castiga...

          Este adevarat ca Italia are o infrastructura de transporturi foarte buna, si aici amintesc cel putin reteaua excelenta de autostrazi...

          Romania nu are PIB de 264 milioane, ci de 264 miliarde EURO (!) Este o diferenta colosala... PIB/ capita este de 12.300 EURO

          Italia are un PIB nominal de 1888 miliarde, si un PIB/ capita de 32.300 EURO.
          Parca nu mai sunt asa de mari diferentele.

          Iar acel economist a facut calcule de i-au sarit capacele...
          Un asemenea model nu este asa simplist incat sa calculeze crestere economica constanta de 6% doar pentru Romania, si crestere economica constanta de 1.9% pentru Italia.

          Este ceva mai complicat, si se tine cont de climat, de gradul de atractivitate al investitiilor, de mediul politic, etc.
          Italia este o economie matura, acolo nu prea mai poti face afaceri noi; ei au ajun sla maturitate, asa cum a ajuns si Germania.

          Romania este o tara cu mare potential, tocmai de aceea trebuie sa urgentam investitiile in infrastructura, generatoare de avantaje viitoare...
        • +1 (1 vot)    
          matematica ne omoara (Vineri, 18 aprilie 2008, 23:02)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui x

          pana in 2020 mai sunt 11 ani jumate, ai gresit de la inceputul calcului :P..
    • 0 (0 voturi)    
      haideti mai (Vineri, 18 aprilie 2008, 17:17)

      roman [anonim] i-a raspuns lui x

      Haideti mai... indiferent cu cine votati ganditi pozitiv.
  • 0 (4 voturi)    
    cursa de melci (Vineri, 18 aprilie 2008, 17:08)

    Dedalus [anonim]

    Daca Italia sta pe loc, Burkina Fasso o va ajunge in cam 150 de ani (dupa calculele mele). ;-).
  • +4 (6 voturi)    
    Masochism national (Vineri, 18 aprilie 2008, 17:14)

    ROMAN [anonim]

    In Romania autocritica a fost bine inradacinata de practica comunista, ea insasi tragandu-si "seva" din umilirea indelungata la care au fost supusi romanii in teritoriile ocupate, de catre invadatori salbatici veniti din Panonia, din Anatolia sau de pe malurile Volgai! Continua si azi sa distruga o mare parte din imaginea pe care colectivitatea si-o formeaza despre sine prin mass-media.

    Sunt tari care ar plati milioane pt. o astfel de informatie data de experti internationali, e o publicitate extraordinara! Si totusi se gasesc romani (sau poate sunt arabi, unguri, tigani sau comunisti "revolutionari":) gata sa scuipe pe orice fel de mandrie nationala, gata sa calce in picioare orice tentativa de recastigare a demnitatii, gata sa manjeasca cu comentarii absurde, pline de ura, orice succes national, cat de minor!

    Autocritica e utila cateodata, nu si masochismul, unii sunt in plin proces de auto-distrugere etatica, identitara, ,uneori individuala. In timp ce Romania continua sa surprinda (asa cum dintotdeauna vecinii unguri, rusi sau turci ne-au subestimat si erau "uimiti" cand luau bataie prin Carpati, cand romanii si-au construit tara la rascruce de 3 imperii sau cand intelectuali romani iau premii la care altii inca viseaza cu ochii deschisi.

    Istoria Romaniei e plina de javre, de lichele si lifte care se vindeau pe nimic, care criticau orice venea din "interior", care credeau ca talentul, inteligenta si cunoasterea e doar la altii. Sunt aia care ziceau "ce rost are sa ne batem cu turcii (rusii/ungurii), oricum nu castigam, mai bine plecam capul". Aceiasi care azi spun "ce rost are sa ne opunem terorismului islamic, nu e razboiul nostru, si ce daca se umple Europa de arabi, negri, musulmani sau tigani, asta e, asta e viitorul".

    Spaniolii i-au inecat in mare pe arabi dupa 600 ani de ocupatie, popoarele balcanice au starpit turcimea dupa 500 de ani de ocupatie, iar bolshevicii credeau ca URSS e vesnica:)).

    Romania creste, f.repede si unora le sta in gat.
    • -1 (5 voturi)    
      haha (Vineri, 18 aprilie 2008, 17:33)

      x [anonim] i-a raspuns lui ROMAN

      nationalistii inflamati apar chiar si aici, la o stire care n-are nimic de-a face cu romania mare.
      imi vine sa rad.. de fapt chiar rad
      • 0 (2 voturi)    
        @x (Vineri, 18 aprilie 2008, 17:59)

        Regat [anonim] i-a raspuns lui x

        razi ca prostul in targ
      • +1 (1 vot)    
        bogatia (Vineri, 18 aprilie 2008, 21:32)

        roman [anonim] i-a raspuns lui x

        N-am nimic cu romania mare, am cu viata mea, si nu am de ce sa mi-o doresc altfel decat prospera. Si chinezii au invatat ca bogatia nu e rea...
    • +2 (2 voturi)    
      EXACT (Vineri, 18 aprilie 2008, 17:37)

      roman (mai micut) [anonim] i-a raspuns lui ROMAN

      De acord. Si eu cred in Ro! Nu glumesc. Sper ca in sfarsit ne mai miscam si noi!
      HAI ROMANIA
    • 0 (4 voturi)    
      Adevarul cu picatura.. (Vineri, 18 aprilie 2008, 17:58)

      CAPCAUNUL [anonim] i-a raspuns lui ROMAN

      daca dam la o parte emotia profund patrioata din zicerea matale, considerentele pur subiective, melodramatice, sunt invelite intr-o structura reala, care suporta critica cea mai lucida: ne-am creat tara la rascruce de vanturi, am produs si noi valori, si uneori am avut (ca si celelalte popoare, asta trebuie mentionat) clipele noastre de genialitate, in acre i-am surprins si am fost peste toti ceilalti (rare, dar au existat). Istora romaniei e intr-adevar plina de javre, iar romanii au fost tinuti jos si umiliti ptr mult timp, si de asemenea exista un defetism national (numit de majoritatea 'mioritism'), si pe langa asta mai exista intr-adevar o productiie moderna de javre si viermi fara coloana de l'ar face sa paleasca pe orice uriah heep.. (nu, nu formatia rock).. exista un masochism national, fara doar si poate..

      suntem un neam complexat, care in loc sa invatam din atitudinea vecinilor nostrii (croatii, slovenii, chiar si sarbii - cu stoicism au ars ambasada americii si li se intinde mana dinspre UE si NATO), ca inteligenta de neam trebuie dublata de agresivitatea si mai ales o mandrie nationala, noi privim in continuare spre est, imbratisand viziunea mujicului si a micului boier local turcit.. unii spun ca exista o mandrie de neam - nu-i adevarat, putini o au, restul au un gen de aroganta lasa..
    • +2 (2 voturi)    
      PS (Vineri, 18 aprilie 2008, 18:02)

      capcaunul [anonim] i-a raspuns lui ROMAN

      daca romanii isi vor modifica mentalitatea si vor incepe sa promoveze niste valori reale, Romania va avea potentialul sa ajunga in 20 de ani (nu pana in 2020) orice tara din vest (ma refer la PIB). Irlanda e un model despre cum, atunci cand lovesti cuiele care trebuie, te poti duce in sus cu liftul, nu pe jos..
      • +1 (1 vot)    
        Sanse (Vineri, 18 aprilie 2008, 19:31)

        roman [anonim] i-a raspuns lui capcaunul

        Ok, sunt de acord. Potential exista. Eu sunt mandru ca sunt roman. Nu este ceva orientat impotriva altora. Tot ce imi doresc este ca dupa un timp sa revin in Ro si sa am aceleasi optiuni si posibilitati ca oriune altundeva. O sa ziceti ca sunt "platit" de ce stiu eu cine dar nu e cazul. Nu am pretentii absurde dar sunt capabil sa negociez de la egal la egal cu francezi, germani, americani, etc. si va asigur ca nici nu se asteapta altceva de la mine. Nu imi doresc sa ard ambasade, nu cred in greve, dar cred in corectitudine in relatiile angajat-angajator. Suntem intr-o perioada in care avem multe sanse. Sa le utilizam BIIINEEE
    • -1 (3 voturi)    
      nationalism (Vineri, 18 aprilie 2008, 21:05)

      PaulR [utilizator] i-a raspuns lui ROMAN

      Prostii nationaliste. Si cand te critica si cand crezi ca te lauda cineva trebuie sa vezi cat de reale sunt criticile/laudele altfel ramai si traiesti cu iluzii.
    • -1 (3 voturi)    
      te rog sa ma anunti cand postezi sa nu pierd vreo (Vineri, 18 aprilie 2008, 22:08)

      gigi unguro-arabo-tigano-comunisto-revolutionarul [anonim] i-a raspuns lui ROMAN

      analiza de-a ta.


      "Si totusi se gasesc romani (sau poate sunt arabi, unguri, tigani sau comunisti "revolutionari":) gata sa scuipe pe orice fel de mandrie nationala, gata sa calce in picioare orice tentativa de recastigare a demnitatii, gata sa manjeasca cu comentarii absurde, pline de ura, orice succes national, cat de minor!"

      sunt juma' arab, juma' ungur juma' tigan si juma' comunist "revolutionar" si ai dreptate, invidia ma mananca, nu suport sa vad cum se ridica romania din noroi! adica in ultimii 20 ani, s-au construit o gramada de ... vile ... si de fabrici straine... si de banci... straine... pfffff romanul e dat dracu'!!! MOR DE INVIDIE MOOOOOOOR. jur solemn pe inima mea de tigan-arab-comunist (evreu ai uitat) ca, cat voi trai, voi incerca sa subminez aceasta tara din simplul motiv ca mi-e ciuda ... ca sunt arab-tigan-comunist si e destul motiv, nu? ca am luat bataie prin carpati, poate.

      intelectuali ca tine sa tot avem.
  • +2 (2 voturi)    
    pai nu mai e mullt si-i ajungem la salarii (Vineri, 18 aprilie 2008, 18:00)

    misterright [anonim]

    intamplator am tangente cu industria de constructii...stiti cati bani castiga un muncitor cu 8 clase care lucreaza la finisaje de lux in cladirile de birouri ce se construiesc peste tot in Bucuresti?...2500 RON bani in mana...si precizez, muncitor, nu maistru, nu sef de echipa...un amic care are o astfel de firma mi se plangea zilele trecute ca a facut o criza de nervi cand muncitorii pe care el i-a scolit in ultimile 8 luni i-au spus senin ca 2500 RON bani cash in mana sunt cam putin si sa mai puna si el ceva....
    • +2 (2 voturi)    
      :D (Vineri, 18 aprilie 2008, 22:32)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui misterright

      Daca te incalzeste cu ceva, soferii de camion greu (inclusiv cei de la salubritate) castiga 3000-3500 RON net oficial, fara a mai pun la socoteala micile şperţuri pe care oricine le face daca poate si din care se castiga bine - dar nu vad multi dintre ei dand navala in banci dupa credite si nici prin magazine de lux, cu Omega pe mana :))))

      ~Nautilus
  • +1 (1 vot)    
    Saracie?! (Vineri, 18 aprilie 2008, 19:41)

    roman [anonim]

    Si inca un raspuns la un mesaj mai sus... Tocmai pentru ca nu avem infrastructura putem declansa cresteri economice datorate implementarii acesteia. Altii nu au aceleasi posibilitati. Si sa nu uitam de fondurile eu. Putem avea cresteri datorate unor domenii care in west nu mai sunt de actualitate. De asta zic ca eu sunt optimist. Apoi, e adevarat ca doar cine-i inteligent foloseste sansele. Unii doar se plang de saracie...
  • +2 (2 voturi)    
    PIB 2000-2007 (Vineri, 18 aprilie 2008, 20:22)

    misu [anonim]

    2000: 40.2 miliarde euro
    2001: 44.8 miliarde euro
    2002: 48.4 miliarde euro
    2003: 50.3 miliarde euro
    2004: 58.9 miliarde euro
    2005: 79.2 miliarde euro
    2006: 97.1 miliarde euro
    2007: 121.9 miliarde euro
    incetu cu incetu HAI BAFTA
    • +2 (2 voturi)    
      o fi bine?? (Vineri, 18 aprilie 2008, 21:04)

      PIBuistul [anonim] i-a raspuns lui misu

      ...adica in 8 ani a crescut de 3 ori
      • 0 (0 voturi)    
        Putem depasi Italia chiar inainte de 2008! (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 14:32)

        Viorel [anonim] i-a raspuns lui PIBuistul

        Nu in 8, ci in doar 7 ani, crestere a PIBului de 303,23% (tinand cont si de valorizarea leului)!Impresionant!
        Calculand PIBul global de 121.9 miliarde euro, ajungem la un PIB/capita de 5540.90 euro, calculand 22 de milioane de români. Dar cineva mai sus (popas) vorbea de un PIB national de 264 de miliarde de euro, deci de 12000 de euro/capita, calculand din nou 22 milioane de români (popas vorbea chiar de 12300euro/capita, calculand populatia României la 21,46 de milioane). De ce e o diferenta asa de mare intre aceste 2 cifre de PIB (264, respectiv 121.9 miliarde euro)? Unde e adevarul?
        Oricum, faptul ca economia a inceput sa mearga de vreo 7-8 ani e un lucru imbucurator pt România, dar cel mai important lucru e ca si mentalitatile sa se schimbe, serviciile si respectul institutiilor fata de individ sa se amelioreze si, bineinteles, infrastructura sa aiba aceeasi dinamica pozitiva.
        Pana sa intrecem Italia dpdv economic, propun s-o depasim la Euro 2008 si sa-i dam o lectie de fotbal!Greu, dar nu imposibil!
        Hai ROMÂNIA!
        Bafta tuturor!
        • 0 (0 voturi)    
          nominal Vs PPP (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 15:52)

          misu [anonim] i-a raspuns lui Viorel

          121.9 miliarde euro la rata oficiala de schimb
          179 milirarde ca putere de cumparare
        • 0 (0 voturi)    
          wikipedia (Duminică, 20 aprilie 2008, 12:17)

          popas [anonim] i-a raspuns lui Viorel

          salutare!
          informatia este luata de pe http://en.wikipedia.org/wiki/Romania
          Este vorba de PIB exprimat ca paritatea puterii de cumparare.
          PIB nominal este de 188 mld euro.

          Romania are potential FOARTE mare de crestere economica. Ganditi-va ca omul creste pana la o anumita inaltime, dupa care este ajund din urma de copii... asa este si cazul Romaniei noastre.
  • +2 (4 voturi)    
    mult zgomot pentru nimic (Vineri, 18 aprilie 2008, 21:01)

    stefan [anonim]

    e o tehnica slaba sa atragi cititori cu titluri de genul asta
    The Economist: Romania ar putea devansa Italia, in 2020, din punct de vedere economic

    afirmatia este folosita in articol ca sa sustina ideea ca economia Italiei nu merge bine fata de celelalte economiii europene. comparatia cu Romania este folosita ca o figura de stil si subtextul este : "pina si " Romania ne ajunge.

    pentru conformitate ar fi trebuit sa scrie:
    The Economist : Italians may come to regret electing Silvio Berlusconi once again
  • +2 (2 voturi)    
    Uraaaa! (Vineri, 18 aprilie 2008, 23:28)

    Patriotul de doi bani [anonim]

    Bravo. E bine. Ma pot duce linistit la culcare.
    Patriotismul a crescut in mine ca o gogoasa umflata.
    Dar mai am o intrebare ... America cand o depasim?
    • +3 (3 voturi)    
      Acus (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 0:50)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui Patriotul de doi bani

      Cand o sa vorbeasca toti spaniola... te mai uiti la cateva Campionate Europene si ai sa vezi ce rapid trece timpul :)
    • 0 (0 voturi)    
      LoL (Duminică, 20 aprilie 2008, 12:48)

      Zozo [anonim] i-a raspuns lui Patriotul de doi bani

      Buna intrebare...hahahahahaaaaa...
  • 0 (2 voturi)    
    Aha (Vineri, 18 aprilie 2008, 23:33)

    Chiarasa [anonim]

    Asta e valabil daca in 2020 mai este cineva in Romania.
  • 0 (2 voturi)    
    cresterea lu peste (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 0:07)

    seba [anonim]

    Cat de dobitoc trebuie sa fii sa musti la asemenea fictiuni? Tara e in curu gol si se gasesc unii sa vorbeasca de patriotism. Mandrie nationala...pe ce?
    Pe izmenele din dotare? Numai pnl-istii mai sunt asa "high" cand vine vorba de economia Romaniei. Dar, ma rog, ei sunt mai relaxati (si mental) avand conturile lui tata Dinu in spate.
    • +1 (1 vot)    
      raspuns la cresterea lu peste (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 9:06)

      taitta [anonim] i-a raspuns lui seba

      cat de indobitocit sa fii sa nu vezi si partea plina a paharului, si ne mai miram de ce suntem asa rau vazuti de straini
  • -1 (1 vot)    
    drepturile omului..aa...scuze, islamului (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 4:07)

    costin [anonim]

    De ce nu vad asta in stiri? pe hotnews sau din orice alta sursa

    http://patrupedbun.net/drepturile-universale-ale-omului-islamului
  • +3 (3 voturi)    
    Si eu as vrea (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 4:13)

    Loco [anonim]

    insa cred ca partea dureroasa e ca articolul se refera la Italia nu la Romania, cu alte cuvinte ar zice "pina si Romania o sa ii ajunga (pe italieni), asa de incet merge economia Italiei.
  • -1 (1 vot)    
    stati mumos, maica... (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 9:40)

    gimini [anonim]

    ...astia "optimistii": mai aveti putintica rabdare, pana trec alegerile, dupa aia sa va vad cum veti comenta 1 E la 4 RON, caderea pietei imobiliare, inflatie de 12% samd

    Guvernul PNL le pregateste viitorilor guvernanti cateva bombe cu ceas. Si le pregateste mai ales pentru Baselu, care va catinda la anul, exact in miezul crizei.

    Dupa aia o sa mai vedem noi cine pe cine ajunge. Romania pe Italia sau Botswana pe Romania. La munca, nu la citit ziarele!
  • +1 (1 vot)    
    Vise (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 10:22)

    Dan [anonim]

    Vise, taica, vise!!!

    Urmasii Imperiului Roman de Apus nu vor ajunge niciodata saraci. Vor gasi intotdeauna mijloace sa reziste. Morale sau mai putin morale.
  • -1 (1 vot)    
    Visul real al comunistilor ! (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 12:41)

    Realistul [anonim]

    si uite asa visau comunistii ca vor intrece economia vestica si americana.
    Acum cei noi pun taxe -peste taxe-pe veniturile bietului Roman care cu greu aduna un ban pentru a-si procura cite ceva.Si uite asa se intretine Guvernul care ne patroneaza.Cine o sa creieze fondurile de investie necesare depasirii economiei Italiene si cum ?Visuri placute .....................
    • 0 (0 voturi)    
      Unde vezi tu comunism? (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 13:17)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui Realistul

      Ce legatura au taxele cu comunismul? Aaaa... vroiai sa zici socialism? Dar stai, in socialism, banii din taxe se intorc sub forma de protectie sociala.

      Ce e in Romania acum nu e nici liberalism, nici socialism, ci "talharism".
      • 0 (0 voturi)    
        pt. Domnul Barosanu ! (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 13:45)

        Realistul [anonim] i-a raspuns lui Danu Barosanu

        eu comentam visul - care nu are nimic cu constatarea " Talharism " o expresie plastica rezultata din trairile zilnice.Orice picatura de adevar va deveni otrava pentru alesii nostri............
  • 0 (0 voturi)    
    Da ! (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 13:53)

    marius [anonim]

    Si italienii vor veni la munca in romania, italiencele or sa ne ingrijeasca pruncii, se vor prostitua , vor locui la marginea oraselor noastre, vom invata folclorul sicilian de la artisti-amatori italieni, ii vom lasa sa scoata ziare in limba lor...
    In acest timp, romanilor li se vor inapoia toate terenurile furate de primarii, vor fi impozitati rezonabil, nu vor mai fi mintiti niciodata, toti functionarii publici vor fi deosebit de competenti si amabili, coruptia va disparea cu desavarsire...
    Toate chestiile astea vor incepe imediat dupa alegeri...
    • 0 (0 voturi)    
      pt.Marius (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 15:32)

      Capcana [anonim] i-a raspuns lui marius

      vai de mine Marius ce spui asa ceva pentru ca guvernantii nostri pe care o sa-i alegem din nou si apoi odraslele acestora care vor fi alese si ele nu vor admite asa ceva.Taxele pentru prostitutie vor deveni atit de mari in Romania incit italiencele vor prefera sa ramana acasa ............. iar romanii cu bani ( primarii ,functionarii si altii) le vor vizita in Italia tara calduroasa.
  • -1 (1 vot)    
    au uitat astia in calcule ceva foarte important... (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 14:03)

    misu [anonim]

    .....daca ies iar aia 322, vom fi cu mult sub Congo
  • 0 (0 voturi)    
    da, cind vor zbura porcii ! (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 15:46)

    gogu [anonim]

    vorba "cind va zbura porcul" nu e o vorba in vint.
    cind vor zbura porcii din parlament, prefecturi, primarii, atunci eventual ne vom apropia de italieni, dar asta, bineinteles, daca ei vor ramine in continuare condusi de mafioti; ca daca zboara porcii si la ei, nu stiu cum ii mai ajungem.
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 15:52)

    rochiri [anonim]

    Tare bancul!
  • 0 (0 voturi)    
    Ce gluma proasta (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 17:48)

    Alex [anonim]

    Italia are 60 de milioane de locuitori.In ritmul curent de crestere ne-ar lua vro 40 de ani sa ii ajungem din urma economic pe cap de locuitor.Si bineinteles cu cat cresti economic cu atat e mai greu sa ai crestere economica mare ;)
  • 0 (0 voturi)    
    ,,Daca,, totusi exita un ,,daca,,.... (Sâmbătă, 19 aprilie 2008, 20:58)

    Birlik [anonim]

    ,,daca actualele tendinte ale economiei italiene vor ramane neschimbate,,...cand vreodata ajungem noi sa devansam Italia ? Voi glumiti ori ce ? LOL
  • -1 (1 vot)    
    Daca (Duminică, 20 aprilie 2008, 0:35)

    gigel [anonim]

    In 2020 romania nu va mai exista!
  • 0 (0 voturi)    
    Inainte de regimul comunist (Duminică, 20 aprilie 2008, 6:52)

    Economist [anonim]

    Regatul Romania, era inaintea a 7 tari europene.Din anii 70, RSR ,a fost intrecuta si de Bulgaria.Exemplu :In 1980 ,PNB/Locuitor era in Bulgaria=3208 dolari iar in RSR =1580.Din acea perioada RSR a fost intrecuta de Bulgaria la principalii indicatori economici-financiari-sociali.Singurul indicator unde RSR era pe primul loc in Europa era mortalitatea infantila.Votul pro iliescu-fsn, din 1990 si 1992,a blocat reforma;a mentinut statul cu orice pret propietarul economiei nationale ;a mentinut baza economica-financiara;statala a jafului generalizat care a dus la formarea capitalistilor de cumetrie asa cum ii numea-numeste Iliescu, protectorul hotilor si criminalilor tranzitiei.Lozincile cu care iliescu si-a realizat planul de transformare a nomenclaturii comuniste in baroni au fost:Noi muncim nu gandim!Lasati guvernul FSN sa lucreze!!!Iliescu nu ne trebuie aur si valuta vrem pe Roman sa ne fu..!Taranistii si liberalii vand tarisoara!Lozincile si "inteligenta" poporului roman au avut efect;iliescu-fsn ,a fost ales cu peste 80%.
  • 0 (0 voturi)    
    eu cred ca cineva viseaza erotic! (Duminică, 20 aprilie 2008, 10:42)

    Lucian* [utilizator]

    Oameni buni, reveniti-va!
    Hai mai ca nici Italia nu o sa stea pe loc!
    Si nu o sa avem cresteri economice prea mari daca Guvernul continua sa cheltuiasca banii pe autostrazi de mers la mare si la munte si nu se gandeste clar la infrastructura dedicata cresterii economice a zonelor defavorizate sau pt scaderea cheltuielilor in zonele unde dezvoltarea econnomica a avut loc...
    Acum ca m-am trezit, pot sa ma culc la loc.
    Auzui tu! depasim Italia in 12 ani de parca aia ar sta pe loc si noi nu am frana cresterea economica.
    • 0 (0 voturi)    
      loooooooooool (Duminică, 20 aprilie 2008, 12:51)

      Io [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      Hahahahahahaaa...cine stie ce nebun o mai fi facut si statistica asta..oricum e dus...de tot !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă