Taxele si impozitele vor putea fi platite on-line din septembrie 2008

de Diana Zaharia     HotNews.ro
Marţi, 29 aprilie 2008, 14:41 Economie | Finanţe & Bănci

Taxele si impozitele vor putea fi platite on-line, din acest an, a declarat presedintele Agentiei de Administrare Fiscala, Daniel Chitoiu. Sistemul va fi introdus dupa 15 septembrie 2008, mai intai pentru persoanele fizice care declara venitul anual si, uterior, pentru companiile depun on-line declaratiile fiscale. In acest mod, birocratia si costurile ar urma sa se reduca, a precizat Chitoiu, desi a recunoscut ca sistemul on-line folosit in prezent pentru declaratii este preferat de numai 5% dintre firme. Reticenta acestora s-ar explica prin lipsa de incredere in angajatii Fiscului.

"Dupa ce vor fi emise deciziile de impunere pentru persoanele fizice care depun declaratiile anuale de venit, adica dupa 15 septembrie, vom introduce plata on-line, prin card, a impozitelor", a afirmat Chitoiu pentru Hotnews.ro. Persoanele fizice obligate sa depuna declaratii anuale de venit sunt cele care obtin venituri din alte surse decat cele din salarii sau asimilate salariilor, precum: activitati independente, insemnand activitati comerciale, profesii libere, drepturi de proprietate intelectuala, dar si transferul titlurilor de valoare, venituri in strainatate, activitati agricole.

Plata on-line are numeroase avantaje pentru contribuabili, sustine presedintele Fiscului. "Nu trebuie sa mai mearga la ghisee sau sa fie dependenti de un program", a explicat Chitoiu. Cu toate acestea, el a admis ca actualul sistem on-line pentru depunerea declaratiilor fiscale este folosit de numai 5% dintre firme. "Sunt firme de contabilitate in Bucuresti care lucreaza pentru 40 de agenti economici si au cate o persoana care se ocupa de depunerea formularelor si plata impozitelor pentru fiecare sector", a spus Chitoiu.

Reticenta firmelor de utiliza sistemele on-line a fost pusa de presedintele ANAF pe seama neincrederii in lucratoriii Fiscului. "Daca unii dintre contribuabili au mers la organul fiscal si au stabilit ca au de plata o suma, iar dupa trei luni au constatat ca ea nu mai corespunde cu ceea ce au inregistrat in contabilitate, capata neincredere", a spus Chitoiu.

Pentru a exemplifica motivele care duc la lipsa de incredere a companiilor in angajatii Fiscului, Chitoiu a aratat ca, in 2005, imediat dupa implementarea sistemului de declarare on-line pentru marii contribuabili (firmele cu cifre anuale de afaceri de peste 70 milioane lei), sumele inscrise in bazele de date au fost dublate, iar cei mai multi dintre acestia figurau cu arierate bugetare. Ca urmare, in 2006 si 2007, s-a redus numarul firmelor care au optat pentru sistemul on-line.

Sistemul de depunere on-line a declaratiilor fiscale pentru toate categoriile de persoane juridice functioneaza la nivelul intregii tari de la 1 aprilie 2008.













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2672 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Punem pariu... (Marţi, 29 aprilie 2008, 15:22)

    Nicu [anonim]

    ca va trece luna septembrie si sistemul nu se va pune la punct? Au mai fost tentative de implementare a unui sistem similar in anii trecuti ce nu functiona.....Abia acum s-au vazut avantajele platii on-line? Ce alte bomboane ni se mai promit ?
  • +1 (1 vot)    
    Semnatura Digitala (Marţi, 29 aprilie 2008, 15:57)

    eee [anonim]

    O problema va fi semnatura digitala. Va fi nevoie de asa ceva? Sunt destul de scumpe si complicat de obtinut. Cel putin persoanele fizice ar trebui sa poata plati fara semnatura digitala.
    • -1 (1 vot)    
      Semnatura digitala (Marţi, 29 aprilie 2008, 16:57)

      Vasi [anonim] i-a raspuns lui eee

      Cat de scumpe sunt si de ce sunt atat de greu de obtinut?
    • 0 (0 voturi)    
      Semnatura digitala (Marţi, 29 aprilie 2008, 20:42)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui eee

      Nu inteleg pt ce s-ar cere asa ceva, doar dai bani, NU primesti. Sper sa nu le treaca prin minte sa ceara semnaturi digitale (care, desigur, trebuie emise de catre *anumite* autoritati)
  • -1 (1 vot)    
    sau daca il vor face..... (Marţi, 29 aprilie 2008, 16:03)

    misu [anonim]

    ....va functiona ca porcu; n-au ei oameni sa implementeze asa ceva; cel mult vor scoate o caricatura de plata on-line.
  • +1 (1 vot)    
    Certificate digitale... (Marţi, 29 aprilie 2008, 16:51)

    Tudor [anonim]

    Pentr 'eee': Nu ar trebui sa fie nevoie de certificate digitale pentru asa ceva (normal, inafara de certificatul site-ul-ui de plati) - pe cei de la fisc nu ar trebui sa-i intereseze cine a facut plata pentru o persoana, ci daca a fost facuta sau nu..
  • 0 (0 voturi)    
    faceti un sistem online complet (Marţi, 29 aprilie 2008, 17:48)

    mara [anonim]

    Faceti un sistem online complet de depunere a declaratiilor. A tuturor declaratiilor fiscale pe care le depune o firma. Nu doar anumite declaratii.

    Si nu ne mai cereti sa mergem sa cerem nu stiu ce certificat digital. Puneti pe site o aplicatie gratuita care sa o downloadam, o instalam si o folosim. Daca ai conexiune la internet iti si trimiti declaratiile fara sa mai apelezi la conturi personale de email. Vezi www.elster.de. Luati exemplu, nu ne mai chinuiti cu zece mii de aplicatii mici ca sa generam tot felul de declaratii si ordine de plata.

    Abia atunci va capata lumea incredere si le va folosi. Si nu mai cereti declaratiile pe dischete la ghiseu, ca nu de alta dar in curand nu or sa se mai fabrice aceste dischete atat de invechite! Chiar nu va permiteti sa angajati cativa consultanti in IT care sa va lumineze putin asupra a ceea ce trebuie facut?!
    • 0 (0 voturi)    
      Aplicatii (Marţi, 29 aprilie 2008, 20:45)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui mara

      NU trebuie sa fie necesara nicio aplicatie.

      Dar daca se vrea neaparat sa se faca upload la anumite documente, atunci sa foloseasca un format open-source, care sa poata fi implementat de catre orice firma de soft pofteste! Astfel nu depinzi numai de o anumita firma care face programe numai pt o anumita versiune de sistem de operare.
      • 0 (0 voturi)    
        Adobe... (Miercuri, 30 aprilie 2008, 9:46)

        John [anonim] i-a raspuns lui Danu Barosanu

        Adobe reader ti se pare destul de free!! Daca te pricepi putin la informatica, desi se pare ca nu, iti spun ca nu poti sa implementezi un sistem unitar daca fiecare face ce vrea.

        Numai bine
        • 0 (0 voturi)    
          Adobe si John (Sâmbătă, 3 mai 2008, 1:16)

          Dan [anonim] i-a raspuns lui John

          John, daca te mai straduiesti un pic s-ar putea sa te pricepi. Iar daca nu, nu! OK?
          Adobe Reader e free... dar omul vorbea despre Open Source. Parerea mea.
  • 0 (0 voturi)    
    incapacitate (Marţi, 29 aprilie 2008, 20:10)

    cameleon [anonim]

    crede cineva ca cei de la conducerea ANAF sunt capabili macar sa faca ceva?! daca i-ati cunoaste v-ati mira cum de merge sisitemul!
  • 0 (0 voturi)    
    O gluma jalnica (Marţi, 29 aprilie 2008, 20:50)

    Dan, platitorul de impozite off-line [anonim]

    De cativa ani urmaresc bataia de joc numita e-guvernare si sistemul de vizualizare, repet, vizualizare a obligatiilor de plata la DITL sector 1.
    E jale mare...
    In plus, acum au introdus si semnatura electronica cu plata. Nu sunt decat doua firme autorizate, UTI si inca una, care nu raspunde nici macar la telefon. E clar, da?!
    Cat costa? Pai 100 EURO deschiderea si apoi cate 3 EURO pe an, taxa de intretinere.
    E mult, e putin, de ce sunt doar doua firme acreditate... de ce?! De ce nu!
    Pai daca era numai 5% contribuabili ce foloseau sistemul cand certificatul digital era gratis, iata o intrebare pentru cei mai inteligenti contribuabili:
    Cati vor folosi acest sistem dupa ce vor afla noile tarife? Plus re-inregistrarea de rigoare...
    Respuns: pai guvernul va mai bifa un punct de pe agenda UE, sau cum popos le zice... Loredana: Foaia de parcurs. Si apoi vom merge inainte cum stim noi, cu discheta... aaaaa, pardon, cu banii cash la CEC sau DITL.
    N-a functionat prapaditul sistem de vizualizare a impozitelor locale, dar sa vedeti platile online?
    Ah, era sa uit, va fi o licitatie sau incredintare directa pentru realizarea sistemului informatic?
    Nu de alta, dar am si eu niste mausi de vanzare... Nu costa decat 3.560 EURO bucata. Ei, ce ziceti, am sanse de castig?
    In final am o singura intrebare?
    De ce nu erau bune certificatele digitale emise de Min. de Fin.??!! Cica nu erau opozabile in instanta... Te apuca rasul. Pai nu se putea emite o ordonanta de urgenta care sa stipuleze ca sunt bune si in instanta aceste certificate?! Ca doar n-or fi mai bune alea ale lui nea UTI?!
  • 0 (0 voturi)    
    O gluma jalnica (Marţi, 29 aprilie 2008, 20:50)

    Dan, platitorul de impozite off-line [anonim]

    De cativa ani urmaresc bataia de joc numita e-guvernare si sistemul de vizualizare, repet, vizualizare a obligatiilor de plata la DITL sector 1.
    E jale mare...
    In plus, acum au introdus si semnatura electronica cu plata. Nu sunt decat doua firme autorizate, UTI si inca una, care nu raspunde nici macar la telefon. E clar, da?!
    Cat costa? Pai 100 EURO deschiderea si apoi cate 3 EURO pe an, taxa de intretinere.
    E mult, e putin, de ce sunt doar doua firme acreditate... de ce?! De ce nu!
    Pai daca era numai 5% contribuabili ce foloseau sistemul cand certificatul digital era gratis, iata o intrebare pentru cei mai inteligenti contribuabili:
    Cati vor folosi acest sistem dupa ce vor afla noile tarife? Plus re-inregistrarea de rigoare...
    Respuns: pai guvernul va mai bifa un punct de pe agenda UE, sau cum popos le zice... Loredana: Foaia de parcurs. Si apoi vom merge inainte cum stim noi, cu discheta... aaaaa, pardon, cu banii cash la CEC sau DITL.
    N-a functionat prapaditul sistem de vizualizare a impozitelor locale, dar sa vedeti platile online?
    Ah, era sa uit, va fi o licitatie sau incredintare directa pentru realizarea sistemului informatic?
    Nu de alta, dar am si eu niste mausi de vanzare... Nu costa decat 3.560 EURO bucata. Ei, ce ziceti, am sanse de castig?
    In final am o singura intrebare?
    De ce nu erau bune certificatele digitale emise de Min. de Fin.??!! Cica nu erau opozabile in instanta... Te apuca rasul. Pai nu se putea emite o ordonanta de urgenta care sa stipuleze ca sunt bune si in instanta aceste certificate?! Ca doar n-or fi mai bune alea ale lui nea UTI?!
    • 0 (0 voturi)    
      O gluma jalnica (Vineri, 2 mai 2008, 12:58)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui Dan, platitorul de impozite off-line

      Interesant comentariu insa din pacate dovedeste cat de mult ne pute noua romanilor orice... Cred ca pot sa iti raspund la intrebarile tale:

      1. Nicaieri in lumea asta, (mai putin in statele comuniste si tarile africane) statul nu este si arbitru si jucator in acelasi timp
      2. Certificatele alea emise de MF (eu le-am folosit) erau o gluma proasta pentru ca de exemplu daca aveam 10 firme pentru care vroiam sa depun declaratii trebuia sa fac rost de 10 certificate :)); si in plus nu ofereau nici un fel de siguranta (se instalau pe calculatorul personal, erau dependente de acesta si in plus le putea utiliza orice persoana care avea acces la el)
      3. Daca nu iti convine si nu vrei sa platesti de ce nu depui tu declaratiile la ghiseu? E mai simplu si nici nu te costa nimic
      4. Si acum motivul principal; sa zicem ca esti administratorul unei firme in numele careia contabilul x face o declaratie prin care tu apari ca facand nu stiu ce ilegalitate. Daca declaratia e semnata cu certificat calificat te duci la contabilul ala si il iei de gat, daca nu e semnata sau e semnata cu un certificat de la MF stai si plangi.

      Imi pare rau daca pe alocuri am fost ironic insa din pacate comentariul tau dovedeste cat de usor este sa arunci cu gunoi fara sa intelegi nimic.
      • 0 (0 voturi)    
        Sa nu arunci cu gunoi! (Sâmbătă, 3 mai 2008, 1:09)

        Dan, platitorul de impozite off-line [anonim] i-a raspuns lui Ion

        Multumesc ptr. observatiile pertinente, stimate domnule Ion.

        Pentru cei care au deschis televizoarele mai tarziu, iata in reluare ce am spus mai devreme:

        1. E-guvernare e un e-fiasco!
        2. Platile impozitelor si taxelor locale prin internet (cel putin la sect.1), alt fiasco.
        3. Doar doua firme autorizate sa emita certificat digital calificat. Ambele au acelasi tarif, 100 EUR deschiderea, apoi cate 30 EUR (nu 3, cum gresit am scris initial) pe an. Concurenta? Bataie de joc? Hotie la drumul mare? Va las sa alegeti dvs. varianta corecta.
        Aici doresc sa observ inteligenta comentariului d-lui Ion:
        "Daca nu-ti convine ... de ce nu depui declaratiile la ghiseu?"
        Bravos, Ioane, sa ne ia dracu de tampiti ce suntem, daca nu vrem sa cotizam la Urdareanu & Co. UTI !
        3. bis. Cand era gratis, sistemul online de depunere a decl. nu a depasit 5% din nr. contribuabililor. Ion, fac pariu pe 100 EUR + 30 EUR ca ne vedem sub 3% dupa noile reglementari? Tare ma tem insa sa nu ajungem in marja de eroare... ca tot vin alegerile
        4. La pct. 4 al comentariului dvs., marturisesc ca nu am inteles nimic. Va rog sa nu-mi explicati din nou fiindca nici nu vreau sa inteleg asemenea aberatii logice.
        5. Statul ca jucator si arbitru in cazul certificatelor digitale emise de MF ?! Eu vorbeam despre recunoasterea acestor ceritificate in justitie... Alo, alo, nici macar nu mai aducem vorba despre independenta justitiei?! Sau ceea ce emite gratis MF nu e bun, dar ce ne vinde UTI e bun. Unde-i diferenta? Intr-un dispozitiv token pe care majoritatea bancilor il pun gratis la dispozitia celor ce vor internet banking?!
        6. Si mie-mi pare rau ca sunt ironic.

        In incheire trebuie sa spun ca nu-s expert in semnaturi si certificate (calificate) digitale. Doar imi pute de la o posta toata aceasta afacere...
        Oare nemtii, suedezii, americanii, francezii, estonienii cum procedeaza? De ce trebuie sa reinventam roata? Iar shpagi, iar comisioane groase?! Are dreptate Mara!
        • 0 (0 voturi)    
          Sa nu arununci cu gunoi (Marţi, 6 mai 2008, 19:43)

          Ion [anonim] i-a raspuns lui Dan, platitorul de impozite off-line

          1. Sunt de acord :); mai sunt multe de facut si din pacate lucrurile nu sunt nici pe departe ok
          2. Si aici sunt de acord
          3.Legea semnaturii electronice e din 2001. Faptul ca sunt in prezent doar doua firme autorizate sa emita astfel de certificate nu inseamna nimic. Asta e; a aparut piata probabil o sa apara si altele si o sa fie mult mai bine. Si inca o data, un certificat calificat iti ofera garantia ca TU semnezi un document si nimeni altcineva. Cu certificatele emise de MF nu aveai nici o garantie.

          Legat de preturi; eu am luat un certificat strict pentru depunerea on-line la un pret in jur de 70 de Euro; intr-adevar in anul al doilea trebuie sa platesc 30 de Euro taxa de reiinoire. Sincer nu prea vad care e problema. Mie unul imi convine.

          De ce?
          Stiu ca documentele semnate sunt semnate numai de mine, stiu ca nu mai trebuie sa fac o mie de artificii daca am de ex de depus declaratii pentru 20 de firme (ai grija pentru cu ce certificat semnezi, le incurci etc) si nu mai sunt dependent de calculator (nu vrei sa stii ce inseamna sa ti se strice un calculator pe care aveam instalat un certificat si sa reiei calvarul cu Finantele). Asa ca eu sunt dispus sa platesc pretul corect pentru serviciul corect.

          Cu UTI si ce scrii tu pe acolo nu ii cunosc si nu am nimic de impartit cu ei. Sper inca o data sa apara si altii si piata sa se dezvolte.

          3. Multumesc pentru gratulare insa sunt convins ca ai inteles. Utilizarea unui certificat digital calificat iti garanteaza ca TU si nimeni altcineva a semnat un document electronic.

          4.Toti cei mentionati de tine din ce stiu eu utilizeaza semnatura electronica. Am intrat si eu pe link-ul pus aici pe site si nu am inteles nimic. Dar asa , ne pute deci e spaga deci nu e bine.

          Si inca ceva; am intrat si eu pe site-ul MCTI-ului unde sunt firmele care emit certificate. Sunt doua acreditate (inteleg ca e ceva legat de niste conditii de securitate) si urmeaza o a treia asa ca lucrurile incep sa se miste.
          • 0 (0 voturi)    
            Taxe (Miercuri, 7 mai 2008, 1:03)

            Dan, platitor off-line [anonim] i-a raspuns lui Ion

            Ion, sa inteleg ca un certificat calificat e suficient pentru a depune decl. ptr. mai multe firme?
            N-am legea la indemana dar tare ma tem ca nu e asa. Fiecare firma cu aia a ma-sii, pardon, cu certificatul ei.
            Merci.
            • 0 (0 voturi)    
              Taxe (Joi, 8 mai 2008, 16:21)

              Ion [anonim] i-a raspuns lui Dan, platitor off-line

              Da, problema apare, ti-am zis, de la nebunia care era inainte cu certificatele emise de ANAF.

              Crede-ma, daca depuneai pentru 20 de firme innebuneai pentru ca baietii iti treceau in certificat CNP-ul si de acolo iesea un intreg balamuc.

              Ideea e asa; ordinul nu spune clar insa m-am interesat la MF si in conditiile legii semnaturii electronice, cu un singur certificat, atentie calificat, poti depune declaratii pentru cate firme vrei cu conditia sa fii imputernicit de fiecare firma in parte pentru acest lucru.

              Certificatele calificate au toate aceeasi valoare legala si juridica. NU Trebuie sa ai 20 de certificate, documentul semnat are aceeasi valore. Ai un certificat calificat, semnezi ce vrei si cate vrei. Valoarea juridica e aceeasi.

              Unde e problema? Cei de la ANAF au pus pe site-ul lor la FAQ intrebarile de la procedura veche si de aici toate confuzia.

              Mai multe detalii poti gasi aici http://discutii.mfinante.ro/static/10/Anaf/depunere_declaratii/manuale/Instr_decl_electr_1.9.3.zip

              Mai mult, cei din teritoriu de la ANAF nu prea citesc legislatia sau nu prea stiu si mai dau si informatii aiurea.
  • 0 (0 voturi)    
    exemplu de sistem online taxe (Miercuri, 30 aprilie 2008, 16:38)

    mara [anonim]

    Daca mai e nevoie, desi cred ca e meseria celor din minister sa se informeze ce aplicatii au alte tari, dau aici un link direct catre aplicatia nemtilor: https://www.elster.de/elfo_home.php
    Este si un demo care se poate urmari. Din cate retin eu merge doar pe windows. Se poate downloada sau lua pe CD de la FISC la inceputul anului, pentru ca toti contribuabilii sa poata sa isi declare taxele gratis si fara prea mari batai de cap.

    Poate are cineva totusi pe aici putere sa deschida ochii celor din ministerul de finante, sa vada si acestia cum ar trebui sa arate o aplicatie pentru taxe.

    Poate au si francezii, spaniolii etc .. sa se uite la toti si sa invete de la cel mai bun!
  • 0 (0 voturi)    
    cam zapaceala aici (Vineri, 2 mai 2008, 12:53)

    alt platitor [anonim]

    Toti aveti dreptate, fiecare prin prisma cunostintelor (de specialitate, daca le putem spune asa) pe care le are. Dar eu, nespecialist, care vreau sa depun si sa platesc ce ar trebui sa inteleg ?
    Stiu ca acum ceva vreme existau critici ca nu se fac depuneri on-line. Cand acestea au devenit realitate, s-au trezit si comentatori care sa arate cu degetul spre unii sau altii, dar nu au uitat sa critice sistemul invechit care nu permite platile on-line. Lucrurile s-au mai linistit pana de curand, cand se doreste introducerea platilor on-line si evident ca s-au gasit, probabil alti buni cunoscatori, care sa arate cu degetul spre unii sau alti.

    Ce vreti mai fratilor de fapt ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version