Deficitul bugetar al Romaniei, pe agenda sedintei de miercuri a Comisarilor europeni

de Diana Zaharia     HotNews.ro
Marţi, 10 iunie 2008, 14:23 Economie | Finanţe & Bănci

Nivelul deficitului bugetar al Romaniei se afla pe agenda sedintei de miercuri a Colegiului Comisarilor europeni. Comisarul pentru afaceri economice, Joaquin Almunia, va face miercuri unele recomandari Romaniei privind reducerea deficitului, avand in vedere ca prognoza de primavara a Comisiei a indicat o majorare a acestuia in 2008, pana la 3,7% din PIB, cu mult peste nivelul agreat prin Tratatul de la Maastricht de 3% din PIB. In baza prezentarii lui Almunia, Colegiul ar putea propune declansarea procedurii de deficit excesiv impotriva Romaniei.

"Comisarul Almunia a anuntat ca va face o prezentare cu scopul de a preveni depasirea plafonului de deficit bugetar de 3% din PIB, stabilit prin Tratatul de la Maastricht, asa cum a aratat prognoza de primavara. Problema se afla pe agenda saptamanala a Comisiei", a declarat purtatorul de cuvant al comisarului Almunia, Amelia Torres.

In primavara anului trecut, tot ca urmare a datelor din prognoza de primavara a Comisiei, comisarul Almunia a facut declaratii similare privind nivelul prea mare al deficitului bugetar al Romaniei. La acea data, Almunia avertiza Romania ca risca o procedura de deficit excesiv.

Comisia Europeana a adoptat, in iunie anul trecut, o comunicare adresata Parlamentului si Consiliului privind masurile pe care trebuie sa le ia cinci state UE pentru a evita deficitele bugetare excesive, printre acestea numarandu-se si Romania.

Comisia estima ca Romania ar fi urmat sa inregistreze un deficit de 3,2% in 2007, insa executia anului trecut a indicat un deficit de numai 2,4% din PIB.

Procedura de deficit excesiv presupune o monitorizare atenta a incasarilor si platilor bugetare pe o perioada de cel putin doi ani, precum si sanctiuni financiare. Aceasta procedura este declansata prin decizie a Consiliului European, pe baza propunerii Comisiei Europene. Ulterior deciziei, Consiliul face unele recomandari de diminuare a deficitului si stabileste un termen de patru luni, in care trebuie facute actiuni de corectare a acestuia.

Daca statul membru nu reuseste sa duca la indeplinire decizia, dupa zece luni, Consiliul aplica sanctiuni financiare. In prima faza, sanctiunile sunt sub forma unui depozit fara dobanda in contul Comisiei Europene, care se poate transforma in amenda in cazul in care deficitul nu este corectat in cel mult doi ani.













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1368 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    deficitul alarmant al Romaniei... (Marţi, 10 iunie 2008, 14:48)

    judex [anonim]

    se datorste politicii nesabuite si masurilor de stanga impuse de PSD guvernului marioneta PSD/Iliescu - Tariceanu/Patriciu, cel mai neprformant guvern al Romaniei.
    • 0 (2 voturi)    
      Neperformant?! (Marţi, 10 iunie 2008, 17:26)

      johnny [anonim] i-a raspuns lui judex

      Iarasi dai cu oistea-n gard? Care sunt criteriile pe baza carora ai tras concluzia ca guvernul asta e neperformant? Ai dat cu banul?
      Nici nu mai are rost sa-ti amintesc (la fel si celei care au scris articolul) ca de fapt este vorba despre "drobul de sare", tinand cont ca in primele 4 luni s-a inregistrat un excedent de 0,2 la suta din PIB! Ce zici de previziunile de anul trecut ale Comisiei raportat la rezultatele finale?
      In alta ordine de idei, te-am intrebat intr-o postare de acum cateva zile daca esti dispus sa ne "batem" in exemple de coruptie PDLvsPNL. N-ai dat niciun raspuns. Presupun ca ai revazut toate lozincile pe care trebuia sa le reproduci papagaliceste si n-ai gasit niciuna care sa se potriveasca temei propuse de mine!
      PS: daca atotputernicul si discretionarul cenzor va binevoi sa-mi lase comentariul, ma astept cel putin la minus 1 la voturi, considerand ca 2 utilizatori au gasit aiurelile judexuluii drept "pozitive". Cred ca voturile pe acest site se dau ca si contractele de asfaltare, pe baza de simpatii politice! Da' nu-i bai, votul de-aici nu conteaza la alegeri!
      • +2 (2 voturi)    
        ai dreptate johnny (Marţi, 10 iunie 2008, 18:06)

        directia 5 [anonim] i-a raspuns lui johnny

        Comisia Europeana este plina de 'judexi' iar guvernul pnl-psd plin ochi de 'johnisti' ,de unde provine excedentul de 0,2% nu cumva din incasarile TVA? este ea ,cresterea' bazata pe investitii? nu ! ea este bazata pe cresterea preturilor si deci incasari mai mari de TVA. In privinta votului stai linistit nu ai minus ,insa cred ca tu votand vom avea un mare minus
        • -1 (1 vot)    
          M-ai contrazis cu ceva?! (Marţi, 10 iunie 2008, 19:14)

          johnny [anonim] i-a raspuns lui directia 5

          In discutie este deficitul bugetar nu provenienta incasarilor la buget! Faptul ca excedentul se datoreaza TVA nu-l face mai putin excedent! Comisia Europeanu nu a pus problema modului in care este finantat bugetul si nici nu-i intereseaza, atata timp cat deficitul nu depaseste limita de 3 la suta. Si, ca sa-ti raspund, cresterea economica din primul trimestru s-a bazat in primul rand pe cresterea invetitiilor.
          Referitor la votul meu, sper ca la alegeri votul meu, daca-l consideri cu minus, sa fie cumulat cu alte voturi incat suma totala sa fie de-asemenea cu minus! Adica "minus" mafia PD-L!
          • +1 (1 vot)    
            hai s ati desenez (Marţi, 10 iunie 2008, 20:36)

            directia 5 [anonim] i-a raspuns lui johnny

            cresterea incasarilor la buget provine din consum,si atunci cand consumul depaseste productia apare deficitul care este acoperit fie prin inprumuturi fie prin investitii ,ori in Ro o mare parte din deficit a fost acoperit prin banii capsunarilor si capital speculativ,asta inseamna ca veniturile bugetare sunt nesigure si de aici si ingrijorarea Comisiei..Sigur ca nu poti avea crestere economica fara consum numai ca noi riscam un consum care poate destabiliza bugetul ne mai putand fi acoperit de investitii sau inprumuturi. Referitor la votul tau cu 'minus' alaturi de celelalte voturi cu 'minus' sa respecte legile fizicii
      • +1 (1 vot)    
        de ce incerci sa manipulezi? (Marţi, 10 iunie 2008, 18:32)

        judex [anonim] i-a raspuns lui johnny

        Da-mi exemplu de o singura masura de dreapta eficienta luata de guvernul marioneta PSD/Iliescu - Tariceanu/Patriciu !!!
        Dezvoltarea Romaniei nu se datoreaza nici lui Nastase, cum se lauda farseurul Iliescu, si nici lui Tariceanu, cum va laudati voi. Cel care a reusit sa puna economia Romaniei pe baze sanatoase si sa demareze dezvoltarea a fost modestul Mugur Isarescu. Voi, daca mai stati mult la guvernare, distrugeti tot, ca si PSD-istii cu care v-ati aliat pentru blocarea tarii. Isarescu va tot avertizeaza, dar sunteti niste amatori !!!
        • -1 (1 vot)    
          Cota unica! (Marţi, 10 iunie 2008, 19:29)

          johnny [anonim] i-a raspuns lui judex

          Guvernul Tariceanu a adoptat cota unica de 16 la suta! Ca sa te starnesc si pe tine si pe toti spalatii pe creier, am sa-ti un exemplu de masura absolut nepopulara adoptata de Tariceanu dar care a adus invetitii de miliarde de euro (si va mai aduce multe miliarde!): taxa pe prima inmatriculare! Ca unul care am platit aceasta taxa ar trebui sa critic aceasta masura, insa as face acest lucru impotriva evidentei beneficiilor pe care Romania le-a avut dupa adoptarea ei! S-au consumat atatea energii in sustinerea pozitiilor pro sau contra acestei taxe incat n-am sa intru in nicio polemica pe aceasta tema! Ma multumesc doar sa urmaresc extraordinara evolutie a industriei auto de la noi datorate incapatanarii premierului de-a ramane ferm pe pozitie. (Spre deosebire de pd-isti care, la fel ca in multe alte situatii, si-au schimbat opinia in functie de interese!)
          • +1 (1 vot)    
            vorbesti prostii si te abati de la subiect (Marţi, 10 iunie 2008, 20:18)

            judex [anonim] i-a raspuns lui johnny

            Guvernul Tariceanu a adoptat cota unica pentru ca a fost masura Aliantei DA. Dar, cei care au lucrat la acesta masura de dreapta sunt acum la PDL, in timp ce guvernul Tariceanu se supune politicilor popoliste dezastruoase ale PSD. Guvernul PSD/Iliescu - Tariceanu/Patriciu este cel mai prost guvern al Romaniei, un adevarat guvern de amatori. Ce a schimbat acest guvern in bine in ultimii 3 ani? Ca, in rau, a schimbat tot ce se castigase in perioada 2005-2006. vrei exemple? Sunt nenumarate. In fiecare zi simtim pe pielea nostra gafele acestui guvern de amatori. Si...am sa repet. Daca nu ar fi Isarescu, eram de mult pe tobogan.
            • 0 (0 voturi)    
              Ma dau batut! (Marţi, 10 iunie 2008, 20:59)

              johnny [anonim] i-a raspuns lui judex

              Comentariile tale sunt atat de pline de clisee rasuflate incat orice discutie cu tine e inutila si sterila! Concluzia mea: daca incerci sa discuti cu un papagal vei primi raspunsuri de papagal!
              Un ultim sfat: daca simti ceva pe piele zi de zi ar fi bine sa consulti un dermatolog!
              • 0 (0 voturi)    
                incercarile tale de a ma jigni... (Miercuri, 11 iunie 2008, 7:00)

                judex [anonim] i-a raspuns lui johnny

                dovedesc faptul ca am dreptate si nu ai argumente inteligente sa ma combati. Bref.
              • 0 (0 voturi)    
                Ihi, iar sintem noi mai destepti (Miercuri, 11 iunie 2008, 9:12)

                A Dandanache [utilizator] i-a raspuns lui johnny

                Cind 10 oameni iti spun ca esti beat trebuie sa te duci la culcare. Tot asa si cu minunatul tau guvern Tariceanu, care este sublim dar oropsit de aia din vest care ii tot dau inainte ba ca sint incompetenti, ba ca dau numai legi sa apare coruptia, etc. Astea sint rapoartele din afara EU, Departamentul de stat American, si nu in ultimul rind revista The Economist, care este un fel de biblie Liberala. Bineinteles ce face Tariceanu si orbii lui sustinatori? Zbiara ca aia nu stiu nimic, da fapt e pe dos. Deci, du-te domnule si culcate.
              • 0 (0 voturi)    
                apropo, de cota unica... (Miercuri, 11 iunie 2008, 9:24)

                judex [anonim] i-a raspuns lui johnny

                o sa aibe Iliescu, ala cu care v-ati incuscrit, grija sa va readuca la cota de blocaj economic a PSD-ului. Va satura el de bunastare, stai numai a vina iar la putere ! Va baga el mintile in cap, capitalistilor ! Si asa, tot ce a dat guvernul liberal incapabil cu o mana, tot el ia inapoi cu zece. Intrebati-l pe tatal meu, care este pensionar, cat de mult a beneficiat de masura populista de "crestere" a pensiilor, sau pe tatii vostri. Sa vedeti ce o sa va raspunda !!!
          • +1 (1 vot)    
            Autorul Cotei Unice este Adriean Videanu - 1 (Marţi, 10 iunie 2008, 21:08)

            *** [anonim] i-a raspuns lui johnny

            El este cel care a facut programul de guvernare al Aliantei Da si tot cel care a implementat cota unica in timpul mandatului PDL - cu rezultate foarte bune si in ciuda amenintarilor PSD cum ca bugetul va ramane fara bani si nu vom putea plati nici macar partea de finantare datorata UE

            Dimpotriva, cota unica a adus excendent bugetar si inflatie zero, cat timp a fost PDL la putere.

            Dupa ce PNL si PSD au ramas singuri la putere, au distrus si cota unica cu acea lege a pensiilor care in loc de pensii a facut cadou oamenilor inflatie.

            Asta e "meritul" de a nu avea TELEVIZIUNI NATIONALE ca PSD-PNL: orice lucru bun il faci e distrus sau insusit de altii (furatul e "metoda" cu traditie veche la PNL).
          • 0 (0 voturi)    
            Autorul Cotei Unice este Adriean Videanu - 2 (Marţi, 10 iunie 2008, 21:16)

            *** [anonim] i-a raspuns lui johnny

            15 oct 2004
            Prima prezentare a programului, in rezumat, ce i-a revenit chiar inainte de retragere lui theodor stolojan, a generat in presa reactii mai degraba critice, care au pus in balanta populismul psd cu cel al aliantei.

            De data aceasta, echipele de pr din spatele celor doua partide ale opozitiei au mers pe o alta varianta: o prezentare detaliata a tintelor platformei de guvernare, impreuna cu riscurile ce pun in pericol atingerea acestora, totul dublat de prezentarea, de catre seful comisiei ce a elaborat programul, ADRIEAN VIDEANU, a modelului economic pe care au fost construite proiectiile macroeconomice.

            http://www.hotnews.ro/articol_7240-alianta-da-si-a-prezentat-programul-de-guvernare.htm

            Gardianul 03 oct 2006
            Asa ca Adriean Videanu s-a apucat sa formeze un colectiv la PD, in care au venit si liberalii, condusi de varujan vosganian, si s-au apucat de treaba. „programul de guvernare este facut in proportie de 99,9% de aceasta echipa. decizia finala, in schimb, a fost luata de basescu. a fost o decizie grea, in special partea legata de reforma fiscala. dupa ce am facut noi simularile de politici, dupa ce i-am demonstrat pe hartie ca nu sunt pierderi de venituri, asa cum spuneau cei de la PSD, a acceptat. am avut 17,3% venituri suplimentare in 2005. anul acesta avem excedent bugetar. din pacate, inca nu se vad efectele, dar eu unul nu sunt de acord cu pesimismul si scepticismul analistilor economici. stiti de ce? un indicator foarte important, pe care nu il analizeaza nimeni acum, este indicatorul de crestere a productivitatii. deci, chiar daca avem o crestere pe sapte luni de 7,2% si daca ne ajuta si agricultura sa sarim de 8,5%, cea mai importanta este cresterea de productivitate, de aproape 11,2%. asta inseamna cresterea de competitivitate a mediului de afaceri romanesc“, sustine Videanu. „am muncit enorm la programul de guvernare, in conditiile in care 90% dintre ministri nici nu stiau ca se face un astfel de program, ceea ce e nedrept. "
          • +1 (1 vot)    
            care industrie? (Marţi, 10 iunie 2008, 22:00)

            Lucian Ilea [anonim] i-a raspuns lui johnny

            si in ce consta extraordinara industrie auto romaneasca?
            cate vanzari s-au facut comparativ cu SUA sau UE?
      • +1 (1 vot)    
        pai cred ca pierzi (Marţi, 10 iunie 2008, 18:58)

        Reshape [utilizator] i-a raspuns lui johnny

        Daca e sa ne luam numai dupa fapte concrete, numai PNL are vreo 3-4 ministri pentru care s-a cerut anchetarea pe suspiciuni de coruptie.
        Bineinteles, poti sa spui ca sint procese politice si sa dai exemplul cu bordurile, dar, din cite stiu eu, au fost efectuate controale la PMB fara a se gasi ceva.
        Gresesc? Sa nu zici numai "da", da-mi si dovezi, eventual acte scanate, articole din mass-media (dar nu din Sinteza Silei). Si nici de Flota sa nu zici nimic, dosarul a stat 2 ani la primarie pentru oricine ar fi vrut sa se uite pe el, Basescu si-a dat demisia din Parlament ca sa fie anchetat (spre deosebire de Chiuariu) iar Nastase a incercat 4 ani sa-l infunde si n-a reusit desi avea pe mina toata Justitia.
        • 0 (0 voturi)    
          statul de plata e acceptabil ca dovada? (Marţi, 10 iunie 2008, 20:21)

          johnny [anonim] i-a raspuns lui Reshape

          Acum cateva zile l-am intrebat pe judex ce considera el a fi mai mare hotie: salariul la Luxten sau "caltabosii"? Tu ce crezi? Despre "Flota" n-am ce sa discut atata timp cat "expertiza" a stabilit ca, de fapt, Romania trebuie sa multumeasca celor care s-au ocupat de aceasta afacere, ba mai trebuie sa le ridicam si osanale pentru ca au reusit sa ne scape atat de iefitin de-o asa belea! (As muri de ras daca m-as putea opri din plans!)
          • 0 (0 voturi)    
            e oarecum suficient (Marţi, 10 iunie 2008, 21:38)

            Reshape [utilizator] i-a raspuns lui johnny

            Oarecum ajunge, dar numai daca exista si fapta (dovedita) ca in urma salariului mare s-au tras ceva foloase necuvenite. Ai copia? Originalul a fost autentificat?
            De ce minimalizezi caltabosii? Caltabosii au fost cireasa de pe tort, sordidul. Acolo baza era masina, minciuna ministrului si sustinerea puerila a prim-ministrului.
            • 0 (0 voturi)    
              Remes a cazut pentru 6 milioane de euro (Marţi, 10 iunie 2008, 22:02)

              - [anonim] i-a raspuns lui Reshape

              Nu caltabosii sunt problema ci licitatia din spatele lor

              Omul de afaceri din Satu Mare a cistigat o licitatie de 11 miliarde de lei vechi si spera la inca doua in valoare de 200 de miliarde de lei vechi.

              Daca prima s-a desfasurat fara probleme la 21 septembrie, celelalte doua trebuiau sa fie cistigate pe 26 septembrie. Pe 24 septembrie a aparut o contestatie care a dat totul peste cap.
              Prima licitatie invocata de procurori in aceasta ancheta este cea cistigata de Gheorghe Ciorba si care s-a desfasurat la Directia pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala Vilcea pe 21 septembrie. SC Construct Europromt SRL Satu Mare a fost declarata cistigatoare in lupta purtata cu alte trei competitoare: SC Ro Construct Pitesti, SC TEPE SUT Mehedinti si SC Forconcid&El Marca Vilcea. "Au fost inscrise patru firme si a cistigat Construct Europromt. Este vorba despre un contract de 11 miliarde de lei vechi pentru lucrari de ameliorare a solului", a spus Vasile Predica, directorul general al Directiei Agricole Vilcea. El a negat implicarea ministrului Decebal Traian Remes. "Ministrii nu stau de vorba cu muritorii de rind ca noi", a spus Predica.

              Celelalte doua licitatii, despre care este vorba in inregistrarile avindu-i drept protagonisti pe Decebal Traian Remes, Ioan Avram Muresan si Gheorghe Ciorba, aveau ca miza 200 de miliarde de lei vechi si trebuiau sa aiba loc pe 26 septembrie. Pe 24 septembrie a fost insa depusa contestatia despre care ministrul Remes il informa pe Muresan in convorbirea telefonica inregistrata.

              http://www.cotidianul.ro/remes_a_cazut_pentru_6_milioane_de_euro-33913.html
            • 0 (0 voturi)    
              Te contrazici! (Marţi, 10 iunie 2008, 22:17)

              johnny [anonim] i-a raspuns lui Reshape

              Mai omule, tu ai gandit inainte de-a scrie? Pai salariul mare in sine este un folos necuvenit! Elena a fost angajata timp de 2 ani cu 8000 de euro pe luna pe postul de consultant marketing! Asta este o forma continua de hotie! Sa nu-mi spui acum ca "succesurile" Luxten se datoreaza profesionalismului infantei! Inca o data, tu crezi sincer ca salariul la Luxten e mai mica hotie decat "caltabosii"? Daca da, chiar inteleg nickul pe care ti l-ai ales!
              • 0 (0 voturi)    
                de ce ne jignim gratuit? (Marţi, 10 iunie 2008, 23:33)

                Reshape [utilizator] i-a raspuns lui johnny

                Salariul mare de 8000 de euro... eu te intreb ai dovezi? Ai copii? Copiile sint legalizate?
                Eu, daca sint patron si-mi place de tine si-ti fac salariul de 8000 de euro inseamna ca e coruptie? Inseamna CEL MULT ca e o incercare de coruptie, ca-ti fortez mina.
                Si inca o data, nu mi-ai dovedit ca salariul la Luxten e o chestie reala, pe cind, in cazul caltabosilor, e o chestie sigura.
                Ti-am cerut dovezi si-ti garantez ca, daca ma convingi, sint gata sa fiu de acord ca cele doua infractiuni sint egale si ca ar trebui tratate la fel de lege.
                Tu, in loc sa-mi dai linkuri cu articole din presa, cu copie dupa fluturas, cu declaratia oficiala a Luxten ca e adevarat, te iei de nick-ul meu si ma faci albie de porci. Pai ce mama dracu', unde ne trezim aici, in sedinta de partid?
                • 0 (0 voturi)    
                  Nu-ti consuma energia cu banalitati! (Miercuri, 11 iunie 2008, 11:04)

                  Victor [anonim] i-a raspuns lui Reshape

                  Lasa-l in pace! Este o teorie si o combatare de nici doi bani!
                  Nu mai exista puncte de atac la Basescu,acum trecem la fam.dansului
                  Daca fiica sa ar fi angajata la Citroen si primea acest salariu de 8000(???)atunci nu ar fi fost o tema de discutie.
                  Parca Basescu ar avea toate parghiile in mana si puterea sa intervina ptr. prioritati
                  Este o chestie de logica si inteligenta.
                  Aici se copiaza Antenele, SRS si CTP-uri,dar toate sunt fara cap si fara picioare.
                  Ce capacitate are Basescu sa-i faciliteze lui Luxten afaceri mafiote?
                  Nu este cheia cumva la Guvern,
                  la Parlament?
                  De la deficitul bugetar s-a ajuns la fiica lui Basescu.
                  Da,E.B.este de vina ptr.aceasta discutie la UE!!Da,Basescu la fel!
                  In loc sa apucam capra la coarne,
                  batem campii cu idiotenii,cu teme total diferite.
                  Important,legat nelegat de tema,numele Basescu trebuie sa apara.
          • 0 (0 voturi)    
            apropo de flota (Miercuri, 11 iunie 2008, 7:10)

            judex [anonim] i-a raspuns lui johnny

            vezi ca delta este plina de navele ruginite ale flotei noastre, mandria lui Ceausescu. Or fi alea ascunse de Basescu sa le vanda si nu a reusit iinca. Poate le vinde Tariceanu si cu Iliescu.
      • 0 (0 voturi)    
        @johnny (Marţi, 10 iunie 2008, 19:23)

        momo [anonim] i-a raspuns lui johnny

        eu nu sunt economist dar, consider comentariul tau cel putin pueril;
        tu nu vezi sarabanda cresterilor de preturi la absolut toate produsele ?
        tu nu vezi ca viata este din ce in ce mai scumpa de la an la an?
        tu nu vezi ca in loc sa o ducem mai bine ca acum 10 ani , noi o ducem din ce in ce mai prost?
        Daca nu vezi, inseamna ca sau nu vrei sa vezi,sau esti te amagesti singur, pentru ca puterea noastra de cumparare este invers proportionala cu "priceperea guvernului " pe care o tot lauzi tu
        Sau, poate ca tu ai niste venituri asa de mari( si nu din salariu) ca te doare in pix de aceste probleme
        • 0 (0 voturi)    
          oare? (Marţi, 10 iunie 2008, 21:13)

          alex [anonim] i-a raspuns lui momo

          @momo: Nici eu nu sunt (poate) economist, dar consider comentariul tau mult mai pueril.

          In toate statisticile din ultimii ani ritmul de crestere al veniturilor a fost mai mare decat ritmul de crestere al preturilor (inflatia). Salariile au crescut mai repede decat productivitatea (deci nivelul de trai a crescut mai repede decat productia)- de unde si lipsa de marfuri generatoare de inflatie (prin cerere mai mare decat oferta preturile cresc) si cresterea deficitului comercial (neexistand marfuri produse local trebuie importate).

          Te contrazici singur, mai pune mana pe o carte de economie.
          • 0 (0 voturi)    
            @alex (Marţi, 10 iunie 2008, 22:03)

            momo [anonim] i-a raspuns lui alex

            repet, eu nu sunt economist ci simplu cetatean; asta nu inseamna ca sunt prost, sau ca pot fi prostit;
            Chestia cu raportarile las-o moarta ca stim amandoi foooarte bine cum se fac ele; asta cu cresterea salariilor mai mare decat a preturilor este una din eternele minciuni ale democratiei noastre originale; preturile cresc pentruca nu va mai saturati( voi cei imbuibati) de vile, masini, krve;
            Nu am nevoie de studii aprofundate ca sa vad ca o paine costa acum 15000lei vechi, un Kg pui costa acum 70000lei vechi, un litru de benzina costa acum 40000lei vechi; spun costa acum, pentruca maine dimineata s-ar putea ca ele sa coste mai mult
            Toti cei care traiesc din salariu si maerg la cumparaturi stiu ca eu am dreptate, iar tu esti inca un activist pcr in viata.
            Sau esti inca prea tinar ca sa faci calcule matematice cu inmultiri/ impartiri si adunari /scaderi ca sa vezi cati bani iti trebuie sa supravietuiesti de la o luna la alta in timp urile "marete" ale iubitului tau guvern pnl
          • 0 (0 voturi)    
            Nimic pueril (Miercuri, 11 iunie 2008, 11:16)

            Victor [anonim] i-a raspuns lui alex

            Asta-i teoria,dar mai mergi matale pe piata si vei trai practica.
            Momo,nu trebuie sa fi economist ca sa scrii niste realitati.
            Aceasi discutie este si-n Germania:salariile cresc,dar viata de zi cu zi se scumpeste.
            Guvernul cauta cai de rezolvarea situatiei,ca sa nu ajunga si la aceasi situatie ca RO.(tratatul de la Maastricht)).
            Fiecare isi sustine idee sa "puerila".Unii sunt cei fericiti(tipul Alex.),iar altii nefericiti (tipul tau).
            Diferenta este teoria si practica,adevarul si manipularea,dependenta si independenta.
    • 0 (0 voturi)    
      nu se va ajunge aici (Miercuri, 11 iunie 2008, 11:45)

      ady [anonim] i-a raspuns lui judex

      :)) ce tari sunt astia de la comisie, stati linistiti ca nu se va ajunge acolo :))) ganditiva ce inseamna aceasta procedura: o monitorizare foarte atenta a incasarilor si platilor bugetare de catre Comisia Europeana :))) ce tare ar fi, va dati seama ca nu risca ei asemenea monitorizare sa dea explicatii pentru toate gainariile pe care le fac cu banii publici si nu la orice pacalici de prin Romania ci la aia din Comisia Europeana care nu prea stiu sa bage sub pres gunoaiele
      HAI CU MONITORIZAREA CA AR FI TARE SA STIM SI NOI CE SE FACE CU BANII PUBLLICI
  • 0 (0 voturi)    
    ce mai vor si astia? (Marţi, 10 iunie 2008, 19:02)

    Reshape [utilizator]

    Astia din Comisia Europeana sint niste circotasi. Ce tot vor?? Nu le-a spus Tariceanu ca economia duduie? Nu a zis Vosganian ca el incurajeaza consumul? Nu creste euro ca Fat Frumos iar cind da inapoi n-o face decit ca sa-si ia avint? Ce tratate semnate, ce statistici desuete?
  • 0 (0 voturi)    
    oricare economist inteligent.... (Miercuri, 11 iunie 2008, 7:07)

    judex [anonim]

    ia masuri sa nu creasca preturile, pentru ca, alfel, vor trebui marite salariile, iar maririle de salarii fara acoperire, duc la inflatie. Este situatia din Romania in prezent. Nici eu nu sunt economist, dar simt pe pielea mea si a familiei mele marile realizari ale guvernului Iliescu/PSD - Tariceanu/Patriciu. Vreau si eu un exemplu de o singura realizare economica sau sociala eficienta, care sa produca dezvoltare, disciplina si perspective. In ciuda aprecierior statistice autohtone, UE a inceput, pe buna dreptate, sa traga semnale de alarma, semnale pe care le trage si Mugur Isarescu si ei se fac ca nu le aud.
  • 0 (0 voturi)    
    Romania inainte de comunisti avea bugetul (Miercuri, 11 iunie 2008, 7:18)

    Romanul [anonim]

    excedentar .Incepand din anii 50-60 ca urmare a desfiintarii propietatii private a inceput sa creasca deficitul bugetar si deficitul de cont curent.U.S.A. a propus Romaniei sa beneficieze de planul Marssall.Guvernul comunist a refuzat spunand ca ei nu primesc fonduri de la "imperialisti".Incepand cu anii 60-70 RPR-RSR a fost depasita la majoritatea indicatorilor, ec.-fin.-sociali de catre toate statele europene in afara de Albania.In 1990-1996 ,aplicanduse politica fesenista de mentinere cu orice pret a unitatilor economice care lucrau pe pierderi (peste 80% din totalul unit.ec),in scopul jefuirii in primul rand a celor rentabile dar si a celor ce lucrau pe pierderi si care primeau ajutoare din buget .Datoria externa in 1989 =0 .Dar investitiile minime necesare, pentru a atinge nivelul minmim de dezvoltare al celor mai putin dezvoltate tari din europa de vest ,erau de 2000-2500 miliarde dolari.
    • 0 (0 voturi)    
      observatie foarte corecta.... (Miercuri, 11 iunie 2008, 9:33)

      judex [anonim] i-a raspuns lui Romanul

      Dar sa mai adaugam ceva. Noroc de multinationalele care isi fac si aplica politica lor sanatoasa si care mai produc dezvoltare in Romania. Dar capitalistii autohtoni ce au produs? Ce a produs Patriciu, Hrebenciuc, Omar Hayssam, Voiculescu, Taher, Tender, Iacubov si ceilalti? Nu am nimic cu Patriciu si, intr-o vreme, am fost chiar un admirator al acestuia, dar oare si-a platit impozitul la stat pentru vanzarea Rompetrol? Dupa calculele mele ar fi cam 600 milioane de dolari, bani cu care s-ar puta constui niste gradinite, un spital, etc. Din pacate, grupurile de interese isi fac jocurile murdare si aceasta tara nu poate merge catre civilizatie si prosperitate pana cand acesti ticalosi nu sunt blocati. Dar, pentru asta, trebuie mai intai se se schimbe constitutia si legile strambe create de ei numai in interesul lor.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi