Un comunicat

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 5 noiembrie 2008, 12:10 Economie | Finanţe & Bănci

Situatia crizei financiar-bancare pe plan european incepe sa implice deja consecinte directe si asupra pietei acestor servicii in Romania. Recent, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si, ulterior, Consiliul Concurentei au declansat - din unghiuri de vedere diferite - investigatii separate asupra modului in care un numar de 4, ulterior 10 mari institutii bancare respecta sau nu legislatia concurentiala in vigoare, daca utilizeaza sau nu practici concurentiale neloiale - inclusiv recurg la publicitate inselatoare -, sau, mai mult decat atat, daca incalca drepturile consumatorilor directi de servicii bancare, scrie Dan Popa pe blogul sau.

Conducerea BNR a recunoscut public ca, din nefericire, Consiliul Concurentei nu a avut o consultare cu reprezentantii acesteia inainte de anuntarea declansarii si extinderii recentei investigatii.

Pentru tot mai multe organizatii ale societatii civile este clar ca lucrurile nu mai pot continua in acest mod ca si pana acum. Bancile nu se mai pot eschiva de la a da seama despre modul in care actioneaza in raport cu standardele impuse pe multiple planuri, dar si in relatia de civilitate minimala fata de clientii proprii. Altfel spus, dupa cum arata si un recent studiu al Academiei Romane, se constata in continuare un grad slab de cooperare si dialog institutional, dar si o indulgenta total nejustificata a autoritatilor de reglementare fata de erorile sau iregularitatile care afecteaza activitatea functionarilor superiori ai multor institutii.

De aceea, consideram necesar ca bancile vizate sa fie obligate legal sa isi expuna punctele de vedere/argumentele proprii in fata opiniei publice si mass-media si sa nu perpetueze stilul de relatii publice din perioada comunista sau post-decembrista (toate lucrurile asupra carora nu se vorbeste garanteaza ca problemele chiar nu exista - daca sunt trecute sub tacere!). In cadrul workshop-ului special organizat in cadrul “Zilei Europene a Concurentei si Competitivitatii in Romania” (Palatul Parlamentului, 6 noiembrie 2008, orele 15.30), participantii la forum vor avea ocazia sa urmareasca noile clarificari in domeniu si observatii oficiale pe care am solicitat sa le faca Directorul Consiliului Concurentei, Dna Maria ALEXANDRU, Vice-Guvernatorul BNR, Dl Eugen DIJMARESCU, Vicepresedintele ANPC, Dl Gheorghe CIUBOTARU, precum si Seful Departamentului de Integrare Europeana al Institutului de Economie Mondiala al Academiei Romane, Prof. Dr. Petre PRISECARU si analistul financiar Dan POPA, Redactor Sef-adj. al revistei “PIATA”.













Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

2561 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    banking (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 12:37)

    miguel [utilizator]

    Inca o prostie menita sa-i faca pe consumatorii de servicii financiare isterici. Domnilor jurnalisti cu totii folositi produse bancare si mai devreme sau mai tarziu o sa ajungeti la mina bancilor asa ca nu mai scrieti articole ce nu au nimic comun cu realitatea si singur lor efect este alimentarea neincrederii in sistemul bancar.
    • 0 (0 voturi)    
      ouch (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 12:59)

      FAR EASTERN [anonim] i-a raspuns lui miguel

      It hurts, doesn't it?
    • +1 (1 vot)    
      dezinformarea bancilor (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 13:04)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui miguel

      Gresesti Miguel,

      De cand am contractat leasing-ul auto, rata a crescut de la 900 la 1300 RON.
      De la 900 la 1000 a fost cursul EUR.
      De la 1000 la 1100 a fost EURIBOR-ul.
      Buuuunnnnn......

      Dar de la 1100 la 1300 doar am fost informat ca datorita situatiei internationale, dobanda a fost majorata.
      Cred ca asta ma isterizeaza mai tare decat un articol din ziar.
      Sistemul bancar e putred!
    • +1 (1 vot)    
      raspuns pt. banking (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 13:18)

      marco [anonim] i-a raspuns lui miguel

      sa vede ca lucrezi la o banca unde stai pe bani frumosi bani pe care ii iei din dobanzile si comisioanele aberante ,ai dreptate mai devreme sau mai tarziu voi bancherii de 2lei din romanica cu studii de specialitate facute la universitati neacreditate veti trebui sa raspundeti pt. efectul distrugator asupra economii romanesti.
    • +1 (1 vot)    
      intrebare (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 13:29)

      Momo, zis Pamant de Flori [anonim] i-a raspuns lui miguel

      Prietene, cam ce salariu ai, de nu intri in categoria consumatorilor de servicii financiare? Mie poti sa-mi zici, ca nu mai spun la nimeni...
  • +1 (1 vot)    
    absolut corect (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 13:13)

    aura [anonim]

    Cred ca este timpul ca si bancile ca oricare din institutie care activeaza intr-o economie de piata sa isi asume atat beneficiile cat si pierderile si asta platind din buzunarele proprii si nu din buzunarele noatre ale tuturor...prin urmare normele de creditare si contractele incheiate trebuie sa fie trasparente in cele mai mici detalii si fara nici un fel de adaugiri de genul ...banca isi aroga dreptul sa faca ce modificari vrea ea dincolo de contract...este dincolo de orice intelegere de ce cineva care administreaza o banca falimentara trebuie sa aibe castiguri mostruoase..iar clientul sa fie jecmanit la greu...daca nu esti capabil sa administrezi si sa duci profit atunci trebuie sa dispari si sa platesti
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns pt. aura (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 13:43)

      marco [anonim] i-a raspuns lui aura

      de disparut au disparut si vor continua sa dispara cu profitul obtinut iar de platit vom plati tot noi clientii-papagali.
  • +1 (1 vot)    
    Sistemul bancar este putred la noi (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 13:21)

    Razvan_M [utilizator]

    In calitate de client sau fost client al urmatoarelor banci: BCR, BRD, Raiffeisen, Banc Post, Carpatica, ING pot spune cu responsabilitate ca sistemul bancar de la noi are mari probleme.
    - BCR - aici am avut o multime de surprize neplacute cu comisioanele, atitudinea angajatilor, pierdutul de informatii despre conturile mele etc. - lichidat conturi si plecat
    - BRD - n-am mai lucrat cu ei de vreo 3-4 ani, dupa ce au crescut mult nivelul comisioanelor - lichidat conturi si plecat
    - Raiffeisen - am avut de-a face la modul neplacut cu angajatii din fosta sucursala Lipscani, iar apoi cu cei din sucursala din Pipera, comisioane mari - lichidat conturi si plecat
    - Banc Post - comisioane mari, servicii slabe - inca mai am un cont f. mic la ei si un card
    - Carpatica - servicii in general acceptabile, dar comisioane multe si dese + probleme de back-office - inca mai am cont la ei
    - ING - am credit la ei, dar sunt foarte nemultumit de felul cum discuta cu clientii, de comisioane si de durata mare de rezolvare a unor probleme. Despre ING inca n-am auzit decat de rau pana acum.

    Sunt curios daca aceste companii sunt auditate de cineva. Daca exista firme de audit care verifica durata unor tranzactii simple (op, depunere/retragere numerar, transfer intre conturile aceluiasi client), modul cum este rezolvata o problema a unui client (reclamatie, observatie, cerere), modul cum se produc imbunatatiri ale activitatii in urma numeroaselor plangeri ale clientilor.
  • +1 (1 vot)    
    pt. protectia consumatorilor (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 13:23)

    adi [anonim]

    Eu de ex. am un credit de 7000 euro pe 20 de ani, cu ipoteca. dobinda fixa in primul an a fost de vreo 7,5% iar rata de 61 euro.
    In primul rind nu mai stiu unde este contractul de credit, cred ca l-am uitat la banca pt ca nu-l gasesc acasa. Banca e obligata sau nu sa-mi dea o copie?
    In al doilea rind, in timpul primului an, a trebuit sa platesc de 2 ori 65 euro iar cei de la banca nu mi-au putut da nici o explicatie, decit ca asa spune calculatorul lor si in plus presupuneri de ce ar fi asa.
    In al treilea rind, dupa primul an rata a devenit 75 de euro de la 61 (o diferenta cam mare) iar dobinda 10%.
    Nu sint obligati sa-mi explice de ce a crescut dobinda si nu trebuia sa ma anunte in prealabil? Cind am mers sa platesc rata mi-au spus ca dobinda a crescut fara explicatii.
    In plus am intrebat daca este posibil sa creasca in continuare, lunar, la 6 luni sau la un an dar ei mi-au spus ceva de genul "sa fiu linistita ca nu va creste pentru ca mai sint si altii in aceeasi situatie." As vrea un raspuns concred si exact, pe ce baza creste dobinda si rata, calculul matematic, altfel pot crede ca asa i se nazare unui functionar, de ce sa nu ceara daca poate?
    De unde pot primi un raspuns exact, formula matematica/ statistica/ etc de calcul?
  • +1 (1 vot)    
    E groaznic (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 14:32)

    Alex [anonim]

    Serviciile bancare nu sunt indispensabile. Absolut nimeni nu ne obliga sa apelam la ele, dar cand apelam , nu ne intereseaza decat sa luam cat mai mulri bani si cat mai repede. Cati dintre voi ati citit contractul inainte de al semna? (vad ca unii nici nu stiu pe unde-l au). Nu sistemul e putred , ci noi care ne-am aruncat cu capul inainte si am imprumutat cat mai mult si nu am tinut cont de dabanda si comisioane. De ce credeti ca in vest nu sunt dabanzi asa mari? Acolo nu vezi credite cu buletinul, oameni care sa se imprumute indiferent de dobanda , dupa principiul acum sa-mi fie bine caci in rest om vedea. Vrem sau nu vrem sa recunoastem , cei care vor sa faca ceva nu se descurca fara imprumuturi, dar luate cu cap. Si eu am un credit la ING , dar nu am avut nicio problema. E drept ca mi-au cerut o multime de acte si adeverinte , dar am inteles ca au facut-o din prudenta. Nu mi-au marit dobanda si nici comisioanele. Intr-un contract sunt prevazute drepturi dar si obligatii pentru ambii parteneri. cati dintre voi ati luat in calcul procentul de rambursare in avans? Pentru ca daca nu-ti mai convine de BCR, BRD, etc. poti face refinantare. Dar cand ati semnat contractul , nu v-a interesat acest lucru ci ca era dobanda ( nici macar DAE nu era important) 4,75% pe primele 6 luni. Eu zic sa va luati contractele , sa le cititi si unde sunt abuzuri sa apelati la Protectia consumatorului, dar unde nu ati deschis ochii , incercati sa faceti o refinantare dupa un studiu prealabil.
    Pentru cei care i-au raspuns lui miguel , sa stea linistiti ca nu lucrez in domeniul bancar , ci in IT.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version