Tara noastra a fost scoasa din categoria "investment grade"

Agentia Fitch a scazut ratingul de tara al Romaniei. Vosganian sustine ca evaluarea nu tine cont de evolutiile pozitive ale economiei

de S.M., D.G.     HotNews.ro
Luni, 10 noiembrie 2008, 9:59 Economie | Finanţe & Bănci

Agentia de evaluare financiara Fitch a coborat  ratingurile Romaniei pentru credite pe termen lung in valuta, de la "BBB" la "BB+", si pentru credite pe termen lung in lei, de la "BBB+" la "BBB-"‚ se arata intr-un comunicat al acestei institutii financiare.

Potrivit documentului, decizia Fitch reflecta temerile agentiei privind calculul politicilor macroeconomice locale si capacitatea statului de a evita o criza financiara si economica severa. De asemenea, Fitch a redus si calificativul acordat tarii noastre pentru datoriile in valuta pe termen scurt de la "F3" LA "B" si a redus plafonul de tara de la "A minus" la "BBB".

Pana acum, calificativul acordat de Fitch pentru Romania era de "BBB", care se situa cu doua trepte peste categoria de junk, iar perspectiva ratingului era tot negativa.

Decizia Fitch are loc dupa ce, la sfarsitul lunii trecute, Standard & Poor's a coborat, de asemenea, ratingurile Romaniei. Tara noastra este singurul stat din Uniunea Europeana care se afla in categoria junk, din cauza temerilor privind lipsa unui raspuns adecvat la riscurile economice.

Criticile la adresa politicilor economice ale Romaniei au fost respinse de autoritatile de la Bucuresti, care au anuntat ca tara noastra nu are nevoie de ajutor din partea Fondului Monetar International. Pe de alta parte, oficialii FMI au negat ca ar discuta despre un posibil ajutor pentru Romania.

Fitch coboara si calificativele oraselor Bucuresti si Oradea

Agentia de evaluare financiara Fitch a anuntat, luni, ca a coborat cu o treapta calificativele pentru imprumuturile pe termen lung in moneda straina ale oraselor Bucuresti si Oradea de la 'BBB-' la 'BB+'. 

Ratingurile celor doua orase pentru imprumuturi pe termen scurt in valuta au fost coborate de la 'F3' la 'B'. Perspectiva acestor ratinguri a fost revizuita de la "stabila" la "negativa".

Fitch coborat ratingurile a cinci banci romanesti

In urma scaderii ratingurilor de tara, agentia de evaluare Fitch a coborat ratingurile BCR, BRD - Groupe Societe Generale, Bancpost, UniCredit Tiriac Bank si Banca Romaneasca si a confirmat calificativul Bancii Transilvania.

Astfel, Fitch a coborat ratingul pentru imprumuturile pe termen lung ale BCR, BRD, Bancpost si Unicredit de la "A minus" la "BBB" cu perspectiva negativa, iar cel al Bancii Romanesti a coborat la "BBB" de la "BBB plus".

In cazul Bancii Transilvania, agentia de rating a mentinut calificativele, insa a schimbat perspectiva, de la "pozitiva" la "stabila".

Vosganian: Fitch nu tine cont de evolutiile pozitive ale economiei romanesti

Decizia Fitch nu tine cont de evolutii pozitive ale economiei romanesti - cresterea reala anuala a PIB la 9,1% in 2008, si 6% estimat pentru 2009, precum si mentinerea unui nivel extrem de redus al datoriei guvernamentale (10,6% din PIB, in iunie 2008)", afirma ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian.

Romania are un nivel al rezervelor internationale suficient (27,3 mld. EURO la sfarsitul lunii septembrie) si un stoc de datorie externa mai scazut comparativ cu celelalte state membre ale Uniunii Europene, precizeaza ministrul de finante, in replica la anuntul agentiei de rating.

De asemenea, nivelul rezervelor minime obligatorii se mentine in continuare ridicat, respectiv 18% (incepand cu perioada 24 noiembrie – 23 decembrie) pentru pasivele denominate in lei cu scadenta de pana la doi ani si  40% pentru cele denominate in valuta, asigurand astfel un rol prudential de mentinere a unui nivel corespunzator de lichiditate de catre institutiile de credit, se arata intr-un comunicat al Ministerului de Finante.

Vosganian subliniaza insa ca Ministerul Economiei si Finantelor a avertizat, deja, ca "exista o lipsa de coerenta la nivelul factorilor politici de decizie (Parlament, Presedintie, partide parlamentare) in asumarea unor politici publice restrictive care sa reduca riscurile induse de criza financiara si economica globala si care sa asigure in continuare Romaniei o crestere economica"














Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

3596 vizualizari

  • +6 (12 voturi)    
    dobitoci notorii (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:17)

    gigi [anonim]

    agentiile astea de rating sunt / in slujba papusarilor financiari... sictir vestului ca tine asa ceva
  • +3 (7 voturi)    
    cu mana noastra (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:21)

    Razvan [anonim]

    Daca nu ne loveste nimeni din strainatate, avem noi grija...
    greve, instabilitate, o clasa politica ce arunca cu noroi unii in ceilalti.
    Sper doar ca BNR sa intervina la timp si sa nu se agraveze situatia cursului leu-euro... daca as fi in locul BNR as lasa o zi sa piarda cativa grabiti (dati ca exemplu astfel) dupa care as interveni.
    e probabil cel mai rau moment sa dovedim si instabilitate politica si cheltuieli nejustificate.
  • +5 (9 voturi)    
    FMI,BMI si niste planuri de privatizare (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:30)

    junkistul [anonim]

    Huh, incepusem sa ma intreb ce naiba se intampla, cum de nu ne-au sacazut ratingul pana acuma. By the way , mai astia de la Fitch, daca aveti timp poate scadeti si ratingul USA ca se cam apropie falimentul si in nici un caz nu e AAA+.
    • -4 (4 voturi)    
      Interese sunt mari (Luni, 10 noiembrie 2008, 11:01)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui junkistul

      hai sa punem problema in felul urmator:
      in ultima perioada BNR a pompat bani pe piata ca sa scada dobanzile tinute sus de 3 banci. acum e lichiditate care ar trebui sa fie din nou redusa printr-o interventie a BNR.
      Problema e ca s-ar putea ca acum baietii deshtepti sa-si fi facut temele. data trecuta nu prea se asteptau la interventia BNR.
      Acum cred ca e bine pregatita sa speculeze si bull si bear.
      vedem intr-o sapt daca am avut dreptate
      • +3 (5 voturi)    
        nicio sansa! (Luni, 10 noiembrie 2008, 12:35)

        johnny [anonim] i-a raspuns lui Razvan

        Tinand cont de nivelul actual al rezervelor valutare, nicio incercare de influentare masiva a cursului, indiferent de sens, nu poate avea sorti de izbanda! Acest lucru e posibil nu atat datorita nivelului rezervelor cat faptului ca masa monetara in Romania este de 12 mld euro in echilvalent lei. Asta inseamna ca, indiferent de fondurile de care dispun speculatorii, manevrele lor sunt limitate de cantitatea redusa de moneda nationala care poate fi atrasa, respectiv pusa in circulatie, in cadrul unor astfel de operatiuni. Rezervele valutare duble fata de masa monetara in circulatie zadarnicesc orice tentativa!
  • +9 (13 voturi)    
    UE cere supravegherea acestor Agentii de rating (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:34)

    Dan [anonim]

    UE a cerut recent supravegherea acestor Agentii de rating S&P, Fitch, .., tocmai pentru ca ratingurile lor nu par obiective ci sunt manipulative, si exercita o presiune, ca un santaj. Bine ca Tariceanu a refuzat sa aiba de a face cu IMF - autorul celebrelor Structural Adjustment Funds, care au dus, la noi, si in alte tari, la distrugerea unor industrii intregi.
    • +5 (5 voturi)    
      tariceanu: CE sa nu dea lectii Romaniei, dupa care (Luni, 10 noiembrie 2008, 11:48)

      me [anonim] i-a raspuns lui Dan

      a facut exact ce-a spus CE:

      29 ianuarie 2008

      Şeful Guvernului le-a răspuns pe un ton răstit ziariştilor care l-au întrebat despre rezultatul evaluării făcute de Comisia Europeană asupra programului fiscal pe termen lung al României. Şeful guvernului le-a transmis oficialilor de la Bruxelles, care sunt îngrijoraţi de perspectiva unui deficit bugetar mare, să nu ne dea lecţii, că ştim să ne gestionăm finanţele.

      "Mă interesează mai puţin ce spun ei. Avem capacitatea să gestionăm deficitul şi voi merge tot timpul pe cât ne putem permite, la maximum, pentru că am interesul să investim cât mai mult, nu cât mai puţin, astfel că nu mă sperie că spune Comisia chestia asta. Toţi vreţi autostrăzi, vrem un standard de viaţă ridicat, dezvoltare rurală, iar lucrurile astea nu se pot face cu nimic", a replicat tăios Călin Popescu Tăriceanu.

      Premierul a mai precizat că România nu este subordonat, ci partener al Comisiei Europeane.

      "Îmi pare rău că am fost mai vehement, dar pot arăta cu degetul, noi ne descurcăm să gestionăm finanţele României", a mai spus premierul.

      Totuşi, ministrul Finanţelor recunoaşte că Guvernul trebuie să strângă cureaua.

      "Vom tăia nişte cheltuieli, dar nu în domeniile esenţiale. În ultimii trei ani, cheltuielile bugetare s-au triplat şi unde există un învăţ, există şi dezvăţ", este de părere Varujan Vosganian, ministrul Economiei şi Finanţelor.

      Până în martie, Executivul ar putea aproba o rectificare bugetară pentru a reduce cheltuielile. De asemenea, Bucureştiul va trimite Comisiei Europene o scrisoare cu măsurile pe care le-au luat pentru a ţine sub control deficitul bugetar. Comisia Europeană şi-a exprimat îngrijorarea, într-un raport preliminar, că guvernul român n-are o politică fiscală prudentă şi riscă să depăşească pragul maxim al deficitul bugetar permis în spaţiul comunitar, de cel mult 3 procente.
      Sursa: Realitatea TV
      • 0 (4 voturi)    
        Si? Nu are dreptate? (Luni, 10 noiembrie 2008, 16:01)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui me

        Nu avem nevoie de investitii?

        A, ca nu vrea sa mareasca salariile bugetarilor cu 50%, e normal, salariile alea nu sunt o investitie sunt doar cheltuieli din buzunarul statului.
        • +1 (3 voturi)    
          Unde sunt investitiile ? (Luni, 10 noiembrie 2008, 16:37)

          me [anonim] i-a raspuns lui un roman

          In ce s-a dus "cresterea economica" ?

          ce-a ramas din ea ?

          BULGARIA = 300 KM DE AUTOSTRADA

          Croaţia e doar un exempul că în alte ţări se pot constui drumuri bune. De altfel, la acest capitol România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană. Vecina Ungaria are aproape 600 de km, iar Bulgaria a trecut de 300 de kilometri de autostradă construiţi. Ce să mai spunem de ţări precum Germania, Spania sau Franţa, care împreună au două treimi din cei 61.500 de mii de kilometri de autostradă ai întregii Uniuni.
  • -4 (8 voturi)    
    Economia (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:44)

    ion [anonim]

    iar Econimia tarii cu siguranta duduie. Ratingul USA nu este scazut pentru ca aia or sa-si revina rapid fata de noi. La ei econimia are o baza solida in timp ce la noi totul se bazeaza pe speculatii si intermedieri, la noi cu productia mai moale ca e greu sa stam sa muncim.
    • 0 (0 voturi)    
      tu ioane... (Marţi, 11 noiembrie 2008, 14:38)

      luci [anonim] i-a raspuns lui ion

      muncesti uneva? tot la primarie cu 500 lei salariul?
      lasa economia pentru altii ioane, ca te faci de ras...
      specula legala de la americani porneste...baza solida la ei s-a dus dracului de mult...
  • +5 (7 voturi)    
    hai sa nu cautam la altii problema (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:53)

    je [anonim]

    La noi deciziile cruciale privind economia NU sunt luate de specialisti dupa analize indelungate. La noi deciziile sunt luate de marinari, de cantareti de muzica populara de prin parlament, de neamurile unor politicieni care ocupa nu stiu ce functie de secretar de stat sau consilieri. Pentru acesti oameni criza financiara mondiala nu are nici o semnificatie, e un grup de cuvinte ca si salamul cu rosii. Daca ei vin propuneri de cresteri salariale uluitoare in timp de criza, inseamna ca n-ai ce sa ceri mai mult de la ei. Si-au dat si agentiile de rating seama despre ce e vorba, si incep sa puna un rating corect.
    • +4 (6 voturi)    
      deciziile economice sunt luate pentru VOTURI (Luni, 10 noiembrie 2008, 12:28)

      me [anonim] i-a raspuns lui je

      In ianuarie Isarescu avertiza Guvernul sa scada cjeltuielile publice, Vosganian ii spunea lui Isarescu sa faca "ciocu mic" iar in August Guvernul pornea marea POMENIADA

      "Vosganian: Isărescu să nu mai comenteze"

      27 FEBRUARIE 2008

      “Atunci când ministrul Finanţelor, odată ales în funcţie, preia realitatea şi arată naţiunii că trebuie restructurate cheltuielile, că trebuie introduse criterii de eficienţă, nu e în regulă ca guvernatorul, în loc să spună «da», sunt de acord să menţioneze că structura nu este bună”, a declarat ieri Vosganian, în cadrul unei emisiuni televizate.

      La sfârşitul anului trecut, Mugur Isărescu a atras atenţia Guvernului că politica de a genera cheltuieli de stat în ultima lună a anului pentru a îndeplini bugetul este greşită. Isărescu a explicat atunci că lansarea pe piaţa monetară a unei sume atât de mari de bani (circa două mld. euro, n.r.) în luna decembrie a anului trecut duce la creşterea inflaţiei, ceea ce poate destabiliza mediul economic.
  • +4 (6 voturi)    
    Conspiratie... (Luni, 10 noiembrie 2008, 10:56)

    Benedict [anonim]

    Conspiratie pas cu pas...
    In octombrie scade rating-ul agentura S&P.
    In noiembrie vin astia de agentura F.
    Si cel mai sigur in decembrie se aboneaza la rating si agentura M.
    Ce capacitati colosale au aceste agenturi de idendificare a riscurilor si de anticipare a evolutiilor economice cand sub nasul lor s-a produs criza generata de USA?
    Traiasca neocoloniasmul si neoimperialismul intre popoare!
  • +8 (10 voturi)    
    hop si eu (Luni, 10 noiembrie 2008, 11:07)

    hop si eu [anonim]

    pai daca nu facem imprumuturi de la FMI&co........ d-aia am ajuns aici fiindca nu ne indatoram.....
  • +4 (8 voturi)    
    Astia nu inteleg ca sint penibili (Luni, 10 noiembrie 2008, 11:16)

    Claude [anonim]

    Bai, sinteti falimentari, nu va mai crede nimeni. Agentia lu' peste!
    • -3 (3 voturi)    
      Credibili acolo unde doare (Luni, 10 noiembrie 2008, 11:38)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui Claude

      Astia sunt credibili pt banci mari si fonduri de investitii care isi plaseaza lichiditatea.
      Bancile si fondurile de investitii sunt cei care din cand in cand pompeaza bani in ec emergente ca sa obtina profituri mari... si cresc si
      • 0 (2 voturi)    
        Eu stiu un lucru (Luni, 10 noiembrie 2008, 17:36)

        Claude [anonim] i-a raspuns lui Razvan

        daca sint interesat investesc, nu stau sa ascult ce-mi susotesc altii la ureche. Pentru o firma mare e imposibil sa nu aiba "spioni" in zona de interes. Din cite am vazut economiile emergente sint bune doar la speculatii cu banii obtinuti din ajutoare financiare...
        • 0 (0 voturi)    
          Nu pricep (Marţi, 11 noiembrie 2008, 9:02)

          G [anonim] i-a raspuns lui Claude

          Pai si daca tot nu conteaza ce zic S&P si Fitch si mama lor, atunci de ce se excita toata lumea in tara cand scad astia ratingurile???
          • 0 (0 voturi)    
            Naiba stie... (Marţi, 11 noiembrie 2008, 11:41)

            Claude [anonim] i-a raspuns lui G

            ... eu am de pus varza la murat si trebuie sa cumpar si porc de Craciun!
  • +2 (4 voturi)    
    paguba-n ciuperci... (Luni, 10 noiembrie 2008, 12:50)

    luci [anonim]

    cine naiba se mai ia dupa ei?
    ne-au dovedit din plin care sunt interesele lor...
    hai sa-i lasam in pace si sa ne vedem de ale noastre, ca in privinta pomenilor electorale au dreptate..., chiar daca sunt cersetori de lux...
  • +2 (8 voturi)    
    "Nu ne vindem tara!" (Luni, 10 noiembrie 2008, 15:02)

    Gabe2006 [anonim]

    Am citit comentariile de mai sus si totul pare sa fie din vina altora. ceva similar campaniei FSN din 1992. Aveti impresia ca exista o conspiratie majora impotriva Romaniei?! Un atac concertat pentru a destabiliza economia unei tari emergente in care tot Vestul pompeaza miliarde de euro?! Universul nu se invarte in jurul Romaniei chiar daca ne place sa credem acest lucru. Vad ca multi imagineaza falimentul Statelor Unite. Romania ar ajunge inapoi in Evul Mediu fara UE sau SUA. Nu mai suntem pe o insula. Banii se misca cu repeziciune intre tari, banci, investitori. Romania o sa resimta in 2009 efectele crizei care se va fi terminat deja in Vest. Mai cititi si altceva decat stirile de la Antena 1.
    • +2 (6 voturi)    
      Nu draga.... (Luni, 10 noiembrie 2008, 17:37)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui Gabe2006

      .... dar nici nu putem accepta incapabili ca Fitch.
    • 0 (0 voturi)    
      chiar asa (Luni, 10 noiembrie 2008, 23:22)

      boogeyman [utilizator] i-a raspuns lui Gabe2006

      adica tre' sa ne caciulim la toti amaritii din USA si UE, fiindca, doamne, fara ei am cam muri de foame.. ei, uite, eu unu nu sunt de acord :) inca mai am vreo 3 hectare de papusoi pe la tara, undeva, de unde pot sa-mi scot mamaliga... si ale mele hectare nu-s cotate de Finch.. crezi c-am sa mor de foame? eu nu :))
      • +1 (1 vot)    
        papusoi (Marţi, 11 noiembrie 2008, 1:05)

        Gabe2006 [anonim] i-a raspuns lui boogeyman

        Imi pare rau ca doar atat poti intelege din ce am scris mai sus. Dar se pare ca asta e media pe meleagurile noastre. Spor la sapa!
    • 0 (0 voturi)    
      uitasem (Luni, 10 noiembrie 2008, 23:23)

      boogeyman [utilizator] i-a raspuns lui Gabe2006

      apropo, de unde stii tu ca in 2009 se termina criza in vest? si chiar esti sigur? poate vreau sa investesc ceva pe acolo...
  • +2 (2 voturi)    
    "Vosganian: Isărescu să nu mai comenteze" (Luni, 10 noiembrie 2008, 16:38)

    - [anonim]

    "Vosganian: Isărescu să nu mai comenteze"

    27 FEBRUARIE 2008

    “Atunci când ministrul Finanţelor, odată ales în funcţie, preia realitatea şi arată naţiunii că trebuie restructurate cheltuielile, că trebuie introduse criterii de eficienţă, nu e în regulă ca guvernatorul, în loc să spună «da», sunt de acord să menţioneze că structura nu este bună”, a declarat ieri Vosganian, în cadrul unei emisiuni televizate.

    La sfârşitul anului trecut, Mugur Isărescu a atras atenţia Guvernului că politica de a genera cheltuieli de stat în ultima lună a anului pentru a îndeplini bugetul este greşită. Isărescu a explicat atunci că lansarea pe piaţa monetară a unei sume atât de mari de bani (circa două mld. euro, n.r.) în luna decembrie a anului trecut duce la creşterea inflaţiei, ceea ce poate destabiliza mediul economic.
  • +1 (3 voturi)    
    BBBBBBB+++--- (Luni, 10 noiembrie 2008, 16:42)

    eu [anonim]

    BBBBBla BBBBBBLA BBBBBBBLA+-
  • +3 (5 voturi)    
    Din pacate (Luni, 10 noiembrie 2008, 16:58)

    Razvan_M [utilizator]

    In economia reala lucrurile nu stau chiar atat de bine precum credem.
    Ce se-ntampla: cateva banci straine au incercat o mica speculatie pe curs. Dar aceasta speculatie n-ar fi fost incercata daca nu am fi avut deja dezechilibre MAJORE in economie: lunar romanii cumpara valuta pentru a-si plati creditele pe care le-au facut pentru achizitia de masini, case, terenuri (lucruri putin productive), Guvernul pompeaza la greu lei in piata inainte de alegeri - peste 3 miliarde lunar doar pentru marirea pensiilor. Pentru a ascunde magaria pe care o face, Guvernul a ordonat BNR sa tina cursul de schimb sub control, iar BNR a facut lucrul asta prin marirea dobanzii de politica monetara. Asta insa le face pe firme sa devina nerentabile, asa ca orice atac pe curs le arunca peste buza prapastiei... Asa ca BNR este obligat sa vanda valuta, deci cativa investitori mari pot cumpara aceasta valuta la un pret bun, in cantitati mari, pentru a-si face iesirea de la noi. Cine isi imagineaza ca BNR si economia Romaniei pot rezista multa vreme politicii actuale sa se uite un pic inapoi, la perioada 92-96 cand am avut curs manipulat de stat si probleme economice mari.
    Parerea mea este ca dupa alegeri BNR-ul o sa fie fortat sa lase leul sa se deprecieze...
    Nici asta nu-i un lucru bun pt. economia Romaniei, pt. ca vor creste costurile creditelor si vom avea inflatie mai mare. Dar cineva trebuie sa plateasca pt. pensiile marite si pt. alte pomeni electorale pe deficit. Ghici cine?
    Asadar agentiile de rating nu fac altceva decat sa pronosticheze ce o sa se intample peste cateva saptamani/luni: falimente, somaj, probleme. Oricum, aceste agentii si-au dat cu parerea despre politica Guvernului PNL-PSD actual. Noi nu putem decat sa speram pt. mai bine...
    Cat despre ratingul USA, cred ca ar fi mai bine sa nu murim de grija altora. Cei care vorbesc de manipulare, capitalism salbatic: de ce cumparati produse straine, cu valuta, produse de acesti capitalisti verosi?
    • 0 (0 voturi)    
      o fi , nu zic (Luni, 10 noiembrie 2008, 23:31)

      boogeyman [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      nu-s expert in economie, da' nu prea inteleg ce spui tu acolo: adica romanii care si-au cumparat diverse tre' sa le plateasca in valuta.. ok, ai dreptate.. numai ca mai toti romanii care au facut asta traiesc in romania, deci banii pe care-i fac sint lei.. cursul corect: ia romanul salariul in lei (sau ce bani face el acolo, nu numai salariul), il schimba la banca in euro, si euroii ii lasa la banca, pentru rate.. unde-i baiul? ca euroii nu parasesc banca, in schimb leii circula de la salarii la rate... in fine, sa zicem ca eu is mai greu de cap... desi nu cred :))
      si ultima - sa nu murim noi de grija ratingului USA? Foarte de acord, da'-i lamuresti si pe aia de la Finch sau S&P sa-si vada de treburile lor de acasa?
      • 0 (0 voturi)    
        Ha? (Marţi, 11 noiembrie 2008, 9:06)

        G [anonim] i-a raspuns lui boogeyman

        Pai de treburile lor acasa isi vad.

        Ai vazut tu sa faca publicitate la TVR ca au scazut ratingul? Sau crezi ca fac raporturile astea pt marinar si moalele sau?
  • -2 (2 voturi)    
    Nu va lasati prinsi in capcana (Luni, 10 noiembrie 2008, 19:59)

    Liza [anonim]

    astia tre sa scoata pierderile pe spinarea fraierior.ce agentii ,ce rating ,s-a vazut clar ca sunt maimutoi nu au prevaut nici o criza pana sa explodeze.investiti,tipariti bani daca este nevoie ,dati oamenilor de lucru,bagati in infrastuctura,faceti compania asta stupida cnadr sa faca singura drumuri si autostrazi,nu mai stati la mana starinilor !salvarea este satul sa creeze locuri de munca.
  • +1 (1 vot)    
    fitch=kkt (Luni, 10 noiembrie 2008, 21:31)

    bogdan [anonim]

    Ce urat din partea lor sa puna asa zisa eticheta "junk" pe Romanica nostra scumpa si draga. Ce scarbe ordinare eeeeee. ...pai atunci m-am suparat si le pun si eu eticheta : agentia fitch = shit:))
    ps: ce ne doresc ei noua sa li se intample lor
  • +1 (1 vot)    
    Global losses from crisis to reach $1.4 trillion (Marţi, 11 noiembrie 2008, 3:34)

    un anonim [anonim]

    Tovarasi patrioti, mai cititi cate o carte inainte sa faceti comentarii...sau macar ceva publicatii mai serioase...sau nu va intereseaza magariile capitaliste?

    Criza de fapt este in plina desfasurare:

    "Global losses from crisis to reach $1.4 trillion"
    http://www.reuters.com/article/newsOne/idUSTRE4A955R20081110

    Probleme mari in Rusia, desi au rezerve valutare de $484.6 billion:
    http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601109&sid=ac2xat8zX5M8&refer=home

    Cresterea economica a Romaniei de anul viitor e o iluzie. Nu s-a luat in considerare faptul ca economiile spre care exportam vor trece prin cea mai grava criza din ultimii 100 de ani. Capsunarii nu vor mai trimite in tara miliarde de euro anul viitor pentru ca Spania si Italia au intrat in recesiune. In plus, consumul, alimentat masiv de Caritas-ul imobiliar, va fi afectat serios. Ce va alimenta asa zisa crestere economica de anul viitor?

    Optimismul oficialilor din RO este doar de complezenta, de fapt sunt fierti cu totii. Adevarata stare a economiei poate o vom afla dupa alegeri.
    • +1 (1 vot)    
      Viitorul! (Marţi, 11 noiembrie 2008, 9:09)

      G [anonim] i-a raspuns lui un anonim

      Motivul e simplu pt infatuarea si aroganta din Romania: acum e inca bine.

      Asta nu inseamna ca va fi asa si pe viitor, viitorul apropiat, macar si numai pt ca nu suntem autarci, depindem si de economiile straine de care radem.

      Un pic de seriozitate nu strica, altfel durerea va fi mare.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri