Ar fi intelept ca Romania sa urmeze exemplul Ungariei si sa ceara ajutor de la FMI - bancher

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 28 noiembrie 2008, 18:44 Economie | Finanţe & Bănci

Romania ar trebui sa ceara ajutor de stat din partea Fondului Monetar International (FMI), ceea ce ar reprezenta o miscare "inteleapta" in actualul context international, a declarat, vineri, secretarul general al Asociatiei Europene a Bancilor Publice (AEPB), Henning Schoppman.

"Ar fi intelept ca Romania sa ceara un imprumut FMI. Ungaria a facut acest lucru, in conditiile unor deficite destul de mari si a unei inflatii ridicate, situatie ce a avantajat-o in actualul context international si in situatia ratingurilor", a spus Henning Schoppman, la finalul reuniunii anuale a Institutului Bancar Roman, informeaza NewsIn.

In 10 noiembrie, agentia de rating Fitch a scazut ratingul Romaniei cu doua trepte, la 'BB+', scotand tara din categoria investment grade si mentinand perspectiva negativa, argumentand ca este nevoie de o ajustare mult mai solida a politicilor, mai ales a celei fiscale, pentru evitarea unei crize valutare.

In aceeasi zi, Fitch a coborat si ratingul Ungariei, cu o treapta pana la 'BBB' - penultimul nivel de investment grade -, miscare argumentata prin gravitatea recesiunii si corectia dezechilibrelor macroeconomice si a riscurilor asociate finantelor publice. Insa Fitch a asociat ratingurilor o perspectiva stabila, motivand ca ajutorul oferit Ungariei de FMI, de 20 miliarde euro, a eliminat riscurile privind finantarea externa si cele de lichiditate.

Un numar mai mare de banci romanesti ar avantaja tara noastra

In ceea ce priveste sistemul bancar din Romania, Schoppman considera ca un numar mai mare de banci romanesti ar avantaja Romania, in conditiile in care majoritatea bancilor fac parte din grupuri straine, care se confrunta cu probleme pe fondul crizei financiare internationale.

"Un lucru e sigur: ar fi mai bine daca Romania ar avea mai multe banci romanesti", a spus secretarul general al AEPB.

Pe piata romaneasca activeaza in prezent 42 de banci, din care sase sunt banci cu capital majoritar autohton (CEC Bank, Banca Transilvania, EximBank, Banca Comerciala Carpatica, Libra Bank si Creditcoop), restul de 36 avand capital majoritar strain. Vineri, directorul Directiei de Supraveghere din cadrul BNR, Nicolae Cinteza, a declarat ca banca centrala ar putea autoriza, in urmatoarele luni, functionarea unei noi banci cu capital romanesc, in conditiile in care aceasta a depus deja la Banca centrala documentatia necesara pentru infiintare.

Schoppman a mai spus ca Romania va fi nevoita sa respecte noile reglementari propuse de Comisia Europeana (CE), indiferent daca actualul sistem de reglementare romanesc functioneaza in conditii bune.

"Romania trebuie sa respecte regulile impuse de Uniunea Europeana, atata timp cat s-a angajat sa faca acest lucru in momentul aderarii si luand in considerare numarul mare de banci cu capital strain din tara", a mai spus Schoppman.













Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

1609 vizualizari

  • +10 (14 voturi)    
    FMI este un S.R.L. !!!! (Vineri, 28 noiembrie 2008, 18:59)

    Ovidiu [anonim]

    pentru cine nu stie, FMI este o institutie privata...si ofera niste imprumuturi cu o dobanda destul de piperata...

    Noi nu avem datoria externa a Ungariei, si totusi suntem evaluati mai slab de agentiile de rating decat Ungaria...

    Ce interes are nenea Schoppman sa faca publicitate FMI?

    Sa ne dea cateva argumente, in afara de rating-urile Moody & Fitch.

    In RO nici o banca nu a cazut, nici o banca nu a cerut ajutorul statului, doar am auzit ca clientii cer ajutorul tribunalelor ptr a lupta contra maririlor ilegale de dobanda si de comisioane ale bancilor.

    Care e de fapt skepsis-ul cu FMI-ul asta????
    • +10 (14 voturi)    
      Ai perfecta dreptate (Vineri, 28 noiembrie 2008, 19:32)

      Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      Nu am contra argumente pentru ce spune omul asta - nu sunt un expert in finante, dar toata chestia asta pute extrem de urat.

      Argumentatia mi se pare nu superficiala, ci de-a dreptul pentru prosti. Adica, sa luam un credit ca tara doar pentru ca altii ne-au dat un rating negativ ? Daca omul spunea ca trebuie sa luam un credit din cauza problemelor din economie sau de natura financiara (si dadea si exemple) atunci era de inteles.

      Agentiile de rating s-au facut de rahat in mod complet in aceasta criza financiara. Instrumentele financiare care au declansat criza aveau un rating de AAA. Guvernele Europene si cel American sunt foarte preocupate de coruptia masiva care exista in agentiile de rating, coruptie generata de faptul ca firmele de rating ofereau si "consultanta", iar banii ieseau din consultanta nu din oferirea de rating-uri. Cu alte cuvinte, rating-urile se ofereau spre vanzare. Platesti (cumparand consultanta) ... ai rating bun, nu platesti ... la toaleta cu tine.

      Alt aspect: daca vom contracta un credit FMI, tot rahatul va cadea pe noi. Vesticii atat asteapta sa spuna:

      "-Ce dracu ? V-am spus noi. Cum sa iasa bine din problema asta tocmai Romania ? Romanii sunt incompetenti si corupti: toata lumea stie asta. Asta ar fi fost a 8-a minune a lumii: romanii sa gestioneze finantele mai bine decat majoritatea tarilor Europene. Binenteles ca au cerut ajutor FMI. La ce altceva puteati sa va asteptati de la o tara precum Romania ?"

      Pierderile de imagine ar fi foarte mari. Pe de alta parte, daca iesim fara mana intinsa la FMI din criza asta, foarte multi vor ramane fara argumente contra tarii noastre. Intr-un astfel de viitor ipotetic, ar fi foarte usor sa inchidem gura celor care latra impotriva noastra:

      "- Baieti, lasati-o mai usor cu lectiile. In criza din 2008, noi am avut crestere economica (foarte probabil ca asa va fi si 2009). Am trecut prin asta fara suportul nimenui ...asa ca SHUT UP."
      • 0 (8 voturi)    
        de acord! (Vineri, 28 noiembrie 2008, 22:12)

        The Saker [utilizator] i-a raspuns lui Razvan007

        total de acord cu tine, cu o mica precizare: daca vor vedea ca nu vrem si nu vrem sa luam dracului odata imprumutul ala pe care ni-l flutura insistent prin fata, vom fi fortati; asta e: din pacate, fiind o tara mica, nu ne vom putea pune cu "marea finanta mondiala" , si ne vor baga pe gat criza intr-un mod sau altul intr-un mod pervers, cinic, fara mila si fara scrupule; din pacate, chiar si istoria ne confirma asta: de fiecare data cand era cat pe aici sa iesim la suprafata si sa ne fie bine, ne-au tras-o de nu ne-am vazut;
    • -1 (1 vot)    
      imprumutul (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 12:32)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      Din pacate atunci cand o sa vrem sa-l luam, o sa ni se dea cu o dobanda de 10 ori mai mare decat acum, cand ne tinem batosi ca la noi nu e criza, desi toate firmele, mai putin cele de apartament care oricum au doar 5-6 angajati, concediaza in masa. Criza in Romania nu s-a desfasurat nici cu 5% din forta. A, ca au cazut imobiliarele cu 25-50%?... ca s-a prabusit piata auto?... ca s-a prabusit retailul de electrocasnice?... eh... abia e inceputul.

      Din pacate filmul asta a mai rulat si prin alte parti, vezi Spania, UK, tarile baltice, deznodamantul e stiut - recesiune nasoala - dar romanii sunt prea prosti ca sa inteleaga ce li se intampla. Si prostul daca nu-i fudul, parca nu e prost destul. Si ca de obicei vor ajunge la final sa plateasca triplu.

      O linie de credit pe care o deschizi preventiv acum, fara sa o folosesti in urmatoarele 12 luni, ar fi de 10 ori mai ieftina decat viitorul credit pe care guvernantii chiar vor fi obligati sa-l ceara si sa-l foloseasca in viitor si pe care il vor lua cu dobanzi impovaratoare. Si atunci toti vor injura FMI-ul si agenturili de rating uitand ca problema ar fi putut fi rezolvata elegant de la bun inceput.
  • +2 (6 voturi)    
    fmi#profit ? (Vineri, 28 noiembrie 2008, 19:21)

    ducu nemteanu [anonim]

    dupa cum se observa cu usurinta, o consecinta a crizei mondiale e ca FMI imprumuta zeci de state cu sute de miliarde de euro (si sute de miliarde profit !).

    Schoppman asta chiar ne ia de prosti ? Ce comision isi trage de la FMI ?
  • 0 (6 voturi)    
    parerea mea (Vineri, 28 noiembrie 2008, 20:09)

    cunoscutul [anonim]

    cred ca inca nu va dati seama ce efecte va avea criza in RO, inca traiti din minciunile politicienilor, putina rabdare...sa vedeti cum va iesi bnr la imprumutat bani in cateva luni: pe de alta parte, de ce credeti ca unele tari apeleaza la fmi pentru imprumuturi, pt ca au cele mai mari dobanzi oare? nu ar fi mai usor sa se imprumute din alte surse daca exista? se pare ca nu
    • +1 (5 voturi)    
      te-ai gandit bine? (Vineri, 28 noiembrie 2008, 23:32)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui cunoscutul

      Ungaria a luat imprumut de la BM, FMI + ajutor de la UE.

      Inafar de FMI si BM nimeni nu imprumuta pe nimeni pentru ca nu sunt sac fara fund si de frica falimentului.

      FMI si BM sunt controlate de americani (chiar daca cotizeaza toate tarile la ei) si deci au spate in orice situatie si nu pot da faliment, de aceea acestia da imprumuturi oricui in situatii dificile cu dobanzi astronomice binenteles.

      Daca tu vrezi sa platesti dobanzi astronomice, treaba ta imprumutat-te unde vrei, noi restul nu vrem.
  • 0 (10 voturi)    
    era de asteptat. (Vineri, 28 noiembrie 2008, 20:24)

    gigig [anonim]

    baieti, evreii nu dorm.sunt exacti ca ceasurile elvetiene, ca si asa sunt ei atasati de Elvetia unde se gasesc inca multi dintre dintii rudelor lor. Totul a fost planificat. Sistemul monetar actual are principal scop sclavia tarilor. Am dat resursele pe nimica, am privatizat tot la indemnurile si presiunile aceluiasi FMI, ca sa luam cu tzaraita niste imprumuturi. Acum vor mai mult, e simplu. Ac.oameni care au vandut tara asta in ultimii 19 ani, vor fi de acord si de data asta. Au nenorocit viitorul unui popor pt niste Q7, studii in US pt odraslele lor, niste conturi grase si functii la Banca Mondiala. Hai ca nu-i greu: rememorati putin ce ministri de finante am avut si ce au facut ulterior si ganditi-va si tata Bancii Nationale, membru al Clubului de la Roma si la fel de peren ca Mircea Sandu. oare de ce?! Nu mai credeti tot ce vedeti la TV. ca lamurire ulterioara merita vazut :
    http://video.google.ca/videoplay?docid=7065205277695921912&ei=kDYwSfCzM4Kw2gKun8XtDQ&q=addendum&hl=en
    • -1 (5 voturi)    
      bravo! (Vineri, 28 noiembrie 2008, 22:15)

      The Saker [utilizator] i-a raspuns lui gigig

      corect post!
  • +1 (5 voturi)    
    Cu palaria in mina. (Vineri, 28 noiembrie 2008, 20:28)

    Stefan A [anonim]

    Asteptati un pic si veti vedea ce reduceri de personal se vor face in special in industriile bazate pe export UE.
    Bugetul pe anul viitor care inca nu a fost aprobat, este atit de optimist ca vom merge OBLIGATORIU sa cersim banii la FMI, BCE sau aiurea. Priviti cifrele si cum un pic de matematica stim toti, cheltuielile deja aprobate + promisiunile facute in campania electorala+ majorarile deja aprobate nu au acoperire reala in bani. Sint acoperite doar pe hirtie si in discursuri pompoase. Sa fie clar, 2009 va fi un an dificil cu multe probleme pentru fiecare din noi ! Mai putin clasa politica.
    Pina nu se rupe craca de sub picioare nu vrem sa ascultam analiza altora !
    • 0 (0 voturi)    
      bravo (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 12:35)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui Stefan A

      Singurul comentariu realist, Stefan. + de la mine, mai simplu pentru mintile simple nu se putea explica.
  • +4 (8 voturi)    
    fmi (Vineri, 28 noiembrie 2008, 20:28)

    florin [anonim]

    fmi ne imprumuta acum cu dobanzi zdravene, apoi conditioneaza folosirea banilor in proiecte castigate de firme americane (deci banii se intorc la ei)
  • -2 (2 voturi)    
    hai, ma ! (Vineri, 28 noiembrie 2008, 20:41)

    Marse [anonim]

    Pe bune ?... da' de ce ?...
    Io nu simt nevoia ...
  • +7 (11 voturi)    
    culmea tupeului (Vineri, 28 noiembrie 2008, 20:49)

    ioan timisoara [anonim]

    cine da Romaniei acest sfat? Dnul Schoppmann de la asociatia bancilor publice.
    Din asociatia sa fac parte bancile publice din Germania care au pierderile cele mai mari in urma speculatiei cu hartii toxice:
    - Bayerische Landesbank, care a anuntat chiar astazi ca are nevoie de un ajutor de 30 (!!!) de miliarde de euro de la statul german pt a acoperi pierderile. 30.000.000.000
    - Landesbank BadenWürttemberg, a carei paguba costa contribuabilul german 5 miliarde de Euro
    -HSH Nordbank , WestLB etc. care si ele au pierderi de la 5 catre 10 miliarde de euro si sunt salvate de contribuabilul german.

    In germania contribuabilii fac spume la gura mai ales dupa stirea de astazi cu cele 30 de miliarde.

    Si tocmai astia, inloc sa-si dea demisia sau sa taca de rusine, vin si dau sfaturi, si recomanda ca o tara care din fericire nu si-apierdut miliarde de euro la cazino, sa se indatoreze la Fmi, culmea tupeului.

    Cat despre ratingurile lui peste e deja consens la nivelul cel mai inalt (sefi de guvern) ca agentiile de rating au fost si sunt una dintre cauzele crizei, si vor stabili probabil infiintarea unei agentii de rating independente. Nimeni nu mai da doi bani pe ratingurile astea

    Ar fi interesant de stiut ce rating au avut si au bancile care fac parte din asociatia lui Schoppmann, care au ars sute miliarde de euro cu produse care aveau rating AAA.
  • -1 (5 voturi)    
    Lasa-ne (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 0:05)

    Cristi [anonim]

    Daca nu a-ti urmarit filmul Zeitgeist ....arata tot putregaiul cu FMI....cum supune tari si le inglobeaza in datorii ...ca apoi sa vina sa le ia resursele sau in diverse alte metode.....deci lasa-ne domnul shopshit..go gome.
  • 0 (4 voturi)    
    FMI (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 2:42)

    www.khris.ro [utilizator]

    acum cu criza, FMI si-a regasit ratiunea de a exista. Sa ne mai lase consultantii straini
  • 0 (2 voturi)    
    Zeitgeist (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 3:12)

    2xT [anonim]

    Pot sa garantez ca cel putin o afirmatie din filmul postat e adevarata, am vazut-o cu ochii mei. FMI si Banca Mondiala au pus presiuni asupra guvernului sa privatizeze anumite parti din sistemul energetic. Este exact ce spune the economic hitman ca au ca program in relatiile cu guvernele din tari in curs de dezvoltare.
    In rest, documentarul poate fi propaganda de stanga sau ce crede fiecare ca e.
    • 0 (2 voturi)    
      imprumuturi (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 10:20)

      Geo [anonim] i-a raspuns lui 2xT

      E corect ca s-au privatizat din pacate elemente cheie ale economiei noastre.
      ieri, Domnul Tariceanu argumenta ca statul nu e un manager bun si ca a trebuit privatizare.
      S-a facut privatizare si pe 1$.
      FALS ! Foarte Fals !

      Am gasit o pagina interesanta si daca e adevarat 50% din ce scrie acolo, e grav.
      http://saccsiv.weblog.ro/2008-05-28/386548/CASTA-CONDUCATOARE-din-Romania.html
  • +1 (3 voturi)    
    Sigur ca da (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 7:17)

    Codruta [anonim]

    Domnu Henning Schoppman mata ce nu esti intelept sa ceri ajutorul unui doctor.
  • +1 (3 voturi)    
    De la 1990 (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 8:47)

    releu [anonim]

    incoace au prezis Romaniei nu mai catastrofe si uite ca a iesit atlfel. Intre timp toti "elevii lor premianti" scioapata. Amintiti-va ce ridicau in slavi Bulgaria ca o fi si o pati si ea era o rugina toata, si acum mai este, dar a inceput sa miste, ca in Ro prin 1998. Va iesi altfel, adica considerabil mai bine pt Romania decat prezicerile lor.
    Dar marea deosebire ce apare este, ca nu ati fi gasit comentarii favorabile din partea Romanilor acum 10 ani. Acum sunt foarte multe. Am castigat deja moral. SustinereA MORALA TREBUIE SA SE TRANSFORME IN ACTIUNE PRACTICA: MERGETI DUMINICA LA VOT SI CUMPARATI PRODUSE FABRICATE IN ROMANIA. De restul se ingrijeste Isarescu si viitorul Guvern Roman.
    • 0 (2 voturi)    
      catastrofa?... (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 12:38)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui releu

      Fratioare, daca situatia actuala a Romaniei nu e catastrofala:

      - cel mai mic salariu minim si mediu din UE, cu exceptia Bulgariei
      - cei mai prosti elevi
      - cei mai multi necalificati
      - tara cu cei mai multi emigranti
      - cea mai slaba agricultura
      - etc. etc.etc.

      inseamna ca esti dus cu capul, zau asa.
  • +1 (3 voturi)    
    NU (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 9:21)

    marius [anonim]

    expertii astia cu recomandarile lor ar fi bine sa se abtine sau sa dea cu parerea la ei in tara unde se stie ca este de kk...
    pt noi este mult mai bine sa strangem cureaua si sa rezistam cu ce avem decat sa luam bani de la altii si sa ne inhamam la datorii si dobanzi care ne vor afecta mult mai mult..nu mai zic ca de fapt asta ar fi o strategie pt aia sa ne manipuleze pe urma..hai sa fim seriosi, ce suntem ca americanii? cat avem atat mancam! la ce sa luam mai mult ca sa avem pe urma ce calcula la sf de luna??
    D-zeu sa binecuvanteze Romania!
  • +1 (3 voturi)    
    fmi si bm... (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 10:24)

    constantin [anonim]

    sunt doua din institutiile controlate de masoni. scopul este ca intr-un final toate tarile sa ajunga falimentare pt. a justifica crearea unui big brother planetar. comunismul a fost dulce pe langa ce ne pregatesc astia. pai cine ne da ratingul? aceeasi care au dat si bancilor falite? goldman sachs a avut aaa(cel mai bun rating) pana in ziua in care s-a prabusit. hai sa fim seriosi, le stam in gat ca nu intram odata in criza provocata tot de ei. cititi mai mult pe saccsiv blog(cautati saccsiv pe google).
    • 0 (2 voturi)    
      re imprumuturi (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 15:23)

      george [anonim] i-a raspuns lui constantin

      Dle Constantin, desi sunt interesante scrierile la care faceti referire pe http://saccsiv.weblog.ro/
      acestea nu ajuta mare lucru.
      Nu cred tot ce este acolo, ar fi prea grav !

      Cred ca trebuie sa facem curat in politica romaneasca , sa muncim, sa facem economie ca tara , sa consumam produse romanesti .
    • 0 (0 voturi)    
      hmm, si tu de unde stii asta? (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 17:00)

      Lucian* [anonim] i-a raspuns lui constantin

      Constantin, pana in prezent masonii nu au atacat Romania in nici un fel. Mai mult chiar, au creat-o!
      Fa bine si ia un manual de istorie si baga-te pe pe pagina de web a marii loje nationale din Romania. S-ar putea sa-ti schimbi putin optica.
      Incepem cu Balcescu si cu Cuza?
      Cuza a fost mare maestru al unei loje romanesti,
      Cei care l-au dat jos au fost si ei la randul lor alti masoni.

      Da-ne te rog cateva exemple rele....
  • +2 (2 voturi)    
    bancile... (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 16:13)

    LP [anonim]

    Pana acu cativa ani eram "rai" pentru ca aveam banci de stat, romanesti. Acuma ne recomanda sa avem mai multe banci romanesti! In curand o sa ne recomande ca statul sa cumpere la loc toate firmele privatizate! Ce naiba e in capul astora? BCR mergea bine si inainte de privatizare ca si BRD. De ce au fost privatizate? In ce lume de rahat traim? NU exista limite ale bunului simt, ci doar interese a unor imbecili lobotomizati?
    • 0 (0 voturi)    
      financiara (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 22:59)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui LP

      Esti curios in ce lume traim ?
      A omului condus de maimute ! Ce nu intelegi ?
  • 0 (0 voturi)    
    The new - NEW World Worder (Duminică, 30 noiembrie 2008, 4:05)

    MO [anonim]

    domnilor !

    Toata aceasta criza face parte dint-un plan bine stabilit, cam de vre-o 17- 18 ani. Cine era US President?
    Va mai amintiti acea scapare care nimeni nu a mai repetato? Nici macar idiotul de progenitura!

    1. dolarul isi va pierde valoareain citi-va ani, se lasa sa fie asa pentru ca va fi o noua moneda numita-
    AMERO.

    tineti minte ca totul a plecat de la Fanie Maie cu imprumuturile usurate de policy of the Government.
    Bancile, sa nu sa lase in urma si sa piarda bani, halapnicii, s-au luat si ei dupa guvern si au inceput sa dea bani la oricine. Totul planificat de un anumit group, ca sa se ajunga la un tel, o sa-l vedeti mai incolo.

    Bancile, cum ziceam , greedy, au sarit in hora si au dat la bani in prostie, cei din grup, urmareau asta si planificau totul.
    Sa ajuns ca multa lume nu a mai avut bani sa dea inapoi ptr , si mai ales mortgage- case.

    In momentul in care asta sa intimplat , marii shmecheri, au inceput sa cumpere bancile care nu-si puteau acoperii cheltuielile!, buuun!
    Acum, Nu numai bancile , ci si marile institutii financiare , ex: lehamn , sunt pe duse, si ca ei multi nu?
    Ok BAnci mai putine , bani mai putini, economia mai mica =, inflatieeee.
    World -Macro Economia fiind strins legata?, e si normal ca sa se lasa cu repercursiuni si in celalalote economii..PAC-dolarul scade , fata de euro si mai mult, fata de yen, si de huan.

    Banii se astring usor usor de pe piata!, vorbesc de dollar aici. Nu mai sunt baaani. ok.
    Cad economii, tari falimentteaza, ungaria finlanda.
    le scade ratingul la romani fortindui sa se imprumute.

    America , sau mai bine zis grupul cel hwak, urmareste toata miscarea.
    FMI BM au planul bine stabilit format de grupul din spate.
    In momentul in care dollarul va fi la cea mai mica cota, America il va devaloriza la centi valoare si Pac va iesi cu AMERO!!!!!!

    The new World Worder are loc si America va avea un nou control, nu numai economic, ci si statuar, politic, juridic si de comanda.
    Se va instala un un singur Guvern, "democra


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version