Grupul bancar italian controlat de Carlo Tassara se extinde pe piata din Polonia, in ciuda crizei financiare globale. Alior tinteste deschiderea a 200 de agentii, o cota de piata de 4% si un target de un milion de clienti, scrie Dan Popa, pe blogul lui.

Grupul aduce pe piata din Polonia si servicii in premiera, cum ar fi 'depozitul de-o noapte', prin care clientii (de regula companii sau institutii de stat) isi transfera pe timpul noptii excesul de lichiditate din contul curent intr-un cont de economii, remunerat superior, iar dimineata acestea se reintorc in contul curent impreuna cu dobanda generata.

Pe segmentul creditului de consum, dobanzile nu sunt foarte interesante pentru piata poloneza (18% dobanda nominala, fata de media de 12%). Alior, de regula, se limiteaza la a detine actiuni sau parti sociale la alte companii sau banci, analistii polonezi fiind destul de sceptici cu privire la acest model de business, mai ales in actualele conditii de criza.

Acestia spun ca, nedispunand de o baza solida de clienti, ca si in cazul altor grupuri bancare din Polonia, Alior ar putea sa inregistreze pierderi pe o perioada mai lunga decat cea bugetata (3 ani).

Comenteaza pe Dan Popa's weblog.