UPDATE Moneda nationala a atins minime istorice pe piata interbancara, de 4,18 lei/euro. Cursul BNR a urcat la 4,1385 lei/euro, cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani

de Dragos Comache     HotNews.ro
Joi, 8 ianuarie 2009, 11:13 Economie | Finanţe & Bănci

Moneda nationala si-a continuat tendinta de depreciere pana la finalul sedintei interbancare, atingand cotatii minime istorice, de aproape 4,18 lei pentru un euro, potrivit NewsIn. Banca Nationala a Romaniei (BNR) a publicat joi uncurs de referinta de 4,1385 lei pentru un euro, cu peste sase bani peste cotatia din ziua anterioara. Leul a pierdut astfel 1,63% in fata euro, dupa ce in ziua anterioara moneda unica europeana era cotata la 4,0720 lei.

BNR nu a mai afisat un curs de referinta atat de ridicat din data de 6 ianuarie 2004, cand un euro era cotat la 4,1438 lei. Pe piata interbancara, cel mai ridicat curs de schimb se inregistrase pana in prezent pe 7 ianuarie 2004, de 4,1635 lei/euro.

In aceasta dimineata, moneda nationala a ajuns pana la nivelul de 4,14 lei pentru un euro, dupa ce sentimentul negativ a revenit pe pietele din regiune, potrivit NewsIn. La finele sedintei interbancare de miercuri, un euro era cotat la 4,12 lei.

Leul a continuat sa se deprecieze in deschiderea sedintei de joi, fluctuand in intervalul 4,1160 si 4,14 lei pentru un euro, iar, la ora 13:30, bancile cumparau un euro cu 4,1394 lei si il vindeau cu 4,1559 lei.

Fata de dolarul american, cursul de referinta publicat de BNR arata o depreciere cu 5,71 bani a leului, la 3,0468 lei pentru un dolar, de la 2,9897 lei pentru un dolar, cat era miercuri. Pe pietele internationale, dupa ce a pierdut teren de la 1,3560 la 1,3670 dolari pentru un euro, moneda americana s-a intarit pana la 1,3550 dolari pentru un euro. La 13:30, ora Romaniei, euro era cotat la 1,3577 dolari.

Francul elvetian a fost cotat miercuri la 2,7661 lei, cu 5,5 bani mai mult decat in ziua anterioara, iar 100 de yeni japonezi au fost cotati la 3,3242 lei, dupa ce miercuri cursul bancii centrale era de 3,2064 lei pentru 100 de yeni.













Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

6402 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    Islandezii vor sa renunte la moneda lor nationala (Joi, 8 ianuarie 2009, 11:54)

    Cifrus [anonim]

    Institutul Gallup a realizat un sondaj de opinie in Islanda, tara nordica aflata in faliment, puternic lovita de criza economica si financiara. Coroana islandeza s-a depreciat cu peste 40% in doar cateva saptamani, PIB-ul a pierdut o treime din valoare (in 2009 risca sa mai piarda inca o treime), Islanda a fost nevoita sa imprumute miliarde si cele 3 banci ale tarii au fost nationalizate in totalitate.

    Potrivit Gallup, ancheta realizata pe 1.200 subiecti, arata ca 56% din islandezi vor abandonarea monedei in timp ce doar 22% din cetateni raman favorabili coroanei islandeze !

    Din cei care vor renuntarea la moneda proprie, 70% vor adoptarea imediata a euro, 26% vor adoptarea dolarului US si 14% adoptarea coroanei norvegiene.

    Primul ministru Geir Haarde si partidul sau au anuntat ca vor propune un referendum pt. inceperea negocierilor de aderare la UE, aderare la care multi islandezi se opuneau pana la criza actuala.
    • -2 (6 voturi)    
      Irelevant (Joi, 8 ianuarie 2009, 12:20)

      Uite pisica [anonim] i-a raspuns lui Cifrus

      Si ce legatura are asta cu noi?
      • +6 (8 voturi)    
        Leul si zlotul (Joi, 8 ianuarie 2009, 13:45)

        Isarescu [anonim] i-a raspuns lui Uite pisica

        Din ce in ce mai clara legatura intre zlot (4,13/€) si leu (4,14€), cele 2 monede fiind acum la paritate.
        In mintea multor investitori straini, Romania si Polonia raman cele mai mari piete din estul UE si au structuri si conditii economice apropiate. In ultimii ani Romania a performat mai bine ca Polonia si a refacut o parte din "retard". Insa Polonia are o "masa critica" dubla si asta o face la fel de atractiva ca si Romania.
        Ungaria e deja cu foarte mari dificultati, Bulgaria e infestata de crima organizata si dependenta energetic total de Rusia, Cehia e perceputa ca foarte "eurosceptica" iar restul in regiune sunt tari mici.
        Ca potential, Polonia ocupa locul 6 in UE si Romania locul 7, inca o apropiere si o conexiune facuta de cei care-si muta miliardele de pe o moneda pe alta.
        Un leu mai slab asigura exporturi mai ridicate si reduce importurile, asta ne amelioreaza deficitul comercial.
        Insa o stabilitate a monedei e chiar mai importanta decat o expansiune a exporturilor.
        • -4 (4 voturi)    
          ce exporturi? :) (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:05)

          ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Isarescu

          Daca am avea exp ar fi bine.
        • 0 (0 voturi)    
          serios? (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:55)

          alex [anonim] i-a raspuns lui Isarescu

          Ia vezi cat e zlotul azi, mai e 4.13?

          Pe termen mediu insa tendinta este de paritate.
  • +3 (5 voturi)    
    EUROIU (Joi, 8 ianuarie 2009, 12:12)

    EccE [anonim]

    Mda cam asa sunt spiritele si prin Suedia, ca sa nu mai zic de ce o fi prin Londra. Acum toti se reped la Eoru, dar cand s-a pus problema sa sprjine euro se tineau cu coada pe sus, ca sa nu mai zic ca s-ar fi bucurat sa vada euro putin pe branci. Acum ar trebui sa plateasca o taxa ca sa adere..taxa pe prostie si nesimitire..Sa nu mai zic ca romanii sunt in aceeasi galeata cu Dl. Mugureeeeel Isarescu in frunte..care vrea sa adere in 2014, 2015 sau cand ies copiii lui la pensie. Acum cine o mai specula pe leu?? Mosul Vasilescu ?
    • +4 (8 voturi)    
      Nu mugurel e de vina ci prosti de guvernanti (Joi, 8 ianuarie 2009, 12:26)

      make21 [anonim] i-a raspuns lui EccE

      Nu poti adera le euro cand vor muschi tai, ci abia atunci cand indeplinesti anumite conditi economice.La cum merge la noi inflatia aderarea la euro poate o sa se faca prin 2100
      • +3 (7 voturi)    
        BNR nu poate face minuni ! (Joi, 8 ianuarie 2009, 13:33)

        STEFAN A. [utilizator] i-a raspuns lui make21

        Isarescu a avizat de mult timp ca situatia se poate deteriora ! Politicii au fost surzi si au declarat in repetate rinduri ca :
        Economia duduie!
        Avem de toate !
        Strainii ne privesc cu invidie!
        Acum urmeaza inflatie si devalorizarea leului,adica ,efectele cunoscute a economiei condusa cu mare veselie!
        Este imposibil sa adoptam euro in 2014,sintem prea in urma cu rezolvarea problemelor de buget,
        1-deficit scapat de sub control
        2-export redus si import masiv.
        • +2 (4 voturi)    
          da (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:48)

          liviu [anonim] i-a raspuns lui STEFAN A.

          mare adevar...

          ei au vrut sa nu moara lei inainte de alegeri ... acum.... nustiu cand o sa se opreasca...

          si partea cea mai misto e ca acest guvern a injumatatit niste cheltuieli taiate deja si nu mai tampenii a facut... a si binenteles au aruncat unii vina pe altii...
          in stilu asta in 4 ani o sa ne ducem cu 2-3 saci sa cumparam o paine ( si o sa muncim vreo 6 luni pentru sacii aia)
      • -4 (4 voturi)    
        Grija mare la plurale (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:59)

        Handrews [utilizator] i-a raspuns lui make21

        Fa ceva cu ortografia.
        • 0 (2 voturi)    
          .............. (Joi, 8 ianuarie 2009, 16:51)

          Masacru [utilizator] i-a raspuns lui Handrews

          Fa ceva cu Off-topicul!
    • +2 (4 voturi)    
      ... (Joi, 8 ianuarie 2009, 15:03)

      Ego [anonim] i-a raspuns lui EccE

      @EccE
      Nu Mugur Isarescu stabileste cand poate Romania adopta moneda euro. Trebuie indeplinite anumite cerinte privind stabilitatea financiar-monetara mai intai. De fapt, Isarescu este chiar optimist cand spera ca adoptarea euro sa se realizeze in 2014...
      Deci nu mai arunca vina pe umerii guvernatorului BNR, ca deja e cocosat saracul de cate guverne incompetente a dus in spate.
  • +2 (4 voturi)    
    Pacat! (Joi, 8 ianuarie 2009, 12:21)

    Ioan [anonim]

    Am fost acolo in vara asta.
    Un popor stravechi, cu traditii si o cultura unica.
    Imi pare rau pentru ai pentru ca este un loc unic cu niste oamenii care au infruntat tot ce poate avea natura mai rau dar care nu a putut sa infrunte si tot ce are societatea moderna mai rau.
    • +5 (7 voturi)    
      Popor la fel de stravechi ca valahii/romanii (Joi, 8 ianuarie 2009, 13:37)

      Romanescu [anonim] i-a raspuns lui Ioan

      Islandezii sunt descendenti ai emigrantilor scandinavi, exista foarte frumoase legende despre epoca aceea (pe cand vlahii formau cnezate si voievodate).
      Izolarea geografica a creat conditiile pentru traditii si cultura "unice", insa nu mai mult decat in alte parti izolate ale Europei.
      Ce este de admirat cu adevarat e forta extraordinara a acestor europeni de a se stabili si crea societati in mediile cele mai ostile si mai dure pt. supravietuire.
      Practic, in afara de rarii mongoloizi stabiliti in regiuni arctice (inuiti, eskimo, ciukci, etc.), doar rasa alba a europenilor a dezvoltat civilizatii avansate si culturi complexe incepand cu geroasele tinuturi scandinave pana la secetoasele regiuni ale nordului Africii si estului mediteranean.
      Cat despre soarta actuala a celor 200.000 islandezi, cred ca se datoareaza si unei arogante deplasate din partea lor, o relativa prosperitate facandu-i sa creada ca sunt mai isteti decat toti vecinii lor. Era o iluzie si la prima "furtuna financiara" totul s-a prabusit !

      Oricum vor ramane de pomina, pe viitor se va rade cand vei spune "imi depun banii in Islanda" (e ca si cum i-ai arunca pe geam).
      Si apoi vei sarbatori cu gratar de "porc irlandez" (imbuibat cu dioxina) si un pahar de "Fanta britanica" (300 de pesticide) :)))
  • -2 (6 voturi)    
    se duce dracu si leul (Joi, 8 ianuarie 2009, 13:28)

    apocalipton [anonim]

    sa te tii dans de acum! adio cu economiile cu casele, cu speranta
  • +2 (4 voturi)    
    4.5 (Joi, 8 ianuarie 2009, 13:36)

    guralivu [anonim]

    faceti-va calculul la 1E=4.5 ron si poate asa o sa va puteti stabili cat de cat bugetul.... Cursul anuntat de 4.2 e cum videanu bordura si boc poc au spus ca avem gaze pentru 6 luni doar din depozite si apoi instituit situatia de urgenta....
    • +3 (5 voturi)    
      Situatia de urgenta (Joi, 8 ianuarie 2009, 13:54)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui guralivu

      Situatia de urgenta nu inseamna "oh my god the sky is falling", "vai de mine o sa muriiiiim" ci reprezinta o actiune prin care se pun in miscare alte actiuni specifice - adica nu poti sa reduci debitul de gaze sau sa opresti livrarea de gaze la o firma, sau sa cumperi combustibil in regim de urgenta daca nu exista starea de urgenta (necesitate / forta majora / etc.)

      Depozite de 6 luni nu avem si nu cred sa fi afirmat cineva asta; oricum, cand exista o criza e normal sa strangi un pic cureaua, chiar daca ai rezerve.
      • -1 (3 voturi)    
        Ehh.. situatia (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:11)

        Ciprian [anonim] i-a raspuns lui gaspy

        Situatia de urgenta inseamna alti bani bagati in alte buzunare, pentru ca se cumpara pacura fara licitiatie, la un pret mai mare.
        Practic, se rasplatesc anumite persoane catre care erau datorii.
        • +2 (2 voturi)    
          Sa stam la rece! (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:35)

          Marian [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

          Cine vrea sa stea in frig sa ridice mana dreapta!

          P.S: Daca nu stie care e dreapta sa ridice ambele maini.
      • 0 (2 voturi)    
        ai dreptate.... (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:50)

        liviu [anonim] i-a raspuns lui gaspy

        nu a spus ca avem depozite pentru 6 luni ci pentru 1 an (ma refer la uzul caznic)
      • +2 (2 voturi)    
        RE: situatie de urgenta (Joi, 8 ianuarie 2009, 15:12)

        guralivu [anonim] i-a raspuns lui gaspy

        remarca era sarcastica si facea referire la manipularea ce se realizeaza prin mass media....
        Ai perfecta dreptate la ceea ce spui in legatura cu " situatia de urgenta", dar nu iuta ca TOTUL se intampla in ROMANICA, unde ministrul economiei este ministrul BORDURA....
        Teoretic la zacamintele de gaze pe care le avem, prin marirea productiei nu ar trebui sa avem nici o criza, dar.... vom trai si vom vedea daca o sa inghetam sau nu :)
  • -2 (4 voturi)    
    Ca' va sa zica... (Joi, 8 ianuarie 2009, 13:49)

    calinescu [anonim]

    ... domnu' guvernator apara (a cata oara!?) moneda nationala...
    • 0 (2 voturi)    
      inca nu... (Joi, 8 ianuarie 2009, 13:58)

      eu [anonim] i-a raspuns lui calinescu

      de maine, pe bune!
      • +3 (5 voturi)    
        MULTUMESC DE PONT (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:14)

        ti si [anonim] i-a raspuns lui eu

        am schimbat azi toti euro in lei si saptamana viitoare ii cumpar inapoi, cand o sa scada la 3.5
        • +1 (1 vot)    
          vorbim (Joi, 8 ianuarie 2009, 17:43)

          eu [anonim] i-a raspuns lui ti si

          maine dupa 12.00
  • +2 (2 voturi)    
    Ramane cum am stabilit. (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:27)

    AlinN [anonim]

    Acum cateva luni, BNR estima un curs mediu al Euro la 3.7RON. Totodata declara ca pe parcursul anului 2009 leul va sari de cateva ori peste 4RON.
    Asta este o stire din noiembrie, cand se stia bine de impactul crizei pe Romania.
    Deci stirea nu este tocmai senzationala. Poate va ajunge la 4.5RON, dar cum media va fi de 3.7 inseamna ca nu va fi pe durata foarte mare.
    Asocierile romanilor cu islandezii mi se par aberatii atat in ceea ce priveste partile bune dar si in ceea ce priveste partile rele (vezi moneda).
  • +4 (4 voturi)    
    balanta externa, pleznita de cumparatori din hyper (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:28)

    cocos [anonim]

    Putoarea de roman s-a obisnuit sa isi cumpere produse frumos ambalate dar facute de altii, produse importate.
    Un euro la pret enorm il lei o sa platim cu totii pentru ca romanul face consum pe credit si cumpara produse importate.

    Nu e vina lu Isarescu ca acum hypermarketurile isi cumpara euro cu care platesc importurile aduse pe sfarsit de 2008.
    Este vina noastra a tuturor care am mers la hypermarket si am umplut cosu cu de toate.
    Sigur vina fiind comnuna o sa ne doara-n 14 de rolu nostru individual in economie.
    In schimb individual o sa ne luam portia la achitarea ratelor la banca, astia care avem credite in valuta.
    Isarescu si-ar face praf rezerva valutara in cateva luni daca se faca ca nu vede apatitul nesanatos pentru consum al romaniilor.
    Oameni buni mai controlati-va , nu mai cumparati toate prostiile, ca sigur nu aveti nevoie de toate acum musai in criza.
    • -1 (7 voturi)    
      Isarescu este depasit de situatie... (Joi, 8 ianuarie 2009, 15:21)

      calinescu [anonim] i-a raspuns lui cocos

      ... asa cum a fost tot timpul in calitatea sa de guvernator BNR... Sunt si eu o "putoare de roman" (sincer, nici nu stiu daca e mai grav ca sunt putoare sau ca sunt roman...) care am si credit in valuta deci ma calific pentru a vorbi.

      Hypermarketurile (sau romanii pur si simplu!) n-ar cumpara atat de mult de afara daca ar avea alternativa in tara. Poate imi spuneti si mie un produs (sau un serviciu?) romanesc la fel de bun (eventual mai bun?) decat unul similar de afara... Poate palinca adevarata...

      Cine sau ce ma obliga sa cumpar lapte romanesc la 3,5 RON pe litru cand laptele importat, acelasi ca sortiment si calitate, il iau la 2,6 RON/litru?

      Cine sau ce ma obliga sa imi cumpar un tricou in Romania cu 50 RON daca il pot cumpara online cu 10 EUR?

      Cine sau ce ma obliga sa fac vacanta in Romania daca este mai ieftin sa merg in Austria sau Grecia? Nimic despre Bulgaria...

      Din pacate, oamenii de afaceri de la noi nu au fost educati sa produca sau sa presteze pentru cei care le dau banii si le fac averile ci mai ales (sau chiar numai!) pentru buzunarul propriu!

      Iar BNR-ul, care se putea implica in functionarea economiei "de piata" romanesti orientand (nu dirijand, orientand, prin norme de creditare de exemplu...) banii catre anumite sectoare ale economiei si monitorizand ce se intampla cu acestia, s-a multumit si se multumeste sa isi faca "rezerve valutare", sa contemple situatia, sa dea mesaje patriotice dar sa nu uite sa-si incaseze toate drepturile cuvenite in calitate de administrator al performantului sistem bancar romanesc.. .

      Ce sa faca BNR-ul cu rezervele valutare? Aaaa, sa apere leul...
      • +1 (5 voturi)    
        Mai cate confuzii.. (Joi, 8 ianuarie 2009, 16:08)

        sile [anonim] i-a raspuns lui calinescu

        Nene, amesteci lucrurile. BNR-ul nu e guvernul si nici economia romaneasca ("Iar BNR-ul, care se putea implica in functionarea economiei "de piata" romanesti orientand (nu dirijand, orientand, prin norme de creditare de exemplu...) banii catre anumite sectoare ale economiei si monitorizand ce se intampla cu acestia"). Cum dracu sa faca BNR asa ceva? Sa scrie BNR norme de creditare prin care sa oblige bancile comerciale sa favorizeze fermele de vaci ca sa cumperi matale lapte romanesc cu 2 lei/l??? Crezi ca poate BNR sa faca asta? Pe ce lume traim?

        Banuiesc ca locuiesti si lucrezi in Ro. Ai scris: "Poate imi spuneti si mie un produs (sau un serviciu?) romanesc la fel de bun (eventual mai bun?) decat unul similar de afara"

        Pai atunci vad ca recunosti din start ca ce produci la locul de lucru e mult mai prost decat ce e produs in alte tari afara si in concluzie o sa folosesti numai bunuri importate. Deci recunosti ca lucresti prost, sau in orice caz mult mai prost decat aia din afara.

        Si dupa toata asta il mai injuri pe Isarescu ca ajuns euro la 4.2 lei.. Atata poate economia romaneasca sa duca: 1 euro=4,2 lei. Si tare imi e frica ca inca nu e asta nivelul real, mai avem de indurat
        • +1 (3 voturi)    
          Despre confuzii... (Joi, 8 ianuarie 2009, 16:51)

          calinescu [anonim] i-a raspuns lui sile

          Nene, nu stiu de unde ai inteles dumneata din mesajul meu ca "BNR-ul este guvernul" sau economia romaneasca... Eu spuneam ca BNR-ul se putea implica iar dovada cea mai buna a modului in care se implica o banca centrala in mersul economiei este manevrarea dobanzii de referinta (nu e interesant ca in timp ce majoritatea bancilor centrale reduc aceasta dobanda BNR-ul o mentine - dupa ce, in prealabil, a crescut-o?)

          Da, cred ca BNR poate impune norme de creditare (de fapt o si face...). Oricine a luat credite a urmarit cu atentie evolutia "normelor de creditare" care sunt autorizate de catre banca centrala... Cine si cum stabileste gradul de indatorare al unei persoane fizice?

          Banuiesc ca esti si matale un consumator roman. Faptul ca eu sunt nemultumit de produsele si serviciile romanesti nu inseamna ca "lucresc" (mult mai) prost ci ca, in general, experienta pe care am avut-o cu producatori sau prestatori din tara noastra a fost (cel putin nemultumitoare)... Si, pentru ca nu traiesc din dividende, nu ma poate obliga sa cumpar produse (sau servicii) fabricate mai mult sau mai putin prost in Romania...

          Nu il injur pe Isarescu. Spun doar ca este depasit de situatie si face pe eroul in timp ce, de fapt, fie nu se pricepe fie nu ii pasa foarte tare de ceea ce se intampla!
          • -1 (3 voturi)    
            Tu esti (Joi, 8 ianuarie 2009, 17:14)

            un roman [utilizator] i-a raspuns lui calinescu

            Depasit de viata.

            Vorbesti aiurea'n tramvai ac sa te citeasca o tara intreaga si priceapa ca nu te duce bila.

            Hai, lasa-ne!
            • 0 (2 voturi)    
              nicio problema... (Joi, 8 ianuarie 2009, 17:29)

              calinescu [anonim] i-a raspuns lui un roman

              Domnule, te las! Traim, probabil, in tari diferite: in tara matale, vorba lu' Andries, "e mult mai bine!"...

              Ca sunt eu depasit de viata nu-i nicio problema, e pe barba mea... Cand ailalti care ne fac, si matale si mie, vietile mai rele sunt depasiti atunci e (mai) grav...
              • -1 (1 vot)    
                Mai mult ca sigur (Joi, 8 ianuarie 2009, 18:16)

                un roman [utilizator] i-a raspuns lui calinescu

                Traim in tari diferite, ca e nu mai traiesc in Romania pentru ca nu mai suport specimene ca tine care dupa ce ca vorbesc aiurea isi mai dau si importanta.
                • 0 (0 voturi)    
                  Prietene... (Vineri, 9 ianuarie 2009, 10:12)

                  calinescu [anonim] i-a raspuns lui un roman

                  Bucura-te ca ai sters-o? din tara si sper sa inveti acolo unde esti ca fiecare are dreptul sa-si exprime opinia! Mi-ar fi placut sa poti mai mult decat sa pui etichete altora...

                  Dar asa se intampla atunci cand iti lipsesc argumentele si/sau cunostintele...
  • +2 (4 voturi)    
    curs (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:35)

    tonino [anonim]

    Nu am vazut nici un exportator sa iasa in strada cu o pancarta pe care sa scrie ca da profitul valutar clientilor. Acum le e bine si tac malc. Cand cursul scade atunci nu stiu sa intrebe in stanga sau in dreapta, poate a inventat cineva, candva un produs financiar care sa ii asigure impotriva fluctuatiilor cursului. Sa fie oare un contract futures. Ce idee trasnita.
    • +1 (1 vot)    
      speculanti (Joi, 8 ianuarie 2009, 15:03)

      alex [anonim] i-a raspuns lui tonino

      @tonino: in orice futures se include si diferentialul de dobanda, atunci cand te uiti la leu si euro diferenta e in jur de 10% p.a.
      Astfel incat se ajung la cursuri de 4.25 pt martie si 4.5 pentru decembrie la contractele futures EUR/RON.

      In conditiile astea multi comercianti (care din pacate nu stapanesc modul de a lucra in mai multe valute cand importa, exporta, vand pe piata locala etc, habar nu au ca diferenta de dobanda intre valute este un cost care trebuie inclus in orice calculatie de costuri) aleg in continuare sa speculeze si asteapta pana in martie- aprilie etc si vor schimba spot lei in valuta si invers.

      Acum se frig grupa mare importatorii...
  • +4 (4 voturi)    
    calmo...... (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:53)

    luputehno [anonim]

    eu nu ma plang...astept 5 lei ptr un euro.si vor rezista cei chibzuiti...care produc valoare si care merita sa ramana pe piata.selectia naturala.cineva mi radea in fata si mi spunea ca credit aia o sa faca cand nu o sa mai aiba bani.....eu as fi zis ..o sa muncesc mai mult...si o sa produc mai mult
    .vom vedea daca se va mai trai pe datorie...ca prea putin se munceste la ce pretentii sunt la noi.oare cata scoala ti trebuie sa ai sa ti dai seama ca nu poti plati 100 mii euro pe 65 mp in camp...si tu castigi 400 euro sau 500 si nevasta la fel.nemtii au de 4 ori si nu dau atat....prostia se plateste...caritasul imobiliar incepe sa si arate coltii.
  • 0 (4 voturi)    
    intrebare pentru destepti (Joi, 8 ianuarie 2009, 15:49)

    sadwank [anonim]

    Sa traiti, am o intrebare pentru cei care se pricep intr-adevar. Ii rog pe diletanti, ca si pe cei care se pricep si la agricultura, si la fotbal, si la politica, sa se abtina.
    Datele: asta vara am fost in excursie in Germania unde am vazut, in magazine, ca preturile sint mai mici cu 50..75% decit la noi. Vorbesc de haine, de aparatura de uz casnic (tocmai imi luasem citeva astfel de produse si am tinut minte preturile) dar si de mincare (ulei, zahar, carne).
    Parerea mea, si aici va rog sa ma corectati, este ca: daca un produs costa atunci la noi 18 lei (adica 5 euro, la un curs de 3,6 lei / euro) iar la ei acelasi produs costa 3 euro (produs care in Romania nu e neaparat din import, nota bene!) atunci de ce nu se poate spune ca cei 5 euro "de la noi" nu sint echivalenti cu aia 3 "de la ei"? Cu alte cuvinte, nu cumva pretul corect al unui euro nu era 3,6 lei ci 6 lei? Multumesc pentru eventualele lamuriri!
    • +2 (2 voturi)    
      Nu poti primi raspuns (Joi, 8 ianuarie 2009, 16:26)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      cat timp compari produse ce nu sunt perfect omogene / existente pe aceasi piata / si care pot fi cumparate si de mine si de neamt cu aceleasi costuri (transport / taxe / marja profit / politica de vanzari).

      Daca vorbeai de actiuni ai fi putut corela datele si trage o concluzie mai aproape de adevar.
    • +1 (3 voturi)    
      ciorapii lu' mamaie (Joi, 8 ianuarie 2009, 16:44)

      alex [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      Am si eu o intrebare: tu calculezi cat ar trebui sa fie cursul in functie de preturile la tzoale in Germania? Nu vrei sa ii scriem lu' Isarescu pe tema asta, poate incepe si el sa se informeze referitor pretu la ciorapi cu plasa in Hamburg? :)

      Serios acum, calculatiile tale sunt incorecte din cateva motive. Unul este ca volumul vanzarilor intr-un magazin in Germania e de cateva ori mai mare decat in Romania. Astfel incat costurile fixe pe produs (chiria magazinului, utilitatile, salariile etc.) sunt mult mai mici. Pe de alta parte, in Germania partea de logistica este mult mai dezvoltata, asadar costul de transport al bunurilor este mai mic si asta se reflecta in pretul final. Numarul trei: costurile de finantare (dobanzile) din Germania sunt mult mai mici. Numarul patru: nemtii sunt in comertul international de cateva sute de ani, astfel incat au acces la surse mai ieftine. Mai vrei?
      • -1 (1 vot)    
        atitea prostii, nici nu stiu de unde sa incep (Joi, 8 ianuarie 2009, 20:53)

        meh [anonim] i-a raspuns lui alex

        "volumul vanzarilor intr-un magazin in Germania e de cateva ori mai mare decat in Romania"

        cum asa ? ai impresia ca au acelasi numar de magazine la o populatie de 4 ori mai mare ?

        afla ca probabil au mai multe magazine pe cap de locuitor si ca IN GERMANIA SE VINDE MAI PUTIN. cine a fost intr-un magazin in germania (sau oriunde in vest) stie ca nu gasesti aglomeratia din magazinele din ro. asta pt ca acolo oamenii au avut acces la bunuri de zeci de ani si au deja frigidere, masini de spalat rufele si vasele, cuptoare cu mirounde samd relativ noi, asa ca nu se inghesuie acum sa si le ia.

        FAPTUL CA SE VINDE MAI PUTIN EXPLICA SI PRETURILE MAI MICI. pretul e dat de cerere si oferta, si cum oferta e mare si cererea mai mica, pretul scade. in ro hypermakerturile isi permit sa tina preturile sus pt ca romanii inca golesc rafturile ca termitele.

        cind vorbesti de logistica, daca te referi la hypermakerturi, astea au venit in ro cu tot ce aveau deja din vest, asa ca au cam aceeasi logistica samd. carrefour, cora etc nu au venit in ro sa redescopere roata. de asta au si profituri FOARTE MARI fata de profiturile scoase in vest.

        "nemtii sunt in comertul international de cateva sute de ani, astfel incat au acces la surse mai ieftine"

        accesul la resurse mai ieftine e dat de vechime ? e ca gradele la profesori, sau ce ? o aberatie cumplita.

        cu atit mai cumplita cu cit oricum majoritatea produselor pe care le cumperi in germania sau ro sunt oricum facute in china si sunt facute cam de aceleasi companii care au acces la aceleasi resurse.

        data viitoare, daca se poate, mai gindeste inainte sa scrii.

        ***

        sincer ma surprinde nu atit ca se mai gaseste cite unu sa bata cimpii cit faptul ca se gasesc alti inteligenti care sa ii dea voturi. de fapt stai asa ... tinind cont citi idioti din tara asta le-au dat voturile lor lui ilici/vadim/becali nu ma mai mira deloc.
        • 0 (0 voturi)    
          Re: atitea prostii, nici nu stiu de unde sa incep (Vineri, 9 ianuarie 2009, 1:11)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui meh

          Incepe cu tine, neaparat!
    • +1 (1 vot)    
      O sa scada profiturile comerciantilor (Joi, 8 ianuarie 2009, 16:54)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      Daca tu produci un sampon, ai produs 10mii bucati te asteptai sa le vinzi in 3 luni si ele s-au vandut in una, esti tentat sa vezi daca nu cumva e prea ieftin. Maresti pretul, se vinde tot intr-o luna. Si tot asa pana nu mai tine la fel de bine. De-aia se spune ca maririle de pensii de acum se vor vedea peste un an.
      La noi importatorii au profituri foarte mari pentru ca noi am castigat mult mai mult si nu am avut timp sa ne schimbam si obiceiurile. Ni s-a parut ca daca avem bani garla nu mai trebuie sa ne facem socoteli. Ce socoteala au facut cei care au luat credite de consum ? Cum poti sa alegi produsul de cea mai buna calitate daca nu te gandesti cand arunci cu banii. Asta nu e economie de piata.
      Sper ca desi leul se devalorizeaza preturile nu vor creste. Sper sa se schimbe obiceiurile de consum.
  • +1 (1 vot)    
    Domnul Sima vinde la 4,15 (Joi, 8 ianuarie 2009, 17:00)

    Cristina [anonim]

    Asa zicea. S-ar putea sa se aprecieze cand se anunta bugetul. Pana la sfarsitul lui ianuarie mai e... Socoteala e asa. Vinzi euro la 4,2 ii pui la banca cu 12% si la sfarsitul anului ai echivalentul lui 4,7 daca tineai euro la saltea
  • 0 (0 voturi)    
    Cand se va intoarce leul (Joi, 8 ianuarie 2009, 19:59)

    Cristina [anonim]

    Cand scaderea importurilor va egala scaderea exporturilor, adica cand romanii nu vor mai consuma cu atata entuziasm. Alegeti un om din jur care are credite mari si nu a renuntat la alte planuri mari, care protesteaza ca aceasta criza a fost generata de forte oculte. Cand omul asta se va cuminti e un semn sa schimbati in lei. Alta eplicatie nu am de ce absolut toti economistii spun ca va scadea consumul si ca se va intari leul in a doua jumatate a anului. Probabil ca daca se sperie omul nostru, nu se sperie numai pentru o luna, mai ales pentru ca nu mai e nimeni in jur sa-i hraneasca optimismul. Ma rog, voi fi eu :)
  • 0 (0 voturi)    
    si-si tot da drumul (Joi, 8 ianuarie 2009, 20:10)

    pesimistu [anonim]

    Multa lume a crezut ca nivelul cursului de schimb este stabilit de mugur isarescu.Acesta,fiind un om destept,va face ce va face si vom avea un curs bun.Din pacate cursul va creste in continuare,pe masura ce eficienta muncii este aceasi,jaful national se continua,conducatorii sunt si mai incompetenti iar capsunari vor trimite in curand in tara de 2 ori mai putina valuta ca si pana acum.Pana nu ajungem in scurt timp la 4,5 nu ne vom lasa.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică