UPDATE Angajatii BCR intra in greva generala incepand de miercuri. BCR va contesta in instanta legalitatea grevei

de Dragos Comache     HotNews.ro
Luni, 12 ianuarie 2009, 13:30 Economie | Finanţe & Bănci

Sindicatele angajatilor din BCR au notificat conducerea bancii ca incepand cu data de miercuri, 14 ianuarie, ora 09:00, vor declansa greva generala pe termen nelimitat, se arata intr-un comunicat al institutiei bancare. Actiunea este determinata in principal de revendicari de natura salariala.

  • Federatia Sindicatelor Independente din BCR a cerut membrilor sai sa declanseze greva generala incepand de miercuri
  • BCR ofera o marire de salariu de 50% din inflatia pe 2008, insa sindicalistii cer 3% peste oferta bancii
  • In toate unitatile bancare urmand a fi afisate liste cu cele mai apropiate sucursale care vor functiona pe perioada grevei
  • Pe perioada grevei vor fi asigurate unele servicii, precum ele de carduri si self banking

"Federatia Sindicatelor Independente din BCR a notificat astazi managementul BCR ca a cerut membrilor sai sa declanseze greva generala, pe termen nelimitat, incepand cu data de miercuri, 14 ianuarie, ora 09:00 AM", se arata in comunicatul BCR.

Reprezentanti ai BCR au declarat pentru HotNews.ro ca vor fi servicii care vor fi asigurate in perioada grevei, precum cele de carduri si self banking. De asemenea, vor fi unitati cu 1 - 2 angajati care nu vor intra in greva si unde se vor putea face operatiuni.

"Decizia FSI survine in contextul in care Contractul Colectiv de Munca a expirat la sfarsitul anului trecut in pofida eforturilor depuse de managementul BCR pe parcursul negocierilor de a gasi o solutie convenabila pentru ambele parti in contextul economic dificil din Romania. Reprezentantii FSI au intrerupt negocierile imediat dupa etapa concilierii, refuzand astfel dialogul", se mai arata in comunicatul BCR.

BCR arata ca managementul bancii a formulat sase propuneri Sindicatului, "menite sa ofere angajatilor BCR un pachet salarial adecvat si sa incheie negocierile”. Ultima din aceste oferte a fost formulara vineri, 9 ianuarie.

Aceasta prevedea "mentinerea majoritatii drepturilor din Contractul Colectiv de Munca pe 2008, mentionand clar ca stimulentele de vacanta si de Craciun sunt legate de performantele financiare ale bancii – banca este dispusa sa stabileasca criterii de performanta impreuna cu sindicatul pentru a asigura corectitudine si transparenta" si "angajamentul de a acorda o marire de salariu cu 50% din rata inflatiei pe 2008".

„Este tot ceea ce banca poate oferi acum – daca performantele noastre se imbunatatesc semnificativ vom putea imbunatati bonusurile, dar conditiile sunt dificile. Aceasta oferta include angajamentul nostru de a pastra aproximativ 8.700 de angajati in banca si de a continua extinderea retelei ceea ce inseamna continuarea investitiei in Romania si noi oportunitati pentru oamenii nostri”, arata managementul BCR.

Comunicatul mai arata ca reprezentantii FSI au solicitat mentinerea prevederilor Contractului Colectiv de Munca 2008, cu unele modificari agreate anterior cu conducerea BCR, precum si o crestere suplimentara a salariilor cu 3% care se adauga la majorarea cu 50% din rata inflatiei pe 2008.

Andreas Treichl, directorul executiv al Erste Group, mentioneaza intr-un comunicat separat ca "sprijinim in totalitate pozitia managementului BCR in cadrul negocierilor si consideram ca, dat fiind contextul economic actual, pretentiile exprimate de catre sindicatul BCR se afla intr-o clara neconcordanta cu realitatea".

BCR va contesta in instanta legalitatea grevei

Conducerea BCR va contesta in justitie legalitatea grevei generale anuntate de Federatia Sindicatelor Independente, a declarat in cadrul unei conferinta de presa Oana Petrescu, vicepresedinte executiv BCR pe partea de operatiuni si IT, precizand ca managementul bancii este, in continaure, deschis la negocieri.

Vicepresedintele BCR a mentionat ca angajatilor le-a fost oferita o crestere salariala de 50% din inflatia pe 2008, insa acestia solicita o majorare cu trei puncte procentuale peste cea oferita de banca.

Federatia Sindicatelor Independente din BCR este formata din 40 de sindicate independente, constituite la nivel judetean, si, potrivit oficialilor BCR, la aceasta federetie au aderat aproape 6.000 - 7.000 de angajati din totalul de 8.700. Oana Petrescu nu a putut insa sa precizeze care va fi numarul celor care vor participa la aceasta actiune de protest, avand in vedere ca banca nu a primit listele cu angajatii care vor participa la greva.

Oana Petrescu a mai spus ca in prezent se lucreaza la planuri de continuare a activitatii bancii. "Vom avea bani in bancomate si automatele de schimb valutar, iar unitatile deschise vor avea lichiditati suficiente. Toate canalele alternative unitatilor bancare vor functiona. Pana la sfarsitul zilei de marti vom putea avea si o lista cu unitatile bancare care vor fi deschise pe perioada grevei. In afara de forta de vanzari si de forta de servire directa a clientilor, restul activitatilor se vor desfasura in mod normal", a continuat oficialul BCR.

In aceasta perioada, nu vor exista penalitati pentru intarzierile la plata ratelor care survin din cauza bancii, in toate unitatile bancare urmand a fi afisate liste cu cele mai apropiate sucursale care vor functiona pe perioada grevei.

Reprezentantii BCR au mentionat ca nu au cuantificat care ar fi pierderile datorate acestei greve generale.













Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

9508 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    Pt ce? (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:38)

    mircea [anonim]

    Daca intri in greva spui si pt ce? Ei de ce fac greva? Sau vor sa fie la moda?! :)
    • +2 (2 voturi)    
      Citeste mai bine (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:46)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui mircea

      ...Stire in curs de actualizare
    • -1 (1 vot)    
      pt ce? (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:49)

      client BCR [anonim] i-a raspuns lui mircea

      cum pt ce? "revendicari salariale" adica mai pe intelesul nostru: babele care INCA (suntem in 2009!!!) fac calcule pe hartie au niste salarii de mizerie dom'le... Eu daca as lucra la o banca normal ca as fi nemultumit cand vad ce comisione platesc clientii si le raportez la salar.
    • +2 (2 voturi)    
      cred ca vor salarii mai mari (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:52)

      ion [anonim] i-a raspuns lui mircea

      scrie in primul paragraf : "Actiunea este determinata in principal de revendicari de natura salariala."
  • -1 (3 voturi)    
    Aoleu! (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:44)

    Eu [anonim]

    Am card de salariu la ei. Sa ne scoatem banii? Bancomatele vor functiona?
    • +3 (5 voturi)    
      re:Aoleu! (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:04)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Eu

      Nu, le vor scoate din priza. Intra si ele in greva :):)
    • +5 (5 voturi)    
      Panica frate! (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:09)

      Naicul [anonim] i-a raspuns lui Eu

      Intr-o actiune de solidarizare totala, Bancomatele de la BCR au declarat si ele greva generala.
      Ca urmare a acestei actiuni de protest, considerate normale de altfel de numerosi clienti precum Eu[anonim], toti cei care vor incerca sa scoata bani in perioada grevei vor primi doar hartie alba in contravaloarea sumei extrase, iar cei care vor folosi cardul de salariu vor primi fluturasi viu colorati cu un penaj fascinant deosebit.
      Pentru ceilalti, raspunsurile inteligente sunt: Nu. Da.
      • +2 (2 voturi)    
        Depinde (Luni, 12 ianuarie 2009, 16:37)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui Naicul

        cine umple bancomatele cu bani. Daca este un serviciu externalizat, atunci n-ar trebui sa fie probleme.
  • +3 (3 voturi)    
    austriecii niste "buni" patroni (Luni, 12 ianuarie 2009, 13:55)

    dimi [anonim]

    Angajatii intra in greva pentru ca li s-a refuzat orice marire si actualizare conform inflatiei a salariilor. In perioada 2007-2008 au fost concediati din 12000 de angajati 4000. O rata destul de mare zic eu. Multa stima.
    • +2 (2 voturi)    
      ca toti patronii straini, de altfel (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:03)

      pfff [anonim] i-a raspuns lui dimi

      ai perfecta dreptate ... sunt niste ordinari, si poate ar trebui spuse ce salarii sunt in bancile astea straine, asa o sa intelegea lumea ca mitul marilor salarii din banci a apus demult ...
    • +1 (3 voturi)    
      mai pleaca inca vreo 3000 si gata greva! (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:10)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui dimi

      anul asta mai pleaca 3000 de salariati de la BCR. Criza economico-financiara va reduce in primul rand numarul angajatilor. Primele 5 banci din sistem sunt cele mai expuse. Urmeaza apoi CEC-ul. Cine pleaca ia cateva compensatorii si cateva filiale, sucursale, sedii vor fi inchise. Criza maica, criza!
  • 0 (2 voturi)    
    vai de capul austriecilor (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:07)

    un client stresat de bcr [anonim]

    Austriecii cand au luat bcr-ul s-au bucurat de multe avantaje.Nu stiau insa ce insemna o privatizare cu personalul de stat(si invatat cu statul de la bcr).Pentru mine ca si client ( ca director de firma destul de importanta) ar fi foarte interesant sa scriu peripetiile colaborarii cu bcr-ul in timpul celor 15 de ani de colaborare cu ei( in sfarsit,m-am trezit si am renuntat la ei).Lipsa de amabilitate intalnita la bcr,desi specifica noua in relatiile cu publicul,nu am mai intalnit-o nicaieri.Austriecii nu mai au decat 2 solutii: sa dea tot personalul afara(si pe cine aduc?) sau sa o vanda(si cine o mai cumpara pe criza asta?).Pot sa le si dubleze salariile ca tot urat se vor uita la client(eventual mai comercial daca le dai punguta - in 2009 - la ghiseu).
    • +1 (1 vot)    
      BCR-greva (Luni, 12 ianuarie 2009, 23:42)

      Nineta [anonim] i-a raspuns lui un client stresat de bcr

      Referitor la personal.
      Cei care vor mai ramane, sigur vor demisiona!!!
      A inceput sa fie un trafic de personal. Asa se numeste "personal inchiriat" in diferite centre de prelucrare (Care prelucreaza Cambii, Bilete la ordin, Cecuri). Acest personal ingreuneaza munca salariatului cerand prin maill specimenul de semnaturi de la consilierul care administreza contu-deci ingreuneaza si aglomereaza munca angajatului.
      Se mai practica angajari de personal nou, tanar care e pe pista de...lansare. sta doua trei lui si...fuge mancand pamantul. Cine are de suferit pentru toate aceste capete patrate cu minte in colturi? bineinteles ... clientul care si el va vedea prostimea din aceasta banca si la randul lui...pleaca si el la alta banca. Deci in curand Erste daca continua sa gandeasca cu fundul...se va duce dracului cu profit cu tot. Se va duce de rapa, in prapastie.
  • +1 (5 voturi)    
    iar vorbesc unii ... (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:16)

    kin3zu78 [utilizator]

    doar ca sa se afle in treaba , un functionar de la ghiseu castiga in medie cam 1700 - 2200 lei net in mana asa ca nu ii mai plangeti atata , ofiterii de credite au pe langa salariu si bonificatie pentru fiecare contract de creditare incheiat, eu lucrez la RBS si anul trecut pana in noiembrie aveam castiguri destul de mari ( intre 6000- 9000 lei ) lunar , salariul de baza fiind de 2500 lei ,normal ca acuma scazand creditarea raman pe cei 2500 lei care oricum nu ii primesti pe toate drumurile. Pur si simplu sau invatat la salarii mari , sa fim seriosi stau cu fundul pe scaun la caldurica , program lejer bancile deschid in jur de orele 9:30-10:00 , la orele 17:00 programul se termina ( cel cu publicul ) .
    • +2 (2 voturi)    
      GREVA BCR (Luni, 12 ianuarie 2009, 16:40)

      ANONIM [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      de unde stii tu atatea?
      de cand se da bonificatie pt. fiecare dosar?
      am fi vrut noi sa fei asa, dar din pacate nu a fost si nici nu va fi vreodata.
    • +1 (3 voturi)    
      cum vorbesti si tu tot ca sa te afli in treaba (Luni, 12 ianuarie 2009, 18:41)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      Asa o fi la tine la RBS, dar la BCR in niciun caz nu are un ofiter de credit bonus pentru fiecare contract acordat. Deci salariul este salariu si din o data la 4 luni daca se mai acorda un bonus in functie de gradul de realizare a vanzarilor. Si cum de cand au venit austriecii nu au stiut decat sa mareasca de la trimestru la trimestru targetul de vanzari (deh, la ei in Austria nu prea mai fac profit si ca urmare bancile din Romania si din alta tari unde sunt prezenti trebuie sa sustina tot grupul..), nici macar acest bonus amarat (nu este de obicei mai mare de un salariu/4 luni) nu se acorda ....
      La alte categorii de persona cum este de exemplu cel din centrala bancii singurul bonus care se acorda este un 10% trimestrial ...adica 40% dintr-un salariu in total
      Asa ca nu te mai da cunoscator asupra sistemului bancar si vezi-ti de banca ta ...
    • +1 (3 voturi)    
      Greva BCR (Luni, 12 ianuarie 2009, 19:05)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      Nu mai comparati BCR-ul cu alte banci. S-a dus de mult vremea bancii de stat, unde angajatii o duceau bine. Muncesc pana cad in cap si in loc sa-si ia meritele pentru profitul adus bancii (merite nu raportate la dosarele de credite, ci la niste tinte imense pe care daca le aveai tu in RBS cadeai instantaneu in depresie), vad cum toti banii se duc in Austria, pentru ca super managerii austrieci au facut niste investitii demne de toata mila si acum au si ei nevoie de bani, "saracii". Si de la cine sa ia? De la romani, ca romanii sunt mai darnici si de-a lungul istoriei au dat tot ce au avut. Poate acum s-au trezit si ei la realitate. E munca lor, e dreptul lor. Si pe langa toatea astea trebuie sa-si mai suporte si sefii!!! Normal, conducerea face tot posibilul sa nu fie greva... sa vezi cum o sa fie trimisi acasica managerii din scaunul lor caldut de unde-i hamuiau pe romani....
    • +2 (2 voturi)    
      greva BCR (Luni, 12 ianuarie 2009, 20:21)

      raluca [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      stimate domn ( doamna) nu toate bancile au acelasi sistem de remunerare al salariatilor ( parte fixa si parte variabila). nu conteaza cate credite ai dat, sau cate operatiuni ai facut, ce venit a obtinut banca de pe urma muncii tale....salariul este acelasi in fiecare luna. Referitor la programul de lucru, cred ca sunt f puntini lucratori bancari care pleaca acasa la ora 17. Felicitari salariatilor BCR , e dreptul lor, castigat prin munca lor, ei au ridicat banca si i-au facut un renume pe care din pacate austriecii il calca in picioare.
      • -1 (1 vot)    
        greva BCR (Marţi, 13 ianuarie 2009, 8:27)

        mioara78 [anonim] i-a raspuns lui raluca

        Ce renume?Ca a fost una din primele banci dupa revolutieCa mai majoritatea care lucreaza la ghiseu, au un comportament execrabil!Si...daca e sistemul bancar.... ce?Nu cred ca muncesc mai mult ca ceilalti si credeti-ma ca si altii pleaca tarziu acasa...chiar daca nu lucreaza intr-o banca...dar e dreptul lor sa faca greva!
        Dar...cred totusi ca se lupta cu morile de vant si in august 2008 au intrat in greva.... japoneza.......Chestia cu salariile vis-a -vis de munca prestata ,e o problema generala!
    • +1 (1 vot)    
      drepturile salariatilor!!! (Luni, 12 ianuarie 2009, 22:51)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      Stimate chinezu !!!!
      Imagineaz-ti ca lucrezi intr-un ghiseu al BCR.Esti singur, pentru ca ce doi colegi ai tai au fost restructurati si celalalt si-a dat demisia.
      Faci schimb valutar, incasari, plati, lei valute, CDD, CDP, avoane, telefoane si toate incasarile acestea marunte. Nu te ridici de pe scaunul acela de la ora 9 pana pe la ora 16, cand crezi ca faci pipi pe tine si te scuzi frumos la clientii care asteapta la ghiseu.....si fugi repede la WC. In momentul in care te ridici de pe scaun , trebuie sa ai grije sa nu te clatini pe picioare ca te ia cu ameteala. Acesta e unul din multele cazuri concret unde s-a restructurat personalul din casierie. Nu s-a adus ASV,sau alte aparate care se spune ca usureaza munca cu clientul. Pai asta e viata normala????
  • 0 (0 voturi)    
    Acesta este doar varful iceberg-ului. (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:22)

    AlinN [anonim]

    Daca in venele sistemului bancar mondial nu va incepe sa curga prea curand bani, vom mai asista la astfel de actiuni sau la concedieri masive. Bancile incepusera sa apara in sate in locul buticurilor si toata infrastructura (personal+sediu) trebuie intretinuta cu ceva, in mod special cu bani, mai mult decat cu pasiune, ori daca nu sunt tranzactii cu anii, mai putin probabil sa fie bani.
  • 0 (4 voturi)    
    Salarii BCR (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:28)

    Ucsi [anonim]

    Timp de 6 ani am lucrat la o filiala a BCR, angajându-mă prin concurs în sectorul administrativ. În final am fost concediat pe motiv de reducere de personal?! Pe vremea aceea am avut un salariu modest, dar puţin mai bun ca în celelalte ramuri de activitate. După ce am fost concediat a urmat o "epoca de aur" pentru angajaţii BCR cu salarii enorme. Mulţi dintreangajaţi şi-au schimbat maşinile, şi-au construit case, au cumpărat apartamente. Cu mari aranjamente te puteai angaja, eu însuşi am participat la două concursuri, având avantajul de a fi lucrat deja la bancă, dar tot degeaba. După privatizarea băncii sa terminat cu această epocă. Nu le doresc răul, dar pentru acelaşi salar mulţi lucrează la fel de mult şi în condiţii mizere în ţară sau undeva prin Germania, Spania, Italia. Să se bucure că lucrează în căldură şi nu sunt nevoiţi sa părăsească ţara pentru a trăi decent. Ce ar fi dacă cu toţii am intra în grevă?
  • 0 (2 voturi)    
    Management defectuos - vor cadea capete!!!! (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:31)

    Dermike [anonim]

    Foarte adevarat ca serviciul oameniul de la BCR a lasat si lasa de multe ori de dorit. Insa cum se face ca acei oameni care acum te serveau slab la BCR, a doua zi fiind angajati la alta banca te serveau sau te servesc intr-un alt mod si anume mai bine ? In cele din urma nu e decat o chestiune de management. Atat in privinta serviciilor, cat si in privinta acestori revendicari salariale. Sa nu uitam ca este a doua greva din istoria sistemului bancar romanesc, prima fiind tot la BCR, acum cateva luni….Se vede din avion, ca managementul acestui conflict a fost execrabil, iar cine l-a gestionat de la BCR cred ca o sa fie decapitat in curand cu un simplu telefon de la Viena. Nu cred ca se mai consuma nici benzina pe avion sa vina pana aici, pe praful asta. Oamenii au investitori carora nu cred ca mai au ce sa le raspunda acum…
    • 0 (0 voturi)    
      cad capete pe dracu!!! (Luni, 12 ianuarie 2009, 23:48)

      nineta [anonim] i-a raspuns lui Dermike

      Poate vor cadea capete...dar nu cele care va trebui.
      Sau daca vor cadea vor venii altele si mai incuiate pe scaune calde, moi si cu salarii barosane.
      Alte capete ....cad ale salariatilor saracii care muncesc pana la epuizare, nu stiu de familie, copii, merg seara sa doarma ca la hotel acasa ca de altceva nu mai au timp sau nu mai sunt in stare nici macar sa faca dragoste cu sotul sau sotia.
  • -1 (3 voturi)    
    Pleasca (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:34)

    Maafluin treaba [anonim]

    In raport cu salariile celor din conducere si cu salariile celor din unitatile din TARA MAMA , pretentiile sunt justificate , dar in raport cu prestatiile pe care le ofera clientilor pretentia este JALNICA.
  • 0 (4 voturi)    
    CEO Erste Group Andreas Treichl dixit (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:43)

    Ionut Stanimir [anonim]

    CEO Erste Group, Andreas Treichl:

    “Sprijinim in totalitate pozitia managementului BCR in cadrul negocierilor si consideram ca, dat fiind contextul economic actual, pretentiile exprimate de catre sindicatul BCR se afla intr-o clara neconcordanta cu realitatea.”

    se arata in mesajul primit prin intermediul lui Ionut Stanimir, purtatorul de cuvant al Erste Bank.

    pam-pa-ra-pam-pam..
    • +1 (1 vot)    
      salarizare (Luni, 12 ianuarie 2009, 22:37)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Ionut Stanimir

      Domnilor, de la Erste !!!! concret eu inca mai sunt angajat BCR, mi-am indeplinit tintele (numai eu stiu cum) intre 100 si 700%. Am un salariu pe card de 1900 de lei. Alte activitati private, personale nu am nici un cadrul bancii, nici in afara bancii ca ceilalti colegi ai mei.Am rugat sa mi se majoreze salariul. Nu am primit nici un leu in plus. Ce sa fac? Cum sunt grilele acelea? pentru ca am vorbit su o colega de a mea dintr-o agentie de grad C cu aceeas functie ca si mine si mi-a zis ca are peste 3000 de lei salariu? Cu tot respectul dar trebuie sa se faca ceva la diferentele acestea de salariu.
      • 0 (0 voturi)    
        personal (Marţi, 13 ianuarie 2009, 11:31)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Pai ce sa zic, ca voi vorbiti de cei din filiale , insa daca ma gandesc la ce se intampla la sediul central. Salarii ca salarii, daca ar fi macar date pe criterii de competeneta dar sunt unii la nivel managerial care nici macar nu au experienta bancar si se ofera sa vanda produsele, sa le prezinte dupa ce invata poezia si au salarii de 3000 de euro (cei din preajma directorului, etc.) Verificati CV-urile si va lamuriti ca altii care lucreaza in domeniul bancar de o viata nici nu viseaza sa fie numiti pe asemena functii de consiliere. Dar se intampla in cazul BCR ca acesti oameni sa fie ignorati. Fara a fi misogin, dar e vorba de femei care nu au nici macar 30 de ani, insa farmec din belsug.
        • 0 (0 voturi)    
          referitor la studii !!! (Marţi, 13 ianuarie 2009, 20:04)

          nineta [anonim] i-a raspuns lui anonim

          Cand un angajat prezinta diplome de studii superioare (universitare sau masterate), li se taie macaroana din start. Nu avem nevoie de diploma ca...... nici directorul mare austriac nu are studii superioare si nu le putem lua in considerare. Acesta e un raspuns corect ??? normal???
  • +3 (5 voturi)    
    motive greva - 1 (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:46)

    Grevist BCR [anonim]

    Referitor la actualul program de lucru:

    *nu are la baza o consultare cu cei aflati in relatie directa cu clientii BCR si nu corespunde nevoilor acestora ;
    *nu asigura salariatilor o viata familiala, cu mentiunea ca 70% sunt salariate iar rata divorturilor este foarte ridicata datorita faptului ca sunt nevoite sa lucreze zi-lumina si in zilele de repaos saptamanal iar de educatia copiilor nu se mai pot ocupa;
    *nu este conform cu prevederile legale referitoare la durata maxima zilnica \saptamanala a timpului de lucru si nu face decat sa prelungeasca perioada zilnica pe care salariatii o petrec in banca, cu mult peste durata normala, aspect care a condus si in trecut la sanctiuni din partea organelor de control ale Inspectoratelor Teritoriale de munca;
    *nu seamana sub nici o forma cu programele de lucru existente in celelate tari in care Erste are unitati bancare, solicitand ca apartenenta la Grup sa atraga si egalitate de tratament intre salariatii acestuia, intrebandu-i de ce suntem tratati cel mai rau in comparatie cu salariatii din celelalte tari;
    *nu este posibil nici acum sa se stabileasca programe decalate sau in ture astfel incat sa se asigure servirea clientilor, cu atat mai mult daca nu se revine asupra concedierii consilierilor din fast area si a operatorilor ghiseu bancar;
  • +2 (4 voturi)    
    motive greva - 2 (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:47)

    Grevist BCR [anonim]

    *epuizeaza salariatii si nu le da posibilitatea recuperarii fortei de munca, fara o justificare din pdv al profitabilitatii in privinta mentinerii unui program de lucru in zilele de repaos saptamanal;
    *politica de salarizare, care include atat salariul de baza brut lunar cat si premiile , este afectata de elemente discriminatorii de natura sa demotiveze salariatii, uneori cu efecte iremediabile asupra bancii si clientilor;
    *pentru salariatii vechi ai bancii, cand se pune problema majorarii drepturilor salariale, chiar si atunci cand ne aflam in prezenta schimbarii functiei sau promovarii, se lovesc de acelasi raspuns standard |”sunteti in grila domnul\doamna X motiv pentru care nu putem solutiona favorabil solicitarea dvs”;
    *persoanele care intra in marea familie BCR, venind din unitati bancare concurente, beneficiaza de o salarizare deosebita , diferita de cea aplicata salariatilor BCR, cu depasirea limitelor maxime stabilita pentru respectiva functie prin intermediul grilelor HAY;
  • +3 (5 voturi)    
    motive greva - 3 (Luni, 12 ianuarie 2009, 14:50)

    Grevist BCR [anonim]

    *exista un grad mare de subiectivism in privinta salarizarii , inclusiv premierea, subiectivism care creeaza nemultumiri in randul salariatilor;
    *salarizarea unor categorii de salariati, foarte multi, nu reflecta o concordanta intre atributii\competente si importanta functiei in timp ce pentru alte categorii de salariati ne aflam in prezenta unei supraevaluari.
    *nu e normal si nici moral ca salariatii care desfasoara activitate in zona de business a bancii sa fie remunerati cu salarii de baza brute lunare cuprinse intre 2k – 5k lei (in unele cazuri un pic mai mult) in timp ce unii salariatii ce desfasoara activitate in administratia centrala, angajati in ultimul an de zile dar mai ales in ultima perioada sa benezicieze de o salarizare cuprinsa intre 15k – 20k lei, in unele cazuri chiar mai mult.
    • -3 (5 voturi)    
      @ grevist BCR (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:41)

      M-power [utilizator] i-a raspuns lui Grevist BCR

      Esti cam exhaustiv, baiete. Probabil pe banii bancii care iti da sa mananci in fiecare zi. Sau ai intrat deja in greva si navighezi pe net sa ne intoxici cu mesaje?
      LAsa prostiile si uita-te in jur si vezi realitatea cruda. Scrie RECESIUNE MARE pe ea. Asa ca apuca-te de lucru, nu de greva. Tara arde si babele se piaptana.
  • 0 (4 voturi)    
    WORKOUT Division in BCR?!?! (Luni, 12 ianuarie 2009, 15:03)

    Spectator BCR [anonim]

    what the hell is this workout division all about?

    and what is the actual "work" of the folks "working" in the workout division?

    urgent reply is needed!
  • +2 (2 voturi)    
    Greva (Luni, 12 ianuarie 2009, 18:44)

    adrian [anonim]

    De afata totul e lapte si miere .. faptic..nu e asa. Si vorbesc din puctul meu de vedere.. al unui operator ghiseu bancar care dupa ce are o raspundere imensa.. umbla cu tone de bani se lucreaza cu mult peste cele 8 ore.. Sarcinile ce ii revin fiecaruia nu pot fi de multe ori terminate in cele 8 ore... chiar as invita pe cineva sa inteleaga faptul ca aceasta greva se datoreaza inflexibilitatii managementului.. A se vedea profitul pe 2008 pe spatele prostilor!!!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    greva la BCR (Luni, 12 ianuarie 2009, 21:33)

    nnn [anonim]

    Partea I
    Sa va explic situatia reala din BCR si motivatiile grevei, pentru a nu judeca doar dupa comunicatul oficial al bancii:
    -in anul 2008 BCR a avut cea mai mare pondere in profitul grupului Erste. Castigul mediu al unui angajat BCR a fost mai mic in 2008 fata de 2007.
    -pentru anul 2009 tinta de profit a grupului se bazeaza doar pe rezultatul previzionat pentru BCR, pentru celelalte subsidiare acesta fiind nesemnificativ sau chiar pierdere. In aceste conditii salariile cresc pentru Erste Austria cu 7% si pentru Erste Cehia cu 4% , desi, repet, nu vor avea un aport comparabil cu BCR la profitul grupului.
    -patronatul sustine ca este perioada de criza si este normal sa reduca salariile. In 2008 cand era perioada de boom economic nu a considerat necesar sa le creasca.
    -prima de concediu sic ea de Craciun se acorda in BCR de peste 7 ani fara sa fie vreodata pusa in discutie pana la venirea ERSTE
    -incepand cu anul 2007 a inceput un process sustinut de inlocuire a managerilor romani cu cu manageri straini, in cele mai multe cazuri fara o alta motivatie, decat aceea de a avea in posturile cheie marionete. Aceasta strategie a culminat in 2008 cu inlocuirea vicepresedintelui corporate Jean Andronie, un profesionist adevarat, cu un anonim(nici nu i-am retinut numele) care nu a demonstrat niciunde calitati de manager. Aceasta inlocuire s-a facut in conditiile in care divizia Corporate si-a atins(si chiar depasit) permanent tintele iar divizia retail, care a fost un fiasco total(realizarile notabile ajungeau la 60% din target) si-a pastrat vicepresedintele(Martin Skopek), probabil pentru merite deosebite. Declaratiile de presa prezinta situatia invers deoarece la achizitia BCR presedintele Treichel s-a angajat fata de actionari ca divizia de retail a BCR va excela.
    -la nivel central patronatul a format un grup de negociere cu sindicatul, grup care are promise prime fabuloase in cazul in care reuseste sa semneze cu sindicatul un contract colectiv din care sa elimine primele
  • +2 (2 voturi)    
    greva la BCR (Luni, 12 ianuarie 2009, 21:34)

    nnn [anonim]

    Partea II
    -patronatul da pe comunicare si in presa articole in care chipurile respecta dreptul la greva, in timp ce in interiorul bancii se fac presiuni fantastice pentru renuntare la protest. Se practica o campanile nerusinata de intimidare si manipulare. Salariatilor care au semnat pentru greva li se prezinta in fiecare ora situatii cu persoanele care au mai renuntat la greva pentru a li se induce senzatia ca raman tot mai putini cei care vor participa. Pe de alta parte se folosesc amenintari voalate sau mai putin voalate, privind siguranta locului de munaca in conditiile in care se face greva.
    -patronatul sustine ca face o oferta corecta, pastrarea celor 2 prime in conditiile in care se atinge tinta de profit a bancii. In principiu, pentru un observator independent pare o propune de bun simt. In realitate prin modalitatea de stabilire a target-urilor, se prevede o situatie in care tinta d profit va fi imposibil de atins. Acest procedeu s-a folosit in 2008, cand bonusurile au scazut simtitor de la un trimestru la altul ca urmare a stabilirii unor target-uri fanteziste si in crestere, fara nici o corelatie cu piata.

    Concluzie: asa se intampla cand vinzi tot in aceasta tara: STAPANII AUSTRIECI(CU AJUTORUL LACHEILOR ROMANI) INDIFERENT CA E VORBA DE PETROM, RAIFFEISSEN SAU BCR INCEARCA SA TE CALCE IN PICIOARE
    • +1 (1 vot)    
      In completarea grevei BCR (Marţi, 13 ianuarie 2009, 7:53)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui nnn

      Gravitatea faptelor este mult mai mare. Fara pic de nerusinare se vand posturi in BCR, mai ales de director; adica se aduc oameni din alte banci, le dau niste salarii monstru si sunt lasati sa faca ce vor. Jignesc continuu angajatii, pentru ca "au spate" si doar nu-i mai da nimeni afara. Dar ei ... cunostinte de management si vanzari ioc!!! Iar acum, in prag de greva, ameninta angajatii ca-si vor pierde serviciul daca sunt de acord cu greva. Si fac asta impreuna cu trepadusul (se stie cine este) care le-a facut rost de postul de director, altul cu "functie", care uita ca-si primeste salariul pe spatele angajatilor umili. Nu se dau mariri salariale, ca doar trebuie sa plateasca salariile imense ale celor care nu fac nimic. Domnule Treichl, inainte sa faceti afirmatii ca sprijiniti managementul, mai bine investigati ce fel de management sprijiniti. Nu o sa gasiti sprijin din partea angajatilor daca promovati astfel de oameni. Sau cine stie... poate asta este politica reala a Erste?!
  • +1 (1 vot)    
    BCR (Luni, 12 ianuarie 2009, 22:25)

    SALARIAT BCR INCA [anonim]

    Inca mai sunt in BCR dar intentionez sa zboooor cat pot de repede, Rusine mare pentru patronat!!! In BCR Romania sa inregistrat profit cat in toate celelalte banci ale grupului si ei se scarpina in f... sa majoreze salariile cu un procent elegant. Asa este, noi nu avem familii, nou nu avem copii, noi nu avem soti, parca suntem condamnati la locul de munca de dimineata pana seara tarziu si mai mult ... ne obliga sa vindem fel si fel de produse (proaste) ale subsidiarelor astfel in cat saracul client ..cand iese din BCR este cocosat de o multime de comisioane care vor zbura din contul lui si infundat cu ....carduri, produse de economisire, asigurari, pensii, mai rau ca la targ. Sa le fie rusine ca din 16.000 de salariati cat au fost in momentul cumpararii BCR-ului au mai ramas 8700. Cu tot efortul acestor angajati care au ramas s-a inregistrat profit dublu pentru banca. Au fost cazuri ca angajatul a cazut jos, a lesinat in fata cozii de la ghiseu, din cauza oboselii si stresului acumulat. Mai mult de cat aceasta zilnic primim pe maill situatii cu tintele obligatorii care trebuie sa le facem...si saracii clienti - cu tot respectul pentru ei, tot ei sufera.
    Cred ca vanzarea BCR-ului a fost un interes. Si anume: actiunile BCR care s-au vandut cu UN LEU iar apoi sau rascumparat cu 7 EURO. Va asigur ca angajatul care sta si lucreaza penru client si are un salariu de 1500 de ron....cate actiuni putea sa cumpere? ??? Dar cel care sta confortabil in birou si....freaca pixul si are un salariu de 3000 de eur, cate actiuni putea sa cumpere???? Sau cand nu freaca pixul se ocupa de activitati personale private - nici decum de ale bancii, pentru ca sunt multi care au firme private si cand sunt in BCR se cred in biroul lor privat de la sediul firmei private a lor.
  • +1 (1 vot)    
    fara sansa (Luni, 12 ianuarie 2009, 22:55)

    accidutu [anonim]

    Este o confruntare intre spiritul "arian" al Patronatului si neamul nostru de "tigani". Ghici cine va castiga?! Sindicatul care se bazeaza pe cei 1% din salariul celor 8.700 de salariati sau puterea financiara a Erste Bank, sprijinita printre altele si de cele 310 mil EURO, profit net realizat in anul 2008 de catre BCR (culmea chiar cu ajutorul direct si slab remunerat al acelorasi salariati, e drept ceva mai multi cu cateva sute, care n-au mai apucat finele anului 2008 ca si salariati ai BCR).
  • 0 (0 voturi)    
    bravo BCR! romanii nu sunt sclavii numanui! (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:04)

    miki [anonim]

    bravo BCR! Cereti-va drepturile! Daca ati ajuns la greva inseamna ca sunt multe lucruri in neregula!
    • 0 (0 voturi)    
      se anuleaza greva (Marţi, 13 ianuarie 2009, 20:21)

      nineta [anonim] i-a raspuns lui miki

      Sa le fie rusine angajatilor care nu sunt de acord cu intrarea in greva !!! Stiti voi bine cine sunteti !!! Inseamna ca aveti salarii bune si in timpul serviciului va ocupati de alte ciubucareli personale ale voastre. Locul de munca in BCR este ....asa formal de a masca multe ......... sau probabil ca un birou personal in sediul BCR dar fara chirie. Pacat !!!! Voi ar trebui sa zburati din banca si sa lasati pe cei care isi dau interesul pentru banca si pentru client!!!! Adica cei care vor sa munceasca chiar daca au salarii de mizerie (1500 ron) si stie sa intampine clientul asa cum merita si cum se prezinta la cursurile de care beneficiem cu totii, chiar daca unii nu le merita.
  • 0 (0 voturi)    
    nu merita banii (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:25)

    marius [anonim]

    sunt persoana juridica si pina de curand am fost client bcr,
    credeti ma ca mai mare nesimtire in relatia cu clientul din partea angajatilor bcr nu exista.
    cind ma duceam sa fac operatiuni sau sa mi iau extrasul inspectorul meu ma intreba cind am de gand sa mi inchid contul pentru ca el nu avea chef sa mi tina contul doar cu 3000 lei in el.
    daca asta e atitudine din partea unei banci mai bine lipsa,
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns domnului Marius (Marţi, 13 ianuarie 2009, 20:12)

      nineta [anonim] i-a raspuns lui marius

      Cu tot respectul fata de DVS, dar un asemenea angajat trebuie sa dispara din BCR. Pacat totusi !!!
      Sunt atatea cursuri care pregatesc angajatii cum sa vorbeasca cum sa se comporte cu clientii, penru ca noi angajatii traim pe spinarea clientului. Macar daca il piscam la buzunar ( cont) sa il respectam ca OM !!!
      • 0 (0 voturi)    
        despre lipsa de amabilitate a pers bancar (Joi, 15 ianuarie 2009, 22:00)

        cristina [anonim] i-a raspuns lui nineta

        Cunosc, din pacate, foarte bine aceasta atitudine fata de clienti pe care o au unii (repet, doar unii) angajati din BCR. Acum patru luni m-am angajat si eu in "sistem" si am fost neplacut surprinsa sa observ totala lipsa de ambilitate a unor colegi fata de unii clienti , in special persoane juridice. Deoarece inainte am lucrat in alta banca, in care zambetul larg adresat oricarui client facea parte obligatoriu din"eticheta", la fel ca si taiorul, un asemenea comportament mi se parea de neinteles, de neconceput....IN curand insa mi s-a dezlegat.... "misterul"... Angajatii BCR lucreaza sub presiunea unor targete imense, sub amenintari zilnice din partea managerilor cu concedierea pentru neindeplinirea planului.....Sunt fortati sa vanda oricum, orice si in orice conditii , fara sa se tina cont de ce vrea cu adevarat clientul, sub amenintari si presiuni. Asa ca am inteles de ce ( chiar daca nu aprob), unii angajati nu mai pot sa zambeasca simplu si natural unui client cu atat mai mult cu cat acel client nu-i aduce nimic la target ... BCR e orientat pe retail, iar targetul angajatilor e orientat pe produse pt PF nu PJ. Si inteleg de ce nu vor sa piarda timpul cu PJ-uri ( care, daca te comporti f bine cu ei, risti sa devina clientii tai fideli), sa le dea toata ziua extrase, sa le faca plati etc. si alte operatiuni neinsemnate iar la sf de zi sa constate ca au pierdut timpul in zadar , nu au vandut nimic, nu au trecut nimic in target... Pentru nici un director nu conteaza cate operatiuni ai facut ( puteai sa faci si 1000, echivaleaza cu 0) si vei fi amenintat cu concedierea daca n-ai vandut nimic. Managementul insusi nu incurajeaza aceasta munca.... Ex, ca sa va faceti o idee... Vine dir si intreaba: ce-ai vandut azi pana la ora asta? Daca te apuci sa-i spui ca ai facut schimb valutar , moneygram si alte tampenii esti prost... Ti se spune : da ce , esti casa de schimb valutar mai nou? Sau noi de-asta te-am angajat, ca sa faci moneygram?!...
      • 0 (0 voturi)    
        despre ignoranta pers bancar (Joi, 15 ianuarie 2009, 22:24)

        cristina [anonim] i-a raspuns lui nineta

        In ceea ce priveste mult discutata ignoranta a pers bancar....de care se plang multi clienti.... ...BCR-ul, in ciuda aparentelor, nu mai incurajeaza studiul operatiunilor, a produselor, a normelor bancare in special. Cursurile de vanzari primeaza, cele de produse si operatiuni sunt destul de sumare.... De altfel, nu trebuie sa stii prea multe. Doar sa stii sa vinzi bine. In asemenea conditii, mi se pare si normal ca un client sa se simta frustat ca trebuie sa stea la coada , de multe ori degeaba, pentru o operatiune de rutina si sa fie tratat necorespunzator...
        Dar asa a dorit managementul... toti clientii sa-si faca operatiunile prin 24 banking, sa nu mai vina nimeni la banca pentru operatiuni de rutina.... ci doar ca sa cumpere un nou produs...iar angajatii sa nu fie consilieri sau operatori( sa nu mai faca operatiuni) ci simpli vanzatori de produse bancare ( ca in asigurari).
        Iata motivul pentru care eu personal, consider ca BCR-ul , pe termen lung, datorita managementului defectuos, se va duce la vale. Orientarea spre profit cu orice pret o va duce la pierzare. In timp va pierde si ultima farama de respect a clientilor... Sunt numeroase banci de top in care angajatii nu au uitat sa surada unui client....Dar bancile in care ei lucreaza au si alte prioritati , nu numai profitul, cum ar fi: brandul, renumele, cota de piata etc.
        • 0 (0 voturi)    
          BRAVO CRISTINA (Vineri, 16 ianuarie 2009, 22:41)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui cristina

          felicitari Cristina,sunt de acord cu tine....DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE.
          ai pus punctul unde trebuie....sunt de multi ani in BCR dar o asa hamaleala...nu am vazut de cand sunt...este rusinos ptr noi in primul rand....pe restul nici nu ii intereseaza
          pupici


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri