Moneda nationala si-a continuat deprecierea, cursul BNR urcand la 4,2985 lei/euro

de Dragos Comache     HotNews.ro
Marţi, 13 ianuarie 2009, 13:23 Economie | Finanţe & Bănci

Moneda nationala a pierdut din nou teren in fata euro, cursul de referinta publicat marti de Banca Nationala a Romaniei (BNR) urcand la 4,2985 lei pentru un euro, cu trei bani mai mult ca in ziua anterioara. Leul s-a depreciat astfel cu 0,7% fata de moneda europeana, dupa ce un euro era cotat luni la 4,2684 lei.

Potrivit NewsIn, moneda nationala s-a depreciat in deschiderea sedintei, pana la 4,3530 lei pentru un euro, dar s-a intarit semnificativ ulterior, pana la 4,25 unitati pentru un euro, dealerii suspectand interventia BNR. La 13:08, bancile cumparau un euro cu 4,3059 lei si il vindeau cu 4,3100 lei, pentru ca la 14:15 un euro sa fie cumparat cu 4,2480 lei si vandut cu 4,2575 lei.

"Avand in vedere amplitudinea scaderii cursului, trebuie sa fie un jucator de calibru mare si mai mult ca sigur e vorba de banca centrala, care a intervenit probabil indirect pe piata valutara interbancara", a declarat un dealer citat de NewsIn.

Fata de dolarul american, cursul de referinta publicat de BNR arata o depreciere cu aproape cinci bani a leului, la 3,2334 lei pentru un dolar, de la 3,1842 lei pentru un dolar, cat era luni.

Francul elvetian a fost cotat marti la 2,8921 lei, cu 4,75 bani mai mult decat in ziua anterioara, iar 100 de yeni japonezi au fost cotati la 3,6300 lei, dupa ce luni cursul bancii centrale era de 3,5362 lei pentru 100 de yeni.













Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

2563 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    doar o pauza (Marţi, 13 ianuarie 2009, 13:31)

    Nelu [anonim]

    Cred ca e doar un moment de respiro, o incetinire a cresterii prea rapide a euro, dupa care se duce spre 4.5 , parerea mea. Trist va fi daca si acel prag cade...
    • +1 (5 voturi)    
      cade, cade! (Marţi, 13 ianuarie 2009, 14:04)

      eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Nelu

      nu-ti face tu griji! n-are cum sa se mentina sub 4,5, cu criza mondiala si cu incompetenta sicoruptia actualului guvern. ramane sa vedem cand "sare parleazul" in primavara? sau in vara? eu as deschide un concurs de prognoze pe tema asta.
    • -1 (1 vot)    
      interventia BNR intr-un final... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 14:10)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui Nelu

      Azi a intervenit BNR pt prima oara mai serios.
      Ieri insa dupa ce BNR a publicat cursul, a fost un adevarat atac pe leu.
      Inca mai cred ca BNR are motivele lui pt care nu intervine mai puternic...
      Problema este ca acum populatia s-a speriat iar acest lucru nu e bine deloc.
      Have fun and enjoy the crisis!
      R
      • -1 (1 vot)    
        BNR are motiv sa nu intervina: pierde euro (Marţi, 13 ianuarie 2009, 14:56)

        meh [anonim] i-a raspuns lui Razvan

        si pierde la greu.
        conform propriilor declaratii BNR a pierdut 1 miliard (din sub 30 cite avea) numai in nov/dec. nu au zis pe ce s-au dus banii aia dar e usor de intuit ca s-au dus pe mentinerea cursului la un nivel nerealist.

        nu mai zic ca faptul ca BNR a pierdut euro inseamna ca speculantii au fost cei care au cistigat, iar toata gargara lui mugurel care se batea cu lingoul in piept ca a invins agenturilii a fost abureala. i-au spart nasul agenturilii si i-au luat si banii. vorba aia: si f***t si cu banii luati.

        si nu are nici un rost ca BNR sa sparga miliarde de euro doar pt a proteja niste tembeli care s-au indatorat mai mult decit isi permiteau. sa ii lase sa dea cu capu de prag, ca poate asa se invata. altfel nu vor fi responsabili dpdv fiscal niciodata.

        in natura cine face timpenii plateste. de ce sa fie incurajati cei care fac timpenii si nu cei care au fost responsabili dpdv fiscal ? de ce primii (tembelii) sa fie sprijiniti din banii celor din urma ?
        • +1 (1 vot)    
          nope... nu-i asa (Marţi, 13 ianuarie 2009, 15:16)

          Razvan [anonim] i-a raspuns lui meh

          BNR a castigat din "lupta cu speculatorii" atunci deoarece avea toate instrumentele...
          a intervenit la timp dupa care le-a scumpit creditele... miscare care a diminuat serios lichiditatea pe piata si a chinuit bancile si leasingul dar... a sporit rezerva serios.

          diminuarea de la aproape 28 mld la 26 si ceva au pus-o pe baza diferentelor de curs valutar...

          ai dreptate ca nu vor sa sparga rezerva pt a incuraja speculatiile (deja speculatorii au vandut... populatia cumpara acum)

          Cred ca BNR lasa cursul asa deocamdata ca sa se trezeasca sute de mii de oameni cu credite mari in Euro... ca sa nu mai vorbim despre redresarea balantei comerciale cu o populatie care nu produce nimic dar consuma tot!
          E vorba despre palpitatiile pe care le anunta inca din octombrie.

          Have fun and enjoy the crisis!
          R
          • -1 (1 vot)    
            intrebari (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:29)

            meh [anonim] i-a raspuns lui Razvan

            1. cum se poate diminua rezerva VALUTARA datorita diferentelor de curs valutar ?
            rezerva e in euro, nu in lei, de aia ii si zice valutara. cursul euro/ron nu o afecteaza

            2. de ce sunteti asa grabiti sa haliti tot ce va serveste bnr ? ma indoiesc ca "a cistigat" din moment ce a pierdut euro (mai mult de 1 miliard).

            3. de ce credeti voi ca "speculatorii" aia sunt asa de prosti si pot fi "invinsi" asa de repede. in primul rind ei din asta traiesc. daca erau asa prosti, mureau de foame. in al 2-lea rind ei cu asta se ocupa TOT TIMPUL. chiar daca ar fi avut pierderi intr-o luna, le recupereaza pe parcursul lunilor urmatoare. and then some.

            speculatorii aia nu vor pleca si nu vor renunta. si chiar daca bnr era mai tare decit greuceanu si falimenta citiva, apar altii imediat care sa le ia locul. oricum asta e poveste, pt ca in general de specula se ocupa banci si alte institutii financiare care au fonduri enorme.

            4. de ce crezi tu ca "deja speculatorii au vandut... populatia cumpara acum". de ce ar cumpara populatia brusc asa o gramajoara de euro ?

            nu cred ca populatia poate determina evolutia pe care a avut-o euro ieri si azi, mai ales azi cind a ajuns de la un maxim de 4.3490 la 4.2450.

            mi se pare ca azi a intervenit tare BNR. dar degeaba.

            parerea mea e ca tot mai multi oameni incearca sa isi scoata banii investiti, cine are lei "fuge" spre euro pt ca il considera mai sigur.

            pt viitor parerea mea e ca ron nu poate decit sa scada ca urmare a diferentelor intre economiile solide din zona euro si economia de paie a romaniei. economiile solide chiar daca sunt in criza au capacitate de regenerare, insa in romania unde economia e pe jumatate (sau chiar mai bine) inca comunista, bazata pe relatii si invirteli, nu pe eficienta si productivitate. in perioade de boom economic merge, insa in perioade de criza, astia mor primii. ceea ce pina la urma ar fi un lucru bun pt economia romaniei (daca ar muri firmele de genul asta), dar nu vor fi lasate sa moara.
            • 0 (0 voturi)    
              raspunsuri la intrebari: (Marţi, 13 ianuarie 2009, 17:54)

              Razvan [anonim] i-a raspuns lui meh

              1. rezerva e in mai multe monede: Eur, USD, lire, yeni etc... Euro a avut o perioada mai buna asa ca rezerva in celelalte monede transformate in euro a scazut.
              2. rezerva vine din multe locuri... pe langa pierderea de la BNR s-ar putea sa mai fie si pierderea din RRO si alte chestiuni... Cred doar ce serveste BNR si are sens
              3. speculatorii se joaca acum pe mai multe piete... (vezi evolutiile din restul europie de est)... in general au tendinta sa creada ca toate pietele sunt la fel. In .ro, masa monetara e foarte mica asa ca speculatiile sune mai dificile. BNR a mai anuntat ca a incercat dif chestiuni pt a vedea de ce nu reactioneaza piata.
              Ex: in Ungaria nu aveau cum sa extraga atata lichiditate de pe piata intr-un timp asa de scurt.
              4. cred ca multi vand chiar acum... daca te uiti pe interbancar, avem un curs acum de 4.22- 4.23, in scadere fata de cursul mediu calculat de BNR.

              "parerea mea e ca tot mai multi oameni incearca sa isi scoata banii investiti, cine are lei "fuge" spre euro pt ca il considera mai sigur."
              - o regula generala a investitiilor este: cand toti cumpara disperati... vinde!

              ce se va intampla e greu de determinat... oricum, BNR a intervenit foarte putin pana acum... si s-ar putea sa fi facut bine chiar daca ne-a dat palpitatii...
              vom vedea ce se intampla mai tarziu...
        • +1 (1 vot)    
          1 miliard € (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:43)

          papiciulo [anonim] i-a raspuns lui meh

          s-a pierdut in dec datorita scaderii $ fata de €.(rezerva valutara e constituita ~30 % in $) si nu pt. ca a intervenit BNR pe piata valutara.
          € este lasat sa creasca fata de leu (cred) pt. ca e o supapa la indemina pt. a elimina niste dezechilibre care altfel ar fi eliminate prin scaderea cheltuielilor bugetare sau inghetarea salariilor de ex.Se are in vedere banuiesc si o limita pina la care poate creste € pt. a nu da nastere la alte dezechilibre,dupa care BNR va interveni,ca are cu ce.
    • +1 (1 vot)    
      4.25 (Marţi, 13 ianuarie 2009, 14:12)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui Nelu

      cei care urmaresc si piata observa probabil ca exista destul de multe tranzactii chiar si la 4.25...
    • 0 (0 voturi)    
      ce nehotarat sunt azi... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 14:15)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui Nelu

      stirile despre planurile de miliarde de euro ale unor tari din UE + asteptarile privind scaderea ratelor dobanzilor in Euro ar putea da in jos cursul valutar... daca o va face sau nu, depinde de cat de speriata e populatia.
      Eu am cumparat la 3.75 (si mi s-a parut bine) si la 4.05 si mi s-a parut mult pt momentul acela.
      4.3 mi se pare un pic supraapreciat.... nu cumpar deoarece ar putea fi varful avand in vedere si stirile care se asteapta.
      have fun and enjoy the crisis again...
      R
  • -2 (4 voturi)    
    Hai ca se poate! (Marţi, 13 ianuarie 2009, 13:38)

    anonim [anonim]

    Hai ca se poate sa se duca la naiba totul! Inca putin!!
  • 0 (4 voturi)    
    Nu te teme (Marţi, 13 ianuarie 2009, 13:46)

    liviu [anonim]

    Ca asa va fii, dsupa previziunile nespuse ale specialistilor leul va ajunge chiar si la 4.8 poate 5 si va revenii inspre 4.2 unde se va linistii.
    Multi au sa-mi citesca comentariul si au sa rada iar apoi vor uita...Cine stie daca previziunile se adeveresc isi vor amintii de acest coment.... :)) Sanatate si virtute !!!
  • +1 (3 voturi)    
    Stabil (Marţi, 13 ianuarie 2009, 13:50)

    anonim [anonim]

    Probabil pe aici era valoarea reala a monedei nationale-asta inteleg eu din deprecierea rapida. De aici inainte va fi mai greu pentru euro.
  • -1 (5 voturi)    
    strigator la cer (Marţi, 13 ianuarie 2009, 13:50)

    Om trist [anonim]

    Oameni buni ce se intampla? Pana cand o sa mai scada? Leul s-a depreciat numai anul acest cu vreo 23% fata de cursul cel mai bun din vara de 3.5ron=1euro.
    Mai bine il ingheata la un curs fix (ca in Bulgaria) decat sa ne coboare nivelul de trai dintr-un buton asa cum vor ei invocand regulile pietei in locul incompetentei! Am saracit fata de anul trecut cu 23% fara sa mai pun si inflatia.
    Inseamna deci ca numai incompetentii conduc in tara aceasta si inclusiv la BNR.
    • -1 (5 voturi)    
      intr-adevar strigator la cer (Marţi, 13 ianuarie 2009, 13:58)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Om trist

      Mai bine ati pune mana sa munciti in loc sa va plangeti ca niste babe. Lenea in tara asta e maxima, salariile au crescut cu mult mai mult decat au muncit putorile. De aia se duce cursul unde e acum, pentru ca productivitatea e cu mult sub salarii. Nu din cauza incompetentei altora.

      La munca cu voi, martalogilor!
      • +2 (4 voturi)    
        tu muncesti? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 14:09)

        eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui alex

        daca da, cum se face ca esti multumit de cat castigi? daca esti multumit de cat castigi, cum de-ti mai ramane timp si pentru munca? iar daca nu muncesti, si-ti vin banii de la altii,
        • -2 (4 voturi)    
          si cei din BCR muncesc... si cei din ministere... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 14:25)

          Razvan [anonim] i-a raspuns lui eeeuuuu

          intrebarea este cat de productivi sunt anumiti oameni...
          faptul ca in multe ministere se castiga lunar 2000ron salariu + 2000 ron prima + 2000 ron bonus + bonusuri de craciun si de Pashte + alte beneficii desi cantitatea de munca si raspunderea sunt la un nivel redus... faptul ca in BCR salariul mediu este de 4000 ron in conditiile in care in alte banci e de 3000 ron (cu 33% mai mult ca in alte banci), in conditiile celei mai mici productivitati din sistemul bancar romanesc... toate aceste chestiuni ar trebui sa spuna ceva.

          toate posturile platite mult mai mult decat ar trebui sunt platite din buzunarele a milioane de oameni... voi cei care cititi acest articol!
          va convine?

          have fun and enjoy the crisis!!!
          • +1 (1 vot)    
            pretul muncii nu-i legat de productivitate (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 11:42)

            eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

            sau nu intotdeauna. daca eu depun efortul la standardele convenite contractrual, trebuie sa primesc de la angajator veniturile stabilite contractual. productivitatea e o problema de management, si nu e treaba mea! daca nu muncesc, e liber sa ma dea afara, dar daca muncesc si nu ma plateste (ceea ce inseamna furt), exista si parghii legale sa-mi obtin venitul cuvenit prin perevederile contractuale.
      • +2 (2 voturi)    
        slab raspuns (Marţi, 13 ianuarie 2009, 14:13)

        Om trist [anonim] i-a raspuns lui alex

        De muncit se munceste chiar foarte mult in Romania in comparatie cu alte tari (vezi nr. ore pe saptamana.. etc.), din pacate "manageri" slabi care gandesc ca tine si denumesc "putori" pe cei care duc greul, fac ca productivitatea sa nu existe la bilant. Si daca ii mai pui pe cei care fura si se explica totul.
        • -1 (3 voturi)    
          oare? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 15:01)

          alex [anonim] i-a raspuns lui Om trist

          "De muncit se munceste chiar foarte mult"... esti un comunist pentru ca judeci munca din punct de vedere cantitativ (nr de ore pe saptamana) si nu calitativ, exact ca pe vremea comunistilor.

          Uita-te in Franta, muncesc 35 de ore pe saptamana si au vacante peste vacante, dar cu toate astea sunt cei mai productivi in Europa.

          Conteaza nu numai cat muncesti, dar si ce/cat produci in timpul ala.

          Din punctul meu de vedere, un angajat care muta un dosar de pe un birou pe altul si inapoi timp de 12 ore pe zi nu munceste deloc.

          Putori sunt si managerii care nu fac ceea ce trebuie sa faca: sa optimizeze munca altora astfel incat sa fie mai productiva.
          • -1 (1 vot)    
            raspuns lui Alex (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:29)

            Om trist [anonim] i-a raspuns lui alex

            Alex, esti un isteric! Mai usor cu comunismul caci nu are nici o legatura. Personal lucrez in IT si te asigur ca productivitatea mea este una f mare. Nu-mi convine insa sa fiu jignit prin politici financiare proaste iar efortul muncii mele sa se devalorizeze 24% intr-un an.
            In rest nu mai fi asa naiv, in afara de anumite clase de bugetari nimeni nu-si permite in Romania sa fie neproductiv.
            • 0 (0 voturi)    
              :) (Marţi, 13 ianuarie 2009, 18:16)

              alex [anonim] i-a raspuns lui Om trist

              Nu sunt isteric, sunt realist. Iar tu esti un pic naiv.

              Nu vorbeam de productivitatea mea sau a ta, si eu aduc un profit de 2 mil de EUR anual in firma in care lucrez- poate mai mult decat cifra de afaceri totala a unei companii de IT. Evident ca si de mine se poate lega cineva ca nu sunt suficient de productiv, daca altul platit la fel ca mine face un profit de doua ori mai mare.

              Comunismul are o mare legatura. Romanii- suntem comunisti. O tara in care initiativa este descurajata si riscul antreprenorial nu este rasplatit- este o tara comunista.

              "efortul muncii mele sa se devalorizeze 24% intr-un an"- Tu poate esti o floricica supra-productiva, dar cu o floare nu se face primavara. Esti inconjurat de o multime de incompetenti (si in domeniul public si privat), si ii platesti din banii si munca ta cu 24% pe an.
    • +2 (4 voturi)    
      acu' te-ai lamurit? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 14:06)

      eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Om trist

      buna dimineata!
  • -2 (4 voturi)    
    Vindeti acum si il cumparati mai ieftin in primava (Marţi, 13 ianuarie 2009, 13:52)

    Ghita [anonim]

    si veti beneficia si de dobanda la ron.
  • -2 (2 voturi)    
    globalizare (Marţi, 13 ianuarie 2009, 14:06)

    tudor [anonim]

    Numai globalizarea si societatile secrete care conduc lumea ne-au bagat in acest r****. Cand incepea sa ne fie si nou nitzel mai bine bang...sper sa trecem cu bine fara sa luam prea multa apa dupa acest val.
    • +3 (3 voturi)    
      siiigur ca daaa!!! (Marţi, 13 ianuarie 2009, 14:19)

      eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui tudor

      dar n-ai uitat pe nimeni? evreii? ungurii? masonii? tiganii? primavara, vara, toamna si iarna? medicamente! multe medicamente! sau cateva electrosocuri...
    • +1 (1 vot)    
      parea un pic mai bine (Marţi, 13 ianuarie 2009, 14:28)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui tudor

      cati dintre oamenii de aici produc efectiv ceva???
      foarte putini...
      avem mai multi sales & marketing (eu lucrez in marketing si spun asta) & administrare & administratie publica & management & other stuff decat avem oameni care produc...
      aceasta situatie trebuie sa se schimbe sau trebuie sa ne gasim si noi niste "est europeni" sau "chinezi" sau "indieni" pe care sa-i exploatam...
      problema e ca din punct de vedere al capitalului, noi suntem "est europeni" sau "chinezi" sau "indieni" pe care ii exploateaza altii...
      have fun & enjoy
  • 0 (2 voturi)    
    previziuni (Marţi, 13 ianuarie 2009, 14:14)

    Masacru [utilizator]

    iaca previziuni aici...

    http://www.labursa.ro/scripts/articles/article.post_comment.php?id_article=68
  • -1 (1 vot)    
    Intrebare (Marţi, 13 ianuarie 2009, 14:28)

    Marian [anonim]

    Poate sa-mi spuna cineva daca BNR a vandut EUR contra lei dar si contra HUF pt ca HUF a scazut mai mult decat RON. Daca a fost o interventie BNR atunci a fost la unison cu "regiunea" (sau cel putin Ungaria) ori BNR are adevara putere si misca si ce e in jur...
    PS. Toate monedele din regiune sunt la maxime, asa ca nu va mai lamentati de Romania.
  • -1 (1 vot)    
    sfat (Marţi, 13 ianuarie 2009, 15:14)

    bogdan [anonim]

    simt ca aceasta crestere a leului s-a oprit...pregatiti-va pentru trendul descendent urmat de stagnare..bcr cumpara ieri euro cu 4,2 si il vindea cu 4,3 astazi dimineata cumpara euro cu 4,265 si il vindea cu 4,365 acum a revenit la 4.2 la cumparare si 4,3 la vanzare..
    schimbati eur in lei si puneti-i in depozite
    succes si nu uitati marcati profitul
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptate (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:10)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      la cursul bancilor sunt alte valori decat pe piata monetara, in asa fel incat sa contina si comisionul bancilor...
      pe piata cursul a scazut desi BNR tot nu a intervenit si desi foarte multi oameni s-au speriat...
      (azi am primit 2 telefoane de la amici care ma intrebau daca sa stransforme economiile in euro si chiar cea mai tare chestie... daca sa iasa de pe bursa... Care a mers superb ieri si are mici corectii azi... pt a lua euro/dolari)...
      raspunsul meu e acelasi...
      volatilitatea e foarte mare asa ca orice se poate intampla.
      totusi... am inceput sa vad tranzactii din ce in ce mai jos... si nu am vazut interventii...
      ieri insa am vazut speculatii mari chiar dupa ce BNR a anuntat cursul de schimb.
      Deocamdata cineva se joaca cu noi... dar e ceva normal cu un popor haotic in astfel de situatii.
      have fun and enjoy the crisis!!!
  • -1 (1 vot)    
    mugurica unde esti (Marţi, 13 ianuarie 2009, 15:41)

    cristi [anonim]

    acum 3 luni de zile mugurel ne spunea sa ne bazam pe lei. esti sigur mugurel ca ronul e o moneda asa tare? ca nu prea pare. cum era de asteptat dupa alegeri si dupa sarbatori hopa sus cursul ron/euro. din cauza crizei probabil creste. dar imi amintesc niste vorbe care spuneau ca pe noi nu ne afecteaza criza. noroc cu economistii nostrii caci altfel unde ajungea oare economia romaniei sau a lumii? (ajungea sa fie eficienta dar de ce sa nu stricam tot ce avem).
  • 0 (0 voturi)    
    panica (Marţi, 13 ianuarie 2009, 17:30)

    Marius [anonim]

    Se intampla ce se intampla datorita "expertilor financiari", de doi lei, care seamana panica in randurile populatiei. La noi toata lumea este analist financiar. Cum se explica faptul ca aceeasi analisti financiari care prin primavara preconizau un curs undeva la 3 ron acum povestesc ca nu se poate fara 5 ron pe euro? La ora 17.30 se tranzactiona euro si cu 4.25, dar BNR a stabilit un curs la 4.29. Eu zic sa avem rabdare o luna, doua si euro isi va reveni, incet, incet.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă