Emil Boc: 20% din bugetul pe 2009 va fi alocat investitiilor

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Vineri, 23 ianuarie 2009, 17:12 Economie | Finanţe & Bănci

Guvernul va aloca 20% din bugetul pe anul 2009 pentru investitii, a anuntat vineri premierul Emil Boc, la finalul unei intalniri cu reprezentantii sindicatelor si ai patronatelor, in prezenta ministrului Finantelor, Gheorghe Pogea.

Cele trei prioritati ale guvernului, enuntate de Emil Boc, sunt: sustinerea masiva a investitiilor publice, atragerea fondurilor europene si cheltuielile sociale.

Investitiile se vor axa pe sustinerea masiva a dezvoltarii transporturilor, centurilor marilor orase, infrastructura de mediu, educatie sI sanatate.

Prioritara va fi si achitarea datoriilor si subventiilor restante ale vechiului guvern, astfel incat statul sa nu devina un element suplimentar de blocaj.

Primul ministru a precizat ca joia viitoare, cand guvernul va aproba bugetul pentru acest an, se va sti exact daca pot fi majorate salariile si eventualele procente cu care acestea vor creste.

In ceea ce priveste cheltuielile de personal, bunuri si servicii efectuate in sectorul bugetar, se va incerca plafonarea acestora la nivelul anului 2007.













Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

931 vizualizari

  • -1 (5 voturi)    
    investitii? (Vineri, 23 ianuarie 2009, 17:19)

    AristotelCostel [utilizator]

    Cumpararea cloacelor noi de pe stocurile smecherilor imobiliari reprezinta investitiile guvernului Boc?
  • +2 (2 voturi)    
    reforma inaintea alocarii ! (Vineri, 23 ianuarie 2009, 18:57)

    constructor [anonim]

    reforma organizatorica in: constructii, agricultura, invatamint, administratie(de 3 ori mai multi functionari decit in "89! la o productie proprie de sub 20% fata de atunci), sa si legislatia corespunzatoare, fara ca sistemele de operare, raportare şi control sa fie raţional construite(sau reformate), se arunca banii degeaba. ex: autostrada bechtel(face 5 ani de cind se lucreaza si s-au realizat 5km only! la care pina si receptia lucrarilor(vechii diriginti de santier, o amintire!) este platita la firme straine cu valuta forte..), pasajul basarabi, stadionul national,.....deja primaria bucuresti striga deja help! desi contractase anterior diferite imprumuturi, inclusiv pt. pasajul basarabi. o posibila reforma in constructii ar putea fi: Pentru a da de lucru si ceva strategic cj si rezolvarea astfel rapida a constructiei autostrazilor, a altor infrastructuri si constructii, s-ar putea sa se infiinteze companii judetene de constructii in subordinea presedintilor consiliilor judetene, care sa raspunda de constructia tronsoanele de autostrada care traverseaza judetul respectiv si altor lucrari in judet ca : sere, canale de irigatii, constructii de blocuri, etc. Aceste intreprinderi existau inainte de ‘89 organizate pe ministere : TCIND, TCH, CCH, EnergoConstructia, EnergoMontaj, ElectroMontaj, CCCF, TIAB, IAMSAT, Nuclearmontaj, etc.
  • +2 (2 voturi)    
    reforma inaintea alocarii II (Vineri, 23 ianuarie 2009, 19:01)

    constructor [anonim]

    Nu trebuie sa stergem complet experienta si traditia, de buna practica, anterioare, ale tarii noastre in domeniile: proiectare-cercetare, industrie, transporturi, constructii, agricultura, etc., cind "prin noi insine" am proiectat si executat lucrari de infrastructuura de mare anvergura ca porturi, santiere navale, aeroporturi, poduri peste Dunare, cai ferate si drumuri: defileu: Dunare, Jiu, Olt, Salva-Viseu, Transfagarasan, Autostrada Buc-Pitesti,etc. Canalul Dunare-Marea Neagra, Metrou, inceput sistematizare Bucuresti, sistematizarea oraselor mari si mici,etc., baraje, ecluze, docuri uscate, lacuri de acumulare, mine la suprafata, agricultura, sport, etc., ci sa le adaptam la noile conditii. Nu mai vorbim de fabrici si echipamente! In privinta locuintelor, momentan, suntem rezolvati( aproape gratis fata de preturile de acum) tot dinainte de '89, dar ce vom face ca durata de viata a acestor locuinte scade si noi preponderent construim prin dezvoltatori mai mult locuinte scumpe rezidentiale? Nu cumva trebuie sa intensificam in prinul rind constructia de locuinte noi de mijloc, deoarece de izolari de blocuri vechicetatenii s-au apucat deja?.
  • +1 (1 vot)    
    starea stadionului national? (Vineri, 23 ianuarie 2009, 19:04)

    fotbalist [anonim]

    cu stadionul national ce se mai aude? se vede amatorismul managerial al celor care in plin avint economic, n-au avut pic de pragmatism si s-au grabit repede sa demoleze std. 'lia manoliu" fara a avea ceva in loc, complet descoperiti pt. situatii neprevazute, de ex. criza actuala. nu cumva altfel trebuia procedat? se putea gasi o locatie la marginea orasului, construi un stadion nou, iar dupa aceea cel vechi sa fi fost modernizat. in situatia de acum, s-ar putea sa raminem , in loc de 2 stadioane, cu o singura groapa!
    • 0 (0 voturi)    
      !! (Vineri, 23 ianuarie 2009, 21:00)

      omar [anonim] i-a raspuns lui fotbalist

      BAH numa fotbal va mai trebuie acu bere si fotbal halal popor! in loc sa se construiasca sosele sa nu mai faci 24 de ore dintr-un capat al tarii la celalat voi va ganditi la fotbal! rusine pantofarilor
      • 0 (0 voturi)    
        si stadion si autostrazi (Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 1:21)

        fotbalist [anonim] i-a raspuns lui omar

        bre! commentul vrea sa arate ca deoarece, in plin avint economic, s-a hotarit ca sa se construiasca pe acelasi amplasament un nou stadion national, anul trecut, s-a demolat stadionul(care acum e in stadiul de groapa), nestiind ca vine criza...amatorismul, si ca urmare pagubele prin intirziieri si nefinalizari, de aici apar si la alte lucrari mari, deoarece nu se gindeste acoperitor. in cazul de fata, stadionul vechi trebuia lasat deocamdata asa ca era functional. el se putea moderniza ulterior, dupa ce se construia un nou stadion intr-un amplasament adecvat, ca zecile de moluri construite pina acum. asa, din cauza crizei, s-ar putea ca la stad. nou sa intirzie constructia si pina atunci, demolind inainte pe cel vechi, sa raminem fara stadion national.
        deci, aici nu este dihotomia autostrazi contra stadion. pur si simplu constructia stad. national a inceput de anul trecut si trebuie finalizata, chiar daca construim si cei 1000km atostrazi. altfel, in locul stadionului ramine o groapa. capisci?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version