Bancile grecesti, sfatuite sa nu dea credite in Romania

de Dragos Comache     HotNews.ro
Miercuri, 28 ianuarie 2009, 13:32 Economie | Finanţe & Bănci

Guvernatorul bancii centrale a Greciei, Georgious Provopoulos, a declarat ca este riscant pentru bancile grecesti sa acorde imprumuturi tarilor din Europa de Est, precum Serbia, Ucraina, Bulgaria si Romania, potrivit agentiei de stiri Focus. Acesta a sfatuit bancile sa analizeze foarte bine riscurile inainte de a decide acordarea de imprumuturi tarilor din estul Europei.

Georgious Provopoulos a precizat ca institutiile de credit nu se supun doar riscului creditului, ci si unor riscuri legate de cursul de schimb in cazul in care conditiile economice din Bulgaria, Romania, Serbia si Ucraina se inrautatesc.


Citeste mai multe despre   












​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

4024 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Da, da doabanda ?? (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 13:39)

    gigi [anonim]

    Da, da doabanda ? Cat e dobanda ???
  • 0 (2 voturi)    
    Nu tre sa fii expert nici sa ai experienta in (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 13:42)

    Ovidiu [anonim]

    banci ca sa iti dai seama ca un roman care a luat un credit ca sa dea 100.000 euro ptr un apartament de doua camere, nu are de unde sa plateasca cei 300.000 in urmatorii 30 de ani...

    E la mintea cocosului, urmeaza sa incaseze bancile pierderile..
  • +3 (5 voturi)    
    Afirmatie tendentioasa (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:00)

    sg [anonim]

    Dle Provopoulos a facut aprecieri discriminatorii. E treaba lui ce comunica intern bancilor care au sucursale in Romania, dar ne aduce un prejudiciu de imagine.
    Iar nu se sesiseaza nimeni din executiv sau BNR?
    Ce daca lanseaza bulgarele, va face (b)oc la vederea previziunilor guvernului
    • 0 (4 voturi)    
      e doar inceputul.... (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:22)

      un domn [anonim] i-a raspuns lui sg

      sg dragule...cu grecii nu e bine sa ii bagam in seama....eu unul zic sa ii tratam cu dosul...ca asa le place...de mii de ani. BAncile din romania oricum sunt coapte...cantareste singur ofertele la dobanzi care le dau la depozite si apoi trage o linie...ei...grecii sunt intr o mare galeata si in cearca sa faca bani de la noi..probabil nu le merge marketingul si ca sa parafrazam pe Eminescu...pe scara societatiii/cand nu poti....../te multumesti ca s ao barfesti si ca sa o spurci/.Nu mira sau nu trebuie sa ne mai mire aroganta greseasca , este tipica si naturala prin felul ei de manifestare.Raspunsul nostru nu poate fi decat unul de IGNORE....asta in ideea ca si nu stiu ce madam care ne umfla facurile la roaming este tot grecoiaca...parca comisar UE. SPuneam de galeata lor mare si mirositoare, turismu lor se duce de rapa, vin bulgarii din urma si incearca acum sa faca pe zmeii....in loc de concluzie..ce vechime are sitemul bancar grecesc in lume ? vremuri..immemoriale ?, zau asa, astia stiu maxim masline si citrice nu...afaceri cu banci, e fraier cine merge pe mana lor...nota bene....povestea cu cadourile de la greci !!!!
      • +3 (3 voturi)    
        Prea condescenent, domnule! (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:32)

        n-am [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Sg va raspunde ca a lucrat 8 ani cu grecii , exact in acest domeniu, stiu exact ce zic.
        Numarati bancile grecesti, de la numarul 5 incolo.
        Au intr-adevar o mentalitate de vatafi. zgarciti si aroganti.
        Dar afirmatia lui Provopoulos este cu tinta clara, mai ales pentru straini. De ce sa inghitim toate insolentele lor? De ce acceptam toate porcariile (vezi italienii) numai pentru ca am avut ghinionul sa fim sub talpa rusilor 50 de ani?
  • +1 (3 voturi)    
    Oare Romtelecomul cum ni l-au luat degeaba? (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:16)

    Dandy [anonim]

    Trebuie sa fii foarte nesimtit sa bagi in aceeasi oala toate aceste 4 tari care au probleme atit de diferite. Motivul este doar unul:sa "uniformizezi' conditiile de creditare-evident nu in folosul firmelor din cele 4 tari.
    Acum platim adevaratul pret pentru prostia de a fi privatizat otova toate activele noastre valoroase.Si il vom plati cu virf si indesat in continuare.Guvernatorul grec nu sufla o vorba cite venituri le aduc bancile privatizate nashpa si in care ei au fluturat doar niste bani,iar acum stau si mulg...
    • +2 (2 voturi)    
      este idiot nu nesimtit (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 18:03)

      vali [anonim] i-a raspuns lui Dandy

      si de ungaria care a luat deja o gramada de bani credit nu zice nimic. Totul este un santaj de fapt cu FMI in frunte.
  • +2 (2 voturi)    
    oricum grecii nu mai au bani de dat (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:17)

    n-aubani [anonim]

    iata ca deja anumite banci grecesti actioneaza cu mai multa prudenta in Romania
    si isi retrag anumite oferte de credit
    detalii mai jos
    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-5367030-lansare-bancpost-renunta-creditul-generos-refuza-garantiile-rurale.htm
  • 0 (2 voturi)    
    Sa nu-i crezi pe greci... (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:18)

    Toni Greku [anonim]

    Atunci cand iti dau daruri... Cu alte cuvinte, luati bani de la fraerii din Estul europei si creditati Hellas-ul, iar daca bancile dau faliment, ca tot e criza, ne retragem in insule...
  • +4 (4 voturi)    
    Dinte pentru dinte (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:37)

    n-am [utilizator]

    s-a terminat cu atitudinea de a intoarce si celalalt obraz. Putem sa le coacem si noi niste inceputuri de faliment, ca doar au si clienti romani , care mai pun botul la dobanzi mari.
    Ia sa vedem, daca retragem mai multi dintr-o anume banca si ne si inchidem conturile si cardurile si mai aruncam si prin presa mici observatii?
    • +2 (2 voturi)    
      SI INCA O MASEA IN PLUS (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 17:07)

      ANONIM [anonim] i-a raspuns lui n-am

      Si romani nostrii sa fie sfatuiti sa nu mai mearga in concedii in Grecia sa o evite!!!
      E riscant nu ? sa mergi in Grecia
      • -1 (1 vot)    
        Daca sugerezi asta..... (Joi, 29 ianuarie 2009, 10:02)

        sg [anonim] i-a raspuns lui ANONIM

        ... las pe toti care citesc sa si judece legatura dintre afirmatiile guvernatorului elen care indemna bancile cu subsidiare grecesti sa-si restranga activitatea la sarantocii din Estul Europei.
        Cand iti vei lua si banii de concediu, du-te spre destinatiile ministerului Udrea, nu Grecia!
  • +1 (1 vot)    
    scenariu pesimist (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:42)

    Florin [anonim]

    Va imaginati ce s-ar intampla cu economia daca toate bancile din Romania ar primi un astfel de ordin din partea bancilor mama? Doar 2 banci mai sunt controlate de stat ...
  • +1 (1 vot)    
    Si ce daca? (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 16:19)

    dan [anonim]

    Nici noi nu le dam lor acum nici un credit... sa-si investeasca banii in tara lor care este mai parlita decat a noastra...
  • +3 (3 voturi)    
    Bancile grecesti (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 17:08)

    Roman [anonim]

    Este scandalos.Ma astept de la guvernul roman sa ia atitudine.Maine retrag ultimul leu din orice banca cu iz grecesc.
  • +2 (2 voturi)    
    Credit de la GRECI...!! (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 17:11)

    papadopol [anonim]

    Oricum,cred ca nu este nebun cineva sa ia imprumut de la greci! Sunt atatea alte banci in Romania ...dar va sfatuiesc sa nu luati nici macar in vremuri bune,nu de criza, ceva bani de la ei.Grecia o duce cu mult mai rau decat Romania,daca nu ma credeti,mergeti in vizita pe acolo,este un dezastru.A ramas doar numele din aceasta tara.
  • -1 (1 vot)    
    informatii incomplete (Joi, 29 ianuarie 2009, 9:47)

    infomatii incomplete [anonim]

    Inca un articol menit sa faca valva si sa stranga comentarii prin nepublicarea informatiilor complete.

    Recomandarea a venit pentru acele banci care au avut facilitati de la guvernul elen (printre care si Bancpost si Alpha Bank), pentru a se asigura ca sumele nu sunt trecute de la bancile mama la subsidiarele lor din tarile balcanice. Motivul este simplu si-l comentati mereu- slabirea monedelor pe fondul crizei economice si creditele foarte multe in monede straine monedei nationale.

    More info less talk ;)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică