ING Bank: ”Vedem un curs al leului de 4,5-4,6/EUR in primul semestru”

de Dan Popa     Dan Popa's Weblog
Marţi, 10 februarie 2009, 8:34 Economie | Finanţe & Bănci

“Ne asteptam ca in sedinta din 31 martie a BNR, dobanda cheie sa fie redusa iar, la fel ca si nivelul rezervelor minime obligatorii, atat la leu cat si la valuta. Totodata, vedem o depreciere a leului de pana la un curs de 4,5/4,6 in fata EUR in primul semestru al anului, lucru care ar ajuta BNR in lupta cu nivelul ridicat al deficitului de cont curent”, se arata intr`un raport al ING Bank, remis aseara clientilor bancii.

Documentul citat noteaza ca, in ciuda estimarilor optimiste ale guvernatorului Isarescu privind cresterea economica din 2009, viceguvernatorul Cristi Popa nu exclude varianta unei recesiuni in acest an. “Vad o crestere de 2,3 la suta in 2009, dar nu exclud nici varianta unei recesiuni”, a declarat Popa, infinit mai realist decat Isarescu. Si acum, ca tot venit vorba despre BNR si lupta ei cu ING, as lua in calcul faptele.


BNR a ratat aproape in fiecare an tinta de inflatie. Explicatiile au fost din cele care confirma celebra sintagma “L`enfer c`est les autre, le Paradis c`est nous meme”. Sub BNR au cazut in faliment nu-mai-stiu-cate banci, au fost lansate si lasate sa opereze in voie sisteme piramidale, au fost autorizate banci cu actionari cel putin discutabili, care ulterior au crapat si ele (bancile, nu actionarii), tintele de inflatie au fost ratate cu o precizie anuala… Despre ce track record discutam de fapt ?


ING a spus cateva lucruri care nu conveneau. Ca leul se va deprecia, ca deficitul bugetar va fi mai mare decat cifrele anuntate de BNR, ca va veni foarte probabil o recesiune peste noi. Ce nu s`a adeverit?


Ceea ce i se reproseaza de fapt este speculatia pe leu din toamna. Numai ca acuzatorii uita ca bancile comerciale nu sunt sateliti ai bancilor centrale, ci sunt pur si simplu institutii care urmaresc profituri. C`asa`i in capitalism.


In ultima discutie pe care am avut`o cu fostul ministru Vosganian, acesta mi`a confirmat o discutie avuta la BNR potrivit careia din banii eliberati in piata ca urmare a reducerii RMO, bancile comerciale ar fi trebuit sa cumpere titluri de stat. Ceea ce desigur, nu s`a intamplat. Si nu din rautate, ci dintr`un motiv cat se poate de pragmatic. Cum sa explici actionarilor bancii ca le`ai plasat banii in titluri cu rating junk, cand aveai ocazia sa le plasezi cu un randament mult mai bun? Asta ca sa nu mai vorbesti de costurile lichiditatii, care sunt mult peste randamentul oferit de MF.


Ca veni vorba de MF, si acolo lucrurile stau destul de prost. Gestul lui Vosganian de a vinde un miliard de euro (si a baga in piata lichiditati de 4 miliarde de lei) la cateva zile dupa ce BNR a bagat doua miliarde de lei prin reducerea RMO, a fost una din tampeniile cele mai mari ale simpaticului dealtfel, armean.


Era clar ca nu au avut bani ca sa faca plati si ca s`a vazut nevoit sa umble la contul pe care`l avea MF la BNR, dar putea sa anunta asta inainte ca BNR sa ia decizia de reducere a rezervelor. Il cred pe Guvernator cand a spus ca a fost pus intr`o situatie foarte dificila si ca a fost nevoie sa dreneze urgent lichiditatea in exces. Dar asta e o alta poveste. Una peste alta, daca dintre BNR si ING cautam sa aflam cine e mai realist in predictii si mai conectat la economia reala, nu avem ce cauta pe Lipscani. Decat poate cel mult la o bere.


P.S. Ceea ce e mai grav este ca la nivel de institutii, BNR si MF par a juca in tabere adverse. Comunicarea dintre ele e un dialog al surzilor, ceea ce afecteaza strategia fiecaruia. Imi amintesc acum ca dl. Vasilescu, consilierul Guvernatorului, declara (in ianuarie 2009!) ca nu crede ca deficitul bugetar va depasi 3,5% in 2008, desi aparuse cifra de 5,2% si toate datele convergeau catre aceasta cifra. Ii mai spuneau asta bancherii (inclusiv ING), analistii, sursele din MF. Numai la BNR nu se stia. Cum dreaq e posibil?

Citeste si comenteaza pe Dan Popa's Weblog.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

3336 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    interesant (Marţi, 10 februarie 2009, 9:02)

    mamalustefancelmare [utilizator]

    oare de ce sunt citati cei de la ING mereu cand vine vorba de estimare, avand in vedere ca se afla printre cele 3 banci care au incercat sa "hakereasca" leul acu ceva timp in urma ????
    • +6 (6 voturi)    
      Good point! (Marţi, 10 februarie 2009, 9:34)

      RealDeeDee [utilizator] i-a raspuns lui mamalustefancelmare

      ING Bank sucks! La cat de varza sunt nu inteleg de ce isi dau ei cu presupusul.
      • -7 (9 voturi)    
        Pentru ca au avut dreptare? DÃÃÃ! (Marţi, 10 februarie 2009, 10:35)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui RealDeeDee

        Mai tineti minte cum ii injurati in iarna cand au zis 1 EURO = 4.2 RON ????
        • +4 (4 voturi)    
          Nu e adevarat (Marţi, 10 februarie 2009, 10:53)

          Ghita [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          Atunci estimau cursul la 5 RON / EUR.
        • 0 (0 voturi)    
          Cum dracu au crescut lichiditatile la lei (Marţi, 10 februarie 2009, 16:17)

          Vlad [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          Zice Popa: "Gestul lui Vosganian de a vinde un miliard de euro (si a baga in piata lichiditati de 4 miliarde de lei)."

          Pai daca vinzi euro, cumperi lei. Cand cumperi lei, nu scad lichiditatile in lei din piata? Cum dracu sa zici ca au crescut?

          Imi da cu virgula, dom' Popa.
          • -1 (1 vot)    
            de unde sa aibe MF euro??? (Miercuri, 11 februarie 2009, 11:22)

            Razvan [anonim] i-a raspuns lui Vlad

            Problema aici este ca in Romania mai toti s-au obisnuit deja cu moneda unica...
            MF nu are rezerve de Euro deoarece are incasari in Ron... ce transforma in Euro este pentru acoperirea deficitului bugetar cu finantare externa... (si a fost un varf de rambursare in Ianuarie).
            Sunt multe inadvertente in articol dar si multe chestiuni adevarate.
            BNR face o treaba buna dar asta nu inseamna ca tinerea sub control a anumitor indicatori este buna pentru .ro in general...

            Cat despre Isarescu... o gluma de acum cativa ani spunea:
            "Cum sa-l schimbam pe Isarescu de la conducerea BNR? A costat Romania mai bine de 15 ani si miliarde de Euro ca el sa invete economie... Acum vreti sa-l schimbati"

            Problema cea mare nu la BNR este... Guvernul este cel care e "in aer" si asa a fost mereu dupa 90...
            Have fun and enjoy the crisis!
  • +8 (10 voturi)    
    De data asta ma doare (Marţi, 10 februarie 2009, 9:11)

    Serban [anonim]

    Golanii astia de la ING ar trebui sa dea faliment. Au incercat si data trecuta sa bage leul in corzi, si nu s-au lasat pana cand nu au reusit. Ba mai mult, au apelat la tertipuri mizerabile cum ar fi ratinguri manarite si mesaje prin presa date de "specialisti" care ne spun cat o sa fie cursul.

    Acest mesaj (probabil platit) este unul dintre acele articole care printre randuri zice asa:
    "BNR sunt niste papagali, nu va mai luati dupa ei. Isarescu nu stie ce face dar STIM NOI ca euro se duce in 4.5 ca avem si noi de descarcat niste euro la fraieri sa ne scoatem si noi niste profit."

    Problema mea este ca fraierii pun intotdeauna botul la genul asta de articole si din pacate Hotnews ii ajuta pe jigodiile astea. Nu de alta, dar pe mine chiar ma ustura la buzunar atunci cand creste euro.
  • +5 (5 voturi)    
    VAI!VAI!Dl.POPA (Marţi, 10 februarie 2009, 9:31)

    sile [anonim]

    Recunosc ca va citesc cu placere articolele,dar nu stiu cum se face ca atunci cand vine vorba de dl.Isarescu vi se intuneca mintea.In acest articol spuneti cateva lucruri pe care sunt convins ca nici dvs.nu le credeti.Au cazut mai multe banci sub BNR?Uitati de unde am pornit cu sistemul nostru bancar dupa atatia ani de comunism?Ce banci au cazut?Tot felul de Cooperative cu pretentii de banca?Altele care au fost decapitalizate de tot felul de "bancheri" unde JUSTITIA trebuia sa-si faca treaba,nu BNR-ul.A ratat tinta de inflatie?El saracul si-a facut socoteala si a sperat ca Guvernul va lua masurile economice ce se impuneau si a tot atentionat ca cresterile salariale peste cresterea productivitatii muncii nu poat duce la lucruri bune...,
    dar cand nu ai cu cine... Ca sa fiti credibil cand il tot criticati mai enumerati,in treacat macar,si lucrurile bune pe care le-a facut in toti acesti ani,ca altfel va banuiesc ca aveti oarece ganduri ascunse...si ar fi pacat pentru credibilitatea dvs.de analist.
    • +4 (4 voturi)    
      Analist? (Marţi, 10 februarie 2009, 10:34)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui sile

      Vroiai sa spui blogger !
  • +3 (3 voturi)    
    ING isi sustine interesul (Marţi, 10 februarie 2009, 9:42)

    Je [anonim]

    ING a pariat pe deprecierea leului,....au cumparat Euro atunci cand RMO a fost redus. E normal ca vrea sa marcheze profitul, si in consecinta face loby pt asta.

    Voi de ce credeti ca bancile vor reducerea RMO valuta? Ca vor sa dea credite? Get real....

    Probabil ca daca Guzganian ar fi anuntat BNR de eliberarea lichiditatilor in piata, macar BNR ar mai fi amanat un pic micsorarea rezervelor si poate am fi avut un curs in jur de 4 RON.
  • +5 (5 voturi)    
    Referitor predictii (Marţi, 10 februarie 2009, 9:47)

    Radu [anonim]

    Vad frecvent scoaterea in fata a ING-ului pe post de mama Omida...cu 4.5-4.7...
    fiind destul de apropiat domeniului...am convingerea ca toate aceste predictii servesc unui interes...
    e clara dorinta....cei care lucreaza in domeniu stiu ce se doreste...
    iar in interiorul sistemului financiar deja lumea a inteles de ce ING are aceasta pozitie...
    • -2 (4 voturi)    
      mai clar (Marţi, 10 februarie 2009, 10:48)

      c [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Au fost cu dobanzile la credite cel putin la nivelul pietei daca nu mai jos. Au dat foarte multe credite si nu vad cum si-ar pune proprii clienti in dificultate prin cresterea euro. Eu presupun ca informatiile pe care le da ajuta si clientii sa se protejeze impotriva speculatorilor si de ce nu impotriva ministerului de finante care nu are ca interes deloc protejarea clientilor ING. Eu nu vad o explicatie logica in temerile tale. Daca tot esti din domeniu ai putea sa explici mai clar, nu zic ca nu ai dreptate...dar vino si cu argumente logice.
  • 0 (4 voturi)    
    Dupa razboi (Marţi, 10 februarie 2009, 10:02)

    rares [anonim]

    Aceste banci cu capital strain ar trebui sa plece din Romania . Si iata si argumentul . Nu-ti faci nevoile acolo unde mananci . Asa zice vorba . Se pare ca aceste institutii bancare ( desi e mult spus ) si-au facut nevoile in tara noastra ( adica profitul ) pe termen scurt . Mai ales acum ca e criza ar trebui sa stranga taraba si sa plece ca de a inceput sa miroasa .
    Daca ti-ai batut joc de romanas atata timp cu comisioane ,mariri de dobanzi , pur si simplu au facut ce au vrut ( si aici sincer e de acuzat Isarescu ) cu saracul imprumutat acum a inceput sa miroasa . Soc de leasing au parcurile pline , bancile au restantieri . Ia venit romanasului mintea la cap si a inteles ca pana la urma BANCA nu e muma padurii si poate sa o fenteze . Sa plece Domnule . Dar vorba Maestrului Ilie Serbanescu : Unde ?
    • -1 (5 voturi)    
      Daca ei pleaca (Marţi, 10 februarie 2009, 10:35)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui rares

      tu si alti 20 milioane de romani vor face foamea.
    • 0 (2 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 10 februarie 2009, 11:37)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui rares

      Sper ca ai avut toti banii pusi la Bancorex, Albina, Banca Internat. a religiilor sau Dacia Felix. Cate banci straine au dat faliment sau au plecat cu banii tai? sau esti din P. Romania Mare care nu vrea sa ne vindem tara , ci s-o furam noi ? Ce ne-a trebuit UE cand ne descurcam mai bine cu rusii sau turcii?
      Totusi , acum si serios, daca l-ati vazut pe Baltazar , aseara, avea mare dreptate in legatura cu BNR-ul care mentine prea sus rezerva minima obligatorie(noi si Uganda). Putini stiu ca datorita acestui procent noi platim dobanzi asa mari. Nu credeti ca a fost cam mult cat a stat Isarescu la BNR? Nimeni nu e de neinlocuit ( chiar si pe Iliescu am reusit sa-l inlocuim , despre care credeam in '92 ce e cel mai tare).
      • +1 (1 vot)    
        Baltazar nu e decat un manipulator (Marţi, 10 februarie 2009, 12:53)

        c [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Baltazar e unul din baietii smecheri. Nu te lua dupa el, pentru ca nu-i pasa de interesul tau...se stie interesele cui le reprezinta.
        In ziua cand scad rezervele minime, euro se duce instant la 5 lei, automat o sa fie si inflatie si nici o banca n-o sa-ti dea bani cu dobanda mai mica cand e inflatie mare.
        • 0 (0 voturi)    
          Care e interesul meu si al lui Alex? (Miercuri, 11 februarie 2009, 11:45)

          Razvan [anonim] i-a raspuns lui c

          S-ar putea sa difere interesele noastre!
          Sfatul meu!!! intr-o astfel de perioada asculta sfaturile tuturor si ia-te dupa judecata proprie.

          Interesele sunt foarte multe si uneori contradictorii... BNR are cele mai multe interese si cea mai mare putere. Totusi... are de facut o treaba de chirurg (pt ca nu poate supara bancile straine dar nici nu poate lovi consumatorii imprudenti care s-au indatorat la 80% din venituri si au cerut oricum adeverinte cu salarii mai mari), cu un bisturiu nesterilizat (s-a jucat si guvernul cu el) si cu asistenti nepriceputi, numiti in functii ministeriale pentru ca sunt de la un partid si raspund pentru anumite interese...
          E greu si pt BNR... dar si bancile au dreptate intr-o oarecare masura...

          Ca inca un fapt divers... si ING pierde daca va creste Euro! Ba chiar pierde destul de mult!... prietenii stiu de ce;)

          have fun
  • +1 (5 voturi)    
    bancile calculeaza dobanda dupa cum vor (Marţi, 10 februarie 2009, 10:36)

    anonim [anonim]

    Domnilor,

    De ce nimeni in tara asta nu e preocupat de modul in care clientii bancilor sunt pacaliti de catre acestea prin clauze neclare din contracte ?

    Nimeni nu e interesat ca suntem furati cu acte ?

    Ne spuneti ce curs vede ING pentru leu: stiti bine ca sunt vorbe goale, nu au legatura cu realitatea.

    Daca ati avea un card de credit la Raiffeisen ati intelege despre ce vorbesc.
  • 0 (6 voturi)    
    bancile romanesti (Marţi, 10 februarie 2009, 10:39)

    georgica bancheru' [anonim]

    Mai lasati-ma cu marile banci romanesti...Am luat un credit acum 2 ani de la ING, platesc aceeasi rata in euro pe luna ,ca si atunci.Cumnatul meu a luat in schimb de la marea banca Transailvania,neaos romaneasca, l-au ars la buzunar cu vreo 3 milioane pe luna in plus,incepand din august( contract cu dobanda fixa).
    Nu mai spun de eleganta office-urilor de la ING,homebank etc.Cand imi amintesc de fufele de la BCR, cand exista numai asta sau BRD,alta banca neispravita,imi vine sa-mi iau campii.
    Nu am nicio treaba sa apar ING, dar au un sistem ok dp meu de vedere.Numa prostanac sa fii sa nu te descurci cu multimat-ul ala de unde -ti poti face transferurile fara sa mai apelezi la bortoasele de la birou.Ce sa mai zic de homebank....
    Faceti cerere sa dispara toate bancile straine, sa ramana numa' alea romanesti.Cereti sa fie Temesan guvernator al BNR.Ca-i roman de-al nost'.
    • +2 (2 voturi)    
      Bai georgica (Marţi, 10 februarie 2009, 12:02)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui georgica bancheru'

      Tu compari dobanda la un credit in Eurol ao banca cu dobanda la un credit in lei la o alta?!

      Eu zic sa te iei de mana cu Dan Popa asta, ca sunteti la fel de afoni in ale finantelor, si sa mergeti in lumea larga.
      • 0 (0 voturi)    
        confirm (Marţi, 10 februarie 2009, 13:25)

        donache [anonim] i-a raspuns lui un roman

        Confirm parerea lui gerogiga bancheru' despre serviciile ING. normale, decente si corecte. pana acum. daca intr-adevar au speculat pe leu, urat din partea lor si nu-mi place acest aspect al ING, dar ca si client si relatie directa cu ei, sunt f. multumit.
    • 0 (0 voturi)    
      Foarte tare postul tau Georgica (Miercuri, 11 februarie 2009, 11:48)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui georgica bancheru'

      Felicitari...
      si daca tot suntem la capitolul comparatii intre banci, hai sa mai zicem si ca BCR, banca noastra asa de neaose are cele mai mari salarii din sistemul bancar... 4000ron/luna in medie fata de 3000 ron /luna media sistemului bancar.
      Hai sa fim romani si sa sprijinim incompetenta!

      Have fun
  • +3 (3 voturi)    
    ING (Marţi, 10 februarie 2009, 12:42)

    smk [anonim]

    Cel mai grav este ca ING-ul persista in lansarea de zvonuri si "prognoze" alarmiste.
    Care este interesul vostru ? Aveti multi EURO in cont si vreti sa faceti achizitii/preluari in RON ? E cam perioada pentru asa ceva, si dupa cum sustineti chiar voi .. just business .. Eu insa i-as spune specula
  • +2 (2 voturi)    
    Publicitate mascata (Marţi, 10 februarie 2009, 13:09)

    Un cititor [anonim]

    Va plateste bine ING ca sa scrieti asta?
    ING sunt baietii buni si isteti, care anticipeaza corect ce va urma iar Isarescu e incompetent si nu vede la doi pasi in fata. Ce ar trebui sa facem? Sa luam de bun tot ce zice ING si sa nu il mai bagam in seama pe Isarescu? Apropo, a anticipat bine ING si atunci cand a jucat contra leului?

    Sper ca va platesc bine, pentru ca asemenea afirmatii nu fac altceva decat sa va reduca credibilitatea. Iar increderea nu e usor sa o castigi, mai ales cand e vorba de economie, acolo unde oamenii sunt mai circumspecti.
    • 0 (0 voturi)    
      se pare ca a anticipat ok (Miercuri, 11 februarie 2009, 11:53)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui Un cititor

      pai se pare ca a inticipat bine...
      Euro a crescut de la 3.7 la 4.2 in caz ca nu ati observat!
      E nasol pt cei cu credite dar chiar si BNR a avut interes sa se intample asta!
      hai sa punem altfel problema...
      pe o piata monetara ca a Romaniei, cursul valutar ar putea fi stabilit si prin "ordonanta de urgenta"... sunt putini lei pe piata, avem BNR care controleaza ferm lucrurile si avem o rezerva valutara mai mult decat suficienta!

      Totusi... interesele sunt mari in ambele sensuri... Foarte mari!
      Bancile vor un curs mic CA SA REPATRIEZE PROFITURILE si sa nu cheltuiasca mult... BNR a permis o crestere pana la 4.3
  • +2 (2 voturi)    
    Perfect adevarat (Marţi, 10 februarie 2009, 14:49)

    hic sunt leones [utilizator]

    "Cum sa explici actionarilor bancii ca le`ai plasat banii in titluri cu rating junk, cand aveai ocazia sa le plasezi cu un randament mult mai bun? Asta ca sa nu mai vorbesti de costurile lichiditatii, care sunt mult peste randamentul oferit de MF."
    Atunci sa le vanda BNR lei cu dobanda pietii si nu preferential prin facilitatea de credit (lombard), sau in loc sa ofere imprumuturi bancilor sa ofere imprumuturi celor care au nevoie (eventual sa refinanteze creditele existente la bancile private) si sa lase bancile sa plaseze banii in titluri "fara rating junk"
  • +1 (1 vot)    
    hai mai lasa-ma cu ING (Marţi, 10 februarie 2009, 15:08)

    io [anonim]

    Pana una alta, daca vorbim de realism si performanta, hai sa le evaluam unde conteaza: ING a avut nevoie de un ajutor de 10 miliarde de euro de la statul olandez. Fiecare olandez a scos din buzunar aproape 1000 de euro ca sa fie salvata ING de la faliment. Si tot au avut pierderi imense, au concediat mii de oameni etc. BNR, in ciuda dificultatilor, si-a marit considerabil si constant rezervele valutare. Deci nu stiu cine e mai bine administrata dintre cele 2.

    Iar afirmatia "bancile comerciale nu sunt sateliti ai bancilor centrale, ci sunt pur si simplu institutii care urmaresc profituri" e interesanta. Si Mafia urmareste profituri, dar actiunile ostile sau la limita legalitatii sau a moralei se sanctioneaza peste tot. Sa-si urmareasca profitul sanatosi, dar tocmai pentru ca nu sunt un jucator neutru nu trebuie sa "punem botul" la ce spun.
    • 0 (0 voturi)    
      Mare e gradina.... (Marţi, 10 februarie 2009, 20:04)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui io

      Tu compari o banca nationala cu o banca comerciala? Daca destia ca tine isi dau cu parerea pe aici , atunci e clar.
  • 0 (0 voturi)    
    asta este un antagonism clar! cine castiga? (Marţi, 10 februarie 2009, 17:57)

    mircea [anonim]

    ori cade isarescu (dar ce te faci cu masonii din spate...), ori cade ing-ul (dar cum convingi actionarii sa accepte falimentul).
    Sa spunem ca Dan are dreptate 100%. Masonii il vor salva (recicla) pe isarescu si il vor blama pe necunoscutul...Popa :)
    Morala: sa nu faci ce face Popa, ci sa faci ce zice Popa!
    A bon entendeur, salut!
    • 0 (0 voturi)    
      voi nu intelegeti o chestie (Marţi, 10 februarie 2009, 18:12)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui mircea

      nu cred ca Popa are vreun interes.
      In afara de a fi pamfletar, neavand stofa de analist, da stiri ca mediafaxul pur si simplu copiaza sau traduce stiri de pe anumite siteuri. Cand e vorba de cursul valutar are obiceiul sa primeasca prognoza saptamanala de la ing sau raiffeisen in care economistii bancii expun pe termen scurt evolutia probabila a cursului. Problema e ca economistii ING au luat-o razna nu ca Popa are vreun interes, singurul lui interes este sa bage material indiferent de surse si calitate pentru a fi prezent pe cel mai mare site de stiri .ro . ATAT
      Restul cu masonii e can can / nu se aplica.
      • 0 (0 voturi)    
        masonii (Marţi, 10 februarie 2009, 18:56)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Ghita

        Ce treaba are Isarescu cu masonii?
        • -1 (1 vot)    
          da chiar (Miercuri, 11 februarie 2009, 11:55)

          Razvan [anonim] i-a raspuns lui alex

          Asta e chiar tare...
          ce legatura o avea...??? ca doar nu o avea si el loja lui...
          sau...???

          dadadadada... la opera ma refer... acolo sus... ddadadadadadaadada....
          :D:D:D:D:D
          LOOOOL


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri