Mai multe persoane au fost joi tinta unei tentative de phishing, acestia primind un mesaj electronic prin care li se solicitau diverse informatii confidentiale. Mesajul era formulat ca si cand ar veni din partea Raiffeisen Bank, si contine un atasament care duce la o pagina de internet cu un design similar cu cel al site-ului oficial Raiffeisen Online.

In e-mail-ul primit se arata ca "Pentru securitatea dumneavoastra si evitarea pierderii de date deblocarea contului tau Raiffeisen Online se va face din formularul atasat email-ului. Va multumim pentru intelegere".

Linkul trimite catre aceasta adresa "http://raiffeisenonline.ro.myrzb.com/?eBankingWeb/login?Lang=ro".

Odata ajuns pe aceasta pagina, ti se cere sa completezi codul de client, iar apoi codul de utilizator, parola si numarul cardului Raiffeisen Bank.

Bancile au anuntat in repetate randuri ca nu solicita clientilor, in nicio situatie, informatii confidentiale (parola, numar de card sau cod PIN) prin e-mail, acestea fiind utilizate doar pentru accesul la ATM-uri, POS-uri sau servicii online.

De altfel, site-ul bancii atentioneaza clientii cu privire la aceasta tentativa de frauda si isi atentioneaza clientii sa nu raspunda unor astfel de mesaje, si sa le directioneze catre adresa de mail a bancii.

“Phishing” este o fraudare a informatiilor bancare. De obicei apare ca un presupus mesaj de la banca in care se spune ca trebuie comunicate informatii confidentiale (parola de acces, numar card etc.), fiind astfel capturate in mod fraudulos.