Vanzare controversata la New York. Sute de locuinte adjudecate la cea mai mare licitatie de case confiscate 

de Carla Dinu, Adrian Novac     HotNews.ro
Luni, 9 martie 2009, 7:43 Economie | Finanţe & Bănci

Sute de case, cele mai multe avand un pret de pornire de doar 1.000 de dolari, au fost vandute, duminica, prin licitatie la New York, transmite AP. Proprietarii lor nu au mai putut sa-si achite ipotecile la banca.

Informatia pe scurt:
  • 1.400 de persoane au participat la o licitatie unde se vindeau 375 de imobile
  • pretul de pornire la unele case era mai scazut cu 30%-60% fata de valoarea lor initiala
  • unele locuinte sunt in paragina, au nevoie de reparatii sau se afla in zone "cu probleme"
  • licitatia a fost contestata de unii politicieni si activisti
La licitatie au participat peste 1.400 de persoane care si-au trimis oferte chiar si pe Internet pentru cele 375 de apartamente, duplexuri sau case simple, confiscate de banci pentru ca nu au mai putut fi platite.

Imobilele oferite spre vanzare sunt situate in orasul New York, in suburbiile metropolei, New Jersey si Pennsylvania. Astfel de licitatii vor mai fi organizate, la sfarsitul acestei luni, in zone precum Georgia, Colorado, Puerto Rico, Minnesota si Michigan.


Care a fost pretul de pornire

Multe dintre proprietati fusesera evaluate inainte de criza la 700.000 de dolari. In prezent insa, valoarea lor a scazut cu 30-60%, potrivit organizatorului licitatiei, agentia Real Estate Disposition Corp (REDC).

New York Post citeaza cazul unei case din cartierul Queens, care a fost cumparata de proprietari cu 550.000 de dolari iar pretul de pornire este de 69.000 de dolari. Alte case ce valorau 300.000 de dolari s-au vandut cu 100.000 de dolari, sustin reprezentantii REDC, care au adaugat insa ca unele locuinte vor avea nevoie de reparatii importante.

Iata cateva exemple de preturi, asa cum apar ele pe site-ul REDC:

- casa cu cinci dormitoare in Roselle (New Jersey): valoarea initiala 565.000 dolari; pretul de pornire: 129.000 de dolari. S-a vandut cu 245.000 de dolari
- casa cu trei dormitoare in Weedsport (New York): valoarea initiala 95.000 de dolari; s-a vandut pentru 12.500 de dolari
- casa cu 4 dormitoare in Brooklyn (New York): valoarea initiala 536.880 de dolari; vanduta pentru 270.000 de dolari
- casa in Jamaica (New York): pretul de pornire 500 de dolari; vanduta la 125.000 de dolari
- casa cu doua dormitoare in Hampton Bays, Long Island (New York): pretul de strigare 89.000 de dolari; vanduta pentru 185.000 de dolari.
- casa cu 7 dormitoare in Union County (New Jersey):  valoarea initiala 565.000 de dolari; pretul de pornire 129.000 de dolari
- casa in Jamaica, Queens (New York): valoarea initiala 555.000 de dolari; pretul de pornire 69.000 de dolari
- casa in Jamaica (New York): valoarea initiala 380.000 de dolari; pretul de pornire 49.000 de dolari
- casa in Westchester County (New Jersey): valoarea initiala 515.000 de dolari; pretul de pornire 79.000 de dolari
- casa cu 4 dormitoare in Springfield Gardens (Queens County): valoare initiala 320.000 de dolari; pretul de pornire 49.000 de dolari


Care e valoare reala a caselor

  • Analisti imobiliari sustin ca, desi unele case evaluate initial la 450.000 de dolari s-au vandut pentru doar 10.000 de dolari, proprietarii vor trebui sa investeasca inca cel putin 150.000-200.000 de dolari in reparatii. Unele dintre imobile sunt  vandalizate, altele inundate sau deteriorate din cauza umiditatii si au nevoie de lucrari de zugravire, tamplarie si de reparatii masive la instalatiile electrice sau sanitare.
  • AP a citat cazul uneia dintre participantii la licitatie, Tami Burgess, care a platit 34.000 de dolari pe o casa situata in Yonkers (localitate aflata in nordul orasului New York, la 3 km de Manhattan) si care a precizat ca "va avea o multime de lucruri de facut la casa". De altfel, un agent imobiliar a declarat ca "unele dintre imobile sunt frumoase, insa altele cad peste tine".
  • In plus, unele dintre imobile sunt situate in zone cunoscute pentru rata mare a infractionalitati, departe de mijloace de transport in comun sau de centre comerciale, ceea ce nu le face atractive in mod obisnuit.
  • Altele sunt situate in zone in care impozitul platit la stat este mare iar cumparatorul urmareste sa o achizitioneze in principal pentru a o inchiria. Scaderea pretului la chirii sau numarul redus de cereri ar putea sa reprezinte o problema pentru noii proprietari.

Licitatia a fost contestata

Evenimentul a fost insotit si de proteste. Circa 20 de persoane au manifestat fata de initiativa REDC, afirmand ca "evacuarea din casa este un act criminal. Data viitoare, urmeaza casa dumneavoastra”.    

„Oamenii acestia profita de necazul altora”, a comentat un manifestant care spera sa-si salveze casa din Baltimore dupa ce nu a mai reusit sa o plateasca la banca.  

Licitatia a fost criticata de si de unii politicieni si organizatii non-guvernamentale, deoarece multe dintre bancile care au confiscat casele au fost beneficiare ale planurilor de salvare ale autoritatilor federale (Wells Fargo, Citibank, JPMorgan Chase si Bank of America).

Un purtator de cuvant al agentiei REDC, Rick Weinberg, a declarat insa ca licitatia "ajuta la redresarea economiei pentru ca umple din nou casele abandonate. Suntem parte a solutiei, nu a problemei".


Surse: AP, New York Times, New York Post, REDC


Citeste mai multe despre   












​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

15023 vizualizari

  • 0 (14 voturi)    
    si la noi (Luni, 9 martie 2009, 8:07)

    odorica ion [utilizator]

    la noi cind ajunge aceasta pomana? Abia astept
    • +7 (15 voturi)    
      si eu (Luni, 9 martie 2009, 9:20)

      roman [anonim] i-a raspuns lui odorica ion

      Si eu dabea astept sa-ti vad casa vinduta la licitatie pe 3 lei ca vad ca te bucuri de raul bietilor oameni .
      • +8 (10 voturi)    
        lacomia si ignoranta (Luni, 9 martie 2009, 12:23)

        mvr [utilizator] i-a raspuns lui roman

        i-a dus de rapa pe proprietarii respectivelor case; asta e adevaratul rau; ca-si pierd casele e doar o consecinta nefericita
        • +3 (7 voturi)    
          banci (Luni, 9 martie 2009, 12:54)

          Catalin [anonim] i-a raspuns lui mvr

          Atunci cand au avut probleme s-au dus in genunchi in fata congresului sa ceara ajutor...si l-au primit(bani primiti din banii tuturor),dar acum cand tu,omul,clientul ai probleme iti ia casa fara nici o problema.
          Nu-i moral.
          Oricum din comentariul tau reiese ca esti un frustrat,de fapt nici nu stiu de ce am postat!.

          ...PS din cauza bancilor a pornit criza asta!
          • +2 (4 voturi)    
            Excelenta judecata... (Luni, 9 martie 2009, 14:02)

            ccc [anonim] i-a raspuns lui Catalin

            ...nu puteam sa o spun mai bine. Un mic detaliu doresc sa completez... Cauza crizei mondiale a pornit din SUA datorita politicienilor corupti cu miliarde de doalari cotizati de oamenii care conduc ori au in proprietate banci si multinationale.

            E prea generic sa spunem simplu bancile sunt vinovate. Nu, oamenii care detin bancile au ruinat economiile si averea saracilor.
          • 0 (6 voturi)    
            jos socialismul!!! (Luni, 9 martie 2009, 14:14)

            atreus [anonim] i-a raspuns lui Catalin

            nu din cauza bancilor a pornit criza ci din cauza lipsei de judecata a clientilor si a politicii slabe de creditare!
          • +1 (1 vot)    
            aici e paradoxul (Luni, 9 martie 2009, 14:56)

            mvr [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

            bancile au primit bani cu conditia sa gaseasca politici in urma carora sa-si revina, sa recupereze din pierderi ... ori vanzarea unora dintre case tocmai asta urmareste ... cumparatorii cei mai slabi pozitionati, care nu pot convinge ca merita re-esalonari vor fi primi care or sa cada; e trist dar se intampla!
          • 0 (6 voturi)    
            tovarase (Luni, 9 martie 2009, 15:01)

            gigi b [anonim] i-a raspuns lui Catalin

            Este cu tu esti de fapt cel frustrat?
            Sa fie oare din cauza ca esti unul din bizonii fara minte care s-a intins la credite mai mult decat il tine punga ?

            PS: inconstientii aia chiar merita sa ramana fara case daca nu i-a dus mintea sa-si faca niste calcule simple la inceput pt a vedea daca isi permit achizitiile sau nu
            • 0 (0 voturi)    
              ratele (Luni, 9 martie 2009, 16:24)

              Catalin [anonim] i-a raspuns lui gigi b

              Sa stii ca oamenii aia nu au mai platit ratele din cauza ca au pierdut locurile de munca nu din cauza ca ratele ar fii prea mari...Cat despre mine,am 120 de euro rata la apartament,zic ca e destul de bine.(apartamentul e in Timisoara).
              • +2 (2 voturi)    
                asa o fi (Luni, 9 martie 2009, 17:12)

                gigi b [anonim] i-a raspuns lui Catalin

                Dar fiecare imprumut presupune si un risc pe care atunci cand semnezi contractul ti-l asumi implicit (si bine ar fi cu buna-stiinta).

                Sincer, cred ca genul ala de credit pe perioada mare (15-35 de ani sau mai mult) comporta si o doza mare de inconstienta intrucat evolutia veniturilor/cheltuielilor pe termen lung este extrem de dificil de prezis.

                Apoi, te inseli cu privire la natura executarii silite: in US marea buba e data de ratele prea mari, de rate care de la un nivel decent pe aici (700$/luna) au ajuns in urma refinantarilor si pana la 2500-3000 $ pe parcursul a 10-15 ani. Aia care si-au pierdut job-urile erau, cel putin pana la sfarsitul lui 2008, exceptia.
              • +3 (3 voturi)    
                rateleeeee (Luni, 9 martie 2009, 17:33)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

                eu cred ca vei pute plati rata aia de 120 euro si daca-ti pierzi maine locul de munca. evident ca te-ar ajuta sa ai niste bani pusi de-o parte pt zile negre, evident ca vei apela si la rude/prieteni.. vei gasi ceva de lucru sub nivelul tau.. te descurci. in articol cel mai probabil e vorba de personaje imbecile care s-au inhamat la rate de 2-3000 usd.. in conditiile in care salariul lor era cam tot pe acolo. in loc sa puna mana pe o carte de economie ei au crezut ca toata viata le va creste salariul si casei ii va creste valoarea..
                nu le plangeti de mila. america este tara tuturor posibilitatilor, corect? se vor descurca. daca nu.. bechtel mai are multi km de autostrada in contract.
          • +1 (3 voturi)    
            Adevaratele ploshnitze (Luni, 9 martie 2009, 21:51)

            Vlad Tzepesh [anonim] i-a raspuns lui Catalin

            Cataline, ai dreptate; numai ca baietii destepti nu s-au dus la Congres cu mana goala. Si nu din cauza bancilor s-a ajuns la situatia actuala, ci din cauza ... bancherilor Itzik si Shtrul ! Aflati si voi, ca in talmud se spune ca a insela un goim nu este pacat. Continuati sa-i pupatzi in fund pe ovrei si va veti trezi lefteri de tot. Planul de salvare = bani platiti de contribuabilul american ca Israelul sa-si poata duce razboaiele cu araboii. Shalom, goimi fraieri !
      • +6 (6 voturi)    
        NICI VORBA!!! (Luni, 9 martie 2009, 14:12)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui roman

        nu e adevarat! Cei care nu merita case nu vor avea! Este perfect legal si corect din punct de vedere moral! Mergeti prin Constanta in zona faleza cazino si priviti in jur. Eu am fost acolo doar cu cativa ani in urma si nu stiu ce mai e nou dar am putut urnari cum s-au degradat casele acolo pe parcursul a 10 ani. De la an la an (cand mergeam pe acolo) se vedea cum firmele (patiserii, cofetarii etc.) se retrageau si in locul lor veneau "chiriasi low cost" ca sa le spun asa. Acum 3 ani cand am fost ultima data toata zona era vandalizata, ca dupa un razboi nuclear, ce mai! Asa ca scutiti-ma cu ideile astea socialiste cu fiecare om la casa lui! NICI VORBA! Daca au casa fara sa o merite si fara sa depuna un minim efort pentru a o intretine merita sa o piarda. JOS SOCIALISMUL!!!
    • +1 (3 voturi)    
      la pomana (Luni, 9 martie 2009, 20:27)

      Gogu [anonim] i-a raspuns lui odorica ion

      esti primul la pomana ca tot neamul prost
  • +7 (17 voturi)    
    fraieri.. (Luni, 9 martie 2009, 8:13)

    alin [anonim]

    cand le-au cumparat cu credite mult peste nivelul lor de trai s-au bucurat. acum cand nu mai pot plati protesteaza? ce ipocriti! prost nu e ala care cere, e ala care da.
    'planul de salvare' = bani platiti de contribuabilul american ca israelul sa-si poata duce razboaiele, altfel nu se evaporau asa repede.
  • +7 (9 voturi)    
    si morala? (Luni, 9 martie 2009, 9:13)

    goe [anonim]

    Care-i morala? Sa le fie rusine alora de nu si-au mai platit casele? Sau alora care le-au dat credit? Sau alora care vor sa le cumpere pe nimic? Sau alora care scriu articole de 2 lei (vechi)??? Si daca tot ne-ati spus ca s-au vandut sute de case, puteati sa ne spuneti si cu cat, nu doar de unde a inceput licitatia. Licitatia putea sa inceapa si de la $1, e irelevant.
    • 0 (0 voturi)    
      morala... (Luni, 9 martie 2009, 17:44)

      moni [anonim] i-a raspuns lui goe

      Daca citesti tot articolul o sa vezi ca scrie si cu cat s-au vandut. Cateva, evident, nu toate 375.
  • +1 (1 vot)    
    gargara (Luni, 9 martie 2009, 9:14)

    Gogu [anonim]

    cu ce preturi s-au vindut? asta conteaza nu bla-bla-ul comentariilor
  • +1 (1 vot)    
    nimic concret mentionat in articol (Luni, 9 martie 2009, 9:14)

    vyv [anonim]

     Nu e nimic concludent nu ajuta la nimic.

    In scopu de a ne lamuri cum sta treaba si de a dovedi o atitudine de jurnalista bine informata
    poate ne listezi cateva lucruri concrete:
    1. Casele la care s-a inceput licitatia de la 1000 de dolari la cat au fost ele evaluate inainte de criza
    2. Cu cat s-au vandut acele case (mai ales aceasta informatie)
    • 0 (0 voturi)    
      case (Luni, 9 martie 2009, 18:53)

      capsunaru [anonim] i-a raspuns lui vyv

      A fost pe cnn. Ideea e ca cel putin jumate din sala erau rechini. Ce a meritat s-a dat cu cca 60% din valoarea evaluata. Cele care s-au dat ieftin sin considerate nelocuibile noul proprietar avind obligatia sa le aduca la stadiu de locuibil daci nu s epoate muta in casa decit dupa ce o repara si un inspector de la city o verifica.. (ceva gen RAR de la masini)
      Au fost si citiva visatori cum sint cei de posteaza pe aici care sperau sa cumpere o casa pt ei dar maj au fost depasiti de rechini.
  • +1 (5 voturi)    
    pai... (Luni, 9 martie 2009, 9:19)

    roman [anonim]

    Pai daca banca (bancherii) are/au de recuperat 50 mii , putin le pasa cu cat vand proprietatile alea cat timp ei isi iau banii. Si le cumpara tot cei cu bani ! Stimati Romani , asistati la dominatia omului de catre maimute !
    • +1 (5 voturi)    
      crezi tu (Luni, 9 martie 2009, 10:20)

      goe [anonim] i-a raspuns lui roman

      Bancile nu si-au recuperat banii, au recuperat cat au putut, in nici un caz toti banii. Cei cu bani nu mai investesc in case.
      • +1 (1 vot)    
        wrong (Luni, 9 martie 2009, 18:55)

        Capsunaru [anonim] i-a raspuns lui goe

        tocmai aici e faza frumoasa, bancile au asigurat incapacitatea de plata a cumparatorului fara stirea acestuia, (google CDS) si practic aveau numai de cistigat din treaba asta doar ca societatile de asigurari nu au mai putut plati.. ma rog..shit hit the fan.. si acum incearca sa o dreaga
  • 0 (2 voturi)    
    Democratia americana exista de mai mult timp decat (Luni, 9 martie 2009, 10:43)

    mateea [anonim]

    http://gandeste.org/general/hillary-clinton-democratia-americana-exista-de-mai-mult-timp-decat-democratia-europeana/1304/
  • 0 (0 voturi)    
    citati sursa NYTimes (Luni, 9 martie 2009, 11:36)

    pentru cunoscatorii lb engleze [anonim]

    articolul preluat se afla aici: http://www.nytimes.com/2009/03/09/nyregion/09foreclosure.html?_r=1&hp

    pentru participarea la licitatie trebuia depusa o garantie de 5%, casa pentru care a inceput licitatia de la 500 dolari s-a vandut cu 125,000 dolari. Casa de 550,000 s-a vandut cu 245,000, pretul de achizitie putand fi finantat partial prin credit/ipoteca.
  • -1 (1 vot)    
    Citii printre randuri (Luni, 9 martie 2009, 11:43)

    bigradu [anonim]

    La preturile din articol mai trebuie adaugat valoarea imprumutului nerambursat pe care eventualul cumparator il preia odata cu casa. Asa ca nu va bucurati ca sunt case ieftine. Depinde cat a platit cel care a intrat in faliment si, mai mult, depinde ce i-a facut la casa (daca a "trash"-uit-o atunci ai pus-o).
    • +1 (1 vot)    
      :| (Luni, 9 martie 2009, 12:31)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui bigradu

      Esti tare coane. Si atunci pretul patit cu banul jos pe case ce este, daca nu reprezinta parte din datoria executatului catre banca? este spaga data bancii ca e simpatica si te-a primit la licitatie?
    • +1 (1 vot)    
      preturi (Luni, 9 martie 2009, 12:42)

      gabi [anonim] i-a raspuns lui bigradu

      pai unde sunt oamenii aceia care aruncau stiri cu case care s-au vandut cu 7000$ ???

      preturile sunt corecte .. 100.000$ pt o casa e ok..desi pretul real este mult mai mare deoarece o parte a fost platit deja...

      unde sunteti domnilor care spuneati ca la pret de un logan cumparati apt in state???????
      • -2 (2 voturi)    
        Gars de 10.000 (Luni, 9 martie 2009, 12:53)

        gabi [anonim] i-a raspuns lui gabi

        Morala - nu o sa vedeti in veci pomeni!

        Asa ca asteptati mult si bine sa vedeti o gars in Buc la 10.000e.

        Pana una alta puteti strange bani stand in chirie :)
        • +2 (2 voturi)    
          tu esti agentul imobiliar infometat? (Luni, 9 martie 2009, 17:25)

          alin [anonim] i-a raspuns lui gabi

          aici e vorba de case, nu garsoniere! adica au teren in jur si vecini doar pe orizontala :) mai mult de atat, vorbim de new york, nu de bucuresti. ai vrea sa vinzi apartament de bucuresti la pret de casa in queens? :D e adevarat ca au fost destui fraieri pana acum, dar s-au cam trezit toti. vei muri de foame. treci la plug ca e criza de combustibili :)
  • 0 (0 voturi)    
    detalii (Luni, 9 martie 2009, 13:20)

    Roxa [anonim]

    Au aratat destul la tv sumele si diferenta dintre valoarea lor si suna pe care au fost vandute.
    Insa ... a uitat sa se mentioneze aici, faptul ca unele case au nevoie urgenta de reparatii majore. Sunt un chilipir, dar ... O cumparatoare zicea ceva de genul ... "L-am luat pe 150.000 $, si mai trebuie sa mai dau inca pe atat pe reparatii"
    Deci ... nu tot ce zboara se si mananca
    • +3 (3 voturi)    
      jos socialismul!!! (Luni, 9 martie 2009, 14:19)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Roxa

      adica vechii proprietari iresponsabili le-au degradat si le-au parasit. Vezi ce se intampla daca ii lasi pe unii in case? Constanta 2000 = New York 2009
  • +1 (1 vot)    
    case gratis (Luni, 9 martie 2009, 14:10)

    ionescu [anonim]

    Pentru cine nu crede ca sunt case case se vand aproape gratis.. In zona Detroit sunt 2300 de case care au pretul sub 10.000$.
    http://www.realtor.com/realestateandhomes-search/Detroit_MI/price-na-10000?sby=2&pgsz=3
    • +1 (1 vot)    
      Ieftin si bun (Luni, 9 martie 2009, 21:42)

      george [anonim] i-a raspuns lui ionescu

      Si tot pentru cine nu crede, in detroit sunt si o multime de atractii turistice. http://www.youtube.com/watch?v=w9z1CbjOECg
    • 0 (0 voturi)    
      RE: case gratis (Marţi, 10 martie 2009, 1:30)

      zana buna [anonim] i-a raspuns lui ionescu

      Imi vine tare greu sa cred ca proprietarii acestor case s-au impotmolit tocmai la ultimii 10.000 de dolari...

      Orice banca ar lungi un asemenea imprumut pe 5 ani si ar veni o rata de 166 de dolari pe luna..
      Eu zic ca ar putea fi achitati.. ;-)
  • +2 (2 voturi)    
    Nimic nu este asa cum pare (Luni, 9 martie 2009, 15:30)

    Ariel [utilizator]

    Mi se pare ca explicatia este un pic mai complicata decat pare la prima vedere. Poate se datoreaza unui anumit mod de viata bazat pe un consumizm optimist exagerat, exploatat cu profesionalism nu numai de banci. De acest boom creditar au beneficiat si producatorii de bunuri care si-au vandut marfa in veselie, dar si salariatii lor care au avut locuri de munca ceva mai bine platite, este un cerc care acum s-a rupt si fiecare cauta sa scape pe spinarea celui mai vulnerabil - cetateanul de rand contribuabil, adica fostul beneficiar (de scurta durata) acum victima. Faptul evident este ca datornicul, in schimbul unei iluzii de bunastare de scurta durata, a platit scump, pierzand si ce ar fi avut daca nu se angaja in cursa. Am un prieten care s-a stabilit in SUA dar si-a pastrat acea neincredere mostenita din zona de provenienta si nu s-a lasat prins de iuresul creditelor, multumindu-se cu acel putin pe care l-a obtinut prin munca, oricum mai mult decat ar fi obtinut aici. Este bine merci, isi vede de treba si nu simte nici un efect al crizei Este adevarat ca si-a mai redus putin din cheltuieli, a renuntat la vacanta in Caraibe, dar este, oricum, inca departe de strictul necesar de supravietuire. Are parinti aici, ii ajuta ca si inainte, macar o data pe an vine sa-i vada. Totul este relativ.
  • +3 (3 voturi)    
    Pe bune ca nu este asa cum pare (Luni, 9 martie 2009, 17:23)

    Tiptirel [anonim]

    Locuiesc in NY de multi ani, si am un prieten apropiat care a fost la licitatie. In plus, am ascultat la radio multe comentarii pe marginea subiectului.
    In primul rand, lacomia si goana dupa chilipir au facut ca preturile sa fie foarte aproape sub, sau uneori chiar peste pretul pietei. De ex un apartament in East Flatbush - Brooklyn s-a vandut cu 230,000 in conditiile in care pe piata acelasi apartament valoreaza 245k. Din pacate cumparatorii nu pot vedea apartamentul in interior decat dupa o luna. Deci daca apart/casa are nevoie de renovari (si la multe dintre ele s-a specificat ca sunt inundate sau au diverse probleme) pretul poate merge mult peste pretul normal.
    Alt exemplu...In West New York s-a vandut un apartament cu 270,000. Noul proprietar si-a propus sa mearga pina la 250k, avand rezervati inca 40 pentru renovari. Asadar, bugetul total e de 290K. S-a ales cu un apart pe care il va vedea in interior abia peste o luna, si care pe piata libera ar fi costat 320,000. Eu personal as fi pus 30,000 in plus si as fi cumparat o casa pe care o pot vedea si evalua corect.
    In fine, apartamentul de 125,000 din Jamaica - Queens este situat intr-o zona extrem de rau famata, unde violenta e la ea acasa. Apartamente similare in zona stau nevandute cu preturi intre 150-160 k. Asta e secretul pentru care s-a vandut asa ieftin acea casa...
    In concluzie, parerea generala este ca acele case vandute sub pretul pietei au fost cumparate in principal de agenti imobiliari cu scopul de a specula. Cele vandute la pretul pietei sau peste au fost cumparate de naivi, care au sanse 50 - 50 sa se tepuiasca.
    • +2 (2 voturi)    
      Yep (Luni, 9 martie 2009, 17:33)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Tiptirel

      Poate citesc si inflacaratii nostrii comentatori care spera sa se intoarca comunismul si sa cumpere toti case pe gratis.
  • +1 (1 vot)    
    articol suta la suta corect? (Luni, 9 martie 2009, 18:30)

    Mihai din Chicago [anonim]

    sunt unul dintre cei care si-a cumparat o proprietate prin licitatia sus amintita. Chiar curand o sa fie iar o licitatie organizata de aceeasi companie la Chicago. Dar sunt cateva lucruri de lamurit: 1) chiar daca castigi licitatia, nu inseamna ca banca isi da si acordul. Adica isi rezerva dreptul de a vinde proprietatea daca pretul licitatiei nu a ajuns la o valoare la care ei sa vrea sa vanda. 2) multe dintre proprietatati sunt in stare jalnica, si chiar daca o cumperi ieftin ai de bagat la bani in ea ca pana la urma nu merita. Foarte multi dintre cumparatori (pentru ca si ei sunt ca si cei care au scris articolul) considera ca daca este licitatie atunci sigur vor face o afacere buna, si acest lucru nu este intotdeauna adevarat. 3) conditiile de vanzare-cumparare sunt foarte stricte si multi se trezesc ca dupa ce au platit avansul (cerut in momentul castigarii licitatiei) nu vor avea posibilitatea de lua un imprumut si astfel vor pierde avansul. Sora mea, foarte greu a reusit sa contracteze un astfel de imprumut (si doar pt ca conditiile de creditare s-au innasprit) si era pe punctul de a pierde 10mii de dolari.
  • +1 (1 vot)    
    Mai da-i dracului, ca de la ei a pornit totul (Luni, 9 martie 2009, 20:26)

    Cioara din varful parului [anonim]

    Din partea mea poate sa-i ia dracu pe toti.
    Mare articol mare la Hotnews.
    Ce ar trebui acum? Sa ne pregatim si noi de asa evenimente?
    Asta, ca sa fim in ton cu marele carmaci al lumii?
    Sunt satul pana-n gat de America.
    Democratia lu' peste prajit, economia lu' calutu' de mare.
    Vacs. Si pentru toti sustinatorii ei.
  • 0 (0 voturi)    
    criza imobiliara (Luni, 9 martie 2009, 21:13)

    pician [anonim]

    am citit si articolul si comentariile in parte. Unii pro, altii contra, dar si de mijloc. Problema e ca vor aparea si la noi. Si asta cat de curand - intr-o jumatate de an (si asa sunt destule dosare la tribunal pentru neplata intretinerilor). Criza imobiliarelor a aparut in urma crizei financiare si asta datorita cererii de cumparare tot mai mare si implicit a cresterii preturilor la case, dar si a cresteriide taxe si alte subterfugii la credite.
  • 0 (0 voturi)    
    cate or fi ca asta? :) (Miercuri, 11 martie 2009, 1:38)

    goe [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=3p7G4hpvUn4


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă