VIDEO Traian Basescu: Bancile austriece care au filiale in Romania au anuntat ca vor mentine liniile de creditare

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 23 martie 2009, 13:54 Economie | Finanţe & Bănci

"Bancile austriece care au filiale in Romania sunt solide. Nu trebuie sa ne ingrijoreze situatia actuala, ci trebuie sa ne luam masuri pentru a nu ajunge intr-o situatie dificila in viitor. Trebuie sa putem anticipa. Trebuie sa plecam de pe postamentul unei realitati care se poate deprecia", a declarat, luni, presedintele Traian Basescu, dupa intalnirea cu Heinz Fischer, presedintele austriac.

  • "Austria este foarte prezenta din punct de vedere economic in Romania, are un volum mare de investitii. In aceasta perioada grea o sa continuam sa colaboram pe baza increderii. Bancile austriece au anuntat ca vor mentine liniile de creditare", a continuat Traian Basescu.
  • "Austria este al doilea inestitor strain in Romania. Criza economica poate afecta in viitor nu doar interesele romanesti, ci si pe cele austriace in Romania", a adaugat seful statului.
  • "Sistemul bancar, inclusiv bancile austriece care au filiale in Romania, sunt solide. Nu trebuie sa ne ingrijoreze situatia actuala, ci trebuie sa ne luam masuri pentru a nu ajunge intr-o situatie dificila in viitor. Trebuie sa putem anticipa. Trebuie sa plecam de pe postamentul unei realitati care se poate deprecia. Nu avem de discutat decat despre prudenta si grija si este in interesul ambelor parti sa fim prudenti", a incheiat Traian Basescu.
Presedintele Traian Basescu efectueaza, luni, o vizita oficiala la Viena, in cadrul careia are programate intalniri cu presedintele austriac, cancelarul, primarul Vienei si cu reprezentanti ai comunitatii de afaceri si ai romanilor stabiliti in Austria.

"Discutiile vor fi dominate de problematica economica, mai ales ca Austria este al doilea investitor in Romania", a afirmat seful statului, pe aeroportul Henri Coanda, inaintea plecarii spre Viena.

Din delegatia care il insoteste pe seful statului la Viena fac parte si guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, si ministrul Turismului, Elena Udrea.

Citeste si Declaratiile lui Traian Basescu inaintea plecarii in Austria.


Citeste mai multe despre   












VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

2180 vizualizari

  • +3 (9 voturi)    
    Basescu (Luni, 23 martie 2009, 14:15)

    Alexandru C [utilizator]

    "Bancile austriece care au filiale in Romania sunt solide" - Zise economistul numarul 1 al tarii.
    • -7 (9 voturi)    
      Era mai bine pe vremea lui Ceausescu. (Luni, 23 martie 2009, 14:34)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

      Nu exista somaj, toata lumea avea locuinta, nu eram toata viata datori la banci.Toate fabricile ar trebui sa fie proprietate de stat .
      • +4 (8 voturi)    
        da... (Luni, 23 martie 2009, 14:55)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        Sigur....si ne era frica si sa ne basim in casa pe vremea lu Ceasca, nu cumva sa ne dea in gat vecinii si sa apara la dosar...

        Tu nu cred ca ai trait prea mult in vremea lu' impuscatu de ai idei din-astea hazlii.
        • -4 (6 voturi)    
          Locul de munca era asigurat inainte de 1989. (Luni, 23 martie 2009, 15:05)

          Daniel [anonim] i-a raspuns lui alex

          Acesta e cel mai important lucru. Siguranta locului de munca este mai importanta decat dreptul la libera exprimare. Azi suntem sclavii bancherilor si trebuie sa platim niste rate lunare uriase daca dorim casa. Pe vremea lui Ceausescu se obtinea o casa mai usor decat azi si era mult mai ieftin.
          • +7 (9 voturi)    
            Muta-te (Luni, 23 martie 2009, 15:09)

            Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

            in Coreea de nord baiatule.
          • +1 (1 vot)    
            alternativa (Luni, 23 martie 2009, 21:01)

            PaulR [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

            sau in Cuba. e ceva mai caldut
      • +1 (1 vot)    
        Prietene (Luni, 23 martie 2009, 14:59)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

        N-ai priceput ironia asa-i?
    • +5 (11 voturi)    
      asa e (Luni, 23 martie 2009, 14:34)

      buncrestin [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

      iti dau dreptate. de unde pana unde monopolul asta basescian? daca pana acum era Tariceanu sau Vosganian erau cei care vorbeau tarii despre tot ce tinea de economie, acum avem exclusiv Basescu, dimineata, la pranz si seara, vorbind despre economie. Dar Boc? Dar Videanu? Nici urma de ei, guvernul e Basescu. Eu l-am votat sa fie presedinte, nu prim-ministru, asa ca nu-mi place ce face. In stilul asta o sa-si poata lua adio de la votul meu.
      • +6 (10 voturi)    
        greseala ta (Luni, 23 martie 2009, 14:45)

        kllaus [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

        esti un fraier daca l-ai votat. Ai luat TEAPA. (si eu la fel). Ce am vrut si ce-a iesit...
        • +4 (8 voturi)    
          Cine (Luni, 23 martie 2009, 15:00)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui kllaus

          nu l-a votat acum 4 ani? Si eu l-am votat dar anul asta nu-mi mai iau teapa :)
    • -1 (1 vot)    
      S-au prostit (Luni, 23 martie 2009, 15:29)

      costi [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

      si bancile austriece in romania.le-am corupt managerii .numai mangle au facut aici .s-au speriat bancile mama si au vrut sa fuga .coruptia este prezenta si influenteaza aceste decizii.trebuie sa fii prost destul sa lasi bani sa se duca pe mangle si sa asisti nepasator.
    • -1 (3 voturi)    
      ptr.alexandru c (Luni, 23 martie 2009, 16:12)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

      Iar tu,al doilea mare specialist al Romaniei in economie ( vreun Nobel in domeniu da' nu stim noi ),vii si il contrazici,facand misto de el.

      Bravos natiune !!! Pute tara de specialisti in toate si nimic.
      • -2 (2 voturi)    
        asa e (Luni, 23 martie 2009, 16:22)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui sile

        de la presedinte incepand, cu voia Dvs!
        • 0 (2 voturi)    
          ptr.mpcj (Luni, 23 martie 2009, 16:59)

          sile [anonim] i-a raspuns lui srpc

          Da,de acord.
          Peste o tara de papagali nu poate domni decat un papagal-sef !!
  • -2 (4 voturi)    
    Poate sordide... (Luni, 23 martie 2009, 14:17)

    fane [anonim]

    Am avut de-a face cu doua din ele pana acum.
  • +3 (9 voturi)    
    daaaa, sigur (Luni, 23 martie 2009, 14:17)

    srpc [utilizator]

    sunt solide atata vreme cat isi repatriaza profitul; ia cere-le sa lase grosul cascavalului pe loc, sa vezi ce tambalau iese!
    • +3 (5 voturi)    
      E normal sa scota banii (Luni, 23 martie 2009, 14:49)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      atata vreme cat banii pe care i-au dat imprumut romanilor vin de afara. Ele pastreaza o parte din profit.
      Tu daca dai bani unui prieten nu-i mai ceri inapoi? Il lasi pe el sa se capitalizeze pe banii tai?
      • +2 (4 voturi)    
        nu asta e problema (Luni, 23 martie 2009, 14:55)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

        cu afirmatia lui Basescu, care induce ideea ca putem miza linistiti pe aceste banci, desi ele sunt dedicate exclusiv Austriei!
        • +1 (1 vot)    
          Eu explicam altceva (Luni, 23 martie 2009, 15:10)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          Nu ma refeream la afirmatia lui Basescu.
  • +3 (9 voturi)    
    Ne imprumutam noi, sa le dam lor banii... (Luni, 23 martie 2009, 14:19)

    terente [anonim]

    A fost slab BAse la faza asta
    • +4 (8 voturi)    
      Intotdeauna (Luni, 23 martie 2009, 14:50)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui terente

      va fi slab pentru ca nu se pricepe la nimic. Doar gura e de el. Nu a realizat nimic desi a fost in functii de conducere atatia ani, intotdeauna au fost altii vinovati pentru neputinta lui.
      • +3 (3 voturi)    
        Pai vezi ca se pricepe la ceva (Luni, 23 martie 2009, 16:00)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

        La dat vina pe altii!
        Acesta fiind sportul national al romanilor, ceea ce explica si de ce este atat de iubit Baselul de catre mioritici!
  • +2 (6 voturi)    
    e clar unde se vor duce banii FMI (Luni, 23 martie 2009, 14:21)

    sg [anonim]

    acum devine transparenta si beneficiarul imprumutului cu FMI.
    Relaxarea creditarii ? Nu prea e plauzibil. Ce repede vor zbura banii astia, unde sunt de mult asteptati!
  • +4 (8 voturi)    
    priceputu' (Luni, 23 martie 2009, 14:22)

    BPM [utilizator]

    Se pricepe D-l Basescu la toate...si la banci si la autostrazi...mai lipseste sa dea rating-uri.

    Ms. Udrea evident va avea un cuvant greu de spus pe partea de turism, specialitatea dumneaei...
    • +3 (7 voturi)    
      Ai uitat ceva (Luni, 23 martie 2009, 14:46)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui BPM

      Ai uitat ca se pricepe si la justitie, siguranta nationala etc.? :)
      Nu stiu ce ne-am fi facut fara un om ca el. Nu-i scapa nimic si e specialist in toate. Bravo tovarase.
      • +4 (6 voturi)    
        Intalnire OBAMA - BASESCU (Luni, 23 martie 2009, 15:22)

        titirica [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

        Cica in cele din urma Basescu a acceptat invitatia lui Obama. In cadrul intalnirii Base va rezolva criza din State dupa ce a observat pe la tv ca americanii astia se chinuie cam demult sa rezolve criza asta si nu au succes....

        ...asa ca s-a hotarat: ii va ajuta pana la urma pe americani...si asta dupa lungi insistente ale SUA....

        se zvoneste ca va lua atributiile pentru 2 saptamani ale: FED, Ministry of Defence, CIA, FBI, FMI, BM, etc.....

        URAAAAAA
  • +1 (5 voturi)    
    ??? (Luni, 23 martie 2009, 16:00)

    alex [anonim]

    vad ca unii tot il acuza pe Base pentru faptul ca "se pricepe la toate",,,

    Baaa istetilor, Base este vocea Presidentiei Romaniei, adica a institutiei, omul asta poate nu are habar prin ce se caracterizeaza soliditatea sistemului bancar, dar in spatele vorbelor lui sta o armata de consilieri/ specialisti, etc. Astia ii fac discursurile!

    asa este si cu aprerile prim-ministrului! oamenii astia sunt habarnisti, tariceanu este inginer, basescu este vaporean, insa informatiile economice, tehnice, etc. sunt furnizate de armata lor de specialisti.

    De ce sa nu vorbeasca Presedintele despre sistemul bancar? Nu are voie? Doar prim-ministrul este abilitat sa vorbeasca despre asa ceva?

    Uitati ca este vorba de mesajul pe care il da Presedintele unui tari, care are impact mai mare decat mesajul unui ministru.
    • +1 (5 voturi)    
      A fost de ajuns (Luni, 23 martie 2009, 16:14)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui alex

      sa citesc cuvantul "Presidentiei" ca sa-mi fac o idee despre capacitatile tale. :)
      Pentru cultura ta generala, singurii presedinti care se implica in toate sunt dictatorii. Tinde sa devina unul. Sper insa sa nu mai apuce inca un mandat .
      • +1 (3 voturi)    
        un presedinta tacut?! (Luni, 23 martie 2009, 16:53)

        cucu [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        la tine implicare inseamna a vorbi?

        deci presedintele tarii nu are voie sa vorbeasca fiindca devine dictator; pai obama de ce vb. despre economie?..,probabil nu si-au dat seama americanii cat de dictator este.

        bravo alexandre tata; inseamna ca nen-tu crin o sa vb doar despe flori si eventual petrol.

        bafta.
  • -3 (3 voturi)    
    Noi cu totii vorbim, vorbim,vorbim (Luni, 23 martie 2009, 16:09)

    Mihai [anonim]

    Problema e ca habar nu avem care sant conditiile "asasinilor economici"care ne sant puse. Basescu e "conectat" la Licurici , Geoana prin cererile exprese de cheltuieli de la sfarsitul anului a potentat viitoarea criza de care el nefiind "conectat" la Licurici habar nu avea fiind de altfel 'fata mare"etc. Si uite asa inafara ca vom plati si noi si copii nostri vom ramane probabil si fara uraniu si fara ce mai e din energie etc.,binenteles cu largul concurs al unor jurnalisti "luminati" care habar nu au nici ei cim merge treaba
  • +1 (1 vot)    
    stau si ma intreb (Luni, 23 martie 2009, 16:38)

    Xu [anonim]

    Oare ce cauta elena in delegatie?

    Basel cred ca s-a gandit ca are nevoie de o elena pentru a "reusi". Probabil a zis ca ii seamana intru-totul precedentului conducator iubit, mai putin la capitolul elena.

    Since mi-e rusine sa vad o astfe dedelegatie formata din presedintele tarii, guvernatorul bancii nationale si ministrul turismului (sau al pitipoancelor)...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi