Stimate client Raiffeisen, stimata banca, sinteti victimele tentativelor de phishing

de Alex Mihaileanu     Subiectiv
Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 10:09 Economie | Finanţe & Bănci

Poate ati face bine sa bagati la cap, odata pentru totdeauna, ca cineva isi bate joc de domniile voastre. Desi nu sint client Raiffeisen decit atunci cind n-am nici un alt bancomat la indemina, desi mi-am inchis cardul Raiffeisen acum mai bine de cinci ani, m-am trezit astazi ca sint utilizator, fara sa stiu. Cineva incearca sa ma tepuiasca, iar tot procedeul asta se numeste phishing. Iata cum:

    Stimate Utilizator

    Pentru securitatea dumneavoastra si evitarea pierderii de date activarea contului tau Raiffeisen Online se va face din formularul atasat email-ului.
    Raiffeisen Online reaminteste clientilor sai: Banca nu solicita in nici o situatie divulgarea codului PIN.

    Va multumim pentru intelegere
    © Raiffeisen Online Reusim Impreuna

Inainte de a reusi impreuna, imi place ca baietii anunta ca nu ii intereseaza codul PIN. Nu-i nimic, pentru plati online nu conteaza PIN-ul, conteaza celelalte detalii.

Altfel, rog stimata banca sa puna biciul pe PR-isti si sa ii puna sa dea vreo 20 de comunicate de presa, prin care sa se scuze clientilor ca sint victimele unor tentative de phishing, si prin care sa anunte ca politia se ocupa de acest caz. Eventual, inainte de a aduce politia in discutie, sa mai depuna si niste reclamatii, multe. Eventual, sa ceara si detaliile desteptilor care se ocupa de phishing, de logare pe serverul din Brazilia, acolo unde redirecteaza html-ul atasat in mail, eventual sa verifice si IP-urile de pe care se trimit mailuri in numele online@rzb.ro.

Nu in ultimul rind, poate ar trebui sa printeze si citeva afise, pe care sa le lipeasca in toate unitatile, prin care sa precizeze, eventual cu font de 48, ca banca nu le va solicita niciodata nici un detaliu legat de carduri, dar sa le si recomande sa ignore astfel de mailuri. Un pic de educatie nu strica niciodata, plus ca e in interesul bancii.

Citeste si comenteaza pe Subiectiv.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

3874 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    pishing Raiffeisen (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 10:17)

    agresat [anonim]

    Fenomenul a aparut de mai bine de 8 luni. Din pacate, Raiffeisen nu se simte responsabila pentru a inchide sursa.
  • 0 (6 voturi)    
    Am renuntat de mult... (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 10:23)

    Clientul oarecare [anonim]

    ...la serviciile acestei banci. Servicii proaste, dezinteres pentru clienti, cozi, personal lipsit de amabilitate, toate sub deviza: "clientul nostru, jupuitul nostru". Totusi adresa mea PRIVATA a ajuns din interiorul bancii pe mina hackerilor !!! Oricit ar nega onor nesimtita banca, asta s-a intimplat ! Scuze din partea lor ? Cereti prea mult de la Reiffeisen Romanika ! Austria e departe, departe...
    • +2 (2 voturi)    
      t (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 14:20)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Clientul oarecare

      lol, cum sa-ti dea banca mailul?
      sa inteleg ca BRD le-a dat mailul meu alora care mi-au trimis mesaje ca fiind din parte lor?
      Desi eu n-am cont la BRD.
    • 0 (0 voturi)    
      Mail (Duminică, 5 aprilie 2009, 17:45)

      insomniac [anonim] i-a raspuns lui Clientul oarecare

      Banca nu furnizeaza mailul la nimeni.
      Acest lucru nu este posibil pentru ca:
      - la crearea contului meu nu am furnizat nici un mail
      - nu mai sunt client reiffeisen de ceva timp
      Nu fa comparatii intre Romania si Austria:in ambele tari exista nesimtiti.
      In plus,taxele din Austria pentru serviciile bancare sunt vizibil mult mai mari...asa ca abtine-te pe viitor de la comentarii.
  • +2 (6 voturi)    
    ma dispera indiferenta bancilor (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 10:37)

    bogdan [anonim]

    Deci ma aflu in aceeasi situatie...nu sunt client Raiffeisen..totusi primesc in fiecare zi cel putin 10 mailuri de acest fel...si nu exacerez cand zic 10 si in fecare zi...faceti dragilor ceva ca ma dispera...primesc pe adresa care o folosesc in mod curen si nu e o adresa din asta pe care o dau la oricine...mai nou am primit si de la BRD si de la BancPost...facetii domnilor ceva
    • +3 (3 voturi)    
      IMPARTIAL (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 14:00)

      Ion I [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      NU se poate face mare lucru pentru a bloca aceste mesaje. Daca cineva iti stie adresa de mail si are cum sa trimita mesaje, o va face indiferent ca iti trimite spam / phishing / malware !

      Banca nu are cum sa controleze servere de mail si trafic de internet pentru orice masina in partea ca sa opreasca aceste mesaje de a mai ajunge la tine.

      Vorbiti cu administratorul de retea si poate va pune niste filtre care o sa mai reduca 1 mesaj sau 2 ...
  • +3 (3 voturi)    
    primesc zeci de mesaje pe zi (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 10:46)

    mircea [anonim]

    sunt atat de multi tepuitori ca se calca in picioare: eu primesc zeci de astfel de mesaje zilnic si asta de vreo 3-4 luni...continuu!
    Am antispam, am activat tot ce puteam activa dar primesc mereu de la alte adrese mesaje cu Raiffeisen Bank. Si vorba ta, nici nu folosesc serviciile lor!
  • +3 (5 voturi)    
    E un sambure de adevar in asta.... (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 10:46)

    Surfer [utilizator]

    Dintre toate bancile, doar Raiffeisen e tinta constanta a atacurilor psihing. Asta denota o slabiciune clara a sistemului de securitate. Cel mai sigur e sa nu folositi un serviciu de online banking daca banca nu va poate da un token care genreaza o parola unica, astfel evitati situatiile neplacute.

    Bafta!
    • +3 (3 voturi)    
      t (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 14:24)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Surfer

      eu am renuntat la ing pentru ca sunt mai catolici decat papa cu tokenul lor.
      nu pot sa ma contectez de pe mobil pentru ca trebuie sa ai IP fix domne'

      nu mai zic cate mailuri din astea primesc de la paypal, bank of america :D si alte banci de care nici n-am auzit.
      de vreo luna-2 primesc si in rusa, cine stie ce scrie pe acolo
  • +1 (1 vot)    
    Raiffeisen (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 10:52)

    ravyre [anonim]

    eu nu sunt si n-am fost nicioata client Raiffeisen si am fost bombardat cu mesaje de acest gen...
  • -2 (2 voturi)    
    phishing raiffeisen (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 10:55)

    dargos [anonim]

    Cu toate ca nu am nici in clin, nici in maneca , primesc necontenit, diferite e-mail-uri de la aceasta banca , prin care ma anunta ca autentificarea este nereusita. Dar cine doreste sa se autentifice? Si toate relatiile mele bancare sunt total "pe langa "aceasta banca.Dubios nu?
  • 0 (4 voturi)    
    dobitoci (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 10:56)

    ion [anonim]

    cred ca primesc 5 astfel de mesaje pe ziiiiiiiiii
    si nu ii intereseaza desi am sunat de cateva ori la ei
    Romania
  • 0 (4 voturi)    
    spamuri (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 10:58)

    costel cascaval [anonim]

    sunt teroare spamurile alea ma scot din minti primesc peste 30-40 de mailuri zilnic si nu sunt client raiffeisen...si nici nu voi fi niciodata:)) mai ales de la fazele astea.
    cineva s-a suparat rau de tot pe ei:)) dar merita
  • +2 (2 voturi)    
    spam raiffeisen (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 11:01)

    munteanu cristian [anonim]

    intradevar in ultimul timp se primesc multe mesaje de genul acesta din partea "reiffeisen bank" eu unul primesc pe mail-ul de la munca cel putin 10 mesaje pe zi si asta de vreo doua saptamani .asta este o sa stam toata ziua sa stergem mesaje
  • 0 (0 voturi)    
    Raiffeisen are o problema de securitate (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 11:03)

    Dr.Watson [anonim]

    nu vad de ce nu pot da de urma escrocilor astia ,la fel ca celelalate banci ....
  • +1 (1 vot)    
    in sfarsit ... (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 11:07)

    bustiuci [anonim]

    Uite ca s-a intamplat minunea .. eu, ca persoana anonima , cu mute telefoane date la +40 21 306 3002 , incercand in disperare sa fac ca si Raiffeisen Bank sa ia atitudine in aceasta privina. Mereu am avut impresia ca banca este complice .. in chestiile astea ... si degeaba .. mare treaba nu aveam cum sa fac ... ma gandeam la presa .. dar doar niste banale comentarii .. nu erau suficiente ... si chiar ma gandeam .. dar daca s-o intampla odata si unuia din presa .. cu siguranta o sa para un articol ... ca , mai repet, bancii Raiffeisen in c... i se falfaie de aceste chestii ....

    BRAVOOOO .. bine ca nu luasi vreo teapa ...
  • +1 (1 vot)    
    BRAVO!!! (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 11:09)

    xyz [anonim]

    Asa e...primesc zilnic pe mailul personal cred ca 10 astfel de tentative,cu toate ca nu mai sunt de mult clientul acestei banci...ii doare undeva pe bancheri...
  • +1 (1 vot)    
    drept (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 11:21)

    ali [anonim]

    mda, nu am vazut sa ia nici o actiune banca, ignora de parca nu ar exista aceasta problema. Eu deja m-am saturat de cate mailuri primesc de la ei. Daca banca nu ne ajuta macar de ajuta browserele care ne avertizeaza ca pagina este marcata ca si perisuloasa
  • +1 (1 vot)    
    Pentru ca se poate (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 11:24)

    E. Cazamir [anonim]

    Probabil ca numarul acestor tentative s-ar reduce in cazul in care s-ar face si cateva actiuni impotriva celor care initiaza phising-ul. Intr-adevar, miza unui atac de acest tip este destul de mare, dar cred ca publicarea in mass-media a rezultatelor si pedepselor primite de atacatori ar trebui sa mai calmeze un pic spiritele.
  • +1 (1 vot)    
    Ref. phishing (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 12:14)

    WARLOCK [anonim]

    Le-am scris celor de la Reiffeisen de tentativele phisher-ilor, i-am avertizat cu privire la cat de multe mailuri, insa nu am vazut nici un anunt public din partea lor, precum nici un mesaj de curtoazie prin care sa multumeasca pentru sesizarea adresata. De unde in vremurile bune se vorbea de dezvoltarea unei Ramuri a psihologiei prin care sa se studieze comportamentul consumatorului de servicii bancare, modalitatea prin care acesta poate fi influentat sa acceseze credite, chiar daca nu ar fi avut nevoie de ele, acum ignora grave aspecte de securitate.
  • +1 (1 vot)    
    ceva e putred in Danemarca... (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 13:52)

    Lolek [anonim]

    DIn nefericire si eu primesc cam zilnic astfel de mesaje si deja am renuntat sa la mai trimit la raiffeisen.

    Incep sa ma intreb daca nu cumva este o noua politica publicitara... Mi se pare cel putin suspect faptul ca nu am vazut astfel de tentative in cazul altor banci (cred ca una singura ref. bancpost).
  • +1 (1 vot)    
    chiar ca sunt dezinteresati (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 14:18)

    clipsis [anonim]

    Si pe mine ma termina duzina de mailuri de la banca asta.... le-am scris de vreo cateva ori, odata mi-a si raspuns o madama, cu scuze si ca nu se va mai intampla. in timp ce citeam mailul ei am primit iar vreo doua mailuri. Evident nu sunt si nici n-am fost vreodata clientul lor, sau a oricarei alte banci din romania. Nu stiu cum sa le mai zic si ce sa fac.
  • 0 (0 voturi)    
    Au inceput si la mine (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 15:08)

    unu [anonim]

    Azi am primit primul mesaj,le-am scris, dar cum tot ma gandeam sa renunt la un card de la ei, acum o voi face. Si poate daca le spun: dincauza ca suntetitinta preamultor tentative dephishing,poate vor face ceva - doar isi pierd clientii?
    Asa ca: daca sunteti client Raiffeisen si primiti mailuri din acestea, inchideti conturi- carduri-credite ce mai aveti la ei, sa vedeti ce repede reactioneaza.
  • 0 (0 voturi)    
    mai subtil mai baieti, ca bate la ochi... (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 16:56)

    dragos [anonim]

    .
  • 0 (0 voturi)    
    Ciudat (Duminică, 5 aprilie 2009, 12:01)

    viq [anonim]

    Situatia este reala.
    Asemeni si responsabilitatea bancii pentru securitatea conturilor clientilor sai si a tranzactiilor.
    La fel de justificate mi se par si reactiile celor nemultumiti de starea de lucruri.

    Ceea ce mi se pare NEfiresc este ca nimeni nu ridica problema sub aspectul atacului asupra ACESTEI banci.
    Din motive de talharie primitiva sau elevat-concurentiala.

    Iaca proba de rationament : "..ma gandeam sa renunt la un card de la ei, acum o voi face......dincauza ca sunteti tinta preamultor tentative dephishing..
    ...inchideti conturi- carduri-credite ce mai aveti la ei,.."

    Pot spune ca daca trimiterea unor spamuri tembele, pe care acum o poate face cu succes si un elev de gimnaziu, duce la asemenea "concluzii", nu vad de ce concurenta ar fi straina de ele.
  • 0 (0 voturi)    
    DUDE (Duminică, 5 aprilie 2009, 12:02)

    max [anonim]

    Din ce observ eu Alex, voi cand nu aveti chef de scris, o dati pe phishing Raiffeisen. Daca ai avea rabdarea sa citesti blogurile colegilor tai bloggeri care scriu chiar pt hotnews, ai fi vazut ca subiectul este la fel de epuizat ca o fufa in Bamboo. Dar asa sunteti voi, si asa alimentati vaicareala si prostia. Eu citesc comentariile, si imi fac cruce cati prosti vad. Cu exceptia a 2-3 mai luminati, care inteleg fenomenul, restul sunt pe langa subiect, indobitociti pana la refuz de teoria conspiratiei bancilor austriece si nu numai.
    Si mai lasati-o balta cu atentia pe care o vreti cand dati forward la un phishing mail…pe langa voi, o mai fac vreo 30.000 de oameni pe zi. Si banca nu o sa angajeze mail-eri profesionisti sa va linga voua ranile si orgoliile, pentru ca asta ar insemna sa creasca costurile pentru clientii ei, e evident pentru cine a facut macar economia de-a 11-a.
    Imi inchipui ca banca e perfect constienta de problema asta, mai ales de problema de imagine, si ca face ceva in privinta asta, insa nu peste noapte. Niste lucruri dureaza sa le faci bine, chiar daca prima data le-ai facut mai prost. Raiffeisen este tinta atacurilor pentru sistemul ei de autentificare, care este mai usor de fraudat…daca esti prost desigur. Daca ai minte in dovleacul de pe umeri, nu o sa patesti nimic.

    SI NU, BANCA NU ARE RAH***RILE VOASTRE DE EMAIL-URI DE YAHOO, GOOGLE, s.a.m.d…. NU MAI INTRATI PE SITE-URI PORNO, NU VA MAI INSCRIETI LA CONCURSURI LA HYPERMARKETURI, NU VA FACETI CONT PE HI5, SI ATUNCI NIMENI NU O SA OBTINA ADRESA VOASTRA JALNICA SA VA TRIMITA EMAIL DE PHISHING.
    • 0 (0 voturi)    
      Excelent! (Duminică, 5 aprilie 2009, 13:11)

      Vanatoru [utilizator] i-a raspuns lui max

      Foarte bine spus.

      Renuntati fratilor la carduri ca nu meritati o asemenea banca.

      Eu folosesc sistemul lor online de cel putin 4 ani si n-am avut nici cea mai mica pb cu el si nici nu primesc vreun email de genul asta.

      E greu sa gandesti putin, dar mai usor e sa arunci cu piatra....

      La noi fenomenul e ink la inceput deci ceea ce e acum e mic copil pe langa ce e in alte tari unde lumea e chiar obisnuita sa puna cardul de credit pe orice site de unde poate cumpara ceva...

      Eu, si multi altii pb de la noi, ne uitam de 17 ori la pagina respectiva inainte de a cumpara ceva online.

      Deci...ura si la gara cu afirmatii de genul ca banca e responsabila.
  • 0 (0 voturi)    
    CAMPANIE ANTI-RAIFASSEN PE FATZA (Duminică, 5 aprilie 2009, 15:38)

    chiar ca baietii sunt batatori la ochi [anonim]

    hai rapidu
  • 0 (0 voturi)    
    vai! (Duminică, 5 aprilie 2009, 17:13)

    Valentina [anonim]

    si eu aveam impresia ca sunt un caz izolat... de cateva luni ma dispera respectivele mail-uri! am sesizat banca, dar am primit ca raspuns scuze si asigurarea ca nu de la ei a fost obtinuta adresa mea de e-mial...
  • 0 (0 voturi)    
    atac impotriva bancii (Duminică, 12 aprilie 2009, 17:16)

    costica de la colt. [anonim]

    Ok, e de ajunssa urmariti toate comentariile de pe aceasta pagina pentru a imi da dreptate. Aceasta este o campanie pentru defaimarea bancii reiffeisen. Nu am fost si nici nu planuiam sa fiu client reiffeisen, insa e prea evident ce se intampla. La mijloc poate fi mana concurentei, sau pur si simplu un client nemultumit. avem dovada ca folosind resurse destul de putine poti sa duci o campanie impotriva unei banci si sa ii subminezi in totalitate imaginea, asta chiar in conditii de criza. Nu as vrea sa fiu in pielea celor de la reiffeisen, insa isi merita soarta daca reactia lor este practic inexistenta. O institutie care gestioneaza banii clientilor, ar trebui sa stie sa dea un exemplu de gestiune a crizei de imagine, pentru a arata profesionalism si incredere. Reiffeisen, cu parere de rau, dar sunt si alte banci in Romania care o duc rau, dar care lupta, unele chiar cu capital romanesc. Adio.
  • 0 (0 voturi)    
    e posibil? (Duminică, 7 februarie 2010, 22:45)

    elena [anonim]

    e posibil ca atunci cand ai credit de 10000 de euro sa nu ai asigurare? cica a renuntat la ea posibilul creditor?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version