Cum a afectat criza comportamentul de consum?

de Dan Popa     Dan Popa's Weblog
Duminică, 5 aprilie 2009, 19:10 Economie | Finanţe & Bănci

Un studiu ISRA Center, realizat in exclusivitate pentru revista Piata, releva faptul ca teama indusa de criza economica amplifica perceptiile negative ale consumatorilor romani asupra propriilor bugete de cheltuieli.

Patru din zece respondenti declara ca achizitioneaza mai putine produse la un act de cumparare, desi frecventa vizitelor la magazin nu s-a schimbat, iar 16%, ca merg mai des la magazin, dar cumpara produse mai putine si in cantitati mai mici decat pana acum.

Pe de alta parte, 18% dintre oraseni merg mai rar la cumparaturi, dar achizitioneaza produse mai multe si in cantitati mai mari, pondere care creste semnificativ in randul persoanelor cu venituri de peste 1.000 de euro (46%).

Comparativ cu media inregistrata la nivel national, aceasta afirmatie intruneste un punctaj mai mare in randul persoanelor necasatorite (23%), a tinerilor pana in 30 de ani (20%), a bucurestenilor (29%) si a locuitorilor din Crisana- Maramures (25%).

Calitatea este factorul decisiv al alegerii pentru toate bunurile de larg consum, ceea ce vine in contradictie cu afirmatia potrivit careia, in prezent, a crescut influenta pretului si a promotiilor asupra deciziei de cumparare si ca 50% dintre oraseni se vor orienta catre produse mai ieftine.

Un articol excelent al colegei mele Maria Vaschi.

Citeste si comenteaza pe Dan Popa's Weblog.


Citeste mai multe despre   










1600 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    inflatie (Duminică, 5 aprilie 2009, 20:41)

    Julian [anonim]

    Scade puterea de cumparare, creste inflatia. Crescand inflatia, se devalorizeaza moneda. Devalorizandu-se moneda, cresc preturile. Iar de la cresterea preturilor si scaderea puterii de cumparare mai incolo ciclul se reia dar la o scara mai mare. Rezultatul e usor de ghicit.
    http://video.google.com/videosearch?hl=en&emb=0&q=zeitgeist%20romanian&src=2#
    Asta e solutia la criza economica.
    • +2 (2 voturi)    
      :) (Duminică, 5 aprilie 2009, 22:26)

      calin [anonim] i-a raspuns lui Julian

      Eu nu sunt economist dar tu te auzi ce vorbesti??? Cum adica scade puterea de cumparare si creste inflatia? Nu ai auzit ca din cauza scaderii puterii de cumparare urmatoru pericol pt UE este deflatia adica inversul inflatiei?
      Daca scade puterea de cumparare efectul ar trebui sa fie scaderea preturilor (ceea ce nu se va intampla din cauza ca romanii nu sunt dispusi sa faca profit mai mic) asa ca multe firme vor da faliment...
    • +1 (1 vot)    
      tovarase! (Luni, 6 aprilie 2009, 3:39)

      zaitgaist [anonim] i-a raspuns lui Julian

      Vai, m-am luminat in sfarsit cu tzaitgaistul... Sunt liber, in sfarsit. Este clar acum: devalorizandu-se moneda, cresc preturile. Cresc preturile se devalorizeaza moneda. Dar nu e tot: devalorizandu-se moneda, cresc preturile. Cresc preturile se devalorizeaza moneda. Si d-abia acum vine partea interesanta: devalorizandu-se moneda, cresc preturile. Cresc preturile, se devalorizeaza moneda. devalorizeazandu-se devalorizarea, se devalorizeaza cresterea.

      Multmesc, tovarasi! Sa traiasca Che! Viva Stalin! Ura! Huo! O vad in sfarsit pe Luminita!
    • 0 (0 voturi)    
      oare? (Luni, 6 aprilie 2009, 9:25)

      flynt [anonim] i-a raspuns lui Julian

      mai lasati-ne cu porcariile voastre de filme despre marea conspiratie si mai puneti mana pe o carte. ce scrii tu ecolo e o mare idiotenie.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version