Impozitul minim pentru IMM-uri: Nota 2 la toata clasa!

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Luni, 6 aprilie 2009, 19:19 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
(03 Apr 2009) PDF, 152KB
Ii stiti pe profesorii care sanctioneaza o clasa intreaga pentru ca unul sau doi au facut galagie, dar nu ii pot depista? Cam spre asta ne duce cu gandul motivul invocat de Ministerul Finantelor Publice pentru introducerea impozitului minim pentru micii intreprinzatori. Impactul deciziei este deja dovedit prin reactia cititorilor HotNews.ro: peste 300 de comentarii la articolul care a prezentat proiectul Ordonantei de Urgenta (document obtinut de redactie), din care marea majoritate cu argumente contra acestei masuri.

Pe scurt, in proiectul Ordonantei de Urgenta la care ne referim, prevederile controversate se gasesc la "Capitolul II - masuri in domeniul politicii fiscale". Mai concret, este vorba despre Articolul 18 modificat - legat de impozitul pe profit minim, care stabileste o cota minima anuala de 6.500 de lei, articolul 34 care detaliaza cotele pe trimestre si articolul 107 - impozitul pe veniturile microintreprinderilor, care stabileste aceeasi cota, de data aceasta aplicata la venituri.

Masura legata de impozitul pe profit loveste activitatile de servicii, consultanta, turism, arhitectura, comert, transporturi, tranzactii imobiliare.

Prima chestiune pe care nu o intelegem este una de principiu: motivul declarat, al introducerii acestui tip de impozit, este ca sunt multe firme care declara pierderi, in mod premeditat sau nepremeditat, ele fiind sustinute, practic, de catre cele care platesc constiincioase impozite pe venit/profit. Asadar, trebuie taxate si cele dintai cu niste sume minime. OK. Ce ne facem insa cu firmele care chiar lucreaza <<pe bune>>, de exemplu contabili, consultanti, chiar mici intreprinzatori din turism, cu venituri reduse, care activeaza totusi in conditii decente?

Iata numai 3 exemple oferite chiar de cititorii nostri:
  • radu (anonim) considera ca se va face evaziune fiscala: "Mai la obiect, la plafoanele preconizate acum, masura nu ii va afecta decit pe cei pentru care micro-intreprinderea reprezinta o sursa suplimentara de venit. Este prin urmare probabil ca majoritatea vor incepe sa lucreze la negru sau, in cazul fericit, se vor aronda la o firma mai mare care sa le emita facturile in schimbul unui comision. Venituri suplimentare la buget: negative. Evaziune fiscala la cei care muncesc peste serviciul de baza: foarte aproape de 100%".
  • mozzy [anonim] a spus: "eu sunt unul din cei care are firma doar ca să poată taia o factură și să facă un contract legal. Această lege însă mă obligă să o închid si să renunt la clientii care doresc factură. Simplu. Pentru că veniturile pe această firmă sunt sub 3.000 de euro anual, ar însemna ca toți banii să se ducă la stat si la contabil. Mulțimesc, ideea este genială, nu cumpăr că e prea scumpă. Probabil că îmi voi deschide firmă în Bulgaria sau Ungaria"
  • adrian [anonim] intreaba: "cum poti impozita un an intreg o pensiune cu cateva camere la mare? ce face atunci firma respectiva? se dizolva, trece pensiunea pe persoana fizica si nu mai plateste niciun impozit?"

Europarlamentarul Daniel Daianu a explicat, in cadrul unei intalniri online gazduita de HotNews.ro ca nu este logic sa fie "pedepsiti" cu totii: "Sunt doua logici care intra in coliziune: una care ar sustine demersul guvernului. Prima: ca este inexplicabil de ce intreprinderi care isi desfasoara activitatea de ani de zile reusesc sa se mentia totusi pe linia de plutire, desi nu inregistreaza totusi profit, mai ales ca sunt in zona lucrativa. Alta logica, care a starnit in mod firesc reactii negative din partea micilor intreprinzatori: daca exista intreprinderi ce nu se achita de obligatii fata de fisc, fata de stat, inclusiv prin faptul ca oculteaza profiturile prin incarcarea cheltuielilor, aceasta nu ar justifica si pedepsirea celor care in mod obiectiv nu platesc, fie pentru ca au dificultati vremelnice, care se pot traduce fie in profit insignifiant, fie in pierderi", a spus Daianu.

Alta chestiune pe care nu o intelegem este de ce, daca se constata ca anumite firme sunt problematice, nu se concentreaza eforturile pe identificarea acestora, mai degraba?

Astazi au avut loc la Finante discutii pe marginea proiectului amintit. Se vehiculeaza acum niste variante mai nuantate, in urma dezbaterilor cu patronatele si sindicatele: spre exemplu, stabilirea unor sume fixe de impozitare in functie de cifra de afaceri. (Vezi declaratiile oamenilor de afaceri pentru HotNews.ro)

Am inteles ca Ministerul de Finante a lucrat cu niste experti la acest proiect. Solicitat sa comenteze informatiile vehiculate "pe surse", saptamana trecuta, Pogea a spus la o conferinta (citez din memorie) ca, dupa ce Ministerul, impreuna cu specialistii, vor incheia analizele pe acest subiect, va fi gasita varianta cea mai buna si va fi anuntata.

Ceea ce, din nou, nu intelegem: de ce nu s-a gasit varianta cea mai buna inainte sa fie transmis documentul spre consultare partenerilor sociali. Sa nu fi anticipat Ministerul reactia intreprinzatorilor? Stim ca este graba mare pentru venituri la buget dar, judecand dupa dezastrul anticipat de cei care au comentat articolele pe acest subiect, greu de crezut ca scopul va fi atins.

Daniel Daianu, in cadrul interviului amintit mai sus, a mai sublinat si alte posibile efecte colaterale negative: "intr-o perioada de criza, numarul intreprinderilor mici si mijlocii care sufera, uneori amarnic, creste in mod substantial. A le impune in asemenea circumstante o povara suplimentara prin politica fiscala este greu de explicat, mai ales ca, daca vorbim despre combaterea crizei, aceasta nu se poate rezuma doar la contabilitatea finantelor publice, ci si la protejarea locurilor de munca in economie".  


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

4148 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    forfetarul (Luni, 6 aprilie 2009, 19:37)

    nicu albu [anonim]

    Am mai spus-o, dar, se pare, unii nici nu citesc, pur si simplu, scriu (ordonante cu continut fiscal): daca stii aritmetica vezi ca e mai avantajos pentru tine stat sa impui un impozit procentual pe cifra de afaceri. De exemplu 3%. Pai cu 3% la cele 134 miliarde cat spunea MF ca au cele 242000 de firne cu pierderi rezulta un impozit de 4.020.000.000 lei. Cu forfetarul lui pogea de 6500 lei pe firma rezulta un impozit de 1.353.000.000 lei. Pai unde este castigul? Doar ca ii egaliyeyi pe toti, si cei cu cifre de afaceri de miliarde si cei cu un amarat de 50000 lei. Pai asta cu 50000 lei cifra de afaceri plateste 13% din cifra de afaceri, mult mai mult decat ar fi 16% din profit. Poate totusi Dumnezeu la va da gandul cel bun, desi unii par a nu avea nici un Dumnezeu.
  • +9 (9 voturi)    
    DEMISIA POGEA (Luni, 6 aprilie 2009, 19:42)

    patrunjel [utilizator]

    DEMISIA POGEA.

    Nu poti veni cu asa o idee si sa mai ramai ministru in tara asta .

    Afara tradator de tara ce esti . Ai falimentat combinatul siderurgic , acu vrei sa falimentezi Romania.
  • +6 (6 voturi)    
    cifra de afaceri (Luni, 6 aprilie 2009, 20:05)

    ginel [anonim]

    Nu mi se pare normal sa fii impozitat nici pe cifra de afaceri. In anii de investiti abia te scoti cu chiu cu vai pe zero sau mai aduci si banii de acasa si acum trebuie sa le dai si lor banii?
    Ei ce fac pentru banii astia? Avem invatamant mai bun, avem sanatate mai buna?
    Sa ii vad ca misca ceva in domeniu ala si pe urma sa vina sa-mi ceara banii nemeritati.
  • +5 (5 voturi)    
    Nu avem de unde... (Luni, 6 aprilie 2009, 20:32)

    Gigil, patronu [anonim]

    Platesc impozite, am un angajat, ii platesc toate darile, dau TVAul statului, nu-l cer cand are sa-mi dea.... platesc de imi vine rau!!
    As plati si impozitul asta, dar asa cum i-am spus unei dudui de la BancPost (care ma punea sa platesc de 2 ori dobanda si taxa de administrare) , EU CE PRIMESC DE BANII ASTIA???
    Ce imi da statul mie de 6500Ron? Concluzia? Trebuia sa ma fac PFA si gata! Ce mi-o fi trebuit firma? Da lasa ca ne aducem aminte de ei la alegeri!!!
  • +5 (5 voturi)    
    ne intoarcem la dictatura (Luni, 6 aprilie 2009, 20:32)

    cristina [anonim]

    si firmele care nu au avut activitate de cativa ani ce fac??? platesc si ele impozit chiar daca nu taie nicio factura pe anul respectiv??? incapabililor!!!!
    • -2 (2 voturi)    
      Pai (Luni, 6 aprilie 2009, 21:53)

      Weather [utilizator] i-a raspuns lui cristina

      Mai draga,daca de ani de zile nu ai activitate de ce nu te desfiintezi?
      • 0 (0 voturi)    
        pentru ca ... (Marţi, 7 aprilie 2009, 22:15)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Weather

        ... pentru ca se lasa cu control ... control ~= amenzi .... amenzile sunt fooooarte mari
        • -1 (1 vot)    
          desteptule (Miercuri, 8 aprilie 2009, 15:10)

          luci [anonim] i-a raspuns lui Alex

          de ce s ia amenda daca a fost corecta?
          numai l;a evaziune va sta capul?
          si cele trei exemple din articol tot asta aratau ca fac... sa va fie rusine, unii muncesc cinstit si mai stau si la mila patronilor pentru o bucata de paine, altii numai la furat l e gandul...
          cum apare o lege, cum cauta solutii de eludare a ei...
  • +5 (5 voturi)    
    Adevarata fata a guvernantilor (Luni, 6 aprilie 2009, 20:33)

    mr [anonim]

    Aveasta propunere si altele recente arata faptul ca dorinta principala a statului pe parcursul aceastei criza economince este sa-si protejeze cu orice pret bugetul de stat chiar cu riscul de a falimenta economia. Statul nu este societatea!!
  • +5 (5 voturi)    
    sunt de accord cu gigel (Luni, 6 aprilie 2009, 20:34)

    miky [anonim]

    cu ce ne ajuta pe noi statul, din contra ne trage tot timpul in jos, avem destule impozite si taxe
  • +7 (7 voturi)    
    Nedumerire (Luni, 6 aprilie 2009, 20:35)

    Frobenius [anonim]

    Dupa o asa "minune" militianul Pogea mai este ministru? Cit timp trebuie sa mai treaca pina sa fie demis?
  • +4 (4 voturi)    
    la toata clasa (Luni, 6 aprilie 2009, 20:35)

    ioan timisoara [anonim]

    Nu doar impozitul forfetar e rezultatul unei "logici" falimentare: "la toata clasa". Si cota unica e la fel. Mai impozitul forfetar si alte biruri sunt consecintele cotei unice.

    Sa zicem ca e nevoie de mai multe incasari la buget. Cota unica "nu trebuie" ridicata de ochii lumii ca sa se poata spune: "am pastrat cota unica neschimbata". Si se introduc alte impozite din ce in ce mai absurde.
    Este insa in aceasi logica: 16% la toata clasa. Daca ar fi sa ridicam ar fi 17 sau 18 iarasi la toata clasa.
    Nu exista insa nici un motiv ca tuturor sa le fie ridicat impozitul. De ce sa nu platesca 17 sau 18% angajatii si firmele cu venturi mari, iar firmele cu preofite mici doar 15 sau 10%??? nici un singur motiv!!!

    Din contra exista toate motivele ca angajatii cu salarii mici si firmele cu profit negativ/zero/foarte mic sa nu plateasca nici cota unica. Sa plateasca o cota mai mica sau nimic. Important e sa ramana in economia alba, si sa plateasca asigurarile sociale, alte taxe platesc oricum.
    Cota unica sau impozitul forfetar nu este folosit nici in SUA nici in Marea Britanie.
    • 0 (2 voturi)    
      SUA si UK (Luni, 6 aprilie 2009, 21:23)

      Alexandru [anonim] i-a raspuns lui ioan timisoara

      Si uite ce economie solida au...

      problema este ca se incearca o evitare a evaziunii fiscale pentru ca organele abilitate nu sunt capabile sa-si faca treaba.

      nu sunt de acord cu impozitare forfetara la firmele fara activitate, pentru ca este japca.

      impozit pe profit departajat nu va rezolva problema evaziunii, dar impozit forfetar departajat (stabilit in functie de cifra de afaceri)

      iarasi nu sunt adeptul unei departajari dar sincer nu vreau ca micul intreprinzator cu o cifra de afaceri mica sa plateasca aceeasi suma cu o firma de 15 ori mai mare.

      per total, ideea de impozit forfetar este buna, solutia lor ca de obicei este foarte proasta.
  • -5 (5 voturi)    
    IMPOZIT (Luni, 6 aprilie 2009, 20:36)

    FILIP [anonim]

    nu vă mai plângeȚi atât. eu Știu o grămadă care lucrează la negru Și îȘi declară pierderi de zeci de mii de euro. nu plătesc nici un impozit Și mai subminează Și piaȚa pt că lucrând la negru au preȚuri cu cel puȚin 19%(adică tva-ul pt cârcotaȘi) mai mici. eu plătesc impozitele la zi Și nu sunt de acord ca te miri ce Șmecher care se trece pe pierdere să nu plătească nimic. f bine. cui nu-i place să lucreze legal să o facă la negru Și să fie amendat cd e prins. au Și impozitele astea rostul lor. eu am impresia că cei care Țipă mai tare sunt tot cei care nu vor să plătească impozit.
  • -4 (6 voturi)    
    pnl (Luni, 6 aprilie 2009, 20:39)

    mkoijn [anonim]

    pnl-ul e de vina
    daca anu trecut tariceanu nu fura tot ce prindea alta era situatia acum
    patriciu antonescu tariceanu la puscarie cu ei
  • +5 (5 voturi)    
    [petitie] Spuneti NU initiativei Guvernului de a i (Luni, 6 aprilie 2009, 20:39)

    peerLAN [utilizator]

    O petitie online contra initiativei Guvernului de a impozita lunar microintreprinderile cu minim 540 de lei. Impozitarea cu 1.500 euro pe an a IMMurilor si cand au pierderi va duce la moartea microinterprinderilor romanesti si a celor care platesc la timp toate darile si impozitele la stat, si incearca sa construiasca o afacere de succes de la zero.

    Linkul : Petitie Online - Petitie: "Spuneti NU initiativei Guvernului de a impozita lunar microintreprinderile cu minim 540 de lei"

    Asa ceva nu se poate. Nu este posibil asa o crima economica. Oamenii nici nu pot sa mai spere sa-si inceapa o afacere in Romania pentru ca au de platit taxe peste taxe fara sa fi inceput sa deschida firma. Te taxeaza doar pentru intentia de a-ti deschide o firma si crearea de locuri de munca si valoare economica in tara.
    • +1 (1 vot)    
      Am uitat linkul catre petitie (Luni, 6 aprilie 2009, 20:58)

      peerLAN [utilizator] i-a raspuns lui peerLAN

      http://www.petitieonline.ro/petitie/semnaturi/spuneti_nu_initiativei_guvernului_de_a_impozita_lunar_microintreprinderile_cu_minim_540_de_lei-p48923053-pg11.html .
  • +6 (6 voturi)    
    romania (Luni, 6 aprilie 2009, 20:45)

    mjp [anonim]

    E simplu de inteles de ce nu dai din prima varianta pe care o urmaresti. E o tehnica simpla de vanzari. Intai dai o varianta aproape inacceptabila, pentru ca ulterior sa para ca ai facut concesii. Principul insa se va pastra, si anume prezumtia de Vinovatie despre care vorbim. Si asta in tara in care contribuabilul este mereu cel prezumat vionvat. Daca eu platesc asigurari de sanatate in alt judet decat unde locuiesc, casa de asigurari de unde locuiesc "nu vede" ca eu platesc, deci eu sunt prezumat neplatitor si trebuie sa dovedesc cu hartii din celalalt judet, ca am platit. In schimb, cand vine vorba sa-ti dea un drept al tau, autoritatile se comporta ca si cum 2 judete ar fi 2 tari diferite. In plus, in Brasov, unde locuiesc eu, daca ai o problema la casa de asigurari, ca si contribuabil tu stai afara in frig la coada intr-un gang, iar oamenii de la ghiseu platiti de tine stau inauntru la caldura. Dar cand vine vorba sa ti se ia un ban, esti tratat din start ca un banuit de furt si impozitat "preventiv". Alt caz: la amenda de circulatie, se poate sa fii incarcat cu o amenda platita dar necomunicata in 15 zile catre Politia Prahova pe rolul tau de la Bucuresti, dar nu se poate sa figurezi din start ca ai platit, chiar daca ai platit direct la o administratie financiara. Administratia financiara Prahova nu comunica cu Bucurestiul cand platesti, dar Politia Prahova comunica cu Administratia Bucuresti daca nu anunti ca ai platit. Cu alte cuvinte, mereu si mereu contribuabilul trebuie sa dovedeasca EL ca e nevinovat, iar statul il prezuma vinovat si la amenzi auto, si la plata contributiilor, si la impozite si la tot. NU vreau sa mai aud de la politicieni despre reforma. NU se vrea reforma si simplificare, pentru ca asta ar fi sfarsitul coruptiei si spagii. A, si recunosc. Am votat, ca prostul PDL. Dar invat. Domnilor, ne vedem la toamna.
  • +5 (5 voturi)    
    ...ue (Luni, 6 aprilie 2009, 20:52)

    max [anonim]

    nu gasesc cuvinte sa spun ceea ce simt fata de gasca asta de hoti ce ne conduc.
    Ei cu Bmw -urile , iar noi .....
  • +4 (4 voturi)    
    Petitie online impotriva impozitului forfetar (Luni, 6 aprilie 2009, 21:03)

    Dana [anonim]

    La adresa de mai jos puteti citi parerile romanilor si puteti vota o petitie impotriva intorducerii acestui impozit aberant:
    http://www.petitieonline.ro/petitie-p48923053.html
  • +5 (5 voturi)    
    Taxe si Impozite (Luni, 6 aprilie 2009, 21:12)

    rares [anonim]

    Din pacate Romania este guvernata de principiul Haiducului..... mai avem putin si vor lua si camasa de pe noi, daca vrem firma va trebui sa ne vindem casa, masa parinti si sufletul Diavolului ca sa putem sa platim taxele..... Dispare prezumtia de nevinovatia si contribuabilul va fi doar un infractor de doi lei, nu vei mai putea sa fie o firma in minus pentru ca pur si simplu afacerile merg la fel ca si economia Romaniei, in momentul in care esti in minus inseamna ca esti un evazionist ordinar....... Din pacate draguta de economie si dragalasele masuri luate de cei care ne conduc va genera de la mine de la firma 5 someri sau mai bine zis toti cei 5 angajati care ii am..... ca doar sunt un infractor care imi doresc sa insel statul.....

    Nu mai pot si nu voi mai putea firma mea are o cifra de afaceri uriasa dar un adaos de 2-3% in scadere ....... Cifra de afaceri este doar o cifra si adaosul este cu totul si cu totul alta mancare de peste.....

    Le multumim si le uram sa mai fie la conducere peste 6 luni un an cand vor avea un faliment generalizat si incasarile la buget se vor face pe taxa de cershit in strainatate........

    Toate cele bune
    Si faliment placut.......
    • 0 (0 voturi)    
      baga semnalul in piata ! (Luni, 6 aprilie 2009, 21:38)

      rares voievod [anonim] i-a raspuns lui rares

      Da, Rares.

      Asa e.

      Eu zic sa ii dai afara pe aia 5 iute - ca macar asa trezim populatia sa votam un alt partid.

      Know-howul pastreaza-l si iesi din afaceri pana dupa ce se schimba aceasta lege cretina.

      Do it.
      Si spune-le si cine le-a tras-o.

      De ce nu ?
  • +1 (1 vot)    
    Masuri pt. limitarea evaziunii (Luni, 6 aprilie 2009, 21:40)

    ionica [anonim]

    Oare de ce nu s-au gandit sa ia niste masuri serioase de combatere a evaziunii fiscale - controale severe si amenzi uriase, educarea beneficiarului / consumatorului (sa ceara bon / factura peste tot, si la coafor, si la doctor etc.), folosirea banilor stransi din impozite si taxe asa cum trebuie (nu pe marit proprile salarii si pensii, cumparat loganuri de 70k si alte aberatii)? E mai usor sa-i consideri pe toti hoti si evazionisti?
    Pai asa pot veni maine sa zica ca pun un impozit forfetar de, sa zicem 2000 euro, pe cladiri, la persoane fizice - indiferent ca stai intr-o amarata de garsoniera sau intr-o vila de 15 camere, plateste frate 2000 de euro, sau 20.000 sau cat vrea muschiu lui pogea...
    PS. Va rog scuzati limbajul, dar chiar nu pot sa cred ca asa ceva se intampla intr-o tara UE
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Luni, 6 aprilie 2009, 22:07)

    www.marketingimm.ro [utilizator]

    Încasările unei companii se pot mări astfel:
    - atragem mai mulţi clienţi
    - vindem mai des clienţilor vechi, fideli
    - vindem mai scump

    Încasările unei ţări se pot mări cu următoarele două strategii:

    - mărim taxele
    - mărim numărul plătitorilor de taxe

    Momentan România ar trebui să se străduie cu toate instrumentele posibile, să ajute la dezvoltarea intreprinderilor existente şi la înfiinţarea celor noi.
    Rezultatul acestora va aduce mai mulţi bani în casă.
  • 0 (0 voturi)    
    gura cascata (Luni, 6 aprilie 2009, 22:09)

    CRI [anonim]

    pe mine m-a amuzat o chestie spusa de Pogea;nu mai retin exact cuvintele dar se traducea asa:daca existi ca firma musai trebuie sa ai rulaje si profituri la greu .nu prea bagam in seama ce spunea ala pe acolo,dar chestia aia m-a ''zgiriiat ''pe urechi.tin sa-i mai amintesc inca o data asazisului ministru de finante ca in mediul privat exista o concurenta,nu ca la stat unde stai si te maimuteresti in fotoliu si faci pe ministru ca pina la urma platesc fraierii.din cauza acestei concurente si a profilului consumatorului unele firme o duc mai bine si altele mai rau.in concluzie:CIND O SA VAD GUVERNANTI INTERESATI CU ADEVARAT DE SOARTA TARII ,CIND O SA VAD CA GUVERNANTU TRAGE UMAR LA UMAR CU MINE ATUNCI O SA MAI DISCUTAM..PINA ATUNCI HAI CU U.E. p.s.daca mai veniti cu ministrii de astia eu zic sa ma puneti pe mine ca nu am pretentii salariale mari si nici fomisti de multumit.
  • 0 (0 voturi)    
    forfetarul (Luni, 6 aprilie 2009, 22:25)

    ion teuton [anonim]

    Ma intreb daca premierul boc nu vede in locul lui po-jea, ca veniturile la buget vor scade enorm, iar in paralel va creste ajutorul de somaj ptr someri de tip nou cei care au fost "patroni''.
  • +2 (2 voturi)    
    golaneala (Luni, 6 aprilie 2009, 22:33)

    me [anonim]

    POGEA RENUNTA!!!
    STAU SI MA INTREB OARE ASTIA FAC CE VOR IN TARA ASTA??? OARE NOI NU AVEM NIMIC DE SPUS??? MULTI ISI VOR PIERDE LOCURILE DE MUNCA!!!
  • +2 (2 voturi)    
    INCOMPETENTA (Luni, 6 aprilie 2009, 23:04)

    Nicolae [anonim]

    Daca se pune ministru de finante un inginer activist de partid care a dus la faliment (politic pus fiind de Dimitriu )Combinatul de la Hunedoara pentru ca tara asta nu are finantisti.....,ce va mai mira ???
  • 0 (0 voturi)    
    impozit forfetar (Luni, 6 aprilie 2009, 23:55)

    marcel [anonim]

    As vrea sa stiu daca tov. Pogea, cand s-a gandit la impozitul forfetar, era in stare de ebrietate sau "prizase" cocaina ?
  • +1 (1 vot)    
    Sa traiti ! (Marţi, 7 aprilie 2009, 8:52)

    roman [anonim]

    sa traiti bine !
  • 0 (0 voturi)    
    sugestie (Marţi, 7 aprilie 2009, 10:05)

    dan [anonim]

    Intr-un alt articol, total separat de asta, se face referire la CNADR, care a cheltuit aprox. 350 mil. EUR pe studii de fezabilitate pentru autostrazi inexistente, circa aproximativ cam cit se preconizeaza sa aduca acest nou impozit la stat.... CUm as putea face sa-i sugerez onorabilului Pogea solutia acestei ecuatii, poate ca nu are acces saracu' la genul asta de date ?
    Si in alta ordine de idei, sint perfect de acord cu un antevorbitor care sublinia ca e doar o tehnica de sales si o perdea de fum, aruncam gogoasa, dupa care le facem 'favorul' si mai lasam de la noi, ajungind de fapt la cifra care au dorit-o initial...
    • 0 (0 voturi)    
      Bugetul e plin de chestii ridicole (Marţi, 7 aprilie 2009, 10:37)

      bugetaru' [anonim] i-a raspuns lui dan

      Draga Dane, te invit sa consulti bugetul de stat mai asa, pe indelete (stiu ca era pe site-ul Min. de Finante), sa vezi ce sume enorme sunt destinate pentru niste activitati fanteziste!!! (stii, vorba aia cu razele de luna si pantofii de guma!). Cred ca poporul asta habar n-are pe ce se duc banii stransi din taxe si impozite! Ce minister, ce agentie nationala sau altele asemenea ati auzit pana acum sa zica: anul asta am primit xxx miliarde, din care xx1 le-am folosit la activitatea a, xx2 la activitatea b, s.a.m.d.???!!!?? Curtea de conturi e pe nicaieri, toti sunt pusi acolo pe orice criterii vreti! Principala sursa de bani negri din economie o constituie chiar organismele statului!
      De cate ori ati auzit pana acum de responsabili din structuri de stat pedepsiti pentru utilizarea unor fonduri bugetare pentru alte destinatii?
  • 0 (0 voturi)    
    Sa luam de la cei saraci, pentru a da celor bogati (Marţi, 7 aprilie 2009, 10:53)

    kiki [anonim]

    Dupa parerea mea, este o legalizare a spagii, un ajutor dat celor mari, care cotizeaza in campaniile electorale. Este o incercare anticoncurentiala de a-i elimina pe cei mici, de a oferi libertatea de impunere a pretului celor mari.

    Citez dintr-in blog:

    Impozitul forfetar este o noua sugrumare a economiei, o piedica pusa celor care au curaj, o noua directie sigura spre o globalizare impusa de altii, o tona de lehamite pe un stat care nu face decat sa ia, fara sa ofere nicio perspectiva in schimb.
  • 0 (0 voturi)    
    legi facute de bugetari! (Marţi, 7 aprilie 2009, 11:06)

    dan daniel [anonim]

    inca o legefacuta de bugetari care nu stiu ce inseamna sa lucrezi cu adevarat! si sa ai intr-adevar grija zilei de maine! ei pot sa scoata orice tampenie de lege ca nu-i poate penaliza nimeni!!! oricum isi iau salariile!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Impozitul de 1500 euro pentru IMM (Marţi, 7 aprilie 2009, 16:52)

    Fischer [anonim]

    criza din romania este intretinuta de cel mai prost guvern din ultimii 19 ani, in frunte cu cel mai mare dictator si caine pe nume basescu! ar trebui sa se iasa in strada, sa curga iar sange ca in 1989. unde sunt sindicatele, bugetarii, de ce nu protestati mai oameni buni? ca va taie lefurile si munciti pe pesmeti.ca ar avea atunci alte probleme guvernul decat sa impoziteze un biet s.r.l. ca al meu. alerg de dimineata pana seara si imi castig banii vanzand publicitate. il invit pe tovarasul pogea sa mearga cu mine intr-o zi obisnuita de-a mea, in limuzina firmei un amarat de matiz. sa vada cum se traieste cu adevarat. vrei sa falimentezi romania! demisia pogea, demisia boc. ne conduc marionete.
  • 0 (0 voturi)    
    propun si eu o ordonanta (Marţi, 7 aprilie 2009, 19:21)

    Dedalus [anonim]

    Eu cred ca ar fi mai bine ca fiecare cetatean al Romaniei, fie ca are bani, fie ca nu, fie ca are un venit fie ca nu are si indifeirent de cat castiga, sa dea la stat o suma minima de 6000 euro anunal, platibila in fiecare luna.

    Mai mult, toti intreprinztorii care pierd sa fie impozitati co o cota de 16% pe pierdere cam asa: ai pierderi de 1000 de eur pe an, bun! Paletsti 16% x 1000 EUR = 160 eur impozit.

    Ai pierdere de 1,000,000 EUR pe an? Foarte bine, capitalist imputzit care sorbi sangele statului si de dai ranit ca pierzi! Sa plateasca 16% x 1 milion EUIR = 160,000 EUR impozit pe pierderea asta, pe an.

    Se introduce si impozitul pe faliment: daca nu mai poti plati furnizorii, sa fii voinic! Impozit forfetar 6000 EUR pe faliment!

    Sa luam si de la mame si sa am celor fara copii, sa luam de la handicapati si sa-i dam lui becali, sa luam de la taranii fara pamant si sa dam la ministerul agriculturii, pentru cei cu mult pamant.

    Sa luam de la someri, sa dam celor care lucreaza si, apoteotic si sublim, intr-un orgasm pogeatic:

    SA LUAM DE LA VII SI SA DAM LA MORTI!

    Aleluia!
  • 0 (0 voturi)    
    Robin Hood (Miercuri, 8 aprilie 2009, 8:39)

    mosu [anonim]

    atat am de zis
    Robin Hood ne facem cu toti , prin paduri fratilor sila furat , acolo ne trimit astia , sa vezi ce are sa le creasca cotele lichididatorilor , ( sa nu credeti ca e ieftin sa inchizi o firma)
  • 0 (0 voturi)    
    hai sa zicem (Miercuri, 8 aprilie 2009, 15:23)

    ion [anonim]

    ca nu este corect cum vor ei sa scoata economia subterana la suprafata
    dar la fel de corect este si faptul ca sunt foarte multe firme, specializate pe diverse servicii, comert, consultanta(contabilitate), turism, care inregistreaza pierderi an de an, care cauta tot felul de metode sa "traga in piept statul, inclusiv salariatii,...
    nu este afacere fara profit, nu poti face o afacere si sa mergi ani la rand in pierdere, pe banii cui functioneaza?
    aceste firmulite au patroni cu limuzine, vile, etc.,cum le justifica daca ele inreg pierderi?
    nu este cusuta cu ata alba?
    nu ne furam singuri caciula?
    eu oricum sunt de acord cu desfiintarea multor firme, de interpusi, care in afara de adaosuri si comisioane nu fac nimic...
  • 0 (0 voturi)    
    Doamneeee (Vineri, 10 aprilie 2009, 20:15)

    eu si atat [anonim]

    E strigator la cer! In ritmul in care regresam, o sa ajungem mai rau ca pe vremea lui ceausescu. Masonii care ne conduc tara, nu ne vor binele, ci din potriva. Vor sa ne subjuge, sa devenim sclavi si au planuri diabolice pentru asta. Impozitul forfetar este un pas spre acest plan masonic. Romani, treziti-va ca ni se pregatesc multe surprize de acest fel. In loc sa plecati din tara, ajutati-ne sa luptam impotriva lor.
  • 0 (0 voturi)    
    niste lacomi... (Duminică, 12 aprilie 2009, 21:53)

    un IMM [anonim]

    inca odata se demonstreaza ca traim intr-o tara de calici, neobrazati , oameni de nimic care nu fac nimic...bun...doar burtile lor conteaza. SA LE FIE RUSINE !
  • 0 (0 voturi)    
    nu va mai platiti impozitele (Luni, 13 aprilie 2009, 9:00)

    meteo [anonim]

    solutia e simpla domnilor. nu va mai lamentati atat. nu mai platiti impozitele si taxele, amenzile si toate birurile. incepeti odata sa va treziti si nu mai comentati degeaba ! aceasta noua revolutie poate genera noi atitudini in ro.
  • 0 (0 voturi)    
    sa-l bagam in lada de gunoi istoriei (Luni, 13 aprilie 2009, 9:41)

    nu-pd-l [anonim]

    sa bagam pd-l la beci, sa incidem si sa aruncam cheia, nici copii nostrii sa nu afle ca a existat rusine istoriei
  • 0 (0 voturi)    
    Cum se vede din Ardeal... (Marţi, 21 aprilie 2009, 8:40)

    MccDun [anonim]

    Ardelean fiind, am nevoie sa imi traduc in cuvinte simple conceptele mai complicate, pentru a le putea intelege. Dupa care totul e vizibil :-)

    Astfel, de milenii, aici la noi in Ardeal, cine iti da de lucru se cheama stapan iar cel care presteaza la porunca se numeste argat sau sluga. In prezent, caracere printre care ma numar si eu, respingem siguranta calduta a unui serviciu platit, expunandu-ne vitregiilor economiei de piata in stil dambovitean, din varii motive, printre care unul nu lipasit de greutate este si iubirea de libertate. In momentul in care Onor. guvernul Romaniei, prin vocea inteligenta a ministrului Pogea imi impune cat sa lucrez lunar, se cheama ca a devenit stapanul meu iar eu am trecut la stadiul de sluga, ceea ce nu se va intampla ! In concluzie, imi dizolv, cu incepere de la 1 MAI a.c. firma cu care m-am chinuit din '92 si voi ingrosa randurile celor care sunt in cautare de solutii, foarte probabil voi inregistra o firma in vecini adica in Ungaria ca e mai aproape. Aferim, domnilor guvernanti, sa va fie...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version