Emil Boc, despre impozitul forfetar: "Aceasta masura propusa are ca scop doar partea aceasta de combatere a evaziunii fiscale" 

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Marţi, 7 aprilie 2009, 18:53 Economie | Finanţe & Bănci

Premierul Emil Boc a declarat pentru Radio Romania Actualitati, ca raspuns la o intrebare despre introducerea impozitului forfetar, ca "Evaziunea fiscala este mare in Romania. Eu, ca prim-ministru, am cerut ca inainte de a lua orice masura sa vedem cum putem combate evaziunea fiscala. Cei care trebuie sa plateasca in mod legal niste impozite si taxe la stat sa le plateasca, sa nu fie doua categorii de intreprinderi: unii care sunt corecti si isi platesc si pe aceia sa-i jupuim, iar altii mai smecheri, care gasesc tot felul de subterfugii, nu platesc impozit si taxe, sa-i lasam deoparte", a spus Boc. El a mai explicat ca actul normativ pentru ajustarea bugetului de stat va fi prezentat Birourilor Permanente ale celor doua Camere dupa discutarea sa cu partenerii sociali si dupa sosirea scrisorii de la FMI, adica in circa 7-10 zile.

Fragmente din interviul acordat Radio Romania Actualitati (sursa: www.gov.ro):

Realizator: As vrea sa revin la ceea ce spuneati dumneavoastra legat de stimularea Intreprinderilor Mici si Mijlocii. O multime de intreprinderi sau voci din mediul privat se plang de faptul ca intentionati sa introduceti impozitul forfetar si spun ca, dimpotriva, acesta va sterge de pe harta economica o multime de firme mici.

Emil Boc:
In acest moment exista la Ministerul Finantelor o analiza cu privire la modalitatile prin care sa combatem evaziunea fiscala.

Realizator: Dar la ce nivel este evaziunea fiscala acum ?
Emil Boc: E foarte mare. Las Ministerul Finantelor sa dea aceste cifre oficiale.

Realizator: Orientativ..
Emil Boc: Evaziunea fiscala este mare in Romania. Eu, ca prim-ministru, am cerut ca inainte de a lua orice masura sa vedem cum putem combate evaziunea fiscala. Cei care trebuie sa plateasca in mod legal niste impozite si taxe la stat sa le plateasca, sa nu fie doua categorii de intreprinderi: unii care sunt corecti si isi platesc si pe aceia sa-i jupuim, iar altii, mai smecheri, care gasesc tot felul de subterfugii, nu platesc impozit si taxe, sa-i lasam deoparte.

De aceea, aceasta masura propusa - si, Ministerul de Finante o analizeaza si cu partenerii sociali si cu patronatele, in momentul de fata - are ca scop doar partea aceasta de combatere a evaziunii fiscale. In ce forma va fi finalizata, dati-mi voie sa asteptam negocierile de la Ministerul de Finante si sa vedem in ce forma va fi ea prezentata, dar – va repet – ea are ca obiectiv diminuarea evaziunii fiscale si nu impunerea unei fiscalitati spoliatoare acolo unde, evident, exista lucru corect, se platesc impozitele si taxele si se face treaba in aceasta tara. Si, tot in sprijinul intreprinderilor mici si mijlocii – si repet, programul despre care am vorbit de 142 milioane de euro pe ansamblu, din care 61 milioane de euro tocmai pentru a sprijini IMM-urile sa angajeze someri, suportand 50% din costurile de salarizare pe o perioada de 12 luni, uneori mergand chiar pana la 24 de luni, printr-un program pe care il derulam la Ministerul Muncii si, din 31 martie, programul este deschis pana la 31 octombrie, dupa principiul „primul venit, primul servit”, tocmai sa aducem bani in economie si sa dam sperante ca locurile de munca pot fi ocupate.

Realizator: Cand credeti ca lucrurile vor fi publice sau cand vor fi gata modificarile la Codul fiscal? Nu cand intra in vigoare, cand vor fi gata, cand vom sti despre ele?

Emil Boc: Nu as vrea sa dau termene care sa constituie un element de presiune. Vreau ca lucrurile acestea sa mearga natural, pe baza dialogului social care exista in acest moment, antrenat de Guvernul Romaniei si, in al doilea rand, sa fie discutate cu partenerii, atat…

Realizator: Dar nu va sunt necesare aceste modificari pentru …

Emil Boc: .. pentru finalizarea actului normativ care va fi prezentat si Birourilor permanente ale celor doua Camere. Eu cred ca pana la sfarsitul acestei saptamani vom putea avea o forma preliminara a acestor discutii, o forma preliminara a actului normativ…

Realizator: … care sa fie discutat si cu sindicatele si cu patronatul..
Emil Boc:..obligatoriu

Fragment din interviu, legat de actul normativ care pregateste rectificarea bugetara:

Emil Boc: Ca sa punem in ordine lucrurile, in acest moment, Romania se afla intr-o faza avansata de negociere cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International in vederea incheierii unui acord de imprumut in valoare de aproximativ 20 de miliarde de euro. Scrisoarea Guvernului Romaniei, in acest moment, se afla atat la Bruxelles, cat si la Washington, adica la Comisia Europeana si la sediul Fondului Monetar International, urmand a primi raspunsul de la aceste structuri institutionale pe baza negocierilor care au avut loc la Bucuresti.

Urmeaza, ca in aceste zile, scrisoarea sa fie inaintata Guvernului Romaniei, astfel incat sa putem semna oficial acordul de imprumut cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International. In cadrul acestui acord exista mai multe conditionalitati, pe care Romania trebuie sa le indeplineasca.

Aceste conditionalitati, in mare, ar fi urmatoarele: pana la data de 4-8 mai, Romania sa emita un act normativ prin care sa ajusteze bugetul de stat in conformitate cu evolutia economica a tarii. In al doilea rand, e vorba de elaborarea legii salarizarii unice, e vorba de elaborarea legii responsabilitatii fiscale si elaborarea unei legi cu privire la sistemul de pensii si aceste acte normative trebuie sa fie elaborate pe parcursul anului 2009.

In privinta primului element, e vorba de aceasta ajustare bugetara, care poate implica si o rectificare bugetara. Ar fi posibil sa implice doar unele masuri, care dupa aceea sa se regaseasca intr-o viitoare rectificare bugetara, sau acele masuri sa se regaseasca deja direct intr-o eventuala rectificare bugetara.

Am convenit la nivel parlamentar, ca fiind vorba de o decizie importanta ce va fi luata printr-o ordonanta de urgenta, in virtutea raporturilor constitutionale intre Guvern si Parlament, Guvernul lucrand sub controlul Parlamentului, sa informam Birourile Permanente ale celor doua Camere cu privire la continutul deciziei Guvernului, sau la modul in care Guvernul vede aceasta situatie. Intrucat scrisoarea de la Comisia Europeana, respectiv Fondul Monetar International nu a ajuns inca pe masa guvernantilor nostri, pentru a putea trece, practic, la elaborarea actului normativ, el fiind doar in faza de proiect, am convenit, la nivelul Coalitiei, ca prezentarea in cadrul sedintei Birourilor Permanente reunite ale celor doua Camere sa aiba loc dupa ce aceasta scrisoare ajunge la Bucuresti, dupa ce proiectul de act normativ exista discutat cu partenerii sociali, cu sindicatele si patronatele si inainte de trecerea lui prin Guvern, sa-l prezentam Birourilor Permanente pentru eventualele corectii.

Din acest punct de vedere pot sa va spun ca in urmatoarele 7-10 zile, evident ca vom avea o discutie la nivelul Birourilor Permanente in urma acordului cu Fondul Monetar International.


Citeste mai multe despre   










2210 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    cel mai MARE prim (Marţi, 7 aprilie 2009, 19:00)

    GB [anonim]

    esti dus .... cu capul, tu si cu tot guvernu'
    daca crezi ca acum e cazul sa cresti taxele.
    sa aveti parte numai de ceea ce ne dati voi - clasa politica, noua celor care inca platim impozite
    RUSINE
    • +5 (5 voturi)    
      asa combate el evaziunea? (Marţi, 7 aprilie 2009, 19:28)

      minos [anonim] i-a raspuns lui GB

      punand bir mare pe toti? Pai evaziunea o sa fie si mai mare, firmele o sa-si ia masini de afara(fara TVA), cei care isi incasau salariile mari pe microintreprinderi o sa si le ia la negru sau pe off shore cum era inainte, firmele mici o sa inchida si o sa-si faca persoane autorizate si o sa lucreze mai mult la negru. Boc habar nu are de nimic, iar Pogea e un comunist care nu are nici cea mai vaga idee de finante. Pe langa asta are niste sfatuitori foarte prosti sau lingai.
      • +6 (6 voturi)    
        Nu are nici o legatura cu combaterea evaziunii (Marţi, 7 aprilie 2009, 20:27)

        peerLAN [utilizator] i-a raspuns lui minos

        Daca vor sa combata evaziunea fiscala sa gaseasca ceva care sa aiba legatura cu subiectul, nu sa-i taxezi si mai mult (fara scrupule) pe cei care si asa isi platesc taxele si impozitele. Tot ce face impozitul asta, este sa sugrume IMMurile legale si omora orice initiativa de a-ti deschide o firma si a face o afacere in Romania (trebuie sa fii super de succes si repede ca sa supravietuiesti taxei astea, si sa ai multi bani din start; o sa dispara antreprenorii romanii ca musculitele).

        Singura solutie o sa ramana plecatul din tara sau lucratul la negru. Asta este COMBATEAREA EVAZIUNII???
        • +3 (3 voturi)    
          Ei asa cred (Miercuri, 8 aprilie 2009, 11:10)

          eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui peerLAN

          In mintea lor firmele nu mai au incarcare ca acum un an pentru ca patronii nu vor sa declare nu pentru ca este criza si nu mai sunt comenzi ca acum un an .

          Acestea sunt masurile fiscale de iesire din criza atit timp cit ele se discuta cu SINDICATELE .

          SINDICATELE lupta doar pentru salarii mari la cit mai putina munca . MAi departe de acest tel nu vad .
          Prea putini sindicalisti inteleg ca bani sunt rezultatul muncii lor si nu-i da nici Boc, nici Basescu , nici Pogea .
          Iar acestia trei nu inteleg ca la randul lor nu au cum sa plateasca bugetarii daca ingroapa firmele private in taxe si impozite .
          O sa simta efectul prostiei lor la alegerile din acest an .
          PSD-ul cred ca isi freaca mainile de bucurie ca oricum alegatorii lor nu sunt afectati de astfel de masuri , din contra traiesc o mare satisfactie ca hulpavii de patroni nu mai pot sa-i ia gipane .
    • +5 (5 voturi)    
      Una spune...alta face... (Marţi, 7 aprilie 2009, 19:45)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui GB

      "aceasta masura propusa are ca scop doar partea aceasta de combatere a evaziunii fiscale"...asa...si cum facem diferenta intre cei corecti si smecheri? Sau nu va intereseaza ca pe langa smecheri..dati in cap si la acei oameni care sunt corecti? Dar de fapt de ce sa va intereseze?...Dupa mintea voastra, cresc incasarile la buget, insa o sa vedeti ca o sa se intample exact invers, se vor inchide multe firme...multi oameni vor ramane someri...cheltuielile bugetare vor creste...toate bune si frumoase. Sa traiti bine !
    • +1 (1 vot)    
      vorbeste oul lui bombo (Miercuri, 8 aprilie 2009, 13:45)

      oul lui nastase [anonim] i-a raspuns lui GB

      in USA daca iti faci un PFA iti poti deconta mancarea, benzina si chiria si alte chestii cu deduceri de la taxe catre stat !!!!
      microintreprinderile de ce nu pot face asta ???

      deci Traian Boc Poc e un prim ministru comunist nenorocit care i-a masuri fara sa discrimineze intre firmele evazioniste si cele curate.

      Asadar Traian Boc Poc si toata adunatura lui de tampitei (Pogea asta cine ma-sa e si cine ma-sa l-a invatat economie - Moscova ?).

      Taricene - avem nevoie de tine sa mai dai o data delegatiile FMI pe usa afara si sa ajungi sa faci cariera pe internet cu vorbele tale intelepte.

      Oricum stiu ca ai fost impotriva si acestui ultim imprumut - pe care acuma dobitocii din capul SATULUI vor sa il platim noi !

      http://en.wikipedia.org/wiki/IMF

      "In an interview, the former Romanian Prime Minister Tăriceanu stated that "Since 2005, IMF is constantly making mistakes when it appreciates the country's economic performances".[20] "


      http://www.google.se/search?hl=en&q=tariceanu+fmi&btnG=Google+Search&aq=f&oq=


      Nu as fi crezut ca voi ajunge sa te laud in halul asta Taricene - dar iaca - asta e!!!! - erai un geniu si io nu am stiut - si am votat cu tampitii astia....

      Data viitoare lipesc stampila direct pe PNL !
      Scapam de Lenutza (EBA), taticu, traian boc si pogea dintr-o lovitura.

      Tampiti mai sunt Doaaaamneeee !
  • +10 (10 voturi)    
    Boc ne crede tampiti... (Marţi, 7 aprilie 2009, 19:08)

    Dedalus [anonim]

    Pai domnu Boc nu stie nimic...

    Ne tot trimite la finante.

    Cum discuta despre impozite fara sa stie?

    Combate evaziunea fiscala introducand impozite pe care sa la platesti si daca pierzi?

    Un impozit introdus doar pentru a combate evaziunea fiscala...

    Imi pare rau, dar cred ca ar trebui introdus controlul psihiatric obligatoriu pentru guvernanti, pentru ca o asemenea ideea, cu tot respectul si fara a cauta sa jugnesc pe nimeni- denota grave probleme psihice.

    Cat priveste ajutorul de stat pentru angajarea personalului, sa fim seriosi! Data trevuta cand s-a mai incercat asa ceva, eu ni mi-am primit subventia pe angajat niciodata in 6 luni de cand am cerut-o. Dupa 6 luni am renuntat si la subventie si la angajatul respectiv - pentru ca in realitate mecanismul ala de subventioanre consta in subventionarea statuilui de catre firma mea (prin angajarea cuiva care altfel ar fi fost somer) si nu invers...

    Plus prostia absolut behaitoare cu "infornmarea birourilor permanente cu privire la continutul ordonantei de urgenta"!

    Ce draq sa faca birourile permanente cu "continutul" ?!

    De votat, voteaza parlamentul, nicidecum birourile. Dupa adoptare, ordonanta e publicata in Monitor. Parlamentul o va vedea oricum acolo...

    Domnu" Boc- ati inventat miniparlamentul! (=birourile reunite care aproba ordonante)!!!!

    Pai atunci inventati si o constitutie noua, ce va costa?!!
  • +9 (9 voturi)    
    Mic, mic, da'... (Marţi, 7 aprilie 2009, 19:10)

    Horea [anonim]

    Pe cat de mic e Boc asta nu mi-as fi inchipuit ca poate incapea atata varza in capul lui.
  • +10 (10 voturi)    
    Dle Priministru (Marţi, 7 aprilie 2009, 19:11)

    George [anonim]

    Nu-mi mai pierd vremea sa scriu pe aici, oricum guvernantii fac ce stiu ei si ce vrea FMI-il.
    Intre timp din primul salariul o sa-mi opresc mica firma , ca deh....acu sunt angajat si nu am reusit ca altii in domeniu cu contracte la primarii.
    Dar promit PD-ului - ca a DOUA OARA NU MA MAI PACALESTE LA VOT. Scurt si la obiect.
  • +6 (6 voturi)    
    Frectii... (Marţi, 7 aprilie 2009, 19:15)

    George [anonim]

    Ca de obicei, ca sa se combata evaziunea, nu se trece la pedepsirea ei, ci la obligarea celor buni platnici sa verse la buget si ceea ce nu platesc evazionistii; adica, una peste alta, la buget sa intre, indiferent din ce directie, banii. Asta este o incapacitate a actualei guvernari, nu vi se pare? Sunt mici intreprinzatori care, daca ar avea 500 euro, ar zice ca mai bine traiesc cu acei bani un an, decat sa ii dea la stat incercand sa dezvolte o afacere care, in actuala conjunctura (criza) s-ar putea sa nu ii aduca nici macar atatia bani!
  • -6 (6 voturi)    
    tariceanu (Marţi, 7 aprilie 2009, 19:22)

    asdfgh [anonim]

    daca pnl-ul nu fura tot ce putea anul trecut, acum nu mai era asa de greu
    tariceanu, patriciu si cu antonescu trebuiesc arestati pentru dezastrul pe care l-au lasat in tara
    • +2 (2 voturi)    
      Esti la furat si tu... (Marţi, 7 aprilie 2009, 22:14)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui asdfgh

      Tin sa-ti reamintesc ca toti fura... Cu Tariceanu si Patriciu nu stiu cata dreptate ai, nu vreau sa ma pronunt insa cu Antonescu ce treaba ai? Tu gandesti putin sau dai asa in oameni ca sa te simti tu bine? Ce a furat Antonescu, ce dezastru a lasat el in tara?
  • +8 (8 voturi)    
    boc bondoc ingroapa romania (Marţi, 7 aprilie 2009, 19:46)

    cristina [anonim]

    Inca de la inceputul interviului am observat ca asa zisul domn Boc Bondoc habar nu are cu ce se mananca economia. Cum crede el ca va scadea evaziunea fiscala cand pune din ce in ce mai multe BIRURI clasei muncitoare din Romania ?
    Cu siguranta ca se va merge in continuare pe evaziune fiscala si pe neplata impozitelor cand tu ca microintreprindere nu poti nici macar sa-ti mai platesti angajatii si utilitatile zilnice.
    Cea mai mare problema este ca nu se doreste de loc sustinerea economiei si redezvoltarea fabricilor. Au inchis si au vandut toate fabricile care mai produceau ceva in Romania... de unde sa iei ? de la niste oameni care nu au nici cu ce merge mai departe ?
    Daca s-ar fi sustinut intreprinderile mici si mijlocii acestea ar fi angajat oameni si le-ar fi dat de munca, nu am mai fi avut someri si ar fi contribuit si la fondul de stat. Asa nu fac decat sa determine patronii intreprinderilor mici si mijlocii sa dea din oameni afara si sa-si scada productia din cauza lipsei posibilitatilor de a mai platii toate impozitele si taxele care le impune statul roman.
    Dupa cum se vede astia ce viseaza noaptea fac ziua. Problema este ca viseaza numai prostii si nu au habar de viata de zi cu zi. Ei traiesc intr-un PALAT DE CLESTAR , nu pot fi trasi la raspundere de nimeni si noi toti ceilalti le FACEM PANTOFII CU CREMA.
  • +9 (9 voturi)    
    IMEME (Marţi, 7 aprilie 2009, 19:56)

    patrunjel [utilizator]

    Boc tata esti cel mai prost prim ministru pe care l-a avut Romania vreodata . Cred ca Radu Vasile , Ciorbea si Vacatoiu sunt fericiti ca ai aparut tu , au scapat de competitia pt ultimul loc la lada de gunoi a istoriei.

    Bine ba Boculet , omoara-i pe toti , sa nu ramana IMM nefalimentat in Romania .

    Sho pe ei .
  • +8 (8 voturi)    
    Domnilor mari creiere FINANTISTE (Marţi, 7 aprilie 2009, 20:06)

    concret [anonim]

    Caz concret : o mica firma pentru prestari servicii ocazionale. Adica muncesc suplimentar serviciului si trebuie sa platesc din serviciu impozitele impuse de dragii guvernanti ?

    Caz concret : Firma in asteptare, ca siguranta pentru zile negre. Venit zero.
    Deci trebuiesc bani de acasa desi nu are rulaj.
    Prima masura: desfiintarea firmei !

    Cu multumiri la GUVERNATII FINANTISTI !
  • +6 (6 voturi)    
    Dle Boc (Marţi, 7 aprilie 2009, 20:39)

    zack [anonim]

    Daca exista evaziune fiscala de ce nu pedepsiti vinovatii si incercati sa pedepsiti toata lumea?
    Trebuie sa platim tot noi pentru incompetenta organelor de control?
    Este o lege criminala,multi isi vor pierde afacerea,multi vor ramane fara munca.
    Nu am suferit destule,de ce ne faceti viata si mai mizerabila?
    V-am votat.Incepe sa-mi para rau.Daca aprobati aceasta lege sigur nu am sa va mai votez.
    • +6 (6 voturi)    
      oooooofffffshore (Marţi, 7 aprilie 2009, 21:06)

      evazionistu' [anonim] i-a raspuns lui zack

      Zack, tu cu toti aia care i-ati votat faci o mare greseala.Daca exista evaziune fiscala, aceea trebuie dovedita mai intai.Ca nu toti ne-am nascut hoti si evazionisti.Si pana nu dovedesti, nu exista.
      Care vinovati???Suntem toti nevinovati pana la proba contrarie.Asa ca boculet (cel cu doua voturi la alegeri) va fi dat in judecata pentru calomnie daca nu dovedeste ca sunt multi evazionisti.
      Cat despre FMI, ati vazut voi un act in care se cere ineptia asta?Daca da, aratati-ne si noua, alora care nu am votat cu pedeleii.Ca voi stiti oricum totul.
      Oligarhi tolerati ce sunteti.
  • +4 (4 voturi)    
    ? (Marţi, 7 aprilie 2009, 20:50)

    ileana [anonim]

    Domnu' Boc, daca cunoasteti fenomenu' evaziunii, de ce nu "umblati"direct? De ce trebuie sa luati de la noi, toti, ca sa dati ajutoare de stat?
  • +5 (5 voturi)    
    Subminarea economiei nationale (Marţi, 7 aprilie 2009, 21:14)

    Justin Puscasu [anonim]

    Daca aceasta ordonanta va fi aprobata, efectele ei asupra economiei vor fi atat de catastrofale, incat Domnii Pogea si Boc vor fi demni de un proces pentru subminarea economiei nationale.
    Asta in cazul in care vor scapa de linsaj cu ocazia "deranjului" provocat de criza care bate la usa.
    Pana una-alta, guvernul Boc concureaza la incompetenta si iresponsabilitate cu guvernele Ciorbea si Radu Vasile. La care se adauga experienta in hotie, acumulata de PSD in vremea guvernului Nastase.
  • +4 (4 voturi)    
    Mailuri (Marţi, 7 aprilie 2009, 21:22)

    george [anonim]

    Domnule Boc,
    am dat mailuri pe urmatoarele adrese.

    Legea52@mfinante.ro, nfo@mfinante.ro, drp@gov.ro, procetatean@presidency.ro

    Oare le citeste cineva in guvernul Romaniei ?
  • -5 (5 voturi)    
    Cel mai bun guvern pe care l-am avut vreodata (Marţi, 7 aprilie 2009, 21:28)

    Marius [anonim]

    Trebuie felicitat d-l Boc. Aceasta este intr-adevar cea mai corecta masura de a face rost de bani. Cine critica ar trebui sa stie ca alternativa este reprezentata de cresterea TVA sau a cotei unice. Sa-mi spuna si mie cine a vazut prin America sau chiar Europa atatia oameni cu masini de serviciu? Ei practic nu exista pt. ca nu este rentabil pentru firmele de-acolo sa achizitioneze asa ceva. In america dac ti-ai luat BMW pe firma ai foarte mult explicatii de dat. La noi insa asta e regula. Cred ca la momentul acesta 80% din bmw-urile noi care se vad pe strada sunt luatepe firma prin intermediul produselor asset ale firmelor de leasing care nu-ti cer nici macar o balanta de verificare. Sunt mii si mii de firme care fac profit dar declara pierderi prin deducerea cheltuielilor cu masina (TVA, benzina, casco) sau a multor alte cheltuieli. Cine spune ca prin asta se da o lovitura industrie auto i-as rspunde ca industria auto este reprezentata in primul rand de producatorii auto si furnizoii lor si de-abia in ultia instanta de importatori. Bravo guvernantilor
    • +2 (2 voturi)    
      ? (Marţi, 7 aprilie 2009, 22:18)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Esti director la Finante?
      Esti nemultumit ca ti s-a schimbat masina de servici, si-ai primit Logan?
    • +4 (4 voturi)    
      Doamne ce minte ingusta ai... (Marţi, 7 aprilie 2009, 22:24)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      Stii firmele de distributie?..Sau de curierat? Sau de transporturi internationale? Ia gandeste-te cam ce se intampla cu aceste firme in cazul in care se aproba astfel de masuri comuniste... SI nu mai compara tu SUA sau state dezvoltate din Europa cu Romania....unde la noi..garda financiara...pt cateva sute de euro...se uita in alta parte cand tu ai tot felul de nereguli. Cand organele de control se vor comporta cum trebuie, abia atunci evaziunea fiscala va disparea...nu prin astfel de masuri tampite si infantile.
    • -1 (1 vot)    
      Bravo...in sfarsit un om cu capul pe umeri (Miercuri, 8 aprilie 2009, 11:31)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Marius

      pentru bgd: firmele cu profil transport/curierat vor avea alt regim cu siguranta.

      pentru Marius: felicitari, esti unul dintre cei care gandesc cu capul si nu cu propriile interese. Impozitul pe profit in Ro este unul dintre cele mai mici din EU (din cate stiu eu). Cu toate acestea ne permitem sa "bagam" pe firma masinile intregii familii si o serie de alte cheltuieli personale care nu au nimic de-a face cu activitatea ei (in scopul diminuarii profitului impozabil). Daca cineva imi zice ca acest lucru nu se intampla (sau foarte rar) cu firmele din Ro eu zic ca are o problema cu realitatea si cu intelegerea ei.

      Pe de alta parte, atunci cand iti faci un business plan pe X ani, iei in calcul acest impozit ca si cheltuiala care nu poate fi evitata si gata. Si mai e o problema. Cand infiintezi o firma incepi sa consumi automat servicii publice (infrastructura, administratie etc). Nu comentez calitatea lor aici (deplorabila precum se stie). Nu inteleg de ce nu ar trebui sa "platesti" pentru ceva care consumi doar pentru ca nu ai profit. Profitul tine de eficienta activitatii tale. De ce ar trebui ca o firma profitabila si care plateste impozitele sa "subventioneze" o firma care nu este profitabila si nu plateste impozit pe profit dar utilizeaza aceleasi servicii publice.
      Personal nu sunt un mare fan al sistemului din tarile nordice (impozite uriase si beneficii publice pentru populatie de cea mai buna calitate) dar cu siguranta pot sa spun ca nu imi place nici ce se intampla la noi. Nu putem avea pretentii la servicii de sanatate de cea mai buna calitate (in sistemul public) si in acelasi timp sa facem evaziune (sau sa platim un impozit mic). Asadar, atunci cand decizi sa mai "bagi" un bon de benzina, de la masina utilizata 99.99% in scopuri personale, pe firma gandeste-te ca o sa stai la cozi in spitale si ca o sa fii obligat sa-i bagi in buzunar doctorului fix impozitul pe profit pe care nu l-ai platit statului la timpul lui.
      • 0 (0 voturi)    
        problema e la baza (Joi, 9 aprilie 2009, 1:28)

        didier [anonim] i-a raspuns lui gigi

        prietene, nu stai la cozi prin spitale din cauza impozitului neplatit ! esti intr-o imensa eroare.

        oricati bani s-ar duce la bugetul de stat, acestia cad in gaura neagra a masinii de coruptie, indiferent de partid !

        100% sigur: daca maine bugetul sanatatii ar fi 2.000 miliarde Euro, castigul pacientilor ar fi de plus 2-3%. Restul de 97% ar intra in buzunarele fara fund ale clicii din jurul politicii de la varf. Si tu/noi am sta tot la cozi la spitale si ele ar fi la fel de prost dotate.

        sistemul corupt implementat de Iliescu si propagat/ajustat de toti succesorii lui TREBUIE SCHIMBAT DIN TEMELII ! fara violenta si nationalism. Trebuie sa candidam NOI, sa ajungem in parlament ca sa schimbam LEGEA ELECTORALA, care sa permita unor oameni interesati de politica nationala sa candideze, nu confiscarea tarii de catre o clica de jmekeri.

        Trebuie sa putem candida eu, tu, el, noi si sa castigam cinstit, cu majoritate simpla a celor prezenti la vot, in unul sau doua tururi chiar daca ei reprezinta 8-10-12% din electorat.

        Frauda imensa facuta cu sistemul de vot prezent este cea mai perversa inventie, care va conduce in timp la cristalizarea puterii in doar 2 directii, asa cum este in SUA. O falsa democratie. TREBUIE SA SCHIMBAM ASTA!
    • 0 (0 voturi)    
      Karl Marx (Joi, 9 aprilie 2009, 1:02)

      skt [anonim] i-a raspuns lui Marius

      asta cam asa este; in '92 imi amintesc ca in Elvetia a venit fiscul la un cunoscut, farmacist, care isi luase un Mercedes pe firma sa, farmacie. Fiscul i-a zis ca putea sa circule si cu o masina de 10000$, nu ii trebuia masina de 80000$, drept pt. care i-au scos 70000$ de la deducere.

      Dar gresesti la fel ca si Karl Marx. Asta, ceea ce spui tu, sunt teorii artistice. Viata, mon ami, nu are legatura cu ele.

      Nu trebuie sa scoti de la deducere cheltuielile astea, ci agentul de fisc sa fie integru si inteligent (doh!) si cand vede RangeRover la un notar public sau patron de casa de amanet, sa il scoata - si cand vede 600SEL la un director de uzina sa il includa. Pentru ca asta are un statut, o imagine si nu poate sa mearga cu Clio.

      Si, mai gresesti undeva. 80% din bmw-urile de pe strada sunt luate cu bani cash, sh, din germania.

      Si, mai gresesti undeva. In America 99% vin la serviciu cu masina, mai putin in NY, Chicago, Denver si inca vreo 2 centre mari. LA, Dallas, Phoenix etc. sunt recunoscute ca 100% din oameni au cel putin 1 masina si nu se duc nici pana la paine pe jos.

      Si, mai gresesti undeva. Warren Buffet si-a decontat la 12 ani o bicicleta de la stat, pentru ca facuse "un business" si platise niste impozite.

      Si, mai gresesti in continuare.

      Ai avut dreptate doar la faptul ca tipul/valoarea masinii nu corespunde intotdeauna business-ului, dar asta este discutabila.
  • +4 (4 voturi)    
    taxa, boc, si evazionistii (Marţi, 7 aprilie 2009, 21:31)

    iememe [anonim]

    Din moment ce se adopta acest "proiect" inseamna ca toti suntem evazionisti.Astept de la Dl Boc precizari in ceea ce priveste "iar altii mai smecheri, care gasesc tot felul de subterfugii, nu platesc impozit si taxe".Cine sunt acei derbedei, domnule Boc???
    Asteptam o lista, daca aveti.
    Daca nu, inseamna ca ori nu exista ori suntem cu totii hoti, din moment ce platim o taxa adresata evazionistilor.
    Totusi, gandindu-ma la partenerii mei externi care vor citi declaratia dvs., cred ca voi suferi o scadere de imagine in ochii lor, deorece platesc o taxa de evazionisti.
    Ma despagubiti dvs. pentru pierderea de imagine si clienti?
  • -6 (6 voturi)    
    Mai are statul vreun rol ? (Marţi, 7 aprilie 2009, 21:31)

    martin [anonim]

    Este evident ca statul ramane,dupa mintea celor care comenteaza acest subiect aici sau la alte articole, doar cu rolul de a i se cere continuu si cu critica ca nu da destul. Totusi toate taxele statului roman , chiar daca e vorba de ordonante de urgenta, sunt aprobate pana la urma de parlamentul ales. Deci problema veche de la Boston (clonele vor avea dificultati si nu vor putea fi sfatuite de Van Ghelie) nu se pune.
    Si totusi toti guralivii de pe site ameninta ca vor arunca ceaiul in apa, adica vor activa la negru. Dar daca nu raporteaza profit si nu platesc nimic, tot la negru inseamna.
    Si acum ceva care o sa-mi aduca note negative si ascunderea mesajului:
    - Din ce opera este corul evazionistilor ?
    • +4 (4 voturi)    
      Lucrezi la stat...nu-i asa? (Marţi, 7 aprilie 2009, 22:30)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui martin

      Te invit sa-ti deschizi o afacere peste 2 luni...si sa scoti profit cu ea. Eu iti zic ca e imposibil...poate daca investesti peste 100k de euro..altfel..slabe sanse. Ce sa mai vorbim de aia care le au deja deschise..si vor trebui sa le inchida din cauza unor astfel de masuri.Daca nu ai nici o legatura cu fenomenul te invit sa stai in banca ta si sa nu mai faci comentarii prostesti.
  • +3 (3 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 7 aprilie 2009, 21:43)

    Pandi [anonim]

    Cine i-a votat pe astia ?
    Ca eu nu !
    Piticu` isi face de cap!
  • +6 (6 voturi)    
    Amice, esti idiot! (Marţi, 7 aprilie 2009, 22:07)

    Razvan Marin [utilizator]

    Combati evaziunea fiscala prin cresterea taxelor! Eclatant!
  • +2 (2 voturi)    
    Boc poc poc (Miercuri, 8 aprilie 2009, 3:41)

    Finantistu' [anonim]

    Dle, sa ii spuna cineva niznaiului astuia ca nu intereseaza pe nimeni intentia actului normativ ci efectele acestuia. Efectele previzionate de mine sunt createrea somajului, a evaziunii pt ca toti cei micii intreprinzatori vor trece pe negru. Vom incepe iarasi sa auzim de 500 ron pe cartea de munca si 500 in plic. Se pare ca guvernul boc ne da inapoi cu cel putin 10 ani. Dar ceva tot poate fi bine, poate NE DAU AFARA DIN UE. Si apoi din nato si, ulterior, poate putem face cerere de azil, poate chiar si in congo.
  • +2 (2 voturi)    
    :) (Miercuri, 8 aprilie 2009, 7:42)

    monica [anonim]

    Prietene, daca tu crezi ca impozitul forfetar e doar o crestere a impozitelor, te inseli. Ce parere avem toti depsre cazinouri, agentii de pariuri, baruri si restaurante care incheie vesnic cu profit 0, astfel incat sa nu plateasca impozit pe profit?!? De ce numai unii platim taxe si impozte iar altii nu? Asta e esenta impoztilui forfetar... Si sa nu-mi spuneti ca nu sunt cazuri de declarari de profit 0 ca sa nu fie cazul unui impozit pe profit. De fapt, asa s-au imogatit multi!
    • -1 (1 vot)    
      sa dea direct in ei (Miercuri, 8 aprilie 2009, 13:55)

      iorgu [anonim] i-a raspuns lui monica

      Si cum ajung la profit 0? Fara facturi, facturi false, facturi pentru chestii fara legatura cu activitatea. De ce nu rezolva asta, dar dau in toti prin impozit forfetar? Crezi ca cei ce lucreaza fara facturi vor fi aftectati de impozitul forfetar - la cifra de afaceri minima declarata ?
      • -1 (1 vot)    
        da! (Miercuri, 8 aprilie 2009, 16:24)

        monica [anonim] i-a raspuns lui iorgu

        foarte rau nu vor fi afectati, decat ca vor plati si ei ceva...si nu e idealul atins, dar e un inceput. Ai si tu dreptate, masurile treb uie luate pe mai multe planuri...
  • 0 (2 voturi)    
    evaziunea e in floare (Miercuri, 8 aprilie 2009, 8:13)

    daniela [anonim]

    bravo pentru aceasta masura. numai in romania sunt milioane de "af", "pfi","pfa" care sunt puse numai pe evaziune fiscala. in pluspoate guvernul va face si in arges niste "vizite" pentru ca aici in topoloveni, priboieni, dobtrsti, beleti, negresti, botesti ,bogati sunt o gramada(mii) de cazane de tuica care functioneaza ilegal si in plus acolo e mafia taierilor ilegale( in ultimii ani sau defrisat 20 000 de hectare de padure.
    • +2 (2 voturi)    
      Bravo ! (Miercuri, 8 aprilie 2009, 10:07)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui daniela

      Doar ca nici una din categoriile amintite de tine nu vor fi afectate de acest impozit : nici pf, pfa sau cei care taie lemne la negru. NICI UNA !

      Atunci de ce bravo ?
  • +2 (2 voturi)    
    articol (Miercuri, 8 aprilie 2009, 9:28)

    pelarg.ro [anonim]

    vere, niste nebuni care nu stiu ce fac, serios.
  • +1 (1 vot)    
    O singura intrebare pt. BOC (Miercuri, 8 aprilie 2009, 14:55)

    ionica [anonim]

    Oare chiar nu va este rusine?
    Nu astept raspuns, dar sa stiti ca nu chiar toti romanii sunt prosti, si cu atat mai putin intreprinzatorii...
  • 0 (0 voturi)    
    Voi sunteti normali? (Joi, 9 aprilie 2009, 10:06)

    Roald [anonim]

    Daca am inteles bine, cu aceste masuri veti depista care firme pe pierdere fac "economie gri" in felul urmator: dupa aplicarea masurilor, care dintre firme rezista sunt vinovati, care se inchid, erau cinstiti. Daca aceste firme cinstite se inchid, va ganditi cate alte impozite nu veti mai incasa si cu cati someri in plus va veti alege ? Acuzatia de subminare a economiei nationale inca exista, si nu stiti cum se va intoarce roata!
  • 0 (0 voturi)    
    Rugaminte...ptr Emil Boc (Mircea Geoana) (Joi, 9 aprilie 2009, 23:54)

    Marius [anonim]

    Fiti va rog amabil domnule Emil Boc si explicati pe intelesul tuturor ce a insemnat "Ei cu Ei, NOi cu VOi"
    Il invit si pe domnul Mircea Geoana daca are amabilitatea.
    Nu mai am nimic de comentat.
  • 0 (0 voturi)    
    NU STIE CUM SA FACA BANI PE SPINAREA NOASTRA (Vineri, 10 aprilie 2009, 7:52)

    VALY [anonim]

    COMBATERE EVAZIUNE,...vorbe in vant.Acestea sunt pretexte pentru incasarea unor taxe si impozite mai mari la buget.
    Pusculita guvernului a ramas goala, au si ei nevoie de banuti pentru buzunarele noilor demnitari.
    Luam de la prosti, ca ei o duc bine, dar nu se gandesc ca multi oameni isi pierd locurile de munca, ca multi oameni isi vor inchide firmele si asa greu de redresat din cauza crizei financiare.
    Nu e o idee buna, iar noi toti cei care avem de suferit nu trebuie sa accpetam asta..
  • 0 (0 voturi)    
    nelamurire (Luni, 13 aprilie 2009, 20:02)

    radu [anonim]

    sa presupunem ca fac profit mare si impozitul datorat bugetului este mai mare ca impozitul forfetar se plateste diferenta sau nu?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version