Guvernul elimina deductibilitatea TVA la achizitia de masini pe firma

de Dumitrina Galantonu     HotNews.ro
Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 14:53 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
(11 Apr 2009) PDF, 70KB
Firmele vor putea deduce TVA, in perioada 1 mai - 31 decembrie 2010, doar pentru masinile folosite la anumite activitati, precum taximetria, scolile de soferi sau utilizate in scop comercial in vederea revanzarii, dar nu si pentru autoturismele destinate exclusiv transportului rutier de persoane, se arata in ordonanta de urgenta aprobata, sambata, de Guvern.

Cu alte cuvinte, daca exista masini “pe firma”, iar firma nu se ocupa cu taximetrie, leasing, dealer sau activitati conexe nu se mai deduce nimic, nici la impozit pe profit nici la TVA.

"Taxa pe valoare adaugata nu se va aplica societatilor care realizeaza leasing. Vor fi scutite de TVA masinile si autoturismele care au destinatie, spre exemplu, transportul de persoane, distributie, serviciile de distributie, carele de reportaj, agentii de vanzari", a declarat ministrul Finantelor.

Masurile "sunt luate pentru a elimina deducerea unor cheltuieli pentru multe masini care sunt inregistrate pe firme si sunt utilizate in scop personal", a explicat el.

Ministrul a mentionat ca prin aceste masuri s-a dorit "eliminarea abuzului de cumparare a zeci de autoturisme pe firma".

"Prin introducerea impozitului forfetar si din alte masuri privind deductibilitatea TVA-ului la masinile de transport si amortizarea la calculul impozitului pe profit, estimam ca vom colecta in acest an 315 milioane de euro, din care circa 350 milioane lei reprezinta veniturile incasate din impozitul forfetar", a mai declarat Gheorghe Pogea, precizand ca este vorba de cresterea veniturilor cu 0,25% din PIB, masura convenita cu FMI.



Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

12454 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    Vino Doamne! (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 15:08)

    cvm [utilizator]

    Astia is mai socialisti decat Voronin. Nu vor sa ne faca ei un salariu fix si o casa tip, sa purtam haine de acelasi fel si sa mancam acelasi lucru, toti, in fiecare zi?

    Huo bah!!!
    • +4 (10 voturi)    
      basescu somer (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 15:55)

      bibicu [anonim] i-a raspuns lui cvm

      Din iarna, esti somer, nea Base. Sa vedem ce vaporas te ia in cursa. Pentru ca ideea ta de a face tot posibilul ca sa-ti fie de-a dreapta Boc-celli, te ingroapa. Chiar n-ai vazut ca tot activist de partid este, ca in tinerete? Plus ca te sapa si Geoan-istii, ca ilegalistii. Asa ca mai ai o singura sansa, sa se voteze pe sub mina. Dar m-as mira sa te lase marele Manitou, mai ales acum, cind vine vara si se coace Duda.
      Hai succesuri, tatelule!
      P.S. Ce preturi mai sint pe la apt la Baneasa pe vremurile astea de criza?
      • +2 (6 voturi)    
        Nu cred... (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 16:53)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui bibicu

        ...ca va avea probleme cu banii...il sponsorizeaza fetele lui..si-asa sunt pline de bani (de unde????...eh...secret). Cu siguranta nu va avea votul meu...este cel mai prost presedinte care l-a avut Romania pana acum...si probabil, care il v-a avea vreodata...
        • +5 (5 voturi)    
          eu nu inteleg de ce pana in 2010 (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 20:23)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui bgd

          daca e o masura corecta de ce sa revenim in 2011 la situatia incorecta de acum? de ce fie corect (dupa guvernanti) doar 19 luni?
          • 0 (0 voturi)    
            Pentru ca in 2010 se va da legea ... (Luni, 13 aprilie 2009, 17:04)

            misto [anonim] i-a raspuns lui adrian

            nu spune nimeni ca in 2011 se va reveni la ce-a fost pana azi. In 2010 se spera sa se faca o lege in care sa fie clar si ce si cum este cu masina de servici. Ca drumul de-l faci cu masina de servici in interes de serviciu este una si, ca in toata Europa si in tzarile cu legislatzie pusa la punct, se va putea deduce/considerata ca cheltuiala de productie, asa cum este in toata Europa, numai la Romanica nu, Pe de alta parte drumul ce-l faci cu masina de serviciu de te duci sambata la teatru sau in vizita la mama soacra, se va pune in alta oala. In alte tari se face aceasta diferentiere corect si concret si daca ai masina de serviciu pe care ai voie si pentru nevoi personale sa o conduci tre sa faci condicutza in care scri ca azi de la 13:30 la 16:00 am facut drum, in interes serviciu, Kilometraj inceput cursa 10321 kilometraj sfarsit cursa 10455. Sambata interes personal 200 km de la 10455 la 10655. Ora nu conteaza. Ce este interes personal mi se va considera ca "alte venituri" - este stiut la nivel national ce si cat costa un kilometru cu masina de tipul ala. si la o adica platesc impozit pe venit, adica voi fi obligat sa platesc. Cei de la Finanze stiu asta si candva va fi si in Romanica obligatia fiecarui cetatean ca sa declare la sfarsit de an toate veniturilor, asa cum e in America si in toata Europa civilizata din EU, numai in Ro nu. La noi este ceva ce nu este nimic concret. O vorba spune "lucru mestecat, pute a ca**t", si este perfect valabila. Si de aia se considera ca este legea numai pana-n 2010 valabila. Dupa aia va venii alta legislatieca sa avem si noi ordine in tzara. Da doamne odata. Intreaba pe toti care au fost candva legal la munca in occident sau America. Toti stiu asta si unde-i lege nu-i tocmeala. Si asa cum merge in Europa si America va merge si la noi, greu e sa pornesti carutza care sta in noroi impotmolita.
        • -1 (1 vot)    
          Nu te teme Basellini, (Luni, 13 aprilie 2009, 20:13)

          baba [anonim] i-a raspuns lui bgd

          lasa ca iese nea Gigi si te sponsorizeaza ...si iti mai da si cu ceva voturi ...
      • +3 (3 voturi)    
        pt pogea (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 20:31)

        gigel [anonim] i-a raspuns lui bibicu

        bai pogea, ce ai invatat tu cind erai economist la ceape nu se aplica la ministerul de finante.
        daca a venit criza si nu stii ce sa mai faci dute frate la bruxelles si striga "heeeeeelp!!!!" pe culoare la uniunea europeana si te ajuta baietii.
        uite colegul prim ministru bulgar ce consilieri si-a tras: fostul premier francez Dominique de Villepin, fostul ministrul spaniol de externe, Jose Piquei Camps, fostul comisar european pentru justiţie, portughezul Antonio Vitorino, un fost membru al Curţii Europene a Auditorilor, Onus Salmi, şi preşedintele Colegiului European din oraşul belgian Bruges, Paul Demaret.
        la noi ce consilieri are boc? soferu' si nepoata?
    • -2 (4 voturi)    
      Ai bani,cvm?Baga mana in buzunar! (Duminică, 12 aprilie 2009, 10:58)

      traian [anonim] i-a raspuns lui cvm

      Ai bani,cvm?Baga mana in buzunar!De ce vrei facilitati ca sa te dai mare cu o masina de fitze achizitionata pe firma?Te da peste cap chestia cu deductibilitatea?Inseamna ca nu ai nici macar bani de benzina!In acest caz renunta la masina,la firma,la cluburi si hai la munca,hai la capsuni,hai sa ingrijesti batrani prin Irlanda!
      Si inca ceva,nu il mai invoca pe Doamne Doamne cand vorbesti de socialism sau de pomanagii de capitalism mioritic!Nu este frumos,faci buba!
  • +2 (4 voturi)    
    e in ultimul hal (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 15:08)

    alin [anonim]

    e in ultimul hal
  • +4 (4 voturi)    
    taxa pe valoarea adaugata la stat (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 15:10)

    geamanu [anonim]

    Bravo nea Emile,bine ca nu le mai deduci tva-ul cand cumpara legal masini.
    Lasa ca am eu ceva masini(pe a lu nea Gigi n-o mai am) si le vand eu mai usor ca eu le deduc tva-ul ca am pus baietii la treaba.
  • +6 (6 voturi)    
    BRAVOS! (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 15:31)

    Romanul [anonim]

    Se pare ca asa se gandesc dobitocii sa ajute industria auto. N'are nimic mergem si luam masinile din afara si nu platim acolo 'TVA... perfect
  • +7 (9 voturi)    
    Perseverenta in minciuna (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 15:32)

    Alex [anonim]

    Cam atita stiu acesti repetenti, sa ne minta pentru a lua voturi, pe urma sa-si faca de cap pe banii nostrii.
    Cea mai incompetenta gasca care guverneaza tara, dupa 1990 incoace.
    • +3 (7 voturi)    
      istoria (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 16:27)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Aceste evenimente vor consacra PDL ca si cel mai demagog partid (nu credeam ca-i vor depasi pe PDSR). PDL este partid de stanga cu tendinte comuniste si dictatoriale.

      Basescu, ultimul dictator nu a mai fost ascultat la un moment dat. Te tine???

      PDL, Basescu istoria lui Nastase si a PDSR se repeta identic. Te duci tata, te duci in jos.
      Pensionarii se duc incet dar sigur, somerii iti vor sari la beregata, ramai cu bugetarii care vor fi in strada de fiecare data cand veti flatula ceva inpotriva lor.
    • -1 (1 vot)    
      asteapta (Duminică, 12 aprilie 2009, 10:03)

      Zoe [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Asteapta nitel sa acopere gaurile lasate de Iuda Tariceanu ca sunt mari ale dracului si apoi o sa traiesti ca in Paradis. Mai asteapta nitel.
  • +7 (7 voturi)    
    CALCUL ELEMENTAR (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 15:39)

    HORATIU [anonim]

    Aloo Baietii de la guvern!!!i
    Daca nu mai deduc firmele TVA la cumparare masini vanzarea va scadea cu peste 50% .
    Deci acel TVA care se regasea in platile vanzatorilor de masini catre STAT ...adio...
    Incasarile TVA se vor diminua drastic ,...si nu trebuie sa fii economist este un simplu calcul aritmetic...sa-ti dai seama. Da astia parca s-au lovit de un zid si acuma continua sa dea cu capul....
  • +7 (9 voturi)    
    Stiti cel mai scurt banc politic? (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 15:45)

    Cioara din varful parului [anonim]

    Boc
  • +4 (8 voturi)    
    Traiasca Boc! (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 15:47)

    george [anonim]

    Mult iubite si stimate Tovarase Presedinte al Consiliului de Ministri Emil Boc, economist de renume mondial, va felicit pentru masura. Astept marea nationalizare!
  • +3 (3 voturi)    
    Ne meritam soarta... (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 15:50)

    illuci [anonim]

    Nu cred ca puteam gasii niste guvernanti mai incompetenti ca acestia.Toate masurile care le ia ,demonstreaza ca sunt rupti de realitatile economice,sau poate fac orice pentru a distruge economia romaneasca,care oricum e destul subreda.Domnul Videanu,va rugam sa va luati contabilul inapoi,inainte de a fi prea tarziu...
  • +1 (1 vot)    
    IMBECILI (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 15:52)

    Nicolae [anonim]

    Trist dar sunt sfertodocti !!!
  • +9 (9 voturi)    
    Pogea habar nu are economie. (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 16:19)

    minos [anonim]

    De azi ne luam masini pe firma, direct de afara, fara TVA. Foarte simplu d-le Pogea. O sa incasezi si mai putin decat inainte. Rezultatul ordonantei tale de rahat va fi ca vei baga o parte din ecomonie in zona gri-negru, iar incasarile la buget vor scadea din cauza asta. Dar pun pariu ca o sa dai vina pe criza si nu o sa-ti recunosti incompetenta.
  • +4 (8 voturi)    
    votati (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 16:21)

    ovidiu [anonim]

    TRAITI BINE ASA CUM VOTATI!
    Cat despre afacerile familiei Basescu, ciocu mic ca el ii la putere acum!

    Cum ziceam:
    pasul 1 forfetar
    pasul 2 tva-ul deductibil
    pasul 3 anularea impozitul unic pe salarii(la buget deja este in plan)
    pasul 3 anularea tuturor scutitilor de impozit

    Inram in subterane din nou.
    Bineeeeeeeeeee Poganila!
    Bineeeeeeeeeee Bocanila!
    Bineeeeeeeeeee Bashescque!
  • +3 (3 voturi)    
    Nastratine , Nastratine ! ... (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 16:24)

    STAN PAPUSE [anonim]

    ... ce miros de rahat vine !
  • +3 (3 voturi)    
    hehehe (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 16:25)

    pamfletaru [utilizator]

    Ce??? Salariul profesorilor nu se mai mareste cu 50%???? Adica PDL da mana cu PSD??? Se pun noi taxe si impozite???

    Sper ca acum v-ati lamurit poame ati votat...
  • -4 (4 voturi)    
    si da si nu (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 16:37)

    novarom [utilizator]

    sunt sigur ca nu va fi asta motivul pt care vor scade sau vor creste vanzarile...........
    sa fim seriosi........RO este o tara unde firmele, de orice fel, dar si romanul, la modul general, a cautat tot timpul portite sa traga statul in piept..........si daca vreti exemple din domeniul auto dau vechile numere 12-B, apoi pe fundatii, iar acum pe bulgari.....
    Toata lumea stie ca cine avea posibilitatea sa ia o masina pe firma, ca mai apoi sa dea jos TVA-ul, nu se dadea la o parte si nu-i pasa de bugetul tarii.
    Problema mare nu este ca fiece contribuabil tre sa fie mai corect cu statu ci ca tarisoara asta a fost si este supta de niste lipitori in asa fel incat oricati bani ai strange de la muritori .....la jigodii tot nu le va ajunge
    • 0 (0 voturi)    
      12-B-,,,????? (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 18:14)

      gogu de la bistrita [anonim] i-a raspuns lui novarom

      ,,,...jupine tu stii care a fost treaba cu 12-B-xxxx\??Cumva ai oroare de fostele cu 12-B-,sau poate esti urmasa Evei si practicai cea mai veche meserie din lume???Ai ramas neplatita vreodata??Zi ca pur si simplu nu inteleg legatura sau poate esti un amarit de bugetar angajat de liberali pe un salariu de rahat ca apoi dupa ce ai facut 6 luni vechime sa te plingi ca este prea mic.Cit despre utilitatea postului ce sa mai vorbim!! Iar referitor la ""tarisoara asta"" parca celebrele versuri de acum citiva ani cu"'emigram in Congo"" sint mai de actualitate ca oricind!!Dar ar insemna sa-ti cer prea mult....
      • -1 (1 vot)    
        fix ca gogu (Duminică, 12 aprilie 2009, 1:10)

        novarom [anonim] i-a raspuns lui gogu de la bistrita

        bai nene cred ca mai degraba postul tau e undeva departe......
        hai sa-ti spun cu alte cuvinte tie.....nu tin partea lu boc sau a ideii dezbatute....eu doar evidentiam frustrarea celor care, din cele mai vechi timpuri, pe aceste meleaguri, sunt obisnuiti sa traga in piept.....cu orice si pe oricine.....
    • 0 (0 voturi)    
      Corectie (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 18:26)

      Razvan Marin [utilizator] i-a raspuns lui novarom

      ....RO este tara in care cetateanul a fost impins si obligat sa tinda sa traga statul in piept. Ai uitat cam repede parioada comunista, si nici acum nu prea pari a fi prezent in realitate. Mecanismul este simplu. Te infometeza pana ai sa furi un ou astfel incat sa nu ai ce comenta cand ei fura boul.. In caz ca esti corect pana la capat vine ministrul pentru imm-uri si iti spune ca ai fost fraier! Asta este RO!
      • 0 (0 voturi)    
        corectie la corectie (Duminică, 12 aprilie 2009, 1:26)

        novarom [anonim] i-a raspuns lui Razvan Marin

        RO este tara unde cuvantul corect are f. putine intelesuri....cu atat mai putin pt. comportamentul locuitorilor ei, in oricare imprejurari, in oricare perioade istorice.....(a se vedea niste analize f.pertinente in rev. Dosarele Istoriei )....asadar....eu nu te contrazic si nici n-am uitat per.comunista, dar raman la ideea ca in sangele de roman curge si putina smecherie......o vedeti cu totii in fiecare zi, pe fiecare strada, la fiecare pas, in ochii celuilalt care-i gata sa te faca.........Asta este RO!
        • 0 (0 voturi)    
          de acord (Duminică, 12 aprilie 2009, 19:42)

          Razvan Marin [utilizator] i-a raspuns lui novarom

          cu acest punct de vedere.
    • 0 (0 voturi)    
      De acord și nu prea (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 18:47)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui novarom

      Sunt de acord că mulți au profitat. Însă vezi tu, se ia o măsură drastică în această privință care îi va afecta și pe cei care nu abuzau. Pe cei cinstiți. E ca și cum ai trimite un sniper să tragă într-o persoană din mulțime cu HE-Frag (high explosive fragmentation) Asta apropos de Moldova.

      Adrian
      • 0 (0 voturi)    
        nota 10 (Duminică, 12 aprilie 2009, 1:29)

        novarom [anonim] i-a raspuns lui ady624

        nota 10 ......din punctul meu de vedere esti singurul care a remarcat o problema ce are ceva comun cu realitatea.....nu toti profitau....corect....
  • +3 (3 voturi)    
    FARA CUVINTE (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 16:46)

    RAMAS MASCA [anonim]

    AM RAMAS FARA CUVINTE!!
    PAI DACA NU SE MAI CUMPARA MASINI PE FIRMA SCADE PUTERNIC CONSUMUL DE CONSUMABILE ( PIESE, COMBUSTIBILI etc) SI IN CATEVA LUNI ADIO INCASARI BUGETARE PROGNOZATE.... DAR POATE ASA VOR SA REZOLVE PROBLEMA DRUMURILOR... NU MAI CIRCULA NIMENI _ NU SE MAI PLANGE NIMENI.

    DAR ASTIA DE ACUMA SUNT DE RASUL CURCILOR..
  • +3 (3 voturi)    
    sa traiti BINE! haa haa haa (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 17:02)

    ovidiu [anonim]

    oare la vanzarea masinilor vor TVA .? daca da atunci am plati de doua ori
    • +1 (1 vot)    
      statul ar încasa de două ori (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 18:39)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu

      Statul ar încasa de două ori TVA la același produs, dar o dată de la firma care a cumpărat inițial mașina, a doua oară de la noul cumpărător. Firma doar va colecta TVA și-l va vărsa la stat.

      Nu ar fi singurul caz de dublă-taxare. În vamă, un prieten a adus o mașină din US acum vreo 2 ani și a trebuit să plătească vamă pe valoarea mașinii PLUS valoarea transportului (!!!), după care i s-a aplicat TVA pe valoarea mașinii plus valoarea transportului plus vamă. Cel puțin așa spune el...

      Adrian
      • -1 (1 vot)    
        Asa si? (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 23:13)

        Alin [anonim] i-a raspuns lui ady624

        Da, asta e legea, se aplica in cascada, si nu numai in Romania. Dar tu avand in vedere ca nu stii acest lucru tare ma indoiesc ca stii ce inseamna dubla taxare...De acum incolo nu va mai conta daca iei masina pe firma sau pe persoana fizica, vei plati aceleasi taxe. Asa este si prin alte parti (UK) doar ca se aplica de la anumite valori in sus
  • +4 (4 voturi)    
    cel mai praf guvern (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 17:07)

    gigi [anonim]

    ba idiotilor sinteti cel mai prost guvern pe ca l-a avut romania
    nu loveste criza cit loviti voi in popor
    boc este insasi criza
    daca nu faceati nimic, doar furati, era mult mai bine
  • +3 (3 voturi)    
    INCOMPETENTILOR (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 17:09)

    mihnea [anonim]

    asta considerati voi masura anticriza..vai de capul vostru de parliti si jegosi...
  • +3 (3 voturi)    
    domnilor cum n-ati pus inca... (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 17:28)

    egroeg [anonim]

    impozit pe fumul din cosul caselor si pe flatulatie?
    Dle Boc,te credeam un ardelean cu mintea asezata
    dar cred ca ti-a spalat-o Dambovita.
    • 0 (0 voturi)    
      b0canila (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 17:59)

      b0canila [anonim] i-a raspuns lui egroeg

      faci Ardealu' de tot rahatu'. Mai opreste-te maica si mai gandeste de 2 ori inainte sa iei o decizie.
      Aaaaaaaa, am uitat, tu dai doar aprobator din cap si te ridici mandru pe varfuri, restul le face tatucu :):):)
  • +5 (5 voturi)    
    bun venit in anii 80 -90 (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 17:29)

    gigi [anonim]

    Cei ce am facut afaceri pe atunci stim cum o sa ne descurcam.
    Vreau insa sa ii mai linistesc pe cei tineri, care cred ca vor fi loviti dramatic de aceste masuri.
    Impozitul forfetar are avanatajul ca practic iti da ocazia sa nu iti mai trebuiasca factura pentru anumite cheltuieli ( pentru ca oricum platesti impozit), de aceea le poti procura de pe piata neagra. Asa ca inainte de orice achizitie dati de veste cunoscutilor si partenerilor si sigur se va ivi un troc. La fel si cu combustibilii : daca tot nu mai deduc macar nu ma mai chinui sa iau bon sa il inregistrez etc..., si atunci de ce sa nu iau de pe piata neagra motorina ? Pentru ca aceasta va injflori, iar statul o sa piarda si din accize !

    Atata timp cat aveti ceva de oferit va fi cineva sa va dea in schimb ceea ce aveti dumneavoastra nevoie.
    Adevarata problema va fi ca nu vor mai merge bani la pensii, sanatate etc... Ca de armata de functionarime frecatoare de menta nu imi prea pasa.
  • +5 (5 voturi)    
    Planul Anticriza Portocaliu (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 17:42)

    ghenoaia [anonim]

    am senzatia ca traiesc intr-o ANTIROMANIE!
    toate guvernele se sparg in capete ca sa gaseasca solutii pentru pastrarea fortei de munca a functionalitatii economiei in conditiile in care aceasta s-a contractat puternic. la noi e invers. nu numai ca au umplut pana la refuz caruta dar ne biciuiesc de doua ori mai mult.
    foarte bine tovarase Boc, nu mai cumparam masini! sa vad ce face Dacia in conditiile astea!
    credite nu se mai dau, masini in leasing nu mai e posibil, taxe si suprataxe de platit ca in anii robiei, si toate acestea poarta denumirea PLAN ANTICRIZA oranj cu chenar rosu.
    o sa emigram in Moldova. macar aia nu pretind ca ne vor binele!
  • +1 (1 vot)    
    E asta o decizie buna? (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 18:16)

    Leo [anonim]

    Mie mi se pare absolut imbecila decizia astora. O sa vedem ce incasari o sa aiba la buget, o sa vedem si piata auto cum va fi afectat de acesta decizie.
    Mi se pare insa din ce in ce mai greu de trait in tara asta. A mai auzit cineva de o masura asemanatoare in alta tara UE?
  • -3 (5 voturi)    
    alta lume (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 18:21)

    Nichipercea [anonim]

    Ce mai vaiete si suspine de parca n-am fi stiut ca e groasa si ne asteapta sa fie si mai si. A zis domnul ... ca luna martie este una medie, mai proasta decat februarie si mai buna decat mai.
    Asa ca de unde atatea afirmatii tampite !? Parca am fi analfabeti si nu stim pe ce lume traim. Sobolanii lui Iuda Finkelstein Tariceanu au mancat tot in 2008, si-au umplut buzunarele iar acum rad cu gura pana la urechi si mai dau si sfaturi.
    Sunt foarte nemultumit de Boc ca nu-i ia de gat pe Paturiciu si pe Iuda Tariceanu, sa-i scuture bine ca sa scoata toti banii talhariti si sa ni-i dea inapoi. Cat sa mai asteptam !?
    • +1 (1 vot)    
      Ce ratat ! (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 22:42)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Nichipercea

      Chiar ca iti meriti numele.
      Nu cred sa fi facut un leu la viata ta.
  • +4 (4 voturi)    
    Economist de Duminică (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 18:32)

    Adrian [anonim]

    Stimate tovarăș Gheorghe Pogea, pardon, domn.

    Din umilele mele cunoștințe de macroeconomie, produsul intern brut este (la un nivel simplist) egal cu suma consumului, investițiilor și exporturilor minus importurile. Care-va-să-zică, mărind taxele, descurajăm consumul... Deci scădem PIB-ul. Iar dacă 16% din valoarea mașinii este suficientă pentru a determina un posibil cumpărător să renunțe, statul pierde întreaga valoare a mașinii (văzută drept consum) în încercarea disperată de a câștiga un 16% în plus. Cine pierde și cine câștigă? Ambii pierd. PIB se mărește prin productivitate mai mare, consum mai mare, exporturi mai mari. Aici în US, firmele sunt ajutate. Li se dau bani, da. În România, li se înfige și mai adânc jugul în ceafă. Părerea mea personală este că noi mergem împotriva curentului, stimabile tovarăș Gheorghe Pogea, pardon, domn. Poate într-o dimineață vă veți trezi mai lucid și vă veți gândi că ce faceți azi poate afecta 20+ milioane de oameni pe o perioadă lungă de timp. Și poate vă dați seama că ... haideți să nu vă jignesc.

    Cu multă stimă,
    Un român plecat din țară, în căutarea unui viitor mai... uman.
    Adrian
  • +1 (1 vot)    
    .ro (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 18:34)

    mihai [anonim]

    Astia`s nesimtiti rau. Noua ne baga taxe iar ei isi dau sporuri pentru orice. Nu's in stare sa faca o strada, apar la televizor sa se vaite cat e de greu si cum celalat e de vina pentru faptul ca nu se face nimic.
  • +2 (4 voturi)    
    e groasa rau (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 18:56)

    vio [anonim]

    Daca dupa 25 de postari nu a aparut nici unul dintre postatorii cu stat de plata ai lui Zeus sa scrie ceva aici inseamna ca e groasa rau.
  • +2 (2 voturi)    
    hooooooo! (adica stop!) (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 19:20)

    Ciprian [anonim]

    fratilor, da' ce ne opreste ca sa ne lichidam biznisurile locale si sa ne facem cate o firma in bulgaria? 10% impozit pe profit, fara taxe de prima inmatriculare, fara taxe aparute din visele lu' goebels pogea!
    astia vor sa scape de noi! pai sa le venim in intampinare cu pantalonii coborati, asa cum vor, dar ca sa ne pupe pe obrajii din pantaloni, nu sa ne introduca diverse chestii fara vaselina!
  • 0 (0 voturi)    
    ? perioada??? (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 20:06)

    ileana [anonim]

    Ma, sunt eu defecta sau scri/ a zis:

    "Firmele vor putea deduce TVA, in perioada 1 mai - 31 decembrie 2010, doar pentru masinile folosite la ............"

    Adica, de la anu' viitor?
    • 0 (0 voturi)    
      depinde de directie (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 20:46)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui ileana

      Când e în favoarea statului, se poate aplica începând de mâine. Când e în favoarea cetățeanului, durează cam 6 luni până se afișează în MO, etc. În cazul de față, se vorbește de 1 mai 2009 din păcate. În România nu mai există legi ci doar ordonanțe de urgență. De câteva cincinale (de câte 4 ani fiecare) încoace se abuzează tot mai mult de aceste ordonanțe de urgență de parcă țara ar fi în pragul războiului...

      Adrian
      • 0 (0 voturi)    
        ?! (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 21:14)

        ileana [anonim] i-a raspuns lui ady624

        Dar scrie 2010.
        Hotnews, ati gresit voi, sau Pogea a vorbit aiurea?!
  • -1 (3 voturi)    
    aveti dreptate?? (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 20:19)

    anonim [anonim]

    ..ai naibii comunisti retardati ce sunteti!!!! Ce zicea Niculescu -seful comisiei IMM-urilor, ala care va cunoaste cel mai bine , afaceristi de Pipera ce sunteti?? VREO TREI SFERTURI DIN AFACERISTI CA VOI HABAR N-AU DE MANAGEMENTUL FIRMEI - repeda sariti la omu ala care vrea sa puna ceva ordine prin lucruri, iar voi care considerati ca firmele voastre sunt adevarate, grozave , ca doar faceti o smecherie, si va luati limuzina pe firma , ca doar de asta e facuta firma - la naiba- deci sariti ca hienele, retrograzii lu peste, voi in loc sa fiti preocupatI in conditiile actuale sa va mearga bine firma , sa va dezvoltati, sa va zbateti sa faceti un pas inainte, voi va complaceti in mentalitati de Dambovita!! NU CREDETI CA E CAZUL SA VA TREZITI, SI SA VA MATURIZATI?? hai la traba , ca media randamentelor firmelor voastre e 10% din cea a firmelor echivalente europene
    • +1 (1 vot)    
      tu stii ce vorbesti? (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 21:13)

      adevaratu' anonim [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Unii dintre noi au chiar si niste studii de specialitate, asa ca nu o sa comentez aberatiile pe care le-ai scris mai sus. Constat insa ca specialitatea ta este probabil sa iei bani pe luna de la o FIRMA mai amploiatule!! Sau probabil lucrezi la stat. Din atitudinea ta reiese dispretul total pe care il ai fata de cei care au mai mult decat ai tu si pe care iti doresti sa-i "belesti", iar daca nu poti tu, macar statul sa o faca pentru tine, sa ai si tu o satisfactie.
    • 0 (0 voturi)    
      ce mai conteaza (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 21:31)

      ce mai conteaza [anonim] i-a raspuns lui anonim

      tu ai auzit de termenul "MIJLOC DE TRAANSPORT"? gigel autototstiutor ce esti tu ........ nu ma mira ca s-a ajuns aici daca mai sint multi din astia ca tine.hai sa iti exiplic eu, s-au cam terminat banii de furat si mai au nevoie de citeva milioane bune. Ai auzit de DN1 si citi mor acolo, ai auzit de autostrada Ploiesti - Bucuresti ? normal ca nu ca nu exista, au furat tot, intelegi ? tot, nu mai e nimic. miine o sa ai taxa pe aerul care il respiri .... zi si mie un lucru facut de astia decit sa ne fure , unul singur si iti dau dreptare.
    • 0 (0 voturi)    
      Alt bugetar... (Duminică, 12 aprilie 2009, 1:46)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Alt bugetar frustrat...
    • +1 (1 vot)    
      tu vei fi mai lovit ca noi (Duminică, 12 aprilie 2009, 13:44)

      gicu [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Sa iti explic : eu am vin, colegul de mai sus are cartofi. Pentru a face profit eu trebuie sa imi vand vinul cu 7 lei. Colegul isi vinde cartofii cu 1 leu/kg. Statul vine acum si prin aceste masuri ne impoziteaza mai mult ( de fapt asta sunt aceste masuri pentru ca au promis sa nu umble la TVA si cota unica ). Ca si orice alt impozit si acestea se vor duce in preturi. Asa ca eu voi mari pretul la vin si colegul la cartofi. Diferenta este aceea, ca eu cu un litru de vin voi putea cumpara tot atatia cartofi ca si inainte, pe cand tu din salarul tau de bugetar frustrat nu vei mai putea.

      Aberatiile aste de legi vor lovi in primul rand in pensoinari si bugetari, si vor favoriza piata neagra : iti dai seama ce va inflori piata neagra la motorina din moment ce nu ne vor mai trebui bonuri fiscale pentru ea ( daca tot nu se deduce) ?
  • +2 (2 voturi)    
    interesant (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 21:24)

    cel mai prost [anonim]

    Am citit articolul, am citit comentariile. Sunt dezgustat de atitudinea autoritatilor fata de criza, si in special fata de "ajutorul" acordat firmelor in aceasta perioada. Probabil ca se uita la americani sau europeni care DAU bani firmelor in criza, dar probabil ca le traduce basescu (fica-sa, eba), ce zice' la tv-u'.

    Altceva m-a frapat insa -- este un alt articol care apara mare in dreapta sus:
    "Ovidiu Nicolescu: In Romania, trei sferturi dintre patroni nu au niciun fel de cunostinte manageriale"

    se pare ca domnul Nicolescu, mare "expert" se pare, nu face diferenta dintre un patron si un administrator.

    Un patron, draga bai nicolescule nu trebuie decat sa stie sa scrie si sa citeasca, sa poata sa semneze un proces verbal la sfarsit de an. Administratorul (sau managerul ca sa fim mai englezi/americani) este cel care trebuie sa stie ce sa faca cu firma. Cel mai probabil sa o inchida in conditiile de fata ...


    (da, stiu ca in cele mai multe cazuri cele 2 persoane sunt de fapt una si aceeasi, dar asta nu scuza indolenta domnului expert)
  • 0 (0 voturi)    
    Porportional cu timpul folosit (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 21:54)

    aniod [utilizator]

    Au motivat masura cu observatia ca in langa blocul in care locuiesc, vad parcate masini de firma, ce sunt folosite si in particular. O solutie ar fi sa declare fiecare firma proportia in care fiecare masina este folosita doar in interesul firmei
    • 0 (0 voturi)    
      cred ca nu cunosti... (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 22:17)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui aniod

      Legislatia actuala, obliga firmele sa faca/completeze "foi de parcurs" pentru fiecare autoturism! Pentru diferenta de kilometrii ( combustibil, uzura ( val masinii conteaza) angajatul sau firmele ( depinde de contract) platesc impozitele aferente ( aici vorbesc de firmele mari ( multinationale) si firmele serioase).
      In concluzie, ce zic guvernantii, mai sus, este minciuna.
      Baza legala ( chiar ca-n UE) era! Ei n-au fost capabili sa o implementeze, prin ANAF-urile locale!

      Se poate pe langa bloc sa vezi si masini ale micilor firme, care au sediu chiar in apartamentele respective ( nu au nevoie de birou) si presteaza servicii la clienti.
  • +1 (1 vot)    
    sa fuga tushu de pe stampila pt PSD si PDL (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 22:11)

    n [anonim]

    astia sunt criminalii : PDL, PSD.

    nu poate fi cumva acuzat Pogea pt subminarea economiei nationale ? io zic ca da... caci tocmai ne-am aruncat in aer industria auto, serviciile si serviceurile.

    un fleac. ne-am ciuruit noi pe noi. auto-gol.

    Pogea in aparare baga mingea cu mana in poarta.

    Striga cineva cartonas rosu ?
    (UE ?)
    ( FMI ?)
    ( USA ? )
    ( Pacala ? )

    Va zic un lucru - votul meu nu o sa il mai aveti in mod cert :)

    Bafta tampitilor - sper sa intrati cu totii intr-un concediu prelungit indefinit.

    Ar trebui sa bagam o lege ca la vot sa nu mai poata veni decat cei cu facultate si mai jos de 60 de ani.

    Caci doar analfabetii si batranii senili mai voteaza PSD/PDL/PNL.
  • 0 (0 voturi)    
    activitate dependenta de masini (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 22:22)

    Thheo [utilizator]

    Pe mine ma dispera ca au limitat deducerea doar pentru anumite activitatii, in cazul meu care lucrez in telecom si avem zeci de masini cu care ne ducem pe teren la interventii, astia nu vor sa ne mai deducem tvaul.. wtf?? Pentru mine este cheltuiala directa pentru furnizarea serviciului.. in ce tara traim..
  • 0 (0 voturi)    
    mai bine cu vacaroiu (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 22:34)

    vacaroiu [anonim]

    Pentru prima oara in viata incep sa l apreciez pe nea Vacaroiu . Era mai bun dacat Boc, de fapt oricibe era mai bun. De unde sa stie economie d=nii Boc sau Pogea daca toata viata au fost bugetari sau la irmele d-lui Videanu adica tot pe banii statului.
  • +1 (1 vot)    
    BRAVO (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 23:52)

    pamfletaru [utilizator]

    Bravo. Sincere si umile plecaciuni in fata celui mai prost Ministru de pana acum!

    Vorba lui Caragiale: "Amice, esti idiot"!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Firma care vinde utilaje (Duminică, 12 aprilie 2009, 1:44)

    Lica [anonim]

    Firma mea vinde utilaje CNC de prelucrat metalul. Clientii sunt fabrici mari si practic agentii de vanzari strabat tara pentru a vizita clientii si a oferi consultanta pentru cumpararea acstor utilaje. Pentru mine masinile cu care circula acesti agenti sunt ca un mijloc de productie, ca un strung daca vreti. O data la 3 ani trebuie sa le inlocuiesc pentru ca un agent bun depaseste 100.000 km/an. CUM DRACU' SA NU DEDUC TVA PE CEVA CARE SE FOLOSESTE 100% la obiectul de activitate al firmei ? Hai sa admitem ca un agent ia masina si-si duce o data copilul la gradita. Trebuie pus atunci o proportie, nu sa nu se deduca deloc.... Nu mai pot sa spun decat atat: Pogea, da-ti demisia, esti un idiot.
  • +1 (1 vot)    
    no au logica (Duminică, 12 aprilie 2009, 5:24)

    eugeniu [anonim]

    am 10 angajati si platesc la stat lunar 3.000 euro am credite si cheltuieli si raman acu cu profit de 5000 lei deci un impozit de 800 lei = 200 euro dar dau 36.000 de euro/an si acum sunt oligat sa dau inca 1000 de euro

    e cretin ca am facut investitii pe o lege iar o schimba nu mai inteleg nimic - o sa incerc sa fac AF si sa nu mai dau nimic
  • +2 (2 voturi)    
    Intrebare (Duminică, 12 aprilie 2009, 9:09)

    Razvan Marin [utilizator]

    Personele cu handicap locomotor care au firma vor "beneficia" de aceleasi ineptii? (Nu vreau sa fac nici o discriminare, desi ma aflu in aceasta situatie nu am apelat/beneficiat niciodata de ajutor de la stat.) Vroiam doar sa subliniez inca unul din probabil zecile de aspecte la care inconpetentii nu le-au avut in vedere. In curand vom vedea probabil taxa de drum aplicata bicicletelor si carucioarelor cu rotile... Daca ati fi luat bani de pomna era mai bine decat sa va platim aberatiile. Propun sa fie impozitata prostia! Poate asa veti contribui si domniile voastre cu ceva.
  • +1 (1 vot)    
    Basescu = Voronin (Duminică, 12 aprilie 2009, 9:48)

    adrian [anonim]

    "Reporter: Măsura se va aplica şi acelor firme de stat sau care nu au activitate?
    Gheorghe Pogea: Firmele de stat nu. Încurajăm dimpotrivă statul."
    Basescu si PDL sunt mai rai ca Voronin si Partidul Comunist
  • +1 (1 vot)    
    Cainii latra ursul trece..... (Duminică, 12 aprilie 2009, 15:11)

    taranuț [anonim]

    Aceasta este filozofia =specialistilor=!!! CE NU STIU EI? 1. Prima masura adoptata va fi ca toate firmele isi vor reduce profiturile de o asemenea maniera incat sa plateasca doar impozitul forfetar. 2. Vor lucra =la negru= din greu prevad un peste 50% din valaoarea tranzactiilor! De ce sa maresc cifra de afaceri-baza de impozitare? 3. Toate masinile pentru firme vor fi cumparate din afara! 4. Multi vor deschide firme in Bulgaria, Cipru, Olanda. (Este foarte usor sa faci asta, mai ales ca au inceput sa apara ofertele. 5. Foarte multi NU VOR PLATI PENTRU CA NU AU DE UNDE! Le ia caii de la bicicleta!!!! SA TRAITI BINE DLOR. GUVERNANTI!
  • +3 (3 voturi)    
    abuzul de a-ti cumpara masini (Duminică, 12 aprilie 2009, 16:01)

    taranuț [anonim]

    Citat: "eliminarea abuzului de cumparare a zeci de autoturisme pe firma". Alo POGEA!!!??? Esti idiot amice? Pai maine o sa vrei sa elimini abuzul de a face profit pe firma, abuzul de a angaja oameni in fima, abuzul de a avea firma. Auzi nu vrei mata sa interzici abuzul de a plati impozite la stat?
  • +3 (3 voturi)    
    pt imobiliare? (Duminică, 12 aprilie 2009, 17:38)

    adrian sv [anonim]

    daca am o agentie imobiliara imi spune si mie dl pogea cum fac cu clientii???dar daca am un magazin care trebuie aprovizionat??dar daca vand de ex.usi metalice??cum ma descurc fara masina??va e teama ca fura cineva in tara asta mai mult ca dvs,domnilor guvernanti?vanzarea de masini noi a scazut cu 65% in primul trimestru din 2009,sunt curios cum va fi de 1 mai.....
  • 0 (0 voturi)    
    Rabdare (Luni, 13 aprilie 2009, 0:27)

    dan [anonim]

    Stiu ca nu o sa placa ce spun, dar pt toti cei care vor avea de suferit din cauza acestor modificari am un mesaj simplu: rabdare ca nu se termina lumea maine...si din cate stiu prin toamna parca o sa fie ceva alegeri.In ziua aceea sa va exprimati indignarea . Asta daca nu emigram pana atunci.
  • +1 (1 vot)    
    pistolul ! (Luni, 13 aprilie 2009, 3:56)

    un american [anonim]

    oare de ce s-a unit transilvania cu romania ? sa-si bata joc hoarda lui pogea de transilvaneni ?
    • +1 (1 vot)    
      pusca si cureaua lata (Luni, 13 aprilie 2009, 7:25)

      nevermind ... un bucurestean [anonim] i-a raspuns lui un american

      nu. ca sa avem pe boc la bucuresti. asta bataie de joc.
      nu mai spuneti nimic de mitici, stimabililor din frunce? mda... ce fac complexele de inferioritate tratata prin superioritate fara baza din oameni...

      N




Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri