Royal Bank of Scotland. Manualul agentului de vanzari

de Dan Popa     Dan Popa's Weblog
Luni, 13 aprilie 2009, 10:45 Economie | Finanţe & Bănci

"Militarie, frate. Barbatii au interzis la cercei. Telefonul nu are voie sa sune mai mult de trei ori. In schimb, banca nationalizata iti da, citez, <<mai mult decat ai castiga in oricare alta banca din Romania. La RBS Bank veniturile lunare nete de peste 10.000 RON nu sunt o raritate>>", se spune in manualul de training, citat de Dan Popa pe blogul sau.

Cat despre bazinul din care se pot recruta clientii, profesionalismul e la el acasa: “Cauta in surse publice (internet, carti de telefoane etc.) numerele de telefon (de preferat ar fi telefonul mobil) ale persoanelor ce pot fi clienti ai RBS. O sursa extraordinara de nume de persoane care lucreaza intr-o anumita companie gasesti in publicatiile respectivei companii si/sau pe internet. Cautand pe Google in paginile scrise in limba romana numele companiei respective + numele unei functii. Spre exemplu, cauta Rompetrol + manager” sau “Rompetrol + director” sau “Rompetrol + asistent.”

Dan Popa scrie si despre modul in care li se cere sa abordeze persoanele necunoscute. ”Ori de cate ori intri in contact cu potentiali clienti ai RBS (pe strada, la cumparaturi etc.) spune-le ca ii poti ajuta sa obtina un credit atunci cand vor avea nevoie de unul.” Asa, din senin. Vezi o batrana la o coada? Te apropii si`i soptesti subtil, facandu`i cu ochiul: ”Te pot ajuta sa obtii niste bani”...

Citeste si comenteaza pe Dan Popa's Weblog.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

5156 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Hehe (Luni, 13 aprilie 2009, 11:14)

    martianu [anonim]

    Partea si mai amuzanta e ca am avut de-aface cu un asemenea acolit :)
  • +2 (2 voturi)    
    cam tarziu (Luni, 13 aprilie 2009, 11:26)

    iul [anonim]

    Dupa spalarea de creier comunista vine si cea capitalista. Dar s-au apucat de business de retail cam tarziu.
  • +3 (3 voturi)    
    bancute (Luni, 13 aprilie 2009, 11:35)

    Lupu [anonim]

    cam asa e peste tot. am lucrat intr-o banca pe vanzari si eram obligati sa dam nu stiu cate zeci de telefoane pe zi la companii mari. sunam din cartea de telefoane si odata mi-a raspuns un copil:"mami nu e acasa..." sunt zgarciti sa cumpere o baza de date de la registrul comertului cu datele companiilor (cifra de afaceri, persoane de contact, etc)
  • 0 (2 voturi)    
    A citit careva respectivul manual?! (Luni, 13 aprilie 2009, 11:39)

    Pipitros [anonim]

    Ati citit manualul ala macar? Nu este nimic aberant din ce e scris acolo. Nu imi dau seama de ce atata valva?!

    De asemenea, stiu sigur ca majoritatea bancilor au manuale de conduita pentru oamenii din vanzari ceea ce nu este un lucru rau...

    E bine ca sunt trecute astfel de "stiri" pe prima pagina a portalului vostru ... I-a crescut "audienta" acestui Popä ... :) ... O sa deveniti si voi niste "vanatori de fals senzational" ...


    pfff ...
    • +1 (3 voturi)    
      pentru Pipitros (Luni, 13 aprilie 2009, 12:29)

      Careva [anonim] i-a raspuns lui Pipitros

      "Nu imi dau seama de ce atata valva?!"
      Inseamana ca tu nu ai citit manualul. Sunt descrise lucruri strict confidentiale cum ar fi gradele de indatorare, lista de blue-colar (profesii negative) si activitati de prevenire a fraudei!!!!
      Postarea unui asemenea manual pe internet este o gafa de proportii si inca nu imi dau seama cum a fost posibil.
      • +2 (2 voturi)    
        corect (Luni, 13 aprilie 2009, 12:51)

        Pipitros [anonim] i-a raspuns lui Careva

        Sunt total de acord cu tine.
        Prin "publicarea" a respectivului manual, inseamna management-prost al confidentialitatii datelor, dar nu si marketing-prost :)

        Dan Popa, este fericitul castigator al catorva hit-uri pe blogul sau, pentru faptul ca probabil cunoaste pe cineva ce a lucrat sau inca lucreaza in RBS, si nu ca a facut el vre-o investigatie de "jurnalist":)
        Iar articolul sau, de 2 fraze, vorbeste despre "lucrurile ce ii par lui amuzante" si sunt scrise in manual ca modalitate de abordare a clientilor si nu a faptului ca date confidentiale sunt in libera circulatie:))

        In fine, sunt de parere ca acest articol pe HotNews este "pe degeaba" ...

        Va recomand articolul despre Pietro Cingolani ( http://www.hotnews.ro/stiri-diaspora-5584898-pietro-cingolani-antropolog-italian-italienii-intoleranti-romanii-pentru-isi-recunosc-romani-propriile-defecte.htm ) ... foarte interesant de altfel... :)
  • -1 (1 vot)    
    pentru antevorbitorul meu (Luni, 13 aprilie 2009, 11:51)

    gigi berlogea [anonim]

    mama lor de acoliti . . .
    • 0 (0 voturi)    
      de asemenea pentru antevorbitorul meu ... (Luni, 13 aprilie 2009, 12:07)

      Pipitros [anonim] i-a raspuns lui gigi berlogea

      :) ...

      te macina "gelozia" financiara?! :) sau esti "angajat"in beci la Popa sau la Portal?
  • +2 (2 voturi)    
    Hotiiii (Luni, 13 aprilie 2009, 12:08)

    buran [anonim]

    asta e o hotie si o calomnie sa si faca clienti prin telefon...in afara le cam interzice de acum....daca cineva vrea ceva o sa va caute el...nu stresati lumea cu reclama asta parsiva prin telefon...etc
  • -1 (1 vot)    
    Pentru amatorii de senzational (Luni, 13 aprilie 2009, 13:22)

    BogdanStC [anonim]

    Este una dintre cele mai mari prostii, sa publici un manual confidential al unei banci, iar oamenii care fac asta, in cautarea senzationalului sunt inconstienti! Pentru voi, cuvantul Confidential nu are nicio importanta? Probabil 70% din oamenii care citesc aici au credite la banci si probabil 5-10% au credite la RBS.
    Munca de vanzari presupune marketare .. ce este atat de senzational? Vreti sa vina un barbat cu cercel si sa va spuna ca e de la o banca? E totusi o eticheta care se respecta in toate bancile ... de care pseudoblogerii dandiaconescieni nu au auzit .. dat fiind ca ei pot veni la munca si rupti in cot. Cand se dadeau credite .. domnu spunea "Sarumana" .. acum ... Si blue collar nu inseamna profesii negative ....
    Sper totusi sa citesc ceva interesant . . .
    • +1 (1 vot)    
      L.A. Confidential (Luni, 13 aprilie 2009, 13:52)

      Cap Limpede [anonim] i-a raspuns lui BogdanStC

      nu mai e demult confidential. spalarea creierelor pitice din vanzari nu absolva sfertodoctii sa cunoasca si putin juridic. "confidentialul" unei companii nu inseamna nimic d.p.v. legal (vezi legea informatiilor clasificate). nu se pedepseste.
      jos /corporatiste !!! spre deosebire de fetele de pe centura, astia nici nu recunosc, din ipocrizie.
    • 0 (0 voturi)    
      Conform manualului chiar asta inseamna ... (Luni, 13 aprilie 2009, 14:30)

      Careva [anonim] i-a raspuns lui BogdanStC

      Conform manualului chiar asta inseamna ...
      pg. 68 "Profesii negative (Blue Collar) "

      Sunt de acord cu tine, cuvantul "confidential" ar trebui sa insemne ceva.
  • +1 (1 vot)    
    Manual se pare a fi copiat de la Citibank (Luni, 13 aprilie 2009, 13:53)

    n534663 [anonim]

    interesant este faptul ca, de fapt, se pare ca acest manual este "copiat" dupa manualul de la citi.
    daca ne uitam la proprietatile documentului, vom vedeaa ca de fapt titlul original al documentului a fost "imprumutul pentru persoane fizice”, iar autorul este user-ul adina_p de la compania citicorp.
    doar daca nu cumva citibank (romania) sa fie a facut “rost” de acest manual si a gasit o modalitate de a isi “subminat” unul dintre concurenti.
    cred ca mai repede rbs romania a “preluat” documentul de la citibank romania si l-a adaptat.
    anterior, dl. popa a adus dovezi despre modul in care se copiaza (de fapt fura) manualele de training, procedurile, si cam tot de la o banca la alta in sistemul bancar din romania.
    o fi adevarata aceasta presupunere domnule mircea enescu, training specialist - consumer banking la rbs bank?
    • 0 (0 voturi)    
      manual (Luni, 13 aprilie 2009, 14:23)

      piti [anonim] i-a raspuns lui n534663

      sau cineva care a lucrat la rbs si a ajuns la citi a facut o surpriza fostilor colegi
  • 0 (0 voturi)    
    cine? (Luni, 13 aprilie 2009, 21:56)

    pitik [anonim]

    toate bancile au astfel de manuale si nu e genul de material strict secret, asa ca nu e socant continutul pentru cineva care a lucrat intr-o banca...mare parte e cunoscuta tuturor
    ar mai fi interesant de stiut cine a plecat din rbs intre data versiunii manualului si data curenta...si ce l-a suparat/-o. probabil ca nu a castigat banii aia de care se vorbeste acolo...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică