Va intereseaza un credit cu 44,82% DAE?

de Cristian Orgonas     HotNews.ro
Marţi, 14 aprilie 2009, 8:43 Economie | Finanţe & Bănci

Va mai amintiti de creditul cu buletinul? Acest tip de credit a facut ca orice roman, indiferent cat de sarac era, sa poata intra intr-un magazin de electrocasnice si sa isi cumpere cate ceva: un aragaz nou, un frigider mai bun sau chiar si o “plasma”. Era suficient sa prezinti buletinul si plecai cu produsul din magazin, scrie Cristian Orgonas pe blogul sau.

Nu te interesau costurile, nu iti faceai probleme legate de dobanda pe care o plateai, doreai doar sa iti cumperi o plasma mai mare decat a vecinului si asta repede si cu un efort cat mai mic. Si bineinteles in rate pentru ca altfel nu iti permiteai asa ceva.

In conditiile in care creditul cu buletinul si-a dat obstescul sfarsit si cu o criza severa batand la usa, m-am gandit ca cei trei mari retaileri de electrocasnice vor reduce masiv preturile si vor face tot felul de promotii pentru a-si creste vanzarile (pentru cei care nu stiu, in Romania preturile electrocasnicelor sunt mai mari decat in Germania).

Se pare ca am gandit bine din moment ce in urma cu doua zile am gasit in posta un pliant in care unul dintre acesti trei jucatori se “lauda” ca toate produsele din magazine se vand in 12 rate fara dobanda si in plus, incepi sa platesti doar la vara. Nu de alta, dar nu este ok sa sarbatoresti Pastele cu gandul la rate.

Pe scurt, oferta suna cam asa:

12 Rate fara dobanda…pe care incepi sa le platesti la vara

Dobanda 0%, DAE 44,82% pentru un credit de 2.000 lei platibil in 15 luni cu 3 luni de gratie.

Vecinii te pot ajuta sa iti platesti ratele. Pentru fiecare cunoscut pe care il convingi sa solicite un credit (nota mea - cu o DAE de 44,82%) noi te premiem cu un tichet cadou in valoare de 50 ron. Vei primi acest tichet doar daca vei contracta si tu un credit.

Cel care isi cumpara un produs electrocasnic in rate este un om sarac din moment ce nu are 1.000, 2.000 sau 3.000 de lei pentru a-l cumpara cu banii jos. Si pentru ca este sarac, va plati o dobanda exorbitanta, iar mai devreme sau mai tarziu, nu isi va putea plati ratele fie pentru ca va deveni somer, fie dintr-o gramada de alte motive.

Acest tip de client prin definitie nu are niciun fel de economii, iar daca i se intampla ceva si nu poate sa munceasca o perioada, creditul respectiv devine “toxic”. Iar pentru ca problema sa devina si mai mare, firma il impinge pe acest client sa mai gaseasca si altii ca el (vecini, prieteni, cunostinte), recompensandu-l cu bani pentru asta.

Nu stiu cat de mult succes va avea aceasta politica de vanzare a produselor in rate prin intermediul unor credite cu dobanzi complet nesimtite (de fapt dobanzile sunt 0, comisioanele sunt nesimtite) insa cei care se uita in primul rand la nivelul ratei si nu la costuri, vor face o mare greseala. O greseala pe care am putea fi nevoiti sa o platim noi, cei care cascam ochii si nu voi, cei care luati astfel de credite.

PS: Toti cei trei mari jucatori care activeaza pe aceasta piata ofera posibilitatea cumpararii produselor in rate, iar DAE nu scade sub 40%. Shopping placut!


Citeste si comenteaza pe blogul lui Cristian Orgonas.


Citeste mai multe despre   










7280 vizualizari

  • -5 (11 voturi)    
    sa nu exageram... (Marţi, 14 aprilie 2009, 9:16)

    Bianca [anonim]

    As avea un comentariu…ceva mai elaborat, si anume: sa definim care sunt “marii jucatori” si despre ce piata vorbim…pentru ca pe aceasta piata exista si carduri cu 0% dobanda pentru plata produselor in rate…si da, este chiar adevarat…iar daca ratele nu sunt platite in perioada de gratie, DAE nu trece de 25%…deci sa nu generalizam, stiu ca e usor, dar din pacate nu si adevarat…
    Cat despre alegerea consumatorilor, stati linistit, s-a reinventat acum autoritatea nationala care le apara interesele si care are grija sa interpreteze toate informatiile prezentate in pliante…iar interpretarea este tot in favoarea clientilor.
    Deci daca nu stim sa citim, se aplica regula “cine nu casaca ochii, casca punga”…dar sa incercam totusi sa oferim informatii cat de cat complete si reale…
    • +5 (5 voturi)    
      exemple (Marţi, 14 aprilie 2009, 9:31)

      TINICHEA [anonim] i-a raspuns lui Bianca

      Bianca, daca mergi la "marii jucatori" Altex, Flanco si Domo, vei vedea ca nu gasesti dobanda sub 40%.
      • 0 (2 voturi)    
        alt exemplu... (Marţi, 14 aprilie 2009, 11:06)

        Bianca [anonim] i-a raspuns lui TINICHEA

        eu am sustinut faptul ca exista si alternativa...ea intotdeauna exista, trebuie doar sa o cauti...dar daca stam sa ne lamentam ca vai, numai cu doabnda de peste 40% pot cumpara produse, este iarasi o alegere pe care o pot face...si la acesti jucatori de care spui chiar exista aceasta optiune cu cardul...deci nu sunt de acord cu tine, sorry...incearca CardAvantaj...
        • 0 (0 voturi)    
          De ce minti? (Marţi, 14 aprilie 2009, 13:17)

          Me [anonim] i-a raspuns lui Bianca

          Ia uite ce scrie pe site-ul cardavantaj.ro:
          "0% dobanda pentru cumparaturile cu plata in rate in cazul in care rambursezi integral rata scadenta in perioada de gratie de pana la 45 de zile". (Da, e citat de pe site-ul lor)
          Deci poti lua in rate pe o perioada de o luna si jumatate (fara dobinda), apoi dobinda este 2,33%/luna adica 28%/an. E mare, deci (acum 1 an era intr-adevar 25%).
          Bun, ca sa gasesti informatiile astea pe site-ul lor trebuie sa "sapi" serios pe acolo, altfel, dupa primele pagini ramii cu impresia falsa ca e 0% dobinda. Nu am loc aici sa enumar si celelalte magarii pe care le face respectiva banca.
          Deduc de aici ca tu ori esti dintre aceia care nu casca ochii bine ori lucrezi la credit europe. Oricare ar fi varianta reala ar trebui sa-ti fie rusine pt dezinformarea pe care ai facut-o si sa mai postezi un comentariu in care sa-ti ceri scuze.
          Aaa, era sa uit. Da, am card avantaj si ma gindesc serios sa renunt la el.
          • 0 (0 voturi)    
            tin sa te contrazic (Marţi, 14 aprilie 2009, 18:29)

            bcip [anonim] i-a raspuns lui Me

            Ce zici tu ai dreptate dar prin sistemul de rate de la Cardavantaj, poti sa iti iei produse intr-un nr. fix de rate fara dobanda dar din anumite magazine si in cate rate vor ei (3-5-6-12 chiar si 18-24). La acest sistem de rata chiar nu au nici o dobanda, platesti administrarea cardului care e in jur de 40ron pe an.
            folosesc acest card de mai bine de 2 ani...si nu mi s-a cerut un ban in plus.
            • 0 (0 voturi)    
              Cine te plateste? (Marţi, 14 aprilie 2009, 23:16)

              Tudor [anonim] i-a raspuns lui bcip

              Esti angajat sa promovezi cardul ala? Faci reclama mascata??
              • 0 (0 voturi)    
                nu e reclama (Miercuri, 15 aprilie 2009, 12:37)

                BCIP [anonim] i-a raspuns lui Tudor

                ceeea ce am zis era un raspuns. Nu fac reclama la nimic doar am dat o alternativa la creditele cu 50% dobanda. intrebarea mea ar fi: pe voi cine va plateste sa faceti antireclama? Eu am zis doar un adevar. Daca nu iti convine asta e.
  • +2 (2 voturi)    
    GRESESTI (Marţi, 14 aprilie 2009, 9:20)

    Mihai [anonim]

    Pe firma care vinde o doare undeva de situatia ta.Caci contractul de creditare il faci cu banca, nu cu firma de la care iei produsul.Aceea primeste de la banca banii imediat ce ai semnat contractul, dobanda intrind apoi in buzunarul bancii.
  • 0 (2 voturi)    
    corect (Marţi, 14 aprilie 2009, 9:21)

    jean [anonim]

    Asa e....
    consider ca ar trebui limitate legal aceste dobanzi precum si termenul pe care se acorda creditele la o valoare decenta. Mai ales pentru produsele cu valori relativ mici, gen electronice, electrocasnice. Ceva de genul 6 luni...max un an. Dobanda...max 20%.
  • +5 (5 voturi)    
    sa invatam sa si citim... (Marţi, 14 aprilie 2009, 9:34)

    mikky [anonim]

    E vorba de ofertele de finantare ale "marilor jucatori", (de fapt lanturi de magazine de electrocasnice dar ce frumos suna exprimarea protevsciana) si nu de posibilitatile de plata, credite ce le poate obtine un individ de la vreo banca de aiurea.
    Ofertele de creditare din magazine apartin IFN-urilor cae practica dobanzi ce merg pana la 98%, si nu se subordoneaza reglementarilor BNR.
    Ca tu poti obtine credit mai ieftin apeland la orice alta banca e alta treaba, dar nu e mai usor sa pleci cu produsul acasa din magazin fara sa mai faci drumuri la banca?
    Pe asta mizeaza si vanzatorii si IFN-urile care cu nesimtire iti ofera un credit imediat care va crea drame mai tarziu in familiile de inconstienti ce nu citesc contractele...
  • +1 (3 voturi)    
    chiar este inca o surpriza (Marţi, 14 aprilie 2009, 9:37)

    Ghita [anonim]

    faptul ca daca esti prost platesti? Faptul ca daca nu iti pui capul la contributie te vor durea picioarele? Faptul ca nimeni nu sta sa iti poarte TIE de grija daca tu nu reusesti sa faci doua conexiuni logice? Faptul ca daca te intinzi mai mult decat plapuma vei ajunge sa iti vinzi si plapuma si perna si sa dormi pe jos?
    Cine este suficient de idiot si nu masoara costurile cand isi cumpara produse de fite pe credit, care nu are nici macar bunul simt , disponibilitatea si interesul sa se intereseze in 3 banci despre cea mai buna oferta, de ce ar trebui sa ajunga drept exemple de genul: saracul om, au profitat de el?
    • +3 (3 voturi)    
      sunt diverse feluri de idioti (Marţi, 14 aprilie 2009, 11:19)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui Ghita

      ..pe langa idiotii care nu isi poarta de grija si iau credite care nu le pot plati, mai sunt idiotii care dupa ce bancile intra in imposibilitate de plati dau bani la buget care sa scoata sistemul bancar din criza. Cineva tot trebuie sa plateasca electrocasnicele alea si mi-e greu sa cred ca bancherii o sa se apuce vreodata de agricultura ca sa isi recupereze banii.
    • +1 (1 vot)    
      pentru ca.. (Marţi, 14 aprilie 2009, 15:24)

      Cc [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      ..nu traim in jungla. De aia exista institutii de protectie a consumatorului. De aia avem legi si reguli (care ar trebui imbunatatite, apropo). Altfel, conform logicii tale tipic romanesti de "daca esti prost platesti" putem deduce ca daca nu te feresti de barosul unui psihopat, n-ai decat sa mori. Vanatoare placuta pentru supravietuire printre celelalte specimene care iti seamana la gandire.
  • +2 (2 voturi)    
    camatarie (Marţi, 14 aprilie 2009, 9:55)

    kitto [utilizator]

    aceasta este camatarie pe fata
  • 0 (0 voturi)    
    multumim crizei (Marţi, 14 aprilie 2009, 10:22)

    kllaus [anonim]

    ca ne face sa ne gandim de cel putin 2 ori inainte de a lua un produs sau de a contracta un credit. In ceea ce priveste creditul cu buletinul, trebuie sa recunosc ca in ciuda faptului ca sunt un om bine informat, nu m-am abtinut sa ma prezint si eu cu actul de identitate printre rafturile unui magazin. Ceea ce mi se pare mie ilegal, din punct de vedere al informarii clientului este faptul ca iei produsul din magazin si te trezesti apoi cu un contract stufos venit de la un IFN oarecare. Si nu mai ai scapare. Protectia consumatorului este nula in Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    Oameni buni, aveti grija! (Marţi, 14 aprilie 2009, 10:47)

    Tatiana [anonim]

    DAE 44,82%? Dar ce spuneti de Provident, o institutie financiara nebancara care sare sa te imprumute si chiar iti aduce banii la domiciliu? Din pura curiozitate, dupa vizionarea unui spot publicitar in care isi promoveaza serviciile, am intrat pe site-ul lor. Au si un calculator de rate. Ce am aflat? Pentru un imprumut de 3.000 lei, contractat pe o perioada maxima de 52 de saptamani, platesti o rata lunara de 398.4 lei, suma totala de rambursat este de 5.179,20 lei iar DAE depasesteste orice închipuire. Este…227.040%. Ce nesimtire!
    DEX-ul defineste camata astfel: dobânda (excesiva) pe care o ia camatarul pentru sumele date cu împrumut.
    Din nefericire, în momentul de fata, Codul Penal nu pedepseste camataria daca cei care împrumuta bani nu recurg la acte ilegale pentru a si-i recupera, iar Codul Civil vede camataria ca un împrumut obisnuit. Asa ca oameni buni, cascati bine ochii inainte de a va imprumuta!
    • 0 (0 voturi)    
      e gresit in dex (Marţi, 14 aprilie 2009, 11:33)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui Tatiana

      in mod normal ar trebui alta definitie, care sa aiba in vedere daca cel ce imprumuta are dreptul asta de a imprumuta. De ex. pf-urile nu pot imprumuta cu dobanda.
  • 0 (0 voturi)    
    cu cardul este altfel (Marţi, 14 aprilie 2009, 13:40)

    x [anonim]

    am vazut mai sus discutii...folosesc cardavntajul..pe care sa zicem ca am un credit de 1200 lei....iei ceva de la un magazin in x rate fara dobanda.....astfel:
    un produs costa 12 mil lei....banii trebuie sa i ai pe cardul de credit pentru ca sunt luati in momentul achizitiei....si sa zicem ca il platesti in 12 rate....pe fiecare luna trebuie sa pui pe card inapoi 1 milion...in cazul in care nu i pui platesti dobanda. de vreo 28%......mai este si la garanti un astfel de card...trebuie sa vezi magazinele partenere......si sa pui banii la loc:))
    • 0 (0 voturi)    
      eroare cardavantaj (Marţi, 14 aprilie 2009, 16:42)

      stranger [anonim] i-a raspuns lui x

      prietene X esti in eroare...
      Dobanda de 0% la cardavantaj este aplicabila doar in cazul in care achiti cele 12 mil. lei in perioada de 45 de zile de la achizitie, in rest platesti dobanda de 28%. Sunt foarte putine firme partenere la care nivelul de dobanda este 0 pentru achizitii. ACum catava vreme erau intr-adevar multi parteneri pentru care se aplica plata in rate cu dobanda 0, dar daca nu esti atent in prezent s-ar putea sa ai surprize. Neplacute...
      • 0 (0 voturi)    
        aceeasi eroare (Marţi, 14 aprilie 2009, 16:59)

        stranger [anonim] i-a raspuns lui stranger

        la adresa http://www.cardavantaj.ro/www/index.php?class=front&method=getPageContent&id=3
        vei descoperi faptul ca existan doar o singura campanie care beneficiaza de nivelul de 0% dobanda pentru 4 rate. asa incat prietene X tu traiesti cu amintirile din trecut, cand produsul aflat in faza de lansare beneficia de mult mai multe oferte similare, cu 0% dobanda. Acum a venit criza si s-au schimbat lucrurile. Iar daca stai si analizezi produsul un pic mai la sange ai sa vezi ca nici macar nu e cine stie ce "gheseft" sa achiti in cele 3/4/6/12/...n rate, pentru ca oricum obligatia de a achita 5% din suma utilizata iti permite sa te intinzi practic nelimitat, cu rate de credit tot mai mici...
  • 0 (0 voturi)    
    Basescu e de vina ! (Marţi, 14 aprilie 2009, 14:02)

    doru [anonim]

    si asta spune totul.
  • 0 (0 voturi)    
    Vreau imprumut!!! (Marţi, 14 aprilie 2009, 17:21)

    Oarecare [anonim]

    Un dae de 48% e parfum in momente in care bancile nu-ti dau absolut nimic, iar singurii care cica ti-ar da un imprumut mai usor ar fi cei de la provident. La ei inca n-am incercat sa vad daca imi spun ca ba is prea tanar, ba nu am destula vechime, ba nush ce. Iar credit europe nu da credit atat de usor, cel putin nu in ultima vreme, fie el card sau altceva. Asa ca daca stie careva o institutie care iti da credit usor, fara ipoteca, si cu dae sub 100%, lasati mesaj :)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri