Dezbatere HotNews.ro: Cum ar trebui ierarhizate functiile in sectorul bugetar? Care meserie sa fie mai bine platita si dupa ce criterii?

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 24 aprilie 2009, 15:59 Economie | Finanţe & Bănci

HotNews.ro va invita sa spuneti cum ar trebui echivalate functiile in sectorul bugetar. In ciuda deselor discutii purtate pana acum, actorii implicati in elaborarea legii unice de salarizare nu au reusit sa ajunga la o intelegere in privinta ierarhizarii functiilor.

Ministerele amana prezentarea nomenclatoarelor de functii

Discutiile cu partenerii sociali treneaza. La ultima intalnire care a avut loc vineri, 24 aprilie, toate ministerele ar fi trebuit sa puna la dispozitie note privind nomenclatoarele de functii si pe baza acestora sa fie realizate cateva variante de echivalari. Doar patru ministere s-au conformat: Ministerul Sanatatii, Ministerul Invatamantului, Ministerul Finantelor si Ministerul Culturii. Data fiind saracia de nomenclatoare, nu a putut fi facuta nicio propunere de echivalare de functie.

Termenul de 30 de iunie dat de Guvern pentru elaborarea proiectului de lege privind salarizarea unica este nerealist in conditiile in care ministerele amana transmiterea unor note privind nomenclatoarele de functii.

Potrivit secretarului de stat in Ministerul Muncii, Valentin Mocanu, ierarhizarea functiilor va fi stabilita in functie de aceste nomenclatoare. Abia dupa aceea, vor fi analizate grilele de salarizare.

Totusi, un pas inainte a fost facut. La discutie au participat si reprezentantii ministerelor care pana acum au respins ideea unei salarizari unice. Pana sa fie aprobate de Guvern principiile legii unice a salarizarii, Ministerele Justitiei, Internelor, Apararii si Externelor au evitat sa coopereze, solicitând mentinerea grilelor proprii de salarizare. Opunerea acestor ministere in privinta adoptarii unei astfel de legi are ca explicatie faptul ca sunt institutii in care exista salarii foarte mari. De aceea, evita sa faca public nomenclatorul functiilor.

Adoptarea in Guvern a pricipiilor, a determinat aceste ministere sa participe la discutii. Dar acest lucru nu inseamna ca nu pot veni cu alte pretentii.

Ministerul Justitiei nu vrea sa participe la negocieri fara CSM

"Cei de la Justitie au hotarat sa participe la urmatoarele sedinte doar daca vin si cei de la Consiliul Superior al Magistraturii, pentru a discuta despre functiile de magistrati. Au spus ca fara CSM nu pot discuta despre nicio functie. S-a mai cerut ca la urmatoarea sedinta care va avea loc pe 29 aprilie, sa participe si Camera Deputatilor si Senatul", a declarat pentru HotNews.ro, Mihaela Neacsu, reprezentant al confederatiei BNS. Potrivit acesteia, Ministerul Afacerilor Externe vrea ca pana la urmatoarea intalnire sa gaseasca legi asemanatoare care se aplica si in alte state ale Uniunii Europene.

"Astazi (n.n. 24 aprilie) nu s-a putut face nicio echivalare. S-a discutat iar despre gradul de plutonier si s-au adus explicatii precum ca este o functie care corespunde studiilor superioare", a precizat Mihaela Neacsu.

Propunerea de echivalare a functiei de plutonier cu cea de profesor cu gradul I de liceu a starnit nemultumirea sindicatelor din invatamant. "Aceasta propunere de echivalare reprezinta o lipsa de respect", a declarat pentru HotNews.ro, Gheorghe Isvoranu, presedintele Federatiei Sindicatelor din Invatamant "Spiru Haret".

Pana acum au fost facute doar cateva propuneri de echivalari. Pentru urmatoarea discutie, s-a propus discutarea echivalarii unor functii inalte, precum cele de judecator si demnitar.

Propuneri de echivalari

Postul de profesor cu gradul I de liceu si o vechime in munca de 6-10 ani ar fi echivalenta cu cel de sublocotenent, plutonier adjutant principal cu studii superioare si maistru militar principal, precum si cu cel de expert vamal principal, muzeograf gradul II, preot de parohie, farmacist, fiziokinetoterapeut, expert principal, consilier juridic principal, auditor principal.

Functia de medic primar de clinica ar urma sa fie echivalata ca salarizare cu cea de conferentiar universitar, capitan, consilier superior in minister, artist liric de opera.

Functia de referent superior in minister ar urma sa fie echivalata cu cea de secretar de scoala, pedagog, soldat si gradat voluntar, statistician medical, laborant.

Negocierile purtate pana acum arata ca exista cateva variante in privinta aplicarii sistemului unic de salarizare.

1. Legea sa se aplice pentru toti bugetarii, indiferent de nivelul actual al salariilor.
2. Legea sa se aplice in sectorul bugetar, exceptie facand Justitia, Apararea si Externele.
3. Legea sa nu echivaleze functii precum cea de plutonier cu cea de profesor.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3777 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Dificil (Vineri, 24 aprilie 2009, 16:23)

    stefan [anonim]

    Toti sarim cu gura ca asa nu ebine, altfel nu e bine....
    Nu cred ca Romania trebuie sa inventeze ceva.
    Specialisti ai ministerelor sa vada cum e in alta parte. Franta, Germania, Spania, ANglia, etc.Sa vada ce e bine acolo si ce ar trebui imbunatatit.
    Apoi sa purcezi la treaba. Care nu e usoara, e de durata. Si care apoi trebuie aplicata. Si vazut efectul, si corectat. Nu se poate gasi o solutie peste noapte si nici o solutie nu va multumi pe toti.
    Personal 1 profesor gradul 1 = 1 sublocotenent, nu merge. Mai bine invatator gradul 2 = sublocotenent.
    medic primar= capitan e super fortata.
    Dar asta e opinia mea.
    • +1 (1 vot)    
      nu furati startul! (Vineri, 24 aprilie 2009, 18:07)

      predel [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      Problema nu ar trebui sa se puna in relatii de genul profesor =2 plutonieri=0,7 medici= 0,5 judecatori pentru ca in felul acesta nu putem avea nici o urma de obiectivitate.

      Discutia ar trebui sa plece de la cele 9 criterii de ierarhizare (deja adoptate de guvern, din cate stiu). Cele nouă criterii care vor sta la baza elaborării grilei de ierarhizare a bugetarilor se referă la nivelul de studii şi competenţe, importanţa socială a muncii, complexitatea şi diversitatea activităţilor, responsabilitatea şi impactul deciziilor, expunerea la factori de risc, incompatibilităţi şi conflicte de interese, dificultatea activităţilor specifice, sfera de relaţii şi interacţiunea cu factorii externi şi condiţii de acceptare pe post, adică gradul de dificultate al examenului şi pregătirea necesară. Aceste criterii (ar trebui propuse si altele daca e cazul) reprezintă punctul de plecare în realizarea legii unitare de salarizare a tuturor angajaţilor plătiţi din bani publici... sau cel putin asa ar trebui sa fie pentru ca deocamdata am furat startul discutand direct de rezultate.

      Discutia ar trebui sa stabileasca acum:
      1. ponderea fiecarui criteriu pentru fiecare post/ocupatie
      2. ponderea relativa a fiecarui criteriu intr-un model salarial unic
    • +1 (1 vot)    
      Subscriu (Vineri, 24 aprilie 2009, 19:02)

      panadol [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      Sunt tari care au afisate public listele de salarii in sistemul de stat. Poate am putea analiza ce sistem ni se potriveste, si sa il preluam direct, ca acum chiar n-are sens sa inventam roata, pt ca stim prea bine cum vor manipula iar legile diversele grupuri de interese.
  • 0 (0 voturi)    
    Ierarhizare (Vineri, 24 aprilie 2009, 16:26)

    Mazeta [utilizator]

    Pai intai tb stiute organigramele, statele de functii (nomenclatoare) si veniturile reale (salarii de baza + adaosuri) ale tuturor institutiilor din sectorul bugetar, mai ales cele din justitie, MAI, MAPN, servicii si agentii guvernamentale. Nu poti face o echivalare intre niste sisteme opace. Cine le stie, sa mi le spuna si mie.

    De nimic nu le e mai frica decat de adevar.
  • +1 (1 vot)    
    Functie de prioritati NATIONALE si evaluate (Vineri, 24 aprilie 2009, 16:26)

    - [anonim]

    prin criterii de performanta si scopuri concrete (targheturi),
    cu timp precis de realizare (min 4 ani = o guvernare, max = 8).

    Prioritati NATIONALE vor fi stabilite prin referendum NATIONAL, deci fara implicarea POLITICULUI.

    Prioritatile mele:

    1. Justitia
    2. Sanatatea
    3. Educatia
    4. Agricultura, Turismul si Infrastructura (transporturile)
    5. Ordinea publica
  • +1 (1 vot)    
    De ce? (Vineri, 24 aprilie 2009, 16:27)

    george [anonim]

    Pentru care motiv ar trebui ca (vezi varianta 2) „Legea sa se aplice in sectorul bugetar, exceptie facand Justitia, Apararea si Externele„? Cu ce este mai cu mot un judecator sau procuror decat un chirug (de exemplu)? Are carte mai multa? Se prezuma ca are un IQ superior? Munca lui are mai multa importanta sociala? Munceste mai mult? De ce domeniile astea 3 (Justitia, Apararea, Externele) beneficiaza tot timpul de regim special?
    Sa traiti Domnu Boc! Sa traiti Domnu Basescu! Ca ca voi nu gasim!
    • 0 (0 voturi)    
      raspunsul e simplu (Vineri, 24 aprilie 2009, 23:23)

      profet [anonim] i-a raspuns lui george

      Nu sunt mai destepti, nu au IQ mai mare. Teoretic, muncesc mai mult. Daca un medic face garda si ia bani pentru asta, un magistrat/militar/ofiter de externe nu ia bani pe orele muncite in plus fata de program si are obligatia de a se prezenta la munca neconditionat. Totodata, aceste categorii de "bugetari" nu au voie la afaceri personale, deci triaesc STRICT DIN SALARIU. Pe cind medicii practica si la privat, dupa programul de la spital, profesorii fac meditatii, artistii au contracte suplimentare etc. Cele 3 categorii sunt lipsite de niste drepturi si libertati de care doctorii, profesorii, economistii, inginerii bugetari etc. beneficiaza (implicare politica sau nonguvernamentala, dreptul de a protesta sindical etc.).
      Cam astea sunt diferentele pentru care legea nu va fi adoptata nici in 4 ani, ori va fi adoptata pe exemplul 2.
      E o parere personala.
      P.S. Puteti comenta fara ura? Pentru ca probabil tocmai asta se vrea, o invrajbire generala, pina la alegerile prezidentiale.
      • 0 (0 voturi)    
        pentru profet (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 7:39)

        john [anonim] i-a raspuns lui profet

        Vad ca ai raspunsuri simple numai ca incomplete, in legea functionarilor publici scrie clar ca nu ai voie sa ai alte activitati, asa ca toti bugetarii traiesc doar din SALARIU nu numai Apararea, Justitia, Externele. Sunt bugetar si lucrez in domeniul IT si "nu am voie" sa mai lucrez si part time la o firma privata, legal, sa platesc impozite tot la stat, ca asa este minunata lege a functionarilor publici. Daca nu cunosti toate aspectele nu mai vorbi doar din auzite !!
      • 0 (0 voturi)    
        ?? (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 11:08)

        ionut [anonim] i-a raspuns lui profet

        profetule,

        trebuie pornit de la premiza ca un om nu are mai multe slujbe. ca vezi in filme ca dimineata esti portat la niste apartamente si seara la discoteca si se cheama ca ai doua slujbe, nu e totuna cu 2 slujbe serioase. un chirurg nu cred ca poate lucra 15 ore pe zi serios, decat daca e exceptie. in plus, intr-o tara serioasa, daca lucrezi prea mult si castigi si bine cumulezi salariile si iti creste impozitul, tocmai ca sa incurajeze oamenii sa se rezume la o singura slujba si sa o faca serios.

        asadar, nu trebuie pornit de la premiza ca un judecator are cat 3 salarii de profesor, pentru ca un profesor are dreptul de a avea 3 slijbe (si a lucra 24x24).

        desi, profetule, fie vorba intre noi, 3 salarii de profesor fac cat jumate de salar de judecator...

        PS nu am nici o ura, nu te-am injurat... intr-adevar, mai am o speranta ca daca treburile s-ar indrepta si ar merge bine ceva timp, m-as intoarce o data in tara, dar cam paleste.
    • 0 (0 voturi)    
      asta (Miercuri, 6 mai 2009, 22:27)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui george

      Un judecator tot timpul se gandeste ca un fost detinut poate veni sa-i deie cu ciocanul in cap, militarul trebuie sa fie pregatit in orice clipa sa moara chiar daca acasa il asteapta o sotie si copii, care primesc apoi bani de o ciocolata daca el moare, s.a. profesorii stau 3-5 ore pe zi la servici, caldura e caldura, vacanta (cat o fi?3-4 luni e an?) e vacanta... pt 12-14 mil. iti convine sa fi jandarm si sa te gandesti ca un colorat iti face ceva daca-l deranjezi? domnilor profesori ia faceti voi paza o saptamana pe strazi noaptea in ianuarie si apoi sa vedem ce ziceti....
  • 0 (0 voturi)    
    :)) (Vineri, 24 aprilie 2009, 16:38)

    tsurami [anonim]

    Pe mine chestia cu variantele de la sfarsitul articolului ma duce cu gandul la programarea logica.

    Poate cineva isi mai aduce aminte Prolog si are timp sa le dea pe tava solutia baietilor astora...
  • +2 (2 voturi)    
    o idee (Vineri, 24 aprilie 2009, 16:52)

    iulia_eu [utilizator]

    aseara era o doamna pe un post tv si dadea exemplul din Germnania, cred (oricum ideea e importanta): ierarhizarea sa se faca dupa cat de costisitoare sunt eventualele greseli comise de fiecare categorie. De exemplu, un mecanic auto, daca schimba gresit o piesa, costa putin si e usor sa o inlocuiesti din nou, dar daca un medic greseste sau un profesor nu face bine ceea ce face consecintele sunt foarte costisitoare si greselile ireparabile, uneori. ca principiu mi se pare corect.
    sunt de acord cu primul comment, cum ca ar trebui sa preluam un sistem care functioneaza, nu sa ne trezim noi sa experimentam chestii total noi si neincercate.
    • +1 (1 vot)    
      Asa e (Vineri, 24 aprilie 2009, 19:55)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui iulia_eu

      Cred ca cel mai bine ar fi sa se traduca o lege asemanatoare dintr-o tara civilizata europeana (Germania?). Sa se TRADUCA, fiindca m-am saturat de adaptari levantine si de reinventarea formulei asfaltului pe maluri dambovitene.
  • +1 (1 vot)    
    Propunere I (Vineri, 24 aprilie 2009, 17:02)

    Boss2013 [utilizator]

    Cred ca ierarhizarea nu ar trebui sa se faca dupa un singur criteriu. Tocmai ca in schema finala o comparatie a unui post din educatie cu un al post din armata nu ar trebui sa fie relevanta, datorita unor ponderi diferite a criteriilor.
    Eu propun cateva criterii:
    - riscul psihologic si fizic al meseriei respective sau doar in particular al unui post in cadrul unui domeniu (un ofiter trimis in lupta in afganistan trebuie sa castige mai mult decat unul din cazarma)
    - serviciul social pe care meseria sau postul respectiv il face: medicina de urgenta ar fi printre cele mai importante - dar ar trebui cumva considerate intr-un sistem de verificare a calitatii serviciilor respective de catre autoritati independente (nu platesti medici la un nivel maxim pentru ca fac o meserie importanta ci pentru ca au reusite, sau ca nu au; la fel si pentru sistemul de ordine publica sau de justitie, care ar trebui platit pe masura calitatii lui, asa cum e notata de corpuri de specialitate si de public)
    - gradul de expertiza si pregatire necesar prestarii unui serviciu (daca unui angajat i se cere pregatire de nivelul masterului, atunci trebuie platita la nivelul conditionalitatilor ierarhizate)
    - alte conditii specifice unei meserii sau post in anumite limite (ierarhizare intre egali, in functie de performanta)

    O ierarhie nu poate sa fie perfect fixa, pentru ca lucrurile evolueaza si performanta institutiilor si a oamenilor e variabila. Dar ea trebuie sa aiba niste limite si niste jaloane. In orice caz, insist ca plata celor care presteaza un serviciu public sa depinda partial si de calitatea evaluata periodic a serviciilor lor, atat la nivel de ramura cat si individual. Sa nu mai auzim ca i se cuvine unui profesor universitar un salariu mare pentru ca si altii din alte tari au la fel, pentru ca nu avem nici aceeasi calitate a invatamanatului si cercetarii si nici acelasi nivel de calitate profesionala per individ.
  • 0 (2 voturi)    
    "EGALITATE" (Vineri, 24 aprilie 2009, 17:13)

    DENIS [anonim]

    Se tot vorbeste daca este echitabil salariul sublocotenetului cu cel al profesorului cu 10 ani vechime. Este inechitabil, intradevar pentru ca profesorul munceste 4 ore pe zi timp de 8 luni pe an si nu are o pregatire superioara sublocotenentului care "beneficiaza" de tot felul de privatiuni:nu are sindicat, nu poate face politica, nu se poate privatiza, etc..In plus participa la tot felul de activitati cu grad ridicat de risc:trageri, distrugeri, participa la misiuni externe unde ....se mai si moare, din pacate...Si in afara de toate acestea haideti sa comparam 4-5 ani de academie militara cu o facultate de genul “Spiru Haret” unde important e sa-ti platesti taxele, in rest oricine poate da examenele in locul tau…

    Denis
    • 0 (0 voturi)    
      de ce vb fara sa ai habar? (Miercuri, 29 aprilie 2009, 17:06)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui DENIS

      un profesor munceste LA CATEDRA 4 ore pe zi, narodule! dar pregatirea acelor ore cand crezi ca o face? seara, la popota garnizoanei? cat despre zdrobitoarea munca a ofiterului roman si neimplicarea lui in mizerii politice, mai scuteste-ma! pa
  • 0 (2 voturi)    
    Nu trebuie ierarhizate (Vineri, 24 aprilie 2009, 17:14)

    Sargon [utilizator]

    Nu trebuie ierarhizate , ci desfiintate.
  • 0 (0 voturi)    
    Varianta propusa (Vineri, 24 aprilie 2009, 17:14)

    MAGDALENA DANIELA BOLOCAN [anonim]

    Fara a face exceptie in sectorul bugetar se pot fixa intr- faza initiala ancorele principale (criteriile):
    - nivelul de studii si perfectionare + performanta profesionala;
    - nivelul de vechime;
    - nivelul de atributii/sarcini;
    - gradul de dificultate/importanta pe ramura/sistem.

    Pe fiecare ancora si apoi pe intreg sistemul de ancorare se plaseaza limitele (maxime si minime) in care se vor incadra profesiile (punctual).

    In comisii de dezbatere se vor cerne cazurile profesionale.
  • +1 (1 vot)    
    lege (Vineri, 24 aprilie 2009, 17:22)

    nety [anonim]

    Cea mai incompetenta guvernare din ultimii 20 de ani, vrea sa-si mascheze neputinta si incompetenta prin minciuni si abureli. De ce?
    1. Se vorbeste raportul actual de 1 la 72. Asta inseamna 600 lei salar mnim, 43.200 lei salar maxim. Sa ne spuna cine si cati sunt cei care au salariu (nu venitul) de 43.200 lei fiind angajat la stat.
    2. Daca totusi exista salarii la acest nivel de 72 fata de salariul minim, este simplu: sa le dimineze, doar sunt angajati ai statului, salariile se negociaza, cei cu asemenea salarii sunt chemati la negocieri si li se spun noile salarii pe care statul si le poate permite.
    3. Daca sunt venituri (nu salarii) de 43.200 lei, atunci trebuie analizat din ce se compun veniturile respective, care sunt criteriile de performanta care au permis aceste venituri. Ele pot fi justificate (si atunci e OK) sau nejustificate (si atunci, eu stat modific criteriile, tot prin negociere).
    4. Numai ca eu cred ca, de fapt, este vorba despre incompetenta si neputinta guvernantilor. Si atunci lanseaza asemenea aberatii (precum 1 la 72), lumea se va revolta pe cei cu 72, pe guvernantii anteriori (cum au permis asa ceva, etc), iar ei, actualii guvernanti ies bine (nu ei sunt de vina, nesimtitii care iau 72, eventual guvernantii anteriori, dar nici intr-un caz actualii)
    5. Toate celelalte masuri luate de guvernul Boc ma fac sa cred ceea ce am spus la 4. Masuri heirupiste, anuntate azi, luate maine, anulate poimaine, care fac rau intregii societati aflate in criza.
    6. Eu cred ca 90% din efectele crizei pe care o resimtim noi romanii se datoreaza bijbaielilor guvernului, si numai 10% din efectele resimtite sunt obiective. Lipsa de decizie (pentru ca nici o decizie nu a fost fundamentata si analizata, ci luata in raspar - vezi taierea sporurilor pt ca dl Boc sa poata sictirii pe cei carrora le-a taiat: : "pusca si cureaua lata, ce sporuri aveam odata"), decizii intarziate (nu luam imprumut FMI, ba luam), a facul mai mult rau economiei romanesti decat
    • 0 (0 voturi)    
      trei observatii (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 20:01)

      na Poleon [anonim] i-a raspuns lui nety

      1. totusi sunt primii care au luat taurul de coarne.. 2. putem face comparatii cu alte guverne dupa terminarea mandatului 3. alte guverne n au facut nimic, n au schimbat nimic, totul a mers din inertie, dar timpurile erau mai bune..
  • 0 (0 voturi)    
    hopaaaa...asta da subiect interesant (Vineri, 24 aprilie 2009, 17:29)

    alex [anonim]

    deabia astept si la coduri dezbatere pe hotnews...ca vorba ceea daca nu ziceau aia de la ong-uri nici macar nu as fi stiut cu ce mama naibii se mananca.
  • +1 (1 vot)    
    Romania are o sansa (Vineri, 24 aprilie 2009, 17:41)

    samosata [anonim]

    Romania, ajutata de FMI (ca sa vezi cine ne ajuta, pe bune!) care se pare ca o obliga sa faca odata legea asta, are o sansa istorica (istoric ar fi si rateul, Doamne fereste!) sa treaca din lagarul statelor politienesti (si n-am nimic impotriva politistilor - sunt necesari, datorita firii umane), sa treaca spuneam in randul statelor civilizate, democratice, care pun accent pe educatie, pe sanatate, pe social si care nu incearca sa guverneze cu forta impotriva si in dispretul celor guvernati. Eu am convingerea ca o societate cu cat e mai educata si mai transparenta are nevoie de mai putini politisti si militari, dar mai sofisticati, mai putin brutali. Zic eu ca politia in primul rand trebuie sa se scuture de crusta care o identifica cu brutalitatea. (vezi ce se intampla la Chisinau !)
  • 0 (0 voturi)    
    CORPTI (Vineri, 24 aprilie 2009, 18:09)

    STEFAN [anonim]

    De ce angajatii din magistratura au salarii asa mari ??
    Dar pe deasupra ca au salarii asa mari sunt corupti pana-n maduva oaselor. Eu unul as reduce salariile la 1000 de lei/luna si as obliga sa lucreze, dar as asculta permanent telefoanele tuturor angajatilor din magistratura si daca as prinde cu ceva la puscarie cu ei si afara din magistratura cu ei. La lopata cu ei !!!
    De ce la Curtea Constitutionala si la CSM sunt numai
    bosorogi, fosti comunisti, securisti care apara interesele tuturor nomenclaturistilor ???
    De ce tineretul care vine din urma tot acolo ajunge, adica invata toate relele de la batrani ???
  • 0 (0 voturi)    
    ierarhizare?!? (Vineri, 24 aprilie 2009, 18:18)

    Abramburica [anonim]

    Echivalarea aceasta propusa de guvern mi se pare o aberatie...cum poti echivala un profesor cu un militar? Sau un chirurg cu un capitan?
    Cred ca cel mai corect ar trebui sa se faca ierahizarea in functie de:
    -pregatire si competente
    -rolul social jucat de profesia respectiva
    -experienta si calificari ulterioare studiilor
    -importanta domeniului
    Este jignitor ca de 20 de ani Educatia si Sanatatea sunt cele mai ignorate ministere iar salariile profesorilor si ale medicilor sunt cum sunt. Cineva spunea ca un profesor munceste 4 ore/zi. Eu stiu ca norma unui profesor e de 6 ore pe zi plus inca vreo 6 acasa sa se pregateasca pe a doua zi....ca deh...la elevi si studenti nu tine doar cu "mars, inainte, culcat, jos"...:)) trebuie sa le spui chestii mai inteligente. Iar absolventii de Spiru Haret sau alte asemenea "celebre" universitati de obicei fiind asa zisi juristi si economisti nu prea sunt in invatamint. E trist ca orice dezbatere in Romania se transforma in polemica...de asta nu avansam si de 20 de ani ne zbatem in aceasi mocirla!
    • 0 (0 voturi)    
      Ierarhizarea (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 10:47)

      Fudulu [anonim] i-a raspuns lui Abramburica

      Problema ierarhizarii este destul de complicata. Am o oarecare varsta si experienta atat ca militar cat si ca prof. in invatamantul superior civil. Fara sa am pretentia ca sunt absolut obiectiv am sa relatez cateva aspecte care ar vrea sa justifice si importanta greutatilor, privatiunilor din unele meserii.
      -Prin anii 60, tanar ofiter de marina, am fost detasat de la vapor la Centrul de instructie pentru instruirea noilor recruti in calitate de comandant de pluton. Perioada de instruire dura ceva mai mult de trei luni. Comandantul de atunci al Marinei a spus ca nu mor tinerii ofiteri daca in perioada acestei instruiri sunt alaturi de soldati de la desteptare la stingere. Asta insemna zilnic de la 05.30 la 21.30. Si se executa. Nici prin gand nu-ti trecea sa ceri plata orelor suplimentare, recuperari sau ceva de genul acesta. Ma sculam la vapor la 04.30, mancam si la 05.00 plecam sa ajung la Centru la 05.30. La 14.30 era o pauza de masa de peste o ora. Luau masa soldatii si ofiterii incadrati la Centru. Eu eram detasat si masa o luam la vapor dar nu-mi ajungea timpul de pauza sa ajung la vapor, sa iau masa si sa ma intorc, asa ca mai mancam pe la orele 22.00 cand ajungeam seara la vapor. Mancare aveam destula, la vapor aveam norma buna de hrana, dar mancam doar de doua ori pe zi. In afara de ”inainte mars, culcat ...” mai instruiam la vapor recrutii cu specialitatea timonieri. Aveam caiet metodic cu desfasurarea orelor, conspecte ale lectiilor pe care trebuia sa le predau. Eram si controlat si pe nimeni nu interesa cand mi le fac. Si eram absolventul unui institut de invatamant superior. Deci poate fi echivalata munca unui locotenent (astazi sublocotenent) macar ca greutate cu cea a unui profesor?
      As putea prezenta si alte aspecte de mai tarziu din activitate dar depasesc numarul de caractere scrise. Daca chiar va intereseaza as putea continua intr-o alta secventa.
  • 0 (0 voturi)    
    Ierarhizarea intregului (Vineri, 24 aprilie 2009, 19:34)

    marius [anonim]

    sistem bugetar ar trebui facuta in functie de nevoile natiunii, in STATUL DE DREPT, dupa modelul democratiilor consolidate ale Europei. Educatia,Sanatatea,Justitia,Apararea,Ordinea publica sunt DATORIA CATRE NATIUNE a oamenilor care fac parte din ele, intr-un stat democratic. Daca exista oameni care nu-si cunosc datoriile fata de propriul popor, acestia trebuie sa plece deoarece incalca principiul fundamental al democratiei: "PUTEREA EMANA DE LA NATIUNE".
    Daca doriti sa aflati parerea electoratului roman fata de sistemele cu adevarat democratice ale altor tari, nu trebuie decat sa-l intrebati pe care anume il prefera,in raport cu ce este acum la noi.
  • -1 (3 voturi)    
    ptr "plotonierul" denis (Vineri, 24 aprilie 2009, 20:10)

    ion [anonim]

    nu se argumenteaza prin multimi minoritare( absolventi de spiru haret profesori) ci prin majoritati daca vrei sa ai argumente tari. asa pot spune si eu: academia? cunoastem coruptia imensa de la admitere! am discutat la un vin cu un tip din comisia de admitere, se cam ametise omu' si a inceput sa spuna cum merge spaga la "cacademie". dar astea sunt multimi minore.slujba periculoasa? misiuni externe periculoase ? cate mii de "plotonieri" au participat la misiuni externe periculoase ? 44 de "plotonieri" a, asa mai mere. in rest frecati menta am neamuri in armata si politie si sunt frecatori de menta
    • 0 (0 voturi)    
      s-a intors "capu de creta" (Vineri, 24 aprilie 2009, 21:34)

      sexy braila [anonim] i-a raspuns lui ion

      spunea cineva......cica......"decat sa castig 10 lei la soare mai bine 5 la umbra"......era un profesor invitat sa intre in armata.......si apropo mincinosule, acu doua zile auzeai de la prieteni una... alta, acu ti s-au transformat in rude politisti si militari toti informatorii.....demagogule........
  • 0 (0 voturi)    
    Atentie (Vineri, 24 aprilie 2009, 21:26)

    Bebe [anonim]

    Nu cadeti in plasa smecherilor. De exemplu, capitan-medic primar? Serios? Dupa aceea, salariile ffffffffff mari in armata sunt de la locotenent colonel in sus. Foooooaaaaarte mari. Subofiterii, ofiterii pina la maior inclusiv, vai de mama lor, divide et impera. Dupa aia, comparatia mere cu pere, e o perdea de fum. In justitie e jaaaaale. Mare! diferente de salarizare de te doare mintea, credeti-ma.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa mori de ras nu alta (Vineri, 24 aprilie 2009, 21:36)

    Maria [anonim]

    In MAI si MApN cei cu studii superioare, minus inginerii si medicii, au studii facute la particoler, gen Spiru Haret si alte glume de gen.
    • 0 (0 voturi)    
      chiar c-ai sa mori (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 10:05)

      ciumac [anonim] i-a raspuns lui Maria

      marioaro esti si tu departe de adevar......daca ar fi fost ca invatamantul particular sa traiasca de pe urma militarilor, acestia erau in faliment demult. Poate singura exceptie este dreptul.........in rest nu mai vorbi aiurea ca e plina tara de copiii de bani gata care nici doctori nu se cheama, nici profi, nici avocati, nici economisti. .....si tare cred ca esti si tu printre ei dupa cum gandesti.
  • 0 (0 voturi)    
    prioritati (Vineri, 24 aprilie 2009, 21:59)

    marius [anonim]

    ceea ce avem acum TREBUIE schimbat. Sistemul este vicios si nu incurajeaza performanta sau competenta. Privilegiile si inegalitatile TREBUIE sa dispara. Dupa mine, prioritatile ar fi:
    1. Justitia. Mi se pare normal, desi sunt profesor, ca acest domeniu sa primeasca bani. Insa pt cei prinsi cu coruptie in justitie sa se dea pedepse maxime.
    2. Sanatatea. Un medic trebuie bine platit, caci are in mina vietile unor oameni.
    3. Armata. Pt cei cu studii superioare din armata, de la sublocot. in sus, mi se pare normal ca salariul sa fie putin peste cel al unui prof. Nu insa nu mult. Un prof gr. I cu vechime minima ar putea avea cit un locotenent, daca tot s-a discutat ac. subiect.
    4. Educatia. Cu o ierarhizare normala de la prof. universitar la educator, trebuie crescut nivelul de salarizare, caci ce avem acum nu e atractiv si nici motivant. Pe de alta parte, sunt de acord ca trebuie introduse criterii clare de evaluare.
    5. Ordine publica. Aici salarizarea ar trebui sa fie apropiata de nivelul de la educatie, cu precizarea ca cei fara studii superioare sa fie sub nivelul de prof. gr. I. Totusi studiile sunt studii, iar un agent de la tara nu e normal sa ia cit un prof. cu gr. I.
    5. Functionarime.
    6. Altii.
  • 0 (0 voturi)    
    echitate (Vineri, 24 aprilie 2009, 22:19)

    circaru' [anonim]

    functia mea de dresor animale cred ca ar putea fi asimilata hipnotizatorului, recuzitorului (din aceeasi institutie cu mine), pivnicerului, maiorului din armata, capelanului, autopsierului, dantelaresei si chiar timonierului fluvial. Cred ca ar fi intr-adevar echitabil. Ce ziceti?
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 12:31)

      Boss2013 [utilizator] i-a raspuns lui circaru'

      sau psihologului.
    • 0 (0 voturi)    
      o propunere! (Miercuri, 3 iunie 2009, 19:12)

      diana [anonim] i-a raspuns lui circaru'

      functia ta de dresor de animale, in parerea mea, poate si chiar trebuie sa fie echivalata cu aceea de PRESEDINTE-JUCATOR! ce zici, s-ar incadra?seamana foarte mult, din pacate!
  • 0 (0 voturi)    
    Legea unică (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 8:27)

    Alex [anonim]

    UE a efectuat deja studii de acest gen, studii puse la dispoziţia Guvernului şi în posesia cărora am intrat prin bunăvoinţa unor persoane.
    Problema nu este atât de simplă cum se prezintă acestui popor zilnic la TV, ci mult mai complexă.
    Am observat că unele comentarii sunt avizate, iar altele total pe afară de subiect, însă după ce am citit respectivele materiale UE am constatat că şi la ei problema se tratează diferit.
    Nu se vorbeşte de o unică lege ptr.bugetari, în sensul dat de politicienii noştri, ci sunt criterii foarte bine stabilite, fiecare funcţie beneficiind de diferitele sporuri corespunzătoare muncii prestate.
    Tara cu cele mai puţine sporuri este Marea Britanie, însă acolo bugetarii pot munci acasă, important este rezolvarea sarcinilor stabilite.
    În Belgia şi Portugalia personalul sistemului de apărare, ordine publică şi siguranţa beneficiază de sporuri asemănătoare celor din România.
    Fiecare categorie este bine definită, iar sporurile sunt conforme cu importanţa muncii.
    În ceea ce priveşte echivalarea, studiile sunt cele care fac legea, respectiv un subofiţer sau ofiţer educator dintr-o instituţie militară este echivalat cu un educator, ori profesor dintr-o instituţie civilă, funcţie de studile avute şi profesate.
    Totul este o perdea de fum ptr.români, care nu trebuie să vadă minciunile politicienilor aflaţi în faţa alegerilor, totul este demagogie.
  • 0 (0 voturi)    
    UITUCILOR (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 9:14)

    geo [anonim]

    "venituri suplimentare nedeclarate" acest criteriu se are in vedere - pentru cei avizati (medici, profesori etc.). leilor cu cap de musca si picioare de lacusta!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    25 % din " 0 " (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 9:26)

    Sergiu [anonim]

    Daca nu se tine cont ca o marire de salariu cu 50 % din " 0" e tot "0" , totul e o frectie.
    Adica cel mai mic venit sa fie 1 RON si cel mai mare sa fie 15 RON. Cine ar fi fericit ?
    Nu ar fi mai interesant de marit salariul minim pe economie, chiar progresiv, dar la modul responsabil, nu iresponsabil ? .... iar ierarhizarea sociala a functiilor ar trebui facuta anterior legii ( a salarizarii).
    Eu sunt gata sa pariez ca ,in 5 ani ajungem din nou intr-o situatie asemanatoare.
    Intr-o tara , in care trenurile circula cu vagoanele
    numerotate pe o parte crescator si pe cealalta descrescator, trebuie sa fii pregatit pentru orice.... inclusiv sa te trezesti dimineata afland ca tocmai am fost pierduti la un joc de poker ...
    Avem de peste 10 ori mai multi parlamentari decat SUA ( raportat la populatie) ... prea multi ganditori .... ma opresc aici ...
  • 0 (0 voturi)    
    discutii aiuritoare.... (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 9:33)

    dorinteodor [anonim]

    avem o tara care a adoptat economia de piata. salariul deci trebuie sa rezulte din criteriile unei economii concurentiale si in nici un caz nu trebuie stabilit de cineva (chiar daca o grila orientativa este un lucru bun)....criteriul fundamental luat in consideratie intr-o economie concurentiala este responsabilitatea directa....din acest punct de vedere, este normal ca un director in minister sa aiba un salariu mai mare ca ministrul iar presedintele romaniei sa aiba un salariu modest data fiind responsabilitatile lui DIRECTE foarte reduse..... si sa nu uitam ca totusi, in tara avem o singura economie, nu avem une de stat si una particulara....orice persoana care va vedea ca o functie similara cu a lui din economia privata este platita de citeva ori mai bine ca a lui sau va merge in economia privata sau va gasi alte metode....si incaodata remarc aberatia de a inlocui un prin-ministru om de afaceri cu un prim-ministru avocat in plina criza economica....nimeni nu a facut mai mult tarii decit noi insine prin actiune sau non-actiune.....
  • 0 (0 voturi)    
    Nihil sine analysis :) (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 9:58)

    Analist [anonim]

    Cred ca totul trebuie inceput de la anuntul oficial, chiar daca amatoristic transmis, al premierului: exista raport de 1/72 la ora actuala. Asadar:
    1) Guvernul a esuat in reducerea salariiilor mari pana la aceasta ora, miscorand doar salariile sefilor de agentii guvernamentale, dar nu si pe ale adjunctilor, directorilor si celorlalti serfi.
    2) Raportul 1/72 poate fi redus rapid la 1/25 prin OUG, insa nu se doreste asta din urmatorul motiv: de fapt se doreste pastrarea posturilor gras platite pentru propria clientela si generalizarea temei la intregul sector public.
    Pentru o viitoare lege a salarizarii unice, ar trebui pornit de la urmatoarele premise:
    1) Separarea func'ionarilor publici de celalte sectoare bugetare, respectiv educatie, sanatate, justitie, aparare, interne, externe, servicii de informatii.
    2) Pentru functionarii publici: stabilirea unui salariu de baza unic si stoparea discriminarii ordinare prin care fp-ii de la Presedintie, Guvern, CNSAS, Parlament, etc., au salarii de baza mai mari decat cei din ministere. Pe de alta parte, cei din ministere au salarii de baza mai mari decat cei din administratia locala. Exista 3 niveluri ale salariului debaza stabilite abuziv., anual, prin HG. Cum sa il crezi pe Basescu cand sustine descentralizarea in timp ce functionari publici din administratia locala au salarii de baza (fara sporuri) de 3 ori mai mici decat functionarii sai de la Presedintie???
    3) Dupa stabilirea unei legi separate de salarizarea unica a functionarilor publici, se poate trece la executarea unei analize amanuntite a celorlalte sectoare, prin compararea salariului de baza cu sporurile.
    4) In baza analizei, poate fi demarata procedura unui audit international, neutru, cu ajutorul Bancii Mondiale, in contul banilor pe care oricum ii imprumutam. Auditul ar trebui sa ofere solutii in baza unei decizii asupra cum am dori sa arate statul roman.
    Alte criterii ce ar putea fi avute in vedere ...
  • 0 (0 voturi)    
    nivel de trai (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 9:59)

    Anonim [anonim]

    Tot la salariul minim ar trebui umblat astfel incat sa-ti asigure cu adevarat un nivel corespunzator de trai, ar cam trebui sa fie de minim 400 euro adica aprox de 1600 ron. Atunci raportul 1/15 ar fi just si ar reflecta importanta functiei si ne-am apropia si noi de tarile civilizate.
    Dar prea curand eu personal nu prea vad o rezolvare favorabila cresterii nivelului de trai al romanului de rand, pentru ca de aici trebuie pornit si nu se vrea aceasta. De aceea nu avem investitori, nu avem economie si romanul de rand se gandeste cum sa faca sa traiasca mai bine in afara tarii, eventual hranindu-se de la tomberoane prin UE, decat sa munceasca civilizat in tara lui si sa fie platit corespunzator. Alesii trebuie sa-si pastreze privilegiile si sa lase mosteniri grase urmasilor pe seama prostirii alegatorilor cu grile de ierarhizare.
  • 0 (0 voturi)    
    studiile (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 10:49)

    Adrian [anonim]

    Nu inteleg de ce spuneti ca un functionar trebuie platit in functie de:
    -pregatire si competente
    -rolul social jucat de profesia respectiva
    -experienta si calificari ulterioare studiilor
    -importanta domeniului .
    Va dau un exemplu pta argumenta nedumerirea mea: doi politisti cu gradul de plutonier care fac aceeasi munca si au aceleasi rezultate ar trebui sa fie platiti cu acelasi salariu nu? Insa daca unul are o licenta, dupa voi, ar merita sa primeasca un salariu mai mare pt ca a facut studii superiore? Eu cred ca nu! daca a facut studii sa-si caute o munca care-i cere acel nivel de competenta.
    Deci solutia ar fi ca toate posturile bugetare sa fie clasificate dupa un minimum de competenta necesara pt a face munca respectiva si toti sa fie platiti cu acelasi salariu de baza diferenta sa fie vechimea, copiii.
    De exempu in Franta un bugetar de jos( categoria C sub bacalaureat) primeste intre 1000 si 1500, unul de mijloc (categoria B cu bacalaureat) intre 1400 si 2000 , iar cei de sus (categoria A min 3ani de studii sup) de la 1800 in sus. Asta este o generalizare dar stiu ca un senator primeste in jur de 7000 €. Bineinteles nu se poate face o grila de salarii pt toate salariile dar ce ma deranjeaza pe mine cel mai mult e faptul de a plati pe cineva in functie de studiile lui si nu in functiie de competentele cerute pt a efectua munca ceruta.
    Du-te la un patron sa lucrezi ca vanzator dar pt ca tu ai diploma de inginer sa-i ceri sa te plateasca in functie de diploma si o sa vezi rezultatul.
  • 0 (0 voturi)    
    invatati de la avansati (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 11:35)

    Tiberiu [anonim]

    cred ca ar merita toti salarii decente, pana la urma la asta se reduce tot...disputa asta cu echivalarile e provocata tot de guvernanti incapabili...
    Priviti Finlanda, Danemarca, Suedia si alte tari, ele cum au rezolvat problema? In ce au investit? Dupa ce ati aflat sau stiti deja, comentati pro sau contra...
  • 0 (0 voturi)    
    salarizare (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 13:16)

    Av.Corina Dodoiu [anonim]

    Principilu salarizarii unice a bugetarilor este aplicabil numai cu urmatoarele distinctiicare tin de fondul problemei si nu de forma , adica o ierarhizare a functiilor in raport de care se identifica o grila de salarizare ,cu un minim si un maxim :
    a)-performanta profesionala, masurabila nu in calificative acordate de '' comitete si comiitii '' din interiorul profesiei, ci de agentii neguvernametale ,independente care aplica criterii de evaluare morale si profesionale ,agentii de porfil ,specializate in evaluari profesionale si cu participarea unor personalitati recunoscute pe plan intern si international ;
    b)-aplicarea unei grile a valorilor de tipul claselor energetice ;
    c)-aplicarea unor sporuri in raport de contributia personala la cercetarea stiintifica si practica in domeniul de referinta , publicatii stiinteifice si tehnice ,indiferent de domeniu ,propuneri teoretice si practice , de eficientizare a sistemului .
    Numai asa scapam de balastul care sufoca functiile publice si de impostura intelectuala .
    In ceea ce priveste justitia si celeleate domenii asa zise de elita in realitatea privilegiatii sistemului ,acestia trebuie sa se incadreze in criteriile comune si sa faca dovada ,prin performanta profesionala si morala ,prin rezultate procatice si lucrari stiintifice si sa acceda astfel ,la salariile cuvenite unor elite .

    Av.Corina Dodoiu ,
    • 0 (0 voturi)    
      ce vorbesti? (Miercuri, 3 iunie 2009, 19:19)

      diana [anonim] i-a raspuns lui Av.Corina Dodoiu

      mai,doamna avocat, ma surprinzi! mata, ce venituri ai? lucrezi cumva in invatamant? ai impresia ca nimeni in tara asta nu stie cu se ocupa "maestrii avocati"? pe ce lume traiesti? eu sunt judecator si am vazut ce pot avocatii! mi-e scarba de perversitatea domniilor lor! tocmai dumnealor sa vorbeasca despre "performanta profesionala si morala"? nu cumva glumesti? deci, nu merge, mai gandeste putin inainte sa scrii, da?
  • 0 (0 voturi)    
    simplu (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 13:22)

    ion [anonim]

    Cel mai simplu este ca cineva exterior din UE sa faca aceasta lege dupa un model oarecare de acolo si ea sa fie aplicata adliteram. Problemele bugetare sunt identice in toata Europa, iar zisele specificitati pot face ca problema sa treneze ani de zile.
    Intern noi nu putem, oricat am vrea si oricat am fi de corecti sa facem o lege buna, interesele si angrenajul de forte existente ne trimit "in peisaj" nu spre rezolvarea problemei.
    • 0 (0 voturi)    
      inclin sa-ti dau drepate (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 21:46)

      aha [anonim] i-a raspuns lui ion

      luat un model de undeva (prefer german) si aplicat. dar ce te faci daca se vor gasi la noi functii si institutii pe care altii nu le mai au sau sunt in zona privata ? =))) s-ar putea sa mai avem si problema supraincarcarii schemelor de personal (adica, sigur o avem, dar o iau mai pe ocolite....)

      e totusi, ROMANIA!
  • 0 (0 voturi)    
    Parere (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 15:57)

    mithrill [utilizator]

    Parerea mea, ca lucrator la privat de mai bine de 15 ani este urmatoarea: bugetarii primesc salarii in functie de incasarile la buget, incasari ce vin de la mult hulitii patroni si salariati. Din taxele si impozitele trase de stat de la firme si salariati se intretin toti functionarii si pensionarii, din acelasi sac. Daca acum incasarile scad, va rog sa ma iertati dar eu cred ca statul nu-si mai permite sa plateasca. De unde cresteri de salarii, de unde mariri de pensii? Nu sunt bani, e treaba clara, pentru ca economia se stinge. Si atunci exista doua solutii: pastrezi personalul dar micsorezi salariile sau pastrezi salariile (le maresti?!) dar reduci personalul. De ce adica trebuie sa ne indatoram la FMI? Ca sa nu iasa in strada domnii mintiti cu nerusinare acum 7-8 luni de actualii guvernanti ca vor primi 50% in plus... iar cand unii au spus inca de atunci ca intr-o economie ce creste cu 7-8% o marire de 50% e o tampenie electorala au fost huliti.
  • 0 (0 voturi)    
    discutia nu are sens (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 16:33)

    Catelu [anonim]

    Nu are sens sa discutam despre criterii, pentru ca cei care administreaza statul vor plati intotdeauna aparatul de represiune mai mult, pentru a-si asigura mentinerea la putere. Pana republica noastra bananiera nu se transforma intr-un stat modern miltienii, apevistii si judecatorii vor fi mai bine platiti decat medicii sau profesorii.
  • 0 (0 voturi)    
    tot pe aratura domnu boc.... (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 20:13)

    dorinteodor [anonim]

    salariile se dau in toata lumea pe baza responsabilitatii directe nu pe baza unei scari ierarhice prostesti stabilite. de exemplu, un director de minister are un salariu mai mare ca al ministrului deoarece directorul are responsabilitate directa pe cind ministrul nu are in general responsabilitati directe. la noi se ma aplica un criteriu si anume, salariu suficient de mare pentru a descuraja coruptia.....nu vreau sa spun mai multe dar se vede dupa reactia unora.....inca o chestie foarte importanta: exista o singura economie, indiferent de forma de proprietate. asa ca un salariu mai mic decit intr-o pozitie echivalenta in sectorul privat va face ca angajatul la stat sa caute o metoda de compensare..... daca se pune in aplicare ce ar vrea guvernul, exista pericolul cresterii atit a coruptiei cit si a incompetentei induse......asa ne trebuie daca am inlocuit un prim-ministru om de afaceri cu un prim ministru avocat....
  • 0 (0 voturi)    
    inteligenta (Duminică, 26 aprilie 2009, 16:17)

    amu [anonim]

    Romania este o tara europeana.Putem adopta o grila de salarizare care predomina in Europa ,cu rezultate bune.De ce vrem sa fim originali cu orice pret ?
  • 0 (0 voturi)    
    subiect fierbinte (Duminică, 26 aprilie 2009, 18:34)

    anonim [anonim]

    Hai acum sa va vedem, ziaristi de investigatie, scormoniti si prezentati cum e prin Europa, asta ne doare acum; NU NE INTERESEAZA SA STATI IN POARTA IN PIPERA !!! Prezentati realitatile ce le vrem, de asta va platim !!
  • 0 (0 voturi)    
    legea salarizarii (Duminică, 26 aprilie 2009, 20:08)

    ienciu mircea [anonim]

    Daca nu incepem cu inceputul,nu se va rezolva nimic cu aceasta lege a salarizarii,care-si propune ca tel,o povara mai mica pe buget a salariilor.Adica ar trebui inceput in felul urmator:
    - O noua impartire administrativa a tarii cu cel mult 10 regiuni.Faceti un calcul cu cat s-ar reduce aparatul administrativ si cate posturi de directori si sefi de agentii ar disparea cu tot personalul auxiliar.
    - Demilitarizarea pompierilor si trecerea lor in subordinea primariilor.Dezmatul salariilor din acest domeniu trebuie sa inceteze.Acestia trebuie sa aiba salarii normale si sa fie platiti pe interventie si gradul ei de dificultate ,iar programul de 8 ore nu de 6 ca acum
    - Raportul intre angajatii proprii primariei si nr.de locuitori nu trebuie sa fie mai mare de 1/1000,iar salariul sa fie legat de gradul de autofinantare.
    - Desfintarea unor agentii si institutii fara nici un rost ,care doar se fac ca fac ceva si care sunt doar forme de rasplata politica.
    - La fiecare 4 ani orce post bugetar sa fie scos la concurs astfel incat nimeni sa nu creada ca odata angajat la stat este de neclintit.In acest fel vor fi eliminati incompetentii ,pilele si vor intra si ramane doar cei pregatiti.Ma refer in special la profesori,care sunt foarte guralivi si unii....nu chiar asa pregatiti.
    - etc etc etc ..si sa vedeti cati bani vor fi la buget si ce salarii si protectie sociala se poate face.
    Daca nu se incepe cu inceputul,inseamna ca e doar" praf in ochii ...ceteteanului"
  • 0 (0 voturi)    
    salarizare (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 16:22)

    duta [anonim]

    in ce criteriu de salarizare se3 incadreaza muncitorii bugetari ?
  • 0 (0 voturi)    
    d.na avocat Corina (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 17:32)

    nina [anonim]

    d.na avocat, este mult mai bine ca timpul pe care-l pierdeti pe net, in a raspunde si a incerca cititorii, sa va dea dreptate, ...sa va faceti meseria si sa duceti la bun sfarsit ceea ce v-a fost incredintzat dar in prmul rand platit...incercati sa nu va ganditi mereu la altii, fiti d-stra un exemplu...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version