Declaratia de venit poate fi depusa si pe internet, incepand de vineri

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 8 mai 2009, 11:41 Economie | Finanţe & Bănci

Declaratiile de venit pot fi depuse, incepand de vineri, si pe internet, anunta Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Practic, persoanele fizice pot opta incepand de vineri, 8 mai, pentru depunerea formularului 200 (declaratia privind veniturile realizate in anul 2008) printr-una dintre cele 3 variante: trimiterea online, prin posta (prin scrisoare cu confirmare de primire) sau direct la registratura organului fiscal competent.

Data-limita pentru depunerea declaratiilor de venit este 15 mai 2009.

Pentru depunerea online a declaratiei privind veniturile realizate, persoanele fizice trebuie sa detina certificat digital calificat, eliberat de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr.455/2001 privind semnatura electronica si sa se inregistreze ca utilizatori ai serviciului “Depunere declaratii on-line”, prin transmiterea, in format electronic, a documentului de confirmare a certificatului calificat, existent pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Documentul de confirmare va fi semnat digital de catre solicitant si confirmat, prin semnatura electronica a autoritatii de certificare, in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului “Depunere declaratii on-line”. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului “Depunere declaratii on-line”, existent pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, se transmite persoanei solicitante, prin posta electronica, la adresa mentionata în documentul de confirmare.

Completarea si transmiterea declaratiilor fiscale se realizeaza in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului “Depunere declaratii on-line”, utilizandu-se formularele de declaratii fiscale existente pe site, se arata intr-un comunicat postat pe site-ul ANAF.

Iata operatiunile necesare pentru depunerea online a declaratiei de venit:

1. Conectarea utilizatorului la site-ul de Internet al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (http://www.anaf.ro).

2. Completarea si transmiterea declaratiei:
- obtinerea formularului 200 se realizeaza, accesand optiunea „Descarcare/transmitere formulare” din sectiunea Declaratii Electronice, meniul Persoane Fizice;
- completarea formularului, corespunzator veniturilor realizate, potrivit instructiunilor de completare;
- semnarea electronica a formularului utilizand certificatul digital calificat;
- transmiterea formularului prin alegerea optiunii „Transmitere declaratii”.

ANAF mai precizeaza ca persoanele fizice care detin certificat digital calificat şi au obtinut dreptul de utilizare a serviciului “Depunere declaratii on-line” in calitate de reprezentanti legali sau imputerniciti, pentru semnarea declaratiilor de impozite, taxe şi contributii (formularul 300, 100, etc.) pot utiliza metoda de depunere prin mijloace electronice de transmitere la distanta pentru Declaratia privind veniturile realizate, semnata in nume propriu, fara a mai fi necesara efectuarea unei noi operatiuni de inregistrare ca utilizator al serviciului.


Citeste mai multe despre   










7259 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    certificatul digital (Vineri, 8 mai 2009, 11:45)

    zex [anonim]

    pentru semnatura cum se obtine mai exact?
    • +1 (1 vot)    
      furnizori semnatura (Vineri, 8 mai 2009, 11:51)

      Alex D [utilizator] i-a raspuns lui zex

      De pe site-ul ANAF:
      Începând cu data de 1 mai 2008, certificatele digitale vor putea fi solicitate numai de la furnizorii de servicii de certificare, acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică (certSIGN, DigiSign şi Trans Sped).
      • +1 (1 vot)    
        traiesti in RO? ai intrat pe site? (Vineri, 8 mai 2009, 12:57)

        zex [anonim] i-a raspuns lui Alex D

        stiu sa citesc draga. ia tu "de pe siteul ANAF" certificatul si dupa ce il obtii posteaza un mesaj aici.
  • +1 (1 vot)    
    Aiurea (Vineri, 8 mai 2009, 11:56)

    samosata [anonim]

    Spune draga cat costa certificatul ala ! Si vezi cine mai vrea sa depuna on-line.
  • +1 (1 vot)    
    intrebare (Vineri, 8 mai 2009, 12:03)

    rtt [anonim]

    daca am avut doar venituri din salariu trebuie sa completez cearsaful ala?
  • +2 (2 voturi)    
    Aiurea2 (Vineri, 8 mai 2009, 12:09)

    dan [anonim]

    si au lansat asta cu 1 saptamana inainte de termen? nu au fost in stare sa-i dea drumul de la inceputul anului?
  • 0 (0 voturi)    
    In concluzie, dezinformati (Vineri, 8 mai 2009, 12:10)

    daniel [anonim]

    una spuneti in titlu, alta e realitatea: ca sa depui prin internet, ca persoana fizica, trebuie sa ai acel certificat.
    din pacate, tot mersul clasic la posta functioneaza.
    cite persoane fizice se merg sa se inregistreze inainte ptr. acel certificat, ca apoi s aplateasca pe net. mai bine faci din prima un drum la posta si ai rezolvat.
    era excelenta treaba cu internetul, dar fara sa te mai puna sa faci totusi un drum ptr. certificat.
  • 0 (0 voturi)    
    semnatura electronica (Vineri, 8 mai 2009, 12:11)

    costi [anonim]

    pai din cate stiu semnatura costa undeva peste 30 de euro
    cine mai transmite asa?
    cand exista posta clasica...?
  • 0 (0 voturi)    
    ??? (Vineri, 8 mai 2009, 12:16)

    ratza [anonim]

    da ce/cine, ca persoana fizica trebuie sa depuna asta?
  • 0 (0 voturi)    
    guv idiot (Vineri, 8 mai 2009, 12:17)

    contribua Bill [anonim]

    suntem in ue. guvernantii de acum si cei din trecut ne cred prosti. platile online sunt platibile!!
    certificatul costa 100 de euro.
    ma intreb cine plateste inca 100 de euro pentru un serviciu care este gratuit in tarile civilizate din ue.
    asfel de "servicii" , "software bugs included", sunt doar o copie nereusita a celor care functioneaza oriunde dar NU la noi. vor plati citeva mii de oameni, nici o statistica nu va fi transparenta la noi. pina si in india un guvernator destept s-a prins cum trebuie "implementat" un astfel de serviciu de "colectat taxe" : plati rapide la terminale gen atm.
  • 0 (0 voturi)    
    Cretinatate (Vineri, 8 mai 2009, 12:25)

    Romeo Rada [anonim]

    Din moment ce oricum au datele de la firme, de ce ne mai pun sa depunem tampeniile astea de formulare?
    • 0 (0 voturi)    
      bravo (Vineri, 8 mai 2009, 12:38)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui Romeo Rada

      Excelent, Romeo Rada. Statul are datele de la acele firme. Inteleg sa fim contactati, de catre stat, daca apar ceva neclaritati, etc.
      Deci ei au datele, dar le vor si de la noi, inca o data.
      Tare de tot.
      Intreba cineva aici daca tb sa depuna daca are venituri doar din salariu: nu, nu aveti nimic de facut, doar sa va uitati in continuare la OTV si sa va declarati fericiti cu Romania actuala.
      • 0 (0 voturi)    
        pai (Vineri, 8 mai 2009, 12:59)

        zex [anonim] i-a raspuns lui daniel

        trebuie sa mai invarta niste hartii niste functionare intepate si acre.
      • 0 (0 voturi)    
        @ daniel (Vineri, 8 mai 2009, 13:02)

        zex [anonim] i-a raspuns lui daniel

        daca tacei, filozof ramaneai, dar asa e romanul, isi da cu parerea chiar daca habar n-are.

        toate firmele sunt obligate conform legii sa inregistreze contractele de drepturi de autor (de exemplu) in termen de 30 de zile de la data semnarii si, de asemenea, sa plateasca 10% impozit lunar.

        tu, dupa OTV-ul la care te uiti tu, cum crezi ca plateste o firma acel 10%? pe ochi frumosi? fara o luare in evidenta?

        deci, mai usor.
        • 0 (0 voturi)    
          nu intelegi (Vineri, 8 mai 2009, 13:46)

          daniel [anonim] i-a raspuns lui zex

          N-ai inteles nimic, eu vorbeam de partea cealalta, de persoanele fizice care colaboreaza cu acele firme.
          Eu ca persoana fizica mi-am inregistrat contractele la fisc, asa cum au facut si firmele cu care colaborez. Deci si ei, si eu, sintem inregistrati. Firma depune la stat situatia sumelor si plateste ptr. mine cei 10%. De ce mai trebuie si eu sa mai depun inca o data, desi statul are toate datele.
          Acum ai inteles?
  • 0 (0 voturi)    
    anual (Vineri, 8 mai 2009, 12:32)

    observatorul [anonim]

    De ce nu se zice ca acest certificat se reinnoieste anual...deci in fiecare an alti 90 euro....
  • 0 (0 voturi)    
    Certificat (Vineri, 8 mai 2009, 12:43)

    Ionut [anonim]

    Acel certificat odata obtinut il poti folosi sa semnezi electronic foarte multe documente, nu e valabil doar pentru o singura tranzactie.
  • +1 (1 vot)    
    Certificat (Vineri, 8 mai 2009, 13:17)

    Vasile [anonim]

    Eu sunt contabil autorizat si depun declaratiile fiscale la ANAF pentru 20 de firme. Ideea e ca folosesc un singur certificat digital calificat pentru toate firmele.

    Problema se pune cam asa: iti trebuie un singur certificat calificat, cu el documentele au valoare legala (nimeni nu poate sa zica dupa aia ca ai depus altceva, deci esti si tu acoperit).

    Costurile sunt de la 66 Euro pana la 90 Euro fara TVA in primul an iar dupa aia intre 30 si 40 Euro. Cei mai ok sunt cei de la certsign si ca pret si ca timp de raspuns. Pentru mine acest certificat este super ok, practic mi-am scos costurile in 2 luni (cele pe care le aveam cu posta sau cu deplasarile la ghiseu).

    Intr-adevar este un pic cam mult sa iei un certificat doar pentru a depune o declaratie fiscala o data pe an. Daca insa si desteptii nostri de guvernanti s-ar trezi si ai putea sa depui orice hartie la stat pe baza acestuia atunci s-ar schimba datele problemei.

    Oricum, indiferent de parerile pro si contra de aici este un mare pas inainte chiar si asa ca incet incet se renunta la hartii si la drumurile inutile la stat.
  • 0 (0 voturi)    
    Este un inceput... (Vineri, 8 mai 2009, 13:46)

    Andrei [anonim]

    Desi lansat lamentabil, servicul este util. Certificatul are un pret piperat, dar daca toate institutiile statului si bancile vor accepta documente postate pe internet si semnate electronic, atunci se va merita investitia pentru ca va scuti foarte multe drumuri la ghisee cu functionari needucati.

    Este al doilea pas mare dupa aducerea online bankingului in Ro, timid si sovaielnic, dar este inca un pas in fata.

    Astept cu nerbdare momentul sa nu mai trebuiasca sa interationez cu oamenii de la ghisee in nicio institutie!
    • 0 (0 voturi)    
      Aveti dreptate, dar ... (Vineri, 8 mai 2009, 14:54)

      samosata [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Asa cum oricine poate beneficia de serviciile on-line ale bancilor gratuit, de ce este necesara asa o cheltuiala pentru a depune o declaratie fiscala? Cui prodest ?
      • 0 (0 voturi)    
        Cui ii e necesar (Marţi, 19 mai 2009, 12:23)

        Titi [anonim] i-a raspuns lui samosata

        Pai mosule, asa sunteti voi romanii? De unde ai scos-o tu ca e gratis? Cine a mai pomenit lucruri gratis in lumea asta?

        Internet banking gratis dau chipurile bancile alea la care folosesti nume si parola, cea mai proasta metoda de autentificare posibila. Ia sa vezi cand iti dispar banutii din cont cum e numai si numai vina ta.

        Celelalte banci, care folosesc o metoda de autentificare mai buna (gen one time password) te pun sa platesti de nu ai aer.

        Treaba asta cu semnatura e asa: Eu te pun sa declari intr-un document ca ai sa imi dai 1000 de lei: daca nu mi-i dai in 2 luni, dobanda este de 2% pe zi. Semnam un act: nu platesti te-am facut om. Ia inchipuieti asta numai electronic.
  • 0 (0 voturi)    
    Chestionar ANAF (Vineri, 8 mai 2009, 15:36)

    Chestionar ANAF [anonim]

    Exprimati-va parerea si aici pe site-ul ANAF

    http://www.anaf.ro/public/wps/portal/ANAF/Depuneredecl/Chestionar/ChestionarUtiliz
  • 0 (0 voturi)    
    semnatura el /cca. 100 eur / an (Marţi, 12 mai 2009, 12:36)

    janel [anonim]

    mai bine dau 5 lei prin Posta Romana.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri