Un sfert dintre directorii de companii din Europa considera ca mituirea clientilor pentru consolidarea afacerilor si pentru depasirea crizei financiare este "acceptabila", releva un sondaj realizat de compania de consultanta Ernst & Young, transmite Reuters.

Sondajul a fost efectuat pe un esantion de 2.200 de persoane aflate in posturi de conducere la cele mai mari companii din 22 de tari europene.

Jumatate dintre cei chestionati au considerat drept tolerabil cel putin un comportament neetic in afaceri. Mita in bani sau afisarea de statistici financiare false, pentru a ascunde reultatele dezamagitoare, au fost practicile considerate acceptabile de un numar alarmant de mare de respondenti, potrivit sefului departamentului de investigare a fraudelor din cadrul Ernst & Young.

Astfel, numarul sefilor de firme care considera acceptabila mituirea clientilor a crescut pana la 38% in Spania, la 43% in Cehia si la 53% in Turcia, potrivit rezultatelor sondajului.

Mai mult, studiul evidentiaza faptul ca frauda in afaceri creste in vremuri de recesiune, intrucat dispare posibilitatea "mascarii" profitului, si ca cei aflati in conducerea executiva a companiilor sunt mai predispusi la practici necorespunzatoare decat subalternii.