Guvernul majoreaza de 20 de ori bugetul ajutoarelor de stat pentru IMM-uri, de la 5 la 100 de milioane de euro

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 20 mai 2009, 19:20 Economie | Finanţe & Bănci

Executivul a majorat, miercuri, prin hotarare de Guvern, bugetul ajutoarelor de stat pentru IMM-uri de la 5 milioane de euro la 100 de milioane de euro, a anuntat premierul Emil Boc, la finalul sedintei de miercuri. Primul ministru a precizat ca valoarea maxima a ajutorului de stat pentru o intreprindere este de 200 de mii de euro.

Declaratiile premierului Emil Boc:

  • Prin hotarare de Guvern, am majorat bugetul de ajutor de stat pentru IMM-uri de la 5 milioane de euro la 100 de milioane de euro, adica am majorat bugetul ajutoarelor de stat pentru IMM-uri de 20 de ori.
  • Acest buget e valabil pentru 2009, 2010 si 2011 si precizam ca toti banii pot fi angajati inca in acest an, iar plati efective pot fi facute deja, in valoare de 20 de milioane de euro, in anul 2009.
  • Valoarea maxima a ajutorului de stat pentru o intreprindere este de 200 de mii de euro.
  • Acesti bani sunt nerambursabili. E ajutor cu care statul ajuta IMM-urile pentru a mentine locurile de munca in perioada crizei economice si pentru a desfasura activitati cu efect multiplicator in economie.
  • Nu am uitat ca motorul activitatii economice il constituie IMM-urile.
  • Este una dintre masurile pe care le-am conceput impreuna cu Ministerul Finantelor si Ministerul pentru IMM-uri intr-o perioada economica extrem de dificila.
  • In acelasi timp, la Ministerul Muncii derulam, in acest moment, un program guvernamental de sustinere a firmelor si a locurilor de munca din fondul social european in valoare de 61 de milioane de euro si care practic se adreseaza IMM-urilor, firmelor care angajeaza someri sau persoane aflate in cautarea unui loc de munca, iar statul suporta, timp de 12 luni, 50% din costurile salarizarii unei persoane care este angajata.


Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

1692 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Sec (Miercuri, 20 mai 2009, 17:32)

    nano2k [utilizator]

    Sec de Murfatlar:

    "Ministerul Finantelor a elaborat un proiect de act normativ cu privire la ajutoarele de stat pentru intreprinderile mici si mijlocii, prin majorarea plafonului necesar in vederea sustinerii acestora", le-a spus Emil Boc ministrilor prezenti la sedinta Executivului.

    Ce ajutor, pentru cine, in ce conditii, de ce? etc etc.
    Un articol trantit ca o mamaliga pe masa..
    • +1 (1 vot)    
      nici macar (Joi, 21 mai 2009, 9:29)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      ... cu mamaliga macar sti ce trebuie sa faci ;-)
  • +9 (9 voturi)    
    majoreaza fiscalitatea ca sa ii ajute (Miercuri, 20 mai 2009, 17:44)

    Dan [anonim]

    Bun guvern. Majoreaza fiscalitatea si birocratia ca sa poata redistribui banii IMM-urilor catre cine trebuie. In loc sa creeze conditii pentru a se descurca neasistati de stat, ca nu-s handicapati.

    Iar maxima lui Boc de azi, aia "cu creditarea a sangele economiei" e de un cinism fantastic. Dupa ce se imprumuta ca nesatulul de la banci, si ia sapte piei de pe IMM-uri, normal ca nu mai e sange in instalatie. Dar asta nu se rezolva cu credite. N-o sa iau nici mort credit. Mai bine inchid afacerea legal si pe zero si imi vad de viata. N-o sa-i ingras la nesfarsit pe nepriceputii astia.

    Lui Boc si Pogea le doresc sa crape plini de "sange", adica indatorati pana in gat.
    • +7 (7 voturi)    
      Ai perfecta dreptate (Miercuri, 20 mai 2009, 18:54)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      eu cred ca masura normala ar fi fost sa dea oarece facilitati fiscale, subventionare partiala a dobanzilor pentru creditele pt. investitii, sau altceva de genul asta. Dar sa maresti impozitul, salariile minime, si apoi sa trambiti cele ajutoare e culmea cinismului.
      • +4 (4 voturi)    
        Asistati (Miercuri, 20 mai 2009, 19:43)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

        Asta vor sa fim. O tara de asistati.

        Pe vremuri ne numeau sclavi (sau iobagi, adaptarea romaneasca). Acum ne dau iluzia libertatii dar ne tin legati de firele cu care sa ne poata teleghida.

        Sa ne bage odata in nas si cip-urile alea, sa terminam odata cu toate.
        • +2 (2 voturi)    
          frate nanok (Joi, 21 mai 2009, 8:53)

          hopaMitika [anonim] i-a raspuns lui nano2k

          Frate nanok, ti-am vazut pozitiile pe aici. Stai balnd, nu o sa ne bage prea usor cipuri in nas. O sa le iasa pe nas lor.
    • 0 (0 voturi)    
      du-te si vezi-ti de viata, (Miercuri, 20 mai 2009, 19:36)

      cucu [anonim] i-a raspuns lui Dan

      vor fi destui care se vor folosi de acesti bani,n-ai tu grija.
      • +1 (1 vot)    
        Da, sunt (Miercuri, 20 mai 2009, 19:51)

        mithrill [anonim] i-a raspuns lui cucu

        Clientii politici ai psd si pdl vor folosi toti acesti bani. In tara deja au inceput presiunile, totul merge doar catre cei alesi... firme care lucreaza cu oameni la negru, exploatati la sange... ca doar acum s-a numit legal "omul potrivit" si la inspectiile muncii din teritoriu...
        halal sa va fie, n-a fost niciodata asa n ultimii 20 de ani... iar controalele vor distribui amenzile pentru o virgula celorlalti, ca trebuie sa mai dea si amenzi...
  • +2 (2 voturi)    
    ??? (Miercuri, 20 mai 2009, 17:47)

    Crosheta [utilizator]

    Este un articol in stilul PROTV.... "O banca din Romania a pus pe piata un nou produs bancar" ....Care banca? ce produs?....
    Nici eu n-am inteles nimic din acest articol...
    O fi din cauza ca articolul a afost preluat in "intregime" de pe mediafax si nici voi de la hotnews nu stiti despre ce e vorba dar se pare ca e important din moment ce a zis asa ceva Boc?
  • +1 (1 vot)    
    ce face ministerul pentru IMM-uri???? (Miercuri, 20 mai 2009, 18:37)

    Dezamagita [anonim]

    In loc sa vina cu solutii pentru combaterea crizei economice la Ministerul pentru IMM-uri se desfasoara un amplu proces de angajari de rude, pile, cunostinte si relatii. Dupa cum mentiona ziarul CanCan in urma cu doua zile, fata secretarului de stat din minister Maria Parcalabescu, a fost angajata pe post de consilier personal al celuilalt secretar de stat Gheorghe Marin. In tot acest timp ministrul Nita, fost baron local, e ocupat cu trimiterea la post in ambasadele Romaniei, in functii de consilieri comerciali, a prietenilor, acolitilor, clientilor din PSD si rudelor acestora... La ultimele concursuri prin care s-au scos la concurs 20 de posturi de consilieri economici au candidat si castigat ("unu si bun pe loc") exclusiv fosti prefecti si lideri locali PSD, ce nu au prins un loc pe listele parlamentare , precum si tovarasi si rubedenii ale conducerii minsterului... Legea permite participarea la concursul pentru ocuparea postului de atasat comercial a unor persoane cu experienta in comertul exterior din afara ministerului, dar acestora li s-a interzis sa candideze... Nici specialistii din minister nu au fost lasati sa participe , acestora sugerandu-li-se ca momentan nu e oportun sa isi depuna candidatura....
  • +2 (2 voturi)    
    Misto (Miercuri, 20 mai 2009, 19:51)

    Vlad [anonim]

    In loc sa discute despre masuri mai bine si-ar plati restantele catre firme. Stiu o multime de firme care au lucrat cu statul si acum isi asteapta banii. Bine ca vine fiscu si ne blocheaza conturile, ca siderurgistu lu peste stie doar sa ia, la lectia cu platitul a cam lipsit. In judetul Bacau se face greva fiscala din cauzele susmentionate, recomand urmarea exemplului.
  • +1 (1 vot)    
    Clientela politica (Miercuri, 20 mai 2009, 20:13)

    Boc Poc [anonim]

    Bai cetatenilor deosebit de periculosi ce sinteti , deci firmele colegilor mei de partid tre' sa primeasca si ei niscaiva bani. Pai ce, voi chiar credeti ca banii aia vor ajunge la orisicine?

    Vor ajunge la cei care "indeplinesc criteriile". Adica toti cetatenii platesc impozite, dar numa' "unii" primesc bani de la guvern!
  • +3 (3 voturi)    
    forfetarii si ajutoarele (Miercuri, 20 mai 2009, 20:17)

    J.TEUTON [anonim]

    Bravo voua guvernantilor si celui care va botezat.Dupa OTRAVA numita OUG 34/2009 administrata de la 01.05.2009 imm-urilor acum veniti cu antidotul.Acum e cam prea tarziu ptr. ca din punct de vedere PSIHOLOGIC ''otrava'' a avut efect inca din faza proiect OUG 34 si nu de la aplicare.200 000 EUR/imm antidotul il administrati dupa ce imm-ul e aproape un cadavru.Incercati cu degetul sa vedeti daca mai are temperatur.Concluzie: BO + PO JA cum ar spune o anumita etnie.
    • +1 (1 vot)    
      IMM (Miercuri, 20 mai 2009, 21:04)

      Meme [anonim] i-a raspuns lui J.TEUTON

      Bai, tocmai ce mi-am lichidat firma! Ce nenorocire, cand sa pun mana pe banii de la Stat. Dar pentru firmele care au fost omorate de Forfetar, un ajutor de inmormantare, nerambursabil, de la dl Pogea, se poate? Vin alegerile si Piticul Atomic se invarte ca un titirez. Asta are reflexul lui Pavlov: cum vine campania, hop si Boc arunca cu bani in populatie! Vorba lui Base: ca nu dau de la mine doamna...
  • 0 (0 voturi)    
    ajutor? cum? (Miercuri, 20 mai 2009, 21:01)

    Eugen [anonim]

    aveti dreptate, cum putem beneficia de acest ajutor?
    eu ca sa supravietuiesc am renuntat la angajati iar pe mine m-am pus in concediu fara salar.
    Exemplu de gandire tipic romaneasca!!!
    Daca noii guvernanti dadeau drumul la programul Casa Verde ar fi trebuit sa mai angajez inca 6 instalatori, sa cumpar utilaje; ar fi rezultat impozite virate pt angajati si tot lantul logic... Acesta e doar unul din exemplele din ramura serviciilor si vanzarilor care ar fi mers si care ar fi contribuit cu venituri la bugetul statului... Rezultatul actual, nu vindem nimic, nu facem investitii dar rate la creditele angajate trebuie sa platim, impozite si taxe trebuie sa platim, dar de ajutat nu ne ajuta nimeni. Am devenit cadavrele ambulante ale economiei.
    Parca vad ca numai IMM-urile cu zeci si sute de angajati vor fi ajutate pt ca sunt "bombe sociale" dar daca calculati cate IMM-uri cu 2-3 angajati au pus deja pe butuci veti fi uimiti pt cate persoane trebuie statul sa plateasca somaj
    Si mai pot sa scrie asa pana ninge, cu argumente concrete...
  • +2 (2 voturi)    
    pogea (Miercuri, 20 mai 2009, 21:12)

    r123 [utilizator]

    Deci Pogea pe timp de criza taie in carne vie si de la toate firmele impozit forfetar obligand astfel o gramada de firme mici sa se inchida si sa dea oameni afara, iar cu banii astia stransi sunt ajutate alte firme, probabil clientela lor politica, ca eu sau altul cu firma mica daca cer un ajutor o sa-mi dea astia cu sutul undeva.
  • +2 (2 voturi)    
    Jaf si incoerenta (Miercuri, 20 mai 2009, 23:10)

    Justin Puscasu [anonim]

    Urmaresc diversele actiuni ale guvernului Boc si ma cutremur de cata incoerenta si lipsa de strategie razbate din ele. Care credeti ca vor fi IMM-urile care se califica (in baza caror criterii?) pentru a primi moka (adica din banii nostri) vreo 200.000E?
    Ati ghicit. E vorba de firma lu' cumatru, a matusii Tamara sau de alte rubedenii potrivite.
    Iar noua ni se cere sa cadem pe spate de admiratie pentru grija partidului pentru IMM-uri si sa-i mai votam. Lasati!
  • 0 (0 voturi)    
    Va dau cuvantul meu... (Joi, 21 mai 2009, 9:54)

    Peter [anonim]

    Ca opinia publica nu o sa poata afla niciodata cum se vor cheltui acesti bani!!! Garantez ca micii intreprinzatori nu o sa aiba acces la niciun fel de finantare, caile pe care le-ar urma acesti bani ramanand foarte bine... "ascunse". Tineti minte acest comentariu, mai vorbim peste ceva timp.
    Totul nu este decat o simpla lupta pentru imagine, in sprijinul unor IMPOSTORI!
  • 0 (0 voturi)    
    Aproximari (Joi, 21 mai 2009, 11:17)

    axell [anonim]

    La o medie de 50.000 EURO pe societate comerciala rezulta un nr. 2.000 de firme care vor beneficia de acest ajutor.

    In Romania sunt peste 600.000 de firme. Sa presupunem ca dintre acestea 100.000 vor avea nevoie de sustinerea Guvernului.

    Rezulta un procent de 2% firme care primesc ajutor dintre cele care au nevoie de ajutor, sau 0,33% din totalul firmelor.

    Procentele reale vor fi cu siguranta putin diferite de aceste aproximari, dar per total valoarea acestui ajutor Guvernamental este nesmnificativa.
    • 0 (0 voturi)    
      Om fi noi blonzi, dar ne vopsim.... (Joi, 21 mai 2009, 14:27)

      ice [anonim] i-a raspuns lui axell

      Pe cat pariu ca deja se stiu care-s firmele care vor lua acest ajutor NERAMBURSABIL - cum accentua d'alde Boc - si se stie si cu cat va sponsoriza fiecare din ele partidu?
      Ei ne cred chiar tampiti...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă