Cum utilizam cardul in strainatate?

de Dragos Comache     HotNews.ro
Luni, 25 mai 2009, 17:32 Economie | Finanţe & Bănci

Cardurile sunt extrem de utile si in cazul in care calatoriti in strainatate. Nu veti avea grija „plicului cu bani”, daca va este furat portofelul puteti bloca cardul, puteti plati cu cardul direct la comercianti fara a mai intampina probleme de identificare a bacnotelor/ monezilor necesare achitarii unei sume sau alta, potrivit FinZoom.

Cardurile de credit se afla in plina ascensiune, atat ca oferta cat si in privinta cererii. Bancile si-au imbunatatit considerabil facilitatile si promotiile oferite la cardurile de credit. Acestea beneficiaza de o perioada de gratie din ce in ce mai mare (maxim 60 de zile), iar majoritatea bancilor ofera o arie de acoperire atat nationala cat si internationala. Astfel, unul dintre avantajele majore oferite de cardurile de credit este ca acestea pot fi folosite in strainatate.

De aceea, cu atat mai mult cu cat vacanta de vara care se apropie, cardul de credit pare sa fie solutia ideala, intrucat comisionul perceput de banci pentru platile la comercianti in strainatate este 0%. Folosind cardul ca metoda de plata la comerciant, pe langa avantajele deja mentionate, nu platiti nici un comision (spre deosebire de retragere de numerar). Dupa sesiunea de cumparaturi puteti urmari contul pentru a va asigura de corectitudinea tranzactiilor autorizate.

Foarte important in acest caz este pastrarea tuturor chitantelor de la comercianti impreuna cu bonul fiscal pentru a va fi usor sa urmariti sumele cheltuite si felul in care acestea au fost retrase din contul dumneavoastra dupa autorizarea platilor prin semnarea chitantei la fiecare comerciant.

Citeste mai mult si comenteaza pe site-ul FinZoom.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2467 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Despre furtul cardului (Luni, 25 mai 2009, 18:24)

    ALex [anonim]

    In cazul in care cardul iti este furat si nu observi la timp sau in cazul in care il pierzi si nu observi la timp, este ca si cum ai pierde banii. Si asta pentru ca mai peste tot cardurile embosate se pot folosi fara codul PIN aferent, doar pe baza de semnatura, semnatura pe care o gasesti ... pe spatele cardului.

    Eu unul in Cehia am asigurare pe card. Platesc 150 CZK/an pentru o asigurare de pana la 30000 CZK. Si am pierdut cardul cand am avut temperatura mare, iar de pierdere mi-am dat seama cam la o saptamana dupa eveniment. Toate cheltuielile aferente inlocuirii (aici 20 Euro pentru cardul meu CSOB) au fost platite de asigurator. Cu cardul insa nu s-au facut tranzactii intre timp, insa nu cunosc cauza exacta: poate ca mi-a scapat intr-un canal si nu l-a gasit nimeni sau pentru ca pe spate sta scris cu markerul in locul semnaturii in ceha si engleza NU VALIDATI PLATA FARA PREZENTAREA UNUI ACT DE IDENTITATE.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu e o idee rea (Luni, 25 mai 2009, 19:17)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui ALex

      nu e o idea deloc rea cu mentiunea aia in locul semnaturii
    • 0 (0 voturi)    
      Am uitat sa mentionez ceva (Luni, 25 mai 2009, 19:39)

      ALex [anonim] i-a raspuns lui ALex

      Ca si in Romania am fost si la BCR si la Raiffaisen ca sa imi fac asigurare pe cardurile embosate pe care le am, motivand ca in Cehia nu se cere PIN-ul. Nu exista un asa serviciu in Romania pentru cardurile de debit, numai pentru cele de credit, ori eu am de debit.

      Asadar inapoi la vechea stratagema cu scrisul pe spate. Eu unul am refuzat sa semnez la banca plasticul, am sters cu un material abraziv CVC2-ul si am scris cu markerul ca sa nu se efectueze plati fara prezentarea unui act de identitate.
    • 0 (0 voturi)    
      carduri (Luni, 25 mai 2009, 19:59)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui ALex

      Stiai tu ceva, da nu mai e de actualitate: eu am folosit in strainatate si c. de credit, si de debit, NEEMBOSATE; in Rom. se trece la cardurile cu cip; nu stiu cum e in Cehia..
      • 0 (0 voturi)    
        Cardurile mele (Luni, 25 mai 2009, 20:35)

        ALex [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Cel ceh e din 2004 cu expirare in 2009, iar cel romanesc e din 2008 cu expirare in 2010 (deci e nou). Si pe aici se trece la cardurile cu cip, dar greu.
  • +4 (4 voturi)    
    - (Luni, 25 mai 2009, 19:10)

    Me Again [anonim]

    De ce-mi miroase mie a articol comandat? O tot daţi în sus şi-n jos cu cardurile de credit, dar nu menţionaţi nicăieri că şi cardurile de debit oferă aceleaşi avantaje, plus faptul că nu mai aveţi de plată dobânzi exorbitante la bănci (pentru cazurile în care călcaţi strâmb; şi dacă îl aveţi în buzunar e foarte probabil că o să o faceţi).
    • 0 (0 voturi)    
      Esti sigur? (Luni, 25 mai 2009, 21:15)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Me Again

      Ia incearca sa inchiriezi o masina cu cardul tau de debit!
      • 0 (0 voturi)    
        - (Marţi, 26 mai 2009, 20:22)

        Me Again [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Nu am încercat să închiriez maşină, dar am închiriat camere de hotel. Şi acolo ziceau că acceptă doar carduri de credit. În realitate, dacă nu vor să-ţi facă charge imediat (şi nu-ţi fac charge imediat decât în cazul în care au cine ştie ce superofertă), merge bine-mersi şi cu card de debit. De fapt, şi dacă vor charge imediat merge cu card de debit, dacă este embosat.
    • 0 (0 voturi)    
      mult zgomot pentru nimic (Luni, 25 mai 2009, 21:34)

      zgubilitix [utilizator] i-a raspuns lui Me Again

      "card de credit" sau "card" este denumirea generica, folosita in limbajul populara pentru un card bancar. faci mult zgomot pentru nimic.
      • 0 (0 voturi)    
        - (Marţi, 26 mai 2009, 20:25)

        Me Again [anonim] i-a raspuns lui zgubilitix

        Poate o fi în limbajul popular, dar nu pe HotNews la categoria finanţe/bănci. Articolul precizează toate avantajele, despre perioadă de graţie etc. Tot ce vrei. Este un articol informat, scris de o persoană informată. Nu este „limbaj popular”.
  • 0 (0 voturi)    
    Atentie (Luni, 25 mai 2009, 21:34)

    Observatore [utilizator]

    la retragere de numerar.
    Poate fi usturator !
  • 0 (0 voturi)    
    securitate plata carduri (Luni, 25 mai 2009, 21:39)

    zgubilitix [utilizator]

    am card de debit cu cip de la ing - ca tot isi fac reclama pe hotnews. slaba securitate. in afara ca la unii comercianti (probabil ca in functie de banca de la care are pos acel comerciant) nu mi se cere pin, culmea este ca nici pentru tranzactiile online nu mi se cere cvc-ul. acest ultim fapt l-am aflat din intamplare, am uitat sa completez campul cvc si... surpriza, tranzactia mi-a fost acceptata. am trimis un mail procesatorului platii prin care am intrebat cum de a fost posibil asa ceva si mi s-a raspuns ca ing nu solicita furnizarea cvc pt a autoriza un card.

    normal ar fi sa iti poti alege masurile de securitate dorite - pin la comercianti, cvc la plati online. dupa mine ar trebui sa existe un pin si pt platile online. cvc-ul nu se pune din moment ce este tiparit pe card. vrei securitate mai mare - muncesti si bagi pin-ul mereu. esti lenes si nu vrei sa tastezi? atunci ai grija de card sau sufera consecintele furtului/pierderii.
  • 0 (0 voturi)    
    e asa, dar nu prea e asa (Luni, 25 mai 2009, 23:01)

    iulian [anonim]

    in principiu asa merge treaba: cu cardul de credit sau debit ai putea sa platesti si in strainatate. insa exista multe exceptii: germania, de exemplu care nu prea accepta carduri de prin alte tari, nu numai romania, asa ca nu va ganditi la discriminari. la benzinarie poti sa platesti, in rest, cum v-o fi norocu. asa ca de multe ori tot la bancomat ajungi.
    • 0 (0 voturi)    
      eu n-am avut probleme in germania (Marţi, 26 mai 2009, 8:58)

      zgubilitix [utilizator] i-a raspuns lui iulian

      ajung in germania anual. am platit fara probleme atat cu mastercard de debit de la banca transilvania cat si cu visa electron de la ing. o singura data un magazin mic de incaltaminte mi-a spus ca nu accepta carduri din strainatate (poate de fapt doar din romania...) si mi-a spus ca daca platesc cash imi face reducere de 10 euro (la o valoare initiala de 85 euro).

      probleme am avut in israel cu un fost card de debit maestro de la transilvania.
  • 0 (0 voturi)    
    cateva obiectii (Marţi, 26 mai 2009, 1:10)

    user [anonim]

    1. cardul de credit este un tip de card bancar, deci nu toate cardurile sunt de credit (cel de credit e catalogat ca mai sigur de catre acceptator)
    2. exista o problema legata de siguranta. greu de spus cum se poate afla, insa citesc sugestii interesante aici
    3. cat despre plata comision 0% in strainatate...poate doar daca ai card in valuta respectiva, altfel +1% la cursul de schimb aplicat de operator si inca un 2, xx% comisionul bancii. cam asa e treaba in majoritatea cazurilor.

    cu toatea acestea, mi se pare un instrument bun.

    o alta fateta a problemei aici
    http://www.newschannel.ro/stiri/cele-mai-frecvente-greseli-ale-posesorilor-de-carduri-de-credit
    • 0 (0 voturi)    
      La 3 gresesti (Marţi, 26 mai 2009, 8:11)

      Cardul de carton [anonim] i-a raspuns lui user

      La 3 gresesti. E in functie de banca. La BT de ex. nu iti ia nici un comision pentru plata in strainatate, chiar daca ai card in lei. Si cursul e mai bun decat cel de la casele lor de schimb (apropiat de BNR). Nici pentru schimb valutar. Iti ia doar la eliberare numerar.
      • 0 (0 voturi)    
        sigur? (Miercuri, 27 mai 2009, 1:20)

        user [anonim] i-a raspuns lui Cardul de carton

        e foarte bine daca e asa!
        acel +1% e cert, fiind luat de Mastercard/visa fata de cursul oficial. e drept ca e mai bun decat cursul valutar al bancii. totusi e un cost...
        legat de al 2-lea comision. nici o banca nu-l promoveaza. el iese la iveala doar cand calculezi cursul si compari cu cotatia oficiala din acea zi ;)
        pe un card mi-a iesit fix 2,75%. ramane sa vad la cel de la bt :)
  • 0 (0 voturi)    
    MasterCard (Marţi, 26 mai 2009, 10:53)

    Cristina [anonim]

    Nu mi-a functionat in Belgia ...neam. Am sperat ca poate in Germania....nici macar. Dar l-am folosit in SUA si Franta fara nicio problema....


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri