Dinu Patriciu: Criza economica va dura pana la un razboi; faza urmatoare a crizei-inflatia globala

de D.G.     HotNews.ro
Luni, 8 iunie 2009, 14:51 Economie | Finanţe & Bănci

Criza economica va dura pana la un razboi sau pana cand rationalitatea mediul economic va resorbi tensiunile, declara omul de afaceri Dinu Patriciu, citat de Mediafax. "Singura care poate opri terminarea crizei intr-un razboi este comunitatea mediului de afaceri", a spus Patriciu.

Patriciu este de parere ca reducerea fiscalitatii si utilizarea eficienta a banului public sunt conditii fundamentale pentru ca Romania sa iasa cu bine din criza economica.

„Sunt increzator de cand am auzit de cota unica de 10% si TVA redusa de 15%. Sunt conditii fundamentale. Libertarienii sustin ca ar trebui sa fie zero taxa pe venit, dar inca nu se poate... 10% este perfect rational, in Romania, astazi", a mai spus Patriciu.

Inflatia globala este urmatoarea faza a crizei economice actuale, iar aceasta este rezultatul infuziei masive de bani in economie din partea statelor, mai apreciaza omul de afaceri.

„Acesti bani care au fost injectati in economia mondiala sunt virtuali, ei nu vor face decat sa alimenteze urmatoarea faza a crizei - inflatia globala. Iar semnele au inceput sa apara: cresterea preturilor la marfuri, titei, aur, zahar, porumb", a precizat Dinu Patriciu.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

7496 vizualizari

  • +4 (28 voturi)    
    daca nu-i convingi, zapaceste-i! (Luni, 8 iunie 2009, 15:06)

    Razvan_M [utilizator]

    Eroul luptei din interior impotriva Romaniei si a romanilor, bazandu-se pe larga acoperire mediatica pe care o are gratie "investitiilor" sale in acest domeniu, iese din nou la rampa lansand petarde. Dupa justitia privata, ideea de impozit 0 este nerusinarea suprema: de ce nu ai impus impozitul 0-10% cand aveai un guvern la breloc, bai tovarase? Oare nu din teama ca nu mai ai de unde fura matale legal?
  • +9 (25 voturi)    
    Da da Siigur ca da (Luni, 8 iunie 2009, 15:07)

    meme [anonim]

    Criza este determinata de oameni ca dumnealui, oameni care tin banii in forma lichida sub salteaua de acasa.
    Criza este determinata si intretinuta de o politica paguboasa pe care dumnealui o finanteaza investind in incompetenti care nu stiu care sunt mecanismele esentiale de reglare in cazuri de genul acesta.
    Razboiul este cel pe care si-l doreste dumnealui pentru a putea deveni putred de bogat.... daca supravietuieste, vanzand motorina tancurilor si avioanelor. Este ceea ce ne doreste pentru a ne vedea ingenunchiati cu totul. Este ceea ce ne doresc probabil toti oamenii super bogati.

    Succesuri sitimabililor. Eu nu am facut armata asa ca sunt bun doar de carne de tun. Cine trage primul?!
    • +4 (4 voturi)    
      atzatzatorul la rezbel si Tribunnalul Internationa (Joi, 11 iunie 2009, 8:26)

      Arhimede [anonim] i-a raspuns lui meme

      cerem arestarea si judecarea de catre Tribunalul international de la Haga a numitului Costache Dinu Patriciu ,atatator la razboi mondial- y compris si confiscarea averii sa se invete minte, precum si expulzarea familiei din Canada care oricum va fi lovita prima ca tara NATO ,inaintea rafinariei Midia
  • +16 (18 voturi)    
    acelasi Patriciu? (Luni, 8 iunie 2009, 15:11)

    tamasz [anonim]

    Nu-i asta acelasi Patriciu care prognoza vara trecuta
    cresterea pretului petrolului la pest $200/baril?
    • +2 (6 voturi)    
      Mai, cred ca e o confuzie (Luni, 8 iunie 2009, 16:09)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui tamasz

      Patriciu a afirmat pe 16 Mai 2009 chestia asta, nu anul trecut. Cand a afirmat si ca euro va ajunge la 4.7-4.8 inainte de sfarsitul anului, si ca aceasta criza mai dureaza mimim 2 ani, cel mai rau 5 ani, si ca i se pare ingrijorator nivelul cheltuielilor din domeniu le armament zilele asta. Lucru care a fost dup-aia studiat de jurnalisti. La 3 zile dupa afirmatiile lu' conu Dinu, am citit (nu mai stiu in ce ziar) ca cheltuielile pt echipament de razboi au cresut cu 30 la suta fata de anul trecut, atingand un nou varf, si cum campionii europeni sunt Franta la mica distanta de Rusia.

      Nu mi-e deloc simpatic, dar s-ar putea sa stie ceva ce noi nu stim. Sper totusi ca se inseala.
    • +2 (12 voturi)    
      Mai citeste, a zis 150 (Luni, 8 iunie 2009, 16:22)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui tamasz

      Te rog gaseste-mi un articol unde a zis de 200; iti zic eu, a zis 150 -- si a fost foarte aproape de adevar.
      Tot el a prezis si prabusirea imobiliarelor si iar ati latrat ca are interes.
      Omul stie ce spune, parerea mea.
    • -1 (5 voturi)    
      S-a ramolit... (Luni, 8 iunie 2009, 17:24)

      Patriciu [anonim] i-a raspuns lui tamasz

      Nu va asteptati ca cine a invatat in comunism sa iasa si capitalist, mai ales de succes.
  • 0 (6 voturi)    
    Inflatia globala este o veste buna pentru romani. (Luni, 8 iunie 2009, 15:14)

    AlinN [anonim]

    Pentru ca romanii sunt imprumutati. Practic vor avea de dat bani mai putin valorosi, chiar daca atunci cand i-au luat erau valorosi. Acelasi lucru s-a intamplat prin anii '90 la noi, la nivel national. Inseamna ca este rau pentru statele "imprumutatoare".
    • +7 (7 voturi)    
      da... (Luni, 8 iunie 2009, 15:28)

      alex [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Da, cu conditia ca imprumuturile sa fie cu rata a dobanzii fixa. La dobanzile variabile nu castigi prin inflatie, inflatia se duce imediat si direct in dobanzile bancare.
  • +4 (6 voturi)    
    NU VREM RAZBOI (Luni, 8 iunie 2009, 15:15)

    Lucia [anonim]

    nu vrem ca presa sa scrie cuvantul razboi....ce aruncam in univers asta se si intampla....de ce nu spune articolul .......hai sa trecem cu bine peste criza, inflatie....ca doar romanii o duc din 1989 tot cu inflatie mare...si acum texte ...razboi...mai bine pace, colaborare internationala...gasirea de politici fiscale pentru remedierea deficientelor din domeniul economic si accesarea de fonduri ue pentru politici sociale si astfel se depaseste orice criza !!!! succes.
    • +2 (8 voturi)    
      :)) (Luni, 8 iunie 2009, 15:31)

      tom [anonim] i-a raspuns lui Lucia

      tu, mai crezi in Mos Craciun ?
      • +4 (6 voturi)    
        Da (Luni, 8 iunie 2009, 15:50)

        Lucia [anonim] i-a raspuns lui tom

        Cred in Mos Craciun, cred inca in bunatatea oamenilor, cred ca daca dorim BINE ni se doreste binele si mai cred ca nimeni nu are dreptul sa-l fure pana si pe Mos Craciun - care aduce zambete pe fetele copiilor si care aduce bucurie !

        Si mai cred ca Oamenii pot fi o forta a binelui important este ca sa-ti doresti si TU si cei din jurul nostru....si astfel...vom fi mai multi decat cei care doresc sa fure TOT !!!
        • +2 (2 voturi)    
          :) (Luni, 8 iunie 2009, 16:23)

          Tom [anonim] i-a raspuns lui Lucia

          ar fi frumos sa existe lumea de care pomeniti dvs, dar ... din pacate, in lumea reala singura valoare ete maria sa...dolaru $
    • 0 (0 voturi)    
      True (Luni, 8 iunie 2009, 15:49)

      Valy Greavu [utilizator] i-a raspuns lui Lucia

      Chestia asta cu razboiul e cam naspa. S-au epuizat chiar toate subiectele de presa? Hai mai bine sa se scrie articole despre Gigi si Eba in PE decat despre razboi. E macabru.
    • +1 (7 voturi)    
      hai sa-ti explic.... (Luni, 8 iunie 2009, 16:12)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Lucia

      patriciu exista dinainte ca basescu sa fie presedinte si va continua sa existe si dupa ce basescu va fi uitat.....asa ca eu as da dreptate lui patriciu chiar si atunci cind nu inteleg exact ce vrea sa ne explice.... in al doilea rind o sa-ti explic ce este cu razboiul. pai sa vezi; salariile sint platite de platitorii de salarii si patriciu este unul dintre ei. patriciu si altii ca el platesc indirect si salariile bugetarilor (ia afla, exact, cum se formeaza bugetul). in consecinta, ar fi normal ca oamenii de afaceri sa conduca lumea si nu analfabeti economic si chiar politic, alesi de vot popular (adica alesi de cei care asteapta sa primeasca un salariu). dar, din nefericire, poporul nu voteaza cu reprezentantii platitorilor de salarii ci cu cei care impart banii (vezi cine conduce azi romania si cine au "cistigat' alegerile pentru parlamentul ue)..... si acum rezolvarea dilemei: daca oamenii de afaceri vor conduce tara atunci ei se vor intelege, ca este in interesul lor, sa stabilizeze pasnic mediul economico financiar. daca oamenii de afaceri vor fi dati deoparte (cazul romaniei) atunci economia se va destabiliza, salariatii or s-o duca rau si asta creaza conditiile pentru un razboi. fii sigura ca oamenii de afaceri nu vor suferi dar vor suferi salariatii care in loc sa sustina pe oamenii de afaceri, ii sustin pe cei care impart banii si saracia..,..
      • +2 (2 voturi)    
        'nu inteleg,,,,dar iti explic'....???? (Luni, 8 iunie 2009, 17:09)

        directia 5 [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

        ce logica este asta nea dorine [marian?], daca tot 'rezolvi' dileme iata una-tov. patriciu ,alaturi de alt oligarh al tranzitiei,tiriac-au militat pt. ca Ro sa nu adere la UE,fa te rog un exercitiu de imaginatie si spune cum ar fi aratat astazi o Ro in afara UE
      • +2 (2 voturi)    
        Sa ne explicam (Luni, 8 iunie 2009, 17:51)

        etre [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

        Eu daca as lucra pt Patriciu, as vedea problema in felul urmator: Nu el ma plateste pe mine , ci EU contribui la afacerea lui din care imi revine si mie ceva.

        Doi la mana , cand vor ajunge sa conduca direct oamenii de afaceri imbogatiti peste noapte cu contracte de privatizare odioase (nu ca nu ar face'o in acest moment indirect) eu chiar am plecat din tara asta ..... nu de alta, dar sclavia nu ma coafeaza.
        • 0 (2 voturi)    
          hodoronc-tronc..... (Joi, 11 iunie 2009, 9:27)

          dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui etre

          eu nu vorbesc in mod special de patriciu si nu vorbesc in mod special de romania ci tocmai iti explic cum merg lucrurile in lume. iar oamenii de afaceri nu conduc si nici nu doresc da conduca in mod direct lumea ci prin intermediul politicienilor care au fost calificati pentru a forma guvernele INDIFERENT de orientarea politica. cum se face asta? pai, si la noi in tara se incepe cu fundatii care-i ajuta pe cei valorosi (multi oameni de afaceri romani au fundatii, inclusiv patriciu...).... pe urma prin sustinerea cu posturi in mediul de afaceri pentru cei care inteleg cum merg lucrurile si care inteleg ce e aia stabilitate economico-financiara.... si, numai in vest si numai pentru specialisti prin institutii cum ar fi cele asociate cu bilderberg, cfr, comisia trilaterala, rand corp., si multe altele..... si daca tot vrei sa fugi in vest, pai acolo asa este condusa lumea. iar idea ca, daca ai lucra pentru patriciu tu ai contribui la afacerea lui, asta chiar m-a facut sa rid. o sa pricepi greu ca intre platitorii de salarii (minoritari rau de tot) si salariatii super-majoritari exista relatii mult mai precise care nu se bazeaza pe vreo filozofie de doi bani.... dar e greu de acceptat asta pentru un salariat.... si inca odata zic: razboiul va aparea atunci cind (asa cum deja este la noi...) oamenii de afaceri vor fi inlaturati datorita iresponsabilitatii votantilor de la a conduce, indirect, o tara sau un mediu economico-financiar ....
      • -1 (1 vot)    
        pai (Luni, 8 iunie 2009, 22:20)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui dorinteodor

        tu ai tot interesul sa existe mereu rromul rosu costache patriciu, ca doar el te plateste.
        In rest, fii sigur ca nu-ti citeste nimeni poliloghia,
        poate seful tau de celula din str kiseleff nr10.
        • 0 (2 voturi)    
          bec-ule, gresesti.... (Joi, 11 iunie 2009, 20:34)

          dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          nu-l cuonosc pe domnul patriciu si nu fac parte din nici un cerc. ...eu nu ti-am spus parerea mea originala. ce am spus este ce este in realitate, in orice tara.... dar ca sa pricepi asta chiar trebuie sa gindesti liber, cu capul tau direct si personal.....
      • 0 (0 voturi)    
        sau, daca nu stiai.. (Marţi, 9 iunie 2009, 17:27)

        alex nambani [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

        unii "mari oameni de afaceri"(nu-sh de ce da' parca imi venea sa pun fiecare cuvant intre ghilimele...)deja conduc romanica.Nu ma incalzeste mai tare daca vad o marioneta sau e chiar papusarul...so relacs...
  • +3 (11 voturi)    
    cate carti de economie a scris asta? (Luni, 8 iunie 2009, 15:16)

    fl [anonim]

    cine e dinu patriciu? daca nu era pdsr-ul nu vedea el si tariceanu afaceri la greu!
    • +3 (7 voturi)    
      cum' cine e '? un colos al teoriei economice.. (Luni, 8 iunie 2009, 15:36)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui fl

      ..fi atent aici definitia capitalismului romanesc a lui Mos Costache : "cine fura azi un ou ,e un bou " sau , una buna de premiul Nobel pentru economie :' fie painea cat de rea , fura doar in tara ta'
      asta ganditor , auzi 'cresterea preturilor la marfuri, titei, aur, zahar, porumb",adica care sunt marfuri si care sunt gratuitati ? sau - 'libertarienii' -adica se refera la economistii din perioada de glorie a lui' homo erectus '
      cred ca abia a ajuns la lectia 'revolutia armata de la 23 August 1944 ' si a parasit scoala -se vede cultura economica , chiar miroase
      • 0 (2 voturi)    
        Atentie la detalii (Joi, 11 iunie 2009, 7:27)

        lst [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

        Libertarianismul este un curent; in SUA exista un partid (Libertarian Party). Pentru o minima informare vezi http://en.wikipedia.org/wiki/Libertarian_Party_(United_States) sau direct http://www.lp.org/. In esenta libertarienii sunt pentru o minima interventie a statului, piete libere, drepturi civile neingradite, libertate de miscare = migrationism nerestrictionat, neinterventionism in domeniul politicii externe, comert liber si libertate de miscare pentru cetatenii tuturor statelor. In esenta sunt... esenta de liberalism! (Nu incercati sa definiti libelismul prin prisma liberalilor nostri.)

        Cat despre rolul oamenilor de afaceri/intreprinzatorilor, o tema de gandire: realizatorii de bunuri si servicii din Romania sunt cei care produc VALOARE; toate categoriile de bugetari sunt platite din aceasta VALOARE. In Romania am ajuns ca cei care realizeaza VALOAREA (in speta muncitorii din toate domeniile de activitate) sa aiba venituri mai mici decat bugetarii. Acum, in criza, tot ei au si veniturile cele mai nesigure.

        Pentru dorinteodor: iti dau dreptate. Pentru ceilalti: oamenii de afaceri si afacerile lor merg sau crapa. O afacere care merge are in spate un om (sau o echipa) care conduc. Statul ar trebui condus pe aceleasi principii. Din pacate politicienii nostrii nu stapanesc fenomenul. Incapacitatea este dovedita. Chiar cred ca din mediul de afaceri se poate ridica o categorie de oameni in stare sa conduca Romania. Din toti politicienii "listati" nu mai departe decat ieri in buletinele de vot, niciunul nu ar fi in stare sa conduca macar un butic....
    • 0 (2 voturi)    
      mai inainte uite ce trebuie sa afli.... (Luni, 8 iunie 2009, 16:39)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui fl

      as zice sa cauti diploma de absolvire a unei facultati de catre bill gates, eventual teza lui de doctorat. si mai cauta si ce carti a scris cel care este cam cel mai bogat om din lume datorita industriei de it, creata si de el.... daca nu le gasesti atunci sa-ti explic: bill gates a facut un an la un colegiu de doi ani (un fel de scoala postliceala) astfel ca singura diploma pe care o are este cea de liceu (dupa standardele din tara) si evident ca nu a absolvit nici o facultate, si nu a scris nici o carte.... de curiozitate, totusi, incearca sa afli la citi plateste patriciu salarii....
      • +2 (4 voturi)    
        Te urmaresc de mai mult timp ,hunedorene (Joi, 11 iunie 2009, 7:30)

        Arhimede [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

        la platitudini nu te intrece nimeni -
        in privinta lui 'bill gates', trebuie sa sti ,informatule ,ca daca a ajuns datorita geniului atat de sus ,fara sustinerea CIA ramanea un oarecare-si ca el si alti miliardari americani care isi doneaza in mod inexplicabil miliardele castigate cu truda, unor fundatii 'umanitare';daca nu sti cum lucreaza capitalismul ,nu te mai baga ca musca in lapte
        iar pe eroul tau Patriciu intreba-l cum a fost cu imparteala prazii numita economia Romaniei ,in 1992 la Snagov,intre cei care au dat lovitura de stat din 1989 ?
        • 0 (2 voturi)    
          arhimede,...eneas... (Joi, 11 iunie 2009, 9:46)

          dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Arhimede

          in primul rind nu am fost niciodata in hunedoara si nu cunosc pe nimeni acolo (mi-ar place deoarece am fost in cam toate orasele mari din tara). iar cu conspirationismul, stiu ca este la moda si are mare succes la o anumita categorie de cititori (la mine nu!...)... fundatiile de care vorbesti exista si si prin astea (vezi mai sus...) se conduce lumea. patriciu nu este "eroul" meu si nici nu vreau sa stiu prea multe detalii despre cum a ajuns sa plateasca atita impozit statului si atitea salarii.... si nici despre citi oameni a ucis henry ford ca sa puna america pe roate nu vreau sa stiu....
          eneas, cam cum crezi tu ca se poate forma o clasa de magnati economico-financiari pornind de la zero (din 1990...)? cu bani adunati din economiile din salariu? daca tu ai obiectii si eu as avea dar, de la o suma de bani in sus platiti de magnat statului toate detaliile intra in derizoriu..de aici nu rezulta nici pe departe ca as insinua ca cei care s-au ridicat au facut-o incalcind legea...fiecare are o poveste si fiecare a actionat rapid si inteligent la vreo oportunitate asa cum fac si acum si am tot respectul pentru ei...
      • +1 (1 vot)    
        bill gates a creat mii de milionari cu msft (Joi, 11 iunie 2009, 8:15)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui dorinteodor

        si-a platit taxele, nu a tepuit nici statul american, nici actionarii prin manarii contabile. ceea ce nu se poate spune despre haiducii nostri din prezent care iau de la saraci sa-si dea lor.
        • -2 (2 voturi)    
          tu kujeti putin? (Joi, 11 iunie 2009, 20:44)

          dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

          am spus si o repet: cam cum crezi tu ca in 20 de ani, in romania, se putea crea o clasa de mari investitori? cu bani economisiti din salariu? acesti stilpi ai economiei, unii detestati de multi ca tine, au fiecare povestea lor. ceea ce ii caracterizeaza este inteligenta extraordinara de a detecta si folosi oportunitati ( legale, semi-legale si poate chiar ilegale sau ne-sanctionate la acea data.....). scopul lor este de a avea firme viabile. asta este si conditia necesara pentru a plati salarii.... as spus si o repet: de la un anumit numar de salariati in sus, nimic nu mai conteaza decit pastrarea stabilitatii. cred ca si la bill gates daca ar fi bine cautat i s-ar gasi ceva pete.... oricum, plateste mereu amenzi pentru abuz de putere dominanta, infractiune foarte grava deoarece duce la monopol iar asta distruge economia de piata libera.... cred ca sti scandalurile care nu se mai termina.... asa ca, fii si tu realist. respecta-i pe platitorii de salarii deoarece de ei depinde, direct sau indirect, si bunastarea ta.....
  • +1 (5 voturi)    
    Cand a simtit... (Luni, 8 iunie 2009, 15:27)

    Adrian [anonim]

    ... ultima data omul asta nevoia sa fie uman, sa nu-l intereseze exclusiv banii si interesele lui. Eu cred ca ar fi in stare sa-si vanda si familia pentru un pumn de bani, drama este ca nu numai el ar face asta.
    • +1 (3 voturi)    
      gindire de salariat, scuze..... (Luni, 8 iunie 2009, 22:33)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      un om de afaceri nu este interesat in principal de bani ci de stabilitatea si supravietuirea afacerii intr-un mediu concurential dur, unde orice gresala inseamna moartea din punct de vedere economic. din punct de vedere material are suficient de multi bani personali ca sa traiasca decent toata viata chiar fara sa munceasca (asta e greu de inteles pentru un salariat). si atunci pentru ce lupta? asa cum ti-am spus, pentru stabilitatea afacerii care poate fi amenintata de vreo decizie politica luata de un parlament de salariati care rar au cunostinte despre cit de greu poti sa rezisti intr-un mediu concurential.... iar rezultatul pastrarii stabilitatii afacerii este.... ghicesti?... exact, pastrarea locurilor de munca si a salariilor la un nivel multumitor pentru salariati. daca salariatii sint nemultumiti, vor lucra prost iar afacerea se poate duce pe apa simbetei..... tu cam ce credeai ca fac intreprinzatorii care lupta pentru pastrarea stabilitatii afacerii si, in ultima instanta, pentru pastrarea stabilitatii economice a tarii?....
  • +4 (8 voturi)    
    Conu de la Maglavit (Luni, 8 iunie 2009, 15:36)

    Gimmy [anonim]

    Cum Doamne iarta-ma de-i apuca pe toti vorbitul si datul cu sfatul in populatie odata ce-au depasit pragul milionului de dolari!?

    Nu indrazneste nimeni sa-l traga de maneca pe conu Dinu de la Maglavit? Sau il lasa ca pe Ceasca, sa se umple de ridicol pre limba lui?
    • +4 (8 voturi)    
      Dinule (Luni, 8 iunie 2009, 15:53)

      G [anonim] i-a raspuns lui Gimmy

      Dinu patriciu e un mare bou cu aere de supertalent. Nu a facut decat sa fure si singurul merit e ca a stiut sa unga pe politicieni.

      Acum trebuie sa mai si ascultam saptamanal tampeniile lui?

      Dinule mama, stai cu tata.
    • 0 (10 voturi)    
      tot el (Luni, 8 iunie 2009, 15:57)

      cucu [anonim] i-a raspuns lui Gimmy

      E adevarat ce sustineti referitor la Dinu Patriciu. Totusi, trebuie sa se tina cont ca omul a mai avut dreptate in urma cu ceva timp. El este primul care a vorbit despre prabusirea imobiliarelor. Nimeni nu l-a crezut nici atunci. In final, s-a vazut ca a avut dreptate.
      P.S.: nu vreau sa para ca il simpatizez. Imi este pur si simplu indiferent acest personaj.
      • 0 (2 voturi)    
        sigur (Luni, 8 iunie 2009, 16:20)

        pop [anonim] i-a raspuns lui cucu

        referitor la p.s., se vede de la o posta ca iti este indiferent
        • -1 (1 vot)    
          chiar (Luni, 8 iunie 2009, 18:09)

          cucu [anonim] i-a raspuns lui pop

          Chiar imi este. La fel cum imi e si Vantu, Voiculescu sau altii ca ei. Eu doar am vrut sa aduc aminte de un alt episod. Daca ai tras tu vreo alta concluzie, te inseli. Dar este fix problema ta.
          • -1 (1 vot)    
            :) (Luni, 8 iunie 2009, 19:57)

            alex [anonim] i-a raspuns lui cucu

            cucule, tu nu stii ca in Ro nu poti sa tragi o .... fara sa se intrebe lumea cu ce interes o tragi? mie cateodata mi se par chiar amuzante conspiratiile astea. parca ne intereseaza pe noi daca esti sau nu esti tovaras cu patriciu. foarte bine daca esti. la fel de bine daca nu esti. toate cele bune.
      • +2 (2 voturi)    
        Patriciu (Luni, 8 iunie 2009, 19:06)

        Locus [anonim] i-a raspuns lui cucu

        Nu el a prezis caderea imobiliarelor prima data, ci Nouriel Roubini in State. Ba chiar inca din prima jumatate a decadei fostul sef al FED-ului american, Alan Greenspan, a vorbit public despre o "real-estate bubble". Lucrurile se stiau mai demult, dar nimeni nu banuia amploarea care a urmat. Patriciu nu facea decat sa fie ecoul unor lucruri stiute global, inclusiv in experienta capitalista din ultimele decenii: orice bula se sparge la un moment dat. Nu-i mai acordat merite care nu exista... E adevarat ca a avut interes in a crea un curent de opinie, inclusiv prin presa pe care o are, ca piata imobiliara trebuie sa scada preturile, pentru ca el tocmai vanduse ROmpetrol, avea lichiditati si cauta investitii bune. Acum cumpara ieftin pe criza pentru ca apoi sa determine cat mai multi sa depinda de proprietatile lui.
        Am mai zis, el si altii vor ca statul sa slabeasca pentru ca ei sa aiba forta ieftina de munca, oameni disperati care nu au unde lucra decat la el si la altii ca el.
      • +1 (1 vot)    
        criza imobiliara a inceput in 2006 in State (Joi, 11 iunie 2009, 8:18)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui cucu

        Faptul ca Patriciu a enuntat in 2008 un fapt arhicunoscut in lumea civilizata inseamna doar atat: omul mai citeste si alta presa decat cea pe care o tipareste el insusi!
  • +3 (3 voturi)    
    si marmota?! (Luni, 8 iunie 2009, 15:41)

    eugen [anonim]

    asta e adevarul gol golutz, sunt inspaimantat de aceste preziceri sumbre;
    cred ca vine cometa/meteoritul inainte...
    :)))
    sa-i zica cineva bancul cu shenila
  • +1 (3 voturi)    
    Stiam asta :) (Luni, 8 iunie 2009, 15:56)

    s3xs1 [anonim]

    In ultimile 2 secole ... s-au intensificat procedurile de subjugare a maselor. Domnul Patriciu stie el ceva ... de undva :) ... Nu exista cooperare mai ... cei care coopereaza sunt cei care conduc sistemul financiar al lumii ... restul sunt doar sclavi prosti care ciugulesc din frimituri si resturi.

    Suntem deja prea multi oameni .. prea greu de controlat ... au nevoie sa reduca populatia la maxim 1 miliard :) ... Daca nu luam atitudine la nivel gloval ... se va adeveri, ceea ce crestinii numesc apocalipsa ... dintr-o traducere eronata a termenului originar.

    Cine nu s-a saturat sa inoate in marea de intuneric ... nu e in stare sa vada lumina.
  • 0 (4 voturi)    
    profetul,aurul si liberalii (Luni, 8 iunie 2009, 16:02)

    cristian [anonim]

    Anul trecut pe vremea asta Dl Dinu Patriciu prorocea ca pana la finele lui 2008 petrolul va ajunge la 200$. Si atunci ca si acum avea un interes. Anul trecut sa-si lichideze la un pret bun stocurile nevandabile, iar in acest an sa mai recupereze din pierderile inregistrate in urma tentativei esuate de a prabusi leul si a volatiliza economiile populatiei.
  • +4 (6 voturi)    
    prima victima (Luni, 8 iunie 2009, 16:10)

    Tudor [anonim]

    Prima victima a razboiului ar trebui sa fi tu marsav lacom, care te dai mare ca ai reusit sa faci bani. Degeaba ! "Banii tai nu sunt buni aici" ! Nu poti sa cumperi omenie cu ei si nu devii nemuritor. Esti o jigodie care care se da filantrop si mai sunt mlti ca tine. Mi-e sila si sper ca intr-o zi sa nu mai fie nici unul ca voi !
  • 0 (2 voturi)    
    Peace (Luni, 8 iunie 2009, 16:13)

    Rumalun1st [utilizator]

    Istoria ne-a invatat ca acest lucru e posibil, Germania dupa crahul fininciar de pe WallStreet a simtit(si cu embargoul impus dupa pacea de Versailles) o puternica inflatie(o paine si un carnat ajunsese sa coste peste 100 000 de marci). Acest fenomen a laut sfarsit imediat cu preluarea puterii de catre Adolf Hitler, care a aruncat afara din tara sau in puscarii pe membrii ineficienti din finante sau alte domenii(majoritatea evrei) dupa care a nationalizat toata economia si a investit in armata(vezi pe pagina principala Hotnews articolul de azi cu inarmarile diferitelor tari).

    Parintii nostri ne-au oferit lectia trecutului depinde de noi daca vrem sa invatam din ea sau nu.
    • 0 (0 voturi)    
      germania (Luni, 8 iunie 2009, 22:29)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Rumalun1st

      a creat intentionat inflatie, pt ca nu putea plati despagubirile de razboi fixate in mod total nerealist.
      Hitler nu a nationalizat nimic. A obligat industria sa lucreze pt armata (care industrie a scos profit foarte bun din asta) si a facut lucrari publice, cum ar fi o retea de autostrazi la care noi nici macar sa visam nu putem.
    • 0 (2 voturi)    
      exemplul bun concluzii gresite... (Joi, 11 iunie 2009, 9:54)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Rumalun1st

      pe cine reprezenta hitler? pai reprezenta "poporul" adica pe salariati. daca dermania ar fi fost condusa indirect de oamenii de afaceri, atunci fii sigur ca nu ar fi existat razboi. oamenii de afaceri cistiga mult mai mult in conditii de stabilitate econmico-financiara decit pe timp de razboi.... daca toate tarile din europa ar urma exemplul romaniei (unde oamenii de afaceri sint prost vazuti) in europa ar incepe razboiul. din fericire europa functioneaza normal iar romania va iesi cumva din fundatura "votului popular" care a creat, incepind din 2009 acest guvern care poate deveni periculos pentru stabilitatea tarii...
  • +2 (4 voturi)    
    Hotii, oameni harnici. E plina tara de ei (Luni, 8 iunie 2009, 16:15)

    hotnewsfil [utilizator]

    Patriciu are mentalitate (apucaturi) de hot ordinar.
    El propune platitudini, stupiditati . O sigura dominanta apare mereu in conceptia sa : sa se dea liber la furat baietilor cu tupeu.
    Lui nu-i ajunge bucata imensa din avutia tarii, pe care ne-a sterpelit-o. Vrea sa rada tot, vrea taxe de numai 10%, si chiar desfiintarea acestora, ca in tarile in care economia a intrat pe mana hotilor. In niciuna dintre tarile in care domneste ordinea, echitatea, responsabilitatea, nu se aplica asemenea impozitari care sa ii imbogateasca ultra-rapid pe hoti si sa lipseasca bugetul tarii de bani pentru salarii, pensii, constructia de scoli, de drumuri, de spitale, pentru inzestrarea armatei, etc. Multi ziaristi, sperand sa le pice si lor cate ceva din ce a furat hotul, nu-i critica aberatiile, simuleaza impartialitatea.
    Acesti ziaristi fac caz, pe toate drumurile, de "succesurile" Elenei Basescu, dar se fac ca nu observa ca hotul a spus (redat in acest articol) "va resoarbe", in loc de "va resorbi", cum este corect, gramatical.
    Poate au dreptate ziaristii ca ii trec cu vederea exprimarea ce denota lipsa de cultura a lacomului fiindca, tot asa, faptul ca, pentru a fi experti in furtul din buzunare, micutii romi n-au nevoie de prea multa gramatica, aceasta putand sa le diminueze eficienta actului predominant al vietii lor, hotia, tot asa cum se auto-menajeaza si hotii cu gulere albe.
    Situatia de la noi s-a degradat intr-atat incat hotii dovediti au replica :"Invidiosilor, voi vreti sa moara si capra vecinului, voi nu stiti ce e aia prezumtia de nevinovatie".Hotii sunt oameni vrednici, gata oricand sa sterpeleasca ceva.
  • -2 (4 voturi)    
    Luati un loc... (Luni, 8 iunie 2009, 16:35)

    Serban [anonim]

    Prieteni, luati un loc sau luati-o usor pe langa margine...
    Omul si-a spus parerea, nu a garantat nimanui ca asa va fi din ceea ce spune, pentru ca este doar ceea ce crede el ca s-ar putea intampla.
    Daca a furat sau nu, asta decide justitia, asa cum este ea sifonata in ziua de azi, nu cred ca ati vrea sa fiti judecati de tot felul de secaturi cand sunteti implicati intr-un proces si numai voi stiti cel mai bine despre ce este vorba.
    In Romania, in partidul liberal abia se intrevad cativa politicieni care au spirit liberal dovedit prin ceea ce au facut. Patriciu este unul dintre liberali, indiferent daca partidul se aliaza cu PSD, PDL sau orice alta combinatie. Nu mai pupati toate povestile din presa care il pun pe el "sforarul" partidului, pentru ca daca ar fi avut influenta despre care se tot vorbeste in presa ar fi fost mult mai multe masuri liberale luate in timpul guvernarii PNL.
    Impozite mai mici, inseamna bani mai putini la buget, bani mai multi in buzunar, bani pe care fiecare i-am putea folosi cum vrem noi.
    Problema este ca partidele din Romania au doctrine care nu au nici o treaba cu politicienii.
    Asa ca, nu va mai lamentati, ca face Patriciu, ca drege Patriciu.
    Luati un loc si beti o cafeluta linistiti.
    • +3 (3 voturi)    
      ptr.serban (Joi, 11 iunie 2009, 7:32)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Serban

      Prietene,daca liberalii ar incerca maine sa aplice masuri cu adevarat liberale intr-o tara saraca precum Romania,poimaine PNL ar ajunge sub pragul de intrare in Parlament.

      Pentru a se putea aplica masuri liberale mai intai trebuie construita o clasa medie puternica (un procent de 60-70% ar fi ideal),asta presupune timp insa ,masuri adecvate si multa munca.

      In al doilea rand imbogatirea peste noapte,pe spinarea statului,a catorva smecheri,care mai apoi vin si dau sfaturi,ar trebui blocata pentru ca acest lucru nu face altceva decat sa transforme Romania intr-o tara bananiera cu 2-3% bogatasi si restul saraci.
      Intr-o astfel de tara ordinea sociala si participarea populatiei la treburile societatii este puternic afectata.
      • -1 (3 voturi)    
        Cum zici... (Luni, 8 iunie 2009, 18:08)

        Serban [anonim] i-a raspuns lui sile

        Clasa medie se construieste prin initiative liberale, nu pomeni de la stat.
      • +1 (1 vot)    
        Reducerea impozitului de la 16, la 10% (Luni, 8 iunie 2009, 21:45)

        hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Un om dintre cei multi, pentru un venit de 10.000 Ron/an ar avea de platit un impozit de 1000 Ron/an, in loc de 1600, cat plateste azi. Ar castiga 600 Ron/an,
        Patriciu, pentru un venit de numai 1.000.000 Ron/an, ar avea de platit un impozit de numai 100.000, in loc de 160.000 Ron/an, cat plateste azi. Ar castiga 60.000 Ron/an. Dar, venitul lui Patriciu este de zece ori mai mare, caruia ii corespunde un castig suplimentare ( adus de scaderea cotei de impozitare de la 16%, la 10%) de 600.000 Ron, adica de 1000 ori mai mare decat al celor mai multi. Si asta, dintr-un foc, prin simpla modificare, din condei, a catorva cuvinte din legea impozitarii. Merita efortul lui Patriciu si al altora ca el, care populeaza intrega scena politica.
        In proverbul "Cainii latra, caravana trece", noi suntem cainii iar Patriciu si cei ca el calatoresc impasibili, pe pernele de puf ale caravanei, catre palatele lor luxoase sau catre cele mai scumpe locuri de meritata odihna, din lume, feriti de zgomotul facut de stomacurile goale ale victimilor lor.
  • +4 (4 voturi)    
    D-l Baniciu (Luni, 8 iunie 2009, 17:23)

    jiji [anonim]

    Sau cum il cheama pe barba rosie asta, nu el era ala de spunea asta toamna ca preturile la real estate vor creste 30 ani de acum inainte?
    Sunt de acord cu un razboi, ceva de genul spartani contra perieci, sa alergam coruptii prin oras cu masinile si sa tragem dupa ei.
  • +2 (2 voturi)    
    fugi din tara (Luni, 8 iunie 2009, 17:55)

    CORNEL [anonim]

    fugi din tara ca i mai bine...........fugi unde ti ai ascuns baniiii..............lasane sa traim asa cum suntem saraci,patrioti,cinstiti ,demni.iati gogosile si fugi din tara trebuie sa scapam o data de oameni ca voi..........sa va fie rusineee.neati furat.nu ar trebui sa saltati capul din pamant.neati furat si ne mintiti .darrrr.............la judecata de apoi nu mai puteti.sa fugiti , sa va ascundeti tot va va gasi domnul iarta dar nu uita sa va fie rusinee
  • +1 (1 vot)    
    ha ha ha (Luni, 8 iunie 2009, 18:49)

    make21 [anonim]

    Astia vor sa distruga PNL-ul cu totul??Acum cateva zile venea si madam norica nicolae cu nationalizarea multinationalelor.Oare ce or avea penelisti ???Au dat in gripa porcina?:))))))))))))).LA razboi nu o sa se ajunga mai degraba o sa ii dea la patriciu in cap pe strada ca x si y nu mai au ce manca tot din cauza ca unii ( patriciu, voiculescu, tiriac) au f mult.
  • +2 (2 voturi)    
    Dinu Patriciu (Luni, 8 iunie 2009, 20:48)

    Lugojanul [anonim]

    Uite unde statea ascuns copilul lui Nostradamus.
    • 0 (0 voturi)    
      mi-ai (Luni, 8 iunie 2009, 22:31)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Lugojanul

      luat vorba din gura, cu nostrdamus.
  • 0 (2 voturi)    
    kondrantieff (Luni, 8 iunie 2009, 22:33)

    ddr [utilizator]

    Oameni buni, decat sa va dati cu parerea aiurea mai puneti mana si cititi o carte.
    Omul asta spune lucruri care e posibil sa fie adevarate, dar nu ii apartin. Acestea sunt ideile lui Kondrantieff.Asa ca decat sa va dati cu parerea ca spune prostii mai bine apucati si cititi de ciclurile lui kondrantieff.
  • +1 (1 vot)    
    e adevarat (Marţi, 9 iunie 2009, 7:26)

    odorica ion [utilizator]

    ati vazut ce s-a intimplat in America dupa anii l93o. cu tot efortul pres. american F.R,. America s-a redresat numai dupa al doilea razb.mondial cind a iesit intarita si imbogatita. De atun ci au mers tot inainte. Am mai scris procesul tehnologic in art. de pe blogurile mele sau pe google, sau HotNews. Este totul adevarat. Dar e tragic pentruu omenire.
  • 0 (0 voturi)    
    Un prost arunca o piatra in lac ... (Marţi, 9 iunie 2009, 12:31)

    gheorghe [anonim]

    si toti inteleptii se apuca s-o caute !!!
    Nu pot sa cred cite riuri de cerneala mai poate isca aceasta morsa cu creierul incecat in grasime !!!
    Si nu numai el !!!
    Cum mai scapa ceva e gura vreun dobitoc al zilei se apuca milioane sa comenteze !!!

    FRATZILOR, chiar nua aveti altceva mai bun de facut ???
  • 0 (0 voturi)    
    dupa ce a furat cateva miliarde romaniei... (Marţi, 9 iunie 2009, 13:47)

    liviu_ [utilizator]

    s-a trezit si el sa vorbeasca...
  • 0 (0 voturi)    
    totusi (Marţi, 9 iunie 2009, 23:34)

    nostradamus! [anonim]

    istoria ne invata ca exista asa-numitele perioade prerevolutionare, care pot conduce la razboi, fie el si civil (mai sinistru decat razboiul intre tari); cred ca nu doar mie mi se pare ca lumea a inrat intr-o fundatura din care numai un soc urias - razboi sau altceva socant - o poate scoate, pentru a-si schimba radical modul de functionare; sorry, inclin sa-l cred pe Patriciu.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version