Legea unica a salarizarii: Un capitan va castiga 6.480 de lei, iar un profesor grad I va primi 5.500 lei

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 12 iunie 2009, 16:35 Economie | Finanţe & Bănci

Negocierile pe tema legii unice a salarizarii in sistemul bugetar au intrat pe ultima suta de metri. In aceasta saptamana, au fost purtate discutii cu reprezentantii tuturor ministerelor in vederea stabilirii salariilor din grila unica. Saptamana viitoare, grupul de lucru de la Ministerul Muncii  va finaliza proiectul de lege privind salarizarea unica. Potrivit propunerilor venite din partea ministerelor, magistratii, sefii din politie si armata ar putea primi printre cele mai mari salarii.

Acestea sunt si categoriile de bugetari care nu au privit cu ochi buni legea salarizarii unice. Magistratii s-au aratat cei mai revoltati.Pana sa fie aprobate de Guvern principiile legii unice a salarizarii, Ministerele Justitiei, Internelor si Apararii au evitat sa coopereze, solicitand mentinerea grilelor proprii de salarizare. Opunerea acestor ministere in privinta adoptarii unei astfel de legi are ca explicatie faptul ca sunt institutii in care exista salarii mari. Si asa vor ramane: printre cele mai mari.

Dupa o intrevederea de joi, 11 iunie, cu ministrul muncii, presedintele Consiliului Superior al Magistraturii, Virgil Andries, a iesit triumfator si a spus ca in noua lege de salarizare justitia va fi plasata in varful grilei de salarizare. "Intalnirea a fost una buna. Inca de la inceput vreau sa va spun ca am reusit ca justitia sa fie plasata in fruntea grilei de salarizare, alaturi de celelalte puteri ale statului", a spus Predoiu, potrivit NewsIn.

In ceea ce priveste Armata si Politia, reprezentantii acestora au reusit sa stabileaza, in urma discutiilor de la Ministerul Muncii, salariile din grila unica. Seful de stat major al armatei, amiralul si chestorul general de politie vor avea salarii cuprinse intre 8.100 lei si 8.190 lei, corespunzator coeficientilor de salarizare de 13,5-13,65, in timp ce chestorul sef de politie, viceamiralul si generalul locotenent va putea castiga cel mult 8.070 lei.

Functia corespunzatoare gradului de colonel va avea un coeficient de 11-12,6, respectiv venituri cuprinse intre 6.600-7.560 lei, iar un capitan ar putea castiga maximum 6.480 lei.

Un locotenent ar putea castiga intre 3.600 si 4.020 lei, iar un agent de politie poate castiga intre 3.420 si 3.600 lei. De asemenea, agentii de politie sau penitenciare debutanti vor avea un coeficient de 3,8, adica 2.280 de lei.

In invatamant, cele mai mari salarii le vor avea profesorii universitari. Acestia ar putea castiga intre 5.814 lei si 7.800 lei, coeficientii fiind cuprinsi intre 9,69 si 13. La polul opus se afla invatatorul debutant, educatorii si maistrii cu studii medii care vor castiga maxim 2.100 lei. De asemenea, profesorul debutant va avea 3.300 lei, iar un profesor care si-a luat definitivatul va castiga 4.300 lei. Un profesor cu gradul II va castiga maximum 4.900 lei, iar un profesor cu gradul I cu o vechime de peste 40 de ani - 5.500 lei.


Citeste mai multe despre   










32371 vizualizari

  • +8 (12 voturi)    
    am 2 intrebari... (Vineri, 12 iunie 2009, 16:41)

    liviu_ [utilizator]

    1 - restul bugetarilor: medici, functionari publici etc cat vor casstiga? nu dealta da nu se rezuma bugetarii la armata procuratura si profesori...

    2 - cum e "legea unica de salarizare" daca juristii si cei din armata sunt protejati??? as accepta sa aiba un procuror sau politis foarte multi bani daca i-ar si merita... la ce treaba fac (vezi coruptia) ar trebui ei sa plateasca statul roman...
    • -10 (34 voturi)    
      armata (Vineri, 12 iunie 2009, 16:54)

      contra [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Este normal ca armata, politia, justitia sa aiba cei mai multi bani pentru ca ei au si mult mai multe limitari decat restul categoriilor.
      • +14 (32 voturi)    
        da da (Vineri, 12 iunie 2009, 17:50)

        doi si-un sfert [utilizator] i-a raspuns lui contra

        Daca te referi la limitarile de natura intelectuala s-ar putea sa ai dreptate...
      • +2 (12 voturi)    
        da sigur... (Vineri, 12 iunie 2009, 19:44)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui contra

        toti bugetarii au limitari (nu la fel de mari ce-i drept)...
        de exemplu nu au dreptul la un al 2-lea servici...
        si pentru aceasta obligatie au superbele salatii de 7-10 milioane vechi...
        te rog scuteste-ma cu limitarile...
        si cum ziceam daca ar face ceva as fi fost de acord... dar ei nu fac nimic... doar nu ne supravecheaza UE in justitie pentru ca suntem prea buni si sunt gelosi nu?
        • -1 (1 vot)    
          confuzie (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 15:31)

          Popescu [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          Cred ca e o confuzie aici.

          Nu au dreptul la al 2-lea job TOT in sistemul bugetar. In sistemul privat pot sa-si mai ia si 100.
          • 0 (0 voturi)    
            fals (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 22:53)

            Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Popescu

            Statutul functionarului public si legile care reglementeaza statutul altor categorii asimilate (deputat, senator, functionar parlamentar, magistrat, militar, politist etc) interzic desfasurarea unei activitati remunerate in orice alt domeniu, inclusiv administrator al unei firme private. Cei care sunt actionari ai unei firme sunt in stare de incompatibilitate si obligati intr-un termen legal sa numeasca un administrator care sa-i inlocuiasca pe durata detinerii functiei in sistemul public.

            ~Nautilus
      • 0 (12 voturi)    
        Corect (Vineri, 12 iunie 2009, 22:54)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui contra

        Te referi la limitari de ordin intelectual , nu ?
      • +3 (5 voturi)    
        dece oare ??? (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 7:05)

        un cetatean [anonim] i-a raspuns lui contra

        Nu cred ca asta este o gandire corecta, pentru cel ce si-a ales meseria de politist, militar sau jurist ar fi trebuit sa stie si care sunt sacrificiile fiecarei meserii si ar fi putut sa isi aleaga alta meserie cu mai putine sacrificii. Adevarul este ca in general oamanii isi aleg anumite meserii nu pentru faptul ca intradevar le place sa faca aceea meserie ci pentru faptul ca pot castiga bani multi f usor fara sa faca mare lucru si eventual sa-si mareasca salariile oficiale cu tot felul de manarii (vezi politistii si magistratii). Este putin probabil ca cineva si-a ales meseria de politist din dorinta de a ajunge agent de circulatie, pentru ca are o dorinta f. mare de a acontribui la micsorarea nr. de accidente sau de a fi un element in plus in fluidizarea traficului. Hai sa fim seriosi.

        Sa traiti bine?
        :))
    • +18 (20 voturi)    
      Mariri (Vineri, 12 iunie 2009, 17:34)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Dar de unde bani pentru maririle astea? Ei nu au bani sa majoreze salariile profesorilor cu 50% si pe legea asta trebuie sa le dea 100%.

      In mediul privat se dau oameni afara si se scad salariile iar la bugetari (care si asa sunt prea multi si nu prea au productivitate) se scad?

      Promisiunile astea sunt valabile pana la alegerile prezidentiale nu? O sa prostiti destui dar nu suficient.

      Halal guvernanti.
      • +3 (5 voturi)    
        De unde ? (Vineri, 12 iunie 2009, 22:46)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        Sa luam de exemplu un profesor debutant.
        Pentru ei, un salariu de 3.300 lei ( din cunostintele mele de 4 ori mai mult decat au acum ), le fixam norma de 8 ore pe zi ( si nu 4 cat au acum ) pentru tot timpul anului ( inclusiv vacante ), Deci salariul de mai sus va fi impartit cu un factor 3, drept urmare profesorul va putea sa aiba 1100 lei.
        2. Prin marirea normelor didactice vor fi 50 % someri, iar sariile reale ale celor care raman vor putea fi marite cu 30-40 %.
        3. Pentru un politist debutant, il trimitem pe strada, ii dam norma de amenzi de 10 ori salariul si il amendam pentru nerealizarea lei.
        Si asa mai departe !
        Oameni buni, treziti-va ? Nu credeti ca aceste salarii sunt aberante ?
        De unde credeti ca vor fi luate fonduri pentru ele ?
        Nu cumva din ... inflatie ?
        Ce ziceti daca dupa alegeri vom avea asa o inflatie de 80 - 90 % ?
        Uite cum apar banii ! E simplu nu?
      • +3 (5 voturi)    
        Romanul este culmea (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 8:56)

        ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        Culmea prostiei. Base si clica dupa ce au vazut ca au reusit sa castige alegerile cu prosteala cu pensiile si salariile profesorilor, acum s-au gandit ca din restul pulimii asa estimativ un procent de 30-40 % tot vor inhata minciuna. (suficient pentru inca un mandat)
        Va vi aprobata legea salarizarii unice, dar cu ce bani va fi pusa in practica??????
      • 0 (0 voturi)    
        Ei sunt in campanie-pot sa promita oricat (Vineri, 19 iunie 2009, 16:12)

        Iustin [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        nu-i doare gura. Cu cat e mai gogonata, cu atat e mai credibila pentru fraieri.
    • +5 (13 voturi)    
      An electoral (Vineri, 12 iunie 2009, 17:34)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Stai linistit. Se apropie alegerile si, ca de obicei, iarasi bugetarii vor fi primii prostiti (oricum merge, la calitatea oamenilor angajati la stat... nu este greu). Dar de la vorba la fapta este cale lunga. Sa vedem anul viitor de unde le vor da salariile astea. Sa vad de unde vor incasa atatea impozite.
      In privinta medicilor... sa fim seriosi. Medicii sunt dispensabili, armata, procuratura nu. Astia sunt periculosi cand se supara, nu se stie cum vor judeca cazurile de coruptie. Nu este bine sa ii superi.
      • +4 (6 voturi)    
        hhaahaha (Vineri, 12 iunie 2009, 19:46)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

        buna asta...
        adevaru ca justitia poate sa se razbune rau pe guvernanti... nu trebuie decat sa fie cinstiti si impartiali in judecarea dosarelor...

        da mediciisunt dispensabili ca doar preamaritii guvernanti se trateaza in austia, germania etc... cat despre poporu de rand... pai mai putini oameni, mai putine guri de hranie si mai multi bani de furat :D
      • +1 (9 voturi)    
        bai iobagule (Vineri, 12 iunie 2009, 23:35)

        las o mai incet [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        ..cu calitatea oamenilor angajati la stat. crezi ca daca esti angajat la privat unde muncesti zi lumina, nu vezi lumina soarelui si noaptea dormi prin carrefour tarand un cos dupa tine, unde singura distractie de care ai timp se numeste team building, crezi ca daca ai terminat o facultate particulara (fabrici de analfabeti, se stie) si acum te duci in tinuta office la birou, crezi ca asta te face mai destept decat unu' care munceste 8 ore la stat, care a terminat o facultate la stat, si care poate, mai are timp, daca vrea, sa citeasca o carte, sa vada un film, in general sa se mai gandeasca si la altceva decat cum sa devina consumator de frunte al mall urilor. mai destept te face ce scoti tu pe gura nu faptul ca incerci sa te dai ca apartinand unui grup de oameni zice se mai rasariti. si n a zis nimeni ca de la anul, gata se dau salariile astea..
        • +3 (5 voturi)    
          logica de roman (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 2:11)

          toro [anonim] i-a raspuns lui las o mai incet

          Deci poate ca ai vrut sa impresionezi cu postul tau, dar e vai de capul tau.
          1. Atata timp cat banii sunt munciti, poti sa faci ceea ce vrei cu ei. Inclusiv sa mergi la mall.
          2. Daca mergi la mall, nu esthi nici geniu shi nici retardat in mod automat.
          3. Majoritatea celor din mediu privat au terminat facultati la stat. Nu e mare branza.
          4. Mai destept esthi daca taci shi faci.
          5. Daca esthi frustrat, numai posta.
          E de bun simtz faptul ca in mediul privat se munceste mai mult decat la stat. Tot mediul privat este cel care tzine economia in picioare prin impozite (vezi mult injuratele multinationale). Nu cred ca cineva nu vrea sa fie salarii bune la stat sau la privat, dar toata lumea vrea sa fie meritate, pe cand ceea ce este propus acuma este pur shi simplu obscen. Bugetar din tine accepta faptul ca poate ar trebui sa fie mai retinut cand vb de cheltuieli pe spatele altora?
        • +2 (4 voturi)    
          @las o mai incet (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 8:15)

          Max [anonim] i-a raspuns lui las o mai incet

          O leaca de bun simt, stimabile! Nu trebuie sa-ti urli pe-aici frustrarile.
        • +2 (2 voturi)    
          nu.. (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 12:01)

          da [anonim] i-a raspuns lui las o mai incet

          Nu cred ca ai dreptate...

          Daca miine ai avea oferta de 1500 - 2000 euro / luna in tara la un privat pentru 8 ore / zi ce ai face ? Cred, ca ai accepta tremurind in cazul in care acum esti bugetar.

          NICIODATA un tinar absolvent(invatamint de start sau privat) capabil sa obtina 1000 euro / luna la privat nu va merge in invatamint pentru 800 ron. (cei ce au 800 ron in invatamint atit merita deoarece sunt slab pregatiti si incompetenti sa obtina mai mult, exclud pe cei trecuti de 40 ani ce nu mai pot schimba nimic atit de usor).


          NICIODATA un privat nu va angaja un incompetent pt ca i-ar strica afacerea, si l-ar falimenta. Cei mai slab pregatiti studenti merg in invatamint. Acolo este scaparea lor deoarece cel ce e "bun" merge acolo unde este platit (cit mai mult).
          • 0 (0 voturi)    
            Exceptiile depasesc uneori regula (Luni, 15 iunie 2009, 9:59)

            crenguta [utilizator] i-a raspuns lui da

            Din exterior asa se vede, ca in invatamant merg doar cei slab pregatiti ca se multumesc cu acel salariu. Dar in realitate sunt foarte multi tineri care chiar ar vrea sa mearga in invatamant din pasiune. Si se duc, incep cu elan, chiar daca au bani putin. si din banii aia putini cumpara materiale si fac fotocopii si aduc casetofonul de acasa sa asculte copilul un material.
            si tot ce primesc este dispretul suveran al celor de peste 40 de ani, pe care ii scoteai din calcul si bete in roate, pentru ca vor sa munceasca si atunci s-ar vedea cand cei mai varstnici nu fac nimic si dau drunmul copiilor de la ore.
            si atunci pleci, nu pentru ca sunt bani putini ci pentru ca misiunea pe care ti-ai asumat-o pe bani putini nu poate fi indeplinita si nu iti aduce nicio satisfactie, doar ironii, sicane si bataie de joc.
            sigur ca sunt si situatii cum se spune mai sus, dar sunt departe de a constitui regula.
          • 0 (0 voturi)    
            Just do it! (Luni, 15 iunie 2009, 11:23)

            m [anonim] i-a raspuns lui da

            Ti-a spalat creierul. Asta inseamna ca gandirea ta critica lasa de dorit ceea ce inseamna o slaba pregatire intectuala=slab la invatatura. Nu totul se rezuma la "cei capabili reusesc". Sunt multe circumstante. Acest ideal consumerist nu exista. Poate vrei sa spui ca cei capabili reusesc uneori. Si uneori in invatamant sunt omanei capabili care nu se inscriu in nomele pietei, adica studii economice, inginerie, managementul afacerilor. Si uneori sunt omanei capabili care sunt pasionati de acest domeniu. Uneori a gandi in "alb sau negru" inseamna a gandii foarte limitat, probabil esti slab pregatit sau peste 40 de ani.
          • 0 (0 voturi)    
            aiurea... (Luni, 15 iunie 2009, 14:50)

            ionica [anonim] i-a raspuns lui da

            englezul are o chestie faina de 3 cuvinte: 'never say never'...

            daca tu stii ca in privat sunt doar oameni capabili, si vrei sa zici ca nepotismul nu e in floare si acolo, inseamna ca traim in doua Romanii diferite... chiar n-ai auzit niciodata de nevasta d-lui director angajata ca sefa de departament (ea fiind de profesie casnica)?!?
        • +1 (1 vot)    
          ... (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 12:29)

          Buster [anonim] i-a raspuns lui las o mai incet

          ca principiu adevarata putere este sa poti alege. Un salariat din mediu privat se poate angaja oricand la stat ...in schimb un angajat la stat trebuie sa porneasca de la-nceput daca vrea in mediul privat.

          Din punctul meu de vedere la stat este bine inainte sa iesi la pensie cand nu mai ai aceleasi resurse.
        • 0 (0 voturi)    
          bai iobagule (Duminică, 17 ianuarie 2016, 3:56)

          elena rusu [anonim] i-a raspuns lui las o mai incet

          Fiica mea a terminat o facultate particulara, a lucrat la stat si acum la privat. Carte inveti, daca doresti si la stat si la privat. Povestea este ca daca vrei sa te angajezi la privat pe un salariu bun, nu poti flutura o diploma fie ea si de la stat, pe la nasul angajatorului si gata ai puncte in plus. Daca nu esti pregatit, te duci la stat si poate ai o sansa. Despre citit, se gaseste timp daca esti deprins cu asemenea placeri. Adevarul este ca, datorita sistemului prabusit din Romania, statul nu ofera prea mult.
      • 0 (0 voturi)    
        superficial... (Luni, 15 iunie 2009, 10:32)

        ionica [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        nu inteleg sub nicio forma rautatea, inversunarea asta absurda impotriva bugetarilor luati la pachet...
        timate Cristi, te-ai nascut cumva pe camp?!? eu as crede totusi ca intr-un spital, asistat de niste 'idioti' de bugetari DOCTORI...
        Aaa, vad ca stii sa si scrii i citesti... ai invatat singur, sau poate un alt bugetar prost-gramada te-a indrumat in clasa I?
        Sau poate ti se pare ca traim in Romania ca prin America secolului XVIII, cu impuscaturi la fiecare colt de strada? De cate ori ti-a dat cineva in cap, sa-ti ia tigara din gura? Aaa, poate or fi buni la ceva si politaii astia...

        'La privati' sunt numai genii... asta-i gluma (proasta) a zilei...

        Si apropo, din cate stiu eu, legea nu e doar a lu' basescu-pdl, din cate-mi amintesc eu e si psd-ul prin guvern...
    • +4 (6 voturi)    
      O alta intrebare ! (Vineri, 12 iunie 2009, 22:41)

      STEFAN A. [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Cum va reusii statul sa "umfle" bugetul anual pentru noi majorari de salarii si pensii ?
      Vom vedea inevitabil o crestere puternica a presiunii fiscale pentru cetateanul de rind si pentru firmele particulare ! Adio cresteri de PIB la 6-7 %. Va fi undeva la 2-3 % , in cel mai optimist caz. Sa nu disperam , stim sa facem imprumuturi externe "preventive".
      • +2 (4 voturi)    
        Ne mai punem o centura de siguranta (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 9:01)

        ovidiu [anonim] i-a raspuns lui STEFAN A.

        Ne mai punem o centura de siguranta pana o sa avem camasa de forta ca nebunii, si celelalte puteri ne vor imparti sectorul energetic ca pe un svaiter.

        Sper ca ati inteles ca la asta se va ajunge ca sa putem returna imprumuturile.
    • +4 (6 voturi)    
      ? (Vineri, 12 iunie 2009, 23:46)

      ion [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Care dintre bugetari are salariu minim pe economie?? Cum se va impozita munca din SRL, Sa etc pentru ca statul sa asigure astfel de salarii?? Despre calitatea muncii bugetarilor???
    • +1 (3 voturi)    
      e normal (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:50)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      este normal sa fie protejati deoarece ei trebuie sa aiba niste lefuri care sa le permita sa nu puna "botul" la tentative de mita si trebuie sa isi asigure si securitatea
    • +2 (2 voturi)    
      DEZBINA SI CUCERESTE (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 9:37)

      AxaMad [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      cum credeti ca se vor castiga alegerile prezidentiale. prin asmutirea unor categorii de oameni asupra altora. si uite asa dupa ... vedeti ce se intimpla, ca doar am mai trecut in toamna trecuta prin asta.
  • +7 (17 voturi)    
    Saracii... (Vineri, 12 iunie 2009, 16:47)

    Dorian [anonim]

    Sa mai aud vreun profesor ca plange ca "N-avem bani de paaaineeee!!!" Sincer mi se par salarii exagerat de mari, mai ales vazand rezultatele invatamantului romanesc -->tinerii din 2009. :-( Lasati olimpicii si alte lucruri de genul asta. 90% dintre tineri sunt semi-analfabeti. Incercati hi5.com. q.e.d.
    • -6 (14 voturi)    
      Urare pentru Dorian (Vineri, 12 iunie 2009, 17:39)

      pentru Dorian [anonim] i-a raspuns lui Dorian

      Draga Dorian,
      Te blestem sa castigi in urmatoarele 24 de luni cat un profesor de liceu debutant.

      Si sa nu te aud ca te plangi, da ?

      Blestemul meu sa intre in vigoare la 01 august 2009.
      Asa iti doresc. Atat.
      Bye.
      • +4 (10 voturi)    
        hai termina... (Vineri, 12 iunie 2009, 19:48)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui pentru Dorian

        mie mi-ar conveni sa castig cat un profesor...
        15 milioane salariu...
        20 de ore de munca pe saptamana

        inca vreo 20 de milioane din meditatii si inca vreo 10 din spaga (a se citi cadouri)...

        merita intr-adevar muuulti bani profesorii... ca e greu sa ai cel mai prost invatamant din europa... s-au straduit din greu...
        • +2 (2 voturi)    
          Termina tu, Liviu (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 9:38)

          CONSTANTA [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          Am discutat cu profesori universitari care se palngeau ca in invatamant intra doar mediocri si sub-mediocri cei buni ne-fiind stimulati sa ramana.
          E un cerc vicios aici
        • -1 (1 vot)    
          profesori da (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 9:50)

          eu [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          bine zis
          muncesc 4 ore pe zi si vor bani pentru a produce analfabeti
        • -1 (1 vot)    
          deci vrei sa iei spaga (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 12:09)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Din postarea ta asta am inteles: ca visul tau e sa iei TU spaga - nu ca ea sa dispara!

          Interesant...
        • 0 (0 voturi)    
          serios? ti-ar conveni? (Miercuri, 24 iunie 2009, 2:42)

          titu herdelea [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          vorbesti serios omule?
          pai du-te in invatamant, stai vreo trei luni la clasa cu 30 de elevi (ca tu atata poti sa faci la mintea ta de pitecantrop, nu stii ca trebuie sa predai, sa evaluezi, sa elaborezi lectii, materiale de studii, teste de evaluare...)
          si apoi sa te vedem ce mai zici!
          cred ca nu rezistui nici doua saptamani in invatamant, pitecantropule (la tine liviule ma refer)
      • -1 (1 vot)    
        duca cum semnezi (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 9:02)

        ovidiu [anonim] i-a raspuns lui pentru Dorian

        Ai si tu cont pe hi5???? :)
    • 0 (8 voturi)    
      Re: Saracii (Vineri, 12 iunie 2009, 19:02)

      robert [anonim] i-a raspuns lui Dorian

      Rezultatele slabe in invatamant sunt influentate de salariile mici ale profesorilor. Oamenii buni nu se angajeaza pe bani putini deoarece automat au optiuni mai profitabile. Dai putin, primesti putin. Calitatea educatiei se va imbunatati doar in momentul in care vor creste si salariile, motivand oameni valabili sa ocupe acele posturi.
      • +3 (9 voturi)    
        nope... (Vineri, 12 iunie 2009, 19:51)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui robert

        profesorii castiga foarte mult pentru cat muncesc... + ca profii universitari castigau acu 5 ani 30 milioane/luna...

        nu de la asta merge prost...
        invatamantul merge prost pentru ca ministeru isi baga picioarele, pentru ca programa e vacuta la WCu intre 2 scremuturi...
        si pentru ca la facultati se fac toate materiile antice vechi si de demult pentru ca trebuie sa manance o paine toti profesorii de 70 de ani care nu mai stiu si cum ii cheama , d-apoi meserie... si chestiile astea NU o sa se rezolve nici daca le dau 100 000 euro./luna salariu...
      • +1 (5 voturi)    
        Concluzie (Vineri, 12 iunie 2009, 20:39)

        Laur [anonim] i-a raspuns lui robert

        Atunci toti profesorii care au ales cariera de profesor sunt slab pregatiti, ca cei buni au ales altceva. Cobncluzie, elevii nu au cum sa invetii ca profesorii in jalnici! Succes!
      • +1 (3 voturi)    
        Oare ? (Vineri, 12 iunie 2009, 23:37)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui robert

        Ma indoiesc profund ca un bugetar roman isi va schimba radical atitudinea daca salariul sau va creste de 2, 3,4, 5, 6, ... ori.
        Sunt foarte multe lucruri negative care sunt inscrise in codul genetic al sau si care nu pot fi schimbate ( incompetenta, neimplicarea, spaga, ne asumarea raspunderii, etc )
  • +11 (13 voturi)    
    cam mult (Vineri, 12 iunie 2009, 16:49)

    Bogdan [anonim]

    astea sunt salarii brute? cum de nu a fost posibil pana acum o marire a salariilor profesorilor cu 50% iar de acum inainte sa se faca o marire de... cat? 300% sau poate mai mult? De unde or sa ia banii astia? Scad salariile pe undeva? Maresc impozitele?
  • +9 (13 voturi)    
    Are balta peste! (Vineri, 12 iunie 2009, 16:49)

    doi si-un sfert [anonim]

    Ba', astia in ce tara traiesc???
    Si salariul minim minim pe economie pentru cine este, numai pentru cei din sectorul privat ?
    Vedeti voi pe draq in cateva luni cad o sa mai luati impozite de la CUCU.
  • +12 (14 voturi)    
    Salarii (Vineri, 12 iunie 2009, 16:51)

    VictorS [anonim]

    Eu nu am fost si nu cred ca voi fi vreodata angajat la stat dar provin din familie de profesori si doctori asa ca mi-am format o parere.

    Acum un an am intalnit un tanar student la medicina. Cand am auzit la ce facultate e l-am felicitat (asta simt eu) pentru alegerea lui. Stiti ce mi-a zis?

    Ca din generatia lui f. multi din cei dotati au preferat o meserie mai sigura si banuasa ca Academia de Politie si ca uitandu-se in urma i se pare prea mare efortul facut de el si familia lui ca sa intre intr-un sistem in care doctorii sunt injurati si f. prost platiti. Singurul beneficiu pe care il vede este statutul social.

    aici e vb de ce crede un simplu student. Am putea sa largim aria si pentru invatamant, cercetare... dar deja e neinteresant
    • -2 (12 voturi)    
      ne crezi prosti? (Vineri, 12 iunie 2009, 17:50)

      kllaus [anonim] i-a raspuns lui VictorS

      nu sunt din familie de medici, dar gandesc mai mult decat un medic. In Romania pana si medicii rezidenti iau spaga, doar si pentru a facilita o simpla vizita. Ce sa mai vorbim de medicii cu cativa ani vechime care iau 50% inainte si 50% dupa operatie. Daca nu ai bani de "avans" mai bine mergi intr-un bar de betivi si rogi pe unul sa te taie. Calitatea e cam aceeasi. In cele din urma ambele sunt meserii de spagari, dar tot medicii iau sume mai mari.
      • +4 (8 voturi)    
        gandesti mai mult ? (Vineri, 12 iunie 2009, 18:45)

        liana [anonim] i-a raspuns lui kllaus

        Nu te supara, dar ce meserie ai de gandesti mai mult decat un medic ? Nici nu-ti poti imagina cat de mult invata un medic si ce meserie riscanta are, si anume are in mana viata a sute de oameni. Statul plateste medicii cu un salariu jenant. Sunt absolut convinsa ca daca ar avea salarii decente nu ar mai lua spaga.
  • -14 (16 voturi)    
    Ciocu' mic (Vineri, 12 iunie 2009, 16:55)

    daniel [anonim]

    In sfarsit, se face dreptate! Sunt o gramada de agarici la privat care nu muncesc si vor salarii mari.
    Legea asta ne va proteja in sfarsit, interesele. Economia se va redresa repede daca bugetarii au salarii mari.
    • +10 (12 voturi)    
      Cred ca nu gandesti (Vineri, 12 iunie 2009, 17:40)

      privatu [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Sper ca ai zis-o in gluma si cu ironie, altfel nu pot sa zic decat ca nu gandesti deloc.
    • +8 (10 voturi)    
      Ha ha (Vineri, 12 iunie 2009, 17:46)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui daniel

      N-am mai ras de mult la un asa comentariu. Baiatu, pune mana pe o carte de economie si apoi deschide gura.
      Bugetarii de unde iau salariile? Din impozitele platite de privati aici intra si angajatii lor. Daca la privati sunt concediati oameni si scazute salariile ce ar trebui sa se intample cu salariile bugetarilor? Poti sa raspunzi la intrebarea asta sau ai nevoie de ajutor?
      De ce nu se va ntampla nimic anul asta cu salariile bugetarilor? Pentru ca sunt alegeri dar sa vezi de la anul ce bine-ti va fi.
  • +9 (11 voturi)    
    in universitatile din Ro (Vineri, 12 iunie 2009, 16:58)

    busymf [utilizator]

    Un profesor cu o vechime de 40 de ani, de cele mai multe ori face mai mult rau decat bine. Deci parerea mea e ca e mai indicat sa-i incurajam/amenintam/torturam usor sa se pensioneze, nu sa moara la catedra.
    • +6 (6 voturi)    
      N-ai sa vezi asa ceva (Vineri, 12 iunie 2009, 19:09)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui busymf

      majoritatea parlamentarilor sunt profi universitari, iar primul ministru si ministrul invatamantului sunt si ei profesori universitari! Vorba ceea 'cine-mparte parte isi face'!
    • -1 (1 vot)    
      Si tu la rindul tau vei fi "torturat" (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 4:19)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui busymf

      Si tu la rândul tău vei fi "torturat" cind o sa fii bătrân.

      Nu pot crede ca exista atâta prostie şi prostii ca tine în România iar cei care ti-au dat minus sint la fel de bite ca şi tine.
  • +9 (11 voturi)    
    eu am o singura intrebare (Vineri, 12 iunie 2009, 16:58)

    robotzika [utilizator]

    de unde se vor plati salariile astea imense?
  • +6 (8 voturi)    
    2100 o educatoare? (Vineri, 12 iunie 2009, 17:01)

    cucu [anonim]

    am incurcat-o..o sa-mi plece toti angajatii ..ele pentru a se face educatoare iar ei pentru maistri.
  • +9 (9 voturi)    
    ... (Vineri, 12 iunie 2009, 17:03)

    tudor [anonim]

    hopa devine mai atractiv salariu la stat practic unora li se dubleaza salarii...sau chiar tripleaza...va fi bataie pe locurile de la stat
    • +2 (4 voturi)    
      da... (Vineri, 12 iunie 2009, 20:04)

      xmen [anonim] i-a raspuns lui tudor

      Asa e si prin uniunea europeana... E bataie pe locurile de munca de la stat. Platite bine, nu prea risti concedierea, program fix, etc
  • +7 (9 voturi)    
    Felicit bugetarii (Vineri, 12 iunie 2009, 17:07)

    spartan [anonim]

    Cotizez lunar cateva sute de milioane la buget ca sa-i umplu de bani pe bugetari si atunci cand oamenii mei au nevoie de o adeverinta ii plimba de colo-colo sau am un control si nu-i OK, imi spun sa fac contestatie daca nu-mi convine. Halal tara, mai bine inchid afacerea si multi vor face ca mine si ne mutam unde o sa fim respectati.
    • -2 (4 voturi)    
      hmm (Vineri, 12 iunie 2009, 20:09)

      xmen [anonim] i-a raspuns lui spartan

      Daca vrei sa ai servicii ok de la un functionar de stat nu trebuie ca unii care muncesc la stat sa aiba salarii sensibil mai mici decat la privat - evident la echivalent functie. Trebuie taiat cercul vicios si singura masura viabila este sa aduci salariile de la stat la un nivel comparabil cu mediul privat DUPA care sa ceri performanta. cine nu e de acord cu asta e cam ipocrit
      • 0 (2 voturi)    
        tu ce salarii visezi ca avem noi la privat? (Vineri, 12 iunie 2009, 23:59)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui xmen

        esti varza la mate, de aia lucrezi la fisc, probabil...
      • 0 (2 voturi)    
        cand mergi la piata (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 9:12)

        ovidiu [anonim] i-a raspuns lui xmen

        Tu la piata dai pe cirese trecute pret de proaspete si coapte pentru ca taranul iti promite ca de maine iti aduce mai bune????
        Cum sa dai pe vorbe salarii. Da mai mult bugetarilor, si ei isi vor renova apartamentul , si-si vor da seama ca vor mai mult, deci mai multa spaga, vor cere salarii mai mari.... etc
        Fa-ma pe mine sa plec cu zambetul pe fata din primarie, de la judecatorie si iti promit ca voi iesi eu in strada pentru salariul tau!
  • +2 (6 voturi)    
    mda (Vineri, 12 iunie 2009, 17:10)

    ion [anonim]

    Profesor debutant 3300 roni? Unde anume in sistemul privat vede un debutant asa un salar? Am avut si eu profesori debutanti si in nici un caz nu faceau ceva ce sa merita atatia bani. De ce? pentru ca sistemul de invatamant nu scoate cu adevarat oameni capabili care sa predea pe masura salarului. Profesil 40 de ani vechime 5500 pe principul timpul trece leafa merge? Grozav. Ce impozite vor fi platite pentru a putea sustine astfel de salarii la bugetari ca din ce se prezinta in articol mare majoritate a bugtarilor vor avea salarii mai mari decat nebugetarii. Mai luam un imprumut de la fmi?
    • +2 (6 voturi)    
      profesor (Vineri, 12 iunie 2009, 20:12)

      xmen [anonim] i-a raspuns lui ion

      vrei profesori buni sau nu? un salariu de 3300 ron pt. un profesor debutant coroborat cu prestigiul si siguranta locului de munca va duce automat la o aglomerare rapida a oamenilor capabili catre profesorat. de unde si o baza de selectie mult mai larga, deci profesori mai buni. singura problema este capacitatea sistemului de a filtra oamenii pe criterii corecte. dar asta e o alta discutie
  • +5 (7 voturi)    
    mda, trebuie marite salariile (Vineri, 12 iunie 2009, 17:14)

    tar [anonim]

    mai ales la magistrati pentru ca justitia si-a imbunatatit activigatea foarte mult. Si neaparat la armata pentru ca sunt foarte ocupati.

    Dar pana una alta, ramane de vazut de unde o sa ia guvernul banii pentru salarii.
  • +4 (6 voturi)    
    cand? (Vineri, 12 iunie 2009, 17:16)

    all [anonim]

    un capitan va castiga atat daca va fi sef de unitate sau peste vreo 10-15 ani... stiti cat are un capitan cu funcie de capitan?.. corect maxim 2500 (inclusiv sporuri si norma de harana)................. ce scrie in articolul asta sunt aberatii ...
  • +6 (8 voturi)    
    Revoltator ! (Vineri, 12 iunie 2009, 17:18)

    Tzepelica [anonim]

    In timp ce firmele private (care finanteaza bugetul) dau faliment, in timp ce o multime de oameni isi pierd slujbele, magistratilor si politistilor - adica exact celor mai ineficienti BUGETARI - li se acorda salarii COLOSALE.

    E o dovada de nesimtire din partea celor care cer si de iresponsabilitate din partea celor care aproba.
    • +2 (4 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 12 iunie 2009, 20:02)

      liana [anonim] i-a raspuns lui Tzepelica

      insa spune-mi tu daca ti se pare corect ca un profesor debutant sa aiba 700 ron, sincer ma mir ca unii chiar se mai fac profesori.
      • +1 (3 voturi)    
        suparata??? (Vineri, 12 iunie 2009, 21:09)

        superior [utilizator] i-a raspuns lui liana

        Eu cred ca pe santierele "patriei" lucreaza mii de muncitori pe banii astia, de dimineata pana seara, pe ploaie sau vant, pe soare, sambata si duminica...crezi ca ei nu merita ceva mai mult sau doar "stresul" profesorului conteaza? Crezi ca acesti oameni lucreaza peste 12 ore pe zi, stresul ramane, nu provocat de copii ci de greutatea muncii.
        Ar fi frumos ca toti profesorii universitari sa primeasca 5000, dar si toti directorii sa aiba aceleasi venituri...crezi ca se poate?
        • +2 (2 voturi)    
          pt superior (Vineri, 12 iunie 2009, 21:54)

          liana [anonim] i-a raspuns lui superior

          Stiu ca sunt muncitori care castiga putin, si bineinteles ca merita mai mult, dar toti lucreaza la privat. Acolo e alta treaba, eventual daca nu le convine se pot duce la un patron mai generos. Dar cu profesorii e altceva.

          Nu zi de profesori universitari ca stiu ca ei castiga mult chiar si acum.

          Poate ca o sa fie mai fain pe viitor cand se vor face o gramada de scoli private, si invatamantul nu va mai fi gratuit. Ca in america asa, unde atunci cand unei familii i se naste un copil, sa inceapa sa stranga deja bani pentru facultate.
          • 0 (2 voturi)    
            gresesti (Vineri, 12 iunie 2009, 22:37)

            superior [utilizator] i-a raspuns lui liana

            nici acum scoala nu este chiar gratuita...nu stiu foarte bine cat castiga un profesor dar pot sa-ti spun ca pentru 10 mil net trebuie sa munceasca si sa plateasca impozit pe salar cel putin 20 de muncitori din aceia care stau 12 ore pe santier si castiga subtirel...si la cati profesori sunt nu mai sunt atatia muncitori in Romania. Pe langa asta trebuie inteles ca nu este de unde...si mie mi-ar place 3000 euro pe luna si pregatirea avuta imi zice ca-i merit...dar inca nu am gasit "patronul generos" de care zici si care sa-mi ofere conditii astfel incat sa-i produc asa de mult incat sa pot ramane dupa toate taxele cu suma descrisa mai sus in mana. Si daca vorbim de invatamant gratuit, de ce chiar si cand nu ai copii trebuie sa platesti la bugetul de stat impozite pentru invatamant, sanatate, bugetari, etc.
          • 0 (0 voturi)    
            un mic amendament (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 23:05)

            Nautilus [anonim] i-a raspuns lui liana

            Mai aproape de realitate ar fi fost "pe santierele "patriei" lucreaza mii de muncitori pe 1500 RON net, de dimineata pana seara, pe ploaie sau vant, pe soare, sambata si duminica..." nu pe 700 RON :)

            ~Nautilus
            • 0 (0 voturi)    
              hi5 (Duminică, 14 iunie 2009, 15:28)

              liana [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

              Nautilus, bate palma :)
  • +4 (6 voturi)    
    brut sau net? (Vineri, 12 iunie 2009, 17:21)

    dumil [utilizator]

    frumoase cifre daca ar fi nete, dar sunt aproape convins ca e vorba de salariu brut
    oricum, ar fi util de precizat daca sunt brute sau nete..
    • +2 (6 voturi)    
      Brute (Vineri, 12 iunie 2009, 17:48)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui dumil

      Si brute daca sunt sunt exagerate si nesustenabile de mediul privat.
      • 0 (2 voturi)    
        da? (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 10:01)

        dumil [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

        ai habar care e salariul mediu al unui absolvent de facultate in primii 2-3 ani de munca in mediul privat ?

        si daca ma uit in jur nu pot sa remarc decat ca avem o mare problema la nivel educational.

        Stii tu cumva vreo facultate din romania care sa intre in top 100 in lume ?
        • 0 (0 voturi)    
          absolvent vs asistent universitar (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 14:18)

          mihai [anonim] i-a raspuns lui dumil

          In domeniu in care lucrez, un absolvent castiga cam de 2.5 ori mai mult decat un asistent care are deja 3-4 ani vechime. Colegii mei care au mers la privat catiga acum de 3-4 ori mai mult.

          O sa imi spui probabil ca de ce nu ma duc la privat ? Este o alegere personala.

          2. Informatiile de mai sus cred ca sunt suficiente pentru a raspunde la intrebarea privind calitatea invamantului.

          PS: Daca consideri ca am ramas in invatamant pentru ca sunt slab din punct de vedere profesional, gadeste-te ca privatul ii plateste pe absolventi pentru cunostinte.
    • +1 (1 vot)    
      e brut (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 9:21)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui dumil

      Salariul se negociaza brut intotdeauna. Ii treaba salariatului sa stie cat datoreaza statului.

      Si cum Alexandru C, sunt nesustenabile. Pentru a fi posibile mai mult de 20% din bugetari trebuie sa dispara!
      Dupa alegeri fie 20% din bugetari isi vor pierde locul de munca, fie nu se va plaica legea unica a salarizarii.
      • 0 (0 voturi)    
        Logica (Luni, 15 iunie 2009, 10:10)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu

        deci pentru o crestere medie de 100% e nevoie sa restructurezi 20% din posturi? Raspuns corect 50% din bugetari, adica 700.000.

        Pai il vezi tu pe Baselu' de acord sa dea afara 700.000 bugetari in an electoral?
  • +1 (3 voturi)    
    echivalente pe grade vs functie/vechime (Vineri, 12 iunie 2009, 17:30)

    doi [anonim]

    http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Military_Pay ----- potrivit wikipedia, in US Army dar si in celelalte armate NATO, cel mai mare grad de subofiter (E9 - enlisted fara studii) cu peste 24 de ani vechime, castiga cat un colonel plin (O6) cu peste 2 ani vechime in armata. (O7-O10 sunt generali) este de urmarit echivalenta gradelor pe studii si vechime, intre corpul ofiterilor si cel al subofiterilor. in orice armata moderna, un adjutant principal sau echivalent castiga dublu fata de un sublocotenent sau echivalent. In acelasi sistem de relationare, cea mai mare functie de general este de 3x mai mare decat cea mai mare functie de subofiter fara studii.
    • -1 (1 vot)    
      Sa nu vorbim fara sa stim (Vineri, 12 iunie 2009, 21:40)

      georgemoldovan [anonim] i-a raspuns lui doi

      colonel O6 cu 2 ani vechime in armata??? Vorbesti copilarii si nu stii despre ce se scrie in naratiune. Mai documenteaza-te, si nu de pe wikipedia...
      • +1 (1 vot)    
        ca bine zici... (Vineri, 12 iunie 2009, 22:44)

        doi [anonim] i-a raspuns lui georgemoldovan

        din pacate aici isi prosteaza (sic!) fiecare ineptiile. acum si la noi se avanseaza prin filiera indirecta. adica un civil cu studii, cu o anumita varsta, poate fi activat direct col. sunt destule cazuri. daca tu nu ai auzit, nu e vina mea. documenteaza-te tu. eu stiu f. bine despre ce vorbesc. e valabil la noi, si in toate armatele moderne. singura mea greseala mai sus e ca in sistemul exemplificat era vorba de O6 pana in 2 ani si nu peste.
      • +1 (1 vot)    
        completare actualizata (Vineri, 12 iunie 2009, 22:52)

        doi [anonim] i-a raspuns lui georgemoldovan

        http://www.dfas.mil/militarypay/militarypaytables.html ------------------------------------ si daca nu te-ai convins pe wikipedia poate te convinge un site oficial al dep. finante mil. care e si actualizat la 2009 si unde un adj, principal (E9 enlisted - fara studii) la maxim ia peste un colonel (O6) la minim, adica pana in 2 ani de armata.
      • +1 (1 vot)    
        vezi aici (Vineri, 12 iunie 2009, 22:59)

        doi [anonim] i-a raspuns lui georgemoldovan

        http://www.presaonline.com/stiri/stiri-locale/cursuri-de-formare-pentru-ofiteri-si-subofiteri-prin-cmj-salaj-297205.html ------------------------- poate vrei sa te activezi ofiter pe filiera indirecta. un articol mai vechi, dar cred ca pana si tu vei pricepe.
        • 0 (0 voturi)    
          daca tu iti iei informatiile din presa... (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 19:09)

          georgemoldovan [anonim] i-a raspuns lui doi

          Odata cu studierea presei privind modalitatea de a intra in sistem prin filiera indirecta, iti doresc sa observi varsta maxima...Nu mai are rost sa imi bat degetele si sa polemizez cu cine nu cunoaste. La revedere.
  • +3 (5 voturi)    
    salarii (Vineri, 12 iunie 2009, 17:34)

    georgeta [anonim]

    Despre salarul minim pe economie nu se mai vorbeste?Oare acestea nu trebuie marit?
    Cei care castiga numai 550 ce sa faca?
    E bine ca se maresc salarile t ot la cei care au castigat si pana acum!
    Bravo!
  • +4 (6 voturi)    
    xxxx (Vineri, 12 iunie 2009, 17:34)

    georgel [anonim]

    Totul este o vrajeala electorala...sa-si bage ........aia de au inventat salariile astea ametitoare!! Nu sunt si nu vor fi niciodata adevarate!!
  • -1 (5 voturi)    
    ideea e buna (Vineri, 12 iunie 2009, 17:43)

    mihai [anonim]

    cat timp salariile vor fi mari , concurenta va fi acerba. rezultatele sigur se vor vedea in anii urmatori, privind calitatea invatamantului, cel putin. ramane de vazut la medici cum vor calcula salariile si binenteles de unde vor sustine aceste salarii daca ingroapa sistemul privat. eu am speranta ca in 3-4 luni vor intelege ca din amenzi nu vor putea sa sustina bugetul.
    eu personal as putea aduce in romania o afacere de milioane de euro(pt export) dar cat timp sistemul fiscal nu se relaxeaza nu prea ai cum. infrastructura nu , sprijin nu, impozite cat mai multe... asa nu se fac afaceri care sa dea oamenilor de lucru
  • +2 (4 voturi)    
    De ce? (Vineri, 12 iunie 2009, 17:54)

    Costi [anonim]

    Nu inteleg de ce trebuie sa suporte angajatul roman, in special cel din sectorul privat, care este majoritar, asemenea salarii ale bugetarilor, care sincer, ei nu produc bani.
    Ce nu mai inteleg este mecanismul de marire a salariilor, in conditiile in care in sectorul privat au scazut cu pana la 50%. In plus, de ce sa tin eu in spate niste profesori cu un salariu de 5000 ron care lucreaza nu mai mult de 6 ore/zi cu nenumarate pauze.
    Eu lucrez intre 9 si 11 ore/zi pentru 5000 ron din care mi se impoziteaza o mare parte si mai raman cu 4000 Ron.
    Nu traim intr-o tara cu o economie care sa asigure asemenea salarii ale bugetarilor, fara suparare, asta este adevarul, si cu toate salariile marite, spagi or sa se ia in continuare atat in justitie, cat si in sectorul sanitar sau chiar invatamant.
    Dar totusi, traim in Romania si orice este posibil.
    • -1 (3 voturi)    
      pentru ca... (Vineri, 12 iunie 2009, 20:23)

      xmen [anonim] i-a raspuns lui Costi

      ... un functionar la stat ar trebui sa fie un om mai capabil decat media. adica cu ceva scoala pe bune la activ. asta daca vrei ca romania sa evolueze si nu sa devina o tara cu populatie complet manelizata. daca tie iti plac manelele nu stiu, dar daca iti plac exista o mare probabilitate sa nu-ti fi placut cartea. In acest caz iti sugerez sa-i respecti mai mult pe cei care si-au petrecut o parte din viata invatand, ei sunt singurii care ar putea sa impinga intr-un fel viitorul tau si al copiilor tai catre ceva mai bun.
      • +4 (4 voturi)    
        numultumit (Vineri, 12 iunie 2009, 21:14)

        superior [utilizator] i-a raspuns lui xmen

        Poate crezi ca glumesc, dar pot sa iti dau in primarii si invatamant cateva cazuri de nepotism (ce nepotism, vreau sa zic familia cu familia cu familia)...am nume daca te intereseaza...mi-e cam sila sincer cand ma trimite de la nepot la fiu si apoi la unchi sa-mi semnez actele...crezi ca TOATA FAMILIA ESTE CAPABILA.
      • -2 (2 voturi)    
        .......de aceea....... (Vineri, 12 iunie 2009, 22:27)

        privatul [anonim] i-a raspuns lui xmen

        prin comentariul pe care il faci... sigur faci parte din sistem...
        as avea o intrebare... xmen, user-ul cu care semnezi, vine de la x... in matematica, ori....
        daca inmultesti x cu men............... cat iti da............
        fac pariu ca nu sti..................
        si mai vrei salariu............???
        ps. tine cont ca muncesti in medie 25 ore pe saptamana, plus concediu.... cam 4 luni pe an, si ala platit..........dar in plus e platit si in avans.........
        asa ca ciocu mic si lasa-ne.....
        spune-mi si mie in cate tari din europa, ca doar suntem in ue, media salaiului celor de la buget e mai mare decat media salaiului celor de la privati..............
        astept neaparat un drept la replica din partea ta, dar argumentat...........
      • +1 (3 voturi)    
        nu-i asa (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 9:33)

        ovidiu [anonim] i-a raspuns lui xmen

        Aveam o colega la o facultate tehnica prestigioasa din Romania care avea niste note extraordinare la teorie dar la laboratoare fie distrugea standul fie ii era frica sa mai cupleze heblul pe lucrare. :)

        Vezi tu, este asistenta la facutlate. Eu nu, eu sunt angajat la privat, si tot 5 ani de facultate am facut (nu am terminat cu 9 ca ea) dar am avut 10 pe linie la toate laboratoarele si am trecut usor testele de angajare la o corporatie.
        Cat de citit citesc, probabil merg la teatru mai des decat tine, nu am OTV-ul si posturile de manele la TV, deci vezi ca majoritatea oamenilor angajati la privat sunt oamenni superiori de calitate.

        In locul vostru al bugetarilor, as pune mana sa fac lucru de calitate, ca ma cam tenteaza un loc unde sa lucrez max 8 ore pe zi cu noile salarii si s-ar putea sa nu fi in stare sa-mi faci fata din punct de vedere a eficientei si a metodelor de lucru (poate vei fi dat afara in favoarea mea:) ).....
  • +7 (9 voturi)    
    ASA NE TREBUIE DACA AM ALES PROST (Vineri, 12 iunie 2009, 18:06)

    cristina [anonim]

    Bravo Domnilor guvernanti ! Bravo ! Sa le mai mariti inca o data salariile la profesori ca muncesc mult saracii cu 4 luni de vacanta pe an si 4-5 ore pe zi. Noi ceilalti intelectuali ce suntem ? Nu am facut si noi facultati ?
    Desigur la asa eforturi pe care le depun domnii profesori , ca de se spetesc cu meditatiile nu cu predatul la scoala, sa-i rasplatiti, sa le mai dati inca 100% dupa ce v-ati plans ca nu le puteti mari salariile cu 50% .
    Chiar asa de mare trebuie sa fie discrepanta dintre bugetari si salariatii firmelor private ? Dupa cum stiti intr-o companie privata ii numeri pe degete pe cei care au salarii peste 3000 ron fara sa pun la socoteala managerii care au alt tip de contracte . Deci dna/dl profesor vor avea un salariu de 2-3 ori mai mare ca noi ceilalti intelectuali . Pentru ce ? Ca sa ne chinuiasca copiii ? ca de invatat nici vorba ......
    Bravo si Sa traim bine ?
  • +3 (5 voturi)    
    lege imposibila (Vineri, 12 iunie 2009, 18:14)

    OPTIMIST DIN FIRE [anonim]

    Nu vad rostul discutiilor ample de aici pentru ca din punctul meu de vedere si chiar si al altora, aceasta lege de salarizare se va aplica prin anul 2048 !! Din pacate pana atunci multi dintre noi nu vor mai fi la lumina ci vor fi undeva mai adanc "la umbra", haha , asa k stati linistiti !!!! FNI Vegheaza, Boc va guverneaza !!!! haha
  • +5 (7 voturi)    
    daca toti stiu... (Vineri, 12 iunie 2009, 18:17)

    Econom Cezarescu [anonim]

    Daca toata lumea din orice colt al planetei stie ca echilibrul pe termen scurt, mediu si lung in orice societate este ca la privat sa fie salariile cu cel putin 30% mai mari ca la stat (oricum cei de la privat muncesc de 4-5 pana la 15-25 de ori mai mult decat la stat si oricum se "bucura" de instabilitatea locului de munca, lipsa actiunilor sindicale, etc) altfel ne vom indatora in continuu, productia va scadea, si toti vor gasi diverse cai (posibilitati sunt infinite - si stim cu totii asta, fie ca avem 50-60 sau 10-12 ani) astfel incat sa-si gaseasca un loc caldutz la stat, unde evident ca nu exista stapan, nu poate exista control, nici in trecut, nici in viitor, niciunde pe lumea asta, raspunderea e diluata, nu exista sanctiuni iar daca exista nu se pot aplica datorita increngaturilor si relatiilor umane, etc. Asta e calea sigura spre faliment economic, mult mai rau decat "comunismul" fiindca atunci existau anumite mecanisme coercitive de reglaj (si ele corupte, greoaie si partial utopice, etc) mecanisme care acum nu exista efectiv, si nici nu mai pot fi impuse. Daca presa se face ca nu vede diferenta intre o solutie reala si justificarea cu aparentza de solutie(relansarea economiei prin consum ??!! - premiul Nobel pt. economie e prea putin pt. ineptia asta - fraza asta e adevarata DOAR la nivel GLOBAL, avand la nivel LOCAL perdanti consumatorii-importatori si castigatori producatorii-exportatori), atunci poate ca oamenii simpli nu au nici un interes sa se prefaca ca nu inteleg.
    Daca-mi spuneti cum traiti dvs. la nivel GLOBAL si nu cumva bagati painea in gura la nivel LOCAL, atunci m-ati convins.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu va faceti griji, sunt povesti SF ale guvernanti (Vineri, 12 iunie 2009, 19:13)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Econom Cezarescu

      De unde vor veni banii pentru aceste salarii ??!!! Din cate stiu eu, ai ce produc platesc taxe la stat si din taxe, impozite vin salariile bugetarilor si inca si pensiile. ce taxe si impozite vor veni ca sa ajunga guvernul Boc din 2011 sa plateasca asa salarii ???!!! Vor sufoca economia nationala. Dar firmele , ele sufocate de asa taxe , ele ce salarii vor oferi salariatilor lor ?!! De nici un fel nu inteleg cum vin banii in socotelile guvernantilor nostri. Dar stiu un cuvant: MINCIUNA. Asta e ste ceea ce fac guvernantii. ca doar vin alegeri prezidentiale si cum au tot sucit-o si invartit-o cu salariile, imi dau seama ca o asa lege ii va scoate la vot si pe mortii din morminte. MINCIUNI. Si mai stiu ca in Romania legile nu sunt obligatorii, cand e vorba sa le respecte autoritatile. TRIST
    • 0 (2 voturi)    
      Alta lege... (Vineri, 12 iunie 2009, 19:26)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Econom Cezarescu

      Tot cam asa se aproba si diverse proiecte in perioada asta pentru infrastructuri. Raspuns oficial pentru diverse proiecte (necesare si ok din multe puncte de vedere)
      Da se aproba dar sa stiti ca n-avem bani pentru el... asa ca.. tzeapa
  • +1 (3 voturi)    
    Vise taica, vise... (Vineri, 12 iunie 2009, 18:59)

    gogu [anonim]

    Nici eu nu pricep de unde atitia bani. Se stie ca la bugetari nepotismul e in floare, sint multi paraziti printre bugetari care doar cheltuie banii contribuabililor,, vezi Eba, PLD-ul a fost prins cu baseaua mica, au orchestrat stringerea de voturi ca asa a venit ordinul de sus...
    Sper ca si-au facut si calculul citi bani o sa mai intre la buget ca mai avem si datoria externa de platit. Partea proasta e ca n-o s-o plateasca bugetarii. Eu prevad un curs de 6 lei pe euro primavara viitoare.
    • -1 (1 vot)    
      cam asa e (Vineri, 12 iunie 2009, 23:09)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui gogu

      cu o singura precizare: nu cred ca Base a facut macar vreo aluzie, si nici macar in discutii private ca si-ar dori ca pdl-eii sa stranga voturi pt. fii-sa. S-ar putea chiar sa fie deranjat daca va afla. Pur si simplu Base a crezut sincer ca fica-sa e tare la stiinte politice, istoria universala, economie politica si finante publice, strategii politico-militare, retorica si diplomatie, are charisma si personalitatea unui lider innascut, si-a dovedit capacitatile prin contributiile personale insemnate aduse evolutiei societatii romanesti si nu numai...
  • +3 (3 voturi)    
    SF !!!!! (Vineri, 12 iunie 2009, 19:04)

    anonim [anonim]

    Guvernul nu are bani sa dea prapaditele de salarii de care se tot plang acum bugetarii. Ce citesc mi se intuneca mintea si nu pricep deloc de unde vor veni sumele astea astronomice si cand vor putea fi platite. Peste 20 de ani ???!!! Nici peste 20 de ani , nu cred ca va fi posibil. Avansul pe care ar trebui sa-l ia Romania ar trebui sa presupuna ca restul lumii sta pe loc, iar cresterea economica a Romaniei sa depaseasca China !!! sa fim seriosi !!! Fantezii, daca nu minciuni gen cele ale guvernului Boc facute in perioada alegerilor. Nu le-am uitat, dar nici nu mai cred nimic.
  • +1 (3 voturi)    
    Acesta este rezultatul unei guvernari de stanga (Vineri, 12 iunie 2009, 19:12)

    un roman [utilizator]

    Cresteri de salarii bugetare mult peste limita de sustenabilitate a economiei romanesti.

    N-ai cu cine, degeaba.
  • +3 (5 voturi)    
    Un balon... (Vineri, 12 iunie 2009, 19:28)

    lynx [anonim]

    ...de sapun, care se va sparge imediat dupa alegerile din toamna.
    Mai exista varianta sa se dea banii astia...dar preturile se vor tripla...si cine stie cat peste 5 lei va fi euro.
    Atata vreme cat orice leu in plus la salarii nu este rezultatul unei cresteri economice reale totul nu e decat un mare buboi care intr-un fel sau altul se va sparge...Si cine vor fi cei care sufera?...Ia ghici.
  • +1 (3 voturi)    
    AOLEO (Vineri, 12 iunie 2009, 19:53)

    sabo [utilizator]

    sunt extraordinar de mari?
    pentru ce?
    si de unde?
    ceilalti cat vor avea?
    si ce vor produce ca sa-i tina pe astia?
    politist de strada cu banii astia?
    sa faca acum o simulare de buget cu banii acestia si sa vedem de unde se scot.
    e aberant.
    atunci sa zicem firmele private cum vor plati lucratorii?
    doar politia o sa-si cumpere case?
    cretinoizi si hoti .
    • +1 (1 vot)    
      ce simulare? (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 9:16)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui sabo

      nu stii ca Boc (de fapt Base) vrea sa se desfiinteze prin lege studiile preliminare de impact? doar asa au procedat si cu forfetarul, altfel ar fi reiesit limpede pt toti ca e o tampenie!
  • +3 (5 voturi)    
    bun asea (Vineri, 12 iunie 2009, 19:58)

    jiku [anonim]

    ma intreb totusi cand vor fi platiti si cei care produc ceva....... nu paguba :)
  • +4 (4 voturi)    
    GOGOASA ELECTORALA !!! (Vineri, 12 iunie 2009, 20:15)

    Catalin [anonim]

    Nemernicii astia de politicieni au gasit o alta cale de a minti populatia. Dupa ce vor trece alegerile vor abandona cu siguranta acest proiect, care din lipsa finantarii nu va putea fi pus niciodata in practica. Politicienii nostrii indiferent de culoare politica sunt inconstienti si nu-i intereseaza de romani absolut deloc. Rusine nemernicilor!!!
  • +2 (2 voturi)    
    ne vom scalda in bani (Vineri, 12 iunie 2009, 20:19)

    chiuariu [utilizator]

    salarii barosane, neica. problema e ca nu prea is bani. dar se rezolva, daca salariul minim devine 300-350 roni.
  • 0 (2 voturi)    
    Grilele de salarizare (Vineri, 12 iunie 2009, 20:32)

    gepeto [anonim]

    ar trebui corelate cu grilele din sectorul privat, unde acestea sunt stabilite pe baze de piata si concurenta. Salariatii de la stat ar trebui sa inteleaga ca nu tot ce iti doresti, ti se cuvine.
    La stat sunt salariati functionari si meseriasi. Meseriasii: doctori, profesori, politisti, militari, magistrati etc. isi aleg aceste meserii probabil pentru ca le plac si aplica pentru ele cunoscand toate conditiile inclusiv cele de salarizare. Functionarii isi aleg aceste locuri deoarece nu au reusit in domeniul privat si nu au aplicatie nici pentru o meserie bugetara.
    Au inceput niste negocieri idioate in care bugetarii se compara intre ei si omit complet compararea cu sectorul privat.
    Este rusinos cum fiecare categorie de bugetari isi gaseste motive pentru un salariu mai mare. Profesorii cer salarii mari desi muncesc numai 50% din an; magistratii cer salarii mari pentru ca nu au posibilitatea sa aibe alte venituri, parca cei de la privat care muncesc de la 9 a.m. pana la 10 p.m. au cate 5-6 alte servicii; militarii, care sunt total neproductivi cer salarii mari pentru ca au munca grea, (tot fac legatura la armata de care poporul este mandru. Acea armata a fost armata de rezervisti care a luptat eroic pentru tara. Militarii pe timp de pace simuleaza tot felul de razboaie pe tabla si in caz de razboi se retrag in spatele frontului si ii antreneaza pe civili care devin adevarata carne de tun).
    • +2 (2 voturi)    
      Prima linie a frontului (Vineri, 12 iunie 2009, 21:46)

      georgemoldovan [anonim] i-a raspuns lui gepeto

      Te legi de militari si de exercitiile pe care le fac. Si in oaresce caz, cine iti instruieste tie acei civili? Nu niste militari profesionisti care se pregatesc azi pentru maine? Si nu e adevarata zicala : Sa fereasca Dumnezeu sa aratam noi ce am invatat ???
      • 0 (2 voturi)    
        sa ne fereasca, intr-adevar (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:07)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui georgemoldovan

        am facut scoala de ofiteri in rezerva acum multi ani, dar dupa revolutie

        sa ne fereasca dumnezeu sa aratati ce ati invatat

        dupa ora 16 toata scoala era manga - si nu atat noi, elevii, cat cadrele, inclusiv ofiterii de serviciu, inclusiv OSU

        toti comandantii de plutoane erau de la capitan in sus - niste spagari si niste betivani
        • 0 (0 voturi)    
          asa e :) (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 14:19)

          paul [anonim] i-a raspuns lui Dan

          ce exercitii face armata ?
          pe vremea mea - exercitii de lucrat la casele apevistilor din scoala
          si "manga" de care zice dan
          si mica spaga de plecat in permisie si mica spaga de invoire in oras

          ma rog intre timp suntem tara nato cine stie poate ca nu se mai trotileaza lumea la pranz si ofiterii falnicei armate romane nu isi mai fac casele cu soldati - poate ca s-a mai schimbat ceva
  • +3 (5 voturi)    
    grila care se va "scufunda" ca titanicul (Vineri, 12 iunie 2009, 20:34)

    un salariat calculat [anonim]

    grila asta o sa se "rastoarne".toti s-au "urcat" pe
    catarg.la masina si pe punte nu mai e nimeni.sa fim seriosi: un profesor debutant,sa aiba salar cat un area sales manager la privat.care are 4-5 judete cu cate 5-6 magazinex12 oameni=360 oameni in subordine.sa fim seriosi.poate peste 100 de ani se va ajunge la noi sa se finanteze de la buget o asemenea grila aiuristica.va fi ca titanicul."la prima cursa",se va si ne va scufunda.
    aveati ex.de incadrare a diferitelor clase prin legea 57 din 1974 si ati facut,cred anume o grila care nu se poate pune in functiune.
    in alta ordine,asemenea grile ridica artificial salariul mediu la bugetari cu mult peste cel din privat.de asemenea va ridica si punctul de pensie,care e functie de salariul mediu.nu cred ca s-au facut simulari de sustinere a aberatiilor de mai sus,mai ales in conditii de criza economica globala.
  • +2 (4 voturi)    
    Nu va impacientati (Vineri, 12 iunie 2009, 20:53)

    Pantera Roz [utilizator]

    Sunt salarii pe hartie,ca de,e an electoral...Si pe hartie vor ramane...Teama mi-e ca la anul nu vor avea bani nici pt.salariile actuale...Ca imprumutul de la FMI va fi tocat deja pana atunci pe campania electorala,pe "investitiile" lui Boc,Nutzy,Ritzi..Asa ca uitati-va la salariile propuse si visati frumos...Somn usor...
  • +1 (3 voturi)    
    ???? (Vineri, 12 iunie 2009, 20:57)

    nedumerit [anonim]

    pe cand si niste previziuni pentru salariile privatilor? sa vad cati privati vor plati salarii la nivelul celor de la stat ca altfel nu stiu cum se vor sustine cele de la stat. eventual doar daca nu mai fura nimeni (... hahahahaha) si nu se mai investeste in nimic. decat in salariile oamenilor.

    salariile aste vor fi platite din ce bani? ca acum nu sunt nici pentru cele de acum, amarate rau cum sunt. se vor reduce cumva si efectivele sau care e smecheria? nivelul acestor salarii a fost gandit la nivelul de 8lei/euro?

    vad doua solutii:
    a. vrajeala. legea e doar o vrajeala
    b. inflatia. manifestata inainte si dupa aplicarea efectiva a legii
  • +4 (4 voturi)    
    grila (Vineri, 12 iunie 2009, 21:17)

    mihai [anonim]

    am toata stima pentru munca fiecaruia,indiferent ca e angajat la stat sau privat,dar nu vad cum o astfel de grila,astazi,poate fi sustinuta de umerii costelivi ai unor angajati la firme private,marea majoritate pe salarii de 800-1500 lei,(iar firmele,la randul lor, sunt in diferite stadii de boala,de la guturai pana la moarte clinica).
    oare astea sunt celebrele masuri de redresare a economiei?!?
    • -3 (3 voturi)    
      Re: grila (Vineri, 12 iunie 2009, 22:45)

      blabla [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Iti spun eu cum: sa fie luati pe sus toti smenarii, camatarii, lingurari, castelanii (rromi), hotii din masini, case, manelistii, si toti ceilalti ajutati social cu mercedes la scara. Aestia au palate, n-au dat un leu impozit in viata lor, dar primesc ajutoare sociale.
      Si va luati de justitie, armata si politie...
      Iar firmele de care pomenesti, sa nu mai scurga banii in buzunarele patronului, sa-i dea la angajati si sa nu-i mai exploateze!
      • +1 (1 vot)    
        nu toti patronii sunt hoti (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:09)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui blabla

        asa cum nu toti bugetarii isi merita lefurile astea
        ba chiar proportia e inversa
      • 0 (0 voturi)    
        bravo (Duminică, 14 iunie 2009, 11:09)

        superior [utilizator] i-a raspuns lui blabla

        Esti, bugetar dar te poti face patron si sa vezi dupa aceea cum e treaba cu banii...la ce nervi mananci lunar din cauza bugetarilor nu-ti mai vine nici sa mai tii angajati....dar tu nu stii. Si de palate as vrea sa o lasi mai moale ca "dimensiunile unitatilor locative" sunt mai mari la spagarii de la buget decat la patroni, care majoritatea au stiut sa faca si altceva cu banii decat sa-i blocheze in constructii.
        Daca ai stii cum arata cate o casa de inspector de la finante, atat din exterior cat si in interior, ti-ai da seama ca altceva nu a stiut ce sa faca cu banii si ca frica de Dumnezeu si de lume nu l-a atins, altfel ar fi inteles ca lumea nu e tampita sa creada ca din salar a putut face asa ceva...Dar traim in Romania.
  • +4 (6 voturi)    
    sunt de acord dar cu exceptii (Vineri, 12 iunie 2009, 21:27)

    undo [anonim]

    Salariul pentru prostii din armata (cine a facut armata stie ca acolo s-au adunat toti idiotii) si pentru militieni (aceasta categorie de bugetari nici cu cea mai mare binevointa nu-o pot numi politist) este exagerat pentru munca pe care o depun.
    • -1 (3 voturi)    
      Dvs.sunteti, (Vineri, 12 iunie 2009, 22:05)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui undo

      d-le Boc?Bine ati venit printre noi!Dar asa,anonim?!
    • -1 (1 vot)    
      sunt convins (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 10:33)

      vid [anonim] i-a raspuns lui undo

      ca esti un frustrat care ti-ai dorit sa intri in sistemul militar, dar datorita filtrelor de la intrare (teste psihologice, fizice, intelectuale ) nu ai reusit. Ma intreb cum de reusesti sa-i cunosti "pe toti idiotii "? Mai usurel cu aceste catalogari ........sa dam dovada de civilizatie daca de inteligenta este mai greu!
    • +1 (1 vot)    
      daaa... (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 11:04)

      naepoleon [anonim] i-a raspuns lui undo

      in armata sunt f. multi angajati cu studii superioare. nu mai e armata pe care ai facut-o tu. acum nu cred ca ai face fata cu studiile unui caporal angajat.
  • +4 (4 voturi)    
    super tare (Vineri, 12 iunie 2009, 21:50)

    privatul [anonim]

    PRIVAT, DIN ANUL 1995 CU 30 ANGAJATI.......... OFER SPAGA 5000 EURO PENTRU UN LOC LA BUGETARI, AM DOSARUL PLIN DE DIPLOME, SUNT INTELECTUAL CA SI EI.................. SI VA GARANTEZ CA SUNT MULT MAI CAPABIL DECAT MULTI CARE AU ACESTE PRETENTII.........
    ASTEPT RASPUNS PE PRIVAT....:)))) DE LA INSTITUTIILE STATULUI.................
    • +1 (1 vot)    
      ok (Vineri, 12 iunie 2009, 23:43)

      hai tata [anonim] i-a raspuns lui privatul

      ..ca te las in locul meu, da' sa vedem: ai diploma de inginer, ai absolvit si ase ul, ai facut si post universitara, ai ecdl ul, stii 2 limbi straine? ai experienta? ai nervii tari, ca te mai calca dna ul in campanii? suporti sa te conduca tipi mai slab pregatiti ptr ca sunt in anumite gasti (politice)? dupa cum vezi, nu e asa de simplu..
  • 0 (2 voturi)    
    ce facem noi (Vineri, 12 iunie 2009, 22:00)

    george [anonim]

    ce mama dracului facem noi care lucram in sistemul privat unde se practica salariul minim pe economie? De ce naiba nu creste salariu minim pe economie?NOI cei ce lucram in sistemul privat am ajuns bataia de joc al angajatorilor.Statu stie de frica sindicatelor iar cu armata si politia trebuie sa se puna bine.Cei mai multi bani la buget ii aduce sistemul privat din care sant platiti toti bugetarii.
    • +3 (3 voturi)    
      ipotetic doar (Vineri, 12 iunie 2009, 22:09)

      superior [utilizator] i-a raspuns lui george

      Sa stii ca daca te-ai apleca peste bilantul multor firme in aceasta perioada ai vedea ca singurul castigator este...statul. A luat impozit pe profit si TVA aferent unor facturi care speri sa le incasezi pe la anu'...fara gluma, blocajul cu platile este imens si daca nu-ti platesti TVA-ul pe o factura neincasata iti blocheaza conturile. Nu vorbesc de toate firmele, dar daca o firma da afara angajati pe care ii plateste cu 3-7 milioane asta ar trebui sa-ti spuna ceva...si nu ca patronul nu ar vrea sa-ti dea 3 mil si el sa castige 50 mil de pe tine.
  • +2 (2 voturi)    
    nu-s normali (Vineri, 12 iunie 2009, 22:08)

    cp [anonim]

    daca comentariul dinainte a fost prea tare pt redactorii hotnews.ro reiau in termeni mai academici:vreau si eu la stat si sint dispus sa dau si eu spaga pt asa ceva(ca si privatul)...unde e lista sau cine ia spaga????????
  • 0 (0 voturi)    
    hihihi (Vineri, 12 iunie 2009, 23:04)

    capitanul [anonim]

    un capitan o sa castige 6500 de lei cand o zbura porcul.
    • 0 (0 voturi)    
      mai bine ii da vaporul, sa fie al lui (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:10)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui capitanul

      oricum si l-ar putea cumpara din leafa pe doi-trei ani
  • 0 (0 voturi)    
    stupid si revoltator (Vineri, 12 iunie 2009, 23:58)

    radu [anonim]

    daca un politist debutant si un invatator debutant vor avea 2200 RON, dar salariul unui medic rezident nu va trece de aceasta suma (cu mult), inseamna ca vom avea o dovada clara vis-a-vis de cat inseamna medicii in ochii guvernantilor. si de cat sunt de lepre si de dezbinati cei din min. sanatatii si din colegiul medicilor si din sanitas.
    toata stima pt invatatori si politisti (nu si pt. cei care isi iau examenele cu nota 5), dar NU EXISTA O COMPARATIE intre munca lor si cea a unui medic. cate ore lucreaza pe zi si cat e de stresanta munca unui invatator? serios, fara tampenii de tipul " e stresant sa lucrezi cu copii mici, ai o mare responsabilitate, ai de corectat lucrari etc...".
    de cealalta parte, un medic rezident lucreaza de la ora 8 adesea pana pe la orele 17, au cateva garzi pe saptamana, uneori in weekenduri si sarbatori, au in mod cert responsabilitati mult mai mari si un stres incomparabil mai mare decat l-ar putea avea un invatator (cu exceptia cazului in care vorbim de un invatator nevrotic), plus ca obligatoriu are cateva ore bune pe zi de citit si recitit, cartile insele, indispensabile, costand adesea cat un salariu. iar acum, un rezident de anul 1 primeste in mana cca 900 RON plus 20 bonuri de masa. si nu, nu toti primesc spaga, in ciuda a ceea ce afirma diversi nesimtiti, ale caror eventuale experiente nefaste avute prin intalnirea cu sistemul medical romanesc le inteleg si le regret sincer.
    deci, astept cu interes...
    • 0 (0 voturi)    
      trist (Duminică, 14 iunie 2009, 11:18)

      superior [utilizator] i-a raspuns lui radu

      Da, ai dreptate in parte...din pacate nici nu mai stiu care este procentul dintre cei care i-au spaga si cei care raman fideli lui Hipocrate...dar recunosc cu mana pe suflet ca prefer sa-i dea 4 copilului meu din greseala un profesor decat sa primeasca un tratament "de nota 4" copilul meu de la un medic.
      Si apoi este si vina voastra...de ce naiba nu le acordati tratamante de nota 4 la toti politicienii (ca miros de departe dupa cum merg ingamfati la spital) pe masura grijii care v-o poarta?
    • 0 (0 voturi)    
      am uitat (Duminică, 14 iunie 2009, 11:20)

      superior [utilizator] i-a raspuns lui radu

      PS: sunt sigur ca pentru tratamentul politicienilor ar "inchide ochii" si Hipocrate...
  • 0 (0 voturi)    
    imposibil (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 0:40)

    vlad tepes [anonim]

    O lume nebuna ,nebuna ,era titlul unui film ce se potriveste situatiiei asta e dementa colectiva jumate din astia de la stat a-r trebui dati afara si nu li s-ar simtii lipsa ,nu vor avea banii n-au de unde ,la privat salarii pana in 15 milioane vechi(majoritatea]marile firme straine fenteaza fiscul cu acte in regula intreprizatorii romanii vor tuli-o si ei in paradisuri ficale sau in economia subterana iar cei mai corectii normal vor da faliment .Asa zisul don Boc de Rachitele si de Cluj Napoca conte de Tura Vura si marchiz de Gura Sparta nu va avea banii asa ca lasatii pe bugetarii sa se bucure nu deranjatii visele frumoase Dupa cat poate economiia Romaneasca salariul presedintelui nu a-r trebui sa fie mai mare de 35 ,45 milioane vechi asta in conditiile in care eu sant darnic cu seful statului
  • +2 (2 voturi)    
    Hazliu! (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 1:06)

    Mihai [anonim]

    Oameni buni, stati calmi! Chiar credeti ca un profeisor va avea un salariu precum cele mai sus afisate. Nu domnilor, nici ceilalti nu vor castiga mai mult decat acum. Totul e o chestie de inducere in eroare a opiniei publice in scopuri mai mult sau mai putin cunoscute. Se apropie alegerile presidentiale, si stimabilul Base va bate fierul pe acesta lege, care imediat dupa aceea va avea soarta legii indexarii salariilor profesorilor cu 50 la suta. Regretabil este ca acesti indivizi asmut opinia publica impotriva unor categorii socio-profesionale, care in societatea noastra nu merita un asemenea tratament. Dar politica noastra este un rahat, iar ai nostrii politicieni se mentin la putere prin asemenea golanii de presa.
  • +1 (1 vot)    
    MINCIUNI IEFTINE (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 7:54)

    Sorinutu [anonim]

    FIIND BUGETAR DE 24 DE ANI , UN SINGUR LUCRU VA SPUN .....NU PUNETI BOTUL LA VRAJEALA DE ORICE TIP AR FI EA ... CHIAR NU V-ATI SATURAT SA FIM PROSTITI PRECUM CEI MICI CU ACADELE ??? VIITORII GUVERNANTI PARDON HOTI , VOR SPUNE >NU NOI AM FACUT ACEASTA LEGE , DECI SA VA CINE A SEMNAT . PE DE ALTA PARTE , UITATI-VA CIT I-AU PROSTIT PE PROFESORI , CU LEGE SEMNATA , APROBATA SI >NERESPECTATA > CINE PLATESTE ????? NIMENI . MORALA > AJUNGE CU PROSTEALA , SCHIMBATIIIIII PE ACESTI HOTI ORDINARI CARE DE 20 DE ANI SE SCHIMBA INTRE EI LA GUVERNARE , FURA CIT POT , SI NU RASPUND PT HOTIILE LOR DE NICI UN FEL . VOTATI ORICE ALT PARTID SAU PRESEDINTE , DAR EXCLUDERE DEFINITIVA PT TOT CE A FOST PINA ACUM . LOCUL LOR ESTE DOAR INTR/UN SINGUR LOC >>>PUSCARIA <<<
  • +1 (3 voturi)    
    .......... (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 8:12)

    ADRHE [anonim]

    .....Am mai auzit un berbec , care posta cam asa ceva : Cum sa le dea bugetarilor asa bani , cind noi cei care lucram in sectorul privat avem salarii minime , iar toti banii de la bugetul de stat vin din sectorul privat ??? intrebare > care sector privat considera domnia sa ca aduce asa multi bani ??? ca-n afara de eschive de la taxe si impozite , nu vezi altceva .....sau probabil se refera la TVA-urile rambursate de miliarde de lei vechi unor asa zisi oameni de afaceri tot de la bugetul de stat . ......sti ce salariu am domnul??? lucrez de 24 de ani la o institutie bugetara , care printre altele se ocupa cu salvarea vietii pe mare , sint plin de diplome si brevete (legat de meseria mea ) deci nu-s femeia de servici a navei (marinarul ), cind toata lumea se baga in casa pe timp de furtuna , eu este posibil sa ma pregatesc de vre-o iesire pe mare , si toate astea pt un salariu "astronomic "de 750 de lei baza >impozabil !!! vei spune ca nu-s obligat sa stau acolo , corect ......dar trebuie s-o faca si p-asta cineva >>>>si mai corect . Ideea nu este sa ne dusmanim intre noi pt asta , ci de a face ceva impreuna pt o viata mai buna ......cit priveste aceste" zvonuri " salariale ??? prefer sa ma abtin ....90% este numai minciuna , o sa vedeti ...cei ce vor venii , vor spune ca nu-s bani (vezi precedentul profesorilor cu lege semnata , aprobata etc-etc )s-auzim de bine .
    • 0 (0 voturi)    
      plus (Duminică, 14 iunie 2009, 11:34)

      superior [utilizator] i-a raspuns lui ADRHE

      cu economia nu prea "o aveti", se vede de departe (faza cu TVA-ul de recuperat nu este de spaga, in buzunarul statului tot de la tine a ajuns, poate fi corelat si cu un imprumut de catre firma de la o banca pentru investitii. Statul ar trebui sa returneze TVA-ul in aceste conditii dar se codeste sa o faca.).
      Dar partea a doua a mesajului dumneavoastra este unul frumos si nu cred ca sunt multi privati care nu ar sustine necesitatea unor astfel de "bugetari"...cuvantul de bugetar care nu trebuie considerat o afensa si rolul bugetarului de asemenea...dar din pacate aveti in sistem si "panarame", scuzati cuvantul, care au venit cu toata familia "in sistem", si pentru asta aveti uneori multe minusuri din partea privatului...
      sa ne auzim cu bine!
  • +2 (2 voturi)    
    Alta minciuna electorala... (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 8:15)

    suki [anonim]

    .... sau o noua prostie cu care sa ne inmormintam economia.
    Deja am vazut mai sus o serie de bugetari in fibrilatie, care probabil deja isi fac planuri cum sa isi cheltuie noile salarii. Nu e deloc comic, o sa fie chiar dramatic cind o sa intram in faliment ca tara. Nu stiu daca va dati seama, nu numai ca nu sunt bani de mariri, dar luna trecuta statul s-a imprumutat cu bani privati pt pensii si salarii.
    Poate mintile infierbintate de mai sus or sa faca un calcul in euro sau dolari, si or sa compare sumele cu alea din statele unite sau ue. Oameni buni, aia au PIB-ul de 2-3 ori ma mare ca noi, si noi vrem sa ne comparam cu ei la salarii?
    Oricum, as vrea sa va atrag atentia ca in privat deja e ingrozitor de greu de sustinut o firma, deja sunt domenii in care activitatea e in moarte clinica; am rude care se chinuie sa isi schimbe jobul si e absolut imposibil, toata lumea sta cu frica zilei de miine.
    Uitati-va in jur si treziti-va!
  • +1 (1 vot)    
    Nu vedeti ca toate astea sunt LOLOURI? (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 9:35)

    Sile [anonim]

    Romania are probleme mult mai serioase si ei se ciciie de luni de zile., fara sa iasa din faza O SA.. O sa cind?.Si D-l Boc mai zicea de altii ca taie frunza la ciini. Da el ce face ACUM IMPREUNA CU INTREG GUVERNUL?. DOAR BOC SI FIS!
  • 0 (2 voturi)    
    Parazitii (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 10:29)

    Adina [anonim]

    Astia din sectorul de stat devin tot mai mult niste paraziti, sustinuti de munca exclusiva a celor de la privat. In timp ce tot ce e sector de stat duduie de incompetenta si e plin de toti puturosii, privatii se chinuie sa-si duce afacerile cocosati de impozite, stresati de ziua de munca, dand afara angajati, ca-i jupoaie statul, tocmai pentru a plati putorile.
  • +1 (1 vot)    
    NELAMURIRE (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 10:53)

    tinichea [anonim]

    Am si eu o nelamurire, de unde va avea statul sa dea atitia bani la angajati, sa nu se inteleaga gresitm cum ca nu as vrea sa creasca salariile in RO, uni chiar au niste salarii de toata jenam DAR DE UNDE BANI?!?!?!
  • +3 (3 voturi)    
    galceava (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 11:18)

    dudu [anonim]

    Politistii sunt prosti?! Rugam cadrele didactice sa fie mai eficienti si sa nu mai scoata prosti! Sunt si multi care se pensioneaza pe caz de boala?! Rugam medicii sa isi faca datoria mai bine. Oricum profesorii solicita in sprijin politia ptr. ca nu pot sa isi mai tina orele iar medicii solicita insotire la ambulante.
    Lasati la o parte contrele idioate dintre categoriile profesionale, sistemul este prost conceput de sus si ca atare functioneaza prost.
  • 0 (0 voturi)    
    salarizare (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 12:04)

    elenutza [anonim]

    Ce facem domnilor cu cei care lucreaza la stat? Marim darile celor care lucreaza la patroni? Singurii care mai produc cate ceva sunt particularii! Ce facem, le marim darile? Romania va fi in haos! Sa vedem carui patron ii mai convien sa plateasca darile la stat! Recunosc ca fara armata si poltie cine ne mai apara? Fara profesori, cine ne mai educa copii? Fara medici, cine mai ne ajuta sa ne vindecam? Dar nu mai cereti asemenea salarii, Fratilor! Si guvernantii sa nu si le mai mareasca pe ale lor si ale bugetarilor asa de mult, ptr ca tot din darile celor mici si prosti si le fac asa mari! Profesorii tot o sa dae meditatii, tor nu o sa se duca sa invete copii dintr-o comuna uitata de Dumnezeu! Medicii tot o sa ceara spaga si de unde sa dai? Recunoasteti nu?
  • 0 (0 voturi)    
    La privat (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 16:28)

    Fraierul [anonim]

    Este suuuuupeeerrrrrr! In confectii, pentru export, o femeie castiga 500 up to 700 net/luna la aceasta ora, lucrand ~ 40-48 ore/saptamana, un profesor cu 18 ore/saptamana lucrate sau fentate, va lua net ~3500 lei net, how nice! In concluzie, nu ne ramane decat sa vedem cum este prin alte parti ale lumii!
    Semneaza: "o mama cu 3 copii, 'activista' la privat-in confectii, toti copiii premianti si toti in scolile 'mirifice' din Romania!!!"
  • 0 (0 voturi)    
    De unde vin banii ??!! (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 16:35)

    silvia [anonim]

    la toate nivelurile si la toate ministerele se tot discuta despre niste salarii SF, dar nimeni , niciodata la nici o intalnire n-o fi intrebat de unde vin atatia bani ??!!! Liderii sindicali din invatamant, administratia publica, magistratura, interne stiu bine ca in domeniile cu pricina nu se produc deloc bani. Banii vin din taxele si impozitele celor care produc si vand ceva.(produse, servicii). Ce salarii vor avea cei care lucreaza in domeniile acestea, care produc, daca la nivelul bugetarilor, care repet isi primesc salariile din taxe si impozite adunate la buget din munca celor care produc se asigura asemenea salarii astronomice?! Garanteaza Dl Boc si pentru cei care produc si au un nivel de scolarizare si chiar meserii similare cu ale bugetarilor, ca sa nu mai zic de responsabilitatile si programul de lucru de la privat, garanteaza guvernul Boc salarii la fel de mari si pentru ei ??!!! De ce numai pentru bugetarii care nu produc nimic ??!! De ce o amara de croitoreasa, sa zic, ia minimul pe economie , dar contribuie la buget cu taxe din care un referent cu aceeasi pregatire , dar cu munca de 3 lulele, 3 surcele pe langa sudoarea croitoresei sa ia 25 milioane vechi ??!! Pai nu lucrezi mai bine la negru ??!!!
  • 0 (0 voturi)    
    of (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 16:40)

    profu [anonim]

    ia nu va mai luati atata de profesori
    sa vina cei care comenteaza si sa stea o saptamana si sa faca munca de la catedra cu tot ceea ce tine de ea!
    si mai vorbim apoi
    e usor sa vorbesti din afara sistemului
    nu zic ca nu sunt si uscaturi in sistem,dar asa e peste tot
    si nu mai aruncati cu noroi in noi doar asa, de dragul comentatului.
    si la urma urmei,sa faca toti facultate ,ca nu-i opreste nimeni, iar apoi sa sa faca profesori!!!
    ce vreau sa spun si ce ma revolta de fapt, e ca sunt un profesor tanar care isi face datoria cu varf si indesat si toti neavenitii vin si-si dau cu parerea despre cat de usor e sa fii profesor
    USOR PE NAIBA!!!
    • +1 (1 vot)    
      Pentru "of" (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 17:25)

      Fraierul [anonim] i-a raspuns lui profu

      Toata stima pentru cei ce fac ceva la catedre, din pacate sunt din ce in ce mai putini, la copiii mei cei mari in ultima luna nu prea s-au facut ore, iar profesorii cu pricina au luat totusi banii. Eu daca am nesansa sa ajung la 6:15 la fabrica risc sa fiu data afara si nu ma intreaba nimeni cum ma descurc cu 3 copii, cum stau "comoda" intr-un curent infernal, cum reusesc sa respir la 50 de grade cate sunt in sectie, intr-un zgomot de Airbus 474, cum supravietuiesc de fapt platind n dari scolii catre care conform a ceea ce spune d-na ministru nu ar trebui sa platesc, ma refer la: fondul scoli, fondul clasei, fondul profesorilor corectori etc etc etc... Da, doresc sa-mi cer iertare profesorilor care isi fac cu adevarat datoria, sunt si din acestia, nu pot nega, dar ma repet, din ce in ce mai putini! Cu stima pentru profesorii ADEVARATI!!!
    • 0 (0 voturi)    
      grila x 600 RON (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 17:41)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui profu

      Dupa cum vad eu lucrurile... la implementare se va ajunge la reducerea salariului minim pe economie, pentru ca pe baza acestuia sunt calculate aceste minunate salarii. Avand in vedere gravitatea situatiei (intrari bugetare in scadere abrupta, falimente in lant) este clar ca salariul minim va trebui ajustat in mod oficial de la 600 RON la cat se pare ca sunt calculate salariile din noua lege unica, ajustat in jos - pe la 300-400 RON cat vad eu ca este realist cu asemenea salarii - adica dupa o lansare a legii cu surle si trambite, pana la implementare, noi vom avea un presedinte pentru inca 5 ani care va trai bine si restul vor trai "si la bine si la rau" (a observat cineva cum si-au schimbat sloganul electoral cei de la PDL? este o turnura interesanta).
  • 0 (0 voturi)    
    mult zgomot pentru nimic (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 19:46)

    mult zgomot pentru nimic [anonim]

    Opriti o clipa balacareala si cititi:

    http://stiri.acasa.ro/articole/cariere/Noua-lege-unica-a-salarizarii-bugetarilror-s-ar-putea-aplica-abia-din-2021

    "Criza economica afecteaza si legea unica de salarizare a bugetarilor. Reprezentantii Guvernului au precizat faptul ca aceasta noua lege s-ar putea aplica abia din 2021, deoarece dupa criza economica este asteptata o perioada de recesiune care se poate intinde pana in 2015".
  • 0 (0 voturi)    
    legea si banul (Sâmbătă, 13 iunie 2009, 20:05)

    maria [anonim]

    Legile in Romania nu se aplica.Profesorii nu au primit salarii marite din toamna desi exista o lege promulgata de presedintele tarii.Motiv : nu sunt bani.Cine crede ca aceasta lege va intra in vigoare, acela este foarte ,foarte naiv.Nu s-au gasit bani pentru marirea cu 50% a salariilor profesorilor si acum sunt bani pentru triplarea lor? ( ex. profesorul cu gradul didactic II, 13 ani vechime castiga in prezent 1300lei net .Credeti ca va lua de trei ori mai mult la anul?)
  • 0 (0 voturi)    
    Beti apa unul dupa altul? (Duminică, 14 iunie 2009, 7:08)

    Talida [anonim]

    Fratilor, chiar nici unul dintre voi nu gandeste?

    Este legea salarizarii unice, nu legea unica a salarizarii!!!

    Nu de alta, dar inaintea celei de acum au existat si alte legi ale salarizarii.
  • 0 (0 voturi)    
    nedumerire (Duminică, 14 iunie 2009, 10:29)

    dan [anonim]

    eu lucrez in economia producatoare de bunuri si servicii,cu un salariu de 1700ron.de unde se asteapta sa se produca atatia bani ptr salarii bugetare super fermecate???
  • 0 (0 voturi)    
    asa e (Duminică, 14 iunie 2009, 14:06)

    un alt prost [anonim]

    Voi care sunteti asa de destepti cu studiile voastre univerisitare .. de ce nu v/ati dus in politie sau in armata ca sa luati si voi salariile astea ... stie careva din voi ce insamna sa faci o scoala miltiara de 3-4 ani? Stiti doar sa dati din gura si sa va vaitati .... cineva facea comparatia intre sal uni plutonier sa unui profesor ... pai cum poti compara doua meserii total diferite, cu raspunderi diferite ... cei de la Ciologarla sunt la puscarie .... ai vazut vreun profesor la pucarie ca nu a intrat un elev la facultate ...
  • 0 (0 voturi)    
    dar de unde diferenta ? (Duminică, 14 iunie 2009, 14:49)

    n-are importanta [anonim]

    Cine sau ce face diferenta aceasta la echivaleri ? Sa luam de ex. un prof. Gr I si un Copitan.
  • 0 (0 voturi)    
    eu zic asa (Luni, 15 iunie 2009, 8:48)

    Mike [anonim]

    ne facem cu totii PFA, ne renegociem veniturile cu firma, pentru ca oricum si ei vor fi scutiti de vre-o 30 % din brut, deci pot sa ne creasca si noua putin veniturile. Mai platim si noi ceva la stat, dar decontam tot ce putem, si nu declaram chiar tot ca si-o iau in cap, si sa vedem noi cum se descurca cu o scadere a impozitelor incasate de la angajati din sectorul privat . O scadere cam de 40-50 % zic eu ca e realizabila, in conditiile in care noi vom avea mai multi bani in buzunar :) Misto nu?
  • 0 (0 voturi)    
    legea unica a salarizarii (Luni, 15 iunie 2009, 9:32)

    NicuG [anonim]

    Numai intr-un stat cu reminiscente politienesti ofiterii au lefuri asa de mari. Lipsa de circumvolutiuni este astfel rasplatita pentru ca politicienii au nevoie sa fie aparati de orice contestatie legitima. Daca guvernanti duc tara de ripa poporul are nu numai dreptul ci obligatia de a-i contesta si, la limita, sa-i "mature" de la putere.
    • 0 (0 voturi)    
      pt. nicu g (Vineri, 19 iunie 2009, 18:06)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui NicuG

      Încercaţi şi voi să absolviţi o şcoală militară de ofiţeri şi atunci o să vedeţi câte circumvoluţiuni aveţi lipsă voi
  • 0 (0 voturi)    
    Sporuri (Luni, 15 iunie 2009, 9:36)

    Protonicu [anonim]

    Pai un functionar public care lucreaza cu fonduri europene cat va avea salar? in conditiile in care i se ia 75%, apoi avea si vechime 25% si mai avea si spor de conducere si ce interes va mai avea el sa lucreze in conducere sau din greu sau ore suplimentare? Care va mai fi motivatia lui? Si cu ce va mai putea el sa-i motiveze pe subordonati?
    Si daca inainte plecau 33% din sistem dupa 1-2 ani cati vor pleca acum? Se stie ca instruirea pentru gestionarea fondurilor europene costa foarte mult si dureaza la fel mult.
    Si cat credeti ca va fi absorbtia fondurilor europene dupe ce functionarii se vor ttrezi ca au fost pacaliti?
  • 0 (0 voturi)    
    mai luati o pauza (Luni, 15 iunie 2009, 11:18)

    ady [anonim]

    iar ne certam intre noi?
    societatea romaneasca e la fel. si-n politie, si-n armata, si in invatamant si medicina.
    peste tot sunt destui "profesionisti" de doi bani. la fel si oameni bine pregatiti profesional. dar ne place sa vedem doar paiele din ochii celorlati, nu si parul din ochii nostri. ceilalti sunt de blamat. numai noi nu.
  • 0 (0 voturi)    
    coment (Marţi, 16 iunie 2009, 20:33)

    je [anonim]

    Va plac stirile SF?
  • 0 (0 voturi)    
    medicii iar sunt ciuca bataii (Sâmbătă, 4 iulie 2009, 12:43)

    adda [anonim]

    Un medic rezident care are 6 ani de facultate are salariul mult mai mic (2000 ron) in comparatie cu un profesor debutant cu 3 ani de facultate are salariul de 3300 ron...rusine
  • 0 (0 voturi)    
    buna (Miercuri, 2 septembrie 2009, 18:46)

    maria [anonim]

    de asistenta sociala nu vorbeste nimeni ?
    este mai greu in invatamant nesimtiti ce sunteti ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version