Grila unica de salarizare: Un medic primar va primi pana la 9 salarii minime pe economie, iar o asistenta cu studii medii aproape 3 salarii minime

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 19 iunie 2009, 16:03 Economie | Finanţe & Bănci

Un medic primar va castiga intre 4.950 lei si 5.400 lei, in functie de vechime, potrivit grilei de salarizare unica. Astfel, coeficientii pentru un medic primar sunt intre 8,25 si 9 salarii minime brute pe economie. Pentru medicul specialist, coeficientii sunt cuprinsi intre 6 si 6,75 salarii minime.

Salariul de incadrare al unui medic rezident anul I va fi de 2.010 lei (coeficient 3,35 in grila), al unui medic rezident anul II de 2.400 lei (coeficient 4 in grila), al unui medic rezident anul III de 2.550, al unui medic rezident anul IV-V va fi de 2.880 lei(coeficient 4,8 in grila), iar al unui medic rezident anul VI-VII de 3.090 lei (coeficient 5,15), potrivit grilei de salarizare pentru personalul de specialitate medico-sanitar, potrivit NewsIn.

Salariul pentru asistentele medicale cu studii medii vor avea coeficitul 2,9, ceea ce insemna la ora actuale 1.740 lei. Medicul stagiar va castiga mai mult decat aceste asistente, coeficientul fiind de 2,15 salarii minime, insemnand 1.290 lei.

O asistenta medicala cu studii superioare si o asistenta medicala cu scoala postliceala ar putea castiga doar din salariu, fara sporuri, intre 2.100 lei si 2.550 lei, in timp ce salariul de baza al unei asistente medicale cu studii medii s-ar putea situa intre 1.740 lei si 2.190 lei, in functie de vechime.

Cele mai mici salarii in sistemul sanitar le vor primi soferii, brancardieri si ingrijitoarele care vor castiga intre 720 lei si 1.260 lei.





Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

28133 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    era si timpul (Vineri, 19 iunie 2009, 16:08)

    spaga [anonim]

    era si timpul ca medicii cinstiti sa fie bine tratati . Medicii spagari sa fie in schimb pedepsiti !!!! Sa se interzica practica spagii de tot.
    • +5 (7 voturi)    
      Off, romane, cand ai sa inveti? (Vineri, 19 iunie 2009, 16:40)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui spaga

      Sa nu mai fugi dupa cioara de pe gard?

      Eu unul mor cand aud de-astea cu "o sa "
      • -1 (1 vot)    
        de acord cu tine... (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 6:54)

        max [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        Astia nu discuta decat la viitor, iar pt trecut si prezent dau vina unii pe altii=))).
    • +2 (4 voturi)    
      :)))))))) (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 6:52)

      dinu [anonim] i-a raspuns lui spaga

      Mai baiatule lucrurile nu se vor schimba. E usor sa scrii o lege din asta in care sa promiti, mai greu e sa faci ceva:))))). NUMAI OSPATARII POT SA CREADA ASA CEVA, NOI RESTUL TAMPITILOR, stim ca e doar abureala electorala. Si daca le mai tine inca o data inseamna ca ne meritam soarta:)).
    • 0 (2 voturi)    
      previziune (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 7:26)

      :((((((((((( [anonim] i-a raspuns lui spaga

      Acum ne mint si dupa prezidentiale NE IAU PIELEA.
      TARICEANU MAI BN TE VOTAM PE TINE.!
      • 0 (0 voturi)    
        voteaza-l tu, ca eu n-am sa-l mai votez (Luni, 22 iunie 2009, 13:47)

        nenea [anonim] i-a raspuns lui :(((((((((((

        nici pe asta, nici pe astia...sa-i ia mama natura cu ea in pamant pe toti
  • +4 (6 voturi)    
    abureala..... (Vineri, 19 iunie 2009, 16:14)

    cristi [anonim]

    in comparatie cu salariul de rahat pe care-l iau in mana ca rezident de anul I in prezent (760 ron), sumele astea ar parea aproape astronomice...desigur, asta pana ma uit la cele ale celorlalte categorii sus-puse (armata, justitie, etc), la care cele 9 principii initiale s-au aplicat cu sfintenie si la care nici nu ar trebui sa ne gandim de importante ce sunt in tara asta moarta.....Oricum nu se va aplica nimic din planurile lor prostesti....
  • +4 (6 voturi)    
    sa vedem.. (Vineri, 19 iunie 2009, 16:14)

    Je [anonim]

    Pot paria ca nu au curaj sa faca asta.
    si leul va fi 20 eur. (avea Casa Locco o melodie despre acest subiect... "Eterna Romanie" parca).

    PS: Da' medicamente o sa bage in spitale sau doar salarii la medici ?
  • +5 (5 voturi)    
    Socant, aberant, revoltator! (Vineri, 19 iunie 2009, 16:16)

    AlinN [anonim]

    In felul acesta medicii nu vor mai avea vieti mizere, pe salarii mai proaste decat maturatorii, si nu vor mai "astepta" de la pacienti "cotizatii". Poate ca nu vor mai fugi in masa in strainatate cum fac acum.
    • -2 (2 voturi)    
      ???? (Vineri, 19 iunie 2009, 21:26)

      student medicina [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Sincer,mi se pare o bataie de joc.In orice tara medicul e cel mai bine platit bugetar.Conform legii un profesor debutant(cu 3 ani de facultate,am avut in liceu asemenea specimene profesori si unii erau pseudocretini) castiga cu mult mai mult decat un rezident cu 6 ani de facultate. Iar un capitan de armata, a carui responsabilitate majora e sa urle la soldati ia mai mult decat medicul primar de clinica(Atentie, de clinica, nu orice medic primar).In conditiile astea sa-mi zica cineva un motiv sa nu plec din tara asta de kkt, de ce sa nu plec la minim 3-4000euro...
      Alex
      • -1 (1 vot)    
        stai linistit ... (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 6:48)

        carlos [anonim] i-a raspuns lui student medicina

        TOT ATAT O SA CASTIGI CAT CASTIGAI SI PANA ACUM sau eventual mai putin:)))) . Nu are rost ca noi sa ne polemizam intre noi pe o aberatie de lege:))). Nu iti face sperante, nimic nu o sa se intample, pune mana si invata fii un medic bun salveaza vieti si o sa fii apreciat insa nu pe plan financiar in Romanica- nu iti face sperante, o sa fii dezamagit. Astazi e criza mare de ospatari=))))))))
      • +2 (2 voturi)    
        Medici..juramine...Hipocrat (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 9:15)

        Symbol [utilizator] i-a raspuns lui student medicina

        Poate ar fi trebuit sa si studiezi in strainatate, pe bani grei, nu de la buget...Adica banii nostri...
        • -2 (2 voturi)    
          nu mai spune.... (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 12:34)

          asterix [anonim] i-a raspuns lui Symbol

          Buna atitudine ai!!! Pai cum altfel, medicul roman trebuie obligat sa faca juramant de abstinenta si saracie nu???? Daca ai studiat pe bani nostri stai aici pe 3 lei sa te frecam noi cum vrem, sa te trantim prin noroi ca nu stai in pozitia ghiocelul....
          Am noutati pentru tine, parinti studentului acela au platit o gramada de bani prin impozite si taxe, asa ca copilul lor are dreptul la invatamant in fascinatia asta de tara. Pe de alta parte de libera circulatie in UE a fortei de munca ai auzit? Nu v-am auzit revoltandu-va ca informaticienii au plecat in US, nici de marinarii romani care lucreaza pe nave sub pavilion strain, sau de romani care lucreaza in constructii. V-ati gasit sa va revoltati pe medici si pe profesori.....Mai gandeste-te odata!
        • +1 (1 vot)    
          aceeasi replica aberanta!!!! (Duminică, 21 iunie 2009, 17:20)

          alt medic [anonim] i-a raspuns lui Symbol

          banii "nostri" sunt si banii parintilor mei, ai bunicilor mei, ai tuturor celor din familia mea !!! care au muncit o viata si n-au facut studii superioare! aud prea des comentarii de acest gen. nu doar medicii au facut studii pe banii statului. oare informaticienii sau inginerii sau ceilalti licentiati care lucreazaptr diverse companii in strainatate..... pe banii cui au facut studii? pana una alta........ pe vremea cand am facut eu facultatea: nu erau alte alternative, nu a fost un cadou nemeritat ( vezi facultate moca). am muncit ptr ceea ce sunt acum si sunt convinsa ca nu sunt singura.
      • 0 (0 voturi)    
        dar nu in romania! (Marţi, 8 septembrie 2009, 20:47)

        isidor udrea [anonim] i-a raspuns lui student medicina

        stii de ce man? pentru ca obtinerea unei diplome de medic este ceva firesc aici, deci
        unul bun si 99 smenari cu bani. De unde profesionalism, de unde competenta, de unde bun simt. Pai nu trebuie sa-ti scoti bani investiti pentru diploma, deci
        cit mai multa spaga soro!
        dar meserie kk!
        uiti in pacient pansamentul,
        vata...
        verigheta,
        suzeta,
        etc.
        amigooo!
        Cunosti relica"Cicu mic... si cale batuta, mergi in strainatate si invata in primul rand sa ai bun simt si apoi meserie, vei fi apreciat (si financiar) si daca mai ai chef te mai intorci.
        Si ca sa nu uit FRAIEREEEE!
        Sunt capitan, am fost si in AFGANISTAN, nu am urlat la subordonati, dar cei care au avut probabil mentalitatea ta au dat coltul=unul a venit acasa in pardesiu de scinduri=
        Puteam si eu sa am aceeasi soarta, sa fie avansat post mortem si stii tu berbecule de ce?
        Iti spun eu, pentru ca tara nu se serveste cu declaratii de dragoste si cu campanii electorale, ci cu onoare si demnitate, indiferent de teatrul de operatii! Ai inteles soldat neinstruit si ....(dupa cum te lafai in acuze)!
        Stiu ce vrei sa spui<ca nu mai trimis tu acolo> dar stii tu ce inseamna responsabilitate in cadrul aliantelor pe care le-ai facut? si multe altele, hai ca oricum nu te pricepi la fineturi si diplomatie, CIOMULE!
        Da, poate ai dreptate m-am dus si pentru bani, dar de ce? pentru ca am foarte putini, ai 'nteles dom doctor? M-am dus sa mor pentru un Logan, cam atat costa sacrificiul, berbecule!
        • 0 (0 voturi)    
          tovarase gresesti cumplit (Marţi, 15 septembrie 2009, 18:08)

          medict "rezistent" [anonim] i-a raspuns lui isidor udrea

          Fara suparare domnule dar ai o atitudine de 2 lei vechi. Sa stai sa arunci cu rahat in stanga si in dreapta e foarte usor....mai ales atunci cand nu aduci niste argumente.Matale ai fost in Afganistan....bravo,explica-ne si noua cum de Romania se apara in Afganistan....ca eu nu ma prind.Deci...te-ai dus pentru logan...ca de obligat nu cred ca te-a obligat nimeni.
          Revenind la ale noastre:
          1. Nu spune nimeni ca nu sunt si medici spagari....dar sa fim seriosi cati dintre voi ati ajuns la spital si v-a cerut cineva bani.Vreau un raspuns sincer si nu din auzite ca asa si eu am auzit multe despre multi...
          2.Va invit pe toti care sunteti asa revoltati impotriva medicilor la o garda alaturi de un rezident (care are 5-6 pe luna).Va asigur ca nu veti avea dorinta de a repeta aceasta experienta.Apropos....acele 5-6 garzi ( zi intreaga stata la spital) nu sunt platite...sac...
          3.Scoala am facut-o ca toata lumea care invata la stat....am dat examen, am intrat am terminat si e treaba mea ce fac dupa aia.
          4.De plecat, rezidentii si tinerii specialisti pleaca in masa...si stiti de ce?Unii pentru ca tintesc spre un trai mai bun iar altii fix din cauza voastra (ma refer aici la medicii bine pregtiti).DA,DA ...din cauza voastra.Cand vezi ca dupa bataia de joc din partea statului ( salariul ala baban) chiar si "un oarecare" care habar nu are pe ce lume traieste iti terfeleste profesia in fel si chip....
          5.Pentru ce sa ramanem in tara? Tovarase capitan, matale aperi tara asta...noi omul in general ( cum statul isi bate joc de mine , eu patriot nu pot fi) .Stai matale linistit ca cine are de plecat dintre medici pleaca sau o va face....vei ramane aici doar cu cei care iti uita vata, tampoane, telefoane si alte bazaconii inauntru....si nu doresc nimanui sa incapa pe mana unui astfel de individ.Dar daca va fi cumva nevoie....altul nu va fi.
          6.Imi place ca toti huliti...va fi mai bine oare cand pacientii se vor trata intre ei sau doar de catre doctori Ciomu ( doar ei vor mai ramane)?
    • 0 (0 voturi)    
      niste milogi (Miercuri, 2 septembrie 2009, 11:15)

      alina [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      "poate nu vor astepta".... Cred ca ne asteptam la prea mult de la niste animale care dau la facultatea de medicina doar pentru ca vor ajunge sa primeasca spaga. stau cu mana intinsa mai ceva decat cersetorii si daca nu le dai in buzunar nu se uita la tine. Pot sa aiba salariu 200 de milioane, ca tot vor deschide buzunarul sa isi primeasca partea. Si asta pentru ca nimeni nu ii intreaba de sanatate. Daca ar fi trasi la raspundere pentru foloasele necuvenite pe care le primesc (pentru ca in fond isi fac meseria si sunt platiti cu salariu pentru asta, ca toti ceilalati) nu au decat sa li se faca salarii astronomice. dar, dupa ce ca se platesc cotizatii enorme de catre fiecare dintre noi la sistemul asigurarilor de sanatate, tot te rogi la dumnezeu s anu te imbolnavesti, pentru ca stii ca nu iti vor ajunge banii sa ii saturi pe toti care stau cu mana intinsa in spital. de la infirmiere, pana la profesori doctori. niste cersetori.
  • +4 (6 voturi)    
    greseala in lege sau de editare? (Vineri, 19 iunie 2009, 16:19)

    ysoagar [anonim]

    "Salariul pentru asistentele medicale cu studii medii vor avea coeficitul 2,9, ceea ce insemna la ora actuale 1.740 lei. Medicul stagiar va castiga mai mult decat aceste asistente, coeficientul fiind de 2,15 salarii minime, insemnand 1.290 lei."

    deci un medic stagiar ia 1290 adica mai putin decat o asistenta care ia 1740... voi ati scris exact pe inevers? eroare de editare sau chiar asa e legea? sper sa nu fie legea asa ca asta inseamna ca vorbele lui base de duh cu tinichigii, ospatari si filosofi au inceput sa fie implementate sub forma de legi...
    • +1 (3 voturi)    
      Base... (Vineri, 19 iunie 2009, 18:51)

      Weather [utilizator] i-a raspuns lui ysoagar

      Avea mare dreptate dom' presedinte....numa timpiti ies din scoala romaneasca...
      • -1 (1 vot)    
        hmmm... (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 9:18)

        Symbol [utilizator] i-a raspuns lui Weather

        Daca ai reusit sa scrii acest comment inseamna ca esti unul dintre cei pe care 'i-a scos' scoala romaneasca...Adica...tampit???....
    • +2 (2 voturi)    
      sincer as vrea sa nu fie gresala.... (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 10:03)

      nela [anonim] i-a raspuns lui ysoagar

      Domnule anonim,
      crezi ca un medic rezident merita mai mult decat o asistenta medicala? Sa vezi ce fac prin spitale. caci unii numai de carte si invatat nu se tin. au pretentii de MEDIC, dar fac niste minuni....
      Eu sincer am avut parte de unul care "m-a ajutat" sa mai stau in spital inca o luna pentru ca m-a infectat in timp ce imi facea pansamentul. Deci sa nu mai vorbim. Dupa ce s-a saturat sa ma panseze si sa ia banutul, vazand ca nu ma vindec asa repede cum a vrut , m-a dat pe mana asistentelor medicale care m-au pus pe linia de plutire.
      Deci sa nu facem pe nimeni tinichigiu si ospatar... la modul tendentios. Fiecare lucreaza conform competentelor. Si uneori preferi o persoana competenta decat una cu fumuri.
      • -1 (1 vot)    
        pentru nela (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 15:44)

        cris [anonim] i-a raspuns lui nela

        1. De infectii nosocomiale nu ati auzit.
        2.Spaga este o umilire pentru noi, insa nu pe toti colegii la 28 de ani ii mai intretin parintii.
        3. Muncesc pe zi si 12 ore (norma e de 7), fac garzi neplatite pe 940 ron/luna (sunt incluse si sporurile),inghit mizerii din ambele tabere, fur meserie, citesc din carti de specialitate noptile- imi platesc cu varf si indesat datoria fata de statul roman. Cand voi termina, voi pleca (nu voi munci pe 14 milioane si sa stau cu mana intinsa la buzunarul pacientului, dar nici nu am jurat sa nu am casa, cu ce sa imi platesc datoriile.............
        4.Caz concret: rezidentul recomanda o analiza, asistenta nu are chef sa recolteze(cum a trait asa pana acum poate sa traiasca si mai departe sau lasati-l ca nu o sa moara).
        5. Orice padure are si uscaturi, iar voi tocmai cu acelea veti ramane, caci in afara de a arunca cu pietre (fara sa cunoasteti putina medicina) altceva nu prea stiti.
        • -1 (1 vot)    
          zero (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 19:10)

          costica [anonim] i-a raspuns lui cris

          Esti tampit! Termina studiile si pleaca! Sa nu mai aud de tine, vierme!
  • +4 (6 voturi)    
    si marmota uite asa..... (Vineri, 19 iunie 2009, 16:20)

    asterix [anonim]

    Daaaaaa???? Basme !!!!
    Ce frumos suna.... dar deocamdata domnilor guvernanti aveti probleme sa asigurati 1400 lei pentru medicul specialist si dati 75% din salar in unele spitale, cu spectrul imposibilitatii asigurarii salariilor spre sfarsitul anului. Ar trebui sa va fie rusine ca amagiti lumea exact ca anul trecut cand ati promis profesorilor marirea de 50%si apoi va durut la 7 metri de cot si zambind ati spus ca doar era campanie electorala cu dezlegare la minciuni gogonates Se apropie alegerile prezidentiale doar si trebuie mintit fraierul roman....
    Dar se pare ca nu stiti ce este aceea RUSINE, banuiesc ca era conditia esentiala sa nu aveti habar de ce inseamna aia pentru a junge in politica. Mi-e sila de voi!
  • +2 (2 voturi)    
    OK (Vineri, 19 iunie 2009, 16:21)

    OK [anonim]

    In sfarsit nu o sa mai imi fie frica ca ala care opereaza castiga legal 1/10 cat mine, si de ciuda sau de foame o sa uite ceva scule inauntru
  • +4 (4 voturi)    
    Dosar penal (Vineri, 19 iunie 2009, 16:21)

    Rin Tin Tin [anonim]

    Dupa aplicarea grilei dosar penal pentru mita. Si interzicerea permanenta de a profesa medicina.
  • -2 (4 voturi)    
    Da base.. (Vineri, 19 iunie 2009, 16:22)

    base [anonim]

    Da Base, Base ce salar va lua ? ca si el e bugetar nu ?
    :)
    • -1 (3 voturi)    
      base... (Vineri, 19 iunie 2009, 16:45)

      je [anonim] i-a raspuns lui base

      ...nu mai apuca. in puscarie nu poate avea venituri numa' daca presteaza. te referi poate la functia de presedinte.
  • +6 (6 voturi)    
    de acord (Vineri, 19 iunie 2009, 16:41)

    _Jack_ [utilizator]

    de acord cu marirea salariilor medicilor, comentariul cuiva de mai sus ca are un salatiu de 760 de ron ca medic rezident m-a socat, nu credeam ca sunt salarii asa mici.

    Dar am indoieli totusi privind declaratia guvernului, sa nu uitam ca au votat si marirea salariilor profesorilor, marire care din cate stiu e inca pe "hold", si marire din cauza careia s-au plans ca romania poate da faliment. Deci de unde bani atunci sa mareasca nu numai profesorilor, dar tuturor bugetarilor salariile asa mult deodata.

    Vad ca unii bugetari vor avea salariile triplate (si pe buna dreptate), dar de unde va scoate guvernul bani pt asta?

    Eu cred ca este doar o farsa electorala, dupa ce trec si prezidentialele din toamna se va face uitata grila unica de salarizare, sau macar maririle din ea. Chiar daca nu s-ar mai fura din bugetul de stat (imposibil, ca e Romania) , tot nu cred ca ar face fata la niste mariri asa bruste, decat daca si inflatia s-ar duce iar la 20-30% ca in anii 90, caz in care ne bucuram degeaba de maririle salarial..
  • 0 (4 voturi)    
    de unde bani? (Vineri, 19 iunie 2009, 16:56)

    sertyu [anonim]

    la profesori se dubleaza,la medici se dubleaza...nu erau bani pt. 50%...a,de la privati,da?deci taxe cu nemiluita pe firme,sa-i sustinem in gloata pe bugetari,no?
  • +2 (4 voturi)    
    .. (Vineri, 19 iunie 2009, 16:58)

    tudor [anonim]

    haha eu rad dar nu rad a bine!!

    de unde salariile astea in romania cu r mic???
    e campanie electorala fratilor astia abia au bani de medicamente si voi credeti ca fac X 3 si gata pac apare banu...de unde de la firmele care si asa o duc vai de capul lor si platesc jdemii de impozite? de la pensionarii de 200-300 de milioane de lei vechi pe luna sa ia ...ca ala e tinut in spate la propriu de 200 de salariati..
  • +1 (3 voturi)    
    grila de salarii, care se va "scufunda" ca titanic (Vineri, 19 iunie 2009, 18:31)

    salariat la privat [anonim]

    grila asta o sa se "rastoarne".toti s-au "urcat" pe catarg.la masina si pe punte nu mai e nimeni.sa fim seriosi: un profesor debutant,sa aiba salar-3300lei(de 3 ori mai mare ca in prezent), cat un area sales manager la privat.care are 4-5 judete cu cate 5-6 magazinex12 oameni=360 oameni in subordine.sa fim seriosi.poate peste 100 de ani se va ajunge la noi sa se finanteze de la buget o asemenea grila aiuristica.va fi ca titanicul."la prima cursa",se va si ne va scufunda.
    aveati ex.de incadrare a diferitelor clase si trepte prin legea 57 din 1974 si ati facut,cred anume o grila care nu se poate pune in functiune.
    in alta ordine de idei,asemenea grile ridica artificial salariul mediu la bugetari cu mult peste cel din privat.de asemenea va ridica si punctul de pensie,care e functie de salariul mediu.nu cred ca s-au facut simulari de sustinere a aberatiilor de mai sus,mai ales in conditii de criza economica globala.s-a ales ca termen de aplicare dupa 31.12.2009,pina cand trebuie sa tie,vrajeala.astfel,se acopera cu promisiuni perioada de alegeri presidentiale,dupa care,realitatea crunta va aduce grila spre salariu minim,deoarece,cum este in prezent intocmita,nu se va putea sustine.
  • -1 (1 vot)    
    reforma,prin dilatare (Vineri, 19 iunie 2009, 18:33)

    peter [anonim]

    "odata ce se deschide un borcan cu rame, singurul mod de a le introduce la loc este acela de a utiliza un borcan mai mare"... Zymurgy- Prima lege a sistemelor dinamice
  • +1 (3 voturi)    
    efectul de scara (Vineri, 19 iunie 2009, 18:34)

    ganditor [anonim]

    motto:"de departe calul-si bate,|de apropape ochii-i scoate!|"
    comparatia tarii noastre cu superputeri, foste imperii, chiar si coloniale nu este fezabila din cauza "efectului de scara" din inginerie si teoria sistemelor, ce denota superficialitatea ziaristilor si politicienilor,care ne-a condus unde suntem: jos,f.jos.
    noi trebuie sa ne comparam cu tari similare noua ca istorie politica, spatiu geografic, cultura,economie,sa.
    altfel, apar mari erori de sistem, inclusiv management politic.una, doua, vorbim de franta, germania ,USA, sa.
    cind om avea , dimensiuni geografice,economie, cultura,istorie politica si de populatie, putem sa facem analogii cu statele respective. dar, nu avem.atunci sa stam in banca noastra si sa ne gindim ce avem noi de facut.ce,la noi economia merge de la sine ca la altii?la noi,pe fondul gilcevii,cresc: cursul leu/euro, somajul,birocratia care anesteziaza societatea,in general,etc.
  • -1 (1 vot)    
    dati-le salarii k poate nu vom mai muri pe patul d (Vineri, 19 iunie 2009, 21:35)

    ada [anonim]

    pe langa mita de cum intri pe usa uniu spital, urmand asistentele, medicii, ....mai au si salarii mari.la fel si profesorii incepand cu meditatiile si bani pentru examene, protocoale, prime de vacanta...etc.bravo voua!!!RUSINEEEE!!!RESTUL POT MURI INCET DAR SIGUR.
    CU PERSONALUL DIN ADMINISTRATIE SA IL NEGLIJATI COMPLET SI SA RABDE IN CONTINUARE SALARII DE RAHAT:STUDII SUPERIOARE+VECHIME=700 ron/lunatot asa le doresc si celor ce conduc minunata noastra tara dormind....
  • +2 (2 voturi)    
    Chiar asa? (Vineri, 19 iunie 2009, 23:22)

    Teapa [anonim]

    A calculat cineva de citi bani e nevoie pentru aceste salarii?.astea sunt la 8 ore .Asa ca va fii un vis prea frumos pentru unii medici ,ca alti colegi de-ai lor salariile sunt doar bani de buzunar ,grosu vine din spaga din spital care lar uimi si pe un medic din germania cit se poate cistiga in romania.Asa ca nu prea cred .
  • 0 (2 voturi)    
    abureala (Vineri, 19 iunie 2009, 23:58)

    alin [anonim]

    ABUREALA ELECTORALA, si si ABUREALA PREZENTA: sa iutam de salariile enorme ale bugetarilor de lux, care persista si vor persista. Niciunde nu se spune ca acestea vor fii scazute, iar celelalte vor creste CINDVA?
  • 0 (2 voturi)    
    Leagea unica a salarizarii.... (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 0:26)

    hippocrate [anonim]

    e doar o lege. In Romania asta nu inseamna nimic. Daca e lege nu insemna neaparat ca se aplica. Sau pentru ca e cu salarizare, se aplica doar cu o luna inainte de alegeri si dupa aia se termina banii.
  • +2 (2 voturi)    
    hotnews (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 0:26)

    d [anonim]

    dragi redactori, ne mai bateti mult la cap cu stirile astea? cand e evident pentru toata lumea ca nu sunt bani, macar spuneti ca e publicitate electorala sa nu se mai oboseasca fraierii sa citeasca.
  • +1 (3 voturi)    
    . (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 0:31)

    ion [anonim]

    eu am o intrebare:
    daca toata lumea care isi ia bani de la buget o sa aiba cate 7-8 ori salariul minim pe economie cat o sa fie salariul mediu in Romania? si cum or sa il creasca astia asa de mult? :D

    realizeaza careva din cei care citesc articolul ca astea cu legea unica sunt aberatii electorale? :)))
  • +1 (3 voturi)    
    propunere (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 1:09)

    MirceaA [anonim]

    Eu zic sa nu se mai dea niciun ban la contributia de sanatate, ca oricum dam bani daca avem nevoie de spitalizare. Sa se plateasca direct la medic, cu chitanta. Si asa toti banii de la sanatate merg in alte parti, deturnati de tot felul de panarame politice. Niciun ban la buget, plata la fata locului, sa stie omul pe ce da banii.
    • -1 (1 vot)    
      respuns (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 3:05)

      asimov [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      Deja am incercat acest lucru. Raspunsul juristului a fost ceva de genul: trebuie, conform legii, contibutia este oblgatorie.
      Numarul legii nu a fost in stare sa il dea. Daca ai timp, poti sa incerci. Multe succesuri.
  • +4 (4 voturi)    
    s-o vad si pe asta!!!! (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 1:10)

    Bogdan [anonim]

    Bine ar fi. ca poate asa nu mai imi plateste mama mancarea la 28 de ani ca banii din salariul astronomic de rezident se duc pe chirie.
  • -1 (1 vot)    
    hahaha (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 1:53)

    patratica [utilizator]

    Cai verzi pe pereti...
    • -1 (1 vot)    
      Hahaha (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 8:48)

      The Engineer [anonim] i-a raspuns lui patratica

      Salut patratica, ce mai faci ? Merge CT-ul?
  • 0 (2 voturi)    
    salarii medicii (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 2:59)

    asimov [anonim]

    Salariul asta include si spaga sau nu?
    Sunt curios cum vor da acesti bani, stiind ca buzunarele "este" goale!!!
  • -1 (1 vot)    
    Faceti economii! (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 6:10)

    Paul [anonim]

    Eu zic sa nu-si faca iluzii cei care cred ca daca o sa le mareasca salariul medicilor nu o sa mai dea spaga.
    Din contra spaga va creste proportional cu cresterea salariului. Dac pina acum spaga, generic vorbind, reprezenta un 5% din salariul unui medic procentul va trebui respectat si in situatia maririi salariului, altfel se vor simti "jigniti" si o sa te trateze ca si pina acum daca nu aveai "bunul simt" sa te scarmeni in buzunar.Chestiunea e valabila si la alte categorii de bugetari unde trebuia sa "ungi osia ca sa mearga carul". Trecind peste mentalitatea adinc inradacinata in constiinta populara, si nu de azi de ieri , ca daca nu dai ceva lucrurile nu o sa mearga. Asa ca, puneti-va pe economii dragi concetateni
  • -1 (1 vot)    
    LOL cat pot sa abereze...=)))))) (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 6:38)

    iuda [anonim]

    Sper ca sunteti constienti ca astea sunt doar gogosile pentru campania electorala din toamna=)))))! O sa marin salariile de 4-5 ori in timp de criza=))) totul e numai teatru. DUPA PREZIDENTIALE DACA O SA AVEM CE SA PUNEM PE MASA SA FIM MULTUMITI!
    Pentru naivii care i-au in serios Legea unica le reamintesc ca,,,, TRAIESC IN ROMANIA'''',
    Ei sunt preocupati cum sa ne mai minta o data si atat!
  • -1 (1 vot)    
    camasa (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 7:21)

    mihai [anonim]

    vraja comunista de alegeri legea asta unica pare a tripla salariile tuturor angajatilor , chiar sunteti copii sa mai puneti boticele?
  • +1 (1 vot)    
    bani (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 7:29)

    boby [anonim]

    sunt deacord cu salariile celor mici, dar acum sa fim seriosi, sunt unii care nu au ce cauta in sistem, de exemplu sunt persoane cu studii superioare care sunt incadrati cu mai putin de 2000 RON, acum o sa vina cineva care in trecut a facut o amarata de postliceala, si o sa ia un salariu mai mare decat ceilalti. Nu e corect. Va garantez ca si daca le tripleaza salariile, tot lipsa de profesionalism o sa gasiti la ghiseu si spital. Vedeti atatea cazuri de malpraxis la TV. De ce nu au facut public si salariul pe care il aveau doctorii respectivi? + spaga pe care unii o cer cu nesimtire o sa vedeti ca nu duc lipsa de bani. In momentul in care vad ce hotarari dau comissile intocmite pt malpraxis cu zambetul pe buze, nu mi se pare corect sa le mareasca salariile. Pt cei aflati ca rezidenti cred ca meritau asta, am in familie un caz si inteleg problema. Cumnata mea face zilnic naveta Slatina Craiova ca sa lucreze, pe un salariu mizer din care pierde 1/3 din el numai pe naveta.
  • -1 (1 vot)    
    banii iar banii...mariri...?! (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 9:45)

    Moromete [anonim]

    De cand lumea toti vor bani ..multi bani , se uita un lucru esential, noi am fost odata milionari si stim cam ce inseamna. Cresterea salariilor fara acoperire in munca = INFLATIEEEEEEEE 1mil litru de ulei 500 mii painea. Nu de bani avem nevoie ci de cresterea valorii lor. Reasezarea in sectorul bugetar al salariilor este una iar cresterea aberanta a inflatiei este alta. O sa ajunga pensionarii muritori de foame. Trebuie locuri de munca si sectii DNA adevarate nu corupte, altfel singura varianta este RADU DUDA. FSN am avut, PNL- UDMR am avut, FSN avem , coruptie pe fata si jaf la drumul tarii din banii publici (RITZI SPARLITZI-ultimul) . Sa nu mai fim orbi, avem un trai dupa chipul si asemanarea FSN !!!
  • +1 (1 vot)    
    Vorbe goale (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 10:41)

    Oana [anonim]

    In primul rand sa vedem cat invata un medic!!!chiria costa 7 milioane iar sa cumpar apartament nici nu o sa visez la asa ceva si garzile care nu sunt platite ma refer la rezidenti ca doar noi suntem prosti sa facem garzi neplatite.
    • 0 (0 voturi)    
      pt.oana (Marţi, 30 iunie 2009, 15:27)

      mariana [anonim] i-a raspuns lui Oana

      rezidentul este un student mai mare, in curs de formare, fara drept de parafa si fara responsabilitati.Sa se bucure ca au de la cine invata gratis, pt. ca tinerii juristi isi platesc maestrii cu bani grei. Si ei platesc chirie tot 7 milioane si invata la greu.
  • -1 (1 vot)    
    spaga (Sâmbătă, 20 iunie 2009, 19:23)

    costica [anonim]

    Habar nu aveti cat de penibil este sa incerci macar, sa dai spaga dincolo de granita de vest a Ro. Se uita la tine ca la un extraterestru, aterizat pe planeta direct dintr-o alta lume, de ex. din...Romaniacorupta.
  • -1 (1 vot)    
    e corect? (Duminică, 21 iunie 2009, 10:02)

    mariuta [anonim]

    E corect ca un medic specialist sa aiba salariu 4000 si un profesor gradul 2 ;4900 cand prof are doar 4-5 ani de facultate,gradul si-l ia printr-un simplu examen,nu prin rezidentiat si mai are norma de 18 ore pe saptamana,bineanteles cand nu sunt vacante si e liber?
  • +1 (1 vot)    
    De ce nu se pot limita ACUM marile salarii? (Duminică, 21 iunie 2009, 10:04)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    Adica de ce unii care si-au umflat in fel si chip, pe ascuns, salariile, nu pot fi pusi si ei frumos pe patul lui Procust bugetaru', si sa se incadreze in maximum 9000 lei?

    Doar pentru ca salariile lor ar fi, vezi draga Doamne, "drepturi castigate"? Pai in general le-au castigat incalcand Constitutia, iar daca n-or sa mai fie bani la buget oricum le vor pierde la fel ca toti ceilalti!

    Daca nu le convine reducerea salariului, asa cum o stabileste "angajatorul" Stat, n-au decat sa plece, s-or gasi altii sa le ia locul, ba poate or sa fie chiar si mai competenti!
    • +1 (1 vot)    
      Salariile sunt cele brute (Duminică, 21 iunie 2009, 12:17)

      Radu Botezatu [anonim] i-a raspuns lui Cetateanul turmentat

      Stimati colegi, nu va bucurati degeaba de maririle acestea. Salariile de mai sus sunt "brute", adica mai scadeti vreo 40% din ele.
      Salariu rezident anul 1 - 2010 RON Brut => salariu net 1430 RON.

      Numai bine!!!
      • +1 (1 vot)    
        Nu era vorba de salariile mici! (Duminică, 21 iunie 2009, 13:00)

        Cetateanul turmentat [anonim] i-a raspuns lui Radu Botezatu

        Nu stiu daca era pentru mine replica, poate a fost o eroare, dar ma refeream la plosnitele cu salarii gigant din "justitie" si alte sectoare birocratice, nu la medici!
  • -1 (1 vot)    
    Salarii (Duminică, 21 iunie 2009, 12:12)

    Gogu [anonim]

    Un muncitor daca are 1200-1400lei zice mersi.Un inginer la fel are 2000-2500lei.La fel in toata economia de stat sau privata.La functii mari sunt salarii mai mari.La stat si la functiile date pe criterii politice sunt salarii f mari.Din impozitele lor si ale patronilor se vor platii aceste salarii imense.Se maresc impozitele pentru ei?
    Cand economia si agricultura sunt in scadere de unde bani pentru bugetari?Din imprumuturile pe seama viitorului nepotilor?
  • 0 (0 voturi)    
    madicii s-au nascut specialisti spagari (Luni, 22 iunie 2009, 13:50)

    nenea [anonim]

    pot sa le faca salariile cat vor vrea de mari. ginecologii sunt campionii spagilor....restul nu nu renunta nici ei. ma bucur pentyru ei, pentru ca merita un salar mai mare...dar ma intreb cat costa spagile, daca tot le cresc standardele
  • 0 (0 voturi)    
    Ha! (Joi, 13 august 2009, 21:17)

    sdara [anonim]

    Si totul a fost apa de ploaie! S-o taiet salariu'si medicii nostri pleaca si vin MOLDOVENII specialisti!(asta la Braila)
  • 0 (0 voturi)    
    peste 1 jumate (Duminică, 19 septembrie 2010, 15:25)

    student medic [anonim]

    si iata cum stau lucrurile peste un an jumate...medic rezident la pneumologie(stai 12h/zi cu TBC-istii langa tine)...i s-a taiat sporu de "100%"....si II S-AU MAI TAIAT SI 25%DIN " SALARIU"....DAR...haideti sa trecem la socoteli...1600 in mana-800(sporu')=800ron...-25%=600ron...cum dracu sa mai raman in Romania...cum sa nu fiu corupt....cum sa nu primesc spaga(spun primesc...pt ca NU CER)....cum sa-mi platesc chiriia..intretinerea.cum sa-mi cumpar carti...halate ...materiale....cum sa ma gandesc la viata personala...(ca un cetatean bun vreau si eu familie si copii)...cum sa fiu bine dispus si dragut cu pacientii(care app,deloc nu sunt totii tomai intelegatori,inteligenti..sau oameni cu care te poti intelege)....cum sa raman cand stiu ca dupa ce am terminat facultatea de medicina(6 ani)...ma mai asteapta inca 6 ani de rezidentiat cu conditiile astea....cum sa raman cand vad ca nici peste 5 ani n-o se va skchmba nimic...RASPUNSUL E URMATORUL....NU RAMAN...IAR CA MINE SUNT ALTII 20 000 DE MEDICI REZIDENTI,SPECIALISTI ,PRIMARI....CONFERENTIARI...ETC...si data viitore cand dl Basescu o sa mai aibe o problema de sanatate ...si n-o sa vrea sa fie tratat in Romania...(pt ca nu e aparatura si cadre medicale specializate)..o sa ia din nou avionul spre Germania /Austria....ca sa fie tratat de 'specialiisti din Vest'...poate,poate...o sa pice la unu' ca mine....Specializat si remunerat pe masura MEDIC ROMAN EMIGRANT


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri