Cum ii transforma criza pe bancheri in crestini financiari

de Iolanda Badilita     HotNews.ro
Vineri, 3 iulie 2009, 15:10 Economie | Finanţe & Bănci

Confruntati cu o criza fara precedent, bancherii elvetieni ingroasa randurile unor grupari religioase private care se reunesc fie pentru a se ruga fie pentru a citi texte biblice. Presa elvetiana vorbeste, de pilda, despre gruparea “Crestinii din UBS”, fondata in 2003. Le Matin, il citeaza pe fondatorul gruparii din Zurich, Christian Rüegger, care confirma afluenta in ultimele luni de noi membri.

Ce fac bacherii, este ce fac cei mai multi credinciosi cand se roaga: ii cer Domnului sa ii ajute! Insa in rugaciunile lor se regasesc si cuvinte ca “recesiune”. Membrii acestor cercuri se intalnesc foarte devreme dimineata, in zori, si se roaga sau citesc din Biblie si apoi pleaca la birou.

“Crestinii financiari, explica Beat Christen, coordinator al unor astfel de grupari implantate in peste 200 de companii elvetiene” isi doresc ca lumea financiara sa promoveze un comportament crestin, sa aplice principiile etice si nu doar sa caute profitul”.

Tages-Anzeiger scrie ca, desi celulele de rugaciune au inflorit ca ciupercile dupa apa, cei mai multi dintre managerii institutiilor financiare nu stiu de existenta acestora. 


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

715 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    bullshit (Vineri, 3 iulie 2009, 15:30)

    cucu [anonim]

    practici meseria de camatar ( bancher,tot aia) dar te dai lovit in aripa de sentimente crestine.

    pe cand vedem o asociatie a macelarilor militand pentru protectia animalelor?
    • +3 (3 voturi)    
      Ai dreptate (Vineri, 3 iulie 2009, 16:08)

      Ady [anonim] i-a raspuns lui cucu

      Depinde pentru protectia caror animale ar milita macelari.
    • +1 (1 vot)    
      Ba n-ai dreptate. (Vineri, 3 iulie 2009, 16:33)

      Ovidiu C [anonim] i-a raspuns lui cucu

      Sunt trei situatii.
      1. Esti bogat si faci volutariat si fapte de bine. Ceea ce probabil nu esti daca scrii ineptii din astea.
      2. Lucrezi la stat, practic beneficiind de pe urma entitatilor private care genereaza plus valoare si astfel vireaza impozite la stat sa iti plateasca salariul
      3. Lucrezi la o firma privata care aduce plus valoare economica, inidferent de ce tip, isi plateste angajatii, impozitele si ramane si profit.

      Banii sunt o marfa in ziua de azi la fel ca pantofii, carnea, masinile, iar serviciile bancare sunt similare oricaror alte servicii. Da bancile percep comisioane si dobvanzi si obtin profit. La fel ca orice entitate economica a carui scop este profitul. Intra pe site-ul ministerului de finante si vei vedea o profitabilitate la orange 30 % din cifra de afaceri pe care nici nu vei fi sigur ca o poti citi corect la cate zeroiri are.
      Lasa bullshit-urile astea si treci la treaba.
      • 0 (0 voturi)    
        cumpar 5 gr de adevar (Vineri, 3 iulie 2009, 18:39)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu C

        Bancile sun camatari cu acte - asta stiu si eu... nu cred ca exista dubii aici.

        Camatarii, ca orice mafiot ce se respecta, au in gand profitul cand isi desfasoara activitatea. Ce ai zis nu contrazice ce a spus Cucu. Pur si simplu sunt afirmatii, ambele suna logic si realist.
        Nu am inteles ce treaba are Orange cu asta
        • -1 (1 vot)    
          pai are a face (Sâmbătă, 4 iulie 2009, 2:39)

          io [anonim] i-a raspuns lui VictorS

          Asa cum bancherii sunt camatari, fiindca banul e si el o marfa, toti afaceristii sunt bisnitari, dupa parerea ta.
          Deci singura meserie onorabila dupa tine e sa traiesti din salariu, preferabil de la stat, ca sa n-ai nimic de-a face nici cu unii nici cu ceilalti. Corect ?
          • +1 (1 vot)    
            Incorect. (Sâmbătă, 4 iulie 2009, 11:58)

            AlinN [anonim] i-a raspuns lui io

            Sa analizam pe un caz particular: comerciantii. Atunci cand te duci la magazin intrebi cat costa si ti se spune. Ai bani platesti, n-ai bani ramai cu pofta-n cui.
            Pari agasat de eticheta de camatari aplicata bancherilor. Diferenta teoretica dintre bancheri si camatari consta tocmai in reglementarea bancilor, functionarea dupa anumite reguli. Te duci la banca, si ea reglementata cum este, iti cere o suma anume fixa sau in limite din start stabilite, lunar trimestrial etc. Exact cum comerciantul, si nu bisnitarul iti spune pretul produsului. Dar ce fac bancile in lume azi? ZIc asa: Da-ne tu bani sub forma de depozit, si mai vedem noi cat si daca iti dam inapoi. Sau: Ia tu suma asta de la noi, si dupa aia vedem noi cat iti cerem inapoi. Si cresc oricat vor ei fie dobanda, fie comisionul fie scad dobanda la depozite. Am numit asta "principiul meseriasului marlan". Este vorba de clasicul meserias care chemat sa-ti evalueze o lucrare iti spune " las' ca vedem noi cum ne intelegem".
            P.S. Nu te obosi sa-mi explici ca nu se poate decat daca schimba dobanzile. Bancile trebuie sa aiba si ele riscuri. Pana nu vor avea, vor fi percepute ca unitati camataresti. 30 de ani de acum incolo nu va mai apela nimeni la ele. Si vor incepe sa cam dispara.
          • 0 (0 voturi)    
            ??? (Miercuri, 8 iulie 2009, 10:25)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui io

            nu am luat niciodata salariu la stat si nici nu voi lua.

            1. . banul nu e marfa. aici mai bine nu comentez... daca pentru tine banul e marfa, asta e ...

            2. afacerile sunt ca si viata - au si bune si rele. cand fac o afacere ma gandesc insa si la clientul meu nu numai la mine. De multe ori refuz clientul - mai ales in Romania daca vad ca abereaza masiv (se intampla f. des)

            Si da, sunt intreprizator, dar incerc sa evit "modelul romanesc". Modific si repet: niciodata nu am luat bani de la buget, indiferent cum. Am tot dreptul sa vorbesc
  • +2 (6 voturi)    
    sa fie autentici (Vineri, 3 iulie 2009, 16:23)

    CosminG [utilizator]

    mulți îl cauta pe Dumnezeu considerându-L un automat cu monede: bagă rugăciunea și trece criza. Dar să îl cauți în mod autentic pe Dumnezeu înseamnă să cauți voia Lui și voia Lui să o faci tu, nu să "impui" voia Ta lui Dumnezeu prin rugăciune.
    Avem nevoie de cât mai mulți creștini autentici în orice profesie și în acest plan financiar; acesta înseamnă corectitudine și moralitate.
  • 0 (0 voturi)    
    Asta este o pilda (Sâmbătă, 4 iulie 2009, 1:10)

    Lina [anonim]

    Unii bancheri foarte bogati si inteligenti,au realizat ca fara o Dumnezeu nu pot,fara o lege crestina,criza si pierderile le arata fata lacomiei si camatariei care ii duce in prapastie si pe ei impreuna cu restul oamenilor.Pana la urma asta va fi ,daca va fi, revenirea increderii in banci,castigul sa fie echitabil si omul sa nu devina sclavul lor .
    • 0 (0 voturi)    
      Etica (Miercuri, 8 iulie 2009, 10:28)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Lina

      daca asteptam o forta externa (dumneazeu, statul, mama, tata, vreun guru, platele, poluarea...) sa ne invete etica - inseamna (dupa umila mea parere) ca asteptam ultima suflare pentru a invata cu adevarat ceva din viata asta...

      pentru a invata trebuie sa tii doar ochii deschisi.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version