"Capsunarii", cei mai mari investitori straini in Romania

de Cristian Orgonas     khris
Miercuri, 15 iulie 2009, 9:09 Economie | Finanţe & Bănci

Dupa ce li s-a pus in mod peiorativ eticheta de "capsunari", romanii care muncesc in strainatate au devenit cei mai mari investitori in economia romaneasca iar noi, cei care am ramas in Romania, am ajuns sa depindem mai mult decat oricand de sumele trimise de catre acestia "acasa".

In ciuda crizei mondiale, in ciuda prabusirii sectorului de constructii din Spania sau a situatiei dificile in care se afla economia Italiei, sumele de bani trimise de catre cei care lucreaza dincolo se mentin, in mod cu totul surprinzator, la un nivel extrem de bun.

In primele 5 luni ale acestui an, transferurile au ajuns la 2.9 miliarde euro, cu doar 13% mai putin comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cand suma a fost de 3.35 miliarde. Click pe graficul de mai jos pentru a vedea evolutia investitiilor straine si a transferurilor de bani din strainatate. 

Investitii
Investitii
Foto: Khris.ro




In ceea ce priveste investitiile straine, acestea au fost de aproape 2.5 miliarde de euro, in scadere cu 41% fata de primele 5 luni ale anului trecut. Procentul cu care investitiile au scazut pare mare, insa trebuie sa tinem seama de faptul ca in 2009, spre deosebire de 2008, nu am avut nici o privatizare mare, am vorbit mai multe despre asta aici.

Deficitul de cont curent, a carui crestere ne-a scos peri albi anul trecut, a fost acoperit in proportie de 140% de investiti straine, in acest an Romania nemaiavand nici un fel de probleme din acest punct de vedere.

Intrarea unor sume semnificative de bani in tara - sume care, orice s-ar spune, sunt la un nivel mai bun decat ne-am asteptat, cel putin in primele 5 luni - vor sustine leul, care va fi supus la presiuni extrem de mari in lunile urmatoare.

Citeste si comenteaza pe Khris.ro


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Alerta intr-un oras din Romania, dupa moartea unui tanar purtator de HIV. Cel putin 38 de tinere sunt suspecte

Autoritatile sanitare din Romania au aflat ca un tanar, purtator de HIV, a intretinut relatii sexuale neprotejate cu mai multe femei. Baiatul a murit acum 4 zile si surse medicale vorbesc despre un cerc de suspecti format din 38 de persoane.








4183 vizualizari
  • +18 (28 voturi)    
    . (Miercuri, 15 iulie 2009, 9:22)

    Gogu [anonim]

    Tare curios sunt sa vad cum patriotii de carton de pe site-ul asta o sa reactioneze la stirea asta. Nu de putine ori am vazut reactii gen "Bine c-ati plecat... N-avem nevoie de voi!"... Hehe, iete ca aveti!
    • -3 (17 voturi)    
      dar de cheltuit? (Miercuri, 15 iulie 2009, 10:39)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      cum se cheltuie banii adusi de ei?

      se construiesc ceva personalitati, se investeste ceva in educatie? sau se duc toti in plasme si bamboo-uri?
      • +4 (12 voturi)    
        Una la mana, (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:21)

        msrp [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        A 2-a la mana : ar fi fost frumos sa comparati suma investita de "capsunari" cu suma investita de cei ce inca sunt in tara, ca sa vedem si noi cam ce procent decisiv ocupa.
      • +9 (13 voturi)    
        sunt bani personali (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:33)

        toto [anonim] i-a raspuns lui andrei

        asa ca fiecare face ce vrea cu ei. Unii isi educa copii, altii isi fac case sau isi cumpara terenuri, altii ii cheltuie pe ce le trebuie zi de zi, altii sisi iau plasme, care nu sunt un lux ci niste aparate oarecare. Vad ca exista ideea ca acesti bani sunt trimisi tarii si ca ar trebui facut ceva anume cu ei. Nu! Ei sunt trimisi in tara, rudelor si fiecare face ce vrea, pentru ca e ban personal. Nu exista nici o obligatie morala si cu atat mai mult legala ca acesti bani sa fie cheltuiti intr-un anumit fel si nu inteleg de ce se vorbeste atat despre asta.
        • +1 (7 voturi)    
          nu e vorba de asta (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:02)

          msrp [utilizator] i-a raspuns lui toto

          nu a zis nimeni sa nu faca ce vor cu ei, ca si eu fac ce vreau cu ei si tu faci ce vrei cu ei... da sa nu ne mai cacam pe noi atat ca moama ce investim noi si scoatem tara din rahat
      • +2 (6 voturi)    
        asa si... (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:04)

        alex [anonim] i-a raspuns lui andrei

        Si daca se cheltuiesc in Bamboo ce? Din banii aia se platesc niste salarii...care se duc in consum...banii se imprastie doar nu ramana in Bamboo...
      • 0 (4 voturi)    
        nu are nici o importanta (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:32)

        _Jack_ [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        Este fara relevanta cum sunt cheltuiti acei bani, educatia e pe bani de la buget, nu de la privati. Importanta e ca cel putin 10% din PIB reprezinta bani trimisi de acesti oameni in Romania, iar romanii ar trebui sa le multumeasca. Ia gandeste-te daca nu ar mai trimite deloc si ar scadea brusc PIB-ul cu 10%, nu am mai iesi din criza multi ani.
        • +2 (4 voturi)    
          vorbesti prostii (Miercuri, 15 iulie 2009, 16:40)

          zboing [utilizator] i-a raspuns lui _Jack_

          nu cred ca ai inteles bine. ei trimit echivalentul a 10% din PIB. Cum la noi totul e importat probabil 90% din bani se duc inapoi afara.
          • +2 (2 voturi)    
            idem (Miercuri, 15 iulie 2009, 20:36)

            jack [anonim] i-a raspuns lui zboing

            ce legatura are faptul ca la noi totul e importat cu banii care ii trimit ei? Ne permitem sa importam si din cauza acelor bani,altfel n-am avem nici ce avem acum.
            "totul e importat, 90% din bani se duc afara" asta e valabil si pentru cei care muncesc in tara, ai un argument tembel..
    • -5 (5 voturi)    
      Capsunarii din Spania - investitori in Romania (Miercuri, 15 iulie 2009, 16:10)

      eugenb [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      Faceti domnule user "Gogu" o greseala daca interpretati Patriotismul cu Investirea unor bani in economia din tara. Totui este diferit. Patriotismul trece pri INIMA si SUFLET, nu prin STOMC si BUZUNARUL omului care de aceea a plecat din tara. Asa ca aprecierea pe care ati facut-o este gresita din start. Ca si aprecierele facute de acest "Khris.ro" care castiga bani de la cei care administreaza situl acesta dupa cum se vede (nu este primul articol pe care il publica aicea. Ii este FRICA sa semneze cu numele adevarat dupa cum se vede. Ale tineretii valuri ! Dar nu-i frumos din partea acestuia (parerea mea, binenteles) !
      • +3 (3 voturi)    
        bine mah (Miercuri, 15 iulie 2009, 20:40)

        jack [anonim] i-a raspuns lui eugenb

        da domne, sa fim patrioti in inima si suflet, ca asta sigur o ne puna mancare pe masa si acoperis deasupra capului. Ce e rau a omul a plecat pentru a se ingriji de propriul stomac si buzunar? Cu oameni ca tine o sa ramanem in curand in urma Turkenistanului...
        Uitati-va si la alte popoare care si-au ridicat tara din oameni care au plecat sa munceasca si sa studieze afara.
        Daca intrii pe blogul lui Khris, o sa vezi si numelui lui adevarat, nu si-l ascunde de nimeni.
        Dar lasa, ca inima si sufletul plin de patriotism sigur o sa ne creasca veniturile si in curand o sa intrecem elvetia, ca ei am auzit nu au destul patriotism in suflet si inima!
      • 0 (0 voturi)    
        :X (Miercuri, 15 iulie 2009, 23:56)

        eu [anonim] i-a raspuns lui eugenb

        Amice, dupa ce ca esti agramat, se vede ca ai si idei putine, dar fixe. Nu-i nimic, iti tine patriotismul de foame si de sete. Nu te ambala, nu sunt vreunul dintre cei pe care ii vanezi. Sunt un roman indragostit de o patrie adoptiva (UK mai exact). Si nu as investi nici un penny in circul ieftin care e Romania acum, gratie tie si celor care gandesc la fel de pagubos. Te pup dulce!
        • 0 (0 voturi)    
          din pacate (Joi, 16 iulie 2009, 4:02)

          _Jack_ [utilizator] i-a raspuns lui eu

          cam ai dreptate.. sunt (prea) multi ca eugenb in romania
    • 0 (0 voturi)    
      invidie (Joi, 10 decembrie 2009, 13:56)

      gh. [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      da, parca este invidie pe romanii plecati la munca afara . sunt numiti CAPSUNARI -de cine oare ?
      urmariti toate comentariile C. Dragotescu ,nu-i scoate din capsunari. toti la gramada 'capsunari
      ce popor suntem daca ne uram intre noi?.
      ei cred ca munca lor e complexa.
      oare cat de greu este sa minti, sa dezinformezi ,sa joci teatru, si sa le mai faci si prost?
  • +7 (19 voturi)    
    Adevarul pur (Miercuri, 15 iulie 2009, 9:24)

    Sorin de la Cluj [anonim]

    Ei muncesc in tari strine si tot banutul i-l trimit acasa la familie .Tara inca nu le-a multumit in deajuns pentru sacrificiul si greul pe care il duc zi de zi.Ii catalogheaza capsunari ,ei ii consider ingerii salvatori ai Romaniei.Acum cand nici o banca mama,nu mai scoate lei la popor.Doar Ionica,Costica ,etc. isi rupe ciantele pe santiere si-n sere pentru bani familei din Romania.Pacat pentru ca Vantu si Voiculescu sapa la radacina sperantei celor multi de dincolo: Presedintele Traian Basescu ,fara el Romanica noastra era de mult jumulita de aceste hiene de securisti
    • +6 (16 voturi)    
      nu ii mai plange (Miercuri, 15 iulie 2009, 9:54)

      ioana [anonim] i-a raspuns lui Sorin de la Cluj

      draga colistean, nu ii mai plange tu pe capsunari ca nu o duc rau, crede-ma. am fost in spania cateva saptamani bune si am avut prilejul sa stau printre romani. o duceau, cel putin sub aspectul mancarii, extrem de bine. stii mata ca cu 50 de euro isi faceau un plin de nici mata in 2 zile nu ti-l faci si mai dai si o poala de bani?? du-te un pic in afara sa vezi cu cate sacose numai de o mana se intorc acasa. iti zic eu! sunt 3 de o mana, in total 6. abia daca mai pot merge! in schimb bravo lor si ii felicit ca ne trimit bani in tara, desi tara asta nu merita! aia e!!
      • 0 (0 voturi)    
        si? (Miercuri, 15 iulie 2009, 18:17)

        vveninosu [utilizator] i-a raspuns lui ioana

        stimata dna/dra ioana, te invit sa traiesti intr-o alta tara decat Ro, macar temporar, apoi sa vorbesti despre cate sacose de mancare isi cumpara. si nu cateva saptamani. cativa ani. apoi o sa incepi sa intelegi...
    • +8 (16 voturi)    
      n-are treaba Basescu aici... (Miercuri, 15 iulie 2009, 10:23)

      minos [anonim] i-a raspuns lui Sorin de la Cluj

      ...e tot de-al lor, din acelasi sistem putred, nu-ti fa iluzii. Cat despre reactiile impotriva asa zisilor "capsunari" numai o minoritate de frustrati care nu a reusit nici in tara si nici afara, daca au incercat. Pana la urma toti avem o ruda sau un prieten care munceste pe afara.
      • +3 (7 voturi)    
        Ba da are Basescu foarte multa treaba aici (Miercuri, 15 iulie 2009, 10:43)

        Sorin de la Cluj [anonim] i-a raspuns lui minos

        Prin simplu fapt ca nu-l scuteste nici o secunda acesti patroni din bani FNI si ai lui Ceausecu(ai poporului) acuzandu-l si denigrandul si-n reclame daca se poate Este suficient sa inteleg cine este lupul rau pentru ei si eroul bun pentru noi.Este lesne de inteles ca prin taierea legaturilor de interese prin care ei isi alimenteaza conturile Basescu si PDL este spurcat pe tonomatele lor
        • +2 (4 voturi)    
          asa am crezut si eu... (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:29)

          minos [anonim] i-a raspuns lui Sorin de la Cluj

          ...dar vezi si tu ca acum are toata puterea si a facut blat cu baietii rai de care zici. Alde Gadea si compania au lasat-o mai moale, Udrea are superimagine la TV(probabil platita din bani publici ca si in cazul Ridzi). E doar circ pt prosti ca noi. O sa-ti dai seama si tu mai tarziu. Din pacate noi nu avem nici un erou bun in acest moment, unul in care sa-ti pui sperante...Eroi am fi noi cu totii, daca ne-am opri sa mai dam spagi si sa platim la negru. Pe asta se bazeaza mare parte din"sistemul ticalosit", iar noi il alimentam spaguind si dand cadouri chiar si atunci cand nu ni se cere.
          • -1 (1 vot)    
            da dar te-au sucit prin manipulare (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:58)

            Sorin de la Cluj [anonim] i-a raspuns lui minos

            puterea daco o avea cei 322 zburau de mult si votam ca in Ucraina un alt parlament ,dar noi am votat invers reconfirmarea lui Basescu.Este vulnerabil inca pana este recofirmat.Ei stiu asta si au pus toate tunurile pe el intr-un ultim razboi .Sunt pe cale sa ne convinga de <<diabolicul>> Basescu.Dar mai ganditiva....Alipirea provizorie de PSD este un alta dovada de maiestrie politica marca Basescu.Pe dusman doar daca este aproape de tine il poti sufoca !
        • +3 (3 voturi)    
          frustratii pnl (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:11)

          nenea [anonim] i-a raspuns lui Sorin de la Cluj

          basescu o fi de vina si pentru incalzirea globala. nu e basescu ceva de apreciat, dar m-ati inebunit cu acu8zele voastre. tara arde si baba se piaptana
        • 0 (0 voturi)    
          Prostie sau sarcina de serviciu (Miercuri, 15 iulie 2009, 13:54)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Sorin de la Cluj

          Cum isi alimenteaza Basescu conturile sau PSD, PNL, PDL, PC, PRM, PNG ca nu mai inteleg nimic..

          asta este ultimul mesaj lasat pe acest site si ultima oara cand mai vizitez - nu ca ar interesa pe cineva - dar cred ca este cea mai buna idee in situatia data.

          ce gandim - exact aia suntem. Prefer sa ma mut pe siteuri cu stiri stiintifice si sa las manipulatorii de duzina sa se certe intre ei decat sa ma preocupe pe mine mafia insittutionalizata din romania si curentele ei...
    • +2 (8 voturi)    
      Poetic dar fals (Miercuri, 15 iulie 2009, 10:32)

      Mitica Valahul [utilizator] i-a raspuns lui Sorin de la Cluj

      Costica munceste ca sa-si ajute familia, nu ca sa il salte pe Basescu pe cele mai inalte culmi.

      Lasa vrajeala asta ca Ionica si Costica au plecat nu fiindca Vantu si Voiculescu sapa ci pentru ca s-au saturat inclusiv de traitul bine basescian, de EBArlamentarii europeni trimisi de Romanica, de nesimtirea ritzipoanca, de turismul rUDRESC, de autostrazile bercene si de videanul economiei romanesti.
    • 0 (0 voturi)    
      Chair crezi asta? (Miercuri, 15 iulie 2009, 13:41)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Sorin de la Cluj

      "Presedintele Traian Basescu ,fara el Romanica noastra era de mult jumulita de aceste hiene de securisti "???

      crezi asa ceva? nu prea inteleg cum poate cineva sa zica asta. imi vine sa plang cand va aud. e pacat...

      eu vad o tara jumulita bine de tot, de cocosi si rudele lor, si daca nici Basescu nu e securist...
  • +7 (15 voturi)    
    Nestiinta (Miercuri, 15 iulie 2009, 10:08)

    Rul [anonim]

    Tre sa fii orb sa nu vezi ca investitiile sunt mai slabe decat cash-ul care intra in Ro de la 'capsunari'. Cei care posteaza tampenii la adresa lor, sa nu uite ca din banii astia traiesc o gramada de familii din Ro.
  • +9 (11 voturi)    
    Imi (Miercuri, 15 iulie 2009, 10:20)

    sabo [utilizator]

    permit un comentariu...
    Totdeauna am spus, in acesti din urma ani, ca ,in general cei care au condus tara, nu au facut nimic real pentru economie si societate.
    Chestiunea ultimilor ani , a fost ca romanii fara banii, au trecut prin granite,apoi mai lejer, aducand din munca lor bani in tara,
    In special acesti bani au adus o dinamica economica, dar....tocmai ca guvernele nu au fost in stare sa sustina o economie productiva interna-din orice domeniu-astfel incat acesti bani sa rodeasca local.
    Si deci produsele cumparate au fost din vest, banii mergand de unde au venit, creand deficit comercial.
    Practic, nu avem o economie, ci decat un maaare magazin, in care totul este din afara, inclusiv baniii.
    Colac peste pupaza mai este si furtul sistematic din buget, care in esenta este realizat ,cu greu ,de romanii care trudesc afara.
    Aceasta cred ca este toata legitatea economiei romanesti.
    Guvernele-nu au realizat mai nimc prin vointa politica, mersul economiei a fost dictat de intaplare.
    • +4 (4 voturi)    
      scuze (Miercuri, 15 iulie 2009, 10:54)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui sabo

      pentru cateva greseli de scriere...chestiune de dactilografie...iertare
  • +2 (6 voturi)    
    Teorie anti-teorie (Miercuri, 15 iulie 2009, 10:42)

    Duduveche [anonim]

    Am mari reticente cu aceasta teorie: "Sumele trimise de emigrantui acasa contribuie la mentinerea nivelului de trai al restului romanilor".
    Si asta pentru ca in primul si in primul rind valuta aceea este folosita pentru consumul la nivel de familie/individual. Si doi: valuta este folosita pentru a se cumpara in Romania, din mall si hipermarket, produse de import (practic pe piata din RO nemaiexistind produse romanesti, ca alea facute in RO pe licenta de corporatii nu se pun).
    Deci teoria acestor beneficii este falsa (sau puternic exagerata)

    Sabo - mersul economiei in RO a fost dictat de grupari mafiote, nu de "intimplare".
    • +1 (3 voturi)    
      nu stii (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:36)

      _Jack_ [utilizator] i-a raspuns lui Duduveche

      chiar daca acei bani sunt folositi doar la consum, chiar si la consumul de produse importate, faptul ca acei oameni cumpara de la un magazin sau hypermarket inseamna ca acel magazin sau hypermarket poate angaja o multime de oameni. Si uite asa, printr-un exemplu simplu, banii de afara ii ajuta nivelul de trai al romanului. Ca sa nu mai zic despre taxe platite, ca multi isi fac case deci investitii in contructii (iar majoritatea materialelor de constructii inca nu le importam) etc
  • +2 (6 voturi)    
    Ce bine ar fi.... (Miercuri, 15 iulie 2009, 10:44)

    asterix [anonim]

    Am citit la un moment dat undeva ca in Romania sunt 4mil de oameni angajati care contribuie la buget si 6 mil asistati social intr-un fel sau altul ( someri, pensionari etc) ceea ce este infiorator, si ar trebui sa dea cosmaruri guvernantilor. Daca ar fi muncit si romanii de acasa ca si cele 2 milioane asa numitii capsunari- care muncesc de le sar fulgii pentru fiecare euro- eram departe. Dar se pare ca reclama aceea stupida cu Costel reflecta foarte bine entuziasmul in munca al romanilor de acasa. Pacat....
  • -1 (7 voturi)    
    Of gheata mea (Miercuri, 15 iulie 2009, 10:46)

    Alexandru [anonim]

    Tot ei capsunarii saracutii au plecat in Spania, Anglia, Frantia, Portocalia, Vitavercea sa adune tot banutul.

    Ca doar muncesc si ei acolo ca sa le fie si lor mai binisor si noua mai binisor si la toata lumea, ce sa faci?

    Costicaaaaaaa unde te-ai dus tuuuu, te-ai dus si ai lasat-o pe mamicuta ta saraca ... sa faca curat in casa de 14 camarute cu bai noi si mandre de ne spalam tot in curte la galeata. Si ai luat si salamul cu Caseta, aaa pardon, si caseta cu Salam.



    Lipsa de educatie, civilizatie si bun simt este cel mai mare dusman al Romaniei !
  • +2 (6 voturi)    
    analiza ilie serbanescu (Miercuri, 15 iulie 2009, 10:50)

    Duduveche [anonim]

    Ilie Serbanescu:
    <<Din pacate, capsunarii, pana sa-si vada trimiterile de bani din strainatate inscrise in demodata categorie a exporturilor, si le-au plasat deja in „cartea de aur“ a importurilor. Din pacate, fiindca nu s-a gasit – si nu s-a gasit pentru ca nici nu s-a cautat! – o modalitate de cointeresare, doar cateva procente din banii trimisi de capsunari in tara se indreapta spre investitii sau initiere de afaceri, grosul covarsitor luand calea consumului de bunuri curente. Si anume, a consumului din import. Banii castigati in strainatate, in loc sa fie cheltuiti chiar acolo, sunt cheltuiti prin importuri din Romania, pe produse si servicii tot de acolo, marind deficitul extern al tarii. Banii capsunarilor nu compenseaza din deficitul extern, asa cum se pretinde oficial, ci chiar contribuie serios la adancirea acestuia. Important ar fi ca acesti bani, atrasi de produse financiare remuneratorii, sa fie consolidati in Romania prin indreptarea lor, gratie acelorasi produse financiare complexe, catre plasamente investitionale si dezvoltari de afaceri. >>

    restul:
    http://www.bloombiz.ro/finante/banii-capsunarilor-sunt-exporturi-sau-importuri-
    • -3 (7 voturi)    
      Aha (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:14)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui Duduveche

      Asa vream sa zic si eu, ca dl. Serbanescu. Adicatelea cu ce ma ajuta pe mine ca X capsunar a trimis la familie 1 Euro sau 1 miliard? Au facut vreo fabrica, au construit vreo afacere, au creat locuri de munca? Nu vreau sa fiu nerecunoscator, dar chiar nu inteleg cu ce ma ajuta ca X capsunar si-a facut vila si si-a luat Audi cu banii adusi de afara... Poate dl. Orgonas mai citeste si ce scriu cititorii si incearca sa ma lamureasca. E?
      • +5 (7 voturi)    
        Pai sa vedem.... (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:38)

        asterix [anonim] i-a raspuns lui xyz

        Poate ca tu direct nu ai beneficiat de banii trimisi de cei de afara dar au fost altii in schimb. Zici ca si-a facut vila, corect, dar la constructia ei au lucrat muncitori romani care au luat un salar. Apoi materialele de constructie- ciment caramida, lemn au fost cumparate din tara si au fost produse romanesti....iarasi cineva a luat sala sau a facut un profit.
        Ai spus ca a luat un audi, asta e ce sa faci daca omului nu ii place loganul. Daca ar fi fost o masina mai buna poate ar fi cumparat-o.Dar revenind la audi, aia merge cu benzina cumparata din romania, service-ul il face tot acolo, iarasi niste bani pentru romania
        Asa ca, eu cred ca poate si tu ai beneficiat un pic de banul capsunarului, cel putin indirect
      • +6 (8 voturi)    
        Hai sa te lamuresc (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:42)

        Alexandrescu [anonim] i-a raspuns lui xyz

        Uite aici cateva exemple ca sa vezi cu te ajuta capsunarii pe tine: 2 milioane de capsunari stau si muncesc in strainatate, nu cer ajutor de somaj de la Statul roman, nu stau pe strazi someri si muritori de foame sa-ti dea tie in cap. Apoi, cei 7 miliarde de euro se duc, in mare parte pe achizitii de bunuri si constructii de case. Asta inseamna ca functioneaza cel putin comertul si constructiile, se creaza locuri de munca in domeniile astea, te poti angaja si tu daca vrei. Apoi, prin faptul ca au plecat sute de mii de muncitori buni, calificati, s-a creat un gol de forta de munca in Romania, ceea ce inseamna ca si salariile au crescut mult. Iata cum poti si tu sa ceri mai multi bani.
        Sigur ca toate astea au fost afectate de criza mondiala, dar nu vreau sa ma gandesc ce-ar fi Romania fara capsunari si banii lor.
        • -1 (1 vot)    
          thanks! (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:00)

          xyz [anonim] i-a raspuns lui Alexandrescu

          Ai dreptate pe de o parte. Pe de alta, cu banii acestia s-ar putea face afaceri mult mai constructive si de viitor decat comert si constructii de case de locuit. Aceste domenii aduc locuri de munca si sustin economia pe termen scurt, bine era daca statul putea directiona in vreun fel acesti bani catre investitii de durata, gen fabrici, uzine, agricultura, industrie poate chiar turism (potential enorm irosit aici). Nu tin neaparat sa contrazic, doar imi place sa cred ca se poate mult mai bine.
          • +2 (2 voturi)    
            Statul sa directioneze banii lui. (Miercuri, 15 iulie 2009, 14:09)

            eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui xyz

            Banii cistigati din munca ii cheltuie fiecare cum crede de cuvinta.

            Statul are destui bani sa faca ce zici tu numai ca nu are interes pentru asta .

            Dovada sunt cheltuielile cu tot felul de prostii doar ca sa se imbogateasca unul si altul din banul public . Avem destule dovezi in ultimul timp . Sa fi sigur ca ce a facut doamna Ritzi-Pitzi la MTS au facut toti ministri de la revolutie pina in prezent.
            Presupun ca nu ai nevoie de hotarari judecatoresti definitive care sa le certifice vinovatia pentru ca sa iti dai seama ca asa este .
      • +3 (5 voturi)    
        uita-te la raspunsurile de mai sus (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:38)

        _Jack_ [utilizator] i-a raspuns lui xyz

        si poate o sa intelegi de ce acei bani te ajuta si pe tine si pe toata tara asta.
  • +5 (7 voturi)    
    REVIN (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:08)

    sabo [utilizator]

    notiunea de "capsunar' a fost impusa de jurnalistii crescuti in asfaltul bucurestiului.....aceia care se minunau cum arata romania...satul fetitei care din pacate a murit in fantan!
    ati observat ca stiristii nu cunosc deloc starea generala a romaniei.
    ei stiu decat la ...unuiversitate, guvern, cotroceni, mamaia, predeal.
    mai incolo ..nu mai este nimic.
  • +2 (4 voturi)    
    degeaba (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:26)

    kkt [anonim]

    Degeaba se zice ca lumea din afara tarii aduc bani in tara cand toti prostii de la toate bancile au oferte doar si numai pentru legile romanesti. Careva dintre voi a inceract sa ia credit cu venit din afara tarii ? incercati sa vedeti prostimea din romania ... bancherii isi dau ochii peste cap cand aud, la fel ca un tampit de la choisc la care ii ceri sa iti dea restul intreg nu in guma de mestecat si alte bombe de bomboane ...
    dupa bancile din romania, contractul in toata lumea este doar determinat, de aici incept toata magariile nemaiauzite nici unde altundeva ...

    asa ca.
    stati voi ca fraierii in romania sa se kace bacherii pe voi si sa v-o traga guvernul pe la spate ... cum e ? bine ?
  • +3 (3 voturi)    
    RASP SABO (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:44)

    CP [anonim]

    din pacate ai dreptate .pt cei din bucuresti romania inseamna ce ai enumerat mai sus...cred ca si inainte cei plecati dincolo erau principalul motiv al cresterii economice..pt ca in romania nbu mai exista agricultura ,nun mai exista ind nu mai exista nimic .. numai servicii si comert + banditii si hotii care ne conduc
  • 0 (4 voturi)    
    "domnii capsunari" (Miercuri, 15 iulie 2009, 11:57)

    Razvan_M [utilizator]

    Oamenii astia fac bine din mai multe puncte de vedere:
    1. 3-5 milioane romani someri mai putin, care sa fie asistati social
    2. micsorarea presiunii pe salarii (cu somaj mic avem inca cresteri salariale sau avem scaderi atenuate)
    3. majoritatea banilor trimisi in tara sunt cheltuiti pe aparatura electrocasnica, mobila, case, masini. statul castiga din taxele pe care le pune pe aceste produse: tva la 6 miliarde inseamna 1.2 miliarde anual, ceea ce-i okay, parerea mea.
    4. oamenii care au vazut tari normale devin mai educati. nu-i de mirare ca in diaspora partidele retrograde, gen PSD, au sub 10% din voturi; ar trebui sa ne intrebam de ce PNL nu-i vazut foarte bine de romanii din afara, iar PD-L are grosul voturilor. oamenii din afara trimit informatii inapoi in tara si ajuta la educarea celor ramasi acasa.
    5. prin munca lor, romanii din afara imbunatatesc imaginea Romaniei. asta ajuta la repararea imaginii deteriorate de tigani si infractori.
    6. romanii din afara platesc contributii la fonduri de pensii si asigurari de sanatate in afara. asta inseamna ca vor primi pensii de la statele pe unde au muncit si dupa ce se vor intoarce in Romania. de asemenea, beneficiaza de asistenta medicala in alte state.
    7. romanii din afara au afaceri acolo, asa cum era si normal. poate ca, daca se vor intoarce in Romania, isi vor deschide si aici.

    Cu siguranta putem gasi cateva milioane de motive pentru care romanii din afara fac foarte bine ca muncesc cinstit acolo unde sunt si trimit bani acasa.

    As vrea sa raspund analistilor care spun ca romanii din afara maresc importurile: asa am putea spune ca turistii cresc importurile.... Oare de ce nu suntem noi in stare sa producem lucruri care sa poata fi cumparate cu banii de la "capsunari"? Nu-i asa ca imaginea din oglinda nu-i prea frumoasa?
    • -3 (3 voturi)    
      O da! (Miercuri, 15 iulie 2009, 14:05)

      msrp [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      1 2 3 si 7 se poate aplica la fel de bine si pentru romanii care muncesc in tara. In sensul ca:
      1. muncesc in tara, deci tara are un somer mai putin
      2. muncesc in tara => somaj mai mic
      3. muncesc in tara si cheltui bani pe toate alea ce zici tu acolo.
      7. imi pot deschide o afacere in Romania chiar daca muncesc in tara

      4. Te gandesti ca poate oamenii aia voteaza PDL pentru ca tocmai nu stiu care e situatia in tara? Iar cat priveste educatia celor de afara se vede la tine : daca votezi PSD in capul tau rezulta ca esti needucat.
      5. cum o imbunatatesc sunt si multi care o strica. iti spun o gramada de romani care muncesc in Romania si imbunatatesc imaginea Romaniei
      6. Daca contribuie cu bani la fondul de pensii din alte tari mi se pare normal sa priemasca pensie de acolo.

      Ceea ce vreau eu sa concluzionez : nu zic ca cei ce lucreaza afara sunt un lucru rau, dar nici niste eroi care se gandesc la binele tarii si fara de care tara nu poate evolua
      • +2 (2 voturi)    
        da si nu (Joi, 16 iulie 2009, 4:06)

        _Jack_ [utilizator] i-a raspuns lui msrp

        e adevarat ca sunt eroi care se gandesc la binele tarii, sunt oameni care se gandesc la binele lor si al familiei lor. Dar prin asta ei chiar ajuta tara (fara sa vrea). Daca poate sau nu evolua tara fara ei? Nu stiu si nu vom sti vreodata pentru ca ei vor continua sa trimita foarte multi bani in Romania. Dar sunt sigur ca daca s-ar oprii brusc sa trimita, cuvantul "recesiune" ar capata o conotatie si mai groaznica pentru aceasta tara
  • -1 (3 voturi)    
    explicatie (Miercuri, 15 iulie 2009, 12:01)

    vasi [anonim]

    Pentru cei care nu inteleg cum "profita" din banii "capsunarilor", incerc o explicatie simpla:

    Banii astia, trimisi la familie din strainatate, nu cumpara doar produse de la supermaket (majoritatea acestor familii nici nu au asa ceva in localitate). Acesti bani cumpara forta de munca, chiar daca cineva decide sa-si faca "palat" sau mai stiu eu ce.... in acelasi timp din banii astia se platesc impozite de acele supermaketuri hulite care la randul lor merg in visteria satatului... apoi, de acolo, pentru "traitul bine". Sper ca am reusit cat de cat! ;)

    un capsunar ;)
  • -1 (1 vot)    
    asa-i? (Miercuri, 15 iulie 2009, 14:59)

    dana [anonim]

    Tineti minte gluma aceea a actorului Radu Gheorghe, în care el juca rolul unui betiv cu numele Costiclă Dlop? Ei bine, în loc să bea de stinge, mai bine să culeagă capsuni nenea Costică. Eu am dat o grămadă de bani pe căpșuni vara asta, am cumpărat zeci de kilograme, chiar dacă au fost scumpe. Am fost si eu patrioata sau nu? Asa-i c-am fost, nene?
  • +1 (1 vot)    
    buna dimineata! (Joi, 16 iulie 2009, 7:30)

    eeeuuuu [utilizator]

    v-ati trezit si voi, acum cand sunt trimisi acasa, ca depindem de banii romanilor calre muncesc in occident! e buna si trezirea la ceva, dar e cam tarzie. de ani de zile economia romaniei depinde de "capsunarii" care-si iau traista-n bat, picioarele la spinare si lumea-n cap, ca sa munceasca din greu pentru a ne intretine pe noi, astialalti, trantorii de acasa si pe hotii de la guvernare! celelalte pretinse surse de venit sunt apa de ploaie: celebrul sector privat al economiei foieste banii veniti de la "capsunari" dintr-un buzunar in altul, cand nu traieste din evaziune fiscala, si comenzi pe bani publici, iar de imprumituri beneficiaza guvernantii, cu toate ca le platim noi, astialalti, din banii pe care-i trimit romanii care muncesc inafara tarii. inca odata, buna dimineata!
  • +1 (1 vot)    
    banii trimisi in tara (Joi, 16 iulie 2009, 10:41)

    libertin [utilizator]

    Acesti bani trimisi in tara, in cazul in care sunt cheltuiti tot in tara, statul roman incaseaza taxe. Doar TVA-ul de 19% acum si tot e o treaba ;). Asta apropo de cel care spunea de bani personali cu care face ce vrea.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version