Impozitul forfetar ar putea fi mentinut pana la sfarsitul anului

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 4 august 2009, 21:52 Economie | Finanţe & Bănci

Guvernul ia in calcul mentinerea impozitului forfetar pana la sfarsitul anului 2009, vanzarea participatiilor minoritare ale statului si valorificarea cotelor de emisii atribuite prin Protocolul de la Kyoto - sunt concluziile intalnirii de marti dintre reprezentantii PDL si cei ai PSD, dedicate discutarii masurilor anticriza propuse de social-democrati, au declarat surse guvernamentale citate de agentia NewsIn.

Premierul Emil Boc s-a intalnit, marti, cu ministrii Finantelor, Economiei si IMM-urilor pentru a discuta pe tema celor 24 de masuri ale programului anticriza propus de PSD.

Reprezentantii Guvernului au pus pe hartie masuri cuprinse in trei capitole, care vizeaza cresterea veniturilor bugetare, stimularea economiei si rationalizarea cheltuielilor bugetare, au declarat pentru NewsIn surse guvernamentale. Reprezentantii PSD si PDL se vor intalni din nou miercuri, la Palatul Victoria, pentru a continua discutiile pe tema masurilor anticriza propuse de PSD.

  • Printre masurile care ar duce la cresterea veniturilor bugetare, luate in calcul in cadrul discutiei de marti de la Palatul Victoria, se afla vanzarea terenurilor aferente caselor cumparate de fostii chiriasi in baza Legii 112/1995, incasarile fiind estimate la peste 1 miliard de euro.
  • In plus, urmeaza sa fie vandute participatiile minoritare ale statului  - de unde vor mai fi incasate alte 400 - 500 de milioane de euro. O alta sursa de venit ar fi valorificarea unitatilor cantitatii de emisii de noxe atribuite prin Protocolul de la Kyoto - de unde se estimeaza ca s-ar incasa alte 1,5 - 1,8 miliarde de euro.
  • Liderii celor doua partide ar mai fi convenit ca impozitul forfetar sa nu fie eliminat pana la sfarsitul anului, pentru a putea face o "analiza completa" a efectelor introducerii acestuia, potrivit acelorasi surse.
  • In ceea ce priveste stimularea economiei, printre masurile luate in calcul sunt neimpozitarea profitului reinvestit si utilizarea garantiilor si a ajutoarelor de stat pentru sectoarele din economie care au efect multiplicator. Un exemplu ar fi producatorul de autovehicule Renault care, potrivit surselor citate, ar antrena alti 600 de agenti economici (funizori). Reprezentantii Guvernului au stabilit totodata sa ia masuri pentru stimularea productiei interne de utilaje agricole.

PSD a prezentat la inceputul lunii iulie un plan de actiune ce contine 24 de masuri pentru iesirea din criza, precum construirea de locuinte pentru inchiriat, extinderea programului Rabla pentru firme si utilaje agricole, TVA scazut la unele alimente, plata TVA catre stat la incasarea facturii, nu la emiterea acesteia si eliminarea impozitului forfetar incepand cu 1 septembrie 2009.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1378 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    wtf (Marţi, 4 august 2009, 22:22)

    zdragomir [utilizator]

    Impozitul POGEA va intra in istoria Romaniei ca instrumentul care a impins afacerile private romanesti in prapastie; si nu ma refer la firmele capusa.

    Nici nu cred ca va fi scos pana nu va ajunge la fund rezervorul de IMM-uri lichidate.

    Intr-o criza, companiile mici sunt cele care pot sa supravietuiasca cel mai bine, ele sunt speranta pentru cel mai rau caz, iar nãtângul de Pogea a lovit chiar in acest sector.

    Cunosc deja destui patroni de firme mici, serioase si competitive (deci care nu au smecherii cu autoritatile locale) care se pregatesc sa inchida sau sa supende firma lor. E oribil.

    Ce se va intampla cand (nu "daca") statul va intra in incapacitate de plata si, prin urmare, firmele capusa vor disparea??

    Cine va mai angaja?? Totul va fi la negru. Pregatiti-va lichididati!
  • 0 (2 voturi)    
    Sunt nelamurit :) (Marţi, 4 august 2009, 23:44)

    AlinN [anonim]

    La inceput eram de acord cu acest impozit intrucat nu ii banuiam pe privatii romani de extraordinar de mult zel in achitarea impozitului pe profit.
    Ulterior, vazind ca se bate darabana referitor la firme inchise, pagube colaterale mi-am zis ca poate ar fi fost mai bine sa se mentiana aceleasi impozite pe timp de criza.
    Acum vad doar ca urmeaza sa se mentina. De ce? Este o masura care aduce castig? Sa se spuna niste rezultate. Vrem cifre referitoare la forfetar! Are cineva asa ceva?
    • 0 (6 voturi)    
      Are. Adika, au. (Miercuri, 5 august 2009, 0:27)

      adik [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      Ministerul de Finante si Registrul Comertului

      Efectele forfetarului, pe bune, fara patima:
      1. A adus bani multi la bugetul de stat. Multi. Deci E BINE.
      2. A condus la suspendarea multor firme care nu aveau activitate. Se cheltuiau foarte multi bani cu administrarea acestor firme. Foarte multi bani.
      Ce zici de un 10% firme fara activitate? Inmulteste, cum spuneau unii, cu 500 Euro/an/firma. Calculeaza tu. Deci E BINE.
      3. Paradoxal, s-au infiintat multe firme in ultimele 3 luni. dupa ce s-a anuntat introducerea "forfetarului". Deci E BINE.
      4. Au incetat actictivitatea multe firme care dadeau de munca la 1,2,3 oameni
      + TVA patit la stat + Contributii sociale + Lipsa someri + Consum. Deci E RAU.
      5. Multi "patroni" care aveau "buticuri" cu rafturile goale, dar "detineau" vila si mertan, tre' sa mai dea si ei ceva "la stat" (adika, ceva echitate sociala) Deci E BINE.

      Ei, acum spune tu.
      E bun forfetaru' sau nu?

      Daca te regasesti la pct 4, nu e bun si categoric sunt de acord cu tine.

      PS Enumerarea mea este superficiala. Am vrut doar sa te rog sa privesti aceasta poveste avand in vedere mai multe aspecte.
      Oricum, respect tie ca vrei intai sa intelegi, apoi sa tragi o concluzie. Mai rar.
      • +1 (1 vot)    
        pogea! (Miercuri, 5 august 2009, 1:03)

        octav [anonim] i-a raspuns lui adik

        Punctul 5 nu se compenseaza cu punctul 4.
        Ajutorul de somaj, platit tot de stat pentru angajatii firmelor care se inchid nu cred ca se poate compensa cu cei 4-500 EUR ai celor cu"vila si mertan" pusi la plata acum.
        Punctul 1: acei multi bani sunt anulati de reducerile de salarii.
        Punctul 2: OK. Dar nu statul platea acei 500 EUR/an/ firma. Firma ii platea.
        Punctul 3: Da, dar peste sase luni multe se voe inchide pentru a nu plati impozitul forfetar si se vor deschide altele.
        Concluzie: NU PUNE UN INGINER IN BUCATARIE CA ARDE MANCAREA! Sau NU APELA LA UN AVOCAT SA TE OPEREZE DE APENDICITA, CHIAR DACA A FACUT CURSURI DE PRIM AJUTOR!
        Cu respect,
        Un inginer
        • 0 (0 voturi)    
          Ok (Miercuri, 5 august 2009, 8:47)

          adik [anonim] i-a raspuns lui octav

          Concluzia e corecta.

          Referitor la pct. 2, poate nu m-am exprimat corect. STATUL plateste o armata de functionari pentru a administra foarte multe firme "moarte". Aceste cheltuieli au fost estimate la 500 eur/firma inactiva/pe an.

          Daca se inchid aceste firme, nu mai este nevoie nici de functionarii care "numara mortii".

          Deci, economii.

          In rest, nimeni nu poate compensa suferintele unei persoane care si-a pierdut locul de munca din cauza forfetarului. Nimeni.
          Ar fi trebuit ca statul sa aplice masuri compensatorii. Dar, vrobim vorbe.
          • +2 (2 voturi)    
            gresesti (Miercuri, 5 august 2009, 10:09)

            superior [utilizator] i-a raspuns lui adik

            In primul rand de unde ai scos 500 de euro/an/firma inactiva? De ce nu se modifica legislatia si o firma inactiva sa duca o data pe an o declaratie pe proprie raspundere a administratorului care se introduce in baza de date si cheltuiala este 5 minute de activitate a unui functionar!
            Apoi daca zici de economii ai auzit sa fie dati afara din finante procentul corespunzator de functionari ("citez-armata de functionari) care "pana acum" supravegheau si verificau cele 150000 de firme desfintate...asta nu ar fi o reducere caci pana acum firmele alea ocupau fiecare cativa KB dintr-un HDD si respectiv cum afirmi tu activitatea unor functionari care acum nu-si mai gasesc obiectul muncii in sistem...de ce sa-i mai platim?
            Alta discutie este cum au fost infintate aceste firme, poate multe ca sa mai faca o factura, poate s-au angajat la alte firme mari si deocamdata nu mai au activitate pe firma lor, OK, si-au inchis firma dar daca mai au ceva de lucru extra si nu mai pot emite factura ce zici: refuza oferta sau o accepta fara sa taie factura???
            Si precum observi statul se codeste sa zica cu cati "someri s-a pricopsit" strict din forfetar, dar te asigur ca eu iti pot zice peste 50 si care s-au saturat de taxari.
            La punctul 2 te inseli din nou: in primul rand firmele care aveau de platit mai putin decat forfetarul macar plateau TVA, diverse impozite, CAS etc. Acum fie s-au desfintat, fie au facut reduceri de personal sau reduceri de salarii, fie si-au suspendat activitatea. Cei care "evitau" impozitul crede-ma ca se descurca! Cei care plateau corect anii trecuti au fost loviti cu adevarat...nu pot inchide ca acolo este munca lor, au probleme cu debitele si recuperarile de TVA de la stat (in conditiile in care statul ii ia in continuare TVA si impozit inclusiv pe facturi neincasate), au un impozit forfetar calculat la cifra de afaceri din 2008 (josnic), pragul calculat la cursul euro de aprox 3,4 dar impozitul de platit la cursul de aprox. 4.2...interesant!
            • +1 (1 vot)    
              Despre cei 500 de euro (Miercuri, 5 august 2009, 13:35)

              adik [anonim] i-a raspuns lui superior

              nu stiu unde am auzit. Habar nu am daca este buna cifra. Nu pot sa-mi dau seama.
              Am luat-o pur si simplu. Daca ar fi alta suma, nu ar schimba datele problemei.

              Cu declaratia pe propria raspundere e ok. Ai partial dreptate. Ar trebui abrogate niste prevederi legale, dar se poate.

              Puteai sa extinzi.
              De ce o firma cu un salariat, cu venituri de 100.000 lei/an trebuie sa depuna acelasi numar de declaratii si la fel de des ca si SIDEX?
              De ce amandurora le trebuie expert contabil si consultant fiscal?
              A, SIDEX-ul are in plus auditori.


              In rest, nu vad unde am gresit. Nu m-ai contrazis. Probabil nu ai citit comentariul la care a raspuns pogea.

              Sanatate!
              • +1 (1 vot)    
                asa (Miercuri, 5 august 2009, 14:13)

                superior [utilizator] i-a raspuns lui adik

                am inteles, firmele "trase pe dreapta" s-au desfintat, nu mai este nevoie de functionarii care lucrau pentru ele...si?...ai auzit de functionari care nu au ce lucra sa fie dati afara? Caci au inceput sa treaca lunile si firmele sunt tot mai putine...pe cand economiile guvernului cu functionari care nu au ce lucra? Adica am schimbat macazul, de la functionari care lucrau pentru firme inactive la functionari care nu mai lucreaza deloc...super.
                Orice ai spune, eu am contraargumentat din toate afirmatiile tale de mai sus sau jos, pentru ca stiu asa de multe cazuri de oameni de afaceri seriosi (si care nu "au pupat" nici macar un contract cu statul) care abia se mai tarasc si pe deasupra sunt "jupuiti" de stat la cifre raportate la 2008.
                In rest, Sanatate
      • +1 (1 vot)    
        gresesti...putin (Miercuri, 5 august 2009, 7:04)

        superior [utilizator] i-a raspuns lui adik

        Pornesti de la premise gresite...nu au ce cauta in discutie cuvinte ca "vile si mertan", aceia nu au platit nici inainte, nu platesc si nu vor plati pentru ca se strecoara si "ung cu vile si mertan" pe acei bugetari care ar trebui sa ii verifice. Au aparut multe firme...pai este scapare in lege si la firme noi sunt scutite de taxe cam un an. Cine avea firme si le-a desfintat,din trei a facut una. Apoi trebuie privit si din punctul de vedere al patrenului...si anume ca plateste TVA si IMPOZIT la stat pe o factura emisa si poate niciodata incasata...rata le nivel national de incasare facturi a scazut alarmant si durata a crescut, in conditile in care statul te obliga lunar sa-i versi partea fara sa te intrebe daca ai recuparat banii si fara sa-ti ofere macar un climat juridic potrivit pentru a-ti recupera banii. Nu mai vorbesc de recuperarile de TVA pentru cei care anul trecut au facut investitii masive si acum asteapta TVA-uri de recuperat de la stat de valori impresionante...si stii ce le ofera statul: amanare returnare, impozit forfetar pe valorile facturate anul trecut (crede-ma ca nu mai este cazul), un climat economic pesimist, plata TVA la facturile emise facuta lunar in conditiile in care compensarea "mai TREBUIE SA ASTEPTE"...motivant, nu?
  • 0 (0 voturi)    
    Forfetar/ Leasing/ Salarii (Miercuri, 5 august 2009, 0:51)

    octav [anonim]

    Pentru reducerea cheltuielilor firmei reduc salariile, pun in vanzare o parte din utiliterele in leasing iar acest impozit forfetar imi anuleazea mare parte din efecte.
    Concluzie: Pentru un IMM chiar mic, cu cifra de afaceri mare dar cu adaos comercial mic, impozitul forfetar este "picatura care umple paharul".
    Am renuntat la un leasing dar m-am "captusit" cu un impozit forfetar de aceeasi valoare.
    In orice caz impozitul pe profit sau ...pierdere este oricum nesemnificativ in comparatie cu TVA-ul colectat.
    Impozitul Forfetar= UN MARE PAS INAPOI! A fost nevoie de ani de zile pt. a forma o mentalitate "corecta" iar acum ne intoarcem la anii 1990 cand "daca statul te fura, atunci il fur si eu"! Din punctul meu de vedere atitudinea asta este o pierdere uriasa atat pentru stat cat si pt. "privat".
    Chiar nu mai sunt economisti sau finantisti in tara asta?
    Halal inginer!
  • -1 (3 voturi)    
    exagerat (Miercuri, 5 august 2009, 8:15)

    stef [anonim]

    se tot acuza acest impozit ca o kuza a tuturor relelor in economie.scopul unui intreprinzator orikre ar fi el este realizarea de profit asa ca esti uimit cand vezi s.c. cu cifre de afaceri ametzitoare si kre realizeaza pierderi. imm urile infiintzate fara scopuri oculte isi vad de treaba si in marea lor majoritate isi platesc cu regularitate toate darile, pe cand s.c. comerciale de tip apartament / fara salariatzi si cifre de afaceri de sute de mii de eur, de regula infiintzate a fi beneficiare a unor ingineri financiare prin kre sunt sifonatzi bani guvernamentali (vezi ultimile scandaluri pe aceasta tema) nu platesc la buget nimic, dispar dupa ce si-au atins scopul si mai sunt si compatimite de cei kre au fost furatzi.
    • +1 (1 vot)    
      tu stii... (Miercuri, 5 august 2009, 10:15)

      superior [utilizator] i-a raspuns lui stef

      vorbeste romaneste?
      Deci crezi ca detii adevarul suprem? La fel ca Pogea?
      Tu crezi ca de forfetar sunt afectate acele firme de apartament??? Daca vorbesti de sute de mii de euro, crezi ca aia nu-si muta firma in Malta??? Afaceri ametitoare...mutate in Bulgaria!!! Isi permit cu pierderi minime...restul trag aici la jug si poti sa ma crezi ca astia sunt suparati.
      Am o idee pentru tine...iti cedez 10% din actiunile unei firme cinstite si te las sa dai tu banii din mana, sigur actiunile sunt gratuite dar pentru profit va trebui sa muncesti! Te bagi?
      • 0 (0 voturi)    
        daca (Miercuri, 5 august 2009, 11:00)

        stef [anonim] i-a raspuns lui superior

        nu aveam habar, nu prea vorbeam,daca 18 ani de pastorit o afacere itzi spun ceva, sa sti ca nu sunt in afara temei, mentalitatea majoritatzi intreprinzatorilor la noi e "cum sa insel statul de bani si pe d_zeu de zile", asa ca rezultatele mai devreme sau mai tarziu se km vad. acumularile se fac in ani indelungatzi cu munca de la 12 ore pe zi in sus si noptzi nedormite si multe si multe altele. ceva cursuri de management ar elucida lacunele multora dintre noi in domeniu.
        • +1 (1 vot)    
          bine (Miercuri, 5 august 2009, 14:20)

          superior [utilizator] i-a raspuns lui stef

          atunci c'red ca esti de acord ca exista sute, poate mii de cazuri in care afaceri serioase sunt afectate direct sau indirect de acest impozit forfetar si respectiv de "stabilitatea mediului de afaceri ROMANESC", influentat in mare parte de guvern....si pentru acestia impozitul nu este corect avand in vedere ca datele problemei sunt altele.
          La afirmatia ta "mentalitatea majoritatzi intreprinzatorilor la noi e "cum sa insel statul de bani" te intreb: nu te-ai saturat (ca sa nu zic silit) sa-ti schimbe "STATUL" pentru a 7 oare in ultimii 2 ani bordura din fata casei/blocului?
    • 0 (0 voturi)    
      Si de ce nu se fac controale? (Miercuri, 5 august 2009, 14:21)

      Laurentiu [anonim] i-a raspuns lui stef

      De ce mai exista controlorii financiari? Nu tocmai pentru a elimina scursorile din sistem? Sau asta vrea sa spuna impozitul? Ca nu suntem in stare sa avem niste oameni incoruptibili, asa ca platesc toti? Ce mare paguba ii faci unuia cu sute de mii de euro profit la negru daca ii iei 3000 din ei fortat? Oricum ar fi trebuit sa iti plateasca zeci de mii impozitul pe care-l ocoleste... deci na... nu moare... in schimb ala cinstit?
  • +2 (2 voturi)    
    forfetar? fugi dom'le de aici. (Miercuri, 5 august 2009, 10:21)

    Itsoc [utilizator]

    Eu am o firma mica aflata la inceputuri, toti banii din capitalul social il bag in promovare si salariile celor doi angajati. deocamdata bilantul e cam fix pe fix, fara profit, chiar un pic pe pierdere.
    N-am platit si nici n-o sa platesc forfetarul pt. ca deja m-as duce la negativ rau de tot.
    Astept amenda:)
    • +1 (1 vot)    
      Vinde-l (Miercuri, 5 august 2009, 12:33)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

      De ce sa astepti amenda ? Acest impozit se poate tranzactiona. Gaseste o firma care plateste impozit 16% si care are profit peste impozitul minim, si emite-i o factura care tie sa iti genereze un impozit normal egal cu cel forfetar. ( de exemplu daca platesti 3% si forfetarul este de 900 RON - tai o factura de 30.000 RON fara TVA ). Firma la care tai face o economie de 16% ( aferent imp. profit ), deci 30000 x 16% = 4.800 RON. Iti plateste tie 900 RON + TVA-ul si toata lumea e multumita !!! Totul absolut legal ! Ce dracu e asa de greu ??? Statul asta chiar crede ca poate sa fure cum vrea ?
  • 0 (0 voturi)    
    nu-i mai votam (Miercuri, 5 august 2009, 12:00)

    cozma cosmin [anonim]

    nu mai votam nici PDL-ul, nici PSD-ul, pt.faptul ca nu au o politica economica sanatoasa.
  • 0 (0 voturi)    
    si uite asa o barba avea si uite-asa si-o pieptana (Joi, 6 august 2009, 13:04)

    Dedalus [anonim]

    Oricum ai judeca, impozitul trebuie luat pe ceea ce castiga cineva, nu pe ceea ce ar putea castiga.

    Impozitul forfetar este un impozit pe cifra de afaceri, ceea ce este interzis in UE, deoarece distorsioneaza concurenta.

    Ne-a fost acceptat pana in 2010, ca un sprijin pentru IMM.

    O firma inactiva nu depune decat o singura declaratie anual, care poate fi realizata cu maxim 4 milioane lei (100 EUR), evident daca ti-e lene sa o faci singur.

    Cat priveste buticarii cu metzane si viloaie, asa sunt putini si sa nu-mi spuna mie cineva ca nu pot fi controlati de fisc. A, dau shpagi?? Pai, nu ar fi corect sa fie prinnsi si judecati in loc sa ii punem de-a valma pe toti sa plateasca pentru cei cativa pe care, de fapt, tot statul ii toleraza?!

    Cat priveste faptul ca "aduce bani la buget" sigur ca aduce. In realitate, acest impozit este o taxa de functionare. Tot asa de bine ar trebui ca toti cetatnii sa plateasca un impozit minim, fie ca au venituri fie ca nu.

    Acest impozit nu face decat sa adune bani de la cei care muncesc pentru ca Udrea si Ridza sa aiba de unde cheltui pe prostii si pe stim cu totii ce.

    Forfetarul nu are nici un alt scop decat acela de a stringe bani la buget pentru asemenea aventuri. Povestea cu evitarea impozitelor este o simpla poveste, mare si lata.

    Eu cred insa ca dintre micii intreprinzatorii, numai unii nebuni vor mai vota vreunul din partidele din actuala coalitie.

    Vorbim de peste 200,000 voturi la care se adauga membrii de familie ai acestora, deci in total vreo 400,000 de voturi care vor merge clar la opozitie (daca macar 25% merg la vot, atunci vorbim de 100,000 voturi).

    Cred ca forfetarul va fi motivul pentru care nici Geoana si nici Basescu nu vor castiga alegerile.

    Nici nu are vreo importanta, pentru ca pana la pierderea prezidentialelor, cele doua partide isi vor fi facut plinul.

    E vorba aici de bani multi pentru clientela politica, nu de "incasari", "dreptate sociala"...

    E foame de bani, baieti...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri