Emil Boc: In 2010, impozitul forfetar trebuie orientat pe domeniile unde evaziunea nu poate fi eliminata altfel

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 6 august 2009, 16:16 Economie | Finanţe & Bănci

Impozitul forfetar ar putea fi aplicat si in anul 2010, insa numai pentru acele domenii in care evaziunea fiscala nu poate fi eliminata intr-un alt mod, a anuntat, joi, premierul Emil Boc. Seful Guvernului a mai precizat ca, din primele estimari, incasarile din impozitul forfetar pe 2009 sunt peste asteptari, potrivit NewsIn.
  • "Acum se face evaluarea primei transe de impozit minim. Se pare ca incasarile sunt mai mari decat s-a apreciat si vom decide soarta lui dupa ce expertii vor decide exact care este impactul si in ce masura se poate aplica. A avut un efect benefic in momentul de fata pentru ca a restrans numarul firmelor fantoma. Cred ca pentru 2010 trebuie sa ne orientam in ceea ce priveste impozitul forfetar cu aplicabilitatea lui pentru acele domenii si activitati unde se justifica si unde evaziunea fiscala nu poate fi altfel eliminata", a declarat  Emil Boc la postul public de radio.

PSD a cerut eliminarea impozitului forfetar, de la 1 septembrie 2009, argumentand ca nu are efectul scontat, iar costurile mentinerii lui sunt mult prea mari, insa premierul a anunat ca asteapta evaluarea impactului acestui impozit. De altfel, reprezentantii PDL si cei ai PSD au convenit, marti, la discutiile pe marginea propunerilor anticriza ale social-democratilor, ca impozitul forfetar sa fie mentinut pana la sfarsitul anului.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

3858 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    veniturile vamesilor (Joi, 6 august 2009, 16:25)

    Flo.ro [utilizator]

    Un loc unde evaziunea nu poate fi eliminata este vama.
    Ar trebui impus vamesilor impozitul forfetar, pe baza numarului de masini mai scumpe de 50.000 de euro si a caselor cu mai mult de 300mp.
    Averi obtinute cinstit de altfel, prin truda...
  • +3 (3 voturi)    
    aha! (Joi, 6 august 2009, 16:30)

    jax [anonim]

    adica evaziunea fiscala nu poate fi eliminata? ... imi da de gindit declaratia premierului. ma duc sa-mi deschid o firma
    • +4 (4 voturi)    
      Asta inseamna stat incompetent... (Vineri, 7 august 2009, 0:37)

      bgd [anonim] i-a raspuns lui jax

      Baga un impozit pt ca nu pot elimina evaziunea. Dar Garda Financiara atunci pt ce este platita?
      Asa de forma...sa mai fie niste bugetari? Pai daca bagati impozitul forfetar...desfiintati garda financiara..pt ca nu-si mai are rostul.
      Simplu.
  • +2 (2 voturi)    
    impactul masurii! (Joi, 6 august 2009, 16:45)

    carcotasu' [anonim]

    Cand se va face evaluarea impractului masurii, se va face in "context real" adica asupra economiei in ansamblu si nu doar uitandu-ne la cat a incasat ANAF de aici? :)

    Adica ar fi foarte bine sa aflam daca pt a incasa cei aprox 200 mil euro (sau previzionati) ne-a costat cu mult peste 200 mil euro!
  • +6 (6 voturi)    
    cantaretii (Joi, 6 august 2009, 16:47)

    ovidiu [anonim]

    Si aici ma refer in principal la tigani.

    Eu multumita faptului ca nu am avut nici un client nou, si am si pierdut din cei existenti, multumita forfetarului nu mai incerc sa fac nimic, si ma concediez si intru in somaj de luna urmatoare.

    Ce nu a inteles nici Pogea nici Boc este ca au fost vreo 100.000 de firme care au incercat sa supravietuiasca si cu criza si cu ajutorul impozitului forfetar, dar cand nu-ti vin deloc banii din facturile emise si nu ai nici macar bani sa te judeci pentru ei conform contractelor in vigoare, iti dai seama ca din somaj si din ceva la negru castigi mult mai bine.

    Mai vb despre estimari....
    • +2 (2 voturi)    
      Cantaretii... (Joi, 6 august 2009, 17:46)

      Ciprian [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

      Ce ar fi sa se introduca un impozit forfetar pe cantatul la nunta.
  • +3 (3 voturi)    
    ha ha ha (Joi, 6 august 2009, 16:52)

    moshu [anonim]

    si boc a vazut ca forfetarul este bun
    si s-a bucurat de lucrarea sa
    si-a zis: sa fie si la anul
  • +3 (3 voturi)    
    Impozitul forfetar (Joi, 6 august 2009, 16:56)

    ChrisR [anonim]

    Instituţia Avocatului Poporului susţine că impozitul minim a fost introdus abuziv, prin ordonanţă de urgenţă şi va sesiza Parlamentul.

    Avocatul Poporului susţine că, potrivit Codului Fiscal, orice modificare sau completare intră în vigoare din prima zi a anului următor.

    Sesizarea a pornit, de fapt, de la un cetăţean din Iaşi, nemulţumit de introducerea impozitului forfetar. Acesta a atras atenţia Avocatului Poporului că prevederile Codului Fiscal privind posibilitatea modificării sale au fost încălcate. Instituţia i-a dat dreptate cetăţeanului, însă i-a comunicat că rezolvarea acestei situaţii revine, exclusiv, legiuitorului.

    Totuşi, Avocatul Poporului va informa Parlamentul printr-o sesizare scrisă.
    • +4 (4 voturi)    
      Avocatul... cui? (Joi, 6 august 2009, 17:21)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui ChrisR

      Intr-o tara in care guvernul este primul care isi bate joc de lege, Avocatul poporului este un clovn... care tocmai a fost concediat.
      Intr-o tara in care cel numit ministru de finante sfideaza logica, aritmetica si buna cuviinta, Avocatul poporului este o biata pisica jigarita si aruncata in strada.
      Intr-o tara in care prim-ministrul declara ca nu-l poate combate pe cel care fura si, in consecinta, ii sufoca pe cei mici si fara "sprijin politic", Avocatul poporului a emigrat.
      Intr-o tara in care inspectorul Garzii financiare iti cere "taxa" fara nici un fel de retinere, Avocatul poporului este pe jumatate in groapa.
      Intr-o tara in care Justitia nu mai exista, Avocatul poporului a murit de mult.
      Intr-o tara... cine naiba mai este si Avocatul acesta?
      • +3 (3 voturi)    
        Avocatul poporului .... lol (Joi, 6 august 2009, 18:46)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

        Din cate stiu eu , avocatul poporului a refuzat sa intervina de cand au adoptat acest impozit forfetar .
        Parerea mea este ca acest impozit va fi si la anul , iar ceea ce declara diferiti oameni politici este doar "joc de glezne " .
      • +2 (2 voturi)    
        Ce a facut pana acum acest avocat? (Vineri, 7 august 2009, 9:27)

        George [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

        Din cate imi aduc aminte, Avocatul Poporului a reactionat o singura data (si culmea, actiunea lui a avut castig de cauza!), cand s-a incercat introducerea obligarii pensionarilor sa nu cumuleze salariul cu pensia. Atunci, seful acestei institutii (el insusi afectat de aceasta masura) a reactionat prompt, a sesizat in instanta si masura Guvernului a fost respinsa.
        Deci, daca seful Avocatului Poporului nu are firma care ar fi fost afectata de acest impozit... slabe sperante sa vedeti vreo reactie a lui.
    • +1 (1 vot)    
      act neconstitutional (Vineri, 7 august 2009, 9:33)

      Gabriel, Deva [anonim] i-a raspuns lui ChrisR

      Codul fiscal a fost modifcat in mod neconstituional printr-o ordonanata de urgenta.In codul fiscal vechi se prevedea ca modificarea de taxe intra in vigoarea din anul urmator. Practic s-au modificat regulile in timpul jocului. Uimitor acest premier, ca nu stie deloc engleza il inteleg, ca are gandire total antieconomica este foarte greu de acceptat. Dar nu inteleg cum un profesor universitar cu doctorat in drept promoveaza acte legislative necostitutionale. Un grup de parlamentari liberali au sesizat neconstitutionalitatea acestui act, dar Curtea Constitutionala a respins aceasta actiune.
  • +5 (5 voturi)    
    votez anti PDL ! (Joi, 6 august 2009, 17:01)

    rasco [anonim]

    mie impozitul asta mi-a dat lovitura de gratie . Inchid , dau o spaga si ma angajez la stat intr-un post caldut . Ce , io-s fraier sa platesc cand altii se lafaie ? Multumesc Boc , multumesc PDL . Sa traim bine !
  • +5 (5 voturi)    
    BB (Joi, 6 august 2009, 18:16)

    nety [anonim]

    / Boc traieste in alta realitate. O mare parte din cele peste 100 mii de firme inchise sau cu activitatea suspendata au fost obligate sa depuna declaratii la trimestrul II, inchiderea sau suspendarea fiind in curs. Ca urmare au raportat forfetar pe doua luni. Intre timp se vor inchide sau suspenda. Mare parte nu vor mai plati nici ceea ce au raportat (avocatii ii invata sa nu plateasca, impozitul insusi fiind nelegal; la judecata ar putea castiga). Asa ca, pe viitor, o sa mai vada Boc o /. Si aceste firme plateau ceva la impozit pe salarii, microintreprindere si contributii. Asa ca Bogea (boc+pogea) o sa fluiere a paguba.
  • +5 (5 voturi)    
    ei sunt penibili... (Joi, 6 august 2009, 19:06)

    egroeg [anonim]

    dar noi vom sufer. Tipic unor anumite regimuri modul de actionare.Intai ni se spune ca se incearca o perioada impozitul forfetar,apoi ca o limitam pe la sfarsitul anului,apoi ca se va aplica in continuare unde avem evaziune fiscala,apoi ...fiti siguri ca fa fi
    o practica normala chipurile pentru a se preveni evaziunea.Ca doar nu va asteptati sa va spuna ca trebuie sa jacmaneasca poporul deoarece nu au bani la buget dupa tot jaful facut de toate guverele si npartidele ce s-au perindat pe la carmuirea tarii.Pe cand experimentati,domnilor,si impozitul pe cosurile de fum sau numarul ferestrelor dela case?
    Oare
    • +4 (4 voturi)    
      nu stiu daca eram prea indignat sau.. (Joi, 6 august 2009, 19:44)

      egroeg [anonim] i-a raspuns lui egroeg

      din cauza tastaturii am in text mai multe erori: sufer(i),ja(e)cmaneala.f(v)a,dela,npartidele.
      Iar continuarea dupa oare era:pana cand o sa-i mai rabde romanul sau pamantul? Multumesc pentru intelegere.
  • +4 (4 voturi)    
    efect benefic? (Joi, 6 august 2009, 20:17)

    Gabriel, Deva [anonim]

    100.000 firme inchise inseama aproximativ 150.000 de someri. Oameni care isi plateau asigurarile si impozit sunt acum dependenti de ajutorul de somaj. Din persoane active au ajuns persoane asistate. Mare realizare domnule prim ministru! Nici macar nu ati fost in stare sa faceti un calcul estimativ cati bani vor intra la buget din impozitul forfetar. Sunt curios cand va nominaliza d-nul prim minisitru domeniile in care se face evaziune fiscala. Sau poate vom afla acest lucru de la presedinte.
  • +5 (5 voturi)    
    prosti... (Joi, 6 august 2009, 20:37)

    superior [utilizator]

    dar imprevizibili...cum adica din cauza forfetarului "incasarile sunt mai mari decat s-a apreciat"?...ce "inteligenti" sunt aia care sunt surprinsi de un calcul simplu de genul X firme * prag1 + y firme * prag 2 samd....era greu de calculat un prag minim si eventual ce era surplus putea proveni din cei a caror afaceri au "produs" impozit mai mare decat forfetarul. Este clar ca avem niste "genii" pe la finante. Bine ca nu dau si o statistica cu ce cheltuieli le-au produs somerii intrati suplimentar in sistemul de asistati.
    Pentru geniile din guvern obisnuinta de a vedea doar partea plina a paharului le intuneca judecata si pentru perioade scurte de timp, decum pentru termene medii sau lungi...sigur ca nu au fost in stare sa prezinte o analiza/previziune pentru ce se va intampla peste 3-6 luni, ma intreb daca au luat vreodata in calcul ce se va intampla cu noi in 5-15 ani daca ne mai imprumutam mult, ca nici forfetarul lui peste nu ne mai salveaza.
    • +4 (4 voturi)    
      competenta profesionala (Joi, 6 august 2009, 21:21)

      Gabriel, Deva [anonim] i-a raspuns lui superior

      Ai dreptate un simplu algoritm de calcul, aplicat la inregistrarile din baza de date a MF si a obtii suma estimata de incasat din acest impozit. Simplu si rapid.
      Exista o doamna secretar de stat la finante, d-na Gratiela Iordache care in toate aparitiile vorbea despre justetea impozitului forfetar, mentionand de fiecare data ca este o profesionista care vorbeste numai pe cifre si ca este venita din mediul privat. Imi pun in continuare intrebarea daca in acest guvern exista oameni seriosi care sunt constienti de importanta deciziilor pe care le iau.
      • +4 (4 voturi)    
        Erori peste erori (Joi, 6 august 2009, 21:50)

        Frobenius [anonim] i-a raspuns lui Gabriel, Deva

        La MF nu este nici o baza de date. Nici nu a fost vreodata. O baza de date trebuie incarcata cu... date. O vizita pe la administratia financiara te lamureste imediat despre povestea cu baza de date. Nimic nu este la MF simplu si rapid. Face parte din fisa postului.
        Gratiela Iordache nu este o "doamna" si nici o "profesionista". Sau, daca este, atunci este doar pe furis. Nu si in public. La fel, cele de mai sus sint extrase din fisa postului.
        In acest guvern sint numai oameni seriosi. Unul si unul. Oamenii seriosi din guvern nu sint constienti. Nu li se cere.
        Nici Boc si nici Pogea nu vor afirma vreodata altceva decit ca masurile lor au fost niste mari succese. Tot o conditie impusa de fisa postului.
        Despre credibilitate... deschizi ochii si te lamuresti imediat.
        • +3 (3 voturi)    
          mai concis (Vineri, 7 august 2009, 9:11)

          Gabriel, Deva [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

          Cum nu au baze de date? Dar declaratiile "electronice" pe care esti obligat sa le depui cu discheta cu programele cere ti le pun ei la dispozitie? Au retele de calculatoare, au informaticieni, au operatori,au foarte multi economisti. Nu cunosc organizarea lor interna, dar daca chiar nu pot centraliza aceste date este jale. Cat despre d-na mentionata de mine in comentariu, am o parere foarte prosta. Am vrut sa arat ce se pretinde aceasta persona a fi si incapacitatea acestei persoane de a estima o valoare, dealtfel usor de calculat. Aroganta si slaba argumentatie a afirmatiilor acestei persoane m-au revoltat profund, dar incerc sa raman un om politicos.
          • +2 (2 voturi)    
            sa adormim copiii (Vineri, 7 august 2009, 11:36)

            Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Gabriel, Deva

            La ANAF, nimeni nu paote sa vada in acelasi timp si situatia declaratiilor si situatia datoriilor.

            Baza de date nu inseamana date aruncate c ufurca, ci posibilitatea de a le prelucra, cu comenzi sau programe speciale.

            Asa ceva nu exista la finante.

            Mai mult, calculul corect era prin diferenta dintre situatia "cu forfetar" si situatia "fara forfetar" nu "cat s-a strins din forfetar".

            Aia nu e o analiza, ci o minciuna.

            Dar vreau sa reamintesc faptul ca toti cei din guvern sunt absolut constienti de dezastrul pe care l-a adus acest impozit in mediul privat.

            Nu-i mai acuza degeaba ca nu se pricep. Se pricep foarte bine, stiu si inteleg ca fac rau.

            Problema mare este ca au nevoie de acesti bani pentru scenele lui Ridzi, perdelele lui Udrea si publicitatea lui Nemirschi.

            Adica, pentru lucruri inutile.

            Singurul fel de a lua acesti bani rapid si fara a deranja pe cineva este acest impozit forfetar.

            De-aia si Geoana e de acord: i-au spus clar: "Bai, daca mai vrei bani pentru oamenii tai, ciocu mic cu scoaterea forfetarului!".

            Absolut toti ministrii stiu bine ca fac rau mediului privat cu acest impozit. Dar toti au nevoie de bani pentru ai lor...

            Restul e Scufita Rosie...
          • 0 (0 voturi)    
            Teoria si practica bazelor de date (Vineri, 7 august 2009, 16:59)

            Frobenius [anonim] i-a raspuns lui Gabriel, Deva

            Exercitiu: se merge la administratia financiara si se cere un certificat fiscal. Desi exista si exceptii (putine, neglijabile), nu conteaza care dintre administratiile financiare.
            Rezultatul: ce-ai platit n-ai platit, ce-ai declarat n-ai declarat.
            Concluzia: bazele de date ale MF dauneaza grav sanatatii.
            Solutia: destituirea tuturor angajatilor MF si desfiintarea acestui minister parazit.
            Pare dura solutia dar este singura corecta: taierea raului direct de la radacina.
  • +4 (4 voturi)    
    bo si po ''economistii lu' peste" (Joi, 6 august 2009, 21:23)

    JOHANN TEUTON [anonim]

    sa stiti si voi dle mot si dle mocan:
    ca ati castigat la tarate si ati pierdut la faina.
    bravo voua politicieni vestit ai romaniei.
  • +5 (5 voturi)    
    Este vremea sa mergem la cabina ... de vot ! (Joi, 6 august 2009, 21:53)

    Mitica (Palarierul) [anonim]

    Preafudulia sa premierul Bokkutu - atunci cand debiteaza asemenea prostii ... le scoate din capul lui sau le citeste de pe un prompter, precum presedintele Obama ?

    Well ... de acum incolo este mai putin important acest lucru. In fond s-a facut vremea sa mergem la cabina de vot si sa rezolvam problema.

    " Patria si Dreptul Meu ! "
  • +2 (2 voturi)    
    in viitor... (Vineri, 7 august 2009, 0:20)

    zdragomir [utilizator]

    Peste vreo 20-30 de ani... "boc" si "pogea" vor fi injuraturi urate de tot, folosite de urmatoarele generatii de rapperi.

    "Sa va pogesc!"

    "Boc pa tine!"


    "basescu" are deja calitati de insulta, sau mai mult de blestem.
    • +2 (2 voturi)    
      Stiu unele si mai rele (Vineri, 7 august 2009, 7:20)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui zdragomir

      Cu Mirciulica, Nastase, Mazare si Vanghelie. Sa ne fereasca Sfantul sa iba astia mana libera. Actuali vor parea sfinti.
      • +1 (3 voturi)    
        ... (Vineri, 7 august 2009, 9:25)

        zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui Un roman anonim

        Or fi rele, dar nu-s destul de grave cat sa ajunge la acest status. Mirciulica inca nu a ajuns sa dea si el cu toporul in cetatean, dar are timp. Nastase suna prea ciudat, prea multa rima interna si se termina cu "se" ceea ce nu da bine intr-o propozitie... "Nastase!!!" "Nasta se ce??" .
        Mazare e substantiv comun, o mancare foarte sanatoasa - are vitamina K. Sa speram ca oameni nu vor asocia boaba cu papagalul. Vanghelie, la fel.. aproape substantiv comun - evanghelie. In plus e neplacut sa injuri folosind cuvinte cu "ghe" sau "nghe", nu se rostogoleste destul de usor de pe limba.
  • +3 (3 voturi)    
    Unde este castigul ? (Vineri, 7 august 2009, 8:47)

    un anonim [anonim]

    Cazul ce mai simplu:100.000 firme inchise = 100.000 someri, Aproximativ 500 lei lunar platiti de stat pentru fiecare somer = 50.000.000/luna ajutorul de somaj suportat de stat. Daca inmultim cu 12 luni si facem comparatia cu impozitul forfetar care va fi colectat de stat pe 1 an nu stiu unde va fi castigul statului. (Nu mai luam in calcul contributiile care ar fi fost platite de angajatori si virate la buget pentru cei 100.000 fosti angajati).
    • +2 (2 voturi)    
      per total este o pierdere la buget (Vineri, 7 august 2009, 10:50)

      Gabriel, Deva [anonim] i-a raspuns lui un anonim

      La o firma, la care sunt asociat, am facut un calcul pentru a fi pe profit.Pentru a plati 300 lei/luna impozit forfetar ar trebui sa renuntam la un salariat adica la aprox. 1000 lei/luna. Daca am trimite in somaj angajatul repectiv, am fi ca firma pe profit. Statul ar incasa 300 lei/luna, dar ar pierde 400 ron/luna impozit, CAS, asig sociale. In plus ar suporta ajutorul de somaj cam 500 ron, iar primaria va trebui sa-i dea un ajutor de incalzire la iarna.Deci statul ar incasa 300 roni/luna de la firma si ar plati 900-1000 lei/luna pentru persona disponibilizata.Situatia prezentata de mine este valabila la mai multe firme pe care le cunosc. Inca nu am trecut la o astfel de masura, trebuie totusi sa fim putin optimisti, cat ne mai permitem acest lucru. Este tocmai situatia pe cere nu o intelege d-na Gratiela Iordache. Firmele mai pot sa fie si pe pierdere nu numai pe profit. Eu cred ca se doreste distrugerea firmelor mici, pentru a face loc pe piata multinationalelor si a firmelor care fac afaceri cu statul, de unde castiga de fapt politicienii bani . Nu cred ca se pune problema castigului la buget, daca au crezut ca vor castiga dintr-o astfel de masura inseamna ca le lipseste pregatirea profesionala si bunul simnt economic.
      • +2 (2 voturi)    
        forfetar=bani pentru clientela (Vineri, 7 august 2009, 11:42)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Gabriel, Deva

        Exact, amice!

        in ultima vreme am avut o ofensiva a firmelor mici care luau contracte cu statul si cu autoritatile locale, in conditiile in care achizitiile publice se indreptau spre o anumita echitate.

        Acest lucru a fost observat si de ministri, care au vazut ca nu mai pot da asa usor licitatiile cui vor ei (ca dovada si ce vedem la televizor)..

        Singura solutie era scoaterea din joc a firmelor mici si mijlocii, singurele care practica preturi corecte in realtyiile cu statul.

        Simplu spus, 10% din 100,000 EURO e mai mult decat 10% din 10,000 EURO....

        De altfel, orice incercare de a lamuri efectul negativ al forfetarului s-a ciocnit de tot felul de motive aerante si aiurite.

        Atat de aiurite, incat nimeni nu crede ca macar aia de le spun, le cred.

        Repet: forfetarul este sursa de bani cash pentru cheltuilelile in favoarea clientelei politice.

        Nu are absolut nici o legatura cu evaziunea fiscala, cu firmele fantoma sau cu mai stiu eu ce.

        Este simpla reflectare fiscala a coruptiei.

        De-aia nimeni nu are nici un spor sa-i convigna.
      • 0 (0 voturi)    
        Ce calcule frumoase (Vineri, 7 august 2009, 12:19)

        silicon [anonim] i-a raspuns lui Gabriel, Deva

        Frate, cate calcule fictive. Am un dubiu ca dumneavoastra nici nu aveti legatura cu vreo microintreprindere, faceti calcule doar sa va aflati in treaba, va simtit bine sa faceti calcule si sa aratati cat de rau se inseala prostii aia.

        1. Hai sa o luam usor: sa inteleg ca cei 300 de lei lunar va fac din firma cu profit in firma fara de profit. Adica profitul dumneavoastra anual net este sub 800 de euro. Stau si ma intreb si eu, de ce mai munciti oare? Si ce logica e asta? "Reduc cheltuielile cu 1000 de ron ca sa pot platii 300".Vedeti ca de fapt reduceti chiar capacitatea de productie in felul asta, dar va raman 700 de ron in buzunar, bani de suc de altfel

        2. La cifrele vehiculate mai sus banuiesc ca nu sunteti o corporatie. Deci sunteti IMM, deci platiti impozit pe venit. La cifra vehiculata pentru impozut va aflati pe palierul 12.000-50.000 ca cifra de afaceri. Deci platiti deja impozit pe venit intre 126 de ron si 525 ron (in 50% din cazuri nu platiti nimic in plus). In cel mai rau caz aveti de platit in plus statului cam 174 de ron lunar, adica cam 40 de euro.

        Suneti cam veros ca si capitalist daca dati un om afara (cheltuiala salariala 230 de euro) pentru o impozit suplimentar de maxim 40 de euro, nu credeti?

        Si de ce va platiti oamenii cu salariul minim pe economie? Va cam bateti joc de ei. Sunteti sigur ca deranjati multinationalele cu modul asta de a face afaceri?
        • 0 (0 voturi)    
          Confuzia pogina (Vineri, 7 august 2009, 17:10)

          Frobenius [anonim] i-a raspuns lui silicon

          " Adica profitul dumneavoastra anual net este sub 800 de euro. Stau si ma intreb si eu, de ce mai munciti oare? "

          Profit, venit, salariu... ce de termeni! E prea complicat, nici Pogea nu-si bate capul cu toate bazaconiile acestea, de ce ne-am obosi noi?
  • +1 (1 vot)    
    Dl Goe (Vineri, 7 august 2009, 12:58)

    miki [anonim]

    un loc unde se face evaziune:
    -organizarea nuntii-unde tot adaosul este luat de asociati,fara a impozita nimic:face-ti un calcul simplu 2 nunti pe week endx4000/ron/nunta x4 pe luna=16000 ron/neimpozabili,aduga 5 pomeni/saptamina x4 saptamini/luna x1000 ron/profit=20000 ron total restaurant/luna 36000 ron profit neimpozitat/luna:acesta este ,de regula impartit de bucatar si asociati.
    -cintaretii de la nunta,orchestra si "gurist",functie de nunta si formatie de la 1000euro-2500 eurox2 saptaminalx4 saptamini=8000 euro /minim,neimpozabili.va mai uitati lung dupa adii minune sau nu stiu ce crismar ca are casa si bmw?daca muncea si pentru cosietate nu avea!dar,cine sa-i faca sa dea si societatii-tariceanu,orban,ciutacu,stan,teodorescu sau gadea?poate gorghiu,geoana,voiculescu,crin antonescu?
  • +1 (1 vot)    
    concluzii pripite (Vineri, 7 august 2009, 13:44)

    Gabriel, Deva [anonim]

    Nu am nici o legatutura cu nici o microintreprindere si nici nu am afirmat acest lucru.
    Este vorba despre o societate comerciala, neinregsitrata ca microintreprindere, care nu a inregistrat profit anul trecut, iar CA este mai mare decat palierul mentionat de tine. Intr-adevar sumele prezentate in calcul le-am rotunjit, pentru simplificare, dar crede-ma ca efectul este cel prezentat de mine.
    Ideea este tocmai de a salva un loc de munca. Din pacate cam acestea sunt posibilitatile de plata, acceptate de angajat, care are de altfel si un program de lucru si conditii de care s-a declarat multumit.
    Ai grija cu folosesti cuvinetele, capitalist veros insemana un om cu afaceri ilegale. Nu stiu daca acest lucru ai vrut sa-l demonstrezi, sau ai vrut sa ma cataloghezi drept neomenos. Oricum in ambele cazuri te inseli.
  • 0 (0 voturi)    
    impozitul forfetar (Vineri, 30 octombrie 2009, 17:36)

    manea marin [anonim]

    din cauza impozitului forfetar de la 01-01-2010 voi inchide firma cu cifra de afaceri de 8,8 miliarde/an si imi fac i. individuala. IN FALIMENT SA AJUNGA : PDL+PSD


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi