VIDEO UPDATE 1: Toti bugetarii vor avea zece zile de concediu fara plata - Gheorghe Pogea

de Redactia Economic     HotNews.ro
Marţi, 11 august 2009, 9:33 Economie | Finanţe & Bănci

UPDATE 1: Ministrul Finantelor, Gheorghe Pogea, a anuntat marti ca absolut toti salariatii din sistemul public vor avea zece zile neplatite pina la finalul anului 2009. Economia la bugetul de stat se va realiza fie prin acordarea unui concediu fara plata de zece zile, fie prin reducerea timpului de lucru de la 8 ore la 6 ore pentru o perioada determinata, a declarat Pogea.

Pogea a mai spus ca vor fi concedieri in aparatul public local, care este supradimensionat. Reducerea bruta a cheltuielilor de personal va fi de 0,66% din PIB pina in iunie 2010, a anuntat Pogea.

Masura fusese anuntata luni seara de ministrul Economiei, Adriean Videanu. Acesta a spus ca bugetarii vor avea zece zile de concediu fara plata, ca masura a Guvernului de reducere a cheltuielilor, ceea ce va insemna o reducere a salariilor lor cu 4% pana la sfarsitul anului.

"Se va gasi formula de la sector la sector ca sa se realizeze aceasta economie", a mai spus Videanu, citat de NewsIn.



Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

17731 vizualizari

  • +14 (22 voturi)    
    Trist popor... (Marţi, 11 august 2009, 9:45)

    Symbol [utilizator]

    Nu am nimic impotriva economiei la vreme de criza ('solidaritate'!!!) dar masurile acestea mi se par rizibile, gandindu-ma la haosul care se va crea in sanatate, invatamant,magistratura etc. cu aceste concedii fara plataPe de alta parte,ramane gustul amar al risipei banului public, care continua oricum,al ciupelii, tunurilor, furtisagurilor care nu mai pot fi oprite...
    • +3 (3 voturi)    
      solidaritate (Marţi, 11 august 2009, 13:35)

      Darian [anonim] i-a raspuns lui Symbol

      De cand au venit la guvernare PDL si PSD s-au luptat din greu cu bugetarii. Mai bine ar lua masuri sa ajute marile intreprinderi si imm-urile. Majoritatea intreprinderilor platesc 75% din salarii, muncitorii figureaza in somaj tehnic dar vin la servici. Cu smecheria asta nu mai platesc impozite. Pierderile sunt mult mai mari decat beneficiul obtinut din 10 zile de CFS pentru bugetari. Asa cum spui, ma intreb daca isi mai permite cineva sa moara cand sunt gropari in fara plata, sau sa foloseasca wc-urile publice ale adp-ului!
  • +19 (21 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 11 august 2009, 9:55)

    valentin [anonim]

    Masura e valabila doar pentru catei, ori se aplica si la mahari - de genul parlamentari, ministri, bagatori de seama din tot felul de institutii publice?
    • +9 (11 voturi)    
      Sulutii de criza (Marţi, 11 august 2009, 11:07)

      GPR [anonim] i-a raspuns lui valentin

      fara indoiala ca se aplica formula lui Orwell "Toate animalele sunt egale dar altele sunt mai egale decat unele" si vor intra in concediul neplatit doar muritorii de rand, cu salarii minore iar sefimea se va lafai in continuare pe salarii mare. Si iata ce mare economie se va face la buget ...
      • +5 (5 voturi)    
        O mica corectie (Marţi, 11 august 2009, 13:45)

        observator [anonim] i-a raspuns lui GPR

        "Toate animalele sunt egale, dar unele sunt mai egale decat celelalte".
    • +6 (6 voturi)    
      Raspuns (Marţi, 11 august 2009, 12:02)

      maria [anonim] i-a raspuns lui valentin

      Hai ca va intreceti cu gluma, d-le Valentin! Acum, cand incompetenta si impostura reprezinta cartea de vizita a oricarui guvernamental care se respecta, vreti sa-i dea"jos oameniii de certa valoare profesionala si morala, dupa ce ei au facut spume, pe margine, dupa putere ( si bani)!!! Deja e prea mult!!! Hi, hi, hi...Asa ca primii pe lista disponibilizatilor sunt oamenii competenti, cinstiti si neangajati politic, care-si doresc o societate valoroasa pt copiii lor, ca sa nu le fie rusine cas-au nascut in Romania!!!
      • +1 (1 vot)    
        aici e problema! (Miercuri, 12 august 2009, 5:56)

        eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui maria

        ca vor sa nu le fie rusine ca s-au nascut in romania: daca le-ar fi, tot s-ar misca ceva!
    • +2 (2 voturi)    
      ha? (Miercuri, 12 august 2009, 5:54)

      eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui valentin

      visezi! au fost vre-odata maharii bagati la apa? pofta-n cui, aici e romania!
    • 0 (0 voturi)    
      alta intrebare... (Joi, 13 august 2009, 14:17)

      muky [utilizator] i-a raspuns lui valentin

      ....de ce nu incep chiar cu Parlamentul Romaniei?,de ce trebuie sa fie bicameral?,nu sunt suficienti 120-150 de parlamentari( care fie vb. intre noi ,nu intotdeauna stiu ce voteaza),in loc de peste 400;va dati seama cata economie s-ar face (si poate ar merge treaba mai operativ,nu ar pasa legile de la o camera la alta):fiecare parlamentar,cu salariu,cu masina(si sofer),cu diurna,cu bani pt. cazare(pt. cei din provincie,si nu numai),bani de deplasare si multe alte avantaje(fara sa mai punem la socoteala sfera de influenta si nepotismul si altele);anual cred ca s-ar economisi zeci,daca nu sute de mil. de euro.
      Guvernul sa-si restranga" la sange" ministerele,cheltuielile si personalul necesar functionarii;
      sa se faca investitii,dar care sa aibe "roade" in termen scurt 6-12 luni,si nu dupa ani de zile(cum sunt autostrazile);mai bine se modernizeaza soselele actuale ,fara a mai risipi bani pt.despagubirile celor care au terenuri in zonele unde se construiesc autostrazi(acolo-i alta mafie)
      reparati si modernizati caile ferate ca sa se poata transporta marfuri mai rapid si mai in siguranta ,(nici aici nu trebuie acordate despagubiri pt. terenuri),ca sa se descongestioneze soselele de atatea tiruri(a se citi picamare),care distrug si "bruma" de drumuri ce mai sunt in Romania.
      Sunt atatea de facut in tara asta minunata,si in domeniul turismului,si agricultura bio ar trebui incurajata,si cu investitii relativ mici(mult mai mici decat autostrazile),s-ar putea produce si pt. export;dar cred ca ar trebui importata"materie cenusie "de la nemti sau japonezi,ca noi am avut(cat am avut),dar am lasat-o (si o lasam inca),sa se "scuga" in afara tarii. trist,dar adevarat,noi romanii ,nu apreciem cum se cuvine,bunul cel mai de pret OMUL. asta e.... sa auzim de bine
  • +17 (17 voturi)    
    Asta inseamna ca tot Guvernul va pleca in vacanta? (Marţi, 11 august 2009, 10:04)

    Mircea [anonim]

    Ca doar si ei sunt bugetari...sau la ei nu are importanta, oricum nu sunt cu adevarat la munca niciodata iar cand sunt, fac numai tampenii

    In alte tari se merge pe solidaritatea guvernantilor cu poporul, acestia isi doneaza un salariu sau mai multe pentru buget, pe cand si la noi?

    Tot in alte tari se promoveaza idea voluntariatului gratuit pentru treburi care nu necesita specializari, pe cand si la noi?

    In alte tari criza a determinat regandirea sistemelor sociale, pe cand si la noi?

    In alte tari bugetul nu este portofelul particular al guvernantilor si se stie in orice moment unde si pe ce se duc banii..exact: pe cand si la noi?
    • +2 (2 voturi)    
      bravo (Marţi, 11 august 2009, 15:04)

      123123 [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      bravo, cred ca acest comentariu este printre cele mai destepte comentarii pe care le-am citi.masurile pe care le scrii tu acolo sunt bune si ue unu a fi deacord cu ele.iar daca asta concediul acesta ar fi o masura buna pt a mai diminua criza asta as fi de acord sa pierd niste bani...ideea este ca trebuie sa fim solidari
    • +1 (1 vot)    
      etee fasss (Marţi, 11 august 2009, 19:21)

      blueslash [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      trebuia sa propiu masuri concrete nu sa vorbesti "din carti" :p
      ...
      da, o solutie de economie la buget ar fi ca parlamentarii sa nu ia leafa (si alte indemnizatii si sume forfetare) pe perioada vacantei
      • +2 (2 voturi)    
        Hai sa cautam solutii de economsire a banilor! (Marţi, 11 august 2009, 18:16)

        andrea [anonim] i-a raspuns lui blueslash

        Eu as propune desfitarea senatul!
        De ce e nevoie de doua camere?Cata economie s-ar face!
        Si inca ceva !Ar terbui desfintatta institutia prezidentiala cu toate corpurile de control si functia de presedinte!!!!!
        Pana acum nu am inteles ce rol au in afara de circ! Cam scump platim acest divetisment nu cedeti?
        Aveti si alte propuneri?
        • 0 (0 voturi)    
          nu a senatului... (Joi, 13 august 2009, 14:53)

          muky [utilizator] i-a raspuns lui andrea

          ...a camerei deputatilor,ca-s mai multi,si s-ar face de doua ori mai multa economie,si o parte di ministere le-as contopi,ca si acolo-s destui "taietori de frunze la caini"
          cfr-ul l-as reforma in cel mult doua regionale(acum sunt opt)si as uni cele trei companii:marfa,calatori si infrastructura.si dintr-un condei as reduce din personal(a se citi sefi) mai mult decat avea nevoie dl Berceanu(12 000),si in mod sigur ar fi mult mai profitabil cfr-ul(totul e sa se vrea politic)
          si mai sunt si in alte domenii unde se pot face restructurari,incepand de la varf si terminand la baza;numai de regula se face invers,si cand se ajunge pe la jumatatea"piramidei",se urca din ce in ce mai greu,sau chiar se opresc. si atunci nu se mai face nimic unde ar fi mai important.asa e la noi;poate criza o sa mai schimbe ceva. cu bine
      • 0 (0 voturi)    
        eu unul ,nu le-as da ... (Joi, 13 august 2009, 14:39)

        muky [utilizator] i-a raspuns lui blueslash

        ....nici un ban (munca patriotica),pana tara n-ar iesi din criza;iar pe cei din guvern,i-as analiza "la sange",nu numai in privinta banilor cheltuiti,ci si a masurilor luate,si daca se dovedeste ca nu au facut ce trebuie si la timp, i-as pune la plata;atunci poate ar fi mai interesati sa faca ce trebuie ,ca sa nu ajunga faliti, sau prin puscarii;dar cu justitia pe care o avem,ceea ce am scris mai sus, va ramane doar un vis frumos..... trezeste-te romane! sa speram ca v-or veni vremuri mai bune,nu numai meteo ,ci de trai sa auzim de bine
    • +1 (1 vot)    
      din partea mea, duca-se! (Miercuri, 12 august 2009, 5:58)

      eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      daca n-ar face nimic s-ar chema ca ar fi cea mai profitabila perioada a acestui guvern, pana acum n-a facut decat paguba!
    • 0 (0 voturi)    
      la multi nu s-ar simti lipsa... (Joi, 13 august 2009, 14:28)

      muky [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      ...caci ,cu ei sau fara ei,lucrurile merg din inertie(mai bine sau de cele mai multe ori mai rau,dar asta-i alta poveste)
      la noi nu exista transparenta,decat, in momentul in care se cearta intre ei ;atunci mai aflam ce "matrapazlacuri"a facut unul si altul. asta e.... sa auzim de bine
  • +5 (7 voturi)    
    astia nu stiu decat sa taie (Marţi, 11 august 2009, 10:08)

    toto [anonim]

    nici o masura constructiva care sa aduca bani in plus. Statul e ca un cap de familie caruia i s-au redus veniturile si care in loc sa-si caute un job mai bine platit sau sa munceasca mai mult ca sa poate mentine standardul de viata al familiei, ia masuri drastice care afecteaza in rau pe ceilalti si care duc la saracie.
    • +2 (2 voturi)    
      gre_sheet! (Miercuri, 12 august 2009, 6:03)

      eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui toto

      statul (roman) e un cap, dar nu de familie ci de "famiglia". cand i se reduc veniturile, isi lichideaza membrii!
  • -10 (12 voturi)    
    Adri e an (Marţi, 11 august 2009, 10:11)

    Andrei Cosmovici [utilizator]

    "Ministrul Economiei, Adriean Videanu".

    Corectura: Adri a n Videanu.
    • +5 (9 voturi)    
      Corectezi aiurea.. (Marţi, 11 august 2009, 10:29)

      Andrei Cosmonautovici [anonim] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

      Pe om chiar il cheama ADRIEAN. Comentezi ca sa te afli in treaba ....
    • +2 (6 voturi)    
      ce ne mai place sa carcotim.... (Marţi, 11 august 2009, 10:30)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

      dar mi se pare ca asa e numele individului ...
    • +4 (4 voturi)    
      te pui cu numele? (Marţi, 11 august 2009, 10:31)

      carcotasu' [anonim] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

      se pare ca varianta reala este cu E, si nu ca cea "corecta" cu I
    • +2 (4 voturi)    
      ba nu (Marţi, 11 august 2009, 13:44)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

      asa il cheama pe om, da? cu E
  • -5 (7 voturi)    
    Da! (Marţi, 11 august 2009, 10:22)

    xyz [anonim]

    Eu cred ca este o masura foarte buna. Cu banii economisiti in acest fel vom putea investi in economia reala si scoate Romania din criza. Felicitari, dle. Videanu! Stiam eu ca puteti ...
  • +2 (2 voturi)    
    comentariu (Marţi, 11 august 2009, 10:34)

    parere [anonim]

    cred ca nu are nimeni nimic de comentat impotriva unor masuri mai nepopulare, dar ele trebuie sa fie inteligent luate. si mai ales sa stim care e scopul. dar cand iei o astfel de masura iar banii dispar intr-o gaura neagra... nu am nimic de comentat sa cotizez un interval de timp ca sa ajut la iesirea din criza, dar explicati-mi care e strategia voastra... sincer, eu cu vad nici una. oricum, va jur ca votul meu nu il veti mai avea in veci! nici ca partide nici ca presedinte!
  • +2 (8 voturi)    
    mare branza (Marţi, 11 august 2009, 10:54)

    haha [anonim]

    mare branza... taie de la bugetari, ca si asa nu ii voteaza

    si da la prostime, la pensionari, la cei cu 4 clase, care sar in sus de bucurie si ii voteaza la alegeri.

    nimic in tara asta nu se face in interesul poporului

    ci numai in interesul partidului.
    • 0 (0 voturi)    
      asa e! (Miercuri, 12 august 2009, 8:30)

      Catelu [anonim] i-a raspuns lui haha

      Asta asa e, dar e responsabilitatea ta si a mea sa decidem daca interesul partidului coincide cu interesul nostru. Iar daca nu, sa votam alt partid.
      In acest caz limitarea cheltuielilor bugetare cu salariile este in interesul meu.
  • +1 (1 vot)    
    co fara plata (Marţi, 11 august 2009, 11:32)

    sorin [anonim]

    ART. 94 (1) Raportul de serviciu se suspenda de drept atunci cand functionarul public se afla in una dintre urmatoarele situatii:
    a) este numit sau ales intr-o functie de demnitate publica, pentru perioada respectiva, cu exceptiile prevazute la art. 34;
    b) este incadrat la cabinetul unui demnitar;
    c) este desemnat de catre autoritatea sau institutia publica sa desfasoare activitati in cadrul unor misiuni diplomatice ale Romaniei ori in cadrul unor organisme sau institutii internationale, pentru perioada respectiva;
    d) desfasoara activitate sindicala pentru care este prevazuta suspendarea in conditiile legii;
    e) efectueaza stagiul militar*), serviciul militar alternativ, este concentrat sau mobilizat;
    f) este arestat preventiv;
    g) efectueaza tratament medical in strainatate, daca functionarul public nu se afla in concediu medical pentru incapacitate temporara de munca, precum si pentru insotirea sotului sau, dupa caz, a sotiei ori a unei rude pana la gradul I inclusiv, in conditiile legii;
    h) se afla in concediu pentru incapacitate temporara de munca, pe o perioada mai mare de o luna, in conditiile legii;
    i) carantina, in conditiile legii;
    j) concediu de maternitate, in conditiile legii;
    k) este disparut, iar disparitia a fost constatata prin hotarare judecatoreasca irevocabila;
    l) forta majora;
    m) in cazul in care s-a dispus trimiterea in judecata pentru savarsirea unei infractiuni de natura celor prevazute la art. 54 lit. h);
    n) pe perioada cercetarii administrative, in situatia in care functionarul public care a savarsit o abatere disciplinara poate influenta cercetarea administrativa, la propunerea motivata a comisiei de dis
  • +1 (1 vot)    
    co fara plata (Marţi, 11 august 2009, 11:33)

    sorin [anonim]

    ART. 95 (1) Raportul de serviciu se suspenda la initiativa functionarului public in urmatoarele situatii:
    a) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea varstei de 3 ani, in conditiile legii;
    b) concediu pentru ingrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7 ani sau, in cazul copilului cu handicap pentru afectiunile intercurente, pana la implinirea varstei de 18 ani;
    c) desfasurarea unei activitati in cadrul unor organisme sau institutii internationale, in alte situatii decat cele prevazute la art. 94 alin. (1) lit. c);
    d) pentru participare la campania electorala;
    e) pentru participarea la greva, in conditiile legii.
    (2) Raportul de serviciu se poate suspenda la cererea motivata a functionarului public, pentru un interes personal legitim, in alte cazuri decat cele prevazute la alin. (1) si la art. 94 alin. (1), pe o perioada cuprinsa intre o luna si 3 ani.
    (3) Cererea de suspendare a raportului de serviciu se face in scris, cu cel putin 15 zile calendaristice inainte de data cand se solicita suspendarea, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (1) lit. e), cand cererea de suspendare se face cu 48 de ore inainte de declansarea grevei.
    (4) Suspendarea raportului de serviciu se constata in cazurile prevazute la alin. (1) si la art. 94 alin. (1), precum si in alte cazuri reglementate prin legi speciale, respectiv se aproba in cazul prevazut la alin. (2), prin act administrativ al persoanei care are competenta numirii in functia publica
  • +2 (2 voturi)    
    co fara plata (Marţi, 11 august 2009, 11:35)

    sorin [anonim]

    conform carei legii, pleaca functionarii publici in co fara plata? legea 188/199p spune ca doar la cererea functionarului public poate sta in concediu fara plata

    astia chiar sunt pe dinafara; astfel de metode aplica doar patronii hrapareti
    de fapt Guvernul asta nu poate fi numit decat, un hot care face legi pe care chiar el nu le respecta
    • +2 (4 voturi)    
      Stai linistit, o sa fie legala treaba (Marţi, 11 august 2009, 12:04)

      enterco [anonim] i-a raspuns lui sorin

      Se va produce articolul de lege care sa permita aceasta actiune.Urmeaza sa iasa la rampa dl. Geoana, sa spuna tuturor ca 'nu este posibil sa reducem veniturile', vom avea o gramada de dezbateri pe net si televizate pe aceasta tema, si in final se va gasi si metoda legala de a taia din salariile bugetarilor x procente. Hai ca se poate!
    • +2 (2 voturi)    
      asa vrea muschii lu bokutu! (Miercuri, 12 august 2009, 6:07)

      eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui sorin

      n-ai inteles ca legea nu (mai) conteaza?
  • +3 (7 voturi)    
    ILEGALITATE (Marţi, 11 august 2009, 11:47)

    croc [anonim]

    Conform codului muncii in vigoare acest lucru este o ilegalitate !!!!!
    • 0 (4 voturi)    
      ilegalitate (Marţi, 11 august 2009, 13:15)

      Ana Armanca Ardeleanu [anonim] i-a raspuns lui croc

      De şomaj tehnic ai auzit?
      În Ungaria s-au redus şi pensiile, deci se poate...
      Se încearcă trimiterea în şomaj a câtor mai puţine persoane, cred eu.
      Desigur, ar trebui şi mare atenţie la cheltuirea banului public.CARE ÎNCĂ SE RISIPEŞTE! Sorin Oprescu, "independentul", pune alte borduri în Bucureşti. Nu pentru că ar fi proaste, ci pentru că nu sunt din materialul potrivit. Edilul şef vrea să schimbe betonul şi astfaltul cu piatră naturală pentru a crea o armonie cu faţadele imobilelor istorice. Că tot e criză şi ar trebui să facem noi economii... Deocamdată nu se ştie cât va costa refacerea trotuarelor. Este cert însă că municipalitatea va plăti doar pentru studiul de fezabilitate circa 200.000 de euro. Studiul acesta de fezabilitate pentru borduri îl poate face şi un elev...
      Administraţia Lacurilor cheltuie trei milioane de lei pentru ca bucureştenii să ştie ora exactă. Banii vor fi folosiţi pentru cumpărarea a 20 de orologii, care vor fi amplasate în cele mai importante zone ale Capitalei. Ceasurile vor fi clasice, iar cadranele vor avea încrustate cu litere aurite locul în care se află. Pe lângă oră, în caz că suntem aşa, mai ameţiţi, ne vor arăta data şi anul.
  • +2 (2 voturi)    
    donatie salarii (Marţi, 11 august 2009, 12:15)

    Dee Dee [anonim]

    Hmm....daca tot vin cu astfel de idei "interesante' ei de ce nu propun sa-si doneze jumatate di salariu pana la iesirea din criza. Sau si mai tare sa munceasca ei pe un salariu de incadrare de 866 lei din administratia locala.
  • +1 (1 vot)    
    Legal sau ilegal (Marţi, 11 august 2009, 12:41)

    Theo [anonim]

    Intr-adevar legea romaneasca nu permite, dar exista portite. Angajatorul privat a zis asa: reducem la toata lumea cu 10% sau concediem 20%? Si angajatul a preferat mai putini bani dar sa aiba loc de munca. Modificarea s-a facut cu act aditional la contractul de munca, modificarea salariului in cartea de munca, samd. Deci...
  • +1 (5 voturi)    
    Pentru cine consolidam bugetul ? (Marţi, 11 august 2009, 12:51)

    ion [anonim]

    Cand stii ca trebuie sa faci un efort pentru o cauza comuna n-am nimic impotriva; ori cand stiu ca sunt obligat sa consolidez bugetul ca altele gen Ritzi si Udrea il devalizeaza, parca-ti vine sa pui mana pe ceva sa-i astepti pe unde-i prinzi si sa le "pui pe vedere" problema... NU?
    Parca nu-mi mai vine sa fiu solidar social.
    Desfiintati o Camera ca Senatul si cu siguranta se fac economii imense; faceti un calcul ce consuma Senatul existand, ca ce produce stim; NIMIC.
  • +8 (12 voturi)    
    iete-te la astia!!! (Marţi, 11 august 2009, 12:52)

    bogdan [anonim]

    au inceput sa ia masuri nepopulare... :))
    Trebuie ca le-a ajuns cutitul la os de-a binelea... Nici bani pana la realegerea iubitului conducator nu mai sunt ca altfel nu bagau ei mana ACUM in buzunarul votantului...
    Acu' se pune intrebarea - isi da foc Base la valiza au ba? Io sper ca da... :)) Sa economisiti bine!
  • +10 (10 voturi)    
    guvern destept! (Marţi, 11 august 2009, 13:06)

    Itsoc [utilizator]

    ete pix! ecuatia e simpla: 10 zile concediu neplatit pt. 1,4 milioane bugetari = + 2% in pensii pt. 6 milioane de pensionari.
    Astia targeteaza piata mai ceva ca analistii de marketing. Nu bugetarii reprezinta grosul alegatorilor ci, citez de la alegerile parlamentare: "persoane de 50 de ani +, studii medii, din rural" adica pensionarii.
    Voturile pe care le pierd de la bugetari < voturile pe care le castiga de la pensionari caci: "maica, ne-au marit pensia astia. este guvernanti buni!"
    • +3 (5 voturi)    
      da si tu..... (Marţi, 11 august 2009, 10:56)

      directia 5 [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

      adica pensionarii s au 'dedulcit',fac mofturi la un mic s o bere ?sau poate 'intelectualii' fini fac otita de la telefoanele lui vanghel'e
      cred ca iliescu daca citeste postarea ta este tare multumit,lupta de clasa n a murit,s a ascutit, si el este tare fericit
      daca in '90 am avut 'meciul',intelectuali vs ceicemuncescnu gandesc,astazi avem confruntarea ,bugetar vs privat,daca bugetaru' aplica vechea tactica mioritica-noi ne facem ca muncim,ei se fac ca ne platesc-,'privatul' a facut avere practicand evaziunea pe scara larga si contracte cat mai oneroase cu 'statul'
      un singur lucru este cert,privat,bugetar ,'contribuim' cu avant revolutionar la prabusirea Ro ,suntem prea ocupati cu mistocareala balcanica pt a vedea prapastia in care cu cinism suntem impinsi de o clasa politica prea corupta si o societate civila vegetala
      • +3 (3 voturi)    
        si tu? (Marţi, 11 august 2009, 14:37)

        Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui directia 5

        Am impresia ca traiesti in alta tara. Strategia pensiilor nu e pt. prima oara aplicata si este aplicata pt. ca in trecut a dat roade. Poate o sa zici: "ah, si ce? cu o floare de 2% se face primavara"? dar afla ca o mare parte din pensionari 'abar n-au de turnuri, inginerii financiare, furtisaguri si economie. daca le-ai dat 10 lei la pensie te voteaza de n-ai treaba. nu pt. ca-s multumiti ci pt. ca daca "vin altii, o sa fie mai rau, astia macar ne dau, putin dar ne dau".
        Confruntarea bugetar vs. privat a existat tot timpul dar niciodata nu a fost adusa in prim plan pe motiv de "merge si asa". Eh, acum nu mai merge asa. Sunt fapte concrete care ne spun ca avem o problema nationala. Nu e posibil sa ai 4,5 mil de privati, 1,4 milioane de bugetari si vreo 6 milioane de pensionari. Chiar e o problema si daca nu vrei s-o taraganezi inca 20 de ani trebuie sa tai in carne vie. Bugetarii nu i-au plans pe privati cand au fost 200.000 dati afara. Acum privatii ce ar trebui sa faca? sa duca de mancare bietilor bugetari ce vor fi dati afara? nu e o lupta, pur si simplu asa stau lucrurile.
        Cum spunea si Octavian Paler, sa-i fie tarana usoara, "noi, romanii, suntem prea amuzati" si amuzati ne indreptam cu totii spre groapa sapata de guvernanti societatii civile mult prea oarbe si ignorante!
        • +1 (1 vot)    
          cine traieste in alta tara ? (Marţi, 11 august 2009, 14:40)

          directia 5 [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

          din '92 la fiecare ciclu electoral la guvernare am avut o succesiune de partide si coalitii,practic doar prm n a avut reprezentanti la guvernare decat in esalonul 2,toate, fara exceptie ,au practicat populismul pe scara larga si toate fara exceptie au sfarsit in opozitie dupa 4 ani de guvernare,au inlocuit somajul cu pensionarea anticipata,au trimis in pensie militari cu numai 10 ani contributie,au permis in sistemul bugetar dublarea pensiei cu venituri ...tot din buget,ultimul guvern-tariceanu-a marit pensia in valuri-v il mai amintiti pe vosganian ?cum demonstra el ca avem excendent care musai trebuie s a ajunga in pensii,rezultatul ?la sfarsitul lui 2008 o gaura de 200 milioane euro in bugetul de asigurari-pacuraru era pe web,nu avea el timp de asemenea prostii-ba a mai angajat 200 000 in sistemul bugetar si a 'dus' cheltuielile bugetare de la 6% la 8,1%,rezultatul ? un loc 2 'castigator' in colegiul electoral Cioflingeni,colegiu unde nr. asistatilor este,ai ghicit, covarsitor
          Asadar teoria d-v nu prea este validata de realitatea cotidiana
  • 0 (4 voturi)    
    reduceti costurile, lasati cursul valutar liber (Marţi, 11 august 2009, 13:10)

    Razvan_M [utilizator]

    Guvernul actual a redus deja cu 10-20% cheltuielile fata de anul trecut, din pacate asta este insuficient. Trebuie facute reduceri de cheltuieli in continuare, in principal la pensiile speciale si la salariile mari de la stat (sau acolo unde pensia subventionata se cumuleaza cu salariul sau unde exista si salariu si functie in consiliu de administratie la o companie de stat).
    Problema pe care o avem cu acest curs valutar tinut in frau este ca apasa greu asupra companiilor care produc ceva. Cele mai avantajate de un curs tinut sub control strict sunt companiile importatoare, care apoi revand. BNR si statul roman folosesc ca parghii pt. tinerea cursului sub control dobanda mare de politica monetara si extragerea leilor din piata, ceea ce face ca piata sa se afle intr-o criza mare de lichiditate. Pe termen scurt, aceasta criza n-ar fi ridicat probleme atat de grave, dar deja intram in al doilea an de criza de lichiditate si companiile care asteapta toamna pt. a-si reveni s-ar putea sa aiba o surpriza neplacuta.
    Problema cu cresterea euro ar fi ca se vor accelera defaulturile celor care au credite in aceasta valuta. Din pacate, asta-i viata: statul, adica noi toti, nu putem acoperi riscurile pe care si le-au asumat numerosi concetateni.

    Ce ma nemultumeste foarte tare este impresia ca guvernul asta nu face nimic. Cred ca are o mare problema de comunicare, deoarece stiu sigur ca reduceri mari de cheltuieli s-au facut deja la bugetari.
  • +5 (9 voturi)    
    sugestie (Marţi, 11 august 2009, 13:34)

    crotal [anonim]

    la puscarie nu vrei sa te duci, videne?
    economii: desfintati min turismului, tineretului si imm, lasati toaregurile si audi si o sa aveti economii
    • +1 (5 voturi)    
      Trebuie sa ai mintea foarte ingusta (Marţi, 11 august 2009, 12:12)

      enterco [anonim] i-a raspuns lui crotal

      ... ca sa poti sustine ca turismul nu trebuie promovat. Acolo unde e turism, exista activitate, exista turisti care lasa bani grei pe unde se duc. Daca vor reusi ai nostri sa atraga turisti din strainatate impreuna cu capitalul lor de vacanta, ar fi o oportunitate excelenta pentru toate activitatile colaterale: locuri de munca pentru angajati care deservesc turismul, locuri de munca pentru cei ce opereaza indirect (ex: servicii intretinere, amenajari, etc). La 100.000 eur cheltuiti de la stat ar putea veni 1.000.000 de la turisti, iar statul isi scoate parleala din mai putin decat TVA-ul incasat. cum spuneam, mai lasati-ne cu ineptiile de forma 'desfiintati turismul'. Aveti ochelari de cal daca vedeti aici pierderi.
      • +1 (5 voturi)    
        MInisterul turismului (Marţi, 11 august 2009, 12:34)

        kinn [anonim] i-a raspuns lui enterco

        Faci o confuzie, nimeni nu a spus "desfiintati turismul", ci "desfiintati min. turismului". Pentru a comanda cateva cateva clipuri publicitare unor agentii de publicitate nu e nevoie de un minister intreg.
      • 0 (0 voturi)    
        Tu pe langa faptul... (Miercuri, 12 august 2009, 13:01)

        maria [anonim] i-a raspuns lui enterco

        ...ca ai capul mic, iti sta si mintea lejera! Mai flacau (sau fatuca) promovarea turismului se face de catre firmele de turism, care sunt private. Politica unui stat in domeniul turismului ar trebui sa fie crearea unor facilitati fiscale si a altor reglementari care sa le sprijine in mod real pe acestea. In acelasi timp ar trebui coroborate si actiunile prioritare ale altor ministere complementare activitatii de turism, astfel incat sa fie asigurata infrastructura drumurilor, transporturi pe calea ferate cu anumite facilitati pentru trasee lungi, etc.Noi in schimb o distram pe tiitoarea lu' base, ca si cand la cat a furat impreuna cu cocoselu n-ar fi putut sa se plimbe pe banii ei. Dar daca sunt prosti ca noi care-i voteaza la greu, se "sacrifica" si ea!!!
  • -2 (6 voturi)    
    Pe termen scurt (Marţi, 11 august 2009, 13:36)

    gabifm [utilizator]

    masura mi se pare buna si de natura sa nu afecteze serviciile oferite de bugetari. Pe termen lung insa, trebuie luate masuri care sa duca la descongestionarea sistemului.
    Ma uit pe "fluturasul" de salariu si constat ca de ceva timp existenta cotei unice este doar o lozinca! Au crescut celelalte taxe de asa natura incat am ajuns la nivelul de impozitare de pe vremea lui Nastase. Nu se poate! Nu faceti decat sa incurajati nemunca platind atat de multi bugetari care se bat de musca sau, si mai grav, cum este situatia din sanatate sau invatamant ,in anumite localitati unde nu se mai justifica tot personalul (3 pacienti, 5 elevi, etc.)
    • +3 (5 voturi)    
      Asta este (Marţi, 11 august 2009, 10:43)

      dumitrududuc [utilizator] i-a raspuns lui gabifm

      Asta inseamna FMI - imprumutul..va amintiti? de atunci a pornit totul .. si asta e doar inceputul..
      • 0 (0 voturi)    
        Hai ca esti tare ca fularu' ! (Miercuri, 12 august 2009, 13:12)

        maria [anonim] i-a raspuns lui dumitrududuc

        A venit FMI-ul si ne-a obligat sa luam imprumuturi, sau dobitocii astia din guvern (vezi pogea) habar-n-aveau ce trebuie sa faca? Ce masuri au luat la nivel national pt asigurarea economiei chiar ca si in conditii de avarie? Nici una pt ca marele carmaci base e varza, desi si-a vazut visul cu ochii, dar guvernul nu a avut nici o initiativa legislativa, ci conduce prin OUG-uri, parca ar fi Razboi Mondial, iar "expertiza" economica a lu' boculica = ZERO!!! Intre noi fie vorba, asta nu se pricepe nici la drept constitutional, desi am inteles ca preda aceasta materie la o facultate din Cluj?! Deci ce vreti, daca nu avem guvern, atunci am inchiriat FMI-ul sa ne guverneze!!! Oamenii propun solutii, dar prostii nostri, care nu stiu sa faca nimic pt a urni economia, aplica masura prostului: concedierea!!! Mai bine si-ar prezenta ei demisia, am instala un guvern de tehnocrati, fiecare mun. din guv. sa fie as in domeniul pe care-l coordoneaza, si sa ne luam si banii inapoi de la mafiotii astia nenorociti: base, lenutele, riti-piz..ele, berceni, videni, etc!!!
  • -1 (1 vot)    
    mai multe nu se poate (Marţi, 11 august 2009, 13:41)

    papillon_gs [anonim]

    ba se poate si mai mult sunt unii care au 40 zile c.o. pe an si cu niste medicale + sarbatori legale + duminici 50 buc ajung lejer la 120 zile fara prezenta. deci sunt obisnuiti sa stea. la job problema e cum ii convingeti sa nu ceara bani
    dar stiu eu se duc la colegii lor medici la fel corupti si acestia din solidaritate le dau 3 luni concediu medical ca mai mult nu se poate si bugetul tot chel ramane. /
  • +1 (1 vot)    
    CFS (Marţi, 11 august 2009, 13:52)

    stella [anonim]

    Sunt de acord, daca asa pot sa imi ajut tara!
    • 0 (0 voturi)    
      primul comentariu de bun-simt (Marţi, 11 august 2009, 15:17)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui stella

      pe care l-am citit dupa multi ani!
  • +2 (4 voturi)    
    Masuri electoralo-populiste (Marţi, 11 august 2009, 13:56)

    ALFA [anonim]

    guvernul doreste reducerea cheltuielilor bugetare salariale,dar se gandeste si ce masuri de stimulare a electoratului sa adopte in sustinerea candidatului propriu ,iar una dintre ele este acordarea unei donatii in valuare de 200 lei ptr.fiecare somer iesit din evidentele ajofm-lor,adica la ~ 6 milioane de persoane in 2 transe :prima in noiembrie si a doua in decembrie 2009. sa traiti bineeeee !!!!
  • -1 (1 vot)    
    eeeeeeeee (Marţi, 11 august 2009, 14:08)

    papillon_gs [anonim]

    pentru asta exista master card
    am pai post la alt titlu si nu apare nimic oare de ce? nu am fost vulgar
  • -1 (1 vot)    
    Eu zic (Marţi, 11 august 2009, 14:18)

    DlGoe [anonim]

    Eu zic sa ii puna sa plateasca impozit forfetar !
    ha ha ha ce-mi plac glumele mele !
  • +1 (1 vot)    
    CFS (Marţi, 11 august 2009, 14:53)

    ANDREI [anonim]

    10 cfs bugetari=2% pensii majorate. sunt eu tampit sau unde e economia????????
    si munca cine o face in cele 10 zile,?colegul sau guvernul?
    sa dea o lege sa suspende si plata dobanzilor la banci pe celr 10 zile
  • 0 (0 voturi)    
    unde's banii (Marţi, 11 august 2009, 15:15)

    Bugetarul [anonim]

    Bine ca au gasit unde sa faca reduceri de cheltuieli din salarii.
    Dar cheltuirea frauduloasa a banului public prin licitatii trucate, achizitii fara licitatii, spagi si comisioane luate din costul umflat al lucrarilor si serviciilor achizitionate de catre ordonatorii de credite, nu o vede nimeni.
    Avem o gramada de institutii unde se incaseaza salarii colosale (curte de conturi, autoritate de audit, garda financiara, corpuri de control pe la diverse ministere, DNA, etc.) care ar trebui sa verifice cheltuirea banului public de catre autoritatile centrale sau locale. Aici se irosesc sume uriase pe care nimeni nu vrea sa le controleze.
  • 0 (0 voturi)    
    "in ceea ce privesc accizele".... (Marţi, 11 august 2009, 15:37)

    monica L [anonim]

    Nu se gaseste, dom'le, un crestin in Romania sa-si faca pietate cu Pogea sa-l invete nitscaiva gramatica?
  • 0 (4 voturi)    
    asta-i buna! (Marţi, 11 august 2009, 15:37)

    luci [anonim]

    nu sunt bugetar si sunt de acord cu masura luata, daca se aplica la toti bugetarii, indiferent de functie...
    dar problema este alta, acesti bani se recupereaza prin al 13 lea salariu? sau prin prima de vacanta? am vazut lideri de sindicat, de la bugetari, care solicita in mod expres aceste lucruri, ca pe niste drepturi garantate prin lege..., in mediul privat se tine cont de situatia unitatii, daca nu-si permite, nu se acorda, la stat nu se tine cont de acest lucru?
    sau faptul ca ei nu produc, doar consuma, nu au niste indicatori de realizat...
    o alta problema o constituie numarul mare de salariati din sectorul bugetar, numarul mare de agentii, care de cele mai multe ori au fost infiintate la solicitarea UE, fara sa se tina cont ca la noi existau deja unitati care se ocupau deja de acele probleme...., dar este mai frumos sa avem protecita mediului, garda de mediu, protectia animalelor, politia animalelor, directii sanitar-veterinare, protectia consumatorului, etc...., partea proasta este ca nici nu stii cui sa te adresezi cu o problema si mai grav, ele insele nu stiu care ar trebui sa rezolve problema...
    nu ar fi mai usor sa se uneasca aceste agentii, unitati sau ce or fi ele, se reduc cheltuielile numai prin reducerea posturilor maharilor, dar de, clientela politica....la fel se intampla si la protectie sociala, fel de fel de unitati: protectia copilului, asistenta sociala, pentru batrani, pentru handicapati, etc., nu este mai bine sa se faca o singura directie?
    la final as vrea sa inteb guvernul, cine si cum se vor rezolva problemele cetatenilor, ale tarii in general pe perioada celor 10 zile de concediu fara plata.... sau daca nu sunt probleme de genul acesta, personalul fiind supradimensionat, de ce nu se fac reduceri mai repede din randul clientelismului politic....?
    • 0 (0 voturi)    
      ineptii (Marţi, 11 august 2009, 15:01)

      roxana [anonim] i-a raspuns lui luci

      cum adica noi nu producem?
      dar ce ne plateste cineva sa stam degeaba?
      venitul nostru nu e impozitat? nu dam bani la sanatate?somaj?pensii? eu sunt medic . poate ar trebui sa ne dea pe toti afara sa vedem cum va duceti la privati sa va tratati cu 100 euro spitalizarea pe zi, si atunci sa va vad, in afara de consulturi, sau sa va puna sa platiti salvarea de cate ori o chemati 500-1000 ron sa vedm ca oricum noi nu producem nimic, ar trebui ca sa nu ne mai dea nici un ban de la buget si sa luam taxa fiecare spital si fiecare ambulanta , sa va vad atunci ca asa am produce si noi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ce bine ar fi de ce nu se face asa???? si la politie banii din amenzi de ce nu se duc la inspectoratul respectiv ca doar angajatul lui a muncit si asa ar avea si ei bani , macar de benzina ca acum le dau decat un bon ( 50 ron) pe saptamana in 3 schimburi ( in patrulare 40km/ora loganul consuma cam 10l/100km, deci din 50 ron =15l benzina cam 150km/sapt . poate s-o gandi cineva ca totusi nu muncim degeaba ca presedintele care cred ca el cam ia banii degeaba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      • +1 (1 vot)    
        i-auzi (Marţi, 11 august 2009, 19:11)

        stupidu [utilizator] i-a raspuns lui roxana

        daca e asa rau sa fii medic la stat de ce nu te angajezi la un spital de ala privat de care ne povestesti ca e 100 EUR spitalizarea pe zi?
        • +1 (1 vot)    
          cabinet (Miercuri, 12 august 2009, 0:38)

          superior [utilizator] i-a raspuns lui stupidu

          70 poate 80% au ceva cabinet sau lucreaza la unul privat...eu nu zic, sunt asistenti, dar si aceia isi completeaza veniturile...in locuri unde am auzit ca nu se prea da chitanta!
      • +1 (1 vot)    
        1000 ron... (Miercuri, 12 august 2009, 0:37)

        superior [utilizator] i-a raspuns lui roxana

        salvarea? Bine, la privat gasesc elicopter in banii astia, poate mai mult dar fie....acum intrebare: daca platesc niste sume extrem de interesante in sistemul sanitar 10-20-30 ani si la un moment dat am nevoie de ceva, stiti ce patesc? Va spun eu, stau 6 ore pe hol, ma consulta 30 secunde si-mi zice ca trebuie sa imi fac analizele la cabinetul domnului profesor. Stiti in Germania ce asistenta medicala am pentru acesti bani pe care-i cotizez lunar? Stiti ce patesc aici daca "flutur fluturasul" cu salariul si impozitele platite spre sistemul sanitar? Va spun eu, voi fi taxat mai "frumos" la cabinetul lui "profu", caci nu se uita la valoarea asigurarilor platite ci la netul incasat!
        Si inca ceva...nu va pare cam generala "atitudinea" medicilor de a avea cabinete particulare?...Nu vi se pare frustrant sa fiti "aproape furati" de stat cu asigurarile astea obligatorii si atunci cand ai nevoie sa mai scoti bani ca sa ajungi la un cabinet particular? Considerati normal ca "profu" sa aiba un aparat la cabinetul privat pe care clinica sa nu si-l "permita"...ma scuzati!\
        Cu politia este o aberatie...a muncit...sa dea amenzi...sa scrie sau sa constate? Dar fisa postului ce prevede...sa doarma? Si daca bugetul lor ar fi format din amenzi credeti ca ar fi "greu" sa stranga 100.000 euro? Pe bune?
      • 0 (0 voturi)    
        duduitza Roxana.... (Joi, 13 august 2009, 20:45)

        muky [utilizator] i-a raspuns lui roxana

        ....nimeni nu spune ca nu lucrati,treaba e CUM lucrati,ca dl Ciomu si altii ca el?(ca asteptati tot felu de atentii,si daca omul nu are ,il lasati aproape sa moara pana interveniti,in special in spitale);ca stam cu orele in fatza usilor celor de la stat,si cand iti vine randul,mai intra cate-o cunostinta;ca se vine la lucru,cam cand se vrea(nu chiar peste tot,mai sunt si exceptii,dar sunt putine),si se pleaca cam tot asa ,fiindca nu sunteti controlati(si daca sunteti,corb la corb nu scoate ochii);iar la sate ,e si mai rau,caci acolo,din cate ore are planificate doctorul ,poate vine jumatate din ele sau nici atat;si atunci si normal ca, cine are bani se duce la privat,sau peste granita(bineinteles tot la privat) sa auzim de bine
  • -3 (5 voturi)    
    Parazitii societatii (Marţi, 11 august 2009, 15:53)

    Sargon [utilizator]

    Eu propun ca toti functionarii sa intre in concediu fara plata pentru totdeauna. Este singura sansa ca societatea (si deci economia) sa scape de parazitul STAT!
    • -1 (3 voturi)    
      parazit esti tu (Marţi, 11 august 2009, 23:36)

      costi [anonim] i-a raspuns lui Sargon

      eu propun sa te impusti. ce zici? oricum nimeni n-ar pierde nimic daca ai disparea de pe pamant.
  • 0 (0 voturi)    
    Opinie (Marţi, 11 august 2009, 15:58)

    stelian [anonim]

    Cred ca mult mai eficient pentru ,,rotunjirea ,, bugetului de stat, ar fi ca toti acesti domni care in prezent se joaca cu soarta altor semeni de-ai lor, emitand tot felul de solutii de-a dreptul halucinante, ar fi sa inapoieze statului roman tot ceea ce se zice ca ar fi furat sau instrainat contra spaga, in beneficiul ,,investitorilor strategici,,. Asta ar fi valabil pentru toti cei care au guvernat tara asta din 1990 pana azi !
  • +1 (1 vot)    
    criza... (Marţi, 11 august 2009, 16:02)

    roman [anonim]

    Cred că m-am saturat de tara asta! Si nu e un cliseu...am 30 de ani, sunt cadru didactic si, intotdeauna, am crezut ca solutiile vin din oameni. Am crezut ca implicarea si munca pe branci, fara socoteli financiare, este salvarea. Spunea cineva mai sus de voluntariat si solidaritate!!! Da, dar ce te faci in societatea romaneasca, in care pot fi solidari doar 10% dintre indivizi? Ca restul stau si isi fac calcule personale! Ce te faci cand esti privit in ras de colegii care vin la munca pentru a se odihni, dar primesc sporuri pentru ca se preocupa de deschiderea unor usi? Ce te faci cand, daca muncesti in plus, esti privit cu revolta, pentru ca strici atmosfera de calm si relaxare? Tara asta nu va iesi din criza niciodata! Ca, daca ar indrazni sa iasa, s-ar gasi cativa romani care sa o traga inapoi! Oare chiar nu putem invata nimic din lumea in care traim? Chiar nu ne gandim ca avem copii si ca nu le aratam o lume normala? Ca nu le lasam nimic?...Da, haideti sa fim, si de data asta solidari...si sa avem rabdare! Dar cred ca ne-am bucura cu totii daca "alesii" nostri ar mai dovedi, macar din cand in cand, putin bun-simt! si responsabilitate! Si daca n-ar mai trata tara asta ca pe propriul teren de joaca!
    • 0 (0 voturi)    
      eu m-am plictisit (Marţi, 11 august 2009, 19:14)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui roman

      m-am plictisit sa fiu solidar cu toti! cu lenea, prostia, incompetenta. mai bine nu mai platesc nimic la stat!
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate (Marţi, 11 august 2009, 22:08)

        roman [anonim] i-a raspuns lui stupidu

        Da, cred ca ai dreptate - lehamite este ceea ce simtim foarte multi dintre noi! Lehamite de toata vorbaria lor si de "masuri"...
  • +4 (4 voturi)    
    dar pensiile de 20.000 RON? (Marţi, 11 august 2009, 16:03)

    Cocaina [anonim]

    de ce nu taie si din pensiile alea nerusinate? ai de iau peste 200.000.000 in bani vechi? aia sunt de-ai lor?
    /
  • 0 (0 voturi)    
    penibil (Marţi, 11 august 2009, 16:51)

    eu [anonim]

    cum e posibil asa ceva? e abuz! ce vina am eu, care muncesc 8 ore pe zi de imi sar capacele pt criza lor si acordurile cu hotii de la fmi? de ce ne pedepsesc pe noi? lucrurile nu vor ramane asa! si am certitudinea ca oricine ar fi revoltat daca i s-ar impune asa ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    criza? (Marţi, 11 august 2009, 18:10)

    AsmVax [anonim]

    In viata totul este asemenea unei balante.
    Daca azi castigi un leu maine il pierzi, daca azi te bucura ceva maine te intristeaza altceva.
    Daca in Romania se fura ca in codru iar unii sunt foarte bogati, atunci trebuie sa existe si saraci.
    Sa zicem ca in Romania sunt 10 oameni iar acestia trebuie sa imparte 10 lei (averea Romaniei)
    Daca 2 oameni au 8 lei, restul de 8 oameni trebuie sa imparate 2 lei.
  • 0 (0 voturi)    
    cfp (Marţi, 11 august 2009, 20:52)

    mihairock [utilizator]

    ideal ar fi ca nici unul din functionari sa nu faca de "buna voie" cerere de concediu fara plata! temei legal nu exista........ deocamdata! mi-e teama ca vor fi colegi care de teama sau din obisnuinta ascultarii ordinelor si "sfaturilor" vor semna si pleca in concedii fara plata.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu-i asa mare nevoie de acordul salariatilor! (Marţi, 11 august 2009, 23:13)

      enterco [anonim] i-a raspuns lui mihairock

      Se pot gasi suficiente metode de a reduce cheltuielile. Legal. Nu o sa fie trimisi acasa o perioada compacta, probabil ca se va schimba numarul de ore lunare de lucru intr-o lege, ca sunt cam multe momentan. O sa protesteze sindicatele, si? Se vor aduna in fata cine stie a carui obiectiv sa protesteze. Si...? La ce le va folosi? Ar trebui sa profite de acest timp liber si sa isi aminteasca de familii, rude, sa mai citeasca o carte, ca nu e chiar asa de dureros cat pare. Ar fi mult mai dureros sa inceapa concedierile, ca sa fie si mai grea povara pentru toti. Dintre aceste 2 rele, cateva ore nemuncite neplatite mi se par mult mai acceptabile decat cateva concedieri, cu marirea somajului, etc.
      Aveti habar de cand s-a 'adaptat' sistemul privat la criza? Se face anul de cand au inceput sa dispara angajati fara a veni altii in locul lor din diverse firme!!!! Nu cred ca e echitabil ca sistemul privat sa plateasca din greu, in timp ce statul vegheaza doar la bunul mers al linistii populare, in vederea exprimarii cat mai relaxate a voturilor la urne.
      mihairock, intr-un fel sau altul... statul nu va plati respectivele sume. Ca se cheama 'taierea suventiei X', scurtarea programului saptamanal de lucru cu X ore, trimiterea in somaj a X oameni, o solutie va fi aleasa. Daca ar fi dupa parerea mea despre majoritatea angajatilor la stat, bine le-ar face daca i-ar concedia. Dar cand ma gandesc cat se ingroasa randurile somerilor, prefer sa ii tina acolo, cu n saptamani cu program mai scurt cu x ore, e mult mai tolerabil.
  • +2 (2 voturi)    
    exemplu de bugetar (Marţi, 11 august 2009, 22:05)

    wiseguy [anonim]

    Va ofer un exemplu de bugetar: dupa nenumarati ani de studii (facultate pe care am si frecventat-o, culmea, master si enumarate formari in domeniu) lucrez ca psiholog intr-un spital de psihiatrie in care cu greu am prins jumatate de norma, adica 3,5 ore/zi, pentru care primesc 550 Ron pe luna + 10 bonuri de masa lunar. Daca din acest salariu voi primi 2/3 rezulta ca am reusit sa salvez tara din criza. Sunt mandru de aceasta, ca cei 150 ron ai mei ne-au salvat de pieire.
    • 0 (2 voturi)    
      pai si care e problema (Miercuri, 12 august 2009, 13:34)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui wiseguy

      daca esti un psiholog bun (tu spui ca ai fi, zici ca ai niste diplome) te duci in domeniul privat. o consultatie de 2 ore cu un psiholog costa de la 1 milion in sus. fa-ti un cabinet, cere 50 ron si spargi piata, nu-ti mai plange de mila si nu mai intinde mana dupa 150 ron.
  • 0 (0 voturi)    
    Solutie de criza (Miercuri, 12 august 2009, 0:54)

    Misu [anonim]

    Propun intrarea in CFS "etern" a guvernului si parlamentarilor. Cred ca economia la buget ne-ar scoate din criza
  • 0 (0 voturi)    
    spruri absurde in continuare (Miercuri, 12 august 2009, 1:11)

    amarul [anonim]

    pe cand bugetarii de rand trec in concediu fara plata, inaltii conducatori ai acestora beneficiaza de spor de 50% pentru lucrari de exceptie, lucrari care nu se vad in urma lor. Intreg poporul imparte o paine pe cand inaltii demnitari au cate-o brutarie de fiecare. Singurele momente in care stralucesc acesti conducatori sunt atunci cand isi aproba singuri sporuri "de zambete" pe timp de criza.
  • 0 (0 voturi)    
    bai oameni buni (Miercuri, 12 august 2009, 6:39)

    kermy [anonim]

    chiar credeti ca economia romaneasca o sa se<revigoreze> cu concediu fara plata al bugetarului de rand? ca sper ca nu va faceti iluzii ca domnii guvernanti , ( din ale caror salarii chiar s/ar face economie) si mai ganditi/va la un lucru,,,,,,darile catre stat ,(impozit , cas, somaj) tot de la bugetari vin ...sau ma rog ......tot de la cei afectati de criza....ca doar nu va imaginati ca marii <privatizati> sunt cu platile la zi.....ganditi/va la diverse Regii Autonome, sau Agentii Nationale, ale caror datorii catre stat au fost sterse......oare de ce?
  • 0 (0 voturi)    
    guvernantii (Miercuri, 12 august 2009, 8:27)

    pascaru [anonim]

    nu va e rusine,bugetari guvernamentali ,ce sunteti!
    nici nu participati la sedinte,cand sunteti in sala dormiti sau va scarpinati, furati in disperare si trimiteti acasa profesorii? n aveti nevoie de educatie talharilor, ca sunteti niste reziduri intelectuale,rad si curcile de foile voastre matricole ,de incompetenta si tupeul vostru... vai de tara si poporul care nu va alunga cu pietre.
  • 0 (0 voturi)    
    dar sporurile? (Miercuri, 12 august 2009, 8:28)

    Catelu [anonim]

    Oare in perioada asta sporurile se iau? Ca sporurile nu au nici o legatura cu performanta, si atunci ar putea fi acordate si in concediu.
    In cazul asta, individul ala care are 5000RON salariu si 10000RON sporuri lunare ar putea sta acasa linistit si sa se multumeasca cu numai 2 salarii.
  • 0 (0 voturi)    
    pt. roxana (Miercuri, 12 august 2009, 10:00)

    luci [anonim]

    esti complet pe dinafara si, din tot articolul meu ti-a sarit in ochi faptul ca bugetarii nu produc nimic..., nu vad unde este problema, nu am zis ca nu avem nevoie de ei(sau de unii ), ci faptul ca ei nu aduc plusvaloare prin munca lor, deci nu contribuie efectiv la cresterea economica, ei doar "consuma" cresterea economica...
    chiar daca nu produc, niste indicatori de evaluare a muncii lor tot ar trebui introdusi, nu tampenii de genul "procent din incasari, spor de zambet, calculator, altitudine si alte prostii) pentru stimulare, asta face parte din atributiunile angajatului, daca nu le respecta, afara cu el.... n-ai sa vezi la privat asa ceva....
    in legatura cu amenzile sau alte taxe, ne-am saturat de explicatiile pe care le dau unele agentii cu salarii exorbitante cum ca ei aduc foarte multi bani la buget(din diferite taxe, amenzi, impozite, etc.), este un lucru normal ca oamenii isi platesc singuri aceste taxe, nu au inventat ei roata si au pus o taxa sa aduca bani la buget....
    in legatura cu sistemul sanitar, mai bine nu deschideai subiectul, este la pamant, servicii execrabile, medici care lucreaza si la stat si au si cabinet particular, nu respecta programul la stat, medici de familie transformati in asistenti(relatiile pe care le primesti de la ei ti le poate oferi orice farmacist) dar salariul il primesc dupa numarul de pacienti inscrisi, chiar daca intr-un an nu poate sa ofere consultatie la toti, daramite intr-o luna (si asa castiga sute de milioane de lei lunar), spitale fara medicamente(dar lunar se deconteaza sume imense la casa de sanatate) si lista poate continua.... sunt foarte putini medici care pun suflet in ceea ce fac, multi sunt medici cu numele, dar lasand la o parte toate astea, nici medicii privati nu produc, in cel mai rau caz realizeaza niste venituri prin taxele impuse..., asa ca daca ai inteles ceva din ce am scris, te rog sa mergi la un spital privat sau deschide cabinet particular, sa obtii venituri...
    • 0 (0 voturi)    
      pt luci (Miercuri, 12 august 2009, 12:35)

      dia [anonim] i-a raspuns lui luci

      Si dupa parerea ta cine produce? Aia de la privat care fac pantofi cu tocul in fata si care primesc salariul la negru?
      Sau vanzatoarele de la supremarket?
      Traiasca clasa muncitoare, sa moara intelectualii.... am mai auzit asta....
      Sa vedem ce-o sa faci daca ti se imbolnaveste copilul si la spital ti se spune... scuze, stiti, suntem in concediu fara plata
      sau daca vrei un proiect din fonduri europene si cei de la Apia sunt in concediu fara plata....
      Cred ca nu si-a pus nimeni problema ca o diminuare cu 15% a salariilor va determina aceeasi reducere a sumelor platite pe post de CAS, CASS, somaj, impozit pe venit etc. Sa vedem din ce se vor mai plati pensiile, alocatiile copiilor si concediile medicale, pentru ca bugetele asigurarilor sociale stau pe umerii bugetarilor, singurii care au salariile ,,la vedere".
  • 0 (0 voturi)    
    criza (Miercuri, 12 august 2009, 12:44)

    atom [anonim]

    cel mai bine ar sta vreo doua luni in concediu fara plata parlamentarii, iar ministrii si intreaga lor suita sa lucreze 15 zile moca !
  • 0 (0 voturi)    
    despre criza (Miercuri, 12 august 2009, 14:34)

    licuriciu [anonim]

    10 zile fara plata...Ok!Dar macar daca asta ar rezolva problema.Desi nu cred avand in vedere incompetenta celor din fruntea trebii.Situatia e tragica si din pacate nu exista nici o initiativa si speranta!!!A disparut spiritul combativ si cei din fruntea sindicatelor snt manjiti,mana in mana cu burtosii cu mintea odihnita!Nici nu mai stii ce s fc si cum s actionezi.O s vina alegerile si trebuie s ii schimbam p ''politicienii astia d carton'' cu altii.La fel o s fie si aia si ii schimbam si p aia.Si tot asa...K alta solutie nu vd.Acest concediu fara plata va fi un prim pas spre disponibilizarile masive care vor urma din ianuarie si cd se va ajunge la un razboi civil!Toata lumea o s vrea s isi pastreze locul d munca k s poata traii s isi poata platii ratele etc.si se va ajunge la tensiuni la intrarea in functiune a pilelor...Va fi nasol rau
  • 0 (0 voturi)    
    Criza de idei (Miercuri, 12 august 2009, 14:41)

    punisher [anonim]

    Sa fim seriosi,cu economia la buget,pai asa se face economie?Ii propun lui Videanu sa aduca de acasa ce a furat de la stat si sa doneze la buget intr-un gest de solidaritate cu tara asta.Daca pana acum Videanule tara ti-a dat ,acum e timpul sa dai inapoi tot.
    In primul rand nu cred ca FMI a conditionat chestia asta este mai degraba este o idee a incompetentilor care ne conduc,pai ba fratilor, astia nu stiu sa conduca o gara, da o tara!.Pai,sa faca economie si sa reduca cheltuielile cu masinile,birourile,perdelele si scenele.Pai cum vine aia,madam Ridzi-Piti cheltuie cu milioanele,parasuta aia blonda inca 6 milioane si acum prostii sa plateasca,chiar ne credeti prosti pe toti.Oricum in iarna prevad ample manifestatii de strada,pentru ca in momentul ce nu mai ia ce pune pe masa,iesi cu bata in strada,se va intampla ca in cazul Argentinei acum 2-3 ani,poate mai rau.Asa ca guvernati sunt in criza de idei,au numai prostii in capul ala generand situatii sociale explozive.Ganditi-va f bine inainte de a face ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    75 de milioane de euro la Udrea la Minister?!!!! (Miercuri, 12 august 2009, 14:50)

    emil [anonim]

    Solidaritate fratilor.... ia sa nu mai dea Udrea 60.000 Euro pe tonere//// sa vedeti cum ajung banii!!!! Mama voastra de HOTI!
    • -1 (1 vot)    
      SA FACEM CEVA! (Miercuri, 12 august 2009, 14:04)

      bugetar ... [anonim] i-a raspuns lui emil

      Lucrez intr-o institutie publica, in care si asa sunt niste salariid e mizerie...te angajezi cu 5.400.000 lei cu studii superioare!!!! Nu-mi vine sa cred ca stam sa ne omoare BURTOSII astea....ca ne uitam cum ne lovesc si nu reactionam decat prin mesajele acestea pe care nici nu se omoară ei sa le citeasca. Mincinosii, in frunte cu BASESCU, cel mai nenorocit presedinte din toate punctele de vedere, din toate timpurile şi din toată lumea, cheltuiesc banii publici si luandu-si frumoasele "drepturi" si acum ne pun pe noi sa platim din putinul nostru pentru toata incapacitatea lor! . Daca citeste cineva aceste mesaje si are posibilitatea de a chema oamenii in strada, de a merge sa-i luam de gat pe toti mojicii acestia, ma aliez lor, impreuna cu colegii mei! Asteptam un semn... poate cineva SUNA DESTEPTAREA acestui popor...care doarme?!
      • 0 (0 voturi)    
        CRED CA TOTUL ESTE UN JOC AL LUI BASE (Vineri, 14 august 2009, 23:43)

        coleg [anonim] i-a raspuns lui bugetar ...

        Mi-am inchipuit urmatoriul scenariu: BOC vine si "LOVESTE" cu vestea ca vom avea 10 zile fara plata, toti bugetarii. Bun. Apoi acest lucru nu este posibil, deoarece se incalca niste legi... nu au voie, prin lege sa ne oblige la 10 zile de concediu fara plata. Dupa cateva aparitii la TV ale lui BOC, apare si BASE ca un SALVATOR si spune ca bugetarii nu vor primii nici o zi de concediu fara plata. Astfel apare, din nou, in prag de alegeri, in ochii electoratului ca un "extraordinar", iar electoratul CREDUL... il va vota din nou. IATA STRATEGIA LOR. CUM VI SE PARE?
  • 0 (0 voturi)    
    criza... (Miercuri, 12 august 2009, 23:52)

    un roman... [anonim]

    atunci cand "alesii" se lafaie in palate , vacante de lux si nu stiu altceva decat setea de imbogatire , nu stiu pe te miri ce mai cheltuie banii tarii , cand apar la tv si tin cuvantari dintre cele mai patriotice...iar pe de alta parte dau la glezne tot celor care se clatina si clatina ceva in economia asta..." romaneasca"...te gandesti doar intr-un singur fel..." unde esti tu TEPES DOAMNE ..CA PUNAND MANA PE EI............." , la DECEBAL , MIHAI VITEAZUL , STEFAN cel MARE , ALEXANDRU IOAN CUZA si multi f. multi alti oameni cu adevarat politici si patrioti desavarsiti......te apuca sila si uneori mila de ceea ce vor a fi acesti bieti "alesi"....sunteti ridicoli domnilor...priviti in urma...luati aminte si incercati macar acum , daca mai puteti , sa invatati de la inaintasii nostri.....: pacat de cei ce au murit ptr. acest neam....de pomana..caci mai rai decat dusmanii sunt prorii tai camarazi care solidarizeaza cu inamicul....
  • 0 (0 voturi)    
    exemplu (Joi, 13 august 2009, 12:50)

    nelly [anonim]

    Ar fi bine daca ar da ei primii exemplu si ar incepe cu ei cele 10 zile de concediu fara plata.
    Cred ca s-ar economisi mai mult ............
  • 0 (0 voturi)    
    ce sanse mai are un tanar sa spere la viata... (Vineri, 14 august 2009, 23:53)

    daria [anonim]

    Sunt jocuri politice. Ba sunt 10 zile fara plata, ba nu sunt. Nu vedeti cum isi bat joc de noi si cum ne imbolnavesc...? Ei ne arunca PASTILA, pentru ca intre timp sa-si faca jocurile. Si, oricum, STIU DIN SURSE SIGURE ca bugetarii chiar daca vor avea 10 zile de concediu fara plata, vor fi dati afara, dupa ALEGERI, in numar impresionant.... ASA CA DACA STAM CU GURA CASCATA LA EI SI NU FACEM NIMIC, POSIBIL SA "FURAM 2 IEPURI DINTR-UN FOC: si zille neplatite si "exmatriculare"!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    10 zile fara plata (Luni, 31 august 2009, 21:58)

    dexter [anonim]

    sunt de acord sa mergem zece zile in concediu fara plata, dar cine va ramane sa munceasac, sunt asistent de terapie intensiva la o unitate cu lipsa de personal de vreo 40%, desi se zice ca e unul dintre cei mai mari din RO, inainte sa plec zic la bolnavi sa ia un aer adanc ca ne vedem peste 10 zile: eu pierd vreo 4-500 roni, dar ei? chiar atat de prosti sunteti domni parliamentari sau va prefaceti?
  • 0 (0 voturi)    
    Usor pentru ei (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 10:12)

    Robert [anonim]

    Usor sa faci si sa aprobi astfel de legi cand ai un salar de zeci de milioane, dar ce fac amarati care au un salar de baza de vreo 700 lei, cum sunt eu de exemplu (politist comunitar). Cu orele suplimentare si de noapte cumva a mai urcat la 1000 de lei. Acum cu 8 sau 10 zile neplatite - orele suplimentare neplatite raman cu vreo 500 lei de Craciuni. Multumesc "domnule" Prim-Ministru si "domnule" Presedinte.
  • 0 (0 voturi)    
    de unde bani pentru bugetari? (Joi, 10 decembrie 2009, 16:16)

    alexandra [anonim]

    Va spun eude unde bani. Din evaziunea fiscala pe care firmele private o fac. pana acum 6 luni am lucrat la o sala de jocuri unde se facea rulaj de 1 miliard pe zi. daca firma isi retine o medie de aproximativ 6-7 la suta din rulaj, ramane faptul ca ceva mai mult de 900 de milioane sunt castiguri, deci se returneaza zilnic jucatorilor. conform legii, pe castiguri statul trebuie sa retina un impozit de 20-25 la suta in functie de castig. aceasta firma nu declara nicio plata mai mare de 6 milioane, tocmai pentru a nu-si pierde jucatorii. 20 la suta impozit din 900 de milioane sunt aproape de 180 de milioane pe care statul ii pierde zilnic de la o astfel de firma. evaziune fiscala grosolana. niciun cntrol intr-un a jumatate cat am lucrat acolo. aceasta firma este una multinationala,cu capital strain, are pe putin 50-60 de locatii in majoritatea oraselor tarii. cine a primit bani ca sa nu verifice firma?...si cati bani a primit? si ne intrebam de ce nu avem bani la buget? si de ce doar bugetarii trebuie sa plateasca datoriile si gaurile statului, cand sunt firmele private care saracesc statul?...bugetarii sunt mai prosti?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version