UPDATE: Romania, scadere economica de 8,8% in trimestrul doi din 2009, a patra din UE

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 13 august 2009, 10:35 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
(13 Aug 2009) PDF, 122KB
Produsul intern brut al Romaniei in trimestrul doi din acest an s-a redus cu 8,8% fata de acelasi trimestru al anului trecut si cu 1,2% fata de primul trimestru din acest an, potrivit estimarilor facute joi de Institutul National de Statistica (INS). In prima jumatate a acestui an, produsul intern brut a scazut cu 7,6% fata de aceeasi perioada a lui 2008.

Ministrul Finantelor Publice, Gheorghe Pogea, declara la inceputul acestei luni ca economia Romaniei s-a contractat cu peste 8% in trimestrul II, depasind nivelul  inregistrat in primele trei luni ale anului.

Seful delegatiei Fondului Monetar International la Bucuresti, Jeffrey Franks, a declarat luni, la prezentarea concluziilor misiunii de evaluare in Romania, ca economia tarii noastre va inregistra o descrestere de 8%-8.5% in acest an, adaugand ca "o recesiune foarte severa a lovit Romania". FMI prognozeaza o crestere usoara pentru 2010.

Pentru a se alinia cerintelor Uniuni Europene, Statistica (INS) va publica trimestrial estimari "semnal" (flash) privind evolutia Produsului intern brut in trimestrul curent fata de trimestrul corespunzator din anul precedent - indice brut si fata de trimestrul anterior - indice ajustat sezonier. Datele vor fi publicate la aproximativ 45 de zile de la incheierea trimestrului de referinta.

Institutul de Statistica va publica datele in varianta provizorie privind produsul intern brut pentru trimestrul II si semestrul I 2009 pe data de 1 septembrie din acest an.

UPDATE: Romania a inregistrat a patra scadere economica din UE in trimestrul doi din 2009

Romania a avut a patra scadere a produsului intern brut (PIB) din Uniunea Europeana (UE) in trimestrul al doilea din acest an fata de acelasi trimestru din 2008, arata datele prezentate joi de Eurostat, informeaza NewsIn. Biroul european de statistica a analizat informatii disponibile din 17 tari membre UE.

La nivelul blocului comunitar, economia a scazut cu 4,8% in perioada aprilie - iunie 2009, in timp ce in zona euro produsul intern brut s-a comprimat cu 4,6%, potrivit datelor estimative ale biroului european de statistica.

Niciunul dintre cele 17 state membre care au raportat date catre Eurostat nu a inregistrat in trimestrul al doilea cresteri ale economiei fata de aceeasi perioada din 2008. Cele mai semnificative diminuari ale economiei au avut loc in Lituania, de 22,6%, Letonia, de 18,2%, si Estonia, de 16,6%, fata de intervalul similar din 2008.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

3942 vizualizari

  • +5 (13 voturi)    
    care este cauza? (Joi, 13 august 2009, 11:09)

    costi [anonim]

    De ce asa mult ?
    Romania o tara care se bizuie pe exportul de produse agricole ,cereale .Si masa lemnoasa,cherestea .Ca sa mai incaseze ceva la buget . Dar nu incaseaza nimic .Se cunoaste de ani de zile cum merge cu cerealele si cheresteaua in Portul Constanta .Nimeni nu face nimic .De ce ?
    Un singur raspuns : Complicitatile sant pana la cel mai inalt nivel . Iar banii in company offshore.
    • +2 (2 voturi)    
      De ce? Pai... (Joi, 13 august 2009, 19:50)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui costi

      Atat timp cat cresterea a fost umflata...e normal ca dezumflarea sa fie la fel de spectaculoasa :) Ia exemplul unui balon...dupa ce-l umfli, si lasi aerul afara, nu se dezumfla la loc? :) Si nu-i asa ca umflarea a cerut efort mare, pe cand la dezumflare auzi cum face Poc Boc? :)

      In fine, atat timp cat politicienii nostri isi vad de alte interese decat cele ale tarii, nu avem nici o sansa sa mergem inainte...vezi cei 20 ani trecuti...Moldova o sa ne-o ia inainte!
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru ca (Marţi, 1 septembrie 2009, 14:06)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui costi

      ... si cresterea economica a romaniei in 2005 - 2008 a fost printre primele 2-3 din Europa, (9% in 2008). Si cind ai asemenea crestere, faci imprumuturi foarte mari si iti extinzi activitatea pentru a face fata in perspectiva cererii. Iar cind ceea ce estimai tu ca si crestere in 2009 dispare, atunci esti nevoit sa restringi activitatea.
      E ceva normal, iar daca e sa ne raportam la media UE, noi cu scadere de 9% sintem la nivelul lui ianuarie 2008, pe cind meida UE e sub nivelul lui ianuarie 2008 (cresterea economica a UE a fost de ~2-3%.
      Asa ca nu e nimic spectaculos, si nici guvernul nu putea face mare lucru.
      Si mai e si o parte buna a crizei: legea unica de salarizare, scaderea numarului de angajati la stat, limitarea salariilor porcesti la stat, ceea ce ne va ajuta la anul, cind criza va fi trecut.
      parerea mea
  • +3 (15 voturi)    
    Scaderea economica (Joi, 13 august 2009, 11:17)

    PogoniciMici [anonim]

    stimabile domn Ministru Pogea a depasit deja declaratia facuta acum 2-3 zile si de domnia voastra si de FMI cu 0,3 - 0,8 % !!! Si numai in cateva zile !!! Ce tari suntem !!! Am uitat,acum cateva zile spuneam cititorilor ca toate declaratiile pe care le vei face sa le citeasca si sa le inteleaga cel putin dublu declaratiilor M.Finante! Iata ca situatia publicata de INS imi comfirma declaratia !
    Mai departe,tinind cond de faptul ca,anul trecut PIB a crescut in S 2 cu peste 3 % si adunat cu o scadere in S 2 din 2009 aproximativ egala cu scaderea din S 1 tot din 2009 (~1,2 %),inseamna ca vom avea la finele lui 2009 o scadere a PIB de: 8,8 % + 3 % + 1,2 % = ~ 13 % comparativ cu finele lui 2008 !!!
    Stimabili GUVERNANTI in toata perioada de criza actuala ati "jucat" tot timpul NUMAI IN SPATELE REALITATII,cu alte cuvinte SUNTETI INCOMPETENTI ,cu toate ca sunteti NASITI de un Presedinte jucator -navigator pe ape tulburi !
    Sa traiti DUBLU BINEEEE !!!!!
    • 0 (10 voturi)    
      INS-Vergil Voineagu-PNL (Marţi, 18 august 2009, 11:16)

      EccE [utilizator] i-a raspuns lui PogoniciMici

      Pai la INS este presedinte Vergin Voineagu pus de PNL. Suna un clopotel? O virgula ici, un punct colea...crestere record de 8,8% in trim. 3 anul trecut cand era PNL-ul la mansa si pac..scadere de 8,8% acum cand sunt fraierusii PDL. Per total, stam bine..
  • 0 (16 voturi)    
    mogulii sunt de vina... (Joi, 13 august 2009, 11:35)

    geo12 [utilizator]

    mogulii, mogulii, tariceanu, greaua mostenire... atat am auzit de la guvernul asta incompetent, ei n-au nici o vina...nu au luat nici o masura buna concreta in 7 luni...acum sunt obligati de FMI sa reduca cheltuielile bugetare si ei se bat cu pumnul in piept ca taie in carne vie de parca ar fi fost ideea lor...
    • +8 (8 voturi)    
      Ba, sincer sa fiu, ma doare-n cot... (Marţi, 18 august 2009, 12:19)

      Hortopan [anonim] i-a raspuns lui geo12

      Daca a fost sau nu ideea lor.

      Daca o fac, jos palaria. Trebuia facut de mult asa ceva.

      Daca nu, da-i draq
      • +3 (3 voturi)    
        INS = PDL (Joi, 13 august 2009, 12:43)

        pcr [anonim] i-a raspuns lui Hortopan

        Habar nu ai ba pogonici. Voineagu e preten cu base de aia nu a cazut cand a plecat pnl.
        Vicceprsedinte e de la PDL (daca stii ceva de scandalul cu jumatate din directori de la statistica judeteana care au fost pusi in functie pe criteriul carnetului de partid)
        Vice presedintele care era de la PNL a plecat
        Asa ca laso balta
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e chiar asa (Marţi, 1 septembrie 2009, 14:12)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui geo12

      Guvernul nu prea avea ce face ca sa stopeze scadrea economica. Sintem parte a unei economii globale si suntem prea mici ca sa o influentam. Ceea ce am facut noi gresit a fost labarsarea facra precedent a cheltuielilor in 2007-2008 si lipsa de fermitate in scaderea lor in 2009, da' na, e an electoral. Si la fel cum cresterea a fost mare, la fel e si scaderea...
      In rest, Basescu e de vina pt tot ce e rau in tsara asta, cum spun toate televiziunile.
  • 0 (0 voturi)    
    @ scharke (Joi, 13 august 2009, 13:51)

    sven [anonim]

    pai daca Boc nu poate face nimic, nu mai bine sa plece ? Sa vina unul care sa puna pe romani la munca ? Preferabil nu PNL, PSD sau PDL ? Ca in rest, de vorbit degeaba despre cresterea productivitatii e simplu. Nu se vede clar ca suntem condusi de niste securisti habarnisti ?
  • +2 (2 voturi)    
    nota de plata! (Joi, 13 august 2009, 14:28)

    dracula [anonim]

    cateva lucruri ar trebui retinute: in tara asta, plina de de analisti si economisti de clasa, de businessmani fara egal, gen patriciu, sau vantu, sau voiculescu, sau cine mai stie cine, niciunul n-a fost in stare sa prevada caderea economiei sub un asemenea prag sau sa dea vreo solutie pentru atenuare a prabusirii. observatie valabila si pentru marii experti din afara, la fel de dobitoci si ei. singura lor metoda de lucru este pe bajbaite. un fel "vom trai si vom vedea." totdeauna vad despre ce e vorba,dupa... cand faptul este implinit si nu mai exista iesire din groapa.
    e grav. e tragic. romanii sunt buni doar la furat, la dat tunuri, la dat aiurea in tramvai cu parerea. hotia lor nu este depasita decat de incompetenta lor crasa. as vrea sa vad un singur domeniu care reprezinta apanajul romanilor, marca lor. nu se vede niciunul la orizont. dar nu numai de intaietate e vorba. as vrea sa vad un domeniu in care fac si ei lucrurile ca lumea. adica se situeaza undeva la mijloc, printre cei multi, dar nu in coada. in afara de hotie si demagogie, nu se vede niciunul.
    pentru a putea fi praduita de companiile straine, romania a fost incurajata sa traiasca pe datorie. ca-n sloganul "dormi in pace, europa vegheaza pentru tine". ca sa le fie bine si sa fie lasati sa fure in voie, romanii au dat tot : industrie, atata cat au avut, au calcat in picioare agricultura, au dat pamanturile si subsolul cu bogatiile sale, si-au distrus flota, transporturile,si-au omorat bancile, au legat educatia asi invatamantul de gard. au facut praf din munca si sacrificiile catorva generatii anterioare si i nu s-au mai gandit ce va urma. s-au tinut de burta strainii, vazandu-i pe romanasii nostri cum se inghesuie la pomana. iata ca a venit si scadenta. si e numai inceputul.
    nici in ceasul al treisprezecelea, nu s-au trezit la realitate sa se apuce de treaba, sa salveze ce mai e de salvat. gandirea lor urmareste doar sa inghete cheltuielile si consumul. numai mortii nu consuma nimic.
  • +3 (11 voturi)    
    este interesanta stirea... (Marţi, 18 august 2009, 10:25)

    liviu_ [utilizator]

    mai ales ca e pozitionata foarte aproape de cea cu "germania si franta au iesit din recesiune".
    intrebarea este: pentru situatia tarii este de vina criza, sau incompetenta guvernului? raspunsul cred ca il stie toata lu,ea...
    • -1 (17 voturi)    
      te inseli (Joi, 13 august 2009, 11:18)

      radu [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      In orice economie de piata gurernul este spectator la economie .Cand totul este privat si toate resursele sant date pe maini straine de unde sa aiba guvernul venituri .cand firmele fac tot felul de smecherii si nu platesc taxe .cand aparatul birocratic este asa de numeros si consuma asa de mult de unde /
      Crezi ca Franta si germania au iesit din criza pe seama guvernului ? Nu ! pe seama noastra : noi cumparam WV,Renault,Citroen,Peugeot,Airbus,Mercedes si BMW.metro si Carefour . Acolo se duc euroi nostrii si exportam ce ??? muncitori imigranti si cherestea ? De aici problema . Intrun stat sarac nu exista nici democratie nici bunastare .Exista numai coruptie si supravietuire .
      Unde ai fost in ultimi 20 de ani ? Nu ai vazut ce s-a intamplat ? Acuva vrei ca Boc dupa 10 luni sa faca minuni ? In plina criza mondiala ?
      • +5 (7 voturi)    
        criza in stiinta (Joi, 13 august 2009, 11:57)

        Darian [anonim] i-a raspuns lui radu

        Dupa cum spui am iesit din recesiune inainte Germanie si ne-am permis sa-i ajutam si pe ei cumparand din saracia noastra mertane.
        De globalizare ai auzit?
        Dar cati euroi trimit acasa cei care muncesc in strainatate sti?
        Cate firme care eludeaza legea ai reclamat?
        Cand ai injurat si reclamat, inainte de a da bacsisiul, cand te rugai sa fi servit inaintea altui cetatean sau dupa ce te-ai vazut cu sacii in caruta?
        Iti doresc sa ai parte de minunile pe care la astepti de la Boc.
        • -1 (3 voturi)    
          info ptr darian si altii ca el... (Joi, 13 august 2009, 13:04)

          radu [anonim] i-a raspuns lui Darian

          Aproape 600.000 de români sunt restanţieri la bănci. După ce ani de zile românii au suferit de febra cumpărăturilor pe datorie, statistica înregistrează acum o performanţă nedorită. Doar Kazahstanul are mai mulţi datornici la bănci decât România.

          18% din suma totală a creditelor acordate în România reprezintă împrumuturi cu probleme. Cu alte cuvinte, dintr-un volum total de 200 de miliarde de lei, aproximativ 14 miliarde sunt credite aproape imposibil de recuperat
          • +2 (2 voturi)    
            Ha Ha (Joi, 13 august 2009, 13:17)

            Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui radu

            Asta ai auzit de la un prieten asa-i?
            La afirmatiile pe care le faci cu siguranta nu lucrezi in domeniu.
            Perspi"cac"ule daca ai datorie la banca mai scapi de ea cand treci pe lumea cealalta. Eu zic sa te mai documentezi ca cifrele alea puse de tine sunt aberante rau de tot.

            Eu as zice asa, sa nu mai crezi ca tot ce zboara se mananca. Pe astia creduli si manipulabili se bazeaza si ciuma portocalie.
          • +1 (1 vot)    
            cifre (Joi, 13 august 2009, 14:04)

            vasii [anonim] i-a raspuns lui radu

            18% din 200 mld. nu fac aprox 14 mld.
      • +12 (12 voturi)    
        Exagerezi... (Marţi, 18 august 2009, 11:10)

        Traficantu_De_Influentza [utilizator] i-a raspuns lui radu

        Ia sa ai niste taxe rezonabile (stabilite de Guvern), ia sa iti iei inima in dinti si sa eficientizezi aparatul de stat si ia sa pui bazele unui Fisc de care sa tremure toti numai cand aud ca exista sansa sa existe o sansa sa aiba un control. Sa vezi atunci...
        • -4 (8 voturi)    
          Taxe (Joi, 13 august 2009, 11:55)

          Hermann [anonim] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

          Taxe rezonabile: ai idee stimabile cat sunt taxele pe proprietate, masini si venituri in alte tari? Romania este Gradina Edenului! Aici, cand vinzi o casa se considera venit si esti ...impozitat!
          • +3 (3 voturi)    
            Voturi... (Joi, 13 august 2009, 13:09)

            Hermann [anonim] i-a raspuns lui Hermann

            Sigur! Ati vrea ca impozitele sa fie negative (adica statul sa va dea bani), toata lumea sa aibe cate un palat pe valea Loirei si un Lamborghini cand se duce la piata!
            Nici nu ma mira ca va considera toti ...rrrrrrrrrrrrrrrrrromani!!
        • +1 (5 voturi)    
          pai tocmai (Joi, 13 august 2009, 12:02)

          radu [anonim] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

          asta inceraca sa faca .sa eficientizeze aparatul de stat .da nu vezi ca aparatul rezista ?
          nu te aud cu comentarii la balanta import /export .Cat lemn exporti ca sa cumperi un WV de 15.000 euro ? la 110 euro m3 cat este acum 1WV = 136 m3 cherestea !!!!!cati brazi se taie ?aprox 30 .Un brad se recolteaza dupa 20 ani .VW se produce 1 zi .Deci romanul asteapta 20 ani sa exporte cat un neamt 1 zi .Si mananca 20 de ani si consuma 20 de ani bietul roman.Si el si copii lui De aici profitul si bogatia germaniei si frantei .
          • -1 (1 vot)    
            chiar,tocmai, (Joi, 13 august 2009, 13:38)

            directia 5 [anonim] i-a raspuns lui radu

            ce face neamtul cu VW timp de 20 de ani pana 'fratele codrului' defriseaza 136m3 cherestea ? lustrueste 'broscuta'
            Suntem in plina era a globalozarii ,unde nevoia de piete viabile este o necesitate pt. marii exportatori,este nevoie de o piata puternica,dezvoltata pt a putea absorbii produsele unor economii dezvoltate-Germania in cazul de fata-,altfel piata renunta la VW si se indreapta spre 'tata',asadar murim impreuna sau supravetuim,tot impreuna
            • +1 (1 vot)    
              Ce face neamtu (Joi, 13 august 2009, 14:25)

              radu [anonim] i-a raspuns lui directia 5

              20 de ani ? vinde automobile .
              Ce face romanu ? vinde lemne .
              datele oficiale APIA 2008 -import automobile 189050 x 136m3 cherestea =25.710.800 m3 cherestea sau 5,1 milioane de brazi cazuti.pe 2007 =207719 automobile =28.249.784 m3 cherestea sau =5,6 milioane brazi cazuti.
              Si nu este vorba numai de automobile .Camioane,autobuze,furgonete, Electrocasnice.etc .
              Toate astea au fost platite cu euro.Ce s-a exportat ? Ce stiti , grau ,lemn,capsunari,ceva otel, dar in 2006 si pana la 1990 cand a inceput totul? Acum am ajuns la capat .
          • +2 (2 voturi)    
            De unde ai aterizat? (Marţi, 18 august 2009, 13:06)

            jaffu [utilizator] i-a raspuns lui radu

            Cu fiscul mai treaca-mearga,ai dreptate,dar restul exemplelor sunt total aberante,parca ai fi un cantator al "epocii de aur"!Suparator este ca indivizi gen base sau boc,fara o minima cultura economica,inrobesc un intreg popor in datorii astronomice fara a avea girul acestuia.Tot suparator este ca si consilierii lor,probabil angajati tot pe criteriul PCR (Pile-Cunostinte-Relatii) gem de inconstienta si nepasare.Dar cel mai suparator pare a fi numarul mare al celor ce cad prada imposturii conducatorilor si continua sa voteze indivizi far
    • +7 (9 voturi)    
      Trebuiau sa fi lasat un ministru PNL la economie (Joi, 13 august 2009, 11:56)

      aristitza [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Cu riscule de a supara ceva lume, eu cred sincer ca ar fi trebuit sa lase naibii unul sau doi ministri PNL la economie. Astia din urma cu toate pacatele lor, daca erau buni la ceva pai la asta erau. Sa treci de la 5,5 % crestere economica la -8,8 % .... nu mai poti da vina nici pe mostenire, nici pe criza ci doar pe neuronii lipsa, incompetenta si o sete de inavutira mafiota fara perdea (gen ridzi, Udrea). Am spus ce gandeam, cu convingere (acum dati si voi cu parul, ca tot nu sunt membru al vreunui partid).
      • +1 (1 vot)    
        Sau mai bine nu. (Joi, 13 august 2009, 21:47)

        Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui aristitza

        Te-ai uitat ca scaderea economiei pe ultimul trimestru al 2008 a fost de vreo 3%, cine erau atunci la putere? Parca ministri astia buni la economie de la PNL.

        Inertia in economie este mare iar rezultatele interventiilor nu se vad imediat, practic acum platim pentru ce a facut guvernul din 2008 (PNL) ce face guvernul acum se va vedea la anul.
  • -2 (4 voturi)    
    jaf..... (Marţi, 18 august 2009, 11:19)

    Flo [anonim]

    ....de-a lungul timpului FMI nu a urmarit decat sa jefuiasca tarile din est; a se urmari perioada 90- 2000; evident ca in momentul de fata nu vor altceva decat sa ne mai imprumute vo 30 de miliarde ca sa aiba ce plati datorii si nepotii nepotilor nostri ca deh, statul american de unde sa pompeze bani marilor datornici? nu de pe spinarea statelor rasaritene? a se vedea si cati bani avea in cont FMI inainte de criza si cati are acum!
  • -1 (5 voturi)    
    Oricum in 2012 e sfarsitul lumii! (Marţi, 18 august 2009, 11:29)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    Deja se gasesc nu stiu cate carti in librarii pe tema asta, la emisiunea 3x3 de pe Realitatea TV din 1 august s-a anuntat deja inceputul Apocalipsei, asa ca asta a fost.

    Hasta la vista!
  • +3 (11 voturi)    
    Scularea, natiune! (Marţi, 18 august 2009, 12:09)

    scharke [utilizator]

    Sunt surprins ca nimeni nu spune nimic de cresterea economica falsa de anul trecut... Totul s-a bazat pe un consum irational, fiecare isi punea televizor in dormitor, baie si bucatarie... nu mai mergea nimeni cu RATB-ul, toti si-au facut leasing la masini care mai de care mai straine si mai cucuiete... toata lumea cumpara apartamente si case ca vezi dom'le o sa vina aia din UE si o sa se tripleze preturile... Uite de acolo vine crestera economica egala cu scaderea de acum!
    Ce vreti sa faca Boc? Sa va spuna in fiecare zi ca visul s-a terminat? Mai bine puneti singuri mina la munca si iesim din criza prin cresterea productivitatii. Poate nu e clar pt toata lumea ca nu mai suntem o tara ieftina, iar singura sansa sa scoatem capu e investitia in tehnologie cu scopul cresterii productivitatii!
    • +1 (3 voturi)    
      Crestere/scadere economica (Joi, 13 august 2009, 13:26)

      pprog [anonim] i-a raspuns lui scharke

      Sa nu facem confuzie de termeni. Si autorul articolului isi are vina pentru ca nu explica ce ineamna aceasta scadere economica. Ineamna mai putini bani incasati la buget? Inseamna scadere directa datorata sectoarelor economice?
      Ar fi buna o analiza mai serioasa si detalii mai multe despre acest 8%. Daca anii trecuti intrau mai multi bani din taxe si impozite datorate vanzarii de bunuri imobiliare atunci acum nu putem vorbi decat de o redresare a situatiei si nu de o scadere. Sa ajuns si la o limita a creditarii cand practic e greu sa mai gasesti oameni sa se imprumute. E tot un fel de schema Ponzi si aici.
      • +2 (2 voturi)    
        SCADRE, CRESTERE =VARIATIE DE PIB (Joi, 13 august 2009, 14:39)

        abece [anonim] i-a raspuns lui pprog

        Fiule, scadere economica inseamna un PIB mai mic, nimic altceva. Daca in 2008 era de 200 miliarde de euro, acum mai putin cu 8 % ramane , insemna mai putin cu 16 miliarde, adica 184 de miliarde. Relatia este simpla : Y= C+I+G+Nx. Cum se traduce ea grosso-modo? Y sunt veniturile incasate din productia facuta, pana la urma PIB-ul. Acesta este egal suma dintre C( consum), I(investitii), G( cheltuieli guvernamentale) si Nx ( exportul net, adica diferenta dintre exporturi si importuri).
  • +3 (7 voturi)    
    faliment (Marţi, 18 august 2009, 12:20)

    titus58 [utilizator]

    Abia astept sa dea Romania faliment. Poate ne vom trezi cand ne ajunge cutitul la os.
    • 0 (2 voturi)    
      poate... (Joi, 13 august 2009, 13:28)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui titus58

      trebuie sa le dea cineva in ca celor care ne conduc...
      la modu asta sa ne trezim...
      ca cei din guvern o sa o duca bine si daca noi o sa murim de foame
    • +1 (1 vot)    
      Stai linistit (Joi, 13 august 2009, 13:45)

      Dan W. [utilizator] i-a raspuns lui titus58

      Nu se va intampla niciodata. „Desteapta-te române” va ramane vesnic zicala reprezentativa a acestui popor.
  • +1 (3 voturi)    
    Dupa 20 de ani (Marţi, 18 august 2009, 14:03)

    Rasvan [anonim]

    Dupa 20 de ani de furtisaguri , coruptie , manipulare cu ajutorul media si din pacate , furatul propriei caciuli , romanii se vad acum in fata unei situatii fara iesire : nu mai avem nimic de facut .Minciuna cresterii economice prin specularea proprietatilor imobiliare , vinzarea a tot ce mai aveam din fosta economie socialista (realizate cu lacrimi si lipsuri de neimaginat ) prin obtinerea a tot felul de comisioane grase obtinute de esaloanele doi si trei si servicii secrete ,ne-a adus in situatia de a nu mai avea practic economie autohtona .De la banci si pina la fab. de ciment , resurse si petrol (Punctul forte al Romaniei interbelice) s-a vindut tot. Ce mai avem de facut ? Sa privim ca prostii la televizor si sa ne rugam la Dumnezeu sa nu ne chinuim prea mult .
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dreptate Rasvan .100%. (Joi, 13 august 2009, 14:27)

      radu [anonim] i-a raspuns lui Rasvan

      Totul
  • 0 (0 voturi)    
    PS (Marţi, 18 august 2009, 14:14)

    Rasvan [anonim]

    Am uitat de distrugerea totala a agriculturii Romanesti : 80% din mincare este din iport . Au ajuns taranii sa cumpere de la carrefour. In 1938 Romania stabilea pretul cerealelor si al zaharului la marile burse europene dar atunci traiam in dictatura carlista nu aveam democratia lui Basescu , Boc , Tariceanu ,Nastase si Iliescu.
  • 0 (0 voturi)    
    economia subterana (Marţi, 18 august 2009, 17:18)

    dadan [utilizator]

    daca jumatate din economia subterana ar iesi la suprafata.... am avea crestere economica (cu+ )...in plus din totalul de contribuabili la buget inca mai avem categorii privilegiate care NU platesc impozit ...daca e solidaritate pai sa fie uniforma, masura scutirii platii impozitului pentru o categorie de angajati a fost buna, dar nu este permanenta, plus ca intre timp impozitul a devenit mai suportabil de cand cu taxa unica de impozitare...programatorii sa nu ma injure, doar sa inteleaga ca nu sunt mai speciali decat altii...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version