ING Bank Romania a inregistrat un profit brut de 114 milioane lei in primul semestru din acest an, in crestere cu 101% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce venitul net a fost de 399 milioane lei, cu 77% mai mult decat in 2008, a anuntat joi banca. Oficialii ING sustin ca performantele s-au datorat cresterii numarului de clienti individuali si intreprinderi mici si mijlocii.

"Performantele ING Bank Romania au fost determinate de cresterea numarului de clienti individuali de la 573.000 in semestrul I al anului 2008 la 826.000 clienti in aceeasi perioada a 2009 si cresterea numarului de clienti intreprinderi mici si mijlocii de la 5.438 la 12.191", se arata in comunicatul ING Bank.

Banca sustine ca are o pozitie solida in piata, in conditiile in care valoarea activelor totale a crescut cu 16% in prima jumatate din acest an fata de perioada similara a anului trecut, pana la peste 10,4 milioane lei, iar raportul imprumuturi/depozite este de 98%.

„Aceste rezultate arata in primul rand valoarea echipei ING: intr-o perioada tulbure, in care fluctuatiile pietei au influentat toate segmentele economiei, ING a reusit sa isi creasca cota de piata in Romania si sa obtina rezultate foarte bune. Avem in prezent 230 de puncte de vanzare care vor satisface in curand nevoile a 1 milion de clienti”, a declarat Albert Roggemans, director general adjunct ING Bank Romania.

De asemenea, grupul ING a revenit la profit in trimestrul doi din acest an, inregistrand un profit de 229 milioane euro, dupa o pierdere de 305 milioane euro in primul trimestru din acest an si 3,07 miliarde euro in ultimul trimestru din 2008. Rezultatele, sustin oficialii ING, au fost determinate in special de cresterea venitului din dobanzi si programului de reducere a costurilor.