De ce au iesit Germania si Franta din recesiune si cat de solida e cresterea?

de Redactia     EurActiv.ro
Luni, 17 august 2009, 17:07 Economie | Finanţe & Bănci

Analistii si marile institutii de presa europene incearca sa gaseasca motivele pentru care Germania si Franta au iesit din recesiune. Multi pun la indoiala posibilitatea ca modesta crestere economica sa fie sustinuta in perioada urmatoare.

BBC se intreaba de ce economiile Germaniei si Frantei au dat primele semne de revenire, si nu cea britanica, pe care analistii o considerau foarte flexibila. Unul dintre raspunsuri ar fi ca sectorul financiar insular este mult mai mare decat cel al rivalelor continentale, de unde si impactul mai mare al restrangerii creditarii. Germania si Franta au avut si ele probleme in sectorul bancar dar nu au trebuit sa intervina atat de mult pentru sustinerea bancilor.

BBC mai noteaza si faptul ca Germania este "inima producatoare de bunuri" a Europei, bazandu-se pe exporturi pentru a-si sustine cresterea economica. De aceea, caderea economica a Germaniei a fost mai mare fata de cea a Marii Britanii, atunci cand comertul mondial a intrat in criza. Iar atunci cand acesta a inceput sa-si revina, producatorii germani de bunuri au inceput rapid sa-si refaca stocurile. De asemenea, revenirea cererii interne a jucat un rol important.

Franta si Germania au beneficiat si de ceea ce economistii numesc stabilizatoare automate: sistemele lor de securitate sociala sunt mai generoase decat cele din Marea Britanie si au oferit sprijin mai mult consumatorilor.

Interventia directa a statului german pare sa fi dat rezultate cel putin intr-o anumita privinta: schema de innoire a parcului auto (de tip "Rabla") pare sa fi reusit sa readuca la viata sectorul productiei de automobile. BBC compara dimensiunea acestei scheme, care in Germania a atins valoarea de 5 miliarde de euro, de aproape 15 ori mai mare decat in Marea Britanie. Britanicii au investit insa foarte mult in sectorul bancar. Nu doar mai mult decat Franta si Germania ci mai mult decat toate tarile G20.

Articol integral EurActiv.ro



Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

7476 vizualizari

  • +12 (16 voturi)    
    De ce? (Luni, 17 august 2009, 17:27)

    Conciliant [anonim]

    De ce au iesit Germania si Franta din recesiune ?
    Probabil pentru ca politicienii lor se mai intereseaza si de tzara nu numai de afacerile lor.
    • +10 (14 voturi)    
      Pentru ca ei muncesc (Luni, 17 august 2009, 17:54)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Conciliant

      Nu ca altii care fura si asteapta sa le vina ajutor de la stat....
    • +6 (10 voturi)    
      Prea te gandesti doar la politicieni.. (Luni, 17 august 2009, 18:35)

      silicon [anonim] i-a raspuns lui Conciliant

      Cica o echipa de romani munceau impreuna cu o echipa de nemti, undeva prin tarile arabe la instalatii petroliere. O caldura ca in iad.
      Romanii pe la 10 dimineata se retrageau la umbra, mai o bere, mai un sprit cu gheata, etc

      Nemtii, nimic: munceau de dimineata pana seara. Dupa ceva vreme ajung sa se cunoasca mai bine muncitorii intre ei, romanii au o curiozitate:
      - Bai, da de ce munciti asa ca turbatii de dimineata pana seara?
      - Pentru ca ne pasa de Germania, zic nemtii.

      Au si nemtii o curiozitate:
      - Da voi romanii de ce frecati menta toata ziua?
      - A, pai pe noi ne doare in fund de Germania..

      P.S. Prea te gandesti la politicieni ca o sa ne scoata din criza. Ei bine, asta nu o sa se intample. Germania a iesit din criza in primul rand datorita formidabilei economii exportatoare de masini si a revenirii cererii pe pietele externe.
      • -2 (2 voturi)    
        ce gluma tare... (Marţi, 18 august 2009, 8:59)

        Mimunku [anonim] i-a raspuns lui silicon

        asta cu "formidabila economie exportatoare de masini"... tu n-ai auzit de succesul Logan pe piata Germana odata cu programul "rabla" de la ei?!!? Care export de masini germane?!? :))))))
        • +2 (2 voturi)    
          care? (Marţi, 18 august 2009, 9:33)

          auto [anonim] i-a raspuns lui Mimunku

          Va spun eu care. Am facut 2 drumuri anul acesta pe ruta germania cu masina. Concluzia:
          Intr-adevar sunt flote intregi de loganuri care ies din tara spre vest, probabil cele mai multe spre germania, INSA ghici ce flote de masini intra tara?
          Ai ghicit!!! Mertane pt cocalai ALBE, flote si flote. Unde exporta ei masini? asta e o gluma buna!!!
          • +4 (4 voturi)    
            munca (Marţi, 18 august 2009, 15:07)

            Radu [anonim] i-a raspuns lui auto

            La nemtii constiinta si memoria colectiva functioneaza mult mai bine decat la restul in special fata de noi. Nu le este rusine de munca si sunt obisnuiti sa lucreze si mai ales sa faca produsele calitative.
            In '45 erau un morman de moloz iar in '70 romanii vorbeau deja de Germania (RFG) ca de raiul de pe pamant.
            Mai e mult pana cand vom invata si noi ca in supermarket se intra pe usa pe care scrie INTRARE si se iese pe usa pe care scrie IESIRE, in tranvaie si autobuze la fel si vom strange gunoiul pe care il facem si-l vom sorta in pe categori.

            Diferenta dintre politicenii nostrii si ai lor este ca politicienii lor au creea servicii de a colecta deseurile menajere pe categori... Binenteles asta-i spus la modul generic!
      • 0 (0 voturi)    
        sunt de acord... (Marţi, 18 august 2009, 11:37)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui silicon

        dar este un amalgam...
        si romanii nu mnucesc ca nemtii este adevarat...
        dar la ei politicienii chiar au luat masuri antricriza...
        cauta pe net masurile lor si banii bagati si o sa vezi diferenta intre romania si germania.
        este adevarat ca romanii o freaca, dar pentru a stopa riza trebuie sa intervina in primul rand statul
        • 0 (0 voturi)    
          cu ce? (Marţi, 18 august 2009, 12:53)

          Ghita [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          sa intervina statul cat timp noi am luat masuri de criza in plina crestere economica? (vezi ca am ajuns la 50% de asistati sociali in perioada de boom). Greierele si furnica.
  • +6 (6 voturi)    
    si ptr ca au turism (Luni, 17 august 2009, 18:12)

    vasi [anonim]

    lipsa furtisagurilor, exportul si turismul sint cheia
  • +5 (7 voturi)    
    bbc se mira ... (Luni, 17 august 2009, 18:15)

    toro [utilizator]

    /
    Deci UK numai produce nimik, au jucat pe mana serviciilor shi au pierdut. In curand se shi islamizeaza, dar mai curand ar muri decat sa recunoasca faptul ca atat Franta cat shi Germania au luat masuri mai bune ca ei. Oricum ii salveaza Lara Croft! :P
  • +2 (4 voturi)    
    daca (Luni, 17 august 2009, 19:49)

    odorica ion [utilizator]

    daca este adevarat sa facem schimb de politicieni sa ajunga ca noi.
  • +2 (4 voturi)    
    Intelepciunea britanica (Luni, 17 august 2009, 21:03)

    gummy bear [anonim]

    Acum ceva timp stateam de vorba cu un amic, care zicea...noi am exportat toate muncile pentru negri in tarile cu negri. China si India produc bunuri si in regat sa pastrat numai serviciile financiar-bancare. Ca in Elvetia. Turism si finante. Bietii nebuni, nu si-au dat seama ca in caz de colaps financiar toata lumea o sa stea acasa si o sa joace jocuri on-line. Asta in timp ce tarile cu scaun la cap au lansat santiere care atrag consum, investitii iar oamenii se duc dimineata la job si e societatea mai pe picioarele ei. Britanicii asteapta sa mai vina cineva sa imprumute din bancile lor falimentare cate ceva.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu-i plangeti pe britanici (Marţi, 18 august 2009, 8:13)

      George [anonim] i-a raspuns lui gummy bear

      Asa cum au ales ei sa se dezvolte (punand pe primul loc serviciile, inclusiv cele bancare), nu ii va afecta prea mult timp... e vorba doar de o mica intarziere in revenirea la situatia de dinainte. Dar punand accent pe servicii, profiturile sunt mai mari, eficienta, deci, mai ridicata si implicit, bunastarea populatiei la cote superioare. Au avut ghinionul ca de asta data sa fie vorba de o criza financiara, dar daca era ca in 1929 criza de supraproductie? Atunci clar ca cele lovite ar fi fost Germania si Franta, iar Regatul Unit mai putin....
  • 0 (0 voturi)    
    au iesit..... (Marţi, 18 august 2009, 4:41)

    busymind [anonim]

    Au iesit din criza de propaganda.....
  • +2 (4 voturi)    
    ROMANII SUNT TAMPITII EUROPEI. (Marţi, 18 august 2009, 9:09)

    liviau2005 [utilizator]

    In timp ce alte tari din europa ies deja din criza economica,in timp ce in toate tarile europene atinse de crica nivelul de trai decent al oamenilor a fost respectat cu sfintenie,in Romania nazist-mazarist-neocomunist-PSD-PDL ,abia de acum incolo guvernul incoerent "gavareste" despre viitoare masuri anticriza si aceasta dupa ce au distrus total fara echivoc dreptul la untrai decent al romnailor.Mai sunt cateva luni pana la alegeri prezidentiale si abia acum,ca o masura de propaganda electorala acest guvern neocomunist anunta masuri de criza,din toamna ,adica la pastele cailor, pana atunci romanii trebuie sa creada ca acest guvern "lucreaza" ,pe banii romanilor ,pentru romani.Cine ii mia crede?
  • -1 (1 vot)    
    Au iesit? (Marţi, 18 august 2009, 9:15)

    AlinN [anonim]

    Eu nu prea cred ca au iesit. Pentru ca desi cifric situatia sta bine la crestere economica, sta prost la somaj. Este ca si cum daca in Romania, ar ramane un singur angajat, care vinde caise australienilor sa aibe profit, si afacere in crestere, de la luna la luna, am spune ca am iesit din criza. In realitate restul romanilor ar fi concediati si criza ar fi cum nu se poate mai acuta. Este drept, criza este 75% in mintea oamnenilor, si de aceea se mediatizeaza astfel de stiri. Este necesara si infuzie de incredere. Dar sa fim seriosi; n-a iesit nimeni din criza.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Marţi, 18 august 2009, 10:06)

      dorel [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      nu a iesiti nimeni din criza pentru ca nu a intrat nimeni in afara de estici. Criza a fost si este pentru prosti care se uita ca viteii in tv! Cei ce "muncesc si isi vad de treburi si afaceri" ranjesc si isi freaca mainile: cata mai multa priostie si prostime inseamana pentru ei mai multa avere.
      • 0 (0 voturi)    
        aici ai dreptate.... (Marţi, 18 august 2009, 11:08)

        tu-dorel [anonim] i-a raspuns lui dorel

        Aici ai perfecta "dreptate"!
        Te rog sa spui asta celor 30 de oameni disponibilizati de la firma la care lucrez. Te rog sa le spui cum ca totul e in mintea lor, ca ei lucreaza inca acolo, dar viseaza ca sunt disponibilizati.
        Dar te rog sa spui asta in mijlocul lor. Nu mai amintesc de faptul ca eu urmaresc lucrarile care intra in firma si pot sa iti spun am facut de la inceputul lui 2009 cat faceam anul trecut intr-o luna. Dar poate este totul doar in mintea mea, nu?
      • 0 (0 voturi)    
        Pentru Dorel (Marţi, 18 august 2009, 15:24)

        Rasvan [anonim] i-a raspuns lui dorel

        Dorele..probleme ma ? Sau ai baut prea mult coniac ! Criza este in capul oamenilor ?Ia vezi-ti tu de treburi si mai ales de afaceri ( ca de aia am ajuns aici - din cauza de prea multe afaceri)si lasa-ne in necazul nostru care nici nu a venit inca!
  • -1 (1 vot)    
    raspunsul la intrebare (Marţi, 18 august 2009, 12:53)

    hahahah [anonim]

    de ce a iesit franta din criza????

    pentru ca romanii cumpara loganuri in prostie, si toti banii se duc la renault, la bugetul francez.

    :))))))))))))))

    cumparati tata loganuri, sa iasa francezii mai repede din criza, cu profit 100%

    dacia cumpara piese in lei, plateste forta de munca in lei, isi plateste datoriile la statul roman in lei..

    si vinde masina in euro :)))

    hahaha, iar romanii cumpara dacia, ca cica e produs national...
  • 0 (0 voturi)    
    CRIZA (Marţi, 18 august 2009, 12:57)

    ANGELICA POPESCU [anonim]

    In Spania guvernul subventioneaza , ca masuri de criza, 200 eur la chirie.Deci proprietarul incaseaza 200 eur de la STAT si abia restul de la chiariasi. E ceva f. concret , nu?
  • +3 (3 voturi)    
    Asta cu... (Marţi, 18 august 2009, 13:04)

    Dorian [anonim]

    "criza inchipuita"...deja ma scoate din sarite. Cum sa fie criza inchipuita??? Cand 90% din companii sunt pe scadere, unde e fictiunea??? Inclusiv colosii, din GSM, din sistemul bancar, din...retail, din orice domeniu... Terminati cu prostiile. E trist ca inca nu a inceput criza cea mare la noi...atunci va fi vai si-amar de noi. :-S
    • -4 (4 voturi)    
      Da (Marţi, 18 august 2009, 14:33)

      Rasvan [anonim] i-a raspuns lui Dorian

      Bineinteles ca nu este criza inchipuita si bineinteles ca la noi nici nu a inceput cam din acelas motiv pentru care Germania a anuntat iesirea :an electoral. In aceasta toamna in Germania sunt alegeri .Credeti ca politicienii sunt mult deosebiti de cei de la noi ? Eu ma indoiesc ca Germania a iesit din criza atita timp cit somajul este in crestere mai ales in industria auto pe orizontala(producatorii de componente).Iar orgoliul francezilor dublat de gogosile lui Sarko , ii face sa nu se lase mai jos de rivalii lor istorici .Avind in vedere ca o economie puternica pune botul la Logan , nu vad cum poate exporta gGermania masini din cu totul alta clasa la state mai amarite ? Adica nu cumpara neamtul VW si cumpara bulgarul sau grecul ? Este ilogic.
  • +5 (5 voturi)    
    Criza (Marţi, 18 august 2009, 15:18)

    Radu [anonim]

    La nemti, frncezi, englezi, americani, unguri, etc a fost si este o criza financiara. La noi este o criza de constiinta, de educatie (Univ Spiru Haret), de cultura, bun-simt, etc.
    Parca la noi sunt mai multi conationali carora le lipsesc cei 6-7 ani de acasa.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri