In 2010 bancile vor face 17% din vanzari prin intermediul internetului si 67% din vanzari - la sucursale

de Ioana Morovan     HotNews.ro, EurActiv.ro
Miercuri, 23 septembrie 2009, 14:13 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
Rolul canalelor electronice este in crestere, din punct de vedere al strategiei bancilor, dar totusi sucursalele raman importante, datorita faptului ca "valoarea adaugata a vanzarii personalizate nu poate fi implementata integral prin intermediul canalelor online", arata o serie de date legate de tendintele pe care le urmeaza mediul bancar, in aceasta perioada, prezentate miercuri, 23 septembrie, de catre Balasz Vinnai, CEO al companiei IND Group, specializata pe servicii IT in domeniul bancar.

Infomatiile prezentate de IND Group in cadrul seminarului "Instrumente strategice pentru banci - urmatorul val in retail banking" organizat de Horvath&Partners. Fata de un procent de 5% din vanzari derulate online, in 2005, anul viitor se va ajunge la 17% vanzari online desfasurate de catre banci - arata un studiu recent realizat pe 41 de banci din Uniunea Europeana, preluat de IND. In acelasi timp, vanzarile prin intermediul sucursalelor vor scadea de la 86% in 2005 la 67% in 2010.

"Desigur, bancile doresc sa se orienteze catre cele mai ieftine canale", a explicat Balasz Vinnai. Potrivit unor cifre disponibile care reflecta situatia din SUA, cel mai mic cost pe tranzactie, adica 20 de centi, il au instrumentele online, iar cel mai scump, de 4,60 centi, revine tranzactiilor pentru care este necesara interventia unui expert.

Cu toate acestea, mai arata studiul, clientii prefera in proportie de 65% sa fie "vizitati personal" de reprezentantii bancii si numai 14% prefera comunicarea prin email.

Legat de investitiile in IT efectuate de banci in perioada crizei, se remarca faptul ca in 2008 19% din proiectele strategice IT au fost anulate, dar in 2009 tendinta a scazut, la 17%.

Legat de prioritatile in vanzari ale bancilor de retail din Uniunea Europeana, in 2009, 48% din banci au declarat ca vor face investitii in sucursale si 33% ca vor face investitii in canalele online. "Reteaua de sucursale ramane, in mod evident, o prioritate pentru 2009. Cu toate acestea, investitiile in online banking raman pe agenda, dat fiind ca internetul a devenit o metoda acceptata de interactiune intre banca si client", a mai spus directorul IND

Vezi prezentarea integrala, in limba engleza, in documentul atasat. 













Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

342 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri