Reabilitarea a 10.000 de kilometri de drumuri judetene, misiune imposibila. In ritmul actual de construire, ar fi necesari 18 ani

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 24 septembrie 2009, 18:42 Economie | Finanţe & Bănci

Chiar daca nu are banii necesari, Guvernul vrea sa construiasca si sa reabiliteze 10.000 de kilometri de drumuri judetene. Pentru un asemenea proiect gigant sunt necesare cel putin doua miliarde de euro, suma de care Guvernul nu dispune deocamdata. Cu toate acestea, lucrarile vor demara anul viitor. Cel putin asa sustine ministrul dezvoltarii, Vasile Blaga. Constructorii din Romania sunt sceptici, nu cred in asemenea promisiuni, mai ales ca sunt lansate in preajma alegerilor prezidentiale.

Despre reabilitarea celor 10.000 de kilometri de drumuri, membrii Guvernului vorbesc inca din vara, de fiecare data fiind pusa problema depistarii surselor de finantare. Fondurile necesare nu au fost gasite, insa acest lucru nu a constituit un impediment pentru Executiv de a semna un memorandum pentru lansarea unui program national in vederea reabilitarii drumurilor judetene din Romania. "Din moment ce Guvernul a semnat acest memorandum, vom gasi si sursele de finantare", a spus Vasile Blaga. Guvernul a aprobat memorandumul cu doar doua luni inainte de alegerile prezidentiale. Responsabil de cautarea surselor de finantare este Ministerul Finantelor.

Patronatul constructorilor: Este o intentie lansata in contextul alegerilor

"Este o intentie lansata in campanie electrotala, in contextul alegerilor prezidentiale. Haideti sa o provim ca atare, este o declaratie electrorala", a declarat pentru HotNews.ro, Laurenţiu Plosceanu, presedintele Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii. Acesta a mai afirmat ca este dificil de estimat suma necesara construirii drumurilor, avand in vedere ca difera costurile. Drumurile din zonele de munte sunt mai scumpe, iar cele din zonele de campie mult mai ieftine. Guvernul estimeaza un cost mediu de 200.000 euro pe kilometru.

Lucrarile ar urma sa fie finalizate in aproximativ trei ani, ceea ce inseamna reabilitarea a peste 3.000 de kilometri pe an. Un ritm imposibil, daca e sa facem comparatie cu numarul de kilometri reabilitati in ultimii ani. Potrivit datelor Ministerului Transporturilor, din 2005 si pana la sfarsitul anului trecut, adica in trei ani, nu au fost modernizati decat 1.717 kilometri de drumuri. In acest ritm, pentru reabilitarea a 10.000 de kilometri ar fi necesari cam 18 ani, nu trei.

In Romania, 42% din drumuri sunt neasfaltate

In plus, reabilitarea acestora nu ar rezolva in totalitate problema infrastructurii din Romania avand in vedere ca lungimea drumurilor neasfaltate este de aproximativ 35.000 kilometri. Practic, 42% din drumuri sunt neasfaltate, fapt care demonstreaza starea jalnica a infrastructurii din Romania.

Potrivit datelor Ministerului Transporturilor, din reteaua nationala de 81.693 kilometri, peste 11.000 de kilometri sunt drumuri de pamant: 17 kilometri de drum national, 2.402 de drumuri judetene si 9.194 de drumuri comunale. De asemenea, peste 24.000 de kilometri sunt drumuri pietruite. Doar 22.865 kilometri sunt drumuri modernizate, iar 22.561 kilometri reprezinta lungimea drumurilor cu imbracaminti rutiere usoare.

În ceea ce priveste starea tehnica a drumurilor publice, 47,7% din lungimea drumurilor modernizate si 60,7% din lungimea drumurilor cu îmbracaminti usoare rutiere au durata de serviciu depasita. Din totalul drumurilor publice, 203 kilometri (1,2%) reprezinta drumuri cu trei benzi de circulatie si 1.280 km (7,7%) drumuri cu patru benzi.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

​VIDEO CONFERINTA: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

2000 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    nu 18 ani ,180 de ani d-ra Claudia (Joi, 24 septembrie 2009, 19:10)

    Eneas [anonim]

    daca in Romania sunt centrale hidroelectrice incepute acum 25 de ani si neterminate ,si care nu se vor termina in urmatorii 20 de ani ,cu toate miliardele de euro pompate in ele
    -daca nu suntem in stare sa avem autostrazi cap -coada dupa 20 de ani
    -daca nu suntem in stare sa avem un aeroport demn de acest nume in Bucuresti
    -daca nu am terminat nici o extensie a metroului in 20 de ani
    -daca am distrus mai mult decat am construit -vedeti situatia cailor ferate
    va intreb ,fata de cele aratate mai sus ,in cat timp modernizam 10.000 km drumuri
    Raspuns: Niciodata !
    banii publici sunt buni pentru a fi furati ,nu pentru investitii
  • +3 (3 voturi)    
    2miliarde ?? (Joi, 24 septembrie 2009, 19:19)

    Ionescu [anonim]

    Imi imaginez deja cum isi freaca mainile mafiotii soselelor,bani buni de furat,,,,,alte sute sau mii de conace rasarite peste noapte si mii de Q7..Q8..Q9
    ...si ce o mai veni ultimele modele !.
    Toti niste hoti ,ordinari, nu mai credem nimic !
  • +4 (4 voturi)    
    S-o facem cu japonezi! (Joi, 24 septembrie 2009, 19:41)

    s3xs1 [anonim]

    Daca tot ne-au indatorat ... macar s-o facem fara sa ciordeasca ciocoii aia tot si s-o faca de mantuiala ... precum pana acum si incepand cu 1990.

    Eu propun sa insistam sa le dam contractele japonezilor si sa nu-i lasam s-o faca cu subcontractori ... un singur contractor si sa-si asume toate cele aferente si costurile/veniturile.

    Prefer sa dam 3 miliarde ... dar sa avem garantia ca nu mai avem treaba 10-15 ani cu ele si sa aiba garantie.
  • 0 (0 voturi)    
    doar atit? (Joi, 24 septembrie 2009, 19:51)

    odorica ion [utilizator]

    Eu apreciez 18o de ani.
  • +2 (2 voturi)    
    rsd (Joi, 24 septembrie 2009, 22:44)

    6tu [anonim]

    sa la spun ceva handicapatilor de la putere:placa asta nu mai merge...tot romanu a fost macar odata in vest si de la cretinismul care-l caracteriza inainte, romanul s-a mai ridicat o treapta sau doua suficient cit sa-si dea seama ca singurii cretini sint cei care ne conduc...pina cind ?vom vedea...eu sincer doresc sa vad si ceva ''capete sparte '' dupa ce astia vor cadea...sau sa le fie interzisa reproducerea(ne-ar acuti de multa bataie de cap)
  • +1 (1 vot)    
    Nu ai cum sa nu zambesti :))) (Joi, 24 septembrie 2009, 22:52)

    ggg [anonim]

    10.000 km de reparat/modernizat/modelat bla bla in doar 18 ani in Ro? :))))
  • 0 (0 voturi)    
    respect Eneas (Joi, 24 septembrie 2009, 23:53)

    Gogu [anonim]

    respect Eneas
  • 0 (0 voturi)    
    matematica (Sâmbătă, 26 septembrie 2009, 9:27)

    spy [anonim]

    1.717 km/3 ani=570 km/ an. 10.000 km/570 km/ an= 17.5 ani. oricum partea cu '17 km de drum national' e buna. si e o diferenta de la 8 mil / km cit se vehiculeaza la autostrazi (care au in plus parapeti, refugii, telefoane si eventual iluminat) pina la 0.2 mil / km...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri