Groupama Asigurari, al treilea mare asigurator din Romania, creat prin achizitia BT Asigurari, Asiban si OTP Garancia, tinteste primul loc pe piata locala a asigurarilor generale (cu exceptia segmentului auto), dar compania nu mai asteapta trecerea pe profit in 2009, in ciuda estimarilor anterioare, a declarat luni Jean-Francois Lemoux, directorul general al Groupama International, cu ocazia lansarii marcii pe piata romaneasca.

"Criza economica a lovit Romania mult mai puternic decat ne asteptam ceea ce a dus la o scadere care nu ne va permite sa atingem previziunile facute in luna noiembrie a anului trecut. Suntem insa in linie cu bugetul estimat si vrem atingerea unui break-even cat mai repede. Viziunea pentru piata din Romania implica crearea unei companii care sa ocupe pozitie de lider. Nu vrem sa fim neaparat primii in toate domeniile, dar vrem sa fim printre primii si de referinta", a precizat Jean-Fracois Lemoux, directorul general al Groupama International.

In toamna anului trecut, oficialii Groupama declarasera ca vor face tot posibilul pentru "a recastiga profitabilitatea pe durata anului 2009 astfel incat, in 2010, sa ne putem concentra pe dezvoltarea dinamica a Grupului si profitabilitatea de durata".

Francezii vor 25% din piata de asigurari generale (cu exceptia segmentului auto), in urmatorii patru ani

Groupama Asigurari tinteste o cota de piata de 25% in urmatorii patru ani din piata romaneasca a asigurarilor generale, cu exceptia segmentului auto, prin dezvoltarea segmentului de asigurari de locuinte si a portofoliului de asigurari corporative si agricole. De altfel in octombrie, asiguratorul promite lansarea a noi servicii de asigurari pentru sectorul agricol, precum polite de asigurare a recoltelor.

Denis Rousset, directorul general al Groupama Asigurari, a mentionat ca rezultatele cumulate ale operatiunilor Groupama din Romania la finele primului semestru din 2009 plasau asiguratorul pe o pozitie usor inferioara rezultatelor din 2008, respectiv o cota de piata totala de 9,68%, insa pe locul trei dupa VIG (29,57%) si Allianz (14,72%).

Tot in urmatorii patru ani, noua companie si-a propus sa-si dubleze cota de piata in sectorul asigurarilor de viata, ajungand astfel la 20%, si sa isi mentina cota de piata de 15% in sectorul asigurarilor auto.

Un centru unic de daune si un sistem informatic comun, pentru reducerea costurilor

Pentru atingerea acestor obiective, noua companie si-a modificat structura conducerii si a retelei, Denis Rousset sustinand ca "in pofida acestui lucru, in final au fost pastrate toate resursele umane". Mai precis, reteaua de vanzari este impartita in opt regiuni si este compusa din 300 de agentii si puncte de vanzare cu circa 1.200 agenti de vanzare, salariati. Pentru eficientizarea afacerilor, compania a infiintat un centru unic de daune in Bucuresti si, in 2010, urmeaza sa deschida un call center regional in Cluj-Napoca. Tot pentru reducerea costurilor, Groupama International vrea implementarea unui sistem informatic comun pentru asigurari in toata regiunea, aplicatie implementata deja in Bulgaria.

Grupul francez de asigurari Groupama a inregistrat in primul semestru o scadere cu 11,9% a veniturilor in Romania, la 104 milioane euro, mai ales pe fondul reducerii puternice a afacerilor pe segmentul de asiguari de viata si sanatate. In 2008, grupul a obtinut prime brute subscrise totale de peste un miliard lei, din activitatea desfasurata de cele trei companii detinute in Romania, respectiv Asiban, BT Asigurari si OTP Garancia, in crestere cu 17,76% fata de valoarea cumulata a primelor inregistrate de cele trei companii in 2007 (852,2 milioane lei).