Lucian Croitoru, consilierul guvernatorului Isarescu: "Politica fiscala in 2008 a echivalat cu dezarmarea unei armate inainte de razboi"

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 12 octombrie 2009, 20:07 Economie | Finanţe & Bănci

Lucian Croitoru
Foto: AGERPRES

Lucian Croitoru, consilier al guvernatorului Mugur Isarescu si fost reprezentant al Romaniei la FMI, a acordat HotNews.ro un interviu in care vorbeste relaxat si cu detasare despre posibile atacuri pe leu, despre ce taxe ar putea fi marite si daca asta ar calma situatia. Despre riscurile in privinta adoptarii euro si, mai ales, de unde vin ele? In esenta, aflati cat ne costa doi ani de istorie recenta - anii 2006-2008.  

 
Rep: Din cate stiu, in perioadele de dinaintea adoptarii, atacurile speculative la adresa monedelor nationale se intetesc. Este pregatita BNR sa faca fata unor potentiale atacuri pe leu?
Lucian Croitoru: Atacurile sunt practicate atunci cand exista vulnerabilitati. Nu BNR trebuie sa fie pregatita, ci tara. Daca fundamentele sunt bune, sansele ca o banca centrala sa se confrunte cu astfel de atacuri sunt mai mici. In plus, este foarte important rolul pe care piata il joaca pe termen mai indelungat.

Daca nivelul cursului de schimb este in linie cu fundamentele in perioada premergatoare adoptarii euro, stimulentele pentru atacuri speculative sunt reduse. Este deci nevoie de politici coerente. Nu e vorba numai de BNR. Aceasta idee se poate intelege mai bine uitandu-ne la experienta anilor 2008 si 2009.

 
- 52 de ani, necasatorit
- Absolvent al Facultatii de Planificare Cibernetica si Calculatoare, Bucuresti
- Fost consilier al ministrului de Finante
- Cea mai lunga sedere (patru ani) ca reprezentant al Romaniei la Fondul Monetar International, in calitate de Senior Adviser al Executive Directors
- Autor a numeroase carti si a peste 150 de articole de specialitate
 
 
Carte de Vizita Lucian Croitoru
Rep: Va referiti la...
Lucian Croitoru: Stiam ca in 2009 va fi criza, dar politica fiscala in Romania anului 2008 a echivalat cu dezarmarea unei armate inainte de razboi. Pentru a evita atacuri speculative BNR trebuie ajutata cu politici responsabile inclusiv in aria fiscala. Altfel, BNR nu face miracole.  

Rep: Care sunt principalele trei riscuri  la adresa adoptarii monedei unice europene in orizontul 2014-2015?
Lucian Croitoru: Exista un risc major venind de la deficitul bugetar, a carei aducere in limita mentionata va fi dificila daca avem in vedere nivelul prevazut pentru acest an. Fara reforme serioase ale cheltuielilor publice, acest obiectiv nu va putea fi atins decat cu cresterea unor impozite majore.

Dar si cresterea acestora nu este justificata daca nu se fac reforme. Presupunand o politica monetara prudenta, ceilalti trei indicatori depind de performanta bugetara. 

Rep: Pana la urma ramane un singur risc...
Lucian Croitoru: In viziunea mea, exista un singur risc major, dar cu foarte mari implicatii. 

Dar riscurile ar mai putea veni de la neindeplinirea criteriilor de acceptare in ERM II (Mecanismul Cursului de Schimb II, Romania trebuind sa participe la acest mecanism timp de minim doi ani pentru a putea intra in zona euro - n. red.) sau de la o eventuala instabilitate in ERM II.

Aceste criterii vizeaza deficitul bugetar, care trebuie sa fie sub 3 procente din PIB; inflatia, care trebuie sa nu depaseasca cu mai mult de 1,5 puncte procentuale (pp) inflatia celor mai performante trei tari; dobanda pe termen lung, care nu trebuie sa depaseasca dobanda celor mai perfomante trei tari in termenii stabilitatii preturilor cu mai mult de 2 pp; si datoria guvernamentala, care trebuie sa fie sub 60 procente din PIB. 

Rep: Care ar putea fi noul motor de crestere pentru economia romaneasca, eliminand consumul pe import?
 
Fara reluarea cresterii consumului nu se poate vorbi de crestere sustenabila
 
 
Lucian Croitoru
Lucian Croitoru: Fara reluarea cresterii consumului nu se poate vorbi de crestere sustenabila. Este insa de dorit ca reluarea consumului sa se faca la rate sustenabile, astfel incat cresterea economica sa ramana sustenabila. Pentru aceasta sunt politicile, pentru a influenta structura stimulentele. Depinde insa de cum le utilizezi.

Rep: Adica?
Lucian Croitoru: Cateodata decidentii cred ca vremurile bune tin la nesfarsit si utilizeaza politicile in mod gresit. Pentru mine este clar ca in perioada 2006-2008 era nevoie de surplusuri bugetare. Am spus-o mereu, chiar atunci. A spus-o si FMI. Au preferat sa creasca salariile atunci in mod aberant decat sa economiseasca. Astazi se plateste pretul.  

Rep: Din strada, lucrurile se vad in felul urmator: producem putin, prost, si ne imprumutam ca sa platim salariile. Daca nu restructuram radical sistemul bugetar, ne prabusim. Daca il restructuram, costurile sunt dureroase si vor provoca un evident deficit de imagine. Cum se vad lucrurile dinspre Banca Centrala?
Lucian Croitoru: Punctul meu de vedere nu este in mod necesar punctul de vedere al BNR. Eu cred ca ajustarile necesare nu pot fi evitate niciodata fara a plati in pret. Aici este importanta distinctia intre termenul scurt si cel lung. Pe termen scurt este posibil sa evitam unele ajustari dureroase intr-o zona, dar sa platim pretul intr-o alta. 

Rep: Un exemplu?
 
Stim din experienta proprie, dar si din cea a tarilor din America Latina, ca acest drum nu duce la mai bine
 
 
Lucian Croitoru
Lucian Croitoru: De exemplu, s-ar putea sa amanam restructurarea sistemului bugetar, dar vom plati in termeni de inflatie sau de datorie publica. Pe termen lung, amanarea ajustarilor va rezulta intr-o perpetua balansare intre deficite si inflatie. Daca nu vor fi amandoua deodata, atunci sigur va fi una sau cealalta.

Aceasta practica va perpetua o stare incerta, ceea ce reduce sansele cresterii sustenabile. Dar nu cred ca vrem sa construim o astfel de economie. Stim din experienta proprie, dar si din cea a tarilor din America Latina, ca acest drum nu duce la mai bine.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

14215 vizualizari

  • +16 (36 voturi)    
    va amintiti? : "economia duduie " (Luni, 12 octombrie 2009, 20:19)

    dadan [utilizator]

    Taruiceanu chiar si in acest moment se lauda sus si tare cu bunastarea si prosperitatea ce a adus-o peste Romania.... mi-e sila de asa politicieni iresponsabili care traiesc clipa si traiesc dupa principiul :dupa mine potopul.....eu as face o corectie de bun simt al principiului : dupa tine Taricene - puscaria .
    • +21 (21 voturi)    
      Sentiment (Luni, 12 octombrie 2009, 20:53)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui dadan

      Am sentimentul ca parca tara asta nu ar (mai) fi condusa de romani, ci de extraterestri, ca sa nu zic despre alti pamanteni.

      Chiar nu ii intereseaza deloc de milioane de suflete care isi duc traiul de pe o zi pe alta. Cred ca nici strainii nu ne-au condus atat de dramatic.

      Chiar cred ca vor sa ne puna pe butuci, dar ma intreb ce rezolva ei cu asta? De unde o sa mai suga?

      Superficialitatea si lacomia ne-a adus aici. Pacat de noi...
    • +11 (15 voturi)    
      economia duduie (Luni, 12 octombrie 2009, 21:17)

      Corect [anonim] i-a raspuns lui dadan

      CORECT!
      • +1 (1 vot)    
        nu sunt ei de vina (Joi, 15 octombrie 2009, 14:36)

        cucu [anonim] i-a raspuns lui Corect

        DA!! este adevarat nu sunt ei de vina, NOI suntem fratilor ca le permitem , solutia ? nu stiu sincer.
    • +1 (13 voturi)    
      sa nu uitam.. (Luni, 12 octombrie 2009, 21:36)

      vali [anonim] i-a raspuns lui dadan

      ca prin 2007 insusi guvernatorul ii spunea lui Tariceanu "nici nu iti inchipui cat de bine merge economia"...parca asa era citatul reprodus chiar de Tariceanu. Poate ca nu o fi gresit BNR-ul cat guvernul, dar prea incearca sa se ascunda dupa greselile altora si sa dea impresia ca ei fac tot ce pot dar nu sunt ajutati. A gresit si BNR-ul foarte mult in tot acest timp, numai ca greselile lor nu sunt atat de evidente si mediatizate pentru ca sunt greseli tehnice, de estimare, de ajustare etc. Pentru mine cea mai evidenta dovada ca si BNR-ul a gresit rau de tot, este ca prin martie anul asta acolo inca se paria pe crestere economica si zicea dl.Isarescu ca nu avem nevoie de niciun acord cu FMI..Pacat, putina umilinta nu le-ar fi stricat, ar fi vazut realitatea mai bine.
      • +5 (5 voturi)    
        avea dreptate (Miercuri, 14 octombrie 2009, 10:04)

        mugur [anonim] i-a raspuns lui vali

        Economia chiar duduia la vremea aceea. Problema pe care o ridica si dl Croitoru este ca banii rezultati din acea "duduiala" s-au dat pe salarii, in loc sa fie economisiti. Acum nu aveam nevoie de imprumut de la FMI si nici deficit bugetar nu era.
        A fost ca in cazul unei familii, cand capul familiei castiga mai mult, iar banii sunt cheltuiti la restaurant, in loc sa fie economisiti.
        • +2 (2 voturi)    
          da, dar (Joi, 15 octombrie 2009, 16:47)

          xmen [anonim] i-a raspuns lui mugur

          Lumea uita ca banii s-au dat la presiunea psd. liberalii nu puteau sa nu dea banii, daca nu dadeau se spunea imediat ca ei fura si nu dau la saraci din prea plinul bogatiei. era o sinucidere politica. NU este vina liberalilor, este vina electoratului care a generat o configuratie slaba in parlament
    • +3 (7 voturi)    
      aminteste-ti (Marţi, 13 octombrie 2009, 10:48)

      matei l. [anonim] i-a raspuns lui dadan

      La presiunea psd s-au majorat pensiile si la presiunea psd+pdl s-au marit salariile profesorilor parca cu 37%. Gioana, Boc si Basescu sustineau la unison ca sunt bani pentru marire de 50%. Ai uitat ca tot parlamentul pnl+pdl+psd au votat acea faimoasa lege. Ai uitat incercarile lui Tariceanu de a bloca legea, pentru ca nu mai avea bani de pomeni electorale, si contestarile la Curtea Constitutionala ale psd si pdl? Concluzia mea: toti o apa si-un pamant. Nu mai fiti partizani ca nu merita nimeni increderea noastra. Solutia mea este un nou principe Hohenzollern-Sigmaringen, politie germana si fisc american. Multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      Responsabilitate (Marţi, 13 octombrie 2009, 14:43)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui dadan

      Diferenta esentiala este ca ministrii, inclusiv Tariceanu sunt responsabili, politic si penal de toate actele lor in timp ce Guvernatorul.... Daca are solutii mai bune, de ce nu accepta ofertele de a deveni Prim Ministru ? Oricum, politica monetara a Romaniei este impusa de factori externi asa ca pozitia Guvernatorului este mult supralicitata...
  • +8 (16 voturi)    
    comparatie! (Luni, 12 octombrie 2009, 20:19)

    Lucian [anonim]

    Exceptionala comparatia!
  • +8 (12 voturi)    
    ? (Luni, 12 octombrie 2009, 20:39)

    un finantist [anonim]

    Oare b... de Olteanu intelege macar ce declara colegii sai? Imbecilu sa-si dea demisia...ca nu e prea tarziu si nici rusine nu e... ba din contra
    • +1 (1 vot)    
      razgandacul tauricean (Marţi, 13 octombrie 2009, 13:30)

      astrud [anonim] i-a raspuns lui un finantist

      Bogdan Olteanu a vazut ce a lasat in urma Tariceanu si nu a mai putut accepta (si oricum nu era locul lui acolo) postul respectiv. Oamenii fara morala ai pnl-ului continua actiunea de stoarcere a economiei romanesti prin orice mijloace.
  • +9 (13 voturi)    
    Cata realitate... (Luni, 12 octombrie 2009, 20:57)

    Ioana [anonim]

    exprima domnul Lucian Croitoru! Si cat este de dureros, ca politicienii nostrii nu au urechi sa auda si vointa sa puna in practica ideile celor cu o experienta specializata.
  • -9 (21 voturi)    
    Total retardati! (Luni, 12 octombrie 2009, 21:04)

    jaffu [utilizator]

    Fara a le aduce osanale fostilor conducatori,indiferent de culoare,cred ca primul care ar trebui sa infunde puscaria ar fi tandemul BB (nu Brigitte Bardot ci Boc - Base).AU INDATORAT TARA PENTRU GENERATII INTREGI DE ACUM INCOLO SI VOR SA O DISTRUGA IN CONTINUARE.
    • +2 (12 voturi)    
      Zau jafule! (Luni, 12 octombrie 2009, 22:30)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui jaffu

      Chiar esti un jaf din clanul PSD-PNL?
      Si... nu te lua de preferatii mei! Fiecare cu ce-i place! OK?
  • +10 (16 voturi)    
    Pai duduia economia cand Tariceanu juca la bursa (Luni, 12 octombrie 2009, 21:12)

    pippolino [anonim]

    Ne-a dus de nas pampalau (chestia e ca nu prea e pampalau, ca banu l-a facut si pe noi ne-a lasat cu sacosa rupta) cu "economia duduie".
  • +7 (11 voturi)    
    Departamentul de coordonare{01} (Luni, 12 octombrie 2009, 21:19)

    Sitting_bull [anonim]

    Introducere in subiect:
    La douazeci de ani de la lovitura de palat din ’89, ce a permis reasezarea structurilor comuniste conform unui plan detaliat, asistam la un circ continuu, sub bagheta generalului KGB-ilici si a acolitilor sai .
    Romania este cea mai saraca tara a europei, clasa politica actuala{ de douazeci de ani incoace} este constituita din esalonul doi si trei ale cadrelor de partid comuniste, economia a fost distrusa, PIB-ul este aproximativ cu cifra din 1990, deci nu am produs nimic , doar top 300 { miliardarii securisti}.

    Departamentul de coordonare al securitatii {centrul de coordonare este activ}lucreaza intens la elaborarea unor noi scenarii, altfel nu-mi pot explica cum dupa atitia ani nu reusim sa rupem cercul vicios si sa cladim o societate noua pe valori republicane pure, sunt zeci de mii de cetateni de valoare ce ar trebui sa ia locul clicii de politruci marionete, numai ca s-au stabilit criterii arbitrare ce impun apartenenta la un grup de influenta…

    Dupa o estimare sumara, la alegerile legislative din 2008, participarea la urne a fost de aprox 6_000_000 cetateni dintr-un total de 18_000_000 cu drept de vot, votul in alb a fost exprimat de aprox jumatate de million de persoane, partide parlamentare care-si disputa suprematia au obtinut :
    PDL_2_000 000 voturi, PSD_2_000 000 voturi, PNL_1_200 000 voturi, UDMR_400 000 voturi, ceea ce reprezinta aprox 30% din cetatenii cu drept de vot.
    De citva timp{ zece ani} cetatenii nu se mai recunosc in clasa politica emanata din fostele structuri, au inceput sa inteleaga dar nu au nici un mijloc la dispozitie pentru a sanctiona clasa politica, asa incit se abtin.
  • -1 (17 voturi)    
    Specialist?? (Luni, 12 octombrie 2009, 21:19)

    EccE [utilizator]

    Probabil dl respectiv stie mai multe despre BNR decat Olteanu. Dar este la fel de dubios specialist ca si primul mentionat, doar ca face parte din menajeria d-lui Isarescu. Am citit cateva din articolele publicate de d-sa in Business Standard. Citit, vorba vine, ca la felul cum tortureaza limba romana e greu de descifrat. Clasic caz de epatare fara bruma de continut. Dar cum la romani cultura economica e la pamant (din cauze obiective) limbajul agramat poate trece drept "specialitate"..150 de articole?? pai sa ne zica si nou macar 2-3 in care are exprimata vreo idee clara sau care au primit ceva recunoastere pe plan extern..faptul ca a fost reprezentant al Romaniei la FMI nu-i de mirare ca doar a fost consilierul lui Isa, cel care numeste pe postul asta..ca nu am auzit in viata mea sa se scoata la un concurs onest dregatoria respectiva..parvenitii tranzitiei..pfui..de data asta un lup mai mare l-a mancat pe lupul mic
    • 0 (10 voturi)    
      te rog (Luni, 12 octombrie 2009, 22:50)

      g [anonim] i-a raspuns lui EccE

      nu ataca pe viitorul ginere al lui Mugurel. Traiasca Famiglia!
      • 0 (0 voturi)    
        De ce sa nu acceptam competentele oamenilor (Vineri, 16 octombrie 2009, 9:51)

        Afrodita [anonim] i-a raspuns lui g

        De fiecare data gasim o chestiune de can-can pentru a ne lega de oamenii competenti, fara sa vedem ce rau prduc, nu intleg care este motivul pentru care PSD si PNL are ceva impotriva lui Croitoru in conditiile in care el este recunoscut ca fiind un iscusit economist si finantist exact ceea ce avem nevoie, sau ce acel guvern de tehnocrati tcerut de ei acum sa vina din randul oamenilor care totusi au aliante politice cu ei, pentru ca Johannis este o valoare umana insa sa nu uitam de protocolul avut cu PNL-ul la alegerile locale la Sibiu.
  • +1 (7 voturi)    
    Departamentul de coordonare{02} (Luni, 12 octombrie 2009, 21:21)

    Sitting_bull [anonim]

    Nu am gasit nici o prevedere in constitutie sau lege electorala care sa-mi explice un aspect de fond: care este baremul minim de participare la vot prevazut de lege la o electie {exemplu-legislative}, ca ele sa fie declarate invalide{anulate}{ 10%’}mai jos de 10% nu se poate cobori prin simplu fapt ca acest procent reprezinta membrii partidelor politice si rudele lor{ aprox 2_000_000 milioane de persoane.
    Intrebari:
    01}Considerati ca cele aprox 10 000 de cadre politice ale partidelor actuale constituie elita socio-politica si intelectuala a tarii, cei mai demni si de nadejde servitori ai patriei sau sunt doar impostori si marionete ?
    02}Considerati ca actuala clasa politica poate se poate reforma singura{ lipsa organizatiilor civice care sa-i impuna linia de conduita este un fapt } ?
    03}Fara o schimbare fundamentala {aparitia unor noi formatiuni politice nealterate, constituite din cetateni onorabili si demni}se poate vorbi de reformarea institutiilor statului ?

    04}Cele 12_000_000 milioane de romani care nu s-au exprimat la urne in noiembrie 2008, de cine sunt reprezentati ?
    • 0 (4 voturi)    
      Daca vrei Nimic - nu poti fi reprezentat (Marţi, 13 octombrie 2009, 7:49)

      Programul Electoral al TELEVIZORULUI [anonim] i-a raspuns lui Sitting_bull

      Cei 12 milioane de romani care n-au votat nu vor nimic, deci CE sa le reprezinte cineva?

      Ei sunt doar rezultatul campaniilor anti-vot facute de PSD/PNL in ultimii 5 ani in TOATA Presa, pentru ca in ultimii 5 ani PSD/PNL au devenit stapani pe 98% din Presa romaneasca

      Absenteismul avantajeaza doar PSD (PNL nu conteaza pentru ca PNL e lacheul PSD)

      >>> Cotidianul, VIDEO 20 Iunie 2009, Mircea Geoana la Turnu Magurele:

      “La o participare redusa la vot,
      PSD poate castiga confruntarea cu partidele romanesti,
      In aproape orice judet al Romaniei.
      Daca ar fi existat resurse, organizare si mobilizare,
      - la acest nivel de participare -
      Am putea castiga, practic, in orice loc din Romania”.



      - Prima DICTATURA Parlamentara din ultimii 230 de aniau cumparat Presei de catre PSD/PNL, pentru ca absenteismul numai pe ei ii avantajeaza:
      • +2 (4 voturi)    
        Cine are nevoie sa cumpere TOATA Presa (Marţi, 13 octombrie 2009, 8:57)

        Programul Electoral al TELEVIZORULUI [anonim] i-a raspuns lui Programul Electoral al TELEVIZORULUI

        Ca sa-si dea dreptate singur si sa inlature oamenii de la vot - ca sa nu-i mai schimbe nimeni ...?
  • -3 (9 voturi)    
    unu (Luni, 12 octombrie 2009, 21:43)

    unu [anonim]

    "In esenta, aflati cat ne costa doi ani de istorie recenta - anii 2006-2008". observati ca cei doi apostoli sunt trei. tonomatele astea basesciene vor ajunge sa spuna ce rau era cand aveam crestere economica de 8% si ce bine e cand avem scadere de 8%. e nasol cand nu prea ai argumente, devii specialist in nodinpapurologie.
  • +6 (14 voturi)    
    ...isarescu@Co... (Luni, 12 octombrie 2009, 22:30)

    Conu Leonida [anonim]

    ...chestia cu Olteanu la BNR este doar o mica cireasa pe coliva...
    ...treaba mare este isarescu&Co...
    ...cum isi poate inchipui cineva ca el ar fi rezistat atata acolo si inca in continuare fara acceptul oligarhiei financiare din 'republika bananika romanika'...???
    ...asta pentru ca dumnealar impreuna se pricep la furat, excrocat, hotii ordinare de toate felurile dar habar nu au sa faca ceva bun cu acest imens capital pe care l-au delapidat dela statul fost 'republica socialista romania'...
    ...singurul lucru care au fost in stare sa il faca: au investit totul in terenuri si case...nimic in vreun fel de productie industriala, agrara, etc , etc...in final distrugerea totala economica a statului in pericol de cadere totala...
    ...CINE A FOST REGIZORUL FINANCIAR???...nu stiti???...DA ...isarescu & Co...
    ...CUM???...
    - a cheltuit valuta obtinuta de capsunari ca sa sustina leul...adica valoarea supra evaluata (de 2-3 ori) a proprietatilor (terenuri si proprietati)...
    - a secatuit visteria statului prin neimpozarea la cota normala a capitalului neproductiv respectiv a terenurilor suprafete construibile si proprietatilor nelocuite...
    - a finantat lichidarea totala a economiei buna rea dar care producea (stergerea datoriilor...)...
    - a finantat functionarea unei economii care a uzat pana la distrugere suprastructura fara nicio jena sau respect pentru refacere...
    ...SISTEMUL ECONOMIEI DE PIATA ARE UN SINGUR MERIT SI O SINGURA JUSTIFICARE: ELIMINAREA DIN PIATA A CELOR CARE DETIN CAPITAL NEPRODUCTIV...
    ...si isarescu & Co a facut asta exact pe dos...SI UNII INCA IL VAD CA ARE VIITOR SI MAI MARE...
    ...treaba cu capitalul productiv o stia pana si impuscatul...asa ca viitorul romanikai este bine pecetluit...
  • +3 (3 voturi)    
    politici gresite in 2006-2008 ? (Luni, 12 octombrie 2009, 23:08)

    amidona [anonim]

    vai domnule dan popa, acest interviu reprezinta o surpriza. cine si-ar fi inchipuit ???
  • +1 (7 voturi)    
    Croitorasul cel viteaz discuta cu relaxare (Luni, 12 octombrie 2009, 23:15)

    anonim [anonim]

    de la inaltimea biroului dumisale DIN CARE NU FACE NIMIC!
    Nu e posibil sa-i tinem in functii tot pe astia, asa ca LEONIDO COANE, aveti dreptate.
  • +3 (5 voturi)    
    Ce mare lucru este sa renunti la habarnisti? (Marţi, 13 octombrie 2009, 0:08)

    traian [anonim]

    Nimeni nu spune ca sectorul public din Ro ar trebui sa functioneze fara pesronal.Dar habarnistii si cersetorii care au intrat in sistem pe criterii politice trebuie sa plece!Nu toti,macar 86,4%!
    Decat sa dai salarii unuor fraieri care au penetrat sistemul mai bine dai ajutoare sociale!este mai ieftin!
  • +1 (11 voturi)    
    Dupa razboi, multi viteji s-arata. (Marţi, 13 octombrie 2009, 2:28)

    mirel [anonim]

    Alt lingator PDL-ist inutil si gargaragiu din sistemul bancar mafiot. Ce-l doare pe el? Are salariul bun la stat -adica la BNR- (probabil umflat bine chiar in perioada de el incriminata 2006-2008) si o gramada de sporuri toate platite de la buget ca sa nu faca nimic (cica consiliaza). De ce nu renunta el la 3/4 din salariu si sporuri ca sa faca un bine tarii caci asa din gura stiu sa dea sfaturi toti, nu?
    Si daca tot isi da cu parerea si se vrea vedeta media, de ce nu zice ce masuri a luat BNR ca sa limiteze dobanzile si comisioanele aberante practicate de bancile comerciale pentru ca astea dauneaza cel mai mult redresarii economice. Si daca tot se crede asa de destept, de ce nu a avertizat el in mod public guvernul in 2006-2008 ca vine criza si de ce nu a propus un set de masuri? Decat sa faca azi profetii despre trecut, putea sa traga un semnal de alarma prin intermediul Hotnews inca din 2006.
    Pe urma, de ce nu zice nimic de ineficienta guvernului actual si de faptul ca pe o scara de la 1 la 9, masurile de combatere a crizei financiare si economice adoptate in Romania au fost evaluate cu nota 1,3. Din Europa doar Letonia (1 punct) sta mai prost ca Ro., iar pe plan mondial doar Bolivia, Guatemala si Venezuela (tot cu 1). Si de ce nu detaliaza domnia sa un plan de masuri concrete, caci se da specialist?
    Dar el nu zice nimic naspa despre actuala putere, cum nu a zis nimic despre criza sub guvernul trecut, cum nu a zis nimic cand PDL-ul vota cresterea salariilor in toamna lui 2008 desi guvernul lui Moliceanu se opunea vehement.
    Probabil ca el e pus acum sa arate cu degetul un un tap ispasitor, (evident oricare altul decat PoloBoc sau stapanul lui de la Cotroceni) pentru ca situatia economica e dezastruoasa si masurile luate de guvernul actual sunt puerile (chiar imbecile, vezi impozitul forfetar) iar alegerile pentru functia de tatuca sunt peste o luna si un pic.
    • +1 (5 voturi)    
      atentionare (Marţi, 13 octombrie 2009, 7:04)

      cristian [anonim] i-a raspuns lui mirel

      Pe tot parcursul aniului 2008 BNR a atentionat guvernul Tariceanu-Vosganian asupra cresterii iresponsabile a cheltuielor bugetare. Daca sustii ca urmaresti viata politica si economica a tarii, ar fi trebuit sa stii acest lucru. Vosganian a ajuns si la atacuri publice la adresa guvernatorului.
      Deasemenea domnule specialist ar fi cazul sa cunosti ca marile decizii economice nu au efect imediat ci actioneaza pe parcursul mai multor ani.
      Asa cum Romania a cunoscut o perioada de crestere sustinuta in urma masurilor extrem de impopulare dar curajoase luate de guvernele Radu Vasile si Isarescu,la fel va cunoaste o lunga perioada grea in urma aberatiilor lui Vosganian. Desigur aplicarea de porecle si injuraturi nu presupune un mare efort intelectual. Mai greu este sa cauti sa intelegi cate ceva iar si mai greu este sa faci ceva realmente util.
      • 0 (0 voturi)    
        Vosganian-un armean rau ! (Marţi, 13 octombrie 2009, 14:54)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui cristian

        Croitoru si PDL-istii - niste rrromani buni !
  • +1 (7 voturi)    
    pardon ... (Marţi, 13 octombrie 2009, 4:38)

    calugaru' vaxile [anonim]

    domnu' ala important ne spune ca nubah, CONSUMUL este motoru' economiei. in cazul de fatza ... consumul DIN IMPORT este motoru' economiei? moaama ce-a ajuns tzara aia ... 100% pe mina shpagarilor care-si fac banii din comisioane venind din importuri.

    mah nene, consumu' e motoru' economiei cind iezista si productie, ca sa reintre banii in poznarele alora de produc, sa mentina ciclu' ieconomic. daca tu doar consumi, ce palaria mea sustenabilitate?

    oh, da, uitasem, exista sclavii care lucra pe plantatiile de capsuni ... si pe asta se bazeaza strategia benereului ...

    pai io zic ca pe vremea lu' ceausescu gindirea economica era mai putin bahica.
  • +1 (5 voturi)    
    27,3 MILIARDE: Datoria PUBLICA lasata de PNL (Marţi, 13 octombrie 2009, 8:00)

    Programul Electoral al TELEVIZORULUI [anonim]

    inainte de cea mai mare criza economica din istorie:

    27,3 MILIARDE de euro: Datoria PUBLICA lasata de PNL noului guvern, MAI MARE de 2 ori decat imprumutul FMI

    Datoria facuta de PNL o plateste NU guvernul actual, NICI PSD, NICI PDL, NICI PNL:

    - NOI O PLATIM

    Daca PNL stia cum se poate plati datoria PUBLICA pe carea-a lasat-o, pe criza economica si fara bani la buget - altfel decat facand o alta datorie - trebuia sa guverneze ca s-o plateasca - cu PSD sau cu PDL, n-are importanta, amandoi au vrut sa faca guvern cu PNL - nu sa fuga de responsabilitate dupa ce-a scufundat corabia la intrarea in batalie
    • -3 (3 voturi)    
      Datorie publica (Marţi, 13 octombrie 2009, 11:57)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Programul Electoral al TELEVIZORULUI

      Zi-ne si cat e acum sa ne facem o idee
      Datorie publica 19 ani vs. datorie publica 10 luni a guvernului Boc.

      Asta nu va convine asa-i? Nu mai merge manipularea bovinelor daca faceti comparatii asa-i?
  • -1 (3 voturi)    
    ISTORIC DEFICIT vs CRESTERE ECONOMICA 2004-2008 (Marţi, 13 octombrie 2009, 8:09)

    Programul Electoral al TELEVIZORULUI [anonim]

    2004, Deficit PSD = 1,5%, crestere ec 8%
    2006, Deficit PDL/PNL = 3% crestere ec 6%
    2008, Deficit PSD/PNL = 5,4 % crestere ec. 8%
    • +2 (4 voturi)    
      27 FEBRUARIE 2008, Vosganian: Isărescu să nu mai (Marţi, 13 octombrie 2009, 8:59)

      Programul Electoral al TELEVIZORULUI [anonim] i-a raspuns lui Programul Electoral al TELEVIZORULUI

      Vosganian: Isărescu să nu mai comenteze

      27 FEBRUARIE 2008
      de Victor ROTARIU

      Vosganian nu mai vrea sfaturi de la BNR
      Ministrul Finantelor, Varujan Vosganian, a lansat ieri un atac foarte dur la adresa lui Mugur Isărescu, spunand că nu mai vrea să primească sfaturi din partea guvernatorului BNR. Iesirea lui Vosganian a venit ca o replică la declaratia lui Isărescu, conform căreia guvernul ar trebui să fie mult mai atent in dirijarea economiei.
      “Atunci cand ministrul Finantelor, odată ales in functie, preia realitatea si arată natiunii că trebuie restructurate cheltuielile, că trebuie introduse criterii de eficientă, nu e in regulă ca guvernatorul, in loc să spună «da», sunt de acord să mentioneze că structura nu este bună", a declarat ieri Vosganian, in cadrul unei emisiuni televizate.
      La sfarsitul anului trecut, Mugur Isărescu a atras atentia Guvernului că politica de a genera cheltuieli de stat in ultima lună a anului pentru a indeplini bugetul este gresită. Isărescu a explicat atunci că lansarea pe piata monetară a unei sume atat de mari de bani (circa două mld. euro, n.r.) in luna decembrie a anului trecut duce la cresterea inflatiei, ceea ce poate destabiliza mediul economic.
      Pericolul inflatiei
      Guvernatorul BNR a atras atentia că din cauza unei inflatii prea mari, Romania ar putea amana adoptarea euro ca monedă natională in 2014, cum fusese programat initial.
      “Dacă inflatia nu va scădea in mod sustenabil in 2008 si in 2009, mă tem că adoptarea euro in 2014 nu va fi realizată", a explicat Isărescu, cu ocazia unui seminar privind situatia economică a Romaniei. In luna ianuarie a acestui an, rata inflatiei a fost de 7,26%, cel mai ridicat nivel din ultimele 18 luni.
      Unul dintre cele mai mari pericole pentru inflatie este cresterea salariilor peste aprecierea productivitătii. Presiunea sindicatelor insă este foarte mare, mai ales tinand cont că e an electoral. Angajatii din administratie, cei din invătăm
    • -2 (2 voturi)    
      corectii (Marţi, 13 octombrie 2009, 11:35)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Programul Electoral al TELEVIZORULUI

      Ministerul condus de Pogea specifica deficitul pe 2008 ca fiind de 4,8%.
  • +1 (3 voturi)    
    prosti da' multi (Marţi, 13 octombrie 2009, 8:54)

    Razvan_M [utilizator]

    Imi pare ca discutia despre echilibrarea sistemului de pensii din Romania si despre asezarea bugetului pe baze obiective deviaza constant spre atacuri la persoana sau subiecte triviale. Oare numai idiotii din tara asta sunt in stare sa vorbeasca, sa scrie si sa voteze?
    Citesc interviul si pot spune ca Lucian Croitoru nu face afirmatii care sa dea peste cap modelele si teoriile economice actuale. Atunci ce-i atacabil la acest om? Totul: este mic, este inalt, este slab, este gras, are parul lung, n-are basca, n-are barba, n-are trabuc sau papion, nici cravata rosie etc.
    Pe ce tema este atacat, mai ales? Pe faptul ca a indraznit sa vorbeasca despre masacrarea bugetului intre 2006 si 2008 de catre un anumit grup de politicieni-ciorditori. Asta este Romania anului 2009: daca vorbesti despre ce nu place politrucilor, vei fi improscat cu laturile lor!
  • +1 (3 voturi)    
    Ne meritam soarta (Marţi, 13 octombrie 2009, 8:56)

    radu [anonim]

    Sunt uimit de modul in care este tratat acest om in comentariile de aici. A cautat cumva cineva de curiozitate CV-ul acestui om? Vedeti intai cam ce pregatire are si apoi amestecati-l in politica si alte bazaconii. Intamplator l-am cunoscut si stiu ca de ex. cand pleaca in concediu studiaza in 2 saptamani mai mult decat cam toti cei de pe aici in viata lor. Nu mai amestecati lucrurile, asa ne batem joc si de putinii specialisti de marca pe care-i avem. De asta se scarbesc oamenii de valoare si pleaca sau se retrag, pentru ca vad cu ce placere masochista ne batem joc de munca lor. Pacat!
    • -1 (1 vot)    
      fac ceva pe CV-ul lui ! (Joi, 15 octombrie 2009, 17:02)

      gheorghe [anonim] i-a raspuns lui radu

      Toti politrucii te ingraopa in CV-uri !!!
      Daca ar fi lucrat 15 ani la mai multe firme private din occident poate mai vorbeam.
      In rest numai bine !
      Boc are CV beton si teza de doctorat despre superioritatea parlamentului bicameral iar acum vioa inpins de Base sa treaca la unicameral !
      Iate asa, m-am sucit !
      Iar de Base ce sa mai vorbim ! Cpt de nava, mare smecherie, e o meserie ca multe altele, nu trebuie sa fii Neptun sa conduci o nava.
      Cred ca sofer de TIR e la fel de greu !
      Problema e cit de dispus esti sa furi sau sa lasi sa se fure sub tutela ta !
      Si pt asta nu-ti trebuie mare CV !
      Trebuie sa stii sa spui "Saru-mina sefu, ce frumos esti !"
      Si gata, poti sa fii premier !
      • 0 (0 voturi)    
        geez... (Vineri, 16 octombrie 2009, 7:28)

        nicksone [utilizator] i-a raspuns lui gheorghe

        si cand te gandesti ca cei ca tine au drept de vot...
  • 0 (4 voturi)    
    Lasa ca acum daca a fost infiltrat... (Marţi, 13 octombrie 2009, 9:20)

    Batranul rege Lear [anonim]

    Bogdan Olteanu in BNR, "aranjeaza" el lucrurile. In rest, lichelelor PSD/PNL, numai de bine!
  • +1 (3 voturi)    
    Poate politica bancara ne-a lasat goi (Marţi, 13 octombrie 2009, 11:53)

    Ionescu [anonim]

    Politica voastra de a da bancile pe mana strainilor a lasat populatia si companiile fara bani.Bancile straine confisca toti banii care le cad in mana sub forma de comisioane si dobanzi si crediteaza importurile care au falimentat producatorii romani.
  • 0 (2 voturi)    
    politica fiscala din 2009 ? (Marţi, 13 octombrie 2009, 13:01)

    Nicu [anonim]

    Mai interesant ar fi sa ne spuna acest domn cum este politica fiscala din 2009. M-am saturat de acesti viteji care ne spun cum a fost guvernul anterior. Daca ar avea curaj (sau daca chiar s-ar pricepe) ar spune cum este politica guvernului in functie.
  • 0 (2 voturi)    
    SUNTEM PROSTI SI NEPREGATITI (Marţi, 13 octombrie 2009, 13:02)

    ion roata [anonim]

    Am citit comentariile de mai sussi doar cateva au reliefat adevarul,cam 3-4 % restul gunoi.Aceiasi situatie si in randul populatiei,cam 3-4 % oameni pregatiti,civilizati si onerosi iar restul plevusca,
    gunoi.
    Dupa 90 ne scaldam in noroi dusi pe apa sambetei tot de partidul comunist si de securisti.
    Ei au furat pe rupte,s-au imbogatit iar pe noi ne tin in negura vremurilor traite dupa 1945.
    Iliescu,geoana,hrebenciuc si toata sleata de comunisti ii au alaturi pe asa zisii liberali instruiti la scoala securitatii au furat pe rupte,au adus coruptia pe cele mai inalte culmi ale vietii romanestiNe-am batut joc si ne mai batem de bietul buget.Cei de mai sus sunt sustinuti cu strasnicie de catre structurile mafiate ale sindicatelor care tot comunisti au fost si sunt..
    Firavele incercari de modernizare a tarii sun sortite esecului datorita unor partide politice si a sindicatelor care se opun cu strasnicie la reformarea tarii..
    Suntem condamnati pieirii tocmai prostiei si inculturii noastre pentruca am ales un parlament stufos si am acceptat sa fie super platiti si cu pensii de lux.
    Nu am rabdarea sa va spun o poveste reala cu un grup de jefuitori condus de Vacaroiu.
    Vreti sa stiti adevarul cu flota ?Intrebatil pe vacaroiu ca el stie boarte bine cum a vandut flota.si cum a ajuns miliardar si latifundiar.
  • -2 (2 voturi)    
    Anti PNL-istul de la BNR (Marţi, 13 octombrie 2009, 14:51)

    Mihai [anonim]

    Citind CV-ul impresionant al D-lui Croitoru, o intrebare se impune de la sine: Cu asemenea specialisti, cum se face ca Romania o duce, totusi, atat de rau ? Este aceeasi dilema care apare cand se compara prosperitatea inimaginabila a bancilor cu situatia jalnica a tarii. "Dezarmarea" de care vorbeste Dl. Croitoru este de inspiratie portocalie. De ce n-a combatut-o in mod responsabil si in timp util ? Mai avem putin si-i acuzam pe Tariceanu et comp de criza declansata pe Wall Street... O criza pe care FMI n-a putut-o nici anticipa nici impiedica desi, nu-i asa, acolo era insusi Dl. Croitoru in persoana... Vai Romaniei !
    • 0 (0 voturi)    
      stai ca vedem acum (Joi, 15 octombrie 2009, 14:10)

      eroan [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      cat e de capabil, nu?
  • +1 (1 vot)    
    liberalii si criza economica. (Marţi, 13 octombrie 2009, 15:03)

    mircea [anonim]

    Tariceanu si gasca lui,sustinuti de PSD au distrus Romania.Are dreptate consilierul lui Isarescu,privind politica economica a lui Tariceanu sprijinit de Geoana,care a dus Romania de rapa,incat cu greu mai pot fi luate unele masuri de redresare,iar cand sunt luate masuri cu sanse de rezolvare,intervin cu toate fortele pentru blocarea acestora,intrucat contravin intereselor de grup mafiot din care fac parte.Liberalii s-au desfiintat ca partid,prin alianta cu comunistii si acum si in 1947.Romani,nu mai votati asemenea lichele,care sa ajunga in parlament.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică