Banca Mondiala: Recomandam introducerea unor termeni de baza standard, in contractele bancare

de Ioana Morovan     HotNews.ro, EurActiv.ro
Marţi, 20 octombrie 2009, 12:35 Economie | Finanţe & Bănci

Sue Rutledge, coordonator al departamentului de guvernanta corporatista/protectia consumatorului din partea Bancii Mondiale a declarat marti, 20 octombrie, ca in Romania consumatorii de servicii si produse financiare trebuie mai bine informati despre drepturile pe care le au iar institutiile financiare ar trebui sa adopte un cod de conduita si sa contractele ar trebui standardizate, cel putin in privinta conditiilor de baza.

"Toate contractele ar trebui sa contina prevederi de baza standardizate care sa fie adoptate de catre asociatiile profesionale", a explicat Sue Rutledge pentru HotNews.ro/EurActiv.ro. In privinta reglementarilor existente pe piata, aceasta a spus ca ar trebui imbunatatite.  

Radu Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor a explicat ca exista un Cod de etica bancara, initiat de Asociatie, care reprezinta "o culegere de reguli intre banci si clienti, intre banci si banci, banci si salariatii lor".

El a mai spus ca un client, daca nu primeste raspuns de la o anumita banca, se poate adresa juriului numit de Adunarea generala a ARB.

Referindu-se la problema notificarilor clientilor, Ghetea a spus ca modul in care este abordata acum aceasta problema "este putin defectuos". Notificarile in scris sunt deocamdata singura posibilitate, alte modalitati care au fost propuse, notificarea prin telefon si SMS - deocamdata nu sunt eficiente, in opinia presedintelui ARB: "o banca nu are posibilitatea sa demonstreze ca a trimis un SMS si persoana nu a raspuns. Trebuie gasita o solutie, de o maniera care sa fie aplicabila".











529 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Contractul si actele aditionale primeaza (Marţi, 20 octombrie 2009, 13:13)

    fLoreign [utilizator]

    Deocamdata vad ca bancile traiesc vremuri de haiducie: schimba termenii contractului dupa bunul plac. Pe de alta parte, clientii sunt obligati sa respecte termenii aceluiasi contract eluziv.

    Daca anumite taxe nu sunt prevazute in contract, banca se face vinovata de incalcarea lui si ca urmare clientul are motiv sa o dea in judecata, cu sanse mari de succes (depinde insa si de mersul justitiei). Pentru aceasta insa, clientul trebuie sa pastreze toate documentele esentiale ale relatiei cu banca (contract cu listarea clara a tuturor comisianelor si taxelor, plus actele aditionale emise ulterior). Iar daca banca trimite un act aditional care modifica prevederile din contractul initial, clientul are dreptul sa refuze si sa rupa asadar contractul. Nu se poate asa, ca toate modificarile sa se faca automat fara stiinta clientului.

    Poate bancile se vor gandi mai bine la acest aspect dupa ce vor pierde ceva bani in instanta si pe cheltuielile cu avocatii. Daca termenii ar fi clari nu ar mai fi atatea probleme (drept e, nici haiducia lor nu ar mai exista).
  • 0 (0 voturi)    
    BANCI (Marţi, 20 octombrie 2009, 15:16)

    IVAN [anonim]

    dl. ghetea ar trebui sa-l ia de mana pe dl. isarescu, pe domnii din guvern, pe cei de la a.n.p.c. si sa intocmeasca un regulament clar si la obiect in avantajul clientilor romani fie ei persoane fizice sau juridice, fara dobanzi si comisioane nesimtite, cum sunt acuma, aliniate la salariile si pensiile de mizerie ale celei mai mari parti a cetatenilor romani. de ce ? pt. ca bancile care activeaza in romania in prezent au profituri nesimtit de mari pe spatele romanilor, cea ce este o nemernicie. asta trebuie sa faca urgent si obligatoriu dl. ghetea si bancherii romaniei daca n-au uitat ca sunt romani.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi