Sue Rutledge, coordonator al departamentului de guvernanta corporatista/protectia consumatorului din partea Bancii Mondiale a declarat marti, 20 octombrie, ca in Romania consumatorii de servicii si produse financiare trebuie mai bine informati despre drepturile pe care le au iar institutiile financiare ar trebui sa adopte un cod de conduita si sa contractele ar trebui standardizate, cel putin in privinta conditiilor de baza.

"Toate contractele ar trebui sa contina prevederi de baza standardizate care sa fie adoptate de catre asociatiile profesionale", a explicat Sue Rutledge pentru HotNews.ro/EurActiv.ro. In privinta reglementarilor existente pe piata, aceasta a spus ca ar trebui imbunatatite.

Radu Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor a explicat ca exista un Cod de etica bancara, initiat de Asociatie, care reprezinta "o culegere de reguli intre banci si clienti, intre banci si banci, banci si salariatii lor".

El a mai spus ca un client, daca nu primeste raspuns de la o anumita banca, se poate adresa juriului numit de Adunarea generala a ARB.

Referindu-se la problema notificarilor clientilor, Ghetea a spus ca modul in care este abordata acum aceasta problema "este putin defectuos". Notificarile in scris sunt deocamdata singura posibilitate, alte modalitati care au fost propuse, notificarea prin telefon si SMS - deocamdata nu sunt eficiente, in opinia presedintelui ARB: "o banca nu are posibilitatea sa demonstreze ca a trimis un SMS si persoana nu a raspuns. Trebuie gasita o solutie, de o maniera care sa fie aplicabila".