De ce prefera romanii sa isi tina banii in buzunar si nu pe card?

de Cristian Orgonas     Khris.ro
Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:05 Economie | Finanţe & Bănci

Cei care au fost prin strainatate, stiu ca vesticii platesc rar cu bani gheata atunci cand achita cumparaturile la magazin, utilizand in schimb foarte des plata cu cardul.

In Romania se intampla exact invers - in ziua de salariu, multi romani isi scot toti banii de la ATM-uri, dupa care intra in magazine si se apuca de cumparaturi, desi ar putea foarte bine sa nu umble cu teancul de bani la ei, din moment ce pot plati cu cardul la casa.

Conform statisticilor BNR, in 2008, romanii au retras din ATM-uri 78,8 miliarde lei, in timp ce platile cu cardul au totalizat doar 12,8 miliarde lei, ceea ce inseamna ca retragerile au fost de 6 ori mai mari decat platile. Tot in 2008, au existat un numar de 69,5 milioane de plati cu cardul, ceea ce inseamna 3,2 pe cap de locuitor.

Sa facem acum o comparatie cu ceea ce se intampla in tarile civilizate (sursa: BCE).

1. Numarul cardurilor pe cap de locuitor in 2008 – 0,63 in Romania, 0,79 in Polonia, 0,89 in Ungaria, 1,22 in Italia, 1,48 in Germania, 1,37 in Estonia si 1,12 in Danemarca. Media UE = 1,46.

2. Numarul platilor cu cardul pe cap de locuitor in 2008 - 3,2 in Romania, 15 in Polonia, 16 in Ungaria, 23 in Italia, 27 in Germania, 110 in Estonia (!!) si 170 in Danemarca. Media UE = 59.


Citeste restul materialului si comenteaza pe khris.ro.


Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

8007 vizualizari

  • +16 (30 voturi)    
    De ce? (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:09)

    mm [anonim]

    Probabil din acelasi motiv pt care inca 30-35% din romani voteaza cu alianta facuta din partidul facut din comunisti+partidul facut securisti? Ca nu-i duce mai mult capul....
    • +4 (12 voturi)    
      subscriu.. (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:45)

      ady [anonim] i-a raspuns lui mm

      mare dreptate ai..
      • 0 (0 voturi)    
        subscriu...!!! (Joi, 22 octombrie 2009, 18:16)

        nicu [anonim] i-a raspuns lui ady

        perfect adevarat...!!!
    • +10 (16 voturi)    
      Eu unul vad si avantaje (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:29)

      Free Face [anonim] i-a raspuns lui mm

      Platile cu cash nu pot fi monitorizate. Si mie imi este mai usor sa platesc cu cardul, dar ma gandesc totusi ca cineva undeva ar putea teoretic sa urmareasca ce am cumparat. Este bine, este rau? Numai viitorul ne poate spune. Cat suntem liberi si nimeni nu foloseste in sens rau datele astea e ok.
      Pe vremea lui Ceausescu ar fi putut sa impuna plata numai cu cardul spre exemplu, presupunand ca tehnologia era pusa la punct atunci. Va mai amintiti de rationalizarea consumului? Ar mai fi fost vreo scapare pe undeva din sistem?
      • -3 (15 voturi)    
        raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:56)

        diablo [anonim] i-a raspuns lui Free Face

        Si de ce crezi ca ar interesa pe cineva ce cumperi tu? Oricum daca platesti cu cardul, banca vede doar suma platita si numele magazinului care incaseaza banii ....
        • +7 (11 voturi)    
          cumparaturi... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:37)

          me [anonim] i-a raspuns lui diablo

          nu e vorba de de interesul pentru "ce cumperi" ci "pe unde umbli" ... "ce cumperi" devine interesant in momentul in care esti in "atentia" DNA, Politie, servicii secrete...
          • 0 (14 voturi)    
            pai... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:52)

            chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui me

            daca esti in atentia DNA, politie, mosad, etc inseamna ca nu esti basma curata si foarte bine ca este cineva care te poate monitoriza macar asa. In schimb daca nu furi, inseli, talharesti pe nimeni , de ce te-ai feri ?
          • +4 (12 voturi)    
            :)) (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:10)

            diablo [anonim] i-a raspuns lui me

            Pai in ziua de azi lumea umbla cam peste tot...

            Stai linistit ca indiferent cum platesti, cash sau card, tot esti inregistrat de camere de supraveghere din magazin, deci daca "cineva" ar fi interesat ar afla pe unde umbli si ce cumperi ...

            Treaba asta cu supravegherea continua e doar paranoia. Nu cheltuie nimeni resurse ca sa fileze oameni obisnuiti. De obicei sunt filati aia cu "probleme". Iar daca cineva vrea sa te fileze, atunci te fileaza ... nu conteaza cum te imbraci, de unde cumperi, ce cumperi sau pe unde umbli.
            • 0 (2 voturi)    
              diablo...!!! (Miercuri, 21 octombrie 2009, 20:54)

              atentu' [anonim] i-a raspuns lui diablo

              pentru numele de diablo esti tare proaspat, treaba are aspecte multiple... mai aprofundeaza inainte sa te dai Satan
          • 0 (0 voturi)    
            card (Miercuri, 21 octombrie 2009, 21:27)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui me

            da... destept.... eu umblu f. mult intre bucatarie si dormitor, cumparaturile le fac cand din dormitor, cand din sufragerie... a.. si mai platesc pe la restaurante, benzinarii; utilitatile la fel... prin internet; sunt convins ca-i intereseaza tare mult pe securisti treaba asta.; cred ca-i ia durerea de cap cand trebuie sa-mi faca profilul.. da oi sti tu ceva, ai primit tu ceva indicatii...
        • +2 (2 voturi)    
          daca zici tu... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:40)

          asa [anonim] i-a raspuns lui diablo

          asa o fi. Dar ... dar magazinul are legata plata de bonul emis de casa, si uite asa, daca cineva vrea sa afle ce ai umparat stie exact ce ai cumparat. Cu cash se poate dar mai greu. Trebuie urmarire, sa fie la momentul platii acolo ca sa ceara copie a bonului, sau alte metode specifice. Cardul usureaza enorm munca serviciilor.
        • 0 (0 voturi)    
          precautie (Miercuri, 21 octombrie 2009, 19:05)

          Gandalf the White [utilizator] i-a raspuns lui diablo

          Evident ca nu inteseseaza pe cei de la banca ce tip de iaurt sau sosete iti cumperi. Dar sunt alte persoane posibil interesate si cu acces la datele tranzactiilor bancare, care doresc localizarea cat mai precisa a unor anumite persoane, schitarea unui traseu parcurs intr-o anumita perioada de timp. Acelasi lucru se poate determina si cu ajutorul telefonului mobil. Recomand folosirea cashului pentru pastrarea anonimatului si deconectarea acumulatorului telefonului mobil. Sau schimbarea saptamanala a nr de telefon si IMEI-ului. Utilizarea internetului mobil. :D
          • 0 (0 voturi)    
            plata cu card (Joi, 22 octombrie 2009, 9:33)

            de "eu" [anonim] i-a raspuns lui Gandalf the White

            bai da faceti o discutie mult prea prelungita...numai cu cine ar putea sa te urmareasca, dar v-ati gandit ca romanul este invenmtiv si fff destept in ale PC-ului si sparge conturi...eu cred ca deaia ne este frica, ca daca afla vreunul CNP poa sa fure si cod pin ce dracu...nu...samd...!
            • 0 (0 voturi)    
              Parere (Joi, 22 octombrie 2009, 11:28)

              Kata [anonim] i-a raspuns lui de "eu"

              Eu daca ma aflu la rand la casa la vreun magazin si cineva din fata mea scoate vreun card sa plateasca cu el, in secunda urmatoare ma mut la alta casa. Ghici de ce....
      • 0 (0 voturi)    
        arme? droguri? material fisionabil? (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:02)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui Free Face

        in cazul asta plateste cash, in rest poti si cu cardul! In schimb eu am avut ceva probleme cu cardul american: in foarte putine magazine din Romania am reusit sa platesc cu el! De ce oare? De ce nu se accepta carduri internationale? Banca de acolo mi-a spus ca in principiu pot sa platesc cu el si nu percep comision (!!!)dar de cand am ajuns in Ro trebuie sa alerg dupa ATM-uri
      • 0 (0 voturi)    
        card (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:34)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui Free Face

        Ai vazut de prea multe ori Matrix. Eu am schimbat postul dupa prima jumatate de ora la prima prezentare, si nu m-a mai interesat subiectul de atunci.
    • -3 (13 voturi)    
      :) (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:41)

      calin [anonim] i-a raspuns lui mm

      Cred ca ai putea sa scrii si tu ceva mai inteligent daca te-ar duce capul...Romanii care nu platesc cu cardul in magazinele din Romania sunt mai inteligenti decat tine deoarece iau in calcul comisioanele imense percepute.
      De exemplu daca mergi si platesti cu un card BT la un POS care nu aparatine BT ti se ia un comision fix de 2-2.5 RON + 1-2% din valoarea tranzactiei. Deci daca tu cumperi ceva de vreo 200 RON(aproximativ 50 de euro) ti se ia un comision de 1 EURO ceea ce nu e acceptabil.
      Chiar am vorbit cu cineva din Olanda si i-am intrebat de ce la ei se plateste atat de mult cu cardul si mi-a zis ca nu exista nici un comision chiar daca POS-ul e al altei banci.
      Cand va fi asa si in Romania voi plati numai cu cardul peste tot.
      Inca ceva...In romania nu toate unitatile au POS-uri deci risti sa mergi la un magazin bazandu-te pe card si defapt sa nu ti-l accepte sau sa nu functioneze POS-ul...
      • +5 (7 voturi)    
        de unde... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:44)

        VISA [anonim] i-a raspuns lui calin

        ..ai aflat istetule ca ai plati tu un comision daca utilizezi un card la un POS altul decat al emitentului???
        comisionul il plateste banca prietene. suma neta pe care o dai e aceeasi ca si cea de pe raft.... De unde oti aparea pe lumea asta nu stiu... Auzi da la lift stii sa umbli?
        • 0 (0 voturi)    
          intrebare: (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:06)

          atreus [anonim] i-a raspuns lui VISA

          din cate stiu eu nu platesti nici un fel de comision la plata cu cardul, nici in Ro nici altundeva! Daca esti insa platit in $ sau eur se face schimb din valuta pe care o ai in cont in lei. Pe aia se pune comision?
      • +8 (8 voturi)    
        Minciuni (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:08)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui calin

        Comisionul pt platile cu cardul este 0 (ZERO) la BT si la multe alte banci din Romania. Inclusiv pt platile facute in strainatate. Ba chiar cursul de schimb la care s-a facut plata a fost mai avantajos pt mine decat daca as fi schimbat in tara lei in euro.
      • +4 (6 voturi)    
        Ref plata cu cardul la POS (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:08)

        Dani [anonim] i-a raspuns lui calin

        Arunca acel card, sunt banci al caror card folosit la orice POS al oricarei banci, nu iti percepe comision. Deci, BT nu e singura banca pe luna si nu ar trebui sa fie nici in viatza ta...
        • +1 (1 vot)    
          Mai bine arunca utilizatorul... cardul n-are nimic (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:12)

          enter [utilizator] i-a raspuns lui Dani

          Cardul ala n-are nimic, nici o plata la POS nu comisioneaza platitorul.
          Se comisioneaza retragerile de numerar la ATM, cam cu 0.1% la bancomatul bancii tale, respectiv la care se mai adauga 2.5 lei daca retragi numerar din ATM-urile altor banci.
      • +6 (6 voturi)    
        Gresit (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:14)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui calin

        Daca tot vorbesti deinteligenta, ai putea sa te interesezi inainte sa-ti exprimi parerea.
        NU exista card in Romania pentru care sa existe comision platit de posesor la comerciant. Comisionul este suportat de comerciant. De ce ? Iti pot da explicatie si pentru asta, insa tu nu folosesti cardul ...
      • +3 (3 voturi)    
        Mare tampenii vorbesti (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:52)

        marc73 [utilizator] i-a raspuns lui calin

        Indiferent de card, nu ti se incaseaza niciun comision cand platesti cu el.
      • +2 (2 voturi)    
        Mai baiatule, da' ignorant mai esti! (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:58)

        Gogu [anonim] i-a raspuns lui calin

        Nu este adevarat ce spui!
        Cu orice card ai plati de la BT (visa sau mastercard) nu platesti nici un comision cand faci plata la magazin prin intermediul unui POS.
        Tu confunzi operatiunea asta cu scosul banilor de pe card de la bancomat! Probabil ca numai operatiunea asta sti sa o faci la inceputul lunii cand iti primesti leafa pe card.
        Afla si tu ca daca ai un card de credit poti sa faci plati din el pana la sfarsitul lunii (primesti si bonus la sfarsitul lunii) iar banii aia pe care i-ai dori sa ii cheltui cash ii tii in cont si primesti dobanda la ei, dupa care iti platesti descoperirea la cardul de credit.
        Dar lucrul asta nu il fac decat cei care gandesc!
      • +1 (1 vot)    
        comision (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:40)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui calin

        //, folosesc cardul de vreo 15 ani, si nu doar ca sa imi primesc salariul ci ca mijloc de plata in magazine. Si tot de atunci primesc lunar acasa lista detaliata a tranzactiilor (este adevarat, costa cativa firfirici) dar imi pot analiza chiar post-factum operatiile. Si comisionul in magazine este intotdeauna ZERO, indiferent care este suma cheltuita, la ce banca este legat POS-ul sau unde am eu cardul. Mai schimba si tu postul de pe radio-sant!
      • +2 (2 voturi)    
        Nu pot sa cred (Miercuri, 21 octombrie 2009, 21:03)

        Bastiano [utilizator] i-a raspuns lui calin

        nu pot sa cred ca inca mai sunt persoane care habar n-au ca o plata la pos, nu se comisioneaza! pe bune fratilor, pe ce lume traiti??
      • 0 (0 voturi)    
        aiurea... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 21:52)

        zgubilitix [utilizator] i-a raspuns lui calin

        de unde ai scos-o si pe asta caline? am card si la BT si la ING. nu am platit niciodata niciun fel de comision la plata cu cardul la comercianti in romania si nici in strainatate, indiferent de la ce banca era POS-ul.

        o singura situatie de acest gen am intalni - magazinul online cel.ro, unde nu poti plati online cu cardul insa poti plati cu cardul cand ridici produsele la sediul lor, insa iti adauga un procent la suma de plata, procent reprezentat de comisionul bancar. si asta indiferent de banca la care ai cardul tu (detalii pe situl lor).
  • -5 (21 voturi)    
    haha (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:13)

    mda [anonim]

    vi se pare asta un mister ???

    pai e relativ simplu... comisionul pentru plati cu cardul e mai mare decat comisionul pentru retragere ATM...

    pentru ca diferitii agenti economici lucreaza cu tot felul de banci, si in timp ce retragerea sau plata cu cardul de debit e gratis pentru clientii bancii la care ai cardul.. pentru plati inter-bancare comisionul e undeva la 0.5% din suma, sau minim 50 bani

    asta ca un exemplu, nu e o generalizare.

    primesc salariul pe card, banca imi ia 50 lei anual pentru administrare cont, si cate 5 lei pe luna pentru "facilitatea" de a avea card, ce-i drept nu platesc comision de interogare sau de retragere ATM.

    deci imi ia peste 100 lei din salariul anual, numai ca angajatorul nu vrea sa-mi dea banii in mana, ci prin banca.

    nu e ilegal ? nu e imoral ? ba daaaa
    si ce pot face ? nimic.... ci sa fac buzunarul mare la banci pentru un serviciu care in alte tari (franta, germania, italia) e gratis.
    • +3 (15 voturi)    
      Zau ? (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:35)

      Dorin [anonim] i-a raspuns lui mda

      In ce film de epoca ai vazut tu ca se ia comision pentru plata cu cardul ?
      • +1 (7 voturi)    
        film de epoca in cluj (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:42)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui Dorin

        in cluj napoca de exemplu, daca vrei sa platesti cu cardul la o agentie de turism, nu ii dau numele, te costa 2% comisionul, asa le cere banca. intr-adevar, la multe hipermarketuri nu se percepe comision, dar in multe alte situatii se percepe comision nesimtit de mare
        • +4 (4 voturi)    
          Comision (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:01)

          Sorin [anonim] i-a raspuns lui daniel

          Comisionul de tranzactie variaza intre 0,2 si 2% depinzand de banca ce presteaza serviciile. In cazul majoritatii companiilor aceste este suportat de comerciant, si este reflectat in pretul produselor intr-un fel, dar intr-o cuanta mica, nu este suportat in nici un fel de client. exista si comercianti care lucreaza cu o marja foarte mica de profit si care se uita si la acesti maxim 2% si atunci il taxeaza direct clientului doritor de a folosi cardul si nu cash-ul. Pe de alta parte depinde foarte mult de volumul tranzactiilor. A manipula sume consistente de cash presupune costuri care pot depasi usor 2% din valoarea manipulata. Sunt curios de ce in tara asta oricine presteaza un serviciu este nesimtit si totul este nesimtit de mare. Valoarea e deja stabilita de piata iar piata bancara este extrem de competitiva si procentele sunt rezonabile. Dar deh, in RO toata lumea e perfecta si toti ceilalti sunt hoti pentru ca incearca sa promoveze un business legitim si ca imbunatatesc confortul si calitatea vietii....
          • +3 (3 voturi)    
            Pe de alta parte (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:09)

            soferul [utilizator] i-a raspuns lui Sorin

            si lucrul cu cash necesita cheltuieli (transport valori, paza, comisioane bancare... ca banii tot intr-o banca ajung). Iar aceste cheltuieli tot in preturi ai sa le vezi.
        • +4 (4 voturi)    
          De ce nu?! (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:08)

          plictisitu [utilizator] i-a raspuns lui daniel

          De ce nu-i dai numele?! Te rog sa-l dai, sa stim si noi, potentialii clienti, unde sa NU mergem. Banca nu le poate cere sa-ti ceara tie comision, banca le ia lor comision pe care ei incearca sa ti-l vare tie pe gat. Alti comerciant inghit ei acest comision, cum e si normal. Eu le spun "pa si pu" la astia, precum si celor care ma trimit la ATM sa scot bani ca lor nu le merge POS-ul sau e picata linia, alt mod de a te face pe tine sa le platesti comisionul.
        • -3 (5 voturi)    
          pentru informare (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:44)

          calin [anonim] i-a raspuns lui daniel

          Pentru informarea ta te rog sa consulti comisionele pentru cardul visa electron de la BT
          http://www.bancatransilvania.ro/index/678.html_comisioane_visa_electron .
          Dupa cum observi retragerea de la ATM-ul BT are comision 0 pe cand plata la POS-urile altor banci 2.5 ROn + 0.5% din tranzactie. Cam mult nu crezi?
          • +5 (5 voturi)    
            Tot pentru informare... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:11)

            plictisitu [utilizator] i-a raspuns lui calin

            ...ar fi bine sa te mai uiti o data. Eu nu vad decat: "Comision cumparari de bunuri si servicii la comerciantii din tara si strainatate: 0". Si nu vad nicaieri "plata la POS-urile altor banci", ci numai "ridicare de numerar de la POS-urile altor banci", care este diferit de ce discutam noi aici.
          • +4 (4 voturi)    
            informare (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:16)

            diablo [anonim] i-a raspuns lui calin

            Tot in acelasi document scrie : "Comision cumparari de bunuri si servicii la comerciantii din tara si strainatate: 0". Deci daca cumperi dintr-un magazin nu ai comision.

            Daca vrei sa scoti bani dintr-un ATM/POS care nu apartine BT atunci iti ia 2.5 RON + 0.5%. Probabil o parte din comisionul asta e incasat de banca care detine ATM-ul/POS-ul si probabil e o politica folosita de banci ca sa atraga clienti (bancile cu mai multe ATM-uri ar avea de castigat) .
          • +4 (6 voturi)    
            e vorba de... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:48)

            visa [anonim] i-a raspuns lui calin

            ..retragere numerar mai Caline.
            retragere numerar nu e tot aia cu plata la casa. stii la casa de marcat din magazin, acolo unde o tanti mai mult sau mai putin simpatica iti ia banii si iti da in schimb o fasie luuunga de hartie. acolo comisionul e 0 (de fapt e suportat de magazin).
            nu mai bateti campii daca nu stiti despre ce e vorba, ffs.
        • 0 (0 voturi)    
          Curiozitate (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:00)

          Florin1973 [utilizator] i-a raspuns lui daniel

          Cum iti percepe acea ag de turism comisionul ??? Iti umfla factura cu 2% fata de pretul de lista ??? Iti trece in factura "comision bancar 2%" ???
          • 0 (0 voturi)    
            Se practica si la altii (Joi, 22 octombrie 2009, 6:37)

            SomeGuy [anonim] i-a raspuns lui Florin1973

            in SUA si Ca, pot sa dau nume de firme, de obicei cele mici. Se cheama cash discount adica daca platesti cu cash e 3% mai putin adica exact cit dau ele la VISA.
    • 0 (10 voturi)    
      comision pt plati??? (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:37)

      unu [anonim] i-a raspuns lui mda

      Te rog frumos da-mi un exemplu in care te duci in magazin, platesti cu cardul si comisionul e mai mare decat daca ai retrage numerar.
      Daca nu poti sa dai exemplul asta, te intreb de ce :).
    • +1 (5 voturi)    
      haha (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:39)

      opiumm [anonim] i-a raspuns lui mda

      gresit, daca platesti la comercianti, comisionul este 0 pt toate cardurile.
    • +4 (4 voturi)    
      Depinde de banca (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:50)

      Lilith [anonim] i-a raspuns lui mda

      Nu toate bancile au ce zici tu. Un comision anual exista la toate bancile dar lunar nu. In afara de asta orice firma trebuie sa dea angajatului libertatea de a-si alege banca si daca vrea banii la banca. Daca ii vrei cash poti sa-i iei cash. Cel putin in firma in care lucrez eu asa este. 99% din angajati au carduri dar exista si 1% care prefera banii cash si asa ii primesc. La fel marea maj avem carduri la o banca dar sunt persoane care au carduri la alte banci si nu este nici un fel de problema. Diferenta este ca noi care avem carduri la banca X la care au marea maj luam banii cu o zi doua mai devreme iar restu (cash si alte carduri) putin mai tarziu, chestie care nu mi se pare o tragedie.
      In plus daca vrei o explicatie pt care e mult mai bine sa platesti cu cardu cu tot cu comisioanele alea "imense" despre care vorbesti iti spun ce ma incanta pe mine: NU RISC SA RAMAN FARA TOT SALARIULIN AUTOBUZ SAU METROU. Chestie pe care chiar am patit-o pe vremea cand luam banii cash. Plus alte avantaje de genul imi platesc facturile din linistea casei mele la orice ora vreau si cand imi amintesc.
      Eu sincer mi-as dori sa fie ca in alte tari in care la orice chiosc poti sa platesti cu card.
    • +2 (2 voturi)    
      pentru ca (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:53)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui mda

      majoritatea cheltuielilor din venit se duc pe bunuri / servicii / taxe unde nu poti achita cu cardul (intretinere, spaga la doctor & co, taxe, piata etc.)

      pentru ca sunt magazine care nu accepta plati cu carduri peste o anumita suma (masura ilegala dar necesara pentru ca la o suma de 10 RON furnizorul poate plati comision 2-3 RON ce echivaleaza cu marja profitului pe anumite produse)

      pentru ca nu toate magazinele au card reader.

      pentru ca nu toti angajatorii dau salariile pe card pentru ca se lucreaza si mult la negru, sau pe salarii mai mari decat ce ar putea intra pe card si angajatul nu doreste sa dea dovada angajatorului ca si-a primit salariul de 500 ron sa zicem (cf contract) ci semneaza ca a primit salariul de 500 ron doar dupa ce primeste cei 1500 negociati

      pentru ca noi nu ne supunem acelorasi valori in nici un domeniu.

      ideea e ca nici romanu` nu e prea civilizat dar nici cei ce ar pune la dispozitia acestuia instrumentele necesare.
      • 0 (2 voturi)    
        romanii sint tarani! (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:51)

        travis [anonim] i-a raspuns lui Ghita

        .prosti.De aia platesc cash.Sau nu stiu sa foloseasca atm-ul.Poti plati linistit benzina,factura telefon,plati la supermarket(majoritatea cumparaturilor,ptr mine si multi altii),cu cardul.Spaga doctor,intretinere,marfuri marunte piata,talcioc,cu banu jos.
    • +4 (4 voturi)    
      te inseli (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:20)

      claus [anonim] i-a raspuns lui mda

      La Platile cu carduri la POS-urile comerciantilor nu se percepe comision. Comisionul il va plati vanzatorul in functie de contractul facut cu o oarecare banca.
      Probabil ca nu stiai asta de aceea nu faci cumparaturile cu cardul.
    • 0 (0 voturi)    
      Unde faceti oameni buni platile astea? (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:21)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui mda

      Eu unul folosesc card de ceva vreme, inclusiv sistemul de e-banking al bancii.
      Comisioanele pe care le cunosc sunt:
      - retragere numerar de la ATM banca mama: 0.1% = 0.1 lei la suta, = 1 leu la 10 milioane vechi
      - retragere numerar de la alte ATM: 2.5lei plus 0.1% sau 0.2%
      - plata la comercianti (online, POS), benzinarii: 0% (zero)
      - costul de administrare e de aprox. 3 lei/card/luna
      Ma indoiesc ca retragerea de la ATM e lipsita de costuri, chiar si afara, sau ca banca iti ia cei 5 lei pe luna 'ca sa se afle in treaba'.
      Aplicand procentul de mai sus la socoteala ta, rezulta ca:
      - e posibil sa ai un card in valuta sau din seriile business, care are costuri de intretinere mai mari
      - e posibil ca cei 5 lei sa fie de fapt comisonul de retragere ATM, si in loc de 5000 lei nu poti ridica decat 4995 lei pe luna.
      Trebuie sa recunosc, grea pierdere!
    • 0 (0 voturi)    
      HA!HAAA!HAAAAAAA (Miercuri, 21 octombrie 2009, 21:11)

      Bastiano [utilizator] i-a raspuns lui mda

      Fratioare, daca e adevarat ce zici, scuza-ma dar te tin astia de fraier...Nu stiu pe la ce banca esti, dar platesti enorm pentru niste servicii pe care in alta parte le ai aproape gratis...Iar Gratis,cu parere de rau te anunt, ca nu mai este nimic in ziua de azi.. pe ce lume traiesti??ca doar nu munceste nimeni petru tine ca sa ai tu servicii GRATIS...Ha, ha, haaa...
  • +7 (7 voturi)    
    plata la comercianti (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:39)

    verde [anonim]

    comisionul pentru plata la comercianti e 0 (zero) pentru platitor ! In schimb la ATM platesti comision de 0,2-0,5 sau chiar 1 %. Romanii care au carduri de salarii de ceva timp (macar 2-3 ani) stiu deja ca e mai ieftin sa paltesti cu cardul decat sa scoti de la ATM. Problema consta in faptul ca in Romania comerciantii care accepta plata cu card sunt mult mai putini decat in alte tari si, probabil, cei care scot bani de la ATM, isi fac cumparaturile la astfel de comercianti.
    • 0 (0 voturi)    
      veste buna (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:48)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui verde

      Eu am intalnit intr-o piata, este adevarat o singura data, un producator cu POS cu baterii, legat la un telefon mobil. Dar acum cred ca era un extraterestru. Dar daca ar fi mai multi, ar deveni furnizorii mei preferati.
  • +2 (6 voturi)    
    Personal (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:39)

    falco [anonim]

    nu e nici din motivul ca nu ii duce capul , nici din cauza comisioanelor , e mult mai usor si vezi mult mai bine cit ai cheltuit
    • +1 (5 voturi)    
      Plata cash (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:57)

      Pe bune [anonim] i-a raspuns lui falco

      Ai dreptate. Traiesc in Belgia acum si salariul il primesc bineinteles pe card. Si aici prefer sa scot bani de la ATM si sa am cash pentru a putea vedea mai usor cat am cheltuit.

      Am incercat sa ii tin numai pe card dar nu-ti dai seama pe ce se duc banii...
      • +4 (4 voturi)    
        re. (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:29)

        diablo [anonim] i-a raspuns lui Pe bune

        Prin Belgia nu aveti on-line banking ? Eu cred ca da, dar nu il folosesti. Incearca-l , e foarte usor sa tii evidenta daca ai on-line banking.
      • +2 (2 voturi)    
        Extras de cont (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:20)

        banca [anonim] i-a raspuns lui Pe bune

        ... ai auzit de asa ceva ??? Asta e o foaie de hartie care iti spune exact ce cheltuieli ai facut si iti mai economiseste si pasta de la pix ... si nici nu il imbogatesti pe conationalul tau cu activitate doar in ziua de salariu a altora ...
    • +3 (3 voturi)    
      Dar de buget ati auzit? (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:22)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui falco

      Exista chiar aplicatii specializate pe asa ceva, si pe PDA si pe PC (banuiesc ca si pt iPhone ca-i la moda). Eu imi tin bugetul de vreo 4-5 ani (intr-un amarat de fisier Excel, dar merita), si pot sa vad in ce domenii am cheltuit si cat. Pe de alta parte n-am facut nici o plata cu cardul de salariu. Platesc online toate facturile, direct din cont, iar pentru cheltuieli am un card de credit, pe care-l alimentez cu cat trebuie :) (si da, si la asta stiu cat mai am disponibil).
      • +1 (3 voturi)    
        e greu ... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:54)

        visa [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        ...Mihai sa te civilizezi... ca le-ai zis de IB acum o sa inceapa ca nu au PC, daca au PC nu au net, daca au amandoua o sa te intrebe daca e safe, daca le zici ca e safe o sa te intrbe daca nu ai auzut de aia (stiu ei care, a scris in ziarul ala de la metrou) de-au spart conturi si parole, iar la final o sa-ti dea in cap cu comisioane si abonamente, de parca o banca o sa stea sa presteze moca.

        daaaar, pe alte threaduri osa se vaite ca au stat 3-4 ore la coada nu stiu unde, ca e birocratie in alta parte si tot asa...

        romanul e nascut nemultumit. e greu rau....
      • +1 (1 vot)    
        Idem (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:11)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

        numai ca folosesc Google Docs si un formular asemanator celor din Excel. Gratis si simplu.
  • +2 (10 voturi)    
    tarile civilizate ??? (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:42)

    silviu [anonim]

    Cum adica "in tarile civilizate" ?
    Da' ce-i Romania , patriotule ??? Republica bananiera?
    Poate la tine in Burundi v-a intrat in reflex sa numiti oricare alta tara "civilizata" .

    Multumim de apreciere...
    • +3 (5 voturi)    
      patriot??? (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:01)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui silviu

      denumirea de "tara civilizata", dintr-un punct de vedere sau altul, se obtine si nu se declara...asa ca...pe baza unor statistici, din acest punct de vedere Romania nu e civilizata .... a fi patriot nu inseamna sa inchizi ochii....dar tovarasii cu "sa ne prefacem ca mergem inainte" s-ar parea ca nu stiu asta. Poate ar fi timpul sa nu ne comparam mereu cu cei care stau mai prost ca noi si sa ne simtim bine in pielea noastra.....
    • +5 (5 voturi)    
      silviuleeee (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:09)

      unu1 [anonim] i-a raspuns lui silviu

      tara civilizata e aia une se folosesc cosurile de gunoi pe strada, unde nu exista un baiat colorat in fata teraselor/ cluburilor etc care te ghideaza frumos spre un loc de parcare pe trotuare si te intampina frumos cu "sar'mana sefu imi dai si mie un leu doi,trei ca daca nu iti zgarii masina sau iti fur stergatoarele". si pot continua mult in felul asta dar o sa inchei cu: unde fiecare individ isi poate exprima opiniile liber si fara sa fie judecat de un oarecare ce vede dintr-un anumit unghi problema respectiva si doreste ca acel punct de vedere sa fie impartasit de toti! cam cum faci tu spre exemplu...
    • +5 (5 voturi)    
      ... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:16)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui silviu

      Salut Silviu, patriotismul nu trebuie sa fie o piedica in acceptarea adevarului. Si eu iubesc locurile acestea, muntii, mare, delta, locurile in care am crescut..., dar asta nu ma impiedica sa accept ca suntem departe de statutul de tara civilizata. Suntem delasatori, needucati, egoisti, invidiosi, lasi, etc... etc... E suficient sa mergi o saptamana in Praga, de exemplu, ca la intoarcerea in Romania sa vezi clar diferenta de educatie si cultura. Nu mai spun de Vestul Europie. Apropo, cand ai fost ultima data plecat din tara si unde? Nu ai vazut nicio diferenta?
    • +1 (3 voturi)    
      tara bananiera ... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:22)

      tot eu [anonim] i-a raspuns lui silviu

      ... poate nu, dar nici departe nu suntem ... romanul foloseste cardul la uns felia de pane cu unt, la curatat sub unghii, la ricait gheata de pe parbriz ... as zice tara cartofiera, insa civilizata din pacate nu
    • 0 (0 voturi)    
      buna observatie (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:50)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui silviu

      De fapt este o republica dudiera, sau corcodusiera.
  • +4 (6 voturi)    
    cash vs. card (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:44)

    Robert [anonim]

    haha - probabil multi gandesc la fel ca tine ERONAT, banca nu iti ia nici un comision pentru plata cu cardul, in cele mai multe cazuri platesti pentru retragere numerar de la ATM!
  • +2 (2 voturi)    
    pai nu platesc cu cardul pt ca ... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:45)

    daniel [anonim]

    in foarte multe locuri, chiar si intr-un oras mare, vorba aia, cum e cluj napoca, nu se poate plati cu cardul, sau e mai tot timpul " defect " cititorul de carduri de la casa.
    • 0 (0 voturi)    
      au o fi o forma de reducere a cheltuileilor (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:32)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui daniel

      Pe un comerciant in costa sa tina un POS in functiune, sau pierde timp macar o persoana pentru a instrui pe cel care urmeaza sa foloseasca POS-ul. Asa ca e foarte natural (ca vanzator) sa te faci ca incasezi bani din card, dar de fapt sa preferi incasarea de cash, ca intra mai repede la tine in buzunar, si necomisionat.
      Singurii care prefera de fapt cash-ul cred ca sunt vanzatorii.
  • 0 (4 voturi)    
    socant (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:57)

    andrei [anonim]

    sunt atit de socat de acest articol , incit nu pot sa ma abtin sa trimit un comentariu.
    Este surprinzator ca Romania traieste inca intr-o preistorie bancara. Cum este posibil ca bancile romanesti sa ia comision pe operatii de plata cu cardul ??
    Cum de comisiile europene nu intervin pentru a opri acesata aberatie ?
    Cum poate fi o tara cu un astfel de sisteme parte a Europei ?
    Pentru cineva care traieste in alta tara este incredibil !!!
    Am o familie normala, nu suntem nici super-destepti nici super-bogati, ne ducem la servicu si ne facem treaba, si atit. Avem 6000 de euro de salarii pe luna si scoatem din distributoare vreo 40 -50 de euro pe luna , care sa duc pe paine o parte, brutarul din colt este singurul caruia ii platesc in lichid, si in masina de cafea de la serviciu ce mai ramine. restul , totul, absolut totul este cu cardul...
    Si asta pentru ca toate platile cu card sunt fara comision si in plus "trec" pe cont pe data de 6 a lunii urmatoare. (platesc pe 6.11 ce voi cumpara azi, in limita a 2500 pe luna) Repet , sunt un "utilizator" amarestean, cel mai "de baza" posibil si am cel mai ieftin card de pa piata.
    Situatia trebuie sa evolueze in Romania, si asta nu se poate intimpla atita timp cit aberatia de a pune comision pe operatii persista ....
    • +3 (3 voturi)    
      stai linistit (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:57)

      visa [anonim] i-a raspuns lui andrei

      nu te mai lua dupa ce scriu astia, ca bat campii.

      nu se percepe nici un comision, relax.
      adica el exista dar e platit de comerciant.
      nu exista suprataxa la pretul de raft ptr ca platesti cu cardul.
  • +6 (6 voturi)    
    Iata de ce (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:58)

    ALex [anonim]

    Orasul: Roman
    Tara: Romania
    Locul: Gara

    Cumpar bilet. Nu mai este ca pe vremuri sa iti dea un cartonas cu gaura, este electronic, se face si rezervare. Scot cardul. Replica vine scurt: nu puteti plati cu card aici.

    In decembrie anul trecut nu puteai plati cu cardul nici la Gara de Nord in Bucuresti, chiar si atunci cand un bilet de tren costa 7 milioane de persoana (pat Bucuresti - Praga). Singura agentie CFR care accepta carduri este cea de langa fostul Hotel Nord (parca Ibis ii spune acum).

    Iata cateva exemple...
    • +3 (3 voturi)    
      :)) (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:53)

      diablo [anonim] i-a raspuns lui ALex

      Asta nu-i nimic. Acum vre-o 2 ani, la Iasi, in Iulius Mall nu puteai plati cu cardul la Nike, Adidas sau alte firme mari pentru ca pur si simplu nu aveau cititoare. Daca nici acolo unde vin oamenii special sa lase bani nu se poate plati cu cardul , ce pretentii sa avem in alte parti ?!
      • +2 (2 voturi)    
        hmmm (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:27)

        io [anonim] i-a raspuns lui diablo

        tu traiesti acum 2 ani ?
        • 0 (0 voturi)    
          Eu de exemplu (Miercuri, 21 octombrie 2009, 17:45)

          ALex [anonim] i-a raspuns lui io

          Vin in tara de 2 ori pe an. Fireste ca in acest rastimp situatia se mai si schimba, insa eu o percep de abia la urmatoarea revenire.
  • +4 (4 voturi)    
    Cumpara tu de la piata cu cardul (Miercuri, 21 octombrie 2009, 11:59)

    Catalin [anonim]

    Atata timp cat majoritatea comerciantilor nu au posibilitatea sa platesti cu cardul

    ar fi fost folositor si un sondaj care sa releve cati din comercianti au sau nu au posibilitatea sa platesti cu cardul.
    • 0 (0 voturi)    
      autorizatie (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:55)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Daca autorizatia de functionare ar avea un punct in plus, obligatia unui POS functional (deci linie telefonica si contract cu o banca) s-ar schimba situatia.
  • +1 (7 voturi)    
    Cum v-au pacalit asa de tare ? (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:00)

    Miron [anonim]

    Banii pe card sunt banii bancii, nu sunt ai tai, doar banii din buzunar iti apartin.
    Va manipuleaza bine cei din banci daca v-au facut sa credeti ca aceste carduri trebuie sa inlocuiasca banii.
    Bancile nu fac publice cazurile de furturi de pe card pentru a nu starni panica.
    Cardul inseamna supraveghere continua a consumatorilor. in numele unei false securitati.
    • +2 (4 voturi)    
      Teoria Conspiratiei (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:13)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui Miron

      Si toate telefoanele ne sunt ascultate, ni se fac dosare, suntem urmariti in tramvai, in trafic de camerele de luat vederi, in casa de vecini, in pat... si nu mai zic unde. da, adevarul ca cineva a pus la punct o structura, o infernala masinarie, capabila sa manipuleze cantitati uriase de informatie ca sa stie ca eu ii iau pilule amantei de la farmacia HelpNet din colt...
      Sistemele bancare de tranzactionare prin carduri sunt supervizate de institutia BNR si raportarile catre management si BNR se fac doar in valori cumulative, nu la nivel de detaliu, de tranzactie sau persoana. Combaterea fraudelor pe carduri se face punctual, pe baza unor programe specializate, care analizeaza toate tranzactiile si le identifica pe cele suspecte, supunandu-le analizei. Da, atunci un om, un angajat bancar, citeste ce a tranzactionat dl. Miron pe card ca sa afle daca nu cumva interesul acestuia legitim a fost afectat. si raporteaza imediat orice furt identificat pentru ca acea banca are responsabilitatea banilor acelui client care bani sunt ai lui si nu ai bancii si de care banca poate fi facuta raspunzatoare prin doua puternice institutii din RO si anume din nou BNR si ANPC. Lasati speculatiile, lasati ideologia populista, haideti sa vorbim despre ce stim, despre ce cunoastem intr-adevar nu de povesti cu iz comunist...
    • +1 (3 voturi)    
      Bine zis (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:47)

      Tata [anonim] i-a raspuns lui Miron

      Bancile nu spun ca sunt foarte-foarte multe cazuri de clonare de carduri si furt de identitate (ID theft).
      In SUA in 2009 conform statisticilor s-au inregistrat deja 70 de milioane de cazuri de ID theft (furt de identitate). In RO procentul de mai mic evident dar tendinta e clar de crestere! La 2 colegi li s-a itamplat sa li se fure bani din cont si banca sa le preschimbe de urgenta cardul numai in ultimele 3 luni!
      • +1 (1 vot)    
        Clonari si furturi (Miercuri, 21 octombrie 2009, 17:28)

        Liviu [anonim] i-a raspuns lui Tata

        Si care e problema? Dar aici revenim la notiunea de tara civilizata! De ex. in Canada, daca mi se fura sau pierd cardul, sau chiar daca sesizez cumparaturi pe care nu eu le-am facut, sunt protejat, nu-mi perd banii, banca mi-i da inapoi, e drept dupa cateva saptamani. Iar daca am pierdut sau mi-a fost furat cardul, contul se blocheaza si in 2-3 zile am noul card prin posta, chiar daca asta s-a intamplat in alta tara.
    • +2 (2 voturi)    
      Tu esti cel pacalit (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:14)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Miron

      fiindca si banii din buzunarul tau sunt ai bancilor. In caz de "belea majora", banii devin niste hartii fara valoare.
    • +1 (3 voturi)    
      paranoia ... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:28)

      io [anonim] i-a raspuns lui Miron

      scuze, insa asta e cuvantul ... ai libertatea sa te muti undeva in varf de munte si sa traiesti din roadele pamantului, iar atunci nu te mai controleaza nimeni ...
  • +4 (6 voturi)    
    De-aia. (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:01)

    Ion Pop [anonim]

    Prefer sa-mi scot toti banii de pe card, fiindca n-am chef sa stie banca si alte firme de consummer research pe unde, pe ce si la ce interval imi cheltuiesc eu banii. Da, platesc comision la retragere, insa relatia mea cu banca se incheie acolo.
    Daca din cauza asta sunt catalogat drept "inapoiat", "paranoic" sau alte epitete de acelasi calibru, ma doare fix la 3 metri in fata cotului. Hai, spor la cheltuit.
    • 0 (4 voturi)    
      re : da aia (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:16)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Ion Pop

      ... nu esti inapoiat si nici paranoic.
      Inapoiat sint eu pentru ca bancherul meu va sti deseara la ce circiuma am mincat la prinz si ca am fost cu fi-miu la karting aseara.
      Iti dai seama ce calamitati pot sa cada pe capul meu pentru ca platit cu cardul !
      Cind ma gindesc cit de incostient sunt eu si cit de smecheri sunt altii ...
    • +2 (4 voturi)    
      hai sa iti spun ceva... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:04)

      visa [anonim] i-a raspuns lui Ion Pop

      ..uite eu lucrez intr-o banca si pot sa iti spun cu 10000% siguranta, ca ma doare fix la 3 metri in spatele cotului unde iti consumi tu banii. pentru mine esti nimeni, esti doar un client.

      devii o persoana, adica Ion Pop, in momentul in care nu iti mai platesti comisioanele sau intri la restanta. pana atunci existenta iti este ignorata total.

      acum e clar? nu exista vanzare de date catre nu stiu ce firma de consumer bullshit, nu face nimeni topul tranzactiilor pentru simplul motiv ca sunt zeci de mii/zi si nu are nici dracu timp sa creeze/administreze o baza de date de asemenea dimensiuni.
      • 0 (0 voturi)    
        pentru mine esti nimeni, esti doar un client. (Miercuri, 21 octombrie 2009, 17:40)

        enter [utilizator] i-a raspuns lui visa

        No more comments :)))
        Stiu ca adesea clientii sunt doar un nimeni, dar o spui asa cu foc....
        Cam aceeasi parere o au si multi altii, referitor la gloata.
      • 0 (0 voturi)    
        nu face nimeni topul tranzactiilor ? (Miercuri, 21 octombrie 2009, 18:05)

        emilper [utilizator] i-a raspuns lui visa

        ... ai citit articolul ? :P
  • +1 (3 voturi)    
    o posibila explicatie (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:07)

    pius [anonim]

    Majoritatea celor care isi iau salariu sau somajul pe card prefera sa scoata imediat banii pentru ca asa au mereu controlul banilor ramasi in buzunar.Ai platit cu cardul la supermarket azi,o anumita suma,peste 3 zile vrei sa-ti cumperi un obiect mai scump si te intrebi :"oare cat mai am pe card imi ajung?" Normal ar trebuii sa retii toate bonurile eliberate cand platesti cu cardul,ca sa stii cat de cat cat mai ai pe card.Cati dintre noi fac asta?Un alt motiv al scaterii imediate a banilor ar fi ca la intretinere administratorul nare POS.Si va mai dau un exemplu edificator :in Brasov ca sa platesti cu cardul factura de energie electrica e un chin..de ce? Exista un singur ghiseu dotat cu POS..restul chash si ar mai exemple...
    • +2 (4 voturi)    
      corect (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:27)

      da-pius [anonim] i-a raspuns lui pius

      E corecta explicatia.
      Eu platesc adesea cu cardul si intr-adevar se intampla sa am emotia de care zici - nu mai stiu exact cati bani mai am in cont.
      Problema e accentuata de faptul ca romanii au salarii mici si in fiecare luna ajung la fundul sacului/cardului.
    • +5 (5 voturi)    
      Slaba explicatie (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:02)

      Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui pius

      Nu prea tine explicatia ta.
      De cele mai multe ori pe ultimul tichet de ridicare de la ATM ai soldul ramas in cont DUPA ridicarea banilor.
      Apoi, un om normal ar trebui sa-si poata tine evidenta banilor din cont prin mijloacele tehnologice moderne, si anume Internet Banking. Asa stii foarte bine in fiecare zi cati bani ai, cati ai cheltuit, stii cat de mult sa te intinzi la urmatoarele cumparaturi, ba chiar poti verifica zilnic daca cineva ti-a "umblat" la cont.
      Personal am cont bancar si in tara si in strainatate, fiecare cu serviciu eBanking atasat. Fac cumparaturile in marea majoritate cu cardul peste tot (comision 0 = ZERO atat in Ro cat si in UE), imi tin economiile in depozite de dimensiuni variabile (unele mai mici altele mai maricele) si atunci cand am nevoie de bani desfiintez un depozit si folosesc suma. Toate astea prin internet. O data la 6 luni mai merg la banca pentru cate o intrebare mai de detaliu daca nu am inteles informatiile de pe site, si tot din doi in doi ani merg sa-mi reinnoiasca cardurile.
      E foarte simplu si eficient, plus ca-mi gestionez banii cum vreau eu.
    • 0 (0 voturi)    
      solutie practica (Miercuri, 21 octombrie 2009, 17:00)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui pius

      O data pe saptamana treci pe la un bacomat al bancii emitetente, scoate o suma mica si cere chitanta. Nu costa nimic, dar in acest fel afli ce disponibil mai ai in cont si poti controla ce mai poti cheltui.
  • +2 (4 voturi)    
    TRANZACTIE ESUATA (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:12)

    Ana [anonim]

    o singura data, apoi tranzactie esuata de 2 ori - apoi esti obligat sa platesti cash, apoi observi ca ti-au incasat de 3 ori o FACTURA, apoi suni la carduri, iti spun sa faci reclamatie scrisa, apoi iti spun ca peste o luna iti baga banii, apoi ii ameninti cu Protectia Consumatorului si Directia de Supraveghere din Cadrul BNR si in final iti dau banii inapoi furati de pe card in mod legal - scuza eroare de soft si dvs inghititi VRAJELILE LOR????? verificati-va soldurile oameni BUNI !
  • +4 (6 voturi)    
    Lipsa de educatie (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:24)

    ana [anonim]

    Din pacate , lipsa de educatie si informarea deficitara duc la astfel de distorsiuni ale folosirii cardului in locul cash-ului.
    Probabil ca nu s-a depasit nici o anumita mentalitate de siguranta numai in prezenta hratiilor de valoare.
    Comisionul de folosire a cardului la comercianti e ZERO pentru detinatorul de card, acest comison fiind impartit intre comerciant si banca acceptatoare.
    • -1 (5 voturi)    
      Nu lipsa de educatie sta la baza nemultumirilor! (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:19)

      sarra [anonim] i-a raspuns lui ana

      Personal nu sunt de acord cu alergatul dupa un ATM. Lucrez de dimineata pana seara tarziu, nu pot parasi institutia in timpul programului, iar ziua de salariu este un calvar...ajung sa-mi iau salariu si dupa doua zile, caci nu am nici un ATM in zona ( nici a serviciului, nici a casei)...intotdeauna imi platesc datoriile - mai ales cele personale pe care nu le poti achita cu cardul - cu intarziere. Jenant, nu? si mai ales de tot rasul! NU SUNT PENTRU PLATA SALARIILOR PE CARD! doresc sa aflu daca se poate si mai ales cum pot actiona impotriva institutiei in care lucrez, pentru plata salariului cash.
      • +1 (1 vot)    
        salariu (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:51)

        o romanca [utilizator] i-a raspuns lui sarra

        perfect de acord cu tine. Daca lucrezi la o institutie de stat, Curtea Constitutionala a dat decizie de neconstitutionalitate impotriva obligarii salariatilor sa primeasca salariul pe card. Deci daca lucrezi la stat poti solicita sa iti dea salariul numerar. Daca lucrezi in privat nu ai ce face decat sa accepti regula impusa si eventual sa-ti usurezi viata in sensul sa iti iei internet banking de la banca unde ai cardul si sa-ti platesti facturile de pe calculator
        • +1 (1 vot)    
          Multumesc - unei romance (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:26)

          Sarra [anonim] i-a raspuns lui o romanca

          Internet e-banking am, platesc ratele la banci si facturile in acest mod...problema este ca, pe langa aceste datorii, mai sunt cele personale pe care le facem frecvent, cred, fiecare: "cu banii la salariu"...in afara de asta...luna are deja 30 -31 zile si pare lunga ca o zi de post :)...pentru noi (caci mai sunt si altii in situatia mea) are 33, 34 si chiar 35 de zile...auzi deseori pe holuri: "cand iei salariu?", "-pe 33" :).
          Este un S.A.
      • +1 (1 vot)    
        fals (Miercuri, 21 octombrie 2009, 17:03)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui sarra

        ATM-uri sunt din ce in ce mai multe, si toate au program non-stop, Chiar si la miezul noptii daca vii acasa, poti sa ocolesti pana la bancomatul dorit si iti scoti cat ai nevoie.
        • 0 (0 voturi)    
          Poate NU vreau! (Joi, 22 octombrie 2009, 12:03)

          Sarra [anonim] i-a raspuns lui adrian

          ...sa alerg pe strazi, iarna / vara, sa ma abat de la drumul spre casa in serile tarzii, pentru a gasi un ATM care apartine bancii, cu care a fost incheiat contractul.
          Si cum spunea cineva mai jos...la salariile de bugetari pe care le avem, mai mare deranjul. Portofelul nostru, al majoritatii bugetarilor, nu este deloc "umflat" in ziua de salariu...nici daca am primi salariul in bancnote de 10 lei.
  • +1 (1 vot)    
    comision (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:30)

    marius [anonim]

    totusi sunt multe banci unde nu platesti comision de retragere de la ATM.
    • 0 (0 voturi)    
      Hmm... care-s bancile alea (Miercuri, 21 octombrie 2009, 18:45)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui marius

      unde nu se percepe comision pentru retragere ATM?
      • 0 (0 voturi)    
        De exemplu (Miercuri, 21 octombrie 2009, 20:24)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui enter

        la BT pt cardurile MasterCard este comision de tragere de la ATM, in timp ce pt cardurile Visa Electron nu. (cel putin acum cateva luni era asa).
  • +2 (4 voturi)    
    Anti-constitutie (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:34)

    Neanderthal Boy [anonim]

    Dle Orgonas anul acesta s-a declarat ca, oficial, este ANTICONSTITUTIONAL ca Statul sa te oblige sa ti iei banii via card/banca (porcarie lansata in 2005 ca sa infloreasca bancile).
    Pentru ca "se impiedica liberul acces al omului la bani, care se facea via un tert".
    Vezi Gogle ca eu nu am chef acuma.

    PS-Sunt si occidentali care cer angajatorului leafa in cash. Iar angajatorul e obligat sa i dea asa.
    • +1 (1 vot)    
      mai vezi pe Google (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:09)

      Florin1973 [utilizator] i-a raspuns lui Neanderthal Boy

      ca tendinta mondiala e aceea de disparitie a monedei fizice ...
  • 0 (4 voturi)    
    pt. ca... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:36)

    Oarecare [anonim]

    - eu unul m-am saturat sa ii injur pe aia de platesc cu card, pentru ca nah, tre' sa stau dupa curu' lor sa introduca pinul, asta daca il nimeresc din prima, sa iasa nush ce chitanta cu viteza melcului, sa o semneze, si dupa aia sa se chinuie sa-l bage la loc ... timp in care la cealalta casa trec 3 clienti
    - oricat de tare s-ar chinui melteanu' care plateste cu card sa se ascunda cand baga pinu', tot degeaba ... daca careva vrea cu adevarat tot iti ia datele, si aici mare parte din vina o are banca sau firma de carduri pentru ca sustine in continuare pastrarea datelor pe banda magnetica, ceea ce le face mai usor de reprodus
    - recent 130000000 de date de carduri au fost furate de un hacker ce lucra pentru o agentie guvernamentala ... a fost prins pentru ca s-a laudat cu asta. http://www.msnbc.msn.com/id/32466808 pentru astfel de cazuri unii au card special, care mai tot timpul e gol, mai putin in perioada cand trebuie facute cumparaturi :)
    • +2 (2 voturi)    
      :)) (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:12)

      diablo [anonim] i-a raspuns lui Oarecare

      Mie mi s-a intamplat sa stau dupa unul sa completeze vre-o 15 bonuri de masa... cred ca stateam mai putin daca platea cu cardul si baga pinul de 2 ori gresit :))
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:26)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui Oarecare

      1. Odata cu experienta, vine si viteza. Nu are cum sa dureze plata cu cardul mai mult decat plata cash (eventual + bonuri de masa :) )
      2. Cardurile cu chip rezolva in mare masura problema fraudei cu carduri. E doar chesiune de timp. Oricum, te simti mai in siguranta cu 3000 Euro in portofel, sau pe card? E?
  • 0 (0 voturi)    
    Plata in cash in SUA (Miercuri, 21 octombrie 2009, 12:40)

    Neanderthal 2 [anonim]

    QUESTION - My employer insists on paying me my wages by cheque, and I cannot draw on them until the cheque has cleared.
    Although most bank tellers will usually let me draw out money before the cheque has cleared, the automatic teller machines will not.
    I get charged extra bank fees if I draw money out at the tellers rather than using the automatic teller machine.
    I have complained to my boss and asked for my wages to be direct credited, but he says that the business is too small for that.
    He also refuses to pay me in cash because he says it is too much hassle.
    What can I do?

    ANSWERS - Under the Wages Protection Actyou can insist on your employer paying you your wages in cash. However, doing so is likely to be as much hassle for you as it is for your employer. Most banks now offer telephone banking services. It may be possible for your employer to add your name to his bill payment menu and transfer your wages from his account to your account over the telephone. Some banks also offer banking services via the Internet. Talk to your employer and see whether he can pay you through the telephone banking system or Internet. Also have a talk to your bank and see whether there are any other banking services available which could overcome the problem.
    • +1 (1 vot)    
      Normal (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:17)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Neanderthal 2

      manevrarea cash-ului necesita costuri suplimentare
  • +1 (5 voturi)    
    motivele (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:21)

    STF [utilizator]

    Sunt prea multe probleme la platile cu cardul deocamdata. Cand o sa ajungem la nivelul statelor vestice pe partea de servicii mai vedem. Eu prefer sa 70% din bani in ziua de salariu la bancomat pt ca nu am comision iar restul ramasi fac plati online prin online banking. Platile la comercianti nu sunt sigure , oricand ti se poate copia cardul si ramai fara bani in cont. Mi-am furat-o de cateva ori din vina bancilor si m-am lecuit de plati cu cardul.
    • 0 (0 voturi)    
      La ATM ti se percepe comision de aprox. 0.1%! (Miercuri, 21 octombrie 2009, 18:48)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui STF

      Nu e 'gratis' extragerea de numerar din banca!
  • +4 (4 voturi)    
    Obiectiv (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:24)

    xyz [anonim]

    De ce prefera romanii cash? Iata:

    1. Educatia - asa s-au obisnuit.
    2. Senzatia de siguranta pe care ti-o da "banul in mana"
    3. Aria de acceptare relativ restransa comparativ cu Occidentul.
    4. Autocontrolul (eu ma incadrez aici, daca folosesc cash sunt mai chibzuit decat daca folosesc un card de credit).
    5. Experiente anterioare neplacute la folosirea cardului (probleme tehnice).
    6. Unele magazine prefera sa nu accepte carduri pentru a putea spala bani. (in special restaurante si cazinouri)
    7. Unii platitori prefera sa ascunda platile facute (in general fata de sotie/sot) :)

    Care sunt avantajele utilizarii cardului (de credit):

    1. Comision 0 la cumparaturi (cu foarte putine exceptii. Visa si MasterCard impun comision 0 pentru cumparaturi).
    2. Siguranta (daca ti se fura un card, il blochezi si s-a rezolvat. daca ti se fura cash ... adio!)
    3. Perioada de gratie (la cumparaturi beneficiezi de creditare pentru o perioada de cateva zile (pana la 45 in general).
    4. Utilitate practica - ocupa mai putin loc in portofel un plastic decat un teanc de 2000 RON :)

    Una peste alta, sfatul meu: nu cheltuiti mai mult decat va permiteti, indiferent de metoda folosita!
    • 0 (0 voturi)    
      informare (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:46)

      calin [anonim] i-a raspuns lui xyz

      Pentru informarea ta verifica de exemplu cardul visa electron de la BT
      http://www.bancatransilvania.ro/index/678.html_comisioane_visa_electron
      • +1 (1 vot)    
        Asa... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:14)

        xyz [anonim] i-a raspuns lui calin

        ... am verificat. Si?

        "Comision cumparari de bunuri si servicii la comerciantii din tara si strainatate 0"

        Trebuia sa vad altceva?
        • 0 (0 voturi)    
          Probabil ca da, si anume (Miercuri, 21 octombrie 2009, 18:51)

          enter [utilizator] i-a raspuns lui xyz

          ca nu se comisioneaza retragerile la ATM banca mama.
          • +1 (1 vot)    
            Depinde (Miercuri, 21 octombrie 2009, 19:55)

            Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui enter

            Depinde si cu ce fel de card retragi de la ATM-ul bancii mama!
            BT au mai multe carduri in LEI si din cate stiu doar la Visa Electron comisionul de retragere de la ATM-urile BT e zero, la celelalte iti ia 0.1% din suma
  • -1 (3 voturi)    
    Cat de moderni sunteti (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:27)

    Mitica [anonim]

    Lipsa de educatie si informare...
    Ma distreaza faptul ca va credeti destepti daca negati alte pareri.
    Este posibil ca stiinta celor care se cred oameni moderni si informati sa nu depaseasca genunchiul broastei.
    Cel mai bine este sa ascultati si alte pareri si sa aveti puterea sa le analizati.
    Cardul are si parti bune dar si parti rele. Deschideti ochii inante de a beneficia de avantajele tehnologiei gratuite.
  • +2 (2 voturi)    
    eu (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:30)

    highmage [utilizator]

    platesc cu cardul ori de cate ori pot, dar am grija sa am si cash la mine intotdeauna pentru ca traim in Romania si stim cum e: "nu puteti momentan achita cu cardul". Ai produsele pe banda, coada in spate si, din vina lor esti pus intr-o situatie neplacuta.
    De asemenea, prefer ca in ziua de salariu sa scot o buna parte din bani dintr-un alt motiv: cand ti-e lumea mai draga, ai nevoie de bani, poate e o ora tarzie si ATM-ul pe care contai sa iti furnizeze lichiditatile afiseaza binecunoscutul "out of service".
    • +1 (1 vot)    
      POS nefunctional (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:15)

      Florin1973 [utilizator] i-a raspuns lui highmage

      Intamplare: opresc la benzinarie, fac plin, ma duc la casierie, POS nu functioneaza. Chem sef statie, ii explic faptul ca eu vreau sa platesc, am bani (card) si ei nu accepta plata. Alternative: 1 ii las pe ei sa scoata benzina din rezervor sau 2. consider benzina cadou si plec. Solutie sef statie: "ne scuzati pentru mica problema, benzina e cadou, va mai asteptam pe la noi. No other comment
  • 0 (2 voturi)    
    refuz justificat de creditare (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:06)

    eanu [anonim]

    ia-ti banii cat mai repede ca s-ar putea sa nu-i mai vezi
    bancile- romanizate - nu ?
  • -1 (1 vot)    
    comision 0 in povesti... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:09)

    luxian [anonim]

    Am cumparat bilete de avion de la Wizzair, de la ei de pe site cu cardul de credit, si am platit in plus pentru asta 120 RON (care s-a adaugat la pretul biletelor de ~2800 ron) !
    Daca faceam plata cu transfer bancar trebuia sa platesc mai putin cu 120 lei ( si plateam transferul ~5 lei)..
    Aveti grija cei care cumparati bilete la Wizzair..
    Pe langa asta, sunt o gramada de magazine in care nu se poate plati cu card. Practic, in afara de mall-uri, sunt foarte putin locuri unde se poate plati.

    In strainatate n-am patit niciodata asa ceva, si in plus am putut plati cu card peste tot, inclusiv la cabane izolate la peste 2000 metri, magazine mici din sate...
    • +1 (1 vot)    
      hmm (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:29)

      marean [anonim] i-a raspuns lui luxian

      Esti sigur ca aia 120 RON nu sunt "alte taxe" percepute de WizzAir (vreo taxa de bagaje sau taxa de aeroport)? La tarom e invers, iei biletul de pe site platesti mai putin decat la agentie (de fapt cam asa e peste tot la platile pe site).
      • 0 (0 voturi)    
        sigur (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:37)

        luxian [anonim] i-a raspuns lui marean

        Sunt sigur, vezi aici de exemplu: http://www.romanialibera.ro/a141538/scad-taxele-pentru-plata-cu-cardul-a-biletelor-de-avion.html
        • +2 (2 voturi)    
          Taxele alea (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:19)

          soferul [utilizator] i-a raspuns lui luxian

          ti le ia Wizzair, nu banca. Si eu pot cere taxa de n'spe milioane de euro daca vrei sa platesti cu cardul in pseudo-buticul meu.
          E doar o strategie a companiilor de zboruri low-cost de a mai trage niste banuti.
    • 0 (0 voturi)    
      extras de cont (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:16)

      Florin1973 [utilizator] i-a raspuns lui luxian

      ... de la banca ai cerut ? acolo ce explicatie apare in dreptul sumei de 120 lei ?
  • +4 (4 voturi)    
    plata cu cardul in romania? (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:34)

    freepassm [anonim]

    eu unul traies de o perioada buna de timp in germania iar aici platesc doar cu cardul (chiar si pentru 3 euro), comision se percepe doar la extragerea de la ATM-uri nu si la plata cu cardul,
    In Romania din cate imi aduc aminte se nu se percep comisioane decat la supermarketuri si chiar si asa daca vrei sa platesti cu cardul ti ve sa spune in majoritatea magazinelor ca nu functioneaza POS-ul dintr-un simplu motiv: preturile nu sunt exacte (sume intregi) si este mult mai usor pentru un angajat sa spuna ca nu merge POS-ul, ca nu are rest si in fiecare zi sa bage bani in buzunar.
    Am un priten receptioner la hotel si acolo spun ca nu functioneaza POS-un, dau chitante de mana si banii se baga in buzunar.
    Chiar daca sunt roman si ma mandresc cu asta mai avem pana vom invata sa fim corecti sau vom primi salarii decente ca sa nu ne mai gandim cum sa ne rotunjim veniturile...
    • 0 (2 voturi)    
      se vede... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:11)

      visa [anonim] i-a raspuns lui freepassm

      ...ca traiesti de o buna perioada de timp in germania.. cand veneai in Romania le aduceai la cunoscuti pixuri si ciocolata?

      intre timp am mai evoluat si noi pe aici sa stii. nu e ca acolo, din pacate (desi cred ca ar fi usor socati romanii) dar nu se mai percep comisioane, nu mai incearca nimeni sa castige vreo 20-30 centi (ca sa fiu in ton cu tara ta) spunand ca nu are rest, etc. exceptie fac taximetristii, e adevarat, dar daca stii ce vrei ii alergi pana au si rest. aa apropo, exista si taxiuri unde poti plati cu cardul. stiai? asta da surpriza, eh?
      si e fara comision!!!
  • -1 (1 vot)    
    softist la banca (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:42)

    iou [anonim]

    Am un prieten care e softist la o firma ce face soft pt banci: la sfarsit de fiecare luna, isi scoate toti banii din cont !!!!
    E incredibil cate bug-uri exista in softurile bancare [online banking, soft de ATM, transferuri] !

    Trageti voi concluziile!
    • +1 (1 vot)    
      am patit-o si cu asta (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:47)

      luxian [anonim] i-a raspuns lui iou

      Acum vreo 3 ani parca, toate tranzactiile facute pe o perioada au fost procesate de mai multe ori (3-4 ori data tin bine minte).
      Fiindca am scos destul de multi bani de pe card , cam 40% din limita, mi-a fost depasita limita. Nu am putut folosi cardul aproape 2 luni, nu mai stiu exact. Din cate am inteles de la banca, a fost o problema de la Visa care a aparut in mai multe tari.
    • +1 (3 voturi)    
      concluziile le-am tras cu totii :) (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:01)

      Sarra [anonim] i-a raspuns lui iou

      Vad ca parerile privind plata salariului pe card,sunt impartite, mai mult contra decat pro. Fac parte, asa cum am spus mai sus, din categoria majoritatii "contra". Ceea ce nu inteleg eu este ca, desi e neconstitutionala plata sal. pe card, ea se practica foarte mult, iar in cele mai multe institutii de stat sau particulare, aproape esti obligat sa accepti. Cine vrea bani pe card, n-are decat sa aiba...Isi deschid card de debit la oricare din institutiile bancare din Romania, putand face ce vor ei cu banii lor.
  • +4 (6 voturi)    
    sistemul de carduri e o prosteala generalizata (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:40)

    Silvertongue [anonim]

    ...care are ca scop multe alte lucruri decat interesul posesorului banilor, printre care:

    1. sa se foloseasca banca de ei, sa vada banca ce venituri lunare are omul si ce plati are, sa inceapa sa ii faca propuneri de asigurari de viata, investitii si alte alea.

    2. sa ii mai ia niste comisioane aiurea.

    In Romania e ca nicaieri, comision la retragere numerar, comision la plata, am stat 5 ani in Germania si nu se practica jaful asta generalizat, nu se platea la retrageri si la transferuri.

    Incercati sa ne faceti sa credem ca e normal si nu e normal deloc, e cat se poate de nenatural sa ai ba

    Nu e normal sa stie toti pe ce dau eu banii si sa afle oricand o a treia parte cati bani am eu in cont. Lasati-ma cu secretul bancar. Stiti de cate ori s-a uitat o prieten/prietena pt mine sa imi dea informatii despre unul sau altul despre suma respectivului din cont la un anumit punct?

    Care e marele avantaj ca nu car cash dupa mine? Ca oricum nu car mii de euro zilnic, nici macar sute, pentru ca NU am nevoie de ei on a daily basis! Iei la tine cati bani iti trebuie, plus minus, si o rezerva si nu faci achizitii spontane aiurea. Asta e alta chestie care incurajeaza cumparaturile din impuls, tzak, vezi ceva de 500 de lei si cumperi. Daca nu ai plecat chitit sa iei chestia aia, probabil ca nici nu ai nevoie de ea si pana ajungi acasa sa iei banii pt ea te mai gandesti odata si renunti. Dar vai, ce ar face tot sistemul bazat strict pe consum....

    SI mai sunt multe de zis, dar chiar ma bucur mult ca in RO nu se plateste asa mult cu cardul si sper sa ramanem asa
  • +3 (3 voturi)    
    PUTIN si PROST (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:45)

    Parsor [anonim]

    Pentru ca romanul are bani putini, se termina instantaneu si nu are un motiv real sa aibe card.
    Nivelul de trai scazut nu are cum sa induca cetatenului de rand necesitatea unui card.
  • 0 (0 voturi)    
    interes mare (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:10)

    Lala [anonim]

    e mai bine sa se plateasca cash deoarece platile cu card, credite personale, ipoteci etc si TOT ce are legatura cu sistemul bancar este PLATA pt bani, si pretul banului nu este ieftin, daca faci socoteli iti dai seama ca platesti TOT, cand scoti bani cand faci un transfer cand iti daucard-ul (plasticul se plateste si intretinerea lu etc) asa ca cel mai inteligent e fara multe legaturi cu banca ca te indatoreaza pe viatza bancile.........
  • 0 (0 voturi)    
    ce destepti sunt unii... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:22)

    luci [anonim]

    e simplu de raspuns la intrebare, iar daca articolul se dorea a fi o analiza, ar fi putut sa ne arate si ce bani primeste vestul pe card, cati dintre ei sunt scosi si cat le mai ramane pe card...
    in romanica, dupa ce platesti facturile, iti mai raman, daca iti mai raman, bani de paine, cartof, tigari, etc...
    pe care bani sa-i tina lumea pe card? care facturi sa le platesti cu cardul? care sunt comisioanele la card?este greu pana te prinde cu cardul, ca au grija de comisioane...
    deci raspunsul, este unul singur, si nu necesita sa fii mare analist, suntem prea saraci sa ne mai permitem si card...
  • 0 (0 voturi)    
    Dar de ALOCATII de ce nu vorbiti??? (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:41)

    Oxigen [anonim]

    Casa Bucuresti are contract doar cu cateva banci, si platesc alocatia DOAR pe cardurile acestora - desi eu personal folosesc cardul activ - nu pot sa primesc banii pe el, trebuie sa ii "retrag" cache de la Posta.
    Cu articolul asta mi-am facut un calcul - pe Septembrie am avut 5 retrageri de cache si 14 operatiuni pe card (plati in magazine)...
    Personal folosesc 1 card de Debit (sic!!!) ca are costuri asociate MUUULT mai mici. Folosesc 2 banci - la una card - la alta economii. In trecut ajunsesem sa lucrez cu 5 banci, dar am renuntat pentru ca toti au bagat comisioane MARI de administrare.
  • 0 (0 voturi)    
    eu deja ma gandesc cu ingrijorare (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:58)

    Carla [utilizator]

    ... ca vine vacanta de iarna (vrem sa mergem la Brasov) si nu stiu daca sa imi iau bani cash pentru a plati hotelul sau sa ma bazez pe card. In primavara am fost o saptamana la Vatra Dornei, am stat la un hotel de 3 stele si, la sfarsit, cand sa platim, aparatul nu a recunoscut cardul. Am avut de platit aproape 15 mil. lei si a fost absolut penibil, ne-am scotocit prin buzunare dupa ultima bancnota de 1 leu!! Am scapat la limita, am ramas apoi cu 4 lei in poseta! (asta la ora 4.30 dimineata, cand bancomatele sunt inchise). Mi-am jurat ca IN VIATA MEA NU MA VOI MAI BAZA PE PLATA CU CARDUL IN ROMANIA. Asa ca pentru Brasov am o mare dilema, mai ales ca acolo va fi vorba de o suma de bani cu mult mai mare.
    Parerea mea referitoare la refuzul romanilor de a plati cu cardul este ca la noi nimeni nu are incredere in nimeni si in nimic. Exista intotdeauna o teama ascunsa de a nu fi furat, inselat, manipulat etc. Iti zice banca sau magazinul ca e zero comisionul, dar poti sa ii crezi?! Nu o spun la misto, e doar o constatare, bazata din pacate pe realitatea de la noi.
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Joi, 22 octombrie 2009, 10:02)

      hash [anonim] i-a raspuns lui Carla

      de ce sa iti faci vacanta de iarna in BV? crezi ca aici iti oferim conditii de vis?? sunt din BV, dar iti recomand o statiune in Austria, vei iesi mult mai bine - mai ieftin si mai civilizat.

      sau vino la noi daca iti plac inghesuiala, manelele si pietrele pe partie.
  • +1 (1 vot)    
    Card si cash (Miercuri, 21 octombrie 2009, 18:31)

    SKB [anonim]

    Fiecare mijloc de plata are avantaje si dezavantaje.

    Scot salariul de pe card fiindca sunt obligat de firma care imi da salariul sa am cont la o anume banca, unde mi-l vireaza, banca care ma trateaza ca pe ultimul gunoi. La 20 de minute dupa ce i-am retras, ii pun intr-un cont la alta banca. As putea sa fac un ordin de plata, dar ar trebui sa dau ochii cu macar una din bufnitele angajate ale primei banci. E-Banking la prima banca nu-mi fac, costul acestuia e nesimtit.

    Apoi in fiecare saptamana scot cash aceiasi suma, pentru ca tin mult mai usor cheltuielile sub control si pentru ca nu pot sa-mi platesc cafeaua sau masa peste tot cu cardul. Decat sa am emotii ca nu pot plati cu cardul, mai bine umblu cu cash. Am patit si dublarea tranzactiei si am stat o luna dupa bani, asa ca nu sunt un mare fan al POS-urilor din Romania.

    Cardul il folosesc doar la plati mari (sa nu car dupa mine teancul) si la plati in strainatate (mult mai comod, nu umbli cu 2-3 valute dupa tine si nu te intorci cu maruntis care nu-l mai poti valorifica si uneori cursul e chiar mai bun).

    P.S. Ma consider educat peste medie si nu votez cu PSD-ul.
    • 0 (0 voturi)    
      =))) (Miercuri, 21 octombrie 2009, 20:11)

      ina [anonim] i-a raspuns lui SKB

      Mi-a placut ps- ul :))) genial ! Jos palaria pentru comentariu :))
    • 0 (0 voturi)    
      Pai (Miercuri, 21 octombrie 2009, 20:27)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui SKB

      de ce nu-i spui angajatorului sa-ti vireze direct in alt cont si platesti tu comisionul? Ce faci acum cat tot atat te costa.
  • 0 (0 voturi)    
    Realitatea (Miercuri, 21 octombrie 2009, 19:41)

    Marian R [anonim]

    Adevarul este ca nu se prea incaseaza cu cardul decat la magazine si atat.
    Eu am cumparat o remorca din Germania si am facut toate platile numai cu cardul (in lei):
    la Praktiker am achitat remorca
    la primaria unui mic sat din apropiere am achitat toate platile pentru numar si taxe, tot cu acelasi card si in aceiasi moneda.

    In Romania insa a trebuit sa platesc CHESH peste tot: la RAR, la primarie la BCR etc.

    Duceti-va si voi la primarie sau la trezorerie si incercati sa platiti taxele, amenzi si altele cu CARDUL si o sa vedeti ce hohote de ras veti starni.

    Acesasta este realitatea fratilor.
    Romanii nu sunt prosti ci nu au unde sa folosseasca cardul.

    In Europa poti plati cu cardul si in piata de produse agricole. Incercati va rog si in Romanica.
  • 0 (0 voturi)    
    card (Miercuri, 21 octombrie 2009, 19:41)

    elia [anonim]

    nu pentru comertul clandestin?
    eu cumpar multe produse fara bon de casa si cu ecranul balantei aglomerat cu diverse ca sa nu se vada bine.
    o punguta pentru 2 prajituri 2 bani...asta este miscare ecologica?
    vreau sa spun ca nu are nimeni interes sa generalizeze plati cu card pentruca ar trebui sa plateasca impozitele pe bune , nu?
    de la un capat la altul al tarii se fura de la cumparator,de la patron daca poate si dela stat daca are un spate
    cine evalueaza daca veniturile declarate sint reale sau subevaluate ?
    garda financiara ? fiti seriosi,
  • 0 (0 voturi)    
    Sunt doua tipuri de card Debit si Credit (Joi, 22 octombrie 2009, 14:20)

    Adriam [anonim]

    Majoritatea dintre voi au carduri de Debit date de la patronii vostri - la aceste carduri nu se percep comisioane dar nici nu poti face altfel de tranzactii decat de extragere din acel cont. Cardurile de Credit este cu totul alta poveste poti face overdraft poti plati sau nu comisioane la fiecare extragere sau la fiecare verificare a contului depinde de tipul care il ai si cat de smekera e banca la care e facut.
  • 0 (0 voturi)    
    dobanda (Joi, 22 octombrie 2009, 18:18)

    nicu [anonim]

    Probabil din cauza dobanzilor exagerate,pe care le practica asa zisele banci in romania,la operatiunile bancare...!!!...ca doar trebuie bani,pentru a tine 17.000.000 de asistati sociali...!!!..si atunci statul capusa,ia bani de unde poate...!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri