Un bancher canadian de origine romana s-ar intoarce in Romania, dar nu stie cum s-ar acomoda in bancile de aici

de     HotNews.ro
Marţi, 3 noiembrie 2009, 8:39 Economie | Finanţe & Bănci

Anca e bancher in Canada. A intrat in banking din postura de casier, iar dupa un an si jumatate a ajuns Financial Advisor. Castiga circa 32.000 de dolari canadieni pe an (aprox 32.000 de americani, ca sunt foarte apropiati ca paritate) plus bonusurile de final de an. Mi-a scris ca s-ar putea sa se intoarca in tara, intrebandu-ma daca cred ca s-ar putea integra in sistemul bancar local. Ce banca sa-i recomand?, se intreaba Dan Popa pe blogul lui


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

3024 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Hmmm, nici una! (Marţi, 3 noiembrie 2009, 8:52)

    Wasile [utilizator]

    Ce bancă de la noi oferă peste 2.000€ lunar unui Financial Advisor - aka un funcționar oareșcare la o filială oareșcare? Nici una - productivitatea este diferită, căci procedurile sunt diferite, și numărul de clienți și educația clienților diferă.
    • +1 (1 vot)    
      Sunt $ nu EURO (Marţi, 3 noiembrie 2009, 11:50)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui Wasile

      si este vorba de cca 1300$ nu 2000.
      Calculand castigul lunar mi se pare mic dareste probabil o banca de mana a 3-a.
  • +11 (11 voturi)    
    salariu (Marţi, 3 noiembrie 2009, 8:56)

    gelu [anonim]

    Salariu de 32000 $ canadieni pe este mai mult decat modest pentru zona respectiva.
    Mi se pare cam pretentios sa-i spui bancher, ca si cand ar fi proprietarul bancii sau directorul general.
    • +9 (9 voturi)    
      salariu (Marţi, 3 noiembrie 2009, 9:23)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui gelu

      32000 CAD inseamna aprox 20100 EUR iar daca imparti la 12 rezulta un salariu lunar de 1675 EUR.
      Subscriu la remarca ca titlul articolului este total aiurea... bancher?!?
      • +3 (3 voturi)    
        dupa sau inainte de taxe? (Marţi, 3 noiembrie 2009, 14:20)

        supa [anonim] i-a raspuns lui sorin

        32k e super mic, e aproape de incepator intr-o banca afara si de obicei e inainte de taxe, cum taxele sint mari in canada, salariul real poate fi la juma pe an.
        • +2 (2 voturi)    
          Taxe mari in Canada??? (Marţi, 3 noiembrie 2009, 18:36)

          Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui supa

          Comparativ cu ce? In medie se platesc cca 33% taxe si in niciun caz jumatate, cum sustii (in niciun caz la suma asta, de 32000, care, in opinia mea, iti asigura in loc de cinste la magazinele No Frills si Price Chopper, unde se vand gunoaie).

          Cat priveste titlul articolului este total neinspirat. Nu orice lucrator intr-o banca este bancher!
          • -1 (1 vot)    
            CUM ZICEAM SI MAI SUS (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 17:09)

            POMPINO [anonim] i-a raspuns lui Loerincz

            titlul "bancher" este foarte corect ....in acest context ...este un titlu cu accent care a scos in evidenta foarte bine subiectul si concluzia articolului..este un titlu foarte estetic....cine comenteaza acest titlu sunt niste frustrati...cu mintea odihnita...care traiesc in lumea lor de papagali ...pana la urma nu titlul ii deranjeaza pe papagali ci faptul ca un bancher are asa un salar mare..pe cand frustratii de sefi,directori intr o banca din romania,au un salar de maxim 1000 usd si ei considera ca bancher este un fel de titlu detinut doar de regele bancii...cine stie ce vreau sa spun este ca o banca este o organizatie piramidala unde 1 lucreaza si 10 se uita la cel care lucreaza si acei zece se cred bancheri....vai de capul vostru....
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Marţi, 3 noiembrie 2009, 12:11)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui gelu

      da, din pacate salariile functionarilor de banca sunt destul de mult sub salariul mediu din canada.
      Evident fata nu se intoarce pentru bani, deoarece chiar si cu un venit sub mediu acolo, ar putea trai mai bine decat cu un venit peste mediu aici.

      Ar fi de remarcat totusi ca sistemul bancar din canada arata mult mai bine decat cel din romania. Calitatea serviciilor de acolo este impecabila si gandita pana la cele mai mici detalii. Totul estesurprinzator de functional pentru un roman obisnuit cu experienta romaneasca. Experienta ei ar putea fi folosita in banci romanesti cu success probabil. Daca fata este capabila i s-ar potrivi chiar un post de director pe relatiile cu persoanele fizice ...ma rog, daca se ignora criteriile politice si de alta natura in favoarea performantei.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate "ironic" vorbind . (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 16:31)

      pompino [anonim] i-a raspuns lui gelu

      ..mda..angajatu bancar ar trebui sa se numeasca in romania...sclav... frizerul sa se numeasca operator taietor de par....dupa gandirea ta......e.t.c.....cat despre un director bancar..ce exercita el in functia detinuta....nimik....coordonare in cel mai bun caz..asa ca sa l numim coordonator...sau sef pe plantatia de sclavi....asta este romania....toti isi dau cu parerea...
  • +6 (6 voturi)    
    /// (Marţi, 3 noiembrie 2009, 9:02)

    Justin Puscasu [anonim]

    Conform DEX un bancher este:
    "Capitalist care, prin intermediul băncii, dă bani cu împrumut sau finanțează în schimbul unei dobânzi sau al unei părți din profit pe capitaliștii sau instituțiile lor din industrie, comerț, agricultură etc.; proprietar sau mare acționar al unei bănci". ///
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 3 noiembrie 2009, 9:03)

    Cristi VADUVA [anonim]

    Un chelner castigat tot atat, iar chelnerii din restaurante mai selecte trec lejer de 5.000$/luna. Cred ca salariul lui este mult mai mare, un casier castiga in jur de 2.000$ / luna, el ca Financial Advisor are mult mai multe responsabilitati deci ar trebui sa castige mai mult de atat.
  • +5 (5 voturi)    
    "Bancher" (Marţi, 3 noiembrie 2009, 9:34)

    Dorian [anonim]

    :-))))) Bancher cu 2700 de dolari canadieni/luna. Aha. E un salariu aproape sub-mediu acolo. Iar termenul de "bancher" jigneste.
  • +6 (12 voturi)    
    Bancher (Marţi, 3 noiembrie 2009, 9:36)

    Radu [anonim]

    Sunt foarte bucuros sa aflu ca am salariu dublu in comparatie cu al unui "bancher" canadian. Am si o intrebare pentru cel care a scris articolul: Femeia de servici dintr-o banca e tot "bancher" sau e Cleaning Superindent and Floor supervisor?
    • +1 (7 voturi)    
      show off (Marţi, 3 noiembrie 2009, 9:49)

      george [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Bravo dl Radu, atitudine curat romaneasca , dispret total pentru ceilalti care clar sunt 'prosti' comparativ cu 'Mine' .
      • +2 (4 voturi)    
        ?? (Marţi, 3 noiembrie 2009, 11:52)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui george

        Dragu meu prieten. Nu am adus nicio injurie nimanui, eram doar ironic, mi s-a parut abuziva folosirea termenul de "bancher" in conteztul respectiv precum si a denumirea postului englezita cand exista substitut in limba romana.
  • +4 (4 voturi)    
    Anca bancher !? (Marţi, 3 noiembrie 2009, 9:42)

    iul [anonim]

    Ziceti mai ca este consilier de clientela probabil pe retail. Bancheri sunt Misu Negritoiu si Bogdan Baltazar...
  • +3 (3 voturi)    
    ?? (Marţi, 3 noiembrie 2009, 9:48)

    r [anonim]

    Bancher??
    Care bancher? Cine e bancher?
    Mai dragi super reporteri bancher e ala care detine o banca..aia care lucreaza la banca lui sunt trepadusii lui, angajatii, aia care ii numara tzechinii si prostesc lumea sa se imprumute.
    Tanara domnita are un salariu cam micutz pt ce pretinde ca face: ori e o banca obscura ori nu e ce zice...in plus e si un pic neadaptata daca a apucat-o aleanul de Romania.
    Eu as sfatui-o sa vina in tara si sa se bucure laolalta cu restul romaniei de binefacerile politicienilor romani...hahahaha si sa traiasca bine:-)))
    • 0 (0 voturi)    
      asa e!!! (Marţi, 3 noiembrie 2009, 16:26)

      Lupu [anonim] i-a raspuns lui r

      peste tot in presa ni se pompeaza cuvantul BANCHER. toti romanasii au ajuns bancheri. nici macar pascariu (printre cei mai mediatizati) de la unicredit sau sefii cei mari de la bcr nu sunt bancheri; ei sunt functionari bancari. bancherii sunt proprietarii de banci, cei care dau bani pt a fi imprumutati de populatie/firme si apoi primesc un anumit randament la aceasta investitie. dar noi suntem cu totii, bancheri :-)
  • +3 (5 voturi)    
    Care bancher? (Marţi, 3 noiembrie 2009, 9:50)

    JohnAndrew [anonim]

    Care bancher? Orice prost dintr-o banca la voi e bancher. Dex-ul spune ca bancher este proprietarul unei banci. In aceeasi logica de curca plouata, conform autorului articolului, secretara dintr-o universitate e profesoara universitara, secretarele de la Academie sunt academicience, iar portarii dintr-un minister sunt ministri. Un Financial Advisor nu e mai mult decat Asistent in relatiile cu clientii. Cel mai de jos, sau cu un pic peste casier sau receptionera.

    Mai puneti si voi mana pe-o carte, macar de faceti cornete din ea.
  • 0 (0 voturi)    
    welkume in rumania (Marţi, 3 noiembrie 2009, 9:59)

    inzhehouse [anonim]

    ramai acolo.
  • -2 (2 voturi)    
    BANCA IN CISMIGIU ! (Marţi, 3 noiembrie 2009, 10:24)

    Nicolae [anonim]

    la sub 3000 de dolari canadieni pe luna ca si consultant in sistemul bancar american ,NO COMENT!
    Iar ne ploconim la strainatate ?
  • +1 (1 vot)    
    salariu (Marţi, 3 noiembrie 2009, 11:23)

    gogu [anonim]

    mort de foame acolo, mort de foame aici
  • 0 (0 voturi)    
    surpriza (Marţi, 3 noiembrie 2009, 11:27)

    David Stefan [anonim]

    Normal ar trebui sa se intoarca in tara la o banca gen Citibank sau care este si in zona respectiva. E posibil sa i se ofere un salariu in apropiere daca este bine pregatita. Oricum in zona bancara daca intra o poate duce bine si aici cu banii. Problema este de civilizatia care este aici??? Conditiile de trai ???
  • +1 (1 vot)    
    Bancher (Marţi, 3 noiembrie 2009, 12:17)

    Tudor [anonim]

    /// Ma gandeam cand am vazut titlul articolului ca te miri ce CEO roman de pe la JP Morgan vine inapoi in Romania cand de fapt mare jmecherie se-ntoarce una de dadea frigidere in rate la eschimosi prin nordu canadei. crede-ma salariul e de toata jena am prieteni care castiga GBP 36000 in city ca entry level. aia tot bancheri sint nu?
  • +2 (2 voturi)    
    32.000 $ canadezi /an ? (Marţi, 3 noiembrie 2009, 12:31)

    STEFAN A. [utilizator]

    Cu un venit de 32.000 $ net anual doar in Romania unu poate fi numit bancher .
    In Canada , USA , Vest Europa este doar un functionar mai rasarit , nici macar super sef !
    In limbaj universal valabil :
    bancher = sef mare in o banca cu un venit anual de peste 500.000 $ sau € sau dolari canadezi .
    Tot in tarile de mai sus ,daca venitul este brut si nu net , din aia 32.000 $ mai scadeti un impozit pe venit de cel putin 30 % si ramine salariul unui functionar normal , adica unu care sta chiar la ghiseu !
    Eu sint PFA in Occident , asta nu inseamna ca ma pot numi pompos patron !
  • +1 (1 vot)    
    Bancher?????!!!!!!!!! (Marţi, 3 noiembrie 2009, 13:07)

    reader [anonim]

    Iar portarul agentiei este bank`s keyperson. /
  • +1 (1 vot)    
    bancher (Marţi, 3 noiembrie 2009, 13:22)

    Gaga [anonim]

    Cea mai puternica banca din Romania este o banca in parc(eventual in Cismigiu).Toata lumea din Canada ar da navala inspoi in Romania insa nu stiu daca este bine.Cand au plecat cu cine s-au consultat?
  • +1 (1 vot)    
    ce bancher? (Marţi, 3 noiembrie 2009, 13:58)

    Bogdan [anonim]

    functionar de banca...mare lucru; iar stirea e de cacao, doamna respectiva sa urmareasca site-urile de recrutare ca are internet in canada:zero posturi disponibile...ce sa spun, bancher canadian nu stie ce sa aleaga dintre bancile romanesti care fac, bineinteles, coada la usa lui...prea ne credeti prosti
  • 0 (0 voturi)    
    viceversa (Marţi, 3 noiembrie 2009, 15:46)

    iul [anonim]

    Dpdv profesional, un Relationship Manager roman se poate adapta fluierand in Canada, pe cand invers iti vei rupe gatul. In Canada lucrezi cu niste tools si institutii de rating, bonitatea clientului este transparenta etc, pe cand in Romania e jungla :))
  • 0 (2 voturi)    
    ...bancheri, sfaturi si palavre... (Marţi, 3 noiembrie 2009, 16:33)

    alien [anonim]

    ...nimic altceva! mult umor, inteligenta, prezenta de spirit, sarcasm, sfaturi care mai de care adecvate sau nu, cunostinte mai dex sau nu! daca toata aceasta "energie" ar fi concentrata asupra unui gand comun romanilor aflati in tara, poate ati reusi sa remediati problemele acumulate timp de 20 de ani de la "eliberare" sau "transformare" sau cum altfel vreti sa numiti! doar o sugestie, in loc sa va inversunati in pareri/polemici impotriva/pentru o simpla functionara de banca in canada careia probabil ii este dor de romania?! spor la gandurile frumoase!
  • 0 (0 voturi)    
    ha (Marţi, 26 octombrie 2010, 5:51)

    Bobo1 [utilizator]

    La ce banca sa te angajezi in Romania? Clar ca numai la aia la care ai pile.(recomandation, scuze)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi