Mihai Bogza, seful Bancpost: Nimeni nu isi mai cumpara azi casa pe credit, de teama ca poate maine va fi evacuat din ea

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 4 noiembrie 2009, 15:06 Economie | Finanţe & Bănci

Contractia pietei imobiliare a facut ca in anumite zone colateralele aduse in garantie de clientii bancilor sa fie sub valoarea evaluata a locuintei, admit bancherii, chiar daca pe ansamblul pietei ei evita sa dea un raspuns ferm.

“Nu avem date la nivelul intregii piete. Sigur ca piata s-a contractat, dar aceasta contractie depinde de zona geografica, de momentul acordarii creditului si de modul in care a fost facuta evaluarea. Din fericire, nu toate creditele s-au dat in timpul bubble-ului. Pe urma, e clar ca gradul de recuperare e cu atat mai mare cu cat proprietatea adusa in garantie se afla intr-o zona mai putin speculata”, a explicat pentru Hotnews.ro Mihai Bogza, presedintele Bancpost.

El a mai spus ca reluarea creditarii pe segmentul ipotecar depinde in cea mai mare masura de sentimentul clientilor.

Noi avem chiar acum un program similar Primei Case, complementar lui, dar constatam ca sentimentul clientilor este foarte deteriorat. Suntem intr-o criza care ii face pe cei care si-ar dori sa ia un imprumut, sa se intrebe cat de sigur e locul lor de munca si daca vor avea din ce sa isi achite ratele. Se tem de viitorul lor ca salariati, ca sa zic asa.

Nu vor sa ajunga sa isi cumpere o casa din care sa fie evacuati a doua zi pentru neplata ratelor”, a mai spus seful Bancpost.

Cand increderea clientilor in economie va creste, clientii vor reveni mai optimisti la banca sa intrebe de credite, e convins Bogza. “Noi ramanem interesati sa finantam, dar mai trebuie sa avem si pe cine”, a conchis seful Bancpost.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

4272 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    Pai la ce dobanzi practicati... (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 15:10)

    bgd [utilizator]

    Sa nu va asteptati ca cineva sa vina sa-si faca credit. Mai sunt oameni care au joburi stabile, care doresc o casa, care isi permit o rata decenta....dar nu in conditiile astea.
    Ce ar fi sa scadeti dobanzile si sa comentati dupa aia despre situatia asta....
    • +6 (8 voturi)    
      Sa scada dobanda? (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 15:23)

      Alexandru [anonim] i-a raspuns lui bgd

      Pai n-au cum, pentru ca sunt intr-un cartel.

      Vrei sa para neseriosi si sa sparga intelegerea?
      Pai unde o sa se ajunga? la marje de profit de 10% - asta e de necrezut.

      Ce urat gandesti.
    • +2 (4 voturi)    
      corect (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 15:42)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui bgd

      Exista si astfel de oameni doar ca ei nu sunt oi care sa inghita aceste dobanzi.
    • +1 (3 voturi)    
      Gluma numita Romania (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 17:16)

      Je [anonim] i-a raspuns lui bgd

      Am catziva ani de cand sunt in SUA si pe zi ce trece ma tot minunez tot mai mult de caterinca numita Romania. E o tzara frumoasa, pacat ca-i guvernata de niste retardatzi.
      In SUA bancile au redus dobanzile pentru credite la niste valori de mizerie, doar doar o mai lua lumea credite iar in RO ii doar fix la basca lu Base. E ca si cum ar avea oricum prea multzi clientzi si nu mai au nevoie de altzii.
      Po sa iei credite cu dobanda fixa de ~5% pt 30 de ani doar avand un "credit score'" bun si cu 5% avans.
      Banuiesc ca toate astea-s vrajeli imperialiste pt bancherii romani, EI STIE MAI BINE.
      • 0 (0 voturi)    
        nu fac asta (Joi, 5 noiembrie 2009, 14:38)

        razvratit [anonim] i-a raspuns lui Je

        pentru ca ii doare la basca lu' Base, ci pentru ca stiu ca daca o duc rau, vin bancile-mama de afara si vor forta pe guvernanti sa mai ia un credit de la FMI pe care sa il trimita catre ele. de asta nu scad dobanzile in Romania. Si cu starea actuala de lucruri, nici nu vor scade.
  • +6 (8 voturi)    
    dobinzile sint imense (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 15:23)

    Gogu [anonim]

    Bancile trateaza clientii ca pe niste retardati cu dobinzile lor imense plus restul de comisioane si apoi se mira ca nu au clienti.
    • +7 (7 voturi)    
      Da, pe langa dabanzi mai sunt si comisioanele (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 15:41)

      constantin [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      Acum 3 ani inecercam sa-mi cumpar un logan in rate. Dadeam 4000 de euro avans ca apoi cu rate cu tot sa mai dau 8000 - cat de fapt era masina. Deci dadeam 4000 stransi cu greu-aiurea...

      Apoi mi s-a spus ca e un comision de administrare a acreditului (ce o fi si asta??) iar la sfarsit ca totul incepe cu un comision de alcatuire a dosarului de 800 lei. Am intrebat daca dosarul cuprinde de fapt ce aduc eu: adeverinte de venit, carte de munca etc si mi s-a raspuns simplu: DA

      Asa ca am renuntat, am mai strans bani un an jumate, m-am mai imprumutat (de la rude -fara dobanda!) si am luat masina cu bani gheata: Nu va spun ce bine imi pare acum...
      • 0 (2 voturi)    
        precizare (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 18:43)

        yo [anonim] i-a raspuns lui constantin

        constantine, total de acord cu tine dar din pacate rudele nu dau banii pe 10 ani...cel putin nu rudele mele :P
      • +1 (1 vot)    
        Lamurire (Joi, 5 noiembrie 2009, 0:41)

        elena [anonim] i-a raspuns lui constantin

        constantin, comision de administrare a acreditului inseamna ca trebuie sa-i platesti pentru a renunta la cafeluta si sa-si faca treaba.
    • +3 (3 voturi)    
      Tratamentul este corect (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 15:59)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      Bancile ne trateaza ca pe retardati pentru ca noi nu dovedim altceva.
      Indiferent de conditiile impuse de banca romanii au luat credite.
      Pentru cei care au dilema "Oul sau Gaina" precizez ca in cazul bancilor intai a fost romanul dornic de credit si apoi proprietatile supraevaluate .
      Cat timp romanul considera ca fara credit nu se poate trai bancile vor face regulile jocului.
  • +8 (10 voturi)    
    camataria de la bancpost (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 15:30)

    pop florin [anonim]

    am o linie de credit pe firma la bancpost si mi au crescut dobanda la 14%in euro deci mai lasati comentariile d le bogza ca dv oastra provocati criza
  • -2 (6 voturi)    
    nu-s mari dobanzile (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 15:32)

    vlad [anonim]

    pentru cei care cred ca-i mare o dobanda de 10% in romania: cat v-ati astepta voi sa castigati daca ati investi intr-o chestie oarecum riscanta ? (ca tot ce tine de romania are un risc asociat ridicat) .. credite ipotecare nu se mai dau nu din cauza dobanzilor (care erau cam tot atat si acum cativa ani) ci din cauza ca preturile cerute in piata pe imobile sunt mult mai mari decat sumele pe care le poate lua o banca in cazul incetarii platii ratelor, la executie.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu ai dreptate (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 16:42)

      Alexandru [anonim] i-a raspuns lui vlad

      La orice afacere exista riscuri, si un castig din care scazi cheltuielile si apoi iti ramane sau nu profit.

      Bancile iti cer sa platesti toate cheltuielile separat, apoi sa le platesti profitul, apoi sa ii asiguri ca poti plati acel profit cu ipoteci si alte garantii.

      Ceva scartaie.
  • +3 (3 voturi)    
    nesimtire la bancpost (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 15:35)

    florica [anonim]

    Mare jecmaneala mai face Bancpost cu clientii sai. De-as fi stiut cind am luat creditele de la ei... De intirzie patronul cu salariul citeva zile si n-ai de unde achita rata te iau in primire slugile bancii si te toaca la telefon de-ti vine sa iti lasi totul balta si sa te ascunzi in munti. sa nu mai spun ca am cerut in citeva rinduri, scris, o ajustare a contractelor dar nu s-au sinchisit sa-mi raspunda macar ca nu sint de acord. Cica nu m-au obligat ei sa iau banii, dar erau in stare atunci sa-mi dea doar cu buletinu. Asadar, nu va lasati pacaliti de mierea de pe limba lor ca deveniti fraierii lor, care le asigura salarii nesimtite si minute la telefoane sa va strice sanatatea!
    • +2 (4 voturi)    
      golaneala (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 16:06)

      Marinaru [anonim] i-a raspuns lui florica

      nu se sinchisesc nici macar sa te anunte cand si cu cat s-a modificat dobanda, sau mai stiu eu ce recalculari fac ei la rata, nota 1 pentru relatia cu clientii!
      Huoooo
  • +3 (3 voturi)    
    Bancile nu se plang de lipsa de clienti. (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 16:03)

    AlinN [anonim]

    Statul este foarte infometat de bani si se imprumuta in ritm barbar la banci. Bancile castiga cat castigau si pana inainte de criza doar din banii pe care ii dau statului. Statul nu da niciodata faliment.
    De ochii lumii, mai au si oferte cu dobanzi de 90% lunapentru fraieri. Tot de ochii lumii se mai si plang din cand in cand in presa de cat de rau este ca nu le mai calca fraierii pragul. Daca statul nu s-ar mai imprumuta la ei ar incepe imediat sa urle lacomia-n ei. Ati vazut cum masinile de 20.000Euro au devenit in 3 luni masini de 10.000Euro? Tot asa s-ar duce in jos si dobanzile bancilor la credite undeva spre dobanda de referinta si la depozite s-ar duce in sus. In 2010 foamea de bani a statului roman va fi enorma si nu se va intampla asta.
  • +1 (1 vot)    
    Nici eu (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 16:43)

    Alexandru [anonim]

    nu am avut experiente bune nici cu personalul Banc Post nici cu produsele lor.
    • 0 (0 voturi)    
      comisionul de rambursare anticipata 1% (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 22:54)

      radu [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

      nici eu nu sunt multumit de relatia cu bancpost. sper sa fie legiferat cat mai repede plafonul maxim de 1% pentru comisionul rambursare anticipata. acum e 2,5% - ceea ce s-a dovedit ca e nu numai japca, dar si anticoncurential.
  • +1 (3 voturi)    
    treziti-va! (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 17:46)

    kllaus [anonim]

    de cateva luni va tot spun: nu bancile sunt de vina, ci statul roman, in speta BNR care are rolul de a reglementa piata. Daca nu existau o serie de interese in cadrul BNR fiti siguri ca bancile ar fi fost mult mai "cuminti" in momentul de fata.Faptul ca suntem plini de profesionisti in domeniu este demonstrat si de blocajul pe care-l avem in momentul de fata cu recapitalizarea CEC. Sa nu mai vorbim de faptul ca daca statul roman vroia sa sustina Prima Casa, si prin asta economia, ar fi trebuit sa puna CEC pe primul loc si mai apoi bancile straine. Iar lucrurile stau tocmai invers. De ce credeti ca se lupta atat ca sa nu patrunda intrusi (ca Olteanu de ex. ) in BNR? Pentru a nu le demasca nimeni incompetenta. Se pare ca sunt cateva personaje de care nu putem scapa: Basescu in politica, Sandu in fotbal, Isarescu in sistemul bancar. Si toate-s varza!
  • 0 (2 voturi)    
    Bancpost /! (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 17:49)

    Tata [anonim]

    Bancpost a fost implicat in atacul pe leu de acu un an! Atunci au avut contracte mari pe optiuni pe cursul leu/euro si au pierdut aproape 500 milioane euro! De atunci o tot duc din chiu in vai! Au intrat in programul Prima Casa si nu au dat nici un credit pt ca de fapt nu au bani. Pt Prima casa garanteaza statul deci eu nu prea aveau riscuri dar oricum nu au dat pt simplul motiv ca sunt aspirator pe piata interbancara. BNR i-a atentionat in repetate randuri sa-si ajusteze capitalurile pt a nu crea risc sistemic si acum incearca si ei sa respecte ce au promis. Pe de o parte jumulesc clientii vechi prin dobanzi halucinante si pe de alta parte prin dobanzile f mari se asigura ca nu vor mai trebui sa dea nimanui credite pt ca nimeni nici nu ia! /
  • 0 (0 voturi)    
    HELP !!! (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 20:08)

    alin [anonim]

    cineva s-o convinga si pe nevasta-mea ca e mare pericol cu bancile ! i-am aratat tot felul de exemple in jurul nostru, socoteli, scenarii, nimic. vrea casa cu credit si nimic altceva. nu vrea sa inteleaga ca ne vor jupuia si ca se uita la noi precum uliul la prada.
    sa nu ma intelegeti gresit, nu dormim in gara !
    asa este femeile astea, nu se mai satura !
    • 0 (0 voturi)    
      idem (Joi, 5 noiembrie 2009, 1:24)

      adi [anonim] i-a raspuns lui alin

      intrebare la o cafeluta
      "Noi de ce nu avem credit?"
      • 0 (0 voturi)    
        noi aproape am reusit (Joi, 5 noiembrie 2009, 11:50)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui adi

        Slava Domnului, mai avem un pic si iesim dintr-un ipotecar, dar tare imi e ca daca daca ma inham la unul nou o sa imi pun ditamai latul de gat.
    • 0 (0 voturi)    
      pai cea mai buna solutie (Joi, 5 noiembrie 2009, 14:46)

      razvratit [anonim] i-a raspuns lui alin

      este sa scapi de ea. las-o sa isi ia credit, dar singura. tu gaseste-ti una cu cap...
  • 0 (0 voturi)    
    profesionalismul bancPROST (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:40)

    georgiana [anonim]

    De ce permite presa astfel de articole? si de ce preia declaratii ale unor "personaje" care detin posturi in virtutea unor calitati profesionale bine ascunse ca ne le-a reperat nimeni. Nu exista un economist la ziar sa recileze declaratiile neprofesioniste? Daca vreti subiecte reale va pot pune la dispozitie un schimb de adrese cu bancpost pline de profesionalism! - ca eu sunt una din fericitele care au luat credit si acum sunt tratata ca ultimul nimic de catre compania condusa de stimabilul!
  • 0 (0 voturi)    
    nu doar bancpostul (Joi, 5 noiembrie 2009, 14:49)

    razvratit [anonim]

    ci mai toate bancile te trateaza de parca ai fi ultima carpa de pe trotuar. eu am avut probleme cu unele individe si seful lor din BCR, motiv pentru care am jurat ca nu mai calc vreodata in banca lor si ca spun oricui cat de buna este relatia cu clientul la banca aia de cacao. Pentru ca in BCR, de exemplu, au intrat toate balabustele care lucrasera la CEC pe vremuri si care au aceeasi mentalitate ca acu 25 de ani.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri